ChristianMatch
 


Forum

zou er een belgische christianmatch bestaan?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ANNICK629





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 19:35
 
GRIFFIN748 schreef:
no offence en niet om het een of ander, maar Rooms-katholieken zijn
ook christenen.

zoals het hier staat, kan het op mensen overkomen alsof katholieken een 'soort van sekte' zijn.

ik denk overigens niet dat je het met deze intentie hebt opgeschreven, maar dat het een beetje 'ongelukkige woordkeuze' is geweest.

Engeltje smiley

Inderdaad er zijn meer katholieken in België, maar ik zou het vooral cultureel gelovig noemen. Zelf hoorde ik ook bij die groep. Want ik ben katholiek opgevoed, maar voor mij zijn er weinig jonge praktiserende katholieken die de Heer een centrale plaats geven in hun leven. Vooral omdat de katholieke kerk naar mijn mening uitgehold is tot een institutie van rituelen waarin de leken niet echt meer weten wat de essentie van de boodschap/het geloof is. Ik had bijvoorbeeld als katholiek buiten school nooit echt de bijbel gelezen. Ik mis ook initiatief in België. Er is heel wat voor jonge christenen of jongvolwassenen, maar eenmaal boven de 30 en zeker als je gescheiden bent met kinderen is er bijna niets meer. In Mechelen bestaat wel een organisatie, maar ik zou liever iets dichterbij huis vinden. Het is heel moeilijk om je vrije tijd te besteden. Want andersgelovige mensen sluiten je heel snel uit, want ze vinden je een beetje raar als je echt gelovig bent en dit uit. Van zodra je jezelf bepaalde waarden en normen oplegt voelen ze zich bedreigt, want ze denken dat we dan over hen oordelen en net als in een sekte domweg dingen overnemen en gepusht worden in die richting. Bovendien denk ik dat het niet eenvoudig is om een geschikte partner te vinden. Want sinds ik gelovig ben kijk ik anders naar een potentiële partner. Gezien het feit dat in België niet zoveel christenen zijn en dat je bovendien geen zicht hebt wie singel is en gelovig, is het heel erg moeilijk. Het is al moeilijk om een vriendenkring op te bouwen van christelijke singels , laat staan een partner te vinden. Anderzijds heb ik het volste vertrouwen dat God weet wat we nodig hebben en als we in hem blijven vertrouwen ook het "onmogelijke" mogelijk wordt.


Laatst aangepast door
ANNICK629
op zondag 23 januari 2011, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2