Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:54
|
|
|
SHANITA130 schreef: | LJ,
Je blijft nu eenmaal houden dat de traditionelen kerken geloven dat 'tongen en gebedsgenezing en profetie' van toén was.
En de 'vrije groepen', dat dat nu nog geldt.
Daar kom je niet uit, ik niet, jij niet. Of je krijgt 'welles, nietus'.
Dus beter kijken en het erover hebben wat we wel gemeenschappelijk geloven en hebben.
Net als dat stukje van jou laatst: als je angst voeding geeft gaat 't groeien, zo ook met liefde'. Dát vind ik nu heel bemoedigend!
Dan ga ik verder denken, dat geldt voor alles, als je iets voeding geeft gaat 't groeien.
Heel wijs gezegd!
 |
is 1 van de beginselen van het geloof wat je zaait zul je oogsten wie Liefde zaait zal Liefde oogsten wie haat zaait, zal haat oogsten wie geloof zaait, zal geloof oogsten wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten
en daarmee bedoel ik niet dat iemand ongelovig is
als je geen geloof hebt voor 1 van de grote dingen die God doet dan zaai je op dat gebied ongeloof en dan is je oogst ook ongeloof, op dat gebied
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nee, dat is dan dus niet heel persoonlijk.
Erg veel mensen hebben dat, hoe Cartsen het zo duidelijk beschrijft.
Je bent toch één met diegene geweest.
Je zou zelfs algemeen geldend kunnen zeggen. |
ok dan ben ik de uitzondering die de regel bevestigd ook prima boeie
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op vrijdag 20 januari 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | En jij gelooft dat het mogelijk is dat de ouders van dat meisje die door Joran van der Sloot vermoord is , hem kan vergeven? |
Ja
maar niet uit eigen kracht
als Corry ten Boom het kan door de kracht van Jezus waarom dan wij niet? want zij was echt niet in staat om het zelf te doen En Nicky Cruz kon de moordenaars van zijn broer vergeven alleen door de kracht van God. Zelf zou hij het liefst op ze afvliegen en ze vermoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:20
|
|
|
MOMO697 schreef: | ok en nu hetzelfde verhaal maar dan met als onderwerp sex
ik heb veel s**, ben ik dan verslaafd?, k denk t niet het is voor mij een manier om de wonden uit het verleden te laten genezen en m'n hoofd te ordenen.
daanaast is het een grens verleggende bezigheid en daar kick ik op. steeds even verder, en das het mooie erbij.
maar verslaafd. |
Ik denk dat iedereen dit wel gelijk begreep, dat je voor fietsen s*** kon invullen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:20
|
|
|
MOMO697 schreef: | ok dan ben ik de uitzondering die de regel bevestigd ook prima boeie |
gompie das dus 2 uitzonderingen 
boeiuhhhhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:22
|
|
|
En dan nog zeggen dat men de clou mist.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTHONY907
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:28
|
|
|
ik zoek aardig dame in buurt ouddorp ik zelf geen rijbewijs keer samen wat te drinken of uit eten te gaan je kan altijd bellen op 0681686129
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:28
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En dan nog zeggen dat men de clou mist..... |
nou dan aan jou de uitdaging om mij de clou van het verhaal uit te leggen. ben benieuwd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:32
|
|
|
MOMO697 schreef: | is 1 van de beginselen van het geloof wat je zaait zul je oogsten wie Liefde zaait zal Liefde oogsten wie haat zaait, zal haat oogsten wie geloof zaait, zal geloof oogsten wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten
en daarmee bedoel ik niet dat iemand ongelovig is
als je geen geloof hebt voor 1 van de grote dingen die God doet dan zaai je op dat gebied ongeloof en dan is je oogst ook ongeloof, op dat gebied |
Da's jou mening. Ik geloof dat tongen profetie en gebedsgenezing van toen was. En nu uit zijn verband wordt gerukt. je ziet toch ook niemand over water lopen, om maar een voorbeeld te noemen.
En ik wil kijken naar overeenkomsten en niet naar verschillen, niet meer dan nodig.
Overeenkomsten bindt mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:37
|
|
|
Kijk, fietsen en dan steeds verder en steeds meer is een gezonde bezigheid, zowel voor lichaam als geest.
Sex daarintegen is gewoon zonde als dat buiten het huwelijk gebeurd. Zeker steeds meer om grenzen te verleggen....
Daar zit voor mij het verschil. dus ik ga niets uitleggen, van iets wat overduidelijk is en zondig.
Daar dacht ik eerst anders over. Nu niet meer. Sex hoort binnen het huwelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:37
|
|
|
ANTHONY907 schreef: | ik zoek aardig dame in buurt ouddorp ik zelf geen rijbewijs keer samen wat te drinken of uit eten te gaan je kan altijd bellen op 0681686129 |
Dit kun je beter op het prikbord plaatsen Anthony
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:39
|
|
|
Moedige actie, maar als ik jou was, zou ik hier geen 06-nummers plaatsen, maar bijv. een verzoekje tot een privéberichtje.
Het komt nl. ook helaas voor dat telefoonnummers etc. misbruikt worden......
Succes met daten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:39
|
|
|
dubbel, sorry
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 20 januari 2012, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:40
|
|
|
dubbel, sorry
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 20 januari 2012, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:43
|
|
|
VISSER278 schreef: | gisteren las ik in de krant nog iets over armoede in Nederland. Uit onderzoek is gebleken dat er ca. 1 miljoen mensen in NL onder de armoedegrens leven.
Maar............
Ook armoede verdient een plaats in onze welvarende samenleving. We hoeven ons niet altijd gelukkig voor te doen. Er is immers een tijd om te lachen maar ook een tijd om te huilen. Tranen kunnen een droog leven vruchtbaar maken . Tegenslagen kunnen een leven gelukkiger maken. Altijd zon geeft immers woestijn.
Het zette me wel ff aan het denken.
Visser, die niemand armoede toewenst |
Inderdaad Visser, geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wél geld!
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op vrijdag 20 januari 2012, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:47
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Iedereen bedankt voor de felicitaties, zegeningen en gelukwensen, die we ontvingen per mail, telefoon, sms, post en natuurlijk hier op het formum (zelfs een hele mooie in dichtvorm).
OK ff on-topic Ons besluit om te gaan trouwen was misschien snel, maar voor ons niet TE snel. Het voelde toen goed en het voelt nu, getrouwd, nog steeds goed. Betekend dit dat we elkaar dan al door en door kennen ?? Nee, tuurlijk niet, maar als verstand en gevoel het met elkaar eens zijn, en we voor elkaar willen gaan, we elkaars plussen en minnen willen leren kennen en begrijpen, dan is het toch voldoende ?? Maar bovenal hebben we een Zekere basis, namelijk ons fundament in Jezus Christus. Je kunt weten dat je van elkaar houdt, dat je alles goed hebt geregeld verstandelijk gezien, maar als je niet samen kunt delen waar je hart vol van is, dan heb je eigenlijk (volgens ons dan) geen goed fundament.
We hebben als trouwtekst gekozen voor: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’ (NBV 1 Korintiërs 2:9 verwijzing naar Jesaja 64 en Psalm 31)
Liefs, Willem en Marian
Zo, en nu tijd voor een sauna bezoek en daarna een lekkere massage ... en dan ... bijkomen in het bubbelbad .... gggrijns  |
Eh....Willem? wie istat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:54
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | dubbel, sorry |
Driedubbel wordt steeds gekker met jou
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 20 januari 2012, 23:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:55
|
|
|
MARRY942 schreef: | Eh....Willem? wie istat?  |
wie denk je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:56
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Driedubbel wordt steeds gekker met jou  | 3x is scheepsrecht.....
Ouddorp... ligt dat in Drenthe??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 00:00
|
|
|
COOTJE711 schreef: | 3x is scheepsrecht.....
Ouddorp... ligt dat in Drenthe?? |
cootje, heb jij geen aardrijkskunde gehad? Dat ligt in Zeeland hoor. Een heel mooi plaatsje in een heel mooie provincie met een heeeeeeeeel groot strand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 00:03
|
|
|
VISSER278 schreef: | cootje, heb jij geen aardrijkskunde gehad? Dat ligt in Zeeland hoor. Een heel mooi plaatsje in een heel mooie provincie met een heeeeeeeeel groot strand. |
Zeeland?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 00:05
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zeeland?????  |
Ja , want Zeeland heeft strand en Drenthe niet. Staat er zelfs om bekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 00:09
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja , want Zeeland heeft strand en Drenthe niet. Staat er zelfs om bekend. |
betrouwbare info schreef: | Ouddorp is een dorp en badplaats op de kop van het eiland Goeree-Overflakkee in het zuiden van de Nederlandse provincie Zuid-Holland en vormt samen met Stellendam, Havenhoofd en Goedereede de gemeente Goedereede. |
Enne strand wel.... maar Zuidholland ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 00:21
|
|
|
Hallo Allemaal
Hier even een berichtje van mij ben net bij mn moeder vandaan en die was weer gevallen vandaag en heeft een gat in haar hoofd en is een beetje de weg kwijt dus kan ik niet mee dit is de twede keer in 1 maand dus moeten we maar eens kijken of er iets anders moet gebeuren met haar want ze is nu 94 en leeft nog steeds zelfstandig en had bootschappen gedaan en is daarbij gevallen maar gelukkig niets gebroken dus hele sterke botten gelukkig . Vandaar dat ik nu niet mee kan met het eten wat ik erg jammer vind want ik had alles al klaar staan om naar het verre buitenland tegaan maar helaas want ik had me er erg op verheugt maar we moeten het dan maar een keer overdoen denk ik . Voor morgen een heel eetsmakelijk en hoop op een volgend etentje. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 00:29
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal
Hier even een berichtje van mij ben net bij mn moeder vandaan en die was weer gevallen vandaag en heeft een gat in haar hoofd en is een beetje de weg kwijt dus kan ik niet mee dit is de twede keer in 1 maand dus moeten we maar eens kijken of er iets anders moet gebeuren met haar want ze is nu 94 en leeft nog steeds zelfstandig en had bootschappen gedaan en is daarbij gevallen maar gelukkig niets gebroken dus hele sterke botten gelukkig . Vandaar dat ik nu niet mee kan met het eten wat ik erg jammer vind want ik had alles al klaar staan om naar het verre buitenland tegaan maar helaas want ik had me er erg op verheugt maar we moeten het dan maar een keer overdoen denk ik . Voor morgen een heel eetsmakelijk en hoop op een volgend etentje. Sjalom. Martin |
JAMMER VOOR JE MARTIN, MAAR BEGRIJPELIJK DAT JE NU EVEN VOOR JE MOEDER KIEST!!!
Ja joh, moeilijk he... Je bent blij dat ze zo oud mag worden , maar het gaat helaas niet altijd zonder zorgen... maar wel fijn dat jullie toch voor haar kunnen en willen zorgen!!! Sterkte hoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 01:01
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Driedubbel wordt steeds gekker met jou  |
Ja, erg!! En het was niet eens expres!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 05:28
|
|
|
VISSER278 schreef: | cootje, heb jij geen aardrijkskunde gehad? Dat ligt in Zeeland hoor. Een heel mooi plaatsje in een heel mooie provincie met een heeeeeeeeel groot strand. |
...Ouddorp ligt in Zuid Holland. Ik was eens in december in een Doopsgezinde Gemeente in Ouddorp, was een mooie kerkdienst 's avonds, en mijn buurvrouw in de kerk zei me ook dat Ouddorp in Zeeland lag. Achteraf zei iemand in de chatroom me dat het wel degelijk in Zuid Holland ligt. Wat volgens internet ook nog klopte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 05:32
|
|
|
MARRY942 schreef: | Eh....Willem? wie istat?  |
Dat is de buurman van Cross en Marian...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 05:36
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Via Krimpen? of ligt dat in Griekenland????  |
Neen, Griekenland is aan het krimpen. Dat is totaal iets anders...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 05:43
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik denk aan een eekhoorn: Die staat voor: Opmerkzaamheid, sociaal gevoel, speelsheid en energie
[size=9]Helaas mis ik de energie en de lenigheid om in al die bomen te klimmen.....;[/size]-) |
...dan ben je een bejaarde eekhoorn...
|
|
Naar boven |
|
|