ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 9 februari 2012, 10:38
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem, ik mag je graag dat vooropgesteld.....maar vind je nu echt niet dat je zo'n meisje als Jasmijn ontzettend tekort doet?
Zij zoekt ook de liefde alleen de liefde van een vrouw, jij bent daar op tegen dat is bekend maar moet je er nu allemaal van dat soort verlengdes bij halen? Dat is bijna zondig in mijn ogen.....Het gaat bij haar om liefde voor een vrouw en zoals ik het lees welgemeend en niets vulgairs erbij.....
Dat probeer jij nu een beetje te verkrachten met je kritieken.....Probeer er eens met wat meer liefde en begrip naar te kijken en vooral......laat de ander heel.......
Homofilie is iets wat -gelukkig- in Nederland kan, je kan zelfs trouwen in stadhuis en in de kerk....en dan kom jij met jouw soort vergelijkingen die kant noch wal raken en zelfs erg kwetsend zijn......
Je kan er op tegen zijn prima.....maar doe dan niet dit soort kwetsende uitspraken.....die zijn echt grensoverschrijdend.....

Ze heeft duidelijk over " sterker nog, ik denk dat God mij homoseksueel geschapen heeft".
Antw: het gaat idd om HOMOSEKSUALITEIT, God heeft ons niet zo geschapen.

"Maar wat houdt je tegen; Wanneer jij een gelijkwaardige relatie opbouwt, gebasseert op liefde en trouw en samen in deze relatie en met deze relatie God wil dienen?"
antw: Als iemand God wil dienen, zal men eerst moeten weten wat de wil van God is...... Zonde kan daarom niet in het Koninkrijk van God zijn.
Niet eerst jezelf en dan God!!!...
Precies anders om: "eerst God en dan jezelf" Daarvanuit de keuzes maken in je leven.

God liefhebben boven alles, en je naaste als jezelf,

God zegt niet, dat iemand als Zijn Kind verloren gaat en het eewigleven niet meer heeft.
Het heeft alleen met Zijn Konikrijk te maken welke iemand dan niet beerft.
God dienen, begint met een innerlijke proces waardoor juist deze dingen (vleselijk denken) steeds meer en meer verdwijnt tussen de oren, steeds meer en meer kennis van de Waarheid leert. Christus is de Waarheid toch?

Wat wordt een christen zegger dan?
Rom_15:16 Opdat jij een dienaar van Jezus Christus zij onder de heidenen, het Evangelie van God bedienende, opdat de offerande der heidenen aangenaam worde, geheiligd door den Heiligen Geest.

Met andere woorden er zijn arbeiders te kort hier in (christelijk)Nederland.
De paden in de "christelijke religie" zijn krom gegaan in de afgelopen 2000 jaar en menen dat God zich aan de "kerkelijke religie leer" aanpast.

Luk 3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!
Luk 3:5 Alle dal zal gevuld worden, en alle berg en heuvel zal vernederd worden, en de kromme wegen zullen tot een rechten weg worden, en de oneffen tot effen wegen.

Wat krom is wordt nog krommer dat is de moderne religie. Dat is hetgeen waar Chat over heeft.


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 9 februari 2012, 11:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 21:19
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
HANNAH810 schreef:
daar heb ik het persoonlijk drukker mee, dan met het kijken naar andermans leven, mar.

hannah........
wie in zijn eigen tuintje wiedt..........
heeft geen tijd meer over
dat-ie t onkruid bij een ander ziet

Diegene welke het ontkruid ziet, is veroordeeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: Gebed voor genezing
 
MARC212 schreef:
Hallo mensen!
Mijn naam is Marc en ik ben gehandicapt sinds september.
Zouden jullie voor mijn genezing willen bidden?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Marc

Een vraagje.
Wordt je al genezen of wil genezen worden?
Lichamelijk genezen worden is tijdelijk, maar genezen zijn voor eeuwig is meer.....
Om welke genezing vraag je om voor te bidden???
Kan ook beide zijn...


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 februari 2012, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 20:52
BerichtOnderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
 
HANNAH810 schreef:
frank, t wordt echt steeds leuker! Duiveltje smiley Duiveltje smiley Duiveltje smiley


en henkeman maar zingen de hele route;

k heb mijn wagen
volgeladen
vol met anoniempjes.... Clown smiley





o, frank, wat GENIET ik hier ongelooflijk van; echt; PUUR leedvermaak, haha Duiveltje smiley



Dat wordt voor jullie een boeren tocht.
Met boer Henkeman aan het stuur. Clown smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 februari 2012, 20:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 19:34
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
YES356 schreef:
Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;

De rest van de teksten hierna geven aan wat de Heer de mensen leerde waarvoor Hij gekomen is.


de volgende verzen van af 14e vind ik minstens zo mooi! Lachende smiley


14 Dan zullen we niet langer onmondige kinderen zijn die als golven op en neer deinen en heen en weer bewogen worden door elke wind, dat wil zeggen: door elke leer waarmee sluwe mensen met hun valse wijsheden ons op dwaalwegen brengen. 15 Door ons aan de waarheid te houden zullen we in liefde volledig toegroeien naar hem die het hoofd is: Christus. 16 Aan hem ontleent het hele lichaam zijn samenhang en onderling verband. Het groeit door de juiste werkzaamheid van ieder lichaamsdeel en het bouwt zichzelf op door de liefde. [/quote]



precies....
Vers vijftien noemt iets bijzonders. "Door ons aan de waarheid te houden"....

De waarheid, is hetgeen dat Hij leert/zegt over "onnatuurlijke omgang"....
Niet mijn mening, wel zegt de Heer er iets over.
Zoals Hannah zegt de veroordeling is bij de Heer en dat is onderhand al ca. 2000 jaar beschreven voor ons.


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 7 februari 2012, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
HANNAH810 schreef:
MAR907 schreef:
Was al gegooid

1 Jhohannes_3:9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

Een kind van God (welke de Heer volgt) weet wie hij/zij is in de Heer en heeft de kennis der waarheid.....

Dus kan stenen gooien..
Clown smiley




MAR907 SCHREEF;
Wie veroordeeld nu wie?
Als johannes het zegt hoe het zit, hoe is het dan bij "Jasmijn" wanneer zij beleid dat ze een kind van de Heer is???






hannah810 schrijft;
ik stelde je een vraag, mar; ik veroordeel juist niemand; ik vraag alleen of ik je op de juiste manier intepreteer?

Ik oordeel óók niemand, want het oordeel is aan mijn Vader gegeven.
ik hoop alleen een antwoord te ontvangen op mijn vraag; thats all......


ps. hoe is het dan met mar907 wanneer hij belijdt een kind van de Heer te zijn? Knipoog smiley


Heel simpel... de zonden welke ik nog doe worden mij niet aangerekend door God.....De Heer vergeet ze zelfs.....
Omdat de Heer mij vrijgekocht heeft en betaald heeft met Zijn bloed....
Aangezien ik nog een kind in het geloof ben, heb ik nog veel te leren om volwassen te worden in het geloof....
Dat is een levenswandel op twee benen samen met God...1e gebod...

Heb_10:17 En hun zonden en hun ongerechtigheden zal Ik geenszins meer gedenken.

Dat is het nieuwe verbond!!!


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
MARIO216 schreef:
Wie weet hield Jezus wel van alle mensen, ja incl jouw met jouw veroordelende mening. Daar heeft hij misschien wel ontzettend meedlijden mee.


Tja, als jij het woord van God wil veroordelen prima hoor...
Is niet mijn mening zij vroeg om een antwoord over wat er in de bijbel staat. er staat geschreven.

Dat heb ik voor haar gedaan en dan veroordeel je mij??? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Het zou je beter staan om de moed te nemen om Haar op "Het Waarheid" te brengen, zodat ze mag weten wie ze is in de Heer.
Of ben je iemand welke een ander aanmoedigd om te gaan roken enz!!!!

Zelf zie ik dit liever gebeuren:

Rom_12:2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij.

wat is de wil van God? Dat wij tot volmaking (volwassen in het geloof) komen.

Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;

De rest van de teksten hierna geven aan wat de Heer de mensen leerde waarvoor Hij gekomen is.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 22:23
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
HANNAH810 schreef:
ehhhmmmm...........
intepreteer ik je goed als ik zeg dat mar907 vrij is van zonden?
en dus een heilig-man? Verraste, verbaasde smiley





hannah.......zondig in woorden, daden en gedachten = onheilig in het kwadraat, zou graag eens gewoon gezellig een bakkie koffie drinken met moedige jasmijn.


Wie veroordeeld nu wie?
Als johannes het zegt hoe het zit, hoe is het dan bij "Jasmijn" wanneer zij beleid dat ze een kind van de Heer is???

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:19
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
PIETER649 schreef:
Eigenlijk moet ze gestenigt worden.
Hoe durft ze... te weten dat ze in zonde leeft en daar nog mee door willen gaan ook, terwijl de bijbelteksten voor t oprapen liggen!

Indien jij zonder zonde bent, gooi jij dan maar de eerste steen Mar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Was al gegooid Kussende smiley

1 Jhohannes_3:9 Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.

Een kind van God (welke de Heer volgt) weet wie hij/zij is in de Heer en heeft de kennis der waarheid.....

Dus kan stenen gooien.. Clown smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:53
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
MARIO216 schreef:
Het gevaar bij dit topic dat we elkaar veroordelen en dat we niet spreken in liefde. Ok, de bijbel veroordeelt wel homoseksualiteit. Maar ik meen wel dat Jasmijn echt is en dat ze om haar gevoelens niet liegt.

Dan mag ze toch wel een volgeling van Jezus zijn????

Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:41
BerichtOnderwerp: Homoseksualiteit
 
JASMIJN197 schreef:
Maar ik interpreteer de bijbel op de manier waar ik het in wil lezen.

Je geeft zelf aan waar het om gaat, namelijk je ikje en je wil.
Maar niet de wil van God!!!!

Quote:
Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat de meeste mensen vinden dat homoseksualiteit en christen zijn niet samen kan gaan omdat dat in de bijbel staat... Maar ik lees het niet in de bijbel, ik wil met jullie terug gaan naar het woord, waar uit welke teksten halen jullie dat dan, ik wil vertellen wat ik er uit haal, om op die manier hier samen naar te kijken.


Hier heb jij vijf keer je ikje genoemd en niet hetgeen dat God zegt.

Je wil weten wat de Heer erover zegt?

Lees het volgende:

Rom 1:24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;
Rom 1:25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
Rom 1:26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
Rom 1:27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Rom 1:28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;
Rom 1:29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid,

Rom 1:31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;
Rom 1:32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.

Dus hetgeen dat in Sodom en Gomora deed omkeren wordt ook in het NT werderom genoemd door God.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 6 februari 2012, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 5 februari 2012, 08:42
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
Tevens gaat het om een profetie voor de toen bestaande tellerlijke Volk van God.
Voor ons in de nieuwe verbond betekend het even wat anders!!
Er zit meer inlegkunde in....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
CHRISTIAN146 schreef:
Ik schakel over op ´luchtig´: nam je alle bijbelteksten maar zo letterlijk, en niet alleen maar de bovenstaande Knipoog smiley

Begrijp ik niet helemaal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
Antwoord op de vragen is te vinden in het woord van God.

1Ti 4:1 Doch de Geest zegt duidelijk, dat in de laatste tijden sommigen zullen afvallen van het geloof, zich begevende tot verleidende geesten, en leringen der duivelen,
1Ti 4:2 Door geveinsdheid der leugensprekers, hebbende hun eigen geweten als met een brandijzer toegeschroeid;
1Ti 4:3 Verbiedende te huwelijken, gebiedende van spijzen te onthouden, die God geschapen heeft, tot nuttiging met dankzegging, voor de gelovigen, en die de waarheid hebben bekend.

Dus wie zijn het welke ons leren in het geloof om niet te scheiden of om opnieuw te huwelijken en wetjes opleggen???.

God in ieder geval niet......

1Ti 4:4 Want alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde;
1Ti 4:5 Want het wordt geheiligd door het Woord van God, en door het gebed.


Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 3 februari 2012, 22:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 18:22
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
ERIKA129 schreef:
Zo Mar je wordt er wel knapper op Clown smiley
Komt vast door die balk in mn oog Smiley met dichtgeplakte mond

Knappe ezels zijn nog niet zo dom Clown smiley
Een metamorfose doet wonderen.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Alleen te zien wanneer de splinter weg is... Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 2 februari 2012, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 00:16
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
YELNIN491 schreef:
maar dat doen ze dan koninklijk he Clown smiley

idd



Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 2 februari 2012, 00:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 2 februari 2012, 00:06
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
PETER717 schreef:
Volgens mij gaat er om dat wij dus dommer dan een ezel zijn en volgens mij is een ezel niett dom. Sterker nog: hij zag de engel... droeg Jezus... etcetera

Mogelijk zeggen de reacties iets over de intelligentie van de schrijver Lachende smiley Lachende smiley

Vreemd...... wij zijn dommer dan een ezel, dus een ezel is dom.???
dom, dommer domst.... Gefrustreerde smiley

Dan balken we ook het meest..... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 2 februari 2012, 00:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
PETER717 schreef:
Ezels balken en zoals je weet: die stoten zich meestal niet aan dezelfde steen. Vaak zijn wij dus dommer....
Huilende smiley, smiley in tranen

Maar ja een ezel is dan ook een koninklijk dier....

Hou van jullie allemaal!
Oftewel: wees lief voor elkaar, steek een bloem in je haar!

Tja, als je met een domme Ezel te maken hebt dan stoot deze zich vaker... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 20:15
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
Dit is ook wat de Heer ons leert:

2Co_6:4 Maar wij, als dienaars van God, maken onszelven in alles aangenaam, in vele verdraagzaamheid, in verdrukkingen, in noden, in benauwdheden, .

Wat brengt het voor God?

2Co 3:5 Niet dat wij van onszelven bekwaam zijn iets te denken, als uit onszelven; maar onze bekwaamheid is uit God;
2Co 3:6 Die ons ook bekwaam gemaakt heeft, om te zijn dienaars des Nieuwen Testaments, niet der letter, maar des Geestes; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

Hetgeen wat belangrijker is voor elk mens, heb ik een eeuwigleven, ben ik behouden???
Het ver van mijn bed show is niet voor ons. De wil van God is dat wij aangenaam en bekwaam zijn voor onze vijanden. (bv, boze buren)
Breng het "leven" bij diegenen welke verloren gaan????

Het doel van God is deze:

Eph_4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;

Het gaat om het lichaam van de Here Jezus de beloofde Messias welke reeds is gekomen voor heel de mensheid.

De verdrukking waar jij het overhebt is zeker meer dan in de OT bij het volk van God t.o.v. voor ons als heidenen in deze tijd.
Wij horen het heidendom lost te laten en dat zit in ons binnenste.
Je ziet het op de forum hoe moeilijk dat is....


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 1 februari 2012, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 19:59
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
CHRISTIAN146 schreef:
God zal niet toestaan dat je boven vermogen wordt verzocht. Deze bijbelzin moet wel in de context worden gezien in wat christenen in China onder de culturele revolutie is overkomen, christenen in de Goelag archipel is overkomen, christenen in Moslimlanden overkomt, protestanten is overkomen tijdens de reformatie, en christenen in het Romeinse Rijk is overkomen.

Ik hoop niet dat je zaken vergeestelijkt omdat we nu eenmaal in het comfortabele westen wonen.


Ik begrijp je intensie....
De tekst welke je noemt is naar mijn inziens deze:

1Co 10:13 "Ulieden heeft geen verzoeking bevangen dan menselijke; doch God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt; maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven, opdat gij ze kunt verdragen."

Wat het context betreft van deze tekst gaat het hierom:

1Co 10:14 Daarom, mijn geliefden, vliedt van den afgodendienst.

Waar de apostel over had ging om afgodendiensten welke zich toen afspeelde. In onze tijd kun je ook "religie" noemen.
Men dacht toen dat wij als mensen verzocht worden door afgoden (demonen)of externe dingen.
Verzoekingen komen daar niet van.
De Heer leert dat het ergens anders van komt. Het komt vanuit ons eigen binnenste vleselijke gedachten goed (ikje).....Daar komen de verzoekingen vandaan....
Verzoeking is ook niet hetzelfde als verdrukking.

In de bijbel is het werkwoord "verzoeking" en "verdrukking" een neutraal woordt. Noch positief noch negatief.

Het antwoordt op mijn reactie is te vinden in deze tekst:

Jas_1:14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. .

Hetgeen dat jij meent is net andersom. De westerse wereld wordt het meest verzocht door de begeerlijkheden van de welvaard, ook in de kerken (religie)....


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 1 februari 2012, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik durf nog wel verder te gaan Thomas. Hoe komt het dat ze Gods wetten gebruiken als iets wat dood is iets wat onveranderbaar is? Als ik lees in hoeveel situaties Godzelf Zijn wetten toepast, zie ik daar veel meer genade in, dan wat de mensen ervan gemaakt hebben. Daarmee doen ze in mijn ogen tekort aan Gods karakter.

Mozes was een moordenaar.
Rachab was volgens de wet een overspelige vrouw, toch vond ze de genade in de ogen van de Heer. En uit haar kwam Jezus voort.
Hosea moest met een prostitue trouwen.
Samuel vermoordde zijn tegenstander
David doodde Goliath...

Het was weliswaar in die tijd, en er waren redenen voor, maar in mijn ogen zie ik dat als God Zijn eigen wet toepast er altijd ruimte is voor genade. Veel mensen kennen die genade niet meer en gebruiken de wet als een starre identiteit. Terwijl het in mijn ogen een levend organisme is, dat ook, met behoud van identiteit, kan veranderen. Ik geloof dat God niet wil dat mensen scheiden. Maar ik geloof ook, dat God mensen niet in de steek laat als ze Hem zoeken. En ik geloof dat scheiding vaak uit wanhoop gebeurt en niet uit vreugde. En is het dan de taak van de kerk deze crisis te verergeren? Of moeten we ze juist dan laten zien, dat we zijn wie God wil dat we zijn, namelijk genadig en liefdevol. Genadig betekent genadig zijn toch? Wat betekent genade eigenlijk als je het niet wil toepassen? Dan zijn we een kerk zonder genade en vol met veroordeling.

Helemaal mee eens.
De kerk zou de onderwijs moeten hebben welke leert "wie ben ik in Christus" in de NT...... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 21:24
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
ZEELAND736 schreef:
Helemaal mee eens Chat...
Ik heb haar naam niet willen noemen...maar ben blij dat jij het wel doet!!!
Ze verdient dat!!!
Ook dat mag wel eens gezegd worden ja...

idd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:15
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
Het huwelijk is in de protestantse kerk geen sacrament, evenmin als in de evangelische gemeenten. Mensen vergeten wel eens dat je helemaal niet voor de kerk trouwt. De dominee huwt je ook niet.

Je huwt elkaar ten overstaan van God.

En feitelijk niet ten overstaan van de kerk. Kerken die mensen weigeren op dit punt zouden zich dat wat beter moeten realiseren dat ze zich nogal wat aanmeten. Feitelijk wordt er gesteld dat als je je niet aan de regels en opvattingen van de kerk houdt, je geen huwelijk zou kunnen sluiten. Een ouderling die een huwelijk tegenhoudt met het zielige argument dat hij de Bijbel niet kan veranderen, wat het stille verwijt inhoudt dat mensen die anders denken dan hij dat kennelijk wel doen, verdient pastorale en theologische bijscholing. Is star vasthouden aan oud-testamentische wetten bijbelser dan het nieuw-testamentische evangelie van de liefde volgen en begrip te hebben voor menselijke omstandigheden? Iets van vergeven bijvoorbeeld, als de ouderlingen daarvoor niet niet te bang zijn?

De meeste kerken zouden een openbare schuld moeten belijden over het kwaad dat ze hebben aangedaan op dit punt. Er zijn hier talloze mensen die een bittere ervaring hadden na hun scheiding met de kerkelijke organiatie. En dat is geen karikatuur maar schrijnende werkelijkheid.

Thomas, je hoeft de bijbel niet te veranderen, je moet de moed hebben die te willen begrijpen en weten wat de essentie van het Evangelie is.

Precies... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:13
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
Het lijkt wel een "kettingbotsing" op de A2..... Clown smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
JOSINA022 schreef:
Dat is mij ook opgevallen!
En daarbij ook dat er van bepaalde mensen meer geaccepteerd wordt dan van andere.

Verder is het mij opgevallen dat de bal steeds gelegd wordt bij de ontvanger van de boodschap. Maar er is ook altijd nog een zender (de brenger van de boodschap) in het spel.
Oftewel...niet alleen de vraag "hoe ontvang ik", maar ook de vraag "hoe breng ik"!!

Infeite doe je nu hetzelfde.... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 19:05
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk
 
MARISKA601 schreef:
Mensen zijn meer dan alleen hun bijdrages op het forum en je moet eens de moeite nemen de mensen te zien als mensen, en niet de hele tijd alleen maar je lopen te fixeren op een mening van mensen. Want dat is slechts één onderdeel van die persoon.
Het zou heel wat schelen als men eens de moeite nam de persoon te leren kennen. Dat kan leiden tot verrassingen en teleurstellingen. Maar het geeft je wel een veel duidelijker beeld van wie iemand is.


Voor jou gaat dat misschien op dta dat voor jou heel belangrijk is.
Maar er kunnen mensen zijn die daar geen behoefte aan hebben de ander
op een ander manier te leren kennen.
En respecteer dat en ga niet constant tegen mensen zeggen dat je zo graag wilt leren kennen, want dat geeft irritaties.


Ik denk dat je het meer bedoeld, dat we elkaar op het forum en/of op CM
meer vanuit het oogpunt bedoeld te zeggen met de relatie tot God, op twee benen wandelen verstaat.
" God liefhebben boven alles, en je naaste als jezelf", een relatie verticaal en horizontaal toch? Voor iedereen...... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:40
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
HENKWAL969 schreef:
Sommige mensen verdienen goed geld aan deze hobbies.
Maar volgens mij dient het letten op de tekenen namelijk een ander doel.

Een boer die moet ook op de tekenen der tijden letten. Dan weet hij namelijk of het tijd is om te zaaien of tijd is om te oogsten.

Daarom denk ik dat we beter aan het werk kunnen gaan, want volgens mij is de tijd om te oogsten nog maar kort.... De winter komt er aan.

Joh_4:35 Zegt jij niet: Het zijn nog vier maanden, en dan komt de oogst? Ziet, Ik zeg u: Heft uw ogen op en aanschouwt de landen; want zij zijn alrede wit om te oogsten.
Luk_10:2 Hij zeide dan tot hen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; daarom, bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote.

Dus de oogst is al 2000 jaar klaar. Alleen te kort aan arbeiders.

De Here Jezus geeft aan dat de eindtijd toen al was begonnen terwijl de kerken leren dat het nog moet gebeuren en dat Gods koninkrijk nog moet komen....
Het is er al reeds hier op deze aarde.
oeps... nu zakt de "eindtijds leer van de kerken" in elkaar..... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:24
BerichtOnderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
 
CHRISTIAN146 schreef:
Het letten op tekenen wordt door anderen soms ervaren als een hobby voor wat freaks. Alle zaken waar de bijbel en vooral openbaringen het over heeft wijzen echter uit op de komst van Jezus. Met dat doel moet Openbaringen gelezen worden. Jezus zelf heeft aangegeven dat alles wat voorafgaat aan zijn komst verschrikkelijk zal zijn. Niet alleen in Openbaringen ook in ´gewone´ boeken als Mattheus.

De Heer heeft ons niet de bijbel gegeven om daar zelf wat kernpunten uit te halen. Inderdaad hoofd en bijzaken moeten uit elkaar gehaald worden. Maar laat nou juist de Openbaring van Johannes (titel klopt niet want volgens Openbaringen zelf, is het letterlijk de Openbaring van Jezus Christus) zeggen dat het boek belangrijk is: namelijk een zaligspreking voor wie het leest en een vervloeking voor wie er aan toevoegt of afneemt.


Met het teken van het beest verdwijnt na eeuwen de beruchte middle ground. Je kan niet meer zogenaamd neutraal staan tegenover God. Het is voor hem of tegen hem, voor iedereen op aarde. Een deel van je voorbereiding is om te leven uit genade zodat je door de Heilige Geest sterk mag staan als de verzoeking komt.

De vraag is waar ik, waar iedere gelovige, voor zou kiezen. Kiezen om iets te kunnen kopen, inclusief eten, of voor God.

Tsja..... hoe lang denk je het vol te kunnen houden zonder te kopen en te eten en te drinken???

Als het merkteken van het beest dat doet, hoe lang zouden dan de "christenen" die voor God kiezen het volhouden??? 7 Jaar???

Ik denk dat je het geestelijk hoort te zien.
Het beest zorgt ervoor dat er geen geestelijk voedsel (kennis der waarheid) gegeten kan worden....
Terwijl diegenen welke zich in Babylon begeven, eten, drinken en feestevieren met het idee: wat kan ons nu dan overkomen in de genade tijd......(Hij komt als een dief in de nacht voor velen)......


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 18:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:25
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk
 
CHRISTIAN146 schreef:
De kerken worden vanzelfsprekend veroordelend genoemd, hypocriet , wettisch, niet liefdevol enz. enz.. Ik mis hierin echter het begrip voor een dominee en ouderling of voorganger en oudste die de bijbel echt niet kunnen veranderen, zelfs als ze dat zouden willen....

Hetgeen dat je aangeeft, is dat je konstateert, op het forum, dat de "kwaliteit" van dominee en oudste slecht zijn....
De bijbel is de waarheid en is het levend geworden woord in de de Heer....
Klopt toch?.

De vraag welke naar boven komt is: welke "kwaliteit" hoort een dominee en oudste te hebben volgens de Here Jezus??? Of anders gezegd wat heeft de Here Jezus Zijn discipelen geleerd???

Deze vraag is te vinden in de bijbel want de antwoorden zijn daar te vinden. Het is immers De Levende Waarheid welke we hebben in ons hand?

Een begin:

1Titus 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.

2Co_6:4 Maar wij, als dienaars van God, maken onszelven in alles aangenaam, in vele verdraagzaamheid, in verdrukkingen, in noden, in benauwdheden,

Rom_14:18 Want die Christus in deze dingen dient, is Gode welbehagelijk, en aangenaam den mensen.

Rom_15:16 Opdat ik een dienaar van Jezus Christus zij onder de heidenen, het Evangelie van God bedienende, opdat de offerande der heidenen aangenaam worde, geheiligd door den Heiligen Geest.

Deze teksten geven aan hoe een dominee en een oudste in "kwaliteit" horen te zijn.....(aangenaam en bekwaam voor de Heer).....
Wanneer een dominee en een oudste aangegenaam en bekwaam is voor een "HEIDEN"? Dan voldoen ze aan de "kwaliteit" van Gods koninkrijk.....



Luk_9:62 En Jezus zeide tot hem: Niemand, die zijn hand aan den ploeg slaat, en ziet naar hetgeen achter is, is bekwaam tot het Koninkrijk Gods.
Dus niet achterom kijken in het leven!!!

Dat is ook hetgeen de Here Jezus bedoeld met de volgende tekst:

Mat 7:21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen,
maar die daar doet den wil Mijns Vaders
, Die in de hemelen is.
Mat 7:22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?

Met andere woorden voor God gaat het om "kwaliteit" dat is de Wil van God....
De daden zij goed (profeteren, duivelen uitwerpen en krachten doen) maar zegt niet dat het de wil van God is....kan ook uit eigen roem en eer gebeuren dat onaangenaam en kwalitatief slecht is voor God....het zegt de heidenen niks bv.....

Dus de kerken zouden de "kwaliteit" behoren te hebben welke juist voorkomt dat er scheidingen in hun kerken zijn.

Wat is nu dan mis met de kerken??? Ook deze antwoordt is te vinden.....

2 Petrus_3:18 Maar wast op in de genade en kennis van onzen Heere en Zaligmaker Jezus Christus.

1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen.


Als de voorgangers en oudste zelf niet weten wat de "kennis der waarheid" is, hoe willen zij dan hun leden onderwijs daarin kunnen geven waardoor de problemen oplossen???

Dit hebben zij nodig:
Eph_1:17 Opdat de God van onzen Heere Jezus Christus, de Vader der heerlijkheid, u geve den Geest der wijsheid en der openbaring in Zijn kennis;

God had in de OT al gezegd :"Mijn Volk gaat ten onder aan KENNIS"....


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 16:29
BerichtOnderwerp: leven
 
HANNAH810 schreef:
dat je de uitdaging aan zou gaan had ik wel gedacht,
maar zo'n shit-gedicht had ik van jou toch niet verwacht
en wat ik me misschien wel even af mag vragen
is of er leven in je toiletpot te vinden is alle dagen? Geschokte, onthutste smiley

Wel "geur stoffen"!!. Clown smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 31 januari 2012, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 47 Volgende
Pagina 1 van 47