ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 231 232 233 234 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Quote:
Tessybear: Het ging idd om de context, dus dat ene lettertje maakte weinig uit Knipoog smiley
Overigens word een ge-quote tekst niet automatisch gewijzigd wanneer je de oorspronkelijke tekst wijzigt...

O, dat dacht ik Lachende smiley

Groet,

Shanita

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 9 juni 2010, 20:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:59
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Quote:
SHANITA130 schreef:
Altijd alles zeggen, ook vermanen en dus niet veroordelen-verwijten, heeft dusz vaak geen zin. Je kan dan beter iets poneren, zodat hij/zij er zélf achter komt, en dat heeft dusz veel meer waarde.

Wat je wel kan doen, mijns inziens, en dat las ik hier ook ergens, is iemand op de gevaren wijzen van iets, een zonde zeg maar, en dan met de bedoeling diegene te waarschuwen, en niét te manipuleren.En dan niet eens om angst te prediken, want angst is een slechte raadgever. Ik bedoel hiermee zo van dat je tegen iemand zegt, van als je dat zo blijft doen, dan dit en dat, geen dreiging, of dreigingen, want God houdt wél van diegene. Ik zou zelf dusz niet dreigen als ik zie dat iemand, bewust, en ook erg vaak onbewust behoorlijk in zonde zit. Ik zou dusz oprecht waarschuwen zonder verwijt, dat de zonde niet van God is, maar van de vijand. En dat zonde altijd erg ongelukkig maakt, vaak oplange termijn. en vaak heeft iemand die dusz in zonde leeft, dat niet door, vandaar. Of zo iemand wíl helemaal niet luisteren en wordt boos, omdat de zonde wat hij/zij al zo lang doet, wel heel erg aantrekkelijk is....

Dit wou ik gewoon even kwijt.

Zegens!

Shanita

Quote:
Tessybear: En dat heet dus met een mooi woord: Vermanen Knipoog smiley

Ik heb het even gewijzigd, Tessybear, jou quote van mijn tekst.

Ik typte per ongeluk een dreiging, of dreigingen, het moest natuurlijk geen dreiging of dreigingen zijn.
Ja, zo een klein lettertje kan een heel groot verschil maken.
Nou is dat misschien niet echt opgevallen gezien de context van mijn tekst, maar ja, toch effe voor de zekerheid!

(En normaal zou zo'n fout ook automatisch wijzigen in je quote geloof ik, maar omdat je mijn quote waar de fout in zat had veranderd in 'vet afgedrukt' gebeurde dat dus niet, volgens mij.)

Ik zal voortaan écht beter opletten Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 10 juni 2010, 11:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 19:26
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
ZINGA672 schreef:
Quote:

Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.

Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.

(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.

De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1

¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.

GrZing!

CHATULIEM619 schreef:
Misschien verbaas je je over mijn antwoord, maar ik ben het absoluut met je eens. Maar ik kijk ook naar de praktijk en dan zie ik dat er heel anders mee omgegaan wordt. Zo anders, dat meestal de vermaner de kous op de kop krijgt, omdat hij een zgn. verkeerde hartsgesteldheid heeft gehad. Terwijl hij met een goede houding de ander benaderde. En het beeld dat degene die vermaant de ander ook meteen veroordeelt wordt alleen maar door dit artikel versterkt.
Mensen zijn rare wezens, die als het maar enigszins kan geneigd zijn hun gedrag goed te praten en de oorzaak bij de ander neer te leggen....

Ik ben het er ook helemaal me eens. En ik vind het dan ook een erg goed stuk en ook erg goed verwoord!

Chatuliem,

Er zijn natuurlijk verschillende voorbeelden in een praktijk.

Je kan iemand vermanen, die je erg goed kent. En dan is het heel erg belangrijk, denk ik, hoé je het zegt.
Zeg je het vriendelijk, op een vriendelijke toon?
En hoe je erbij kijkt. Kijk je vriendelijk en mee(in)levend? En, méén je ook écht wat je zegt? Veel mensen voelen aan of iets echt is.
Deze dingen zijn dan erg belangrijk, denk ik.

Vermaan je daarintegen iemand die ver(der) van je afstaat, vanwege je beroep of iets dergelijks, ja, dan zeg je, denk ik zo een vermaning op een serieuzere afstandelijkere manier. Maar dan toch wel duidelijk.
Vriendelijk doch duidelijk.

Quote:
Chatuliem: Mensen zijn rare wezens, die als het maar enigszins kan geneigd zijn hun gedrag goed te praten en de oorzaak bij de ander neer te leggen....


Dat doen natuurlijk lang niet alle mensen :)
Ik denk maar zo, als ik het maar niet doe.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 9 juni 2010, 23:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 11:39
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Quote Jonathan: en daar bij God mag je je verwonderen dat die buurman er ook staat !!!!!

en ik vind dat je nu al met die ogen van liefde de wereld in moet kijken
wat zou jezus gezegd hebben, als hij morgen een wandeling door nederland zou maken.

Lieve drugs gebruiker..... kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen.
tasjes rover....... volg mij en zondig niet weer

en dat zijn geen oordelen, maar vermaningen

Wat ontzettend mooi ontroerend gezegd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:55
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Ja!

Ik zie het.

Knipoog smiley Lachende smiley

Fijne Dag!

Groet en Zegens!

Shanita

En bedankt!

Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 8 juni 2010, 11:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:24
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Quote Jonathan Maandag 7 juni 2010, 22:22
Vermanen kan iemand terecht wijzen zijn op een foute zienswijze, met de intentie er samen naar te kijken en daar beiden in te kunnen groeien.


Quote Thomas donderdag 27 mei 2010, 11:49, in het topic: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
Mensen hebben soms wat tijd nodig om de werkelijkheid onder ogen te zien. Zeker in de conflictsituaties, waar ik door mijn werk nogal eens in verkeer, is het beter iets te poneren dat de ander naar de waarheid stuurt - die hij dan zelf ontdekt en dat overtuigt het beste......

Als je een ander helpt, mag en moet je jezelf ook heel houden. Dan heb je de ander ook, in een bepaalde vorm, lief als jezelf.


Altijd alles zeggen, ook vermanen en dus niet veroordelen-verwijten, heeft dusz vaak geen zin. Je kan dan beter iets poneren, zodat hij/zij er zélf achter komt, en dat heeft dusz veel meer waarde.

Wat je wel kan doen, mijns inziens, en dat las ik hier ook ergens, is iemand op de gevaren wijzen van iets, een zonde zeg maar, en dan met de bedoeling diegene te waarschuwen, en niét te manipuleren.En dan niet eens om angst te prediken, want angst is een slechte raadgever. Ik bedoel hiermee zo van dat je tegen iemand zegt, van als je dat zo blijft doen, dan dit en dat, geen dreiging, of dreigingen, want God houdt wél van diegene. Ik zou zelf dusz niet dreigen als ik zie dat iemand, bewust, en ook erg vaak onbewust behoorlijk in zonde zit. Ik zou dusz oprecht waarschuwen zonder verwijt, dat de zonde niet van God is, maar van de vijand. En dat zonde altijd erg ongelukkig maakt, vaak oplange termijn. en vaak heeft iemand die dusz in zonde leeft, dat niet door, vandaar. Of zo iemand wíl helemaal niet luisteren en wordt boos, omdat de zonde wat hij/zij al zo lang doet, wel heel erg aantrekkelijk is....

Dit wou ik gewoon even kwijt.

Zegens!

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 9 juni 2010, 19:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 05:34
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Shanita,

Gewoon een aantal dingen die je zegt wil ik op reageren. Allereerst heb ik niet ervaren dat je over bepaalde grenzen gaat met bepaalde uitlatingen. Daar zijn voldoende andere voorbeelden van hier op het forum.
Er is een verschil tussen ruzie en een meningsverschil. Meningsverschillen mag je hebben hier op het forum. Anders heeft het forum immers geen zin als we over alles het met elkaar eens zijn. Voor je mening hoef je nooit een excuus aan te bieden. Ik zou het erger vinden als je je mening niet meer zou durven te uiten, omdat je bang bent voor ruzie.
Ik ervaar het juist als waardevol hoe jij je standpunten verdedigt en wees niet te snel bang dat het de sfeer verpest. Er zijn hier nu eenmaal veel cacteï die op alles geprikkeld reageren en op deze manier proberen ze de onderwerpen naar hun hand te zetten. Trek je daarom maar niks aan van de reacties van anderen, en wees vooral jezelf.....

Allereerst heb ik niet ervaren dat je over bepaalde grenzen gaat met bepaalde uitlatingen. Gelukkig.
Ik ervaar het juist als waardevol hoe jij je standpunten verdedigt
Dank je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 09:21
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Quote Marijan,
En Shanita, wat mij betreft is het goed zo hoor! Ik ging misschien ook wel te lang door, om m'n gelijk te krijgen. En het gaat er om, dat we van elkaar leren.


Gelukkig!

Bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 10:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Quote Tessybear,

Nou, nou! Dat zijn nogal wat excuses

Misschien Shanita, zou het goed zijn als je je gewoon bij je eigen mening houd maar wat zorgvuldiger om gaat met de bewoordingen...dan zijn excuses achteraf als snel overbodig.
En wat het enkel reageren op Marijan betreft...dat lijkt me een beetje lastig. Marijan heeft een stukje gepost met de bedoeling dat er een discussie los kwam tussen meerdere mensen. Wil je daar op reageren dan zou ik je aanraden gewoon op iedereen te reageren, en anders Marijan even een mailtje te sturen

In het dagelijkse leven heb ik ook wel periodes dat ik best wel veel excuses maak. Omdat ik denk dat ik best wel veel fouten maak. En dan doe ik liever excuses teveel, dan te weinig, voor de zekerheid.

Marijan heeft een stukje gepost met de bedoeling dat er een discussie los kwam tussen meerdere mensen.

Ja, zo kan je het ook zien. En het is wel een goed idee van dat mailtje sturen, misschien doe ik dat, en anders voor een volgende keer.


En dat zorgvuldiger omgaan met bewoordingen, ja, da´s een van de punten waaraan ik werk.NB, Ze heet Marianne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 09:34
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
 
Hoi Jonathan!

Wat een leuk, goed stuk van Henk Rothuizen.

En zeker de laatste zin spreekt mij erg aan, dat wie anderen veroordeeld zichzelf niet heeft aanvaard.

Er staat toch ook in de bijbel van gij zult niet oordelen.

Laat staan veroordelen.

Vriendelijke Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 09:07
BerichtOnderwerp: De Godvrezende vrouw
 
MARTIN695 schreef:
"God vrezen"

Dat betekend toch als ik het wel heb GOD lief hebben en niet bang zijn volgens mij.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin

Hoi Martin,

Ja, ik ben zelf niet met het geloof opgegroeid, zeg maar.

Ik ben pas toen ik volwassen was gaan geloven.

Dus heb ik die bagage niet, wat ik vaak in de kerk hoor.

Voor mij heeft "God Vrezen" dus ook geen negatieve bijklank.

God vrezen is voor mij gewoon (ernstig) rekening houden met God.

En niet express zondigen.

Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 08:35
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
En wat ik ook heb is dat ik bij zo een groot topic, pas halverwege ergens ga reageren, en dan alleen de OpeningsTopic heb gelezen.

En dan zeg ik ook dingen die al eerder zijn gezegd.

Dus vanaf nu, in het vervolg, ga ik eerst het hele topic lezen eerst, alvorens ik reageer.

Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 6 juni 2010, 07:51
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Hallo,

Allereerst mijn excuses naar Chatuliem, dat ik zijn posting aangreep om te zeggen dat ik seks in een relatie wel heel erg belangrijk vind, dat dat goed gaat enzovoort(zie posting donderdag 3 juni 2010, 21,22 én posting vrijdag 4 juni 2010, 6.30)
Wat ik daar schreef, had ik eigenlijk achteraf alleen tot Marianne willen richten.

Dit had ik eigenlijk moeten zeggen, als antwoord op de OpeningsPosting van Marianne. Zij vroeg wat mensen vinden, en niet hoe mensen de bijbel interpreteren. Want daar had zij al een boek over gelezen.

Dan mijn excuses naar Marijan. Dit hier begon te lijken op een wellus/nietus van hoe iemand en iemand anders een bijbelstuk interpreteerd.
En dát was achteraf gezien helemaal niet mijn bedoeling.


En dat was ook wéér géén regelrechte reactie op de OpeningsPosting van Marianne.

En het woordje "we" wat Chatuliem zei, ja, daar ben ik allergiesch voor voor dat woord. Omdat ik te vaak heb gezien, dat mensen het woord "we" gebruiken om hun mening op te dringen. En ik zelf het juist zó belangrijk vind om in de "ik" vorm te blijven praten.

Maar, dat zei Chatuliem natuurlijk omdat hij Voorganger is, ja, en dán praat je natuurlijk wel vaak op deze manier, zo van "we" dit en "we" dat...

Hanna,

Alles is door mijzelf geschreven. Ik let er wel op dat niet zomaar iemand bij mijn account kan.
Het verschil wat ík denk tussen een relatie-breuk en een verbroken huwelijk.
Verbroken huwelijk gaat veel verder. Relatiebreuk, ja, dan heb je, wat ik dus denk en vind, nog ieder ook een stuk eigen leven, waar de ander eigenlijk niets mee te maken heeft.
Dan is dat natuurlijk ook wel héél erg verdrietig als dat verbroken wordt, alleen dan pakt iemand, denk ik, zijn eigen leven weer sneller op, júist door dat stuk eigen leven. Het verdriet blijft daarintegen erg intens. En even intens. Denk en vind ik.

Chatuliem,

Je hebt als relaties, een huwelijk, een samenwonen en een lat-relatie, vind ik.
Nou is de gevoelswaarde van die relaties voor mij, hetzelfde. Ik doel hier op jou posting van zaterdag 5 juni 2010, 23.20.

Het ging mij in die posting ook eigenlijk om het woordje "we".

Hoi Peacedove!

Bedankt voor je aardige reactie.
Ja, angst is geen goede raadgever, dat weet ik.

Ik bedoel ook eigenlijk, dat ik zelf zo vaak, té vaak zie, dat mannen dus vreemdgaan, ook op mijn werk, terwijl ze getrouwd zijn, én christelijk.
En dan onder het mom van "even een avondje stappen met mijn vrienden."
Dan ben je getrouwd en dus nog alleen, want je man gaat regelmatig stappen. En zijn dat dan nog christelijke gasten, die óók zó leven(Op een christelijke manier, zeg maar), waar die dat mee doet, dan heb je een heel ander verhaal.

Het zijn juist die gasten die(bijvoorbeeld) zélf geen vaste relatie willen, waar zo iemand dan mee gaat stappen. En die het een en ander niet zó nauw nemen.
Als excuses wordt gebruikt, dat die vrienden dan wel héél aardig zijn....

Ik werk tussen veel mensen, dus ik hoor ook veel, ook als ze denken dat ik helemaal niets hoor, omdat ik zelf bezig ben.

En je hebt mensen die het helemaal niets uitmaakt of iemand iets hoort.

En dan nog, je hebt ook collega's die gewoon, alsof het de normaalste zaak is, gewoon openlijk lopen op te scheppen, met wat voor een... ze nou weer hebben ge....! En die zijn dan getrouwd. En regelmatig zijn ze ook nog christelijk.

En hier zou ík voor passen! Vertrouwen voor gedeelte weg.

Zélfs de 'aardigste' mannen, waar je dat niet van zou verwachten, zeg maar!

En Peacedove ik wil je ook nog bedanken voor deze aardige woorden, het deed mij zó goed om jou posting te lezen!!!! :

"Daar wil ik nog aan toevoegen dat God je nooit veroordeeld ook niet je gevoel in dingen.....

Gods zegen meis,

Enne blijf dicht bij Hem zit je altijd op de goeie plek!"

--

En eigenlijk wil ik zelf nu 'ontopic' blijven, want ik hou niet van ruzie door steken onder water. Wat ik nu en dan deed, voor mijn gevoel

Dáárom ook dat ik mijn excuses aanbood aan sommige mensen.
Want ik kan niet zo goed tegen ruzie(vind het eigenlijk héél erg), ik wil vrede, en zeker als het andere christenen betreft.

Ik reageer nu alleen nog maar op Marianne, die deze topic begon!!!!

Zegens!

Fijne Dag!

Shanita.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 8 juni 2010, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 09:25
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic
 
Fijne Dag toegewenst dit weekend en vandaag!

Het wordt vandaag heerlijk weer!

25 graden met zon en weinig wind!!!!! Knipoog smiley

Morgen wordt het 26 graden, met ´s middags in het westen kans op een bui. Maar ook weer de zon tussen de buien door! Knipoog smiley

God´s Zegen in dit heerlijk weer wat precies in het weekend valt!!!!

Lachende smiley

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 07:32
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
IMRE695 schreef:
Mijn visie: seksualiteit is een gewone drift die ongewoon geuit kan worden. Net zoals slapen, eten, drinken hoort ook vrijen bij het menselijk gedragspatroon. Een behoefte die bevredigd mag worden.

Masturbatie is een gegeven zo oud als de mensheid; als je lang alleen bent dan heb je nog steeds je seksuele behoeftes. Als je alleen op je kamertje jezelf dan bevredigd door de fantaseren over die ene man of vrouw en dat geeft een stukje ontspanning en bevrediging: niks mis mee!

Sex voor, tijdens of na het huwelijk: tja, hier lijkt de bijbel wel heel streng over, maar wat ik in veel teksten lees ('Houdt het huwelijksbed onbezoedeld') is waarschuwen tegen ongewone seksuele verlangens en uitingen en vooral tegen overspel. Want dat maakt meer kapot dan je lief is!

Ik ben nooit getrouwd geweest, maar heb gelukkig wel gevreeën met vrouwen. (ja, meervoud!). Daar kan ik me (achteraf) wel schuldig over voelen, maar we leven niet meer in het Victoriaanse tijdperk! We leven in het post-Freudiaanse tijdvak en daarmee zijn een aantal mythes rondom seksualiteit wel ontzenuwd, vind ik.

God houdt toch ook van sex? Anders had Hij idd. de baby's beter door de ooievaar kunnen laten bezorgen. En verder: als Jezus ook waarlijk mens is geweest, dan moet hij toch ook wel eens verlangd hebben naar een lekkere vrijpartij?? Anders is Hij ons niet in alles gelijk geworden. Dat Hij daar niet aan toegaf, is loffelijk. Al wil de traditie dat Hij wel erg gecharmeerd was van Maria Magdalena!

Dus, nee. Gewone sex lijkt me niks verkeerds mee. In een wereld vol incestplegers, verkrachters, kinderpornoverslaafden en andere seksuele afwijkingen, geloof ik niet dat God let op meisjes en jongens die gewoon zichzelf en hun lichamen aan het ontdekken zijn en er van (mogen) genieten!

Trouwens, als je getrouwd bent geweest, kun je nooit geen sex meer VOOR het huwelijk hebben. Alleen nog maar sex NA het huwelijk. Lachende smiley

Hoi Imre!!! Knipoog smiley

Wat een goed stuk!!!! Knipoog smiley Lachende smiley

Wanneer kom je weer terug hier op het forum Smiley die vol vragen zit

Ik mis je zo erg!

Vriendelijke Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 06:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Quote:
MARIANNE378 schreef,
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.

Hoi Marianne!

Ik zal even serieus reageren hoe ik daar over denk.

Ik heb hiervoor eigenlijk ook al gereageerd, maar ja, op iemand anders, mijn excuses.

Ik denk dat er wel liefde moet zijn, liefde is het hoogste gebod!!!!

Dat het eigenlijk binnen het huwelijk hoort, dat is volgens mij zo, omdat vroeger de vrouw huisvrouw was en afhankelijk van haar man.

En nu zijn alle vrouwen economisch onafhankelijk. Knipoog smiley

Ik zelf durf niet te trouwen door al de scheidingen. Op het nieuws een tijdje terug had een nieuwslezer van RTL 4 het over 'een tsunami aan scheidingen ' óók binnen de kerk. Verraste, verbaasde smiley Dit is een belangrijke reden. Ik ben bang.

Wat ik erg vind hier op dit forum is dat sommige "gescheidden mensen", mij hiero lopen te veroordelen, van hoe ík 1 Kor 7:10-17 zie. Woedende smiley Boze smiley
Ik herinner mij ineens iets over een balk en een splinter. Bekend Smiley die vol vragen zit

Als je niet kan trouwen omdat je zoals ik bang bent, is daar geen vergeving voor zeker. Gefrustreerde smiley

Als ik hoor, hoeveel(christelijke) mannen er vreemd gaan op mijn werk, onder het mom van 'een avondje stappen met mijn vrienden', dát wil je niet geloven. En die zijn dan getrouwd. Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley

*Om bij het onderwerp te blijven, ík vind dat als je heel veel van iemand houdt, en diegene ook heel veel van jou houdt, en als de basis van een relatie dus Liefde en emotionele en geestelijke verbondenheid is, dan zit het `daarmee`, met de seks dusz, ook goed.
Knipoog smiley

Even voor de zekerheid, Ik bedoel hier niet de mensen die een trauma of trauma´s hebben opgelopen door verkrachting, incest of seksuele kindermishandeling, of iets dergelijks. Huilende smiley, smiley in tranen Waardoor zij levenslange schade hebben opgelopen. Huilende smiley, smiley in tranen Daar is meer voor nodig dan Liefde, en emotionele en geestelijke verbondenheid. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Ik bid dat die mensen de juiste therapie krijgen Verliefde smiley , zodat het op een aanvaardbare manier weer goed komt met hun gevoel. En zij genoeg hersteld kunnen worden. Twijfelende smiley

Ik hoop dat ik deze vraag heb beantwoord van: "Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk."

*"En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?"
Omdat de instelling trouwen was bedoeld, in de tijd dat vrouwen voor de kinderen moesten zorgen en economisch afhankelijk waren van hun man.
En omdat het niet om 'het papiertje' gaat, maar om de liefde! Dan ben ik niet per sé tegen trouwen, ik vind wel dat iedereen dat persoonlijk zelf uit moet maken.

*Volgende vraag: Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?

Ik denk van wel. Omdat als je seks hebt je eigenlijk getrouwd bent voor God. En dan bedoel ik niet een 'one night stand', waar ik zelf heel erg op tegen ben.
Ik bedoel hiermee als je in een liefdevolle relatie zit. Als er dus al heel erg veel liefde was, vóórdat je überhaupt seks had. Want door de liefde is het veilig. Omdat je je dus kwetsbaar opstelt als je seks hebt. En seks is het meest intieme wát je met iemand kan hebben!!!
En door God gegeven als kroon op een huwelijk, en ik lees daarin ook `relatie`.' En om van te genieten binnen een liefdesrelatie, huwelijk of liefdeslatrelatie.

Dus ik zou het wel kunnen verantwoorden naar God toe, want God ziet het hart aan. En God zou dus ook zien dat ik heel erg veel van iemand hou.
En mijn angst om te trouwen, door wat ik zó vaak om me heen zie, en heb gezien, aan scheidingen.

Het volgende wat je zei,
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.

Ik heb een paar jaar terug best veel van die boekjes gelezen.
Toch ben ik wel erg nieuwsgierig wélk boekje jij hebt gelezen.
Omdat je zegt dat het zeer aan te raden is.

Zelfbevrediging daar ben ik zelf niet zo voor, al kan ik mij wel voorstellen dat anderen dat doen.

Omdat zelfbevrediging een actie is, die je met jezelf doet.
Dat kan natuurlijk een soort van uitlaat zijn.

Seks met iemand waar je heel veel van houdt, dan geef je elkaar liefde.

Ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord met mijn mening.

Vriendelijke Groet,

Shanita.
Misschien kan je mij de titel en de auteur doormailen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 5 juni 2010, 10:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 00:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HELENA150 schreef:

Haha, ja, dat was de openingstopic.

Wel eens goed om dáár stil bij te staan!

Afgedwaald.

Bedankt dat je het hier even neerzet!

Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 00:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat we in deze tijd verstaan onder samenwonen is het ongehuwd samenwonen. In de geciteerde teksten gaat het om gehuwd samenwonen, bij elkaar blijven, bij elkaar wonen.

Dat is jou mening.
Wat jij onder dingen verstaat, en niet "we".

Ik hou er niet zo van, als mensen het over "we" hebben, als zij hun eigen mening zeggen.

Vriendelijke Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juni 2010, 00:24
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
 
Quote:
MARIJAN072 Er zijn een paar gedachten die in me opkomen, zonder dat ik een oordeel uit wil spreken:

Is de basis van een relatie niet de emotionele en geestelijke verbondenheid? Als dat niet goed zit, gaat het m.i. ook niet goed met de sex.



Hai Marijan,

Dat ben ik helemaal met je eens.

Als de basis van een relatie de emotionele en geestelijke verbondenheid is, dan zit het daarmee ook goed.

Groet,

Shanita

:)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 5 juni 2010, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIJAN072 schreef:
Ook ik lees, op mijn manier dan Twijfelende smiley , goed wat er staat. Knipoog smiley Naar mijn idee gaat het ook in deze teksten om mensen die getrouwd zijn. Dan woon je namelijk ook samen. Het is volgens mij geen promotie om samen te gaan wonen. In de Statenvertaling staat het er ook iets anders. Als je een vrouw/man hebt, wordt toch bedoeld dat je met haar/hem getrouwd bent?

12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;
13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate.

SV

Doch hun die getrouwd zijn......
Maar tot de overigen..........

Vriendelijke Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PIETER649 schreef:
het is maar goed dat God vergeeft, want geen mens is zonder zonde.

tja, ik heb het er niet zo op om bijbelteksten op te sporen zodat je jezelf vrij kunt pleiten.
je bent zondaar, kom daar voor uit, vraag vergeving, gaat heen en zondig niet meer.

Pieter, OOK geen heilige

Ik hoef mij hier niet vrij te pleitten, zou ook niet weten wáárvoor.
Daar heb ik ook geen enkele behoefte aan.
Zeg enkel mijn mening over dingen.

Ik spoor die bijbelteksten niet op, die weet ik uit mijn hoofd, en/of ze schieten mij gewoon te binnen.

En jij kan even beoordelen ofdat ik zondaar ben?
En dat ik daar voor uit moet komen, vergeving moet vragen en niet meer zondigen?

Ik heb ook het recht om hier te reageren, met of zonder bijbelteksten en een mening te hebben.

Shanita WEL heilig. En daar kan ik dan wel een bijbeltekst bijzetten, nu geen zin om te horen dat ik die op loop te sporen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 juni 2010, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 14:46
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BRIGHTBOY799 schreef:
Paulus zegt hier duidelijk dat hij niet namens God spreekt, hoeveel duidelijker wil je het hebben?

Op het moment dat je zegt dat dat wel God's woord is, spreek je Paulus tegen, want hij schrijft vrij duidelijk: Zo spreek ik, niet de Here

En de bijbel schrijft over seks als echtelijke gemeenschap, die term maakt toch ook vrij veel duidelijk?

Ik snap jou punt wel hoor, Brightboy!

Ik denk dat dit een meningsverschil is.

Ik denk namelijk dat dat daar niet voor niets staat in de Bijbel.

1 Kor 7 vers 10 t/m vers 17:

Gebondenheid en vrijheid
10 Doch hun, die getrouwd zijn, beveel ik niet, maar de Here, dat een vrouw haar man niet mag verlaten – 11 is dit tóch gebeurd, dan moet zij ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen – en een man moet zijn vrouw niet verstoten.
12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder. Anders zouden immers uw kinderen onrein zijn, doch nu zijn zij heilig. 15 Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen. 16 Want hoe kunt gij weten, vrouw, dat gij uw man zult redden? Of hoe kunt gij weten, man, dat gij uw vrouw zult redden?
17 Alleen, laat ieder zo leven, als de Here hem toebedeeld heeft, zo, als God hem geroepen heeft. Zo schrijf ik het in alle gemeenten voor.

Over het huwelijk wordt hier door Paulus niet namens hemzelf gesproken, maar namens God! Ik heb dat stukje schuingedrukt.

Dáárna zegt Paulus pas van: Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder.

Dit heb ik ondersteept hierboven in het bijbelstuk. Vers 12 t/m vers 14a.

Ik zie het zo, dat er nog 'overigen' zijn, waar Paulus zelf, geïnspireerd door God, het over heeft!!!
Zo een 'overige'kan bijvoorbeeld iemand zijn, die verliefd is op een ongelovige en andersom, die wel met hem/haar wil samenwonen.

Er staat ook in vers 15: 15 Maar indien de ongelovige haar verlaat, laat hij haar verlaten. De broeder of zuster is in dit geval niet gebonden; tot vrede heeft God u geroepen.

Nou denk ik dus dat Paulus dit erin heeft gezet, zodat er geen ruzie komt.
Zo van dat God ons tot vrede geroepen heeft. Dus indien de ongelovige hem/haar wilt verlaten, dan moet diegene die gelooft hem/haar laten gaan, opdat er geen ruzie komt.

Daarna staat erook dat je niet kan weten ofdat je partner gered zou worden. Door dat hij/zij je christelijke levenswandel ziet, en hij/zij zich daardoor aangetrokken voelt?

Dit staat in vers 16: .16 Want hoe kunt gij weten, vrouw, dat gij uw man zult redden? Of hoe kunt gij weten, man, dat gij uw vrouw zult redden?

En het woordje maar in het begin van vers 12, houdt voor mij in dát er nog andere situaties kunnen zijn. Dan de meest voor de hand liggende situaties.

Zo van: Het is mooi weer, Maar we moeten toch werken, zoiets.

Ik hoop dat ik duidelijk ben :)

En de 'echtelijke gemeenschap' daar wordt volgens mij mee bedoeld, daar ben ik zélf van overtuigd, dat je géén overspel mag plegen, in de zin van dat je geen meerder partners op dezelfde tijd erop na moet houden.
Of een andere manier van overspel zoals in Mattheus 5:27b-28

Mattheus 5:27b-28
“Pleeg geen overspel.” 28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.

Vriendelijke Groet,

Shanita

NB: Deze teksten heb ik gekopieërd uit het NBG.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 juni 2010, 16:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 13:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TESSYBEAR731 schreef:
Paulus mag dan misschien door God geïnspireerd zijn, hij geeft hier toch zonder omhaal duidelijk weer dat deze woorden van hemzelf zijn en niet van God komen...Ook Paulus bleek zowaar mens te zijn en kon, in tegenstelling tot Jezus, blijkbaar niet altijd nalaten zijn eigen mening erbij te betrekken.

Ik hecht veel waarde aan de woorden en de meningen die van Paulus komen, door God geïnspireerd.
(Want dat had ik natuurlijk ook allang gelezen dat hij schrijft van niet de Here maar Ik zeg dit....)

Ik denk zo van dat dat er niet voor niets instaat, in de Bijbel.

Dit is echt mijn eigen mening.

De mening van iemand anders, die anders is, daar heb ik natuurlijk wel respect voor!!!!!

Of het moet echt duidelijk fundamenteel tegen de Bijbel ingaan, dingen waarvan zelfs een heiden wel weet dat dat eigenlijk niet kan, zeg maar.

En zélfs dan ben ik wel heel erg voorzichtig met oordelen....Alleen dan hou ik natuurlijk wel afstand.....

Fijne Dag!!!

NB: Ik hoop dat de kern van wat ik kwijt wou is overgekomen, van dat ik zelf de Liefde het allerbelangrijkste vind in een relatie, of dat nu een huwelijk is, of een samenwonen, of een lat-relatie!!!

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 13:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BRIGHTBOY799 schreef:
Paulus geeft hier juist aan NIET voor God te spreken:

12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten.

Het is algemeen bekend dat Paulus en andere schrijvers in de bijbel door God geïnspireerd zijn, daarom heet het ook God's Woord.

Paulus zegt in zijn brieven ook wel letterlijk wat Jezus zegt, én wat God zegt in het oude testament. En ook schrijft hij, door God geïnspireerd zelf heel erg veel zaken.

En die neem ík dan wél serieus.


Vriendelijke Groet

Shanita.

:)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 juni 2010, 13:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:24
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben geen dominee, en ik hou niet van moeilijk doen.
Het is jullie keuze.
God zou niet willen dat wij door bepaalde belemmeringen
ongelukkig door het leven gaan.
Belemmeringen door de keuzes die we vroeger gemaakt hebben.

Hoi Mariska :)

Helemaal mee eens!

Niet door belemmeringen ongelukkig door het leven gaan ;)

Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 09:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
...Per ongeluk op "reageren" geklikt, in plaats van op 'wijzigen'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 juni 2010, 09:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 06:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik blijf het een beetje vreemd argument vinden. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet veel bij voorstellen. Als je van elkaar houdt, gaat de seks toch vanzelf? Daar hoef je toch niet voor te oefenen voor die tijd? En als het lichamelijk niet meteen lukt, kan je toch ook een bepaalde intimiteit ervaren? God heeft seksualiteit voor de mens gegeven om intimieit met elkaar te ervaren. En dat hoor je aan je partner te geven binnen een huwelijk.

Welk argument vind jij vreemd?

Quote Shanita: Nou, als het met die seks niet goed zit in een huwelijk, of in een relatie, dan heb je wel grote problemen hoor, denk ik.
Bedoel je dit argument?

Quote Chat: En als het lichamelijk niet meteen lukt, kan je toch ook een bepaalde intimiteit ervaren?

Waar schrijf ik dat dat niet zo is?
Tuurlijk is dat zo ;)

En heb ik het hier ergens over oefenen voor "die" tijd gehad???, Dat lijkt mij erg vreemd hoor, "oefenen voor die tijd".

En Intimiteit?Dat hoort erbij hoor.

En natuurlijk heeft God seks gegeven om intimiteit te ervaren!!!!

En Paulus heeft het over samenwonen.

In die tijd waarin de bijbel is geschreven had je ook geen lat-relaties.

Daar iets mis mee? :)

Het gaat mijns inziens erom of er Liefde is, in wat voor een relatie dan ook!!!

:)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 4 juni 2010, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 22:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIJAN072 schreef:
Heb je vers 10 en 11 er ook bij gelezen? Dus om op basis van vers 12 t/m 14 je conclusie te trekken, vind ik wat kort door de bocht.

Ja, die heb ik natuurlijk óók gelezen ;)

Vers 10 t/m vers 14: 10 Doch hun, die getrouwd zijn, beveel ik niet, maar de Here, dat een vrouw haar man niet mag verlaten – 11 is dit tóch gebeurd, dan moet zij ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen – en een man moet zijn vrouw niet verstoten.
12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder. Anders zouden immers uw kinderen onrein zijn, doch nu zijn zij heilig.

Paulus, geïnspireerd door God zegt hier: "tot de overigen, dus tot degenen die niet getrouwd zijn :)

Dus ik vind mijzelf niet kort door de bocht.

Ik lees goed wát er staat :)

Vriendelijke Groet,

Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIO216 schreef:
Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk dat sex buiten het huwelijk niet mag, zelfs verboden. Lijkt mij heel duidelijk, toch?

Nee.

1 Kor. 7:12-14

12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder.

Uit de NBG vertaling.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 juni 2010, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juni 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Ikn probeer een principe neer te leggen. En vreemd genoeg denken mensen dat de seksuele zonden niet te vergeven zijn. Dat als je daar de fout ingaat, je je leven lang ervoor moet boeten. De term voor God getrouwd zijn werkt vaak beknellend en negatief en ik geloof daar niet zo in. Ik heb te vaak meegemaakt dat jongeren tot elkaar veroordeeld werden, terwijl je wist dat de relatie geen kans had.
Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks. En heel vaak wordt seks wel als criterium gebruikt. Terwijl de vraag veel essentiëler is of men wel bij elkaar past. Of de kans tot een stabiele relatie aanwezig is of niet.
Met de term voor God getrouwd zijn, sta je deze ontwikkeling in de weg. Want dan is er geen weg meer terug. En dan te bedenken dat de beslissing om met elkaar naar bed te gaan vaak in the heat of the moment genomen wordt.
En ik geloof dat God zeer vergevingsgezind is. Ik wou dat we als mensen dat meer waren.

Quote Chat: Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks. En heel vaak wordt seks wel als criterium gebruikt. Terwijl de vraag veel essentiëler is of men wel bij elkaar past. Of de kans tot een stabiele relatie aanwezig is of niet.

Voor een huwelijk heb je meer nodig dan alleen maar seks, schrijf jij.

Nou, als het met die seks niet goed zit in een huwelijk, of in een relatie, dan heb je wel grote problemen hoor, denk ik.

Hoe kan je nou bij elkaar passen als (huwelijks) partners, als het met de seks niet goed zit??????

Een stabiele relatie zónder seks kán wel, als het een vriendschapsrelatie betreft.

Dit zijn mijn meningen, wat ik zelf denk :)

Ik heb zelfs IN EEN PREEK gehoord, ik weet niet zeker ofdat ook in de bijbel staat, dat seks de Kroon op een huwelijk (relatie) IS.

Nou is het wel zo, denk ik, dat je wél heel erg veel van elkaar moet houden, anders kan die seks weer niet, maar/en dat geldt iets meer voor vrouwen, denk ik zelf.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 juni 2010, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 231 232 233 234 235 Volgende
Pagina 234 van 235