Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 13:46
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wat niet is kan komen, natuurlijk. Niet direct de moed opgeven, joh  |
Opgeven was dat staat niet in mn woordenboek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 13:46
|
|
|
GERRIT084 schreef: | De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar. Das pas eerlijk wat een geneuzel zeg  |
als er een mannelijke tussen zou zitten overwoog ik toch om die erbij te nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 13:59
|
|
|
Dag lieve CM ertjes. Hier komen de belevenissen uit het grote dierenbos van CM. En we hebben wat beleefd met elkaar. Maar om goed te kunnen vertellen, moeten we eerst de dieren aan jullie voorstellen. Zoef de Haas (Bert168) had er gisteren wel zin in. Hij reed zo lekker in zijn kleine Chrysler over de weg, het maakte hem niks uit dat Lowieke de Vos (Chat) naast hem zat. Geen wonder dat ie de afslag miste en de schuld gaf aan zijn Garmin. H702, mevr. Ooievaar, riep nog weliswaar drommels dat gaat verkeerd, maar Zoef wist van geen ophouden. Lowieke riep nog, ik wil wel smikkelen en smullen, dus ik hoop dat we op tijd zijn. Gaan we ook de polka dansen vroeg Trijnie, de spin? Want dan moet ik wel eerst naar de WC....
Ondertussen, in het cafeetje stond men al met spanning te wachten. Tuttutututtuuuut waar blijven ze nu, zei Erika de mier. Zullen ze wel op tijd komen? Whoe zei Pieter de Wolf, volgens mij rijdt Zoef de haas zo het cafe voorbij.... Zal ik maar wat gaan zingen op mijn accordeon? Gelukkig was daar de wijze uil, Annette, die hem heel slim erop wees, dat ze alvast een kopje koffie konden bestellen... Tja, Lieve Cm kijkbuiskinderen, zouden ze nog wel op tijd komen? Dat kunnen we morgen verder bekijken....
Daag lieve Cmertjes. Waar waren we gisteren gebleven? O ja, Zoef de Haas spoot in zijn chrysler over de weg om op tijd te komen in het cafeetje in het verre Duitsland. En dat was spannend. De weg leek kronkelig, het was aardedonker en ze wisten niet waar ze uit kwamen. Eindelijk kwamen ze in een stad aan, laat dat nu nog geen Kranenburg wezen, maar Kleve. Achterin de auto klonk het gejammer: zijn we er nog niet, ik moet zo nodig plassen..... Gelukkig wist Garmin hen veilig te manouvreren naar het cafeetje... Daar stonden De Wolf en De Uil al te wachten. Zenuwachtig kwam de Mier op ze af, tuut tuuut tut tuuuut, eindelijk zijn jullie er. Lowieke was al rustig gaan zitten, er was voetbal voor, hij voelde zich al meteen thuis. Met een sigaretje in de hand zat hij de laatste tijd te overdenken. Hij vond mevr. de Ooievaar wel heel vriendelijk te laatste tijd. Elke keer als hij naar zijn postbus ging, lag daar een anoniem briefje in. Dat kon toch niet, wat moest hij met een ooievaar... Nee, laten we dan gewoon maar smikkelen en smullen, want daar zijn we toch voor???
Sow effe het hele verhaal aan een kom maar op met het volgende deel Chat
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op dinsdag 24 januari 2012, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 14:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik moet inene denken aan evangelist Benny Hinn, in een docu erover, zat een heel zaaltje vrijwilligers het collecte geld te tellen......(even ff topic, dat beeld kreeg ik inene voor me) |
neem nou rustig van mij aan dat ik zelf beslis aan wie ik hulp geef, daar heb ik geen organisaties voor nodig met n dotje strijkstokken waar de helft aan blijft hangen! mijn envelopjes komen ook niet in handen van types als Benny Hinn of Jan Zijlstra, dan gooi ik t liever zelf in de sloot, dan zie ik tenminste nog kringeltjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 14:31
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik meld me af.
(overigens woon ik nog steeds in 035, Hannah) |
ai ai ai, hardleers meisje ben ik, he? jammer dat je niet mee gaat; een volgende keer beter, griffin.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 24 januari 2012, 14:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 14:55
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben het met je oneens wat dat betreft, mar. |
Dat begrijp ik....
Het onze vader.... is een gebed vanuit uit de oude (oordelend) verbond van God....... De Here Jezus was toen nog niet aan het "kruis" geweest, had het nog niet vervuld, waarvoor Hij hier op aarde was gekomen....... De Joden snapten er toen ook niks van, vandaar dat zij Hem vroegen "hoe moeten wij nu bidden tot God"???(Yawhey)?
De sleutel is, dat de Here Jezus het antwoord is op de ...Onze vader gebed..... Hij heeft het vervuld en dat was daarop het antwoord van God (later)....
Voor mij is de "Onze Vader" een groot dank gebed geworden. - dank God dat het Koninkrijk gekomen is door de Heer. - dank God dat mijn zonden zijn vergeven door de Heer. - dank God dat ik niet verzocht wordt door de boze, Hij heeft het over wonnen. - dank God dat er dagelijks brood is, want de Heer is het levend wordende woord van God waar wij dagelijks van kunnen eten. Immers de Heer zegt "Ik ben het broods des levens". Enz, enz.
Dus het Onze Vader is een dank gebed geworden (dat is het nieuwe verbond). Vandaar dat je niet eens kunt zijn met mij.
De traditionele kerk houdt de mensen nog steeds onder de oordeel van God uit OT daarom wordt ook nog de "Onze Vader" weekelijks liefst dagelijks hardop uitgesproken, zodat men daarin blijft geloven (een believe). Terwijl de Here Jezus gekomen is om ieder mens daarvan te verlossen.... Dat is wat "het geloof" doet..... waar de Heer over spreekt....
Verlost zijn in de Heer betekend (dat is de vrucht ervan), niemand hoeft zich drukt te maken om wederom een relatie aan te gaan. Het leert ook om een ander te kunnen vergeven. De vraag is "Wat en hoe"??? Dat leert de Here Jezus ons nu om dat te kunnen doen....
Denk je, dat de Here Jezus dingen heeft gezegd dat wij als mens het niet kunnen volbrengen??? Ook een ander vergeven is mogelijk. Alleen niet vanuit onszelf. De Heer en de apostellen, leert ons in het NT, "wat en hoe"!!!!
Tja, zal de Heer "het geloof (Faith)" nog vinden wanneer Hij terug komt????
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 24 januari 2012, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 14:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik wil ook graag een dier zijn maar ik weet niet welk...  |
ik vind je wel lijken op een roodborstje, frank; die snoept korstjes kaas, wanneer ze voor hem klaar liggen...... houd zich vooral op in het struikgewas, en komt ook een enkele keer wat meer onder de mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:08
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | nou Mo gaat lukken toch? |
hoezo sim? kom je me op halen dan? grinssss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:11
|
|
|
MOMO697 schreef: | heb ff een tip
zet de deelnemers ook in het eerste berichtje van jou Hannah je kan het zo wijzigen als iemand aanmeld of afmeld veel overzichtelijker
maar dat kan je alleen in je eigen berichtje dus dan moet jij dat zelf doen hoef je niet steeds het hele topic door om het overzicht te houden |
als je klikt op "forum" en dan op "nieuwe berichten" en als laatste op het laatste blokje van die regel, achter de naam die daar staat, dan zit je gelijk op het laatste bericht, moo!
begrijp ik overigens goed dat je galanterikken-voorkeur hebt? sim doet dat vast even voor je, vanuit zeeland over drente naar zeeland rijden...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:14
|
|
|
MIEKE364 schreef: | De zegeningen van het westen zijn overvloedig. Niet iedereen kan een rem zetten op de hebzucht. De producenten dringen ons onze 'wensen' agressief op die we niet eens kunnen bedenken....Een eerlijke verdeling mislukt al een paar honderd jaar hoewel de kleine successen de burger moed geven.
Een evenwicht in voeding aan lichaam, geest en ziel is het mooiste maar heel moeilijk waar te maken zeker voor de generaties na de babyboomers die geen armoede hebben gekend en steeds meer willen. |
steeds meer kinderen groeien op in armoede, voor westerse begrippen dan. geen geld voor al die nwe dingesheidjes, geen geld voor bioscoop of verjaardagsfeestjes. een sociaal isolement is het gevolg. en het verschil tussen arm en rijk in nederland gaat steeds groter worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:14
|
|
|
voor mij is 't overduidelijk:
een kat.
ik ben nu al soms nauwelijks vooruit te branden. dus terugkomen als een kat lijkt me heerlijk. de hele dag meuren en af en toe de deur uit om lekker ongegeneerd te ...
(dit in vergelijking met mijn kat Muis)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:29
|
|
|
MOMO697 schreef: | steeds meer kinderen groeien op in armoede, voor westerse begrippen dan. geen geld voor al die nwe dingesheidjes, geen geld voor bioscoop of verjaardagsfeestjes. een sociaal isolement is het gevolg. en het verschil tussen arm en rijk in nederland gaat steeds groter worden. |
hoewel ik het heel moeilijk vind om te zien hoe krap mensen soms zitten, denk ik dat het voor kinderen ook wel degelijk leerzaam kan zijn om met wat minder luxe groot te worden. vanuit mijn eigen jeugd weet ik nog van een periode dat we de bonen (met haren ) uit opa's moestuin drie maal in de week kregen voorgeschoteld, en de andere dagen de andijvie uit de aanbieding; geld voor een paar potloden was er gewoonweg even niet. verre van leuk; maar het maakt je levenslang dankbaar en bewust van luxe, denk ik.
overigens is het mogelijk om op te groeien zonder bioscoop bezoek; een dvd lenen is geen schande, toch? en een verjaarsfeestje hoeft weinig te kosten; een beetje creatief en je hebt het geweldig gezellig met elkaar denk ik. in het bos kun je ook erg leuke uitjes organiseren, en een dropping is op latere leeftijd heel interessant. t kost wel wat meer moeite, maar vaak wordt het ook wel heel erg gewaardeerd!
neemt niet weg, dat armoede gewoonweg verre van leuk is!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er word in Mar zijn beredenering een regel uit het Onze Vader geschrapt heb ik het idee. |
Mijn idee is, dat hele "onze vader" geschrapt is.  Het is al vervuld door De Here Jeuzus de Messias... Heb ik niet zelf bedacht....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 24 januari 2012, 15:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:45
|
|
|
Dank jullie wel dat jullie aan mij gedacht hebben. Ik kreeg vanmorgen telefoon voor de afspraken. Donderdag gaat mijn hand onder de ct scan en volgende week vrijdag verwacht de uitslag. Bij gewone röntgenfoto is echt onduidelijk te zien wat er mis gegaan is. Het gaat wel door met opereren zei de dokter
Ik wacht nog even af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:49
|
|
|
MAR907 schreef: | ‘Kiezen voor Jezus maakt je leven niet makkelijker maar moeilijker!’ zegt Wilkin van de Kamp onomwonden als we hem vragen of hij iets meer wil vertellen over het thema van het komende Vrij Zijn Weekend in maart. Vreemde uitspraak voor iemand welke weet dat de Here Jezus een verlosser en bevrijder is. Dus niet kiezen voor de Heer dan, het wordt alleen moeilijker en zwaarder volgens hem gezegd door Paulus.
Mijn bijbel zegt en leert anders. |
het is maar hoe je zijn opmerking intepreteert; beide benaderingen zijn waar; want God zegt dat Hij met de verzoeking ook de uitkomst zal geven. dus wel verzoeking/moeilijkheden, maar ook de uitkomst die je blij maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:54
|
|
|
MAR907 schreef: | Mijn idee is, dat hele "onze vader" geschrapt is.  Het is al vervuld door De Here Jeuzus de Messias... Heb ik niet zelf bedacht....  |
Dus bidden is een overbodig iets?
Het dopen kan dan ook geschrapt worden, want Jezus is al gedoopt. Het Heilig Avondmaal vieren kan ook wel geschrapt worden want, Jezus ging ons daarin voor.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, en de bijbel hoeft niet meer gelezen te worden, want dat doet de voorganger in de kerk wel.
De kerkgang dan ook maar afschaffen?
ik vind je antwoord niet kloppen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 16:06
|
|
|
MAR907 schreef: | Mijn idee is, dat hele "onze vader" geschrapt is.  Het is al vervuld door De Here Jeuzus de Messias... Heb ik niet zelf bedacht....  |
Ga je voor je eigen kerk beginnen? Wat wil je zeggen dan voor de kerkmensen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 16:24
|
|
|
MAR907 schreef: | Zat mij af te vragen wat nu betekend:
2Co 2:14 En Gode zij dank, Die ons allen tijd doet triomferen in Christus, door Christus overwinnen en den reuk Zijner kennis mensen zien dat je uit het geloof in Hem leeft, en dat straal je uit door ons openbaar maakt zo ziet de wereld wat het geloof inhoud in de praktijk in alle plaatsen. 2Co 2:15 Want wij zijn Gode een goede reuk is beeldspraak van je geloof uitstralen in een liefdevolle houding ed; de vruchten van de Heilige Geest van Christus, in degenen, die zalig worden, en in degenen, die verloren gaan; alle mensen zien dat; zowel gelovigen als ongelovigen.
De kennis van Christus???? = Goed doen??? |
de kennis van Christus is denk ik een "Hem kennen met je hart" en vanuit die kennis van Zijn liefde ga je als vanzelf inderdaad "het goede" meer en meer doen in je leven; wat men ook wel het proces van heiligmaking noemt.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 24 januari 2012, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 16:38
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | voor mij is 't overduidelijk:
een kat.
ik ben nu al soms nauwelijks vooruit te branden. dus terugkomen als een kat lijkt me heerlijk. de hele dag meuren en af en toe de deur uit om lekker ongegeneerd te ...
(dit in vergelijking met mijn kat Muis) |
Zoiets noemen ze geloof ik kat-en-muis-spelletje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 16:40
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dank jullie wel dat jullie aan mij gedacht hebben. Ik kreeg vanmorgen telefoon voor de afspraken. Donderdag gaat mijn hand onder de ct scan en volgende week vrijdag verwacht de uitslag. Bij gewone röntgenfoto is echt onduidelijk te zien wat er mis gegaan is. Het gaat wel door met opereren zei de dokter
Ik wacht nog even af. |
Gelukkig heb je ook goed nieuws he Her! Als God een deur sluit, opent hij een venster hoor! Hij laat niet varen wat Zijn hand begon!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 16:45
|
|
|
Nou Her, aan jullie foto te zien bibberen jullie van de kou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:03
|
|
|
volgens mijn kan in het christelijk geloof toeval niet bestaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:30
|
|
|
PIETER649 schreef: | neem nou rustig van mij aan dat ik zelf beslis aan wie ik hulp geef, daar heb ik geen organisaties voor nodig met n dotje strijkstokken waar de helft aan blijft hangen! mijn envelopjes komen ook niet in handen van types als Benny Hinn of Jan Zijlstra, dan gooi ik t liever zelf in de sloot, dan zie ik tenminste nog kringeltjes  |
Mijnes ook niet, dan liever in de sloot....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 24 januari 2012, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dus bidden is een overbodig iets?
Het dopen kan dan ook geschrapt worden, want Jezus is al gedoopt. Het Heilig Avondmaal vieren kan ook wel geschrapt worden want, Jezus ging ons daarin voor.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, en de bijbel hoeft niet meer gelezen te worden, want dat doet de voorganger in de kerk wel.
De kerkgang dan ook maar afschaffen?
ik vind je antwoord niet kloppen. |
Precies,.... je ikje (hersenspinsel) zegt het..... Het is niet hetgeen dat ik zeg of in de reactie beweer.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 24 januari 2012, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:05
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ga je voor je eigen kerk beginnen? Wat wil je zeggen dan voor de kerkmensen? |
De Here Jezus was met Zijn kerk begonnen. Helaas lopen de traditionele kerken voor de Here Jezus, in plaats van achter Hem....en dat de roep is:
Mat_3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!
Mar_1:3 De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht.
Luk_3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!.
M.a.w. "de kerk" is scheef gegaan...Deze zouden de mensen horen te leren "wat en hoe" Hij het bedoeld heeft en wat de wil van God is....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 24 januari 2012, 18:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:27
|
|
|
hallo, met een paar dagen verloopt,het bij de cm, mijn besluit staat vast,dat ik stop bij de cm, heb het met martha met plezier gedaan,maar het is tijd,of ik terug kom weet ik niet. ik wens herman bettie,martha,marry, een goede tijd. vrgr. vandam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:41
|
|
|
VANDAM845 schreef: | hallo, met een paar dagen verloopt,het bij de cm, mijn besluit staat vast,dat ik stop bij de cm, heb het met martha met plezier gedaan,maar het is tijd,of ik terug kom weet ik niet. ik wens herman bettie,martha,marry, een goede tijd. vrgr. vandam. |
Lieve Vandam, we zullen jou, je inzet, je gebed, je meeleven en je liefde missen! Mocht je er a.s.donderdag niet meer zijn....dan nu vast: dank je wel voor alles! (enneh...als je je nog bedenkt....welkom terug)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:42
|
|
|
MAR907 schreef: | De Here Jezus was met Zijn kerk begonnen. Helaas lopen de traditionele kerken voor de Here Jezus, in plaats van achter Hem....en dat de roep is:
Mat_3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!
Mar_1:3 De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht.
Luk_3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!.
M.a.w. "de kerk" is scheef gegaan...Deze zouden de mensen horen te leren "wat en hoe" Hij het bedoeld heeft en wat de wil van God is.... |
met alle respect, mar; maar deze teksten gaan over johannes de doper, hoor. en niet over de kerkgemeenschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:43