ChristianMatch
 


Forum

opwekking
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CORNELIA889





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 01:43
 
hoi hoi , is er nog iemand die naar Opwekking gaat? Smiley die vol vragen zit Ben eigenlijk wel benieuwd of er CMers zijn die naar de Flevopolder gaan.
Ik ga wel voor de 20 ste x ongeveer hoor, ik weet het niet precies, maar toen ik de eerste x in Vierhouten ging heb ik met mezelf afgesproken dat ik voortaan Pinksteren op deze manier wilde vieren. Verliefde smiley


Laatst aangepast door
CORNELIA889
op zaterdag 28 mei 2011, 01:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 11:43
 
CORNELIA889 schreef:
hoi hoi , is er nog iemand die naar Opwekking gaat? Smiley die vol vragen zit Ben eigenlijk wel benieuwd of er CMers zijn die naar de Flevopolder gaan.
Ik ga wel voor de 20 ste x ongeveer hoor, ik weet het niet precies, maar toen ik de eerste x in Vierhouten ging heb ik met mezelf afgesproken dat ik voortaan Pinksteren op deze manier wilde vieren. Verliefde smiley

Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen.........
Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien......
of zit er wel een kern van waarheid in?
Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 29 mei 2011, 15:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 14:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen.........
Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien......
of zit er wel een kern van waarheid in?
Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden.....

Dit is iets waar in de Bijbel ook voor wordt gewaarschuwd. Mensen zoeken hun eigen leraars.
Maar dat is natuurlijk niet de intensie van zaken zoals Opwekking.
Ik denk dat iedereen daarvoor bij zich te rade moet gaan.
Volgens mij is er niets mis mee om te genieten van een mix en prediking, zolang alles maar in de goede balans is.
Als we nog steeds open oren en ogen hebben voor de prediking in de eigen gemeente en men geen trillende vingers krijgt als men een keer niet gaat, dan is er volgens mij niets aan de hand.
Alles wat ons bind, elke verslaving is verkeerd.
Voedsel is gezond en noodzakelijk, maar als je er verslaaft bent kom je in de problemen.

Pas nog gehoord van iemand die verslaaft was aan bidden en daarvoor ook een paar maanden voor moest worden opgenomen in een kliniek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 17:28
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen.........
Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien......
of zit er wel een kern van waarheid in?
Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden.....


Nou ik ga niet naar opwekking, omdat mijn ouders dat weekend 45 jaar getrouwd zijn en we dan met ons hele gezin incl. kleinkinderen een lang weekend weg gaan. Afgelopen zaterdag ben ik echter voor het eerst in mijn leven naar een conferentie geweest: het vrij zijn weekend in Zelhem. En ja, ik vond dit bijzonder indrukwekkend, dus ik ben absoluut van plan om in oktober weer te gaan. In die zin kan ik me er na afgelopen zaterdag best iets bij voorstellen dat mensen het mooi vinden om naar dit soort conferenties te gaan, maar om dan meteen van een verslaving te gaan spreken...? Hebben we het dan over mensen die wekelijks naar dit soort conferenties gaan en wellicht niet (meer) naar diensten in hun eigen gemeente? En hoezo schieten die mensen tekort in het delen van Gods woord? Het klinkt alsof er in dat artikel wordt gegeneraliseerd en veralgemeniseerd.

Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met het gezamenlijk willen beleven van zoiets als opwekking of bijv. De Vrij Zijn weekenden in Zelhem. Dat neemt niet weg dat het de diensten in je eigen plaatselijke gemeente niet moet gaan vervangen. En los daarvan: geloven gaat natuurlijk veel verder dan het beleven van een dienst op zondag of het bezoeken van een conferentie. Geloven doe je 24 uur per dag, zeven dagen per week en dat mag dan ook blijken uit je levenshouding.


Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 29 mei 2011, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNELIA889





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 18:59
 
LISA610 schreef:
Nou ik ga niet naar opwekking, omdat mijn ouders dat weekend 45 jaar getrouwd zijn en we dan met ons hele gezin incl. kleinkinderen een lang weekend weg gaan. Afgelopen zaterdag ben ik echter voor het eerst in mijn leven naar een conferentie geweest: het vrij zijn weekend in Zelhem. En ja, ik vond dit bijzonder indrukwekkend, dus ik ben absoluut van plan om in oktober weer te gaan. In die zin kan ik me er na afgelopen zaterdag best iets bij voorstellen dat mensen het mooi vinden om naar dit soort conferenties te gaan, maar om dan meteen van een verslaving te gaan spreken...? Hebben we het dan over mensen die wekelijks naar dit soort conferenties gaan en wellicht niet (meer) naar diensten in hun eigen gemeente? En hoezo schieten die mensen tekort in het delen van Gods woord? Het klinkt alsof er in dat artikel wordt gegeneraliseerd en veralgemeniseerd.

Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met het gezamenlijk willen beleven van zoiets als opwekking of bijv. De Vrij Zijn weekenden in Nehem. Dat neemt niet weg dat het de diensten in je eigen plaatselijke gemeente niet moet gaan vervangen. En los daarvan: geloven gaat natuurlijk veel verder dan het beleven van een dienst op zondag of het bezoeken van een conferentie. Geloven doe je 24 uur per dag, zeven dagen per week en dat mag dan ook blijken uit je levenshouding.

Fijn dat je het zo goed gehad hebt in Zelhem Willemijn.
Ik heb niets met conferentie verslaving ofzo. Ik vind het onwijs gaaf om met gelovige samen te komen. En ja, je kan altijd angsten, gevaren of wat dan ook zien of zoeken. Maar het is zo een negatieve kant, als je er bang voor bent moet je het niet doen denk ik. En je moet van goede huizen komen om elke week een conferentie te kunnen betalen, dus ter vervanging van de zondagsdienst is wat mij betreft erg ver gezocht.
Ik zie uit naar een goede ontmoetingstijd, zowel met God als met zijn kinderen. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 21:50
 
CORNELIA889 schreef:
Fijn dat je het zo goed gehad hebt in Zelhem Willemijn.
Ik heb niets met conferentie verslaving ofzo. Ik vind het onwijs gaaf om met gelovige samen te komen. En ja, je kan altijd angsten, gevaren of wat dan ook zien of zoeken. Maar het is zo een negatieve kant, als je er bang voor bent moet je het niet doen denk ik. En je moet van goede huizen komen om elke week een conferentie te kunnen betalen, dus ter vervanging van de zondagsdienst is wat mij betreft erg ver gezocht.
Ik zie uit naar een goede ontmoetingstijd, zowel met God als met zijn kinderen. Engeltje smiley

Ik ben Willemijn niet hoor ha ha ha.. En die conferenties in Zelhem zijn trouwens gratis incl. koffie/thee/lunch. Hoe dat zit met opwekking weet ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 29 mei 2011, 22:13
 
LISA610 schreef:
Ik ben Willemijn niet hoor ha ha ha.. En die conferenties in Zelhem zijn trouwens gratis incl. koffie/thee/lunch. Hoe dat zit met opwekking weet ik niet.

Opwekking is voor daggasten gratis.
Je betaald alleen wanneer je blijft kamperen.

En om de vraag van Cornelia te beantwoorden. Yep, ik ga ook naar opwekking!! Voor de 2e keer een heel weekend. Heb er weer heel veel zin in.
En naar aanleiding van het verhaal van Willemijn. Ik ken idd mensen die zo vol zijn van de Heer, (hun nieuwe leven met God) dat ze niets liever dan zoveel mogelijk over Hem horen en daardoor veel naar conferentie's gaan.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Mijn eerste mega bijeenkomst was Mayday van Youth for Christ in Ahoy in Rotterdam. Het feit dat je met duizenden mensen (gelovigen) samen bent en zingt tot eer van God, heeft grote indruk op mij gemaakt.
Zo ervaar ik opwekking ook, een feest voor God, een weekend lang voor Hem apart zetten, je richten op Zijn Woord en je verdiepen in wat Hij je wil je zeggen. Daarbij samen met duizenden mensen Hem lofprijzen en aanbidden. Een weekend om te bemoedigen en bemoedigd te worden, broers en zussen te ontmoeten, samen gemeente zijn, een weekend tot eer van God onze Vader !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:25
 
LISA610 schreef:
Ik ben Willemijn niet hoor ha ha ha.. En die conferenties in Zelhem zijn trouwens gratis incl. koffie/thee/lunch. Hoe dat zit met opwekking weet ik niet.

Grappige vergissing, want je zult mij ook niet op zo'n conferentie vinden........veel te massaal, voor mij dan.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:21
 
WILLEMIJN232 schreef:
Grappige vergissing, want je zult mij ook niet op zo'n conferentie vinden........veel te massaal, voor mij dan.....
Jammer Wmijn, ik had je daar graag eens willen tegenkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 18:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Jammer Wmijn, ik had je daar graag eens willen tegenkomen.

Misschien kunnen we wat afspreken Chat ...met heel CM naar de opwekking....of een in ieder geval het forumgedeelte..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Jammer Wmijn, ik had je daar graag eens willen tegenkomen.


Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen......
Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten......
Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 01:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen......
Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten......
Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........

Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:23
 
LISA610 schreef:
Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan.


Ik heb er nog eens over nagedacht Lisa en eigenlijk gaat het me niet om de hoeveelheid mensen......Van Taize kan ik ook genieten en daar zijn ook veel mensen aanwezig. Het is meer "het uit je dak gaan voor de Heer" wat niets voor mij is. Het is fantastisch voor mensen die zich daar gelukkig bij voelen en de Heilige Geest daarbij ervaren.......En fijn te weten dat voor veel mensen geloof je zo kan opbeuren en je zoveel inspiratie kan geven. Zodat het in ieder geval geen last wordt, zoals je weleens ziet bij de refo kerken waar je mensen bedrukt en gebukt uit de kerk ziet lopen.......
Nu kom ik ook niet gebukt en bedrukt uit de kerk als ik daar ben en heb zeker een blij geloof en ben daarbij ook nog aardig aards.......maar voor mij-en dat heb ik al eerder aangegeven- is het belangrijkste de contemplatie, het innerlijk stil zijn en het voelen van Gods geest in ons midden....en dat allemaal op een rustige wijze......
Dat is weer een voordeel van de diversiteit aan kerken in Nederland dat er voor ieder wat wils is he?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 1 juni 2011, 19:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:49
 
LISA610 schreef:
Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan.

Zo toon je aan, Lisa, dat alles relatief is. Het ene is massaal terwijl het andere dat blijkbaar niet is. Ik bedoel maar dat sommige zeggen dat ze graag naar concerten gaan waar meer volk is dan 1500 mensen en dat ze ook weer beweren dat amper 200 mensen in kerkdienst massaal is. Tja, wat heb je aan zo'n uitspraken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:55
 
FRANKT627 schreef:
Zo toon je aan, Lisa, dat alles relatief is. Het ene is massaal terwijl het andere dat blijkbaar niet is. Ik bedoel maar dat sommige zeggen dat ze graag naar concerten gaan waar meer volk is dan 1500 mensen en dat ze ook weer beweren dat amper 200 mensen in kerkdienst massaal is. Tja, wat heb je aan zo'n uitspraken?



Wie beweert er dat kerkdiensten met 250 mensen massaal zijn? Lisa geeft aan hoeveel mensen er in de PKN kerk kwamen en hoeveel er in Drachten? Dus wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
En het onderwerp was Opwekking en de hoeveelheid mensen die daar kwamen toch?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 1 juni 2011, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 20:55
 
[quote=WILLEMIJN232]Wie beweert er dat kerkdiensten met 250 mensen massaal zijn? Lisa geeft aan hoeveel mensen er in de PKN kerk kwamen en hoeveel er in Drachten? Dus wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
En het onderwerp was Opwekking en de hoeveelheid mensen die daar kwamen toch?[/quote]

Ja het onderwerp was Opwekking, maar niet de hoeveelheid mensen die daar komen.
De vraag was....wie gaat er naar Opwekking ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:44
 
Ben er in 2004 geweest dacht ik, toen ik nog naar een charismatische gemeente ging. Was toen nog jong in het geloof, en ervaarde er zeker de Heilige Geest.

Men zal zeggen dat het interkerkelijk is, maar de liederen, preken en studies zijn echt allemaal zeer pinkster/evangelisch/arminiaans/charismatisch.
Aangezien ik me dan op theologisch gebied ga ergeren, is het niet slim om te gaan. Want ik ben echt overtuigd dat sommige leren die er gangbaar zijn zeer kwalijk zijn, net zoals sommige vormen van passief openstellen I.V.M occulte belasting.

Al wens ik degene die gaat een mooie tijd. Want toen ik er was zag ik vele oprechte christenen zoeken naar God, eenheid met elkaar en God aanbidden. Heel mooi.

Als mensen van dit forum gaan, zou ik misschien wel eens middagje kunnen komen, maar meer om sommige mensen eens in de ogen te kunnen kijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:47
 
DAVID923 schreef:
Ben er in 2004 geweest dacht ik, toen ik nog naar een charismatische gemeente ging. Was toen nog jong in het geloof, en ervaarde er zeker de Heilige Geest.

Men zal zeggen dat het interkerkelijk is, maar de liederen, preken en studies zijn echt allemaal zeer pinkster/evangelisch/arminiaans/charismatisch.
Aangezien ik me dan op theologisch gebied ga ergeren, is het niet slim om te gaan. Want ik ben echt overtuigd dat sommige leren die er gangbaar zijn zeer kwalijk zijn, net zoals sommige vormen van passief openstellen I.V.M occulte belasting.

Al wens ik degene die gaat een mooie tijd. Want toen ik er was zag ik vele oprechte christenen zoeken naar God, eenheid met elkaar en God aanbidden. Heel mooi.

Als mensen van dit forum gaan, zou ik misschien wel eens middagje kunnen komen, maar meer om sommige mensen eens in de ogen te kunnen kijken.

Maar waar is dat precies dan? Ik ben ook wel eens benieuwd.
Hopelijk is het niet met van die toestanden waar ze zogezegd mensen 'genezen' zoals ik al eens op tv zag. Eigenlijk weet ik dus niet wat het inhoud. Is er een site van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 09:53
 
FRANKT627 schreef:
Maar waar is dat precies dan? Ik ben ook wel eens benieuwd.
Hopelijk is het niet met van die toestanden waar ze zogezegd mensen 'genezen' zoals ik al eens op tv zag. Eigenlijk weet ik dus niet wat het inhoud. Is er een site van?



http://www.opwekking.nl/

staat ook het progamma. net zoals toen ik er eens was is er ook gebed voor de zieken, maar daar hoef je natuurlijk niet heen.
Ik moet die zaterdag werken, zou alleen zondag kunnen.
Moet er nog even over nadenken. wil mijn eigen dienst niet missen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:22
 
Frank: wat bedoel je precies met: van die toestanden waar ze zieken genezen??? Komt erg negatief over namelijk.

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:27
 
MARY052 schreef:
Frank: wat bedoel je precies met: van die toestanden waar ze zieken genezen??? Komt erg negatief over namelijk.

Mary

Wel Mary, ik zag eens op televisie dat er in Amerika zo'n gebedsdiensten waren die heel theatraal waren. Mensen met hevige spierpijnen of andere kwalen kwamen dan naar de 'genezer' en die sprak dan een gebed uit en soms gingen de de zieke mensen dan rollen op de grond en waren ze plots verlost van die pijnen. Het was dus echt een show waar mensen werden 'genezen' en er was zelfs iemand die plots geen krukken meer nodig had. Het kwam heel onecht over en ik kan daar dus ook niet in geloven. Maar dat is mijn visie en die wil ik niet opdringen aan de anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:35
 
ik denk dat dit een ander onderwerp is en waar veel theologie komt kijken, los van het opwekkingstopic. dus zou die discussie verplaatsen naar het Bijbel stusie gedeelte, al is daar al een topic over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAJARO438





Berichten: 159

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 10:36
 
Ja, ook ik ga een vol weekend heen. Ben er 1 x eerder geweest en met name de aanbidding, daar krijg ik kippenvel van, zoveel mensen die zo met hart en ziel God loven en prijzen jah, dat was een heel bijzondere ervaring. En verder kun je zelf je programma wat uit stippelen.

Majaro


Laatst aangepast door
MAJARO438
op donderdag 2 juni 2011, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 11:44
 
DAVID923 schreef:
http://www.opwekking.nl/staat ook het progamma. net zoals toen ik er eens was is er ook gebed voor de zieken, maar daar hoef je natuurlijk niet heen.
Ik moet die zaterdag werken, zou alleen zondag kunnen.
Moet er nog even over nadenken. wil mijn eigen dienst niet missen.

Hartelijk dank David voor de info. Het ziet er inderdaad erg interessant uit. Het is wel een heel eind rijden maar ik overweeg het toch, indien het weer het toelaat, want dit wil ik ook echt eens graag meemaken.

Vroeger zag ik ook wel eens op de EO iets van een jongerendag. Is dat een vergelijkbaar evenement? Ook dat sprak me enorm aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 16:03
 
de EO jongerendag ben ik nog nooit geweest, ken het wel van tv.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 19:41
 
FRANKT627 schreef:
Hartelijk dank David voor de info. Het ziet er inderdaad erg interessant uit. Het is wel een heel eind rijden maar ik overweeg het toch, indien het weer het toelaat, want dit wil ik ook echt eens graag meemaken.

Vroeger zag ik ook wel eens op de EO iets van een jongerendag. Is dat een vergelijkbaar evenement? Ook dat sprak me enorm aan.

Je kunt het daar een klein beetje mee vergelijken Frank.

En vooral op de zondag komen veel mensen voor een dagje. In de middag is er de Sing-in. Een geweldige happening in de openlucht waar we een uur zingen met elkaar!! Echt een feest Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:16
 
IMKE917 schreef:
Je kunt het daar een klein beetje mee vergelijken Frank.

En vooral op de zondag komen veel mensen voor een dagje. In de middag is er de Sing-in. Een geweldige happening in de openlucht waar we een uur zingen met elkaar!! Echt een feest Knipoog smiley


Zingen jullie een beetje zachtjes? Als de wind een beetje verkeerd staat hoor ik het in mijn huis........ Coole smiley met zonnebril
Ik begreep dat er 50.000 mensen verwacht worden, die gaan toch allemaal niet zingen??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:24
 
FRANKT627 schreef:
Hartelijk dank David voor de info. Het ziet er inderdaad erg interessant uit. Het is wel een heel eind rijden maar ik overweeg het toch, indien het weer het toelaat, want dit wil ik ook echt eens graag meemaken.

Vroeger zag ik ook wel eens op de EO iets van een jongerendag. Is dat een vergelijkbaar evenement? Ook dat sprak me enorm aan.

Heb ergens gelezen dat de dagkaarten op zijn of zo. Wel vooraf informeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zingen jullie een beetje zachtjes? Als de wind een beetje verkeerd staat hoor ik het in mijn huis........ Coole smiley met zonnebril
Ik begreep dat er 50.000 mensen verwacht worden, die gaan toch allemaal niet zingen??????

Ik wil dan wel even voor huis dj spelen. Heb je er geen last van. Of wil W-tje dat niet. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISJE125





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:38
 
Wat leuk dat er hier ook wat mensen naar opwekking gaan. Ik ga zaterdag en als het goed is zondag ook. Zaterdag ga ik met mn vriendin en zondag met een zeer goede vriend.
Ik ben er ook nog nooit geweest, dus ik vind het allemaal wel een beetje spannend.
Het moet idd wel behoorlijk massaal wezen. Maar massaal is wel meer dan 1500 man hoor.
Ben afgelopen keer ook naar de betteld geweest. Ook voor de eerste keer, maar moest er wel aan wennen hoor, vooral aan die genezing dienst.
Ik zie het volgende week wel hoe het is. Van horen zeggen moet het wel een hele mooie happening wezen, duzzz ik zie het wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3