ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 10:52
BerichtOnderwerp: Geld
 
MARISKA601 schreef:
1 Timoteus 6:10


Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.



De hele context gaat over het gevaar van rijkdom


Rijkdom op zich is denk ik niet verkeerd, maar de zucht naar geld wel. Jezus zegt ook: "waar je schat is daar zal je hart zijn" en je kunt niet tegelijk God dienen en de Mammon.

Ik heb ooit eens iemand horen zeggen dat dankbaarheid een goede graadmeter is van je hartsgesteldheid. Zolang je beseft van wie je alles, inclusief rijkdom, ontvangt en je hier dankbaar van kunt genieten, is je hart op God gericht. Een dankbaar hart is ws minder snel tot 'geldzucht' geneigd. En schenkt makkelijker weg.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
MARIJAN072 schreef:
Of het leven op CM Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

To be or not to be...

Ik verleng dus ik besta! Smiley die vol vragen zit Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:43
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
CHATULIEM619 schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit topic ging juist over de vraag of we niet te tolerant zijn geworden en daar past ook deze discussie in. Het is jammer dat je alleen maar over de toon praat en niet over de inhoud. Daarom zie ik mij weer genoodzaakt te herhalen dat de vrbondstheologie niet onbijbels is, maar slechts éém vam de vele theologiëen. Ik heb de Dordtse leerregels een doorgelezen en een aantal dingen valt m ij daaraan op. Het eerste is dat het niet een leerstuk is, maar dat het een stuk is gericht tegen andere leringen en dwalingen. Het is dus meer anti dan pro. Verdeer staan de aspecten als predestinatie en verbond centraal. Maar in plaats van een credo (ik geloof) is het meer een non credo (ik geloof niet) en dan worden de leringen benoemd en wwerlergd. En de volgenlingen van dwaalleren worden opgeroepen zich te bekeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: Eindtijd
 
MARIANNE338 schreef:
En ik hoop, dat als het einde der wereld in zicht is, en de zware verdrukkingen komen, dan hoop ik dat ik anders reageer als Petrus..
En dat ik mag getuigen van mijn geloof!!..En kan en wil zeggen,..
Jezus is mijn Heiland..voor nu en altijd...wat er ook gebeurt!

Misschien niet helemaal on-topic, maar misschien ook wel. Laten we vooral niet vergeten dat een groot gedeelte van de christenheid reeds zware verdrukking te verduren heeft. Van hen kunnen wij denk ik veel leren.

En zolang wij (de westerse kerk) nog in vrijheid leven mogen wij onze vrijheid en welvaart gebruiken om onze broeders en zusters die verdrukt worden te ondersteunen. Wij kunnen proberen ons in hen te verplaatsen en te bedenken hoe wij zelf geholpen zouden willen worden als / wanneer wij vanwege ons geloof vervolgd gaan worden. Conform de opdracht in Hebreeën 13: 3 "Denkt aan de gevangenen, alsof gij met hen gevangen waart; aan hen, die mishandeld worden, als mensen, die ook zelf een lichaam hebt." In Christus zijn wij één lichaam, en als 1 lid lijdt, ook al is het ver weg, dan lijden alle leden mee....

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 11:23
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
HANNAH810 schreef:
inderdaad sandra;
maar ook dat valt onder "vergeef ons onze schulden gelijk wij vergeven onze schuldenaren.
de Heere God doet het ook zo namelijk;
"indien iemand zijn zonde belijd en laat, die zal barmhartigheid (vergeving) geschieden"
dus ik denk zelf, dat dit in dezelfde lijn ligt.........
God wil ons dus ook wel degelijk vergeven, maar verwacht ook zeker verandering van ons gedrag; en Hij is ons volmaakte voorbeeld toch, als overste Leidsman?


Ja precies Hannah; zo denk ik ook. Hoewel ik vermoed dat onze Vader ons ook heel veel zonde(n) vergeeft die wij nog niet zien van onszelf.

Maar ik heb ook het idee dat er vaak onterecht op eenzijdige vergeving wordt aangedrongen en dat dit zelfs wordt misbruikt door mensen die het zelf niet zo nauw nemen met hun houding en gedrag naar anderen toe.

Toch blijft overeind dat vergeving, ook zonder medewerking van de dader, voor het slachtoffer het beste is. Staat in het stuk dat Susannah plaatste. Maar dat is weer iets anders dan verzoening. Het blijft lastig de definiëring.... Misschien moeten we dit geen vergeving noemen maar meer een 'loslaten'?

Vergeving bij God door Jezus Christus houdt toch ook verzoening in? Hoe zit dat dan? En Jezus vroeg vergeving voor Zijn moordenaars: "Vader, vergeef het hun want zij weten niet wat zij doen".

Ik ben er (nog) niet uit.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 11:09
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
TESSYBEAR731 schreef:
2) Je mailt meteen naar Chris met de mededeling dat je per direkt je abo wilt stoppen omdat je van ene Tessybear gehoord hebt dat er ook nog leven buiten CM bestaat.

Engeltje smiley


Niet doen; je weet niet hoelang dat nog bestaat... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 29 mei 2010, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:01
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
TESSYBEAR731 schreef:
Maar moet je zo iemand dan wel de kans geven om het te blijven doen?
Ik denk het dus niet! Ik heb het zelf regelmatig meegemaakt dat ik iemand die me herhaaldelijk had gekwetst, wel kon vergeven...maar op den duur wel besloot het contact af te breken zodat de kans om het ook te blijven doen ontnomen werd, en ik er zelf niet aan onderdoor zou gaan.
En ook zo'n besluit kan je die vrijheid doen ervaren...
Er is niets meer waardoor je je rot voelt naar de ander, je kunt diegene recht in de ogen kijken en geen obstakels meer ervaren...
Je bent symbolisch gezien "leeg" van wrok, en voelt je dus vrij! Lachende smiley

Dit herken ik wel. Mensen die hun eigen gedrag goedpraten, zichzelf altijd weten vrij te pleiten en niet van plan zijn om te veranderen. Wel eisen ze van je dat je overal 'overheen stapt' en het vergeeft (hoewel ze vinden dat ze niets verkeerds hebben gedaan) want 'jij bent tenslotte christen'.
En die vergeving moet dan blijken uit hernieuwing van en intensief contact met hen waarbij ze vrolijk doorgaan met hun foute gedrag.

Wat dit betreft vind ik het stuk dat Suus plaatste heel goed en verhelderend. Hoewel ik ook daar nog vraagtekens bij heb, want komt dit overeen met de vergeving die God van ons vraagt in bijvoorbeeld het Onze Vader?

Iemand zei ooit tegen mij: "als je iemand hebt vergeven dan heeft die persoon je niets aangedaan". Je bent dat als het ware helemaal kwijt. Dat vond ik toen een mooie gedachte, maar het is wel gevaarlijk bij mensen die je voortdurend kwetsen en die weigeren hun eigen gedrag onder ogen te zien, laat staan te veranderen.

Ik probeer mijn hart vrij te houden van wrok, maar soms lijkt het meer op 'onderdrukken' dan op loslaten Smiley die vol vragen zit

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:13
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
MARISKA601 schreef:
Wat u kunt doen als de server traag is:
[img][/img]

Hihi Lachende smiley

Ook als je 5-hoog woont?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 14:09
BerichtOnderwerp: In de geest van Elia
 
Boekentip:

"In de geest en kracht van Elia" geschreven door David Davis.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: Eindtijd
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Marianne,

Ik denk dat we ten alle tijden voorbereid moeten zijn op de komst van Christus, niemand weet namelijk wanneer Hij zal komen.
Maar ik ben iemand die niet in de angst geloofd... maar dat God me in het heetst van de strijd zal vasthouden.
Er zijn christenen die geloven dat er straks een 1000-jarig rijk komt en je als christen daar dan nog bij aanwezig bent en verleidt kan worden.
Ik persoonlijk denk dat God, wie in Zijn zoon geloofd degene daarvoor zal behoeden en dat we als christen dan al veilig bij Hem zullen zijn, ook al weet ik dat niet iedere christen die mening deelt.
Toch blijf ik erbij dat die angst niet nodig is en dat ik er op mag vertrouwen dat God mij de kracht zal geven om te volharden...

Enne Zinga, neem je die tekst van de tatoo's niet te letterlijk denk je ?
Ook vind ik dat je uit moet kijken naar mensen die wel een tatoo hebben laten zetten... oordeel ze niet en bovendien weet je ook niet wanneer iemand zoiets deed (is nu eenmaal iets permanents he') en waarom weet je ook niet. Hoop dat je verder kunt kijken dan dat...


Welke tekst over tattoos bedoel je Suus? Ik vergelijk het laten zetten van het teken van het beest met tattoos en piercings die in deze tijd heel normaal zijn. Dus waarom zou ik dan een chip of iets anders weigeren? Ik snap niet waarom je denkt dat ik tattoos veroordeel; misschien heb ik ze zelf wel. How do u know?
Beetje beter lezen Suus.... Clown smiley


Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 27 mei 2010, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:38
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
IMRE695 schreef:
Nasi mèt kip. Of nasi zonder kip. Dat hangt van het bezoek af... Twijfelende smiley

Waarom hangt dat van het bezoek af? Kun je die kip niet in je 1tje slachten??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 15:13
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
INKA401 schreef:
uuuh ... vraagje

mijn vriendin anneke (hier ontmoet op cm) en alweer ruim een jaar een relatie, word binnenkort 50 jaar ... ik wil er een súper leuk feest van maken, en vraag hierbij jullie hulp.

er worden rond de 70 mensen verwacht, vieren het binnen, en buiten in de tuin, en er komt een compleet verzorgde bbq ...
ik heb een orgineel spandoek laten maken met de tekst ...
het is feest bij onze lieve anneke ... een mega dikke kus van jou inka
rond het spandoek maak ik van pvc buis een rand, met daar omheen een lichtslang ... en daar steek ik 50 rode rozen in ... nou als dit niet romantisch is dan weet ik het niet meer hoor hihi.

de gasten worden om 16.00 uur verwacht met een welkomst drankje ... rond 18.00 uur word de bbq aangestoken, maar wat doen we tussendoor?

weten jullie niet iets leuks om al die mensen tussendoor met iets te verassen? ... en oja ... anneke wil een abraham ipv een sara in de tuin ... heb één van jullie geen ervaring met een komische abraham?

mijn vraag is dus, wie weet iets leuks ... iets knettergeks te verzinnen waar iedereen plezier aan beleefd ...

groetjes inka

Heb je al gegoogled op Icebreakers / IJsbrekers? Ik heb wel een boekje met allerlei ijsbrekers en binnenkomers. als je beetje meer details geeft wat de bedoeling is wel ik wel ff voor je grasduinen.
Is het de bedoeling mensen met elkaar kennis te laten maken; wil je physical energizers of juist mental (boekje is in Engels). Let me know.
Weet je wel of Anneke niet stiekum toch dit forum op internet meeleest? Knipoog smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 27 mei 2010, 11:31
BerichtOnderwerp: Wie wil??
 
EVA685 schreef:
Hallo allemaal:

Doordat ik 1x per maand voor alle kinderen in de kerk bid,
ben ik er morgenavond niet, Martha is nog ziek, wie zou het
van ons over willen nemen?

Lieve groet van Martha en Eva Knipoog smiley
en een Gezegende Gebedsroom toegewenst!

Ik wil het wel overnemen als er animo voor is. Zijn er al mensen van plan om te komen?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 21:57
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg
 
traag - trager - traagst....

Het duurt een halve minuut voordat ik op het forum kom, en de chatbox krijg ik helemaal niet open!

Wat nu? Moet ik naar de kroeg... Huilende smiley, smiley in tranen

Grz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:
Ehhhh...

Aan tafel eten... hoe je je dat?

Hihi.... Aan het aanrecht is het snelste. En anders in gezelschap van de pc.

Waarom deze intieme vraag?? Smiley die vol vragen zit

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
SIBERISCHE IJSTIJD STAAT VOOR DE DEUR

door onze speciale verslaggever E.J. Bestewind


Amsterdam/ De Bilt VOLGENS welingelichte bronnen bij het KNMI staat ons deze zomer niet slechts een koele zomer te wachten, maar een complete ijstijd. Nu de vulkaan op Ijsland is gestopt, zullen de weerkundige effecten pas echt voelbaar en meetbaar worden.
De wind zal in de komende dagen compleet naar het noorden draaien, waardoor ijskoude lucht vanaf de Noordpool Nederland zal bereiken.
De verwachting is dat ijsberen de Veluwe zullen bevolken en dat er van juni tot september geschaatst kan worden op de Amsterdamse grachten. Tevens wordt een Elfstedentocht niet uitgesloten.
De bevolking wordt geadviseerd om zelfgebreide sokken aan te trekken en thermisch ondergoed. Ook de verkoop van spruitjes, boerenkool en winterpeen is spectaculair gestegen. De aardgas-uitvoer naar de rest van Europa wordt stilggelegd. Volgens de Gasunie zal het er om spannen of de aardgasbel van Slochteren dit jaar nog opraakt of dat we net mei volgend jaar kunnen halen. Picknicken op de Ginkelse heide wordt ten zeerste afgeraden. Alleen geharde bergbeklimmers mogen nog de Vaalserberg beklimmen.

Lachende smiley

Vandaag had ik Italiaanse IJstijd! Mjummieeeeee Kwijlende smiley

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 12:22
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ben het met je eens, maar ik geloof wel degelijk dat Hij heel veel sturing kan geven wanneer we echt de verkeerde kant op dreigen te gaan.
Heb dat iig wel al een aantal keer in mijn leven ervaren.
Denk wel dat we, aangezien we ook zelf verantwoordelijk zijn voor onze keuzes, deze zelf bepalen...ergo: Ik denk dat je bijvoorbeeld ieder willekeurig persoon uit kan kiezen om een relatie mee aan te gaan én het te doen werken, én zijn zegen te ontvangen...mits je natuurlijk ook bereid bent er samen aan te werken en te doen wat nodig is om het te doen slagen....Zou God zich werkelijk druk maken om welke richting wij kiezen wanneer we Zijn leiding accepteren?Hoe we de route bewandelen is denk k lang niet zo belangrijk als we maar op de juiste plek eindigen.

De vetgemaakte zin heb ik 3x gelezen, maar hij lijkt met zichzelf in tegenspraak te zijn. Althans; zou kunnen Knipoog smiley

Als volslagen leek op dit terrein ga ik niets zeggen over echtscheiding of huwelijk. Maar ik zou jullie eraan willen herinneren dat er ook nog andere zaken in je leven voor God van groot belang zijn waarop een huwelijk (en evt. echtscheiding) van invloed kunnen zijn.

Ik denk niet dat wij robots zijn van wie God alle levensdetails heeft vastgelegd, maar ik geloof wel dat God een plan met een ieder van ons heeft. Een plan waarin onze talenten en gaven een rol spelen in het grote PLAN dat God met de wereld heeft.
Ieder van ons is uniek en heeft bijzondere talenten en eigenschappen van God meegekregen en een ieder die gelooft krijgt ook de Heilige Geest: met nog meer gaven en talenten.
Kortom: er is werk aan de winkel in deze wereld! En als je trouwt met 'de verkeerde' (had mij kunnen overkomen) dan loop je het risico dat er van al dat moois dat God voor je heeft klaargelegd om te doen, weinig of niets meer terecht komt. (Zie Efez. 2:10)

Het is denk ik niet allleen voor je eigen levensgeluk van belang dat je met God samen de juiste partner vindt, maar het is ook in het belang van (Gods plan met) deze wereld. Wij zijn héél belangrijk!

Oké, dit wilde ik ff kwijt Engeltje smiley

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 26 mei 2010, 12:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:46
BerichtOnderwerp: ff weg...
 
SUSANNAH475 schreef:
Daar ben ik weer... Knipoog smiley

Susannah (die denk ik wel erg verslaafd is aan C.M. hahaha)

Welcome back!

Hoe heb je die 11 dagen overleefd? Geschokte, onthutste smiley

Knipoog smiley

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 11:41
BerichtOnderwerp: Welke liederen zingen we graag?
 
LIESBETH326 schreef:
Je stelt wel heel veel vragen in één keer... maar 'k ga m'n best doen om wat antwoorden te geven... Knipoog smiley

Diepgang... dat zegt iets over de inhoud die het lied heeft en de betekenis die je daaraan geeft. Als ik zoek naar liederen met diepgang, dan denk ik aan de psalmen bij uitstek. Hoewel ik daarbij mijn best moet doen om te begrijpen wat ik zing, vind ik ze mooi, doorleefd en komen de verschillende emoties en 'toonhoogtes' aan bod. Opwekkingsliederen daarentegen ervaar ik veelal als oppervlakkig met een redelijk hoog happy-clappy gehalte. Ik zing ze wel hoor, en nog graag ook, maar wissel ze graag af met wat degelijker liederen...

Mooi woord: "doorleefd" daarmee geef je in feite aan dat het lied een bepaalde 'levensonderwerp' heeft, wat de schrijver werkelijk heeft meegemaakt. Ik weet van velen (incluis mijzelf) dat de psalmen een bron van troost kunnen zijn voor degenen die door dezelfde diepten als de psalmist gaan. Dan ineens blijken de psalmen zomaar in de actualiteit geplaatst te kunnen worden.
"Happy-clappy" is een duidelijke typering maar ik denk dat dit niet voor alle opwekkingsliederen geldt. Vermoedelijk hangt veel af van degene die (iedere x) de liederen uitzoekt. Overigens zijn ook veel Opwekkingsliederen erg geschikt om te zingen als je door een dal gaat. Het verschil is denk ik dat er geen 'levensverhaal' van de auteur doorheen is geweven.

Hm. Ik vraag me af: zouden we in de hemel nog 'doorleefde' liederen zingen? Want daar is toch geen ellende meer? Oppervlakkige liederen bestaan daar denk ik niet. De liedteksten in Openbaringen zijn diep maar eenvoudig. Zomaar weer een vraagje Coole smiley met zonnebril


Ik denk dat het heel normaal is dat een bepaald lied je het ene moment erg kunt raken, terwijl het je een paar maanden later niet bijzonder aanspreekt. Liederen en zingen doen nou eenmaal een beroep op je emoties en je gevoel, en die zijn weer afhankelijk van hoe je op dat moment in het leven staat en in welke omstandigheden je je bevindt...

Wat melodie betreft... tja... smaken verschillen... Hoewel veel melodieën van opwekkingsliederen makkelijk in het gehoor liggen, en daarom lekker en goed mee zingen, vind ik ze wat muziek niet bepaald hoogstaand. Melodieën van psalmen vind ik daarentegen heel gedragen, daardoor wat saai en minder uitnodigend tot werkelijke beleving van wat je zingt.

Ik denk dat we erg voorzichtig moeten zijn in het eisen stellen aan de muziek die je voor God maakt... Voor God telt niet de kwaliteit, maar het hart waarmee je zingt... Iedereen mag zingen, op zijn eigen wijs. 'Alles wat adem heeft, love de Heere', zo staat er in ps. 150.
Toch ben ik ook van mening dat bijvoorbeeld van kerkmuziek wel een zekere kwaliteit verwacht mag worden... zowel wat de melodie/muziek betreft als de tekstuele inhoud van het lied. Het is tenslotte een eredienst!

Ja dat is denk ik de dubbele kant aan de zaak. Aan de ene kant wil je God het allerbeste geven, en aan de andere kant kijkt God vooral naar je hart. En hoe goed onze muziekkwaliteit ook is, ik vermoed dat 'ie toch niet kan tippen aan de muziek in de hemel...!


GrZing!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 26 mei 2010, 06:31
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Choedemorg'n!!

En zo worden wij op de Veluwe gewekt...

http://www.youtube.com/watch?v=cGcykcV6eoI&feature=related


Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARIO216 schreef:
Dan mag ik zeker een plaatje over een stad draaien. Het is de een na laatste. Dan beginnen we met volksliederen. Deze groep is vernoemd naar een stad en komt bij mijn weten ook uit deze stad:

http://www.youtube.com/watch?v=83d6wVtw0So&feature=related

Jullie moeten maar tegen een grapje kunnen.

Mag ik al een volksliedje plaatsen??


http://www.youtube.com/watch?v=nSSkAhGZylU

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 25 mei 2010, 11:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 11:25
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Er komt een man bij de dokter. Hij heeft een huidprobleempje. 'Oh, ik zie het al', zegt zijn favoriete (vrouwelijk) huisarts. 'Een beetje zinkzalf Smiley die vol vragen zit en het lost zich vanzelf op.'
Nou ja, zeg! Ik bedoel, ik verwachtte drie weken te kunnen gaan kuren in een kuuroord met heilzame baden in kruidig water. Geschokte, onthutste smiley Maar nee hoor, gewoon insmeren die hap! Woedende smiley

Imre, die normaal alléén maar beestjes ziet. Clown smiley

Oooh, je wilde met háár naar dat kuuroord?! Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 10:35
BerichtOnderwerp: Zilver
 
Als je de hitte van het vuur voelt.

Maleachi 3:3 zegt: Hij zal zitten, het zilver smeltend en reinigend. (NBG)

Een aantal vrouwen in een bijbelstudie vroeg zich af wat deze tekst zei over het karakter van God. Eén van de vrouwen bood aan het proces van zilverloutering te bestuderen voor de volgende bijeenkomst. Ze maakte een afspraak met een zilversmid om tijdens zijn werk te komen kijken , maar vertelde hem niet waarom ze geïnteresseerd was.

Terwijl ze toekeek, hield de smid een stuk zilver boven het vuur en liet het heet worden. Hij legde uit dat je bij het louteren van zilver het materiaal in het midden van het vuur moet houden, waar de vlammen het heetst zijn, om alle onzuiverheid weg te branden.

De vrouw dacht aan God, die het vuur in ons leven soms ook flink lijkt op te stoken - en ze dacht weer aan de tekst. Toen vroeg ze aan de smid of het waar was dat de smid voortdurend bij het zilver moest blijven tijdens het reinigingsproces. De man zei: “Ja, en dat niet alleen; ik moet er zelfs voortdurend geconcentreerd naar blijven kijken. Als het zilver een seconde te lang in de vlammen is, verbrandt het.”

De vrouw was even stil. Toen vroeg ze: “Hoe weet je dan wanneer het zilver op een gegeven moment helemaal zuiver is?” Hij lachte en zei: “O, dat is makkelijk - als ik mezelf erin weerspiegeld zie!”


Laatst aangepast door
ZINGA672
op dinsdag 25 mei 2010, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
IMRE695 schreef:
Een man in huis is ook erg handig! Verlegen lachende smiley Knipoog smiley Clown smiley


Sssssssssssssssssst! Dàt zouden we dus niet zeggen hé! Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 14:34
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
OEFFF!!! 3 steekvlammen, 1 kortsluiting en 3 stekkers verder... Hij doet ut weer!! Bijna was mijn contact met de digitale buitenwereld in rook opgegaan. Verraste, verbaasde smiley

Nee, ik zeg t nièt. Ik zeg ut NIET! Smiley met dichtgeplakte mond

Maar ik mag van mezelf niet meer aan de stekkers van de pc komen....

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 24 mei 2010, 11:00
BerichtOnderwerp: Welke liederen zingen we graag?
 
Naar aanleiding van een paar discussies over voorkeuren voor bepaalde liederen vroeg ik mij af wat men verstaat onder de verschillende kwaliteiten die wel of niet aan een bepaald lied worden toegekend. Ik noem er een aantal: diepgang versus oppervlakkigheid, een lied wel of niet vol overtuiging kunnen meezingen (erachter staan), eenvoudige teksten of theologisch verantwoorde opbouw, mooie, lelijke of te simpele melodieën, te verstandelijk of te gevoelsmatig, teksten alleen gericht op God of ook vanuit mijzelf gedacht/gevoeld, wel of niet meegaan met de tijd, muziekcultuur, etc.

Ik vraag mij af:

Wat is diepgang? Wat bepaalt dat een lied diepgang heeft? Is dat de tekst of mijn (diep) gevoel? Is het mogelijk dat je een lied als het ware ‘ontgroeit’; dat het diepgang heeft in een bepaalde fase van je geloofsleven, maar dat je daarna ‘verder trekt’?

Moet je altijd met je gevoel meezingen of kun je ook louter verstandelijk instemmen met een lied omdat je achter de tekst staat? Of omdat je één bent met het koor en je het lied samen zingt voor God? Misschien kun je om nog andere redenen zingen?

Sommige liederen gaan OVER God en andere liederen zijn AAN God. Zou hier verschil in (horen te) zitten in de setting waarin je deze liederen zingt, of niet?

Wanneer is een melodie mooi, lelijk of te simpel en wie bepaalt dat? Mag je wel muzikale en technische eisen stellen aan muziek die je voor God maakt?

En last but not least, wat zegt de Bijbel hierover?

Ben heel benieuwd naar jullie reakties... En please; ga geen dingen afkraken maar laat elkaar in zijn of haar waarde. Verliefde smiley

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op maandag 24 mei 2010, 11:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 15:02
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
 
Sjonge, ik krijg er steeds meer zin in, maar ik kan niet meeeee Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wens jullie allemaal een geweldige dag vol met zon, feest en calorietjes!!!! Knipoog smiley

Oh ja; ik heb de everzwijnen omgeleid; ze komen niet meer langs Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:07
BerichtOnderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
 
Hoi,

Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft.
Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd.
Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan.
Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen.
Dan heb ik het wel gezegd.
Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon.
De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.

Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.

De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.

Shalom!


Ja Shanita, ik kan daar wel inkomen. Heb dit ook wel meegemaakt en het gaat dan wat mij betreft over ECHT HELE FOUTE zaken waarvan je je beter kunt distantiëren. Ik kan geen vrienden blijven met mensen die moedwillig huwelijken stuk maken of de criminaliteit ingaan. Volgens mij is dat bijbels gezien ook niet verantwoord. In liefde terechtwijzen en bidden is dan het enige wat je voor die persoon nog kunt doen. En terecht dat je ervoor zorgt zoiets jouw leven niet te laten beïnvloeden.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op donderdag 20 mei 2010, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 20 mei 2010, 12:58
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
MARISKA601 schreef:

Mariska wat een schattig plaatje! k Had em bijna teruggezoend Kussende smiley

Maar dan wordt het scherm zo vies hè...

GrZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672 (60)





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 19 mei 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: Vrije vertaling van het Joodse Kaddiesj
 
Het bijzondere van dit Joodse gebed is dat het vooral bij droevige gebeurtenissen (zoals begrafenissen) wordt voorgedragen. Als een getuigenis dat God ook bij moeilijke tijden geprezen moet worden. Wat er ook in je leven gebeurt: Hij is en blijft groot, almachtig, liefdevol en altijd dezelfde. Persoonlijk vind ik het een prachtig gebed om vaak te bidden!
(Ps; ik heb het gevonden op internet; als iemand een betere vertaling weet dan hoor ik het graag!)

Laat de grootheid en heiligheid van Zijn grote Naam vermeld worden
in de wereld die Hij geschapen heeft, volgens Zijn wil
en moge Hij Zijn koningschap vestigen tijdens uw leven
en tijdens het leven van heel het Huis Jisraël, spoedig en binnenkort.
Zegt nu :Amen.
Moge Zijn grote Naam geprezen zijn in alle eeuwigheid.
Moge geprezen, met hulde, roem en hoogachting vermeld,
verheven, verheerlijkt en met extatische lof bezongen worden,
de Naam van de Heilige, die geprezen is, boven alle uitingen van prijzen,
gezang, hulde en troost, die er in de wereld geuit worden.
Zegt nu: Amen.
Moge er vrede uit de hemel komen en leven,
voor ons en voor heel Jisraël.
Zegt nu: Amen.
Die vrede sticht in Zijn hoge sferen moge ook vrede brengen
voor ons en voor heel Jisraël.
Zegt nu: Amen.


Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 19 mei 2010, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ZINGA672
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 Volgende
Pagina 39 van 40