ChristianMatch
 


Forum

Een broodje veulen uit Benin
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:06
 
serieus he, ik begrijp de bijbel toch goed dat de gevallen engelen zagen hoe mooi wij vrouwen waren en zich met hun vermenigvuldigden destijds en daardoor had je die reuzen? Dus je zou denken ze kwamen als mensen gedaante op de aarde en tadaa. Of begrijp ik dat nou verkeerd? Vind sommigge dingen van het ouwe testament maar heel moeilijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:29
 
PETRA944 schreef:
serieus he, ik begrijp de bijbel toch goed dat de gevallen engelen zagen hoe mooi wij vrouwen waren en zich met hun vermenigvuldigden destijds en daardoor had je die reuzen? Dus je zou denken ze kwamen als mensen gedaante op de aarde en tadaa. Of begrijp ik dat nou verkeerd? Vind sommigge dingen van het ouwe testament maar heel moeilijk


het lijkt mij voor bijv. de voortplanting wel een vereiste dat er menselijke trekjes aan de fysiek van die engelen zat ja..
maar ik ben er niet bij geweest en de bijbel is uiterst sumier met gegevens.
wel kunnen we naar mijn mening veel info uit bijv. de griekse mythologie halen.
Die mythologie staat bol van de halfgoden, reuzen en titanen.
Vergeet niet dat de wereldbevolking in die tijd nog niet zo bijzonder groot was en na de spraakverwarring uitwaaierde over de aarde.
De verhalen van voor de zondvloed werden mondeling doorgegeven.
Opvallend is bijvoorbeeld dat vrijwel iedere oude cultuur een versie van de zondvloed kent.
Wij noemen de eerste hoofdstukken van genesis bijbelse geschiedenis, maar in feite is het wereldgeschiedenis, vandaar dat bijvorbeeld verhalen van die gevallen engelen in meerdere culturen voorkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 22:40
 
dankje voor je antwoord. Wat zwaan schrijft dat dat terug komt in de eindtijd heb ik nog nergens in d ebijbel gelezen, na ja, je zou kunnen denken die wereldheerser, is niet een echt mens Smiley die vol vragen zit Duh toch nog es een keer openbaringen lezen, moeilijk boek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2