ChristianMatch

Forum

invloed van Westers denken op christenen?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3545 3546 3547 3548 3549 3550 3551 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:16

HANNAH810 schreef:
hoewel ik het heel moeilijk vind om te zien hoe krap mensen soms zitten, denk ik dat het voor kinderen ook wel degelijk leerzaam kan zijn om met wat minder luxe groot te worden.
vanuit mijn eigen jeugd weet ik nog van een periode dat we de bonen (met haren Zieke smiley ) uit opa's moestuin drie maal in de week kregen voorgeschoteld, en de andere dagen de andijvie uit de aanbieding; geld voor een paar potloden was er gewoonweg even niet.
verre van leuk; maar het maakt je levenslang dankbaar en bewust van luxe, denk ik.

overigens is het mogelijk om op te groeien zonder bioscoop bezoek; een dvd lenen is geen schande, toch? en een verjaarsfeestje hoeft weinig te kosten; een beetje creatief en je hebt het geweldig gezellig met elkaar denk ik.
in het bos kun je ook erg leuke uitjes organiseren, en een dropping is op latere leeftijd heel interessant.
t kost wel wat meer moeite, maar vaak wordt het ook wel heel erg gewaardeerd!

neemt niet weg, dat armoede gewoonweg verre van leuk is!!

was niet om te klagen hoor
maar onderschat het sociaal isolement niet
als jouw klasgenootjes je vragen of je meegaat naar de bioscoop en ja kan niet omdat er geen geld is?
je word uitgenodigd voor een feestje maar je gaat niet omdat er geen geld is voor een kadootje om mee te nemen?
sociale armoede ontstaat als je niet mee kan doen met de rest omdat er geen geld is
of zelf als volwassene niet mee kunnen doen met een activiteit omdat je er domweg geen geld voor hebt
je weer met lege handen op een verjaardagsfeest aankomt
nee, de ander vind het niet erg maar jijzelf wel!!!

zo erg is het hier gelukkig niet maar je sociale leven krijgt een enorme dreun door in een moeilijke financiele situatie te zitten

vroeger was je geen uitzondering
in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer
maar in het heden wel

er zijn veel kinderen die zo moeten leven en dat heeft niks te maken met ouders die niet willen werken trouwens
ook al zullen die er ook wel zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:22

Matthéüs 19: 16-30
Zoals ik al vaker de vraag heb gesteld, stel ik deze opnieuw; Tot hoeverre bent u bereidt, Jezus te volgen? Bent u bereidt alles te verliezen om Zijn Naams wil?

Neem nou deze jongeling, hij ging naar Jezus, met de vraag, wat hij voor “goeds” moest doen, om het eeuwige leven te beërven, waarop Jezus Zijn antwoord was; “Onderhoud de geboden”, waarop de jongeling antwoordde, dat hij deze al reeds van jongs af aan heeft onderhouden.

Wel, deze jongeman meende dat hij goed deed, waarop hij wellicht het eeuwige leven kon beërven, maar toch was daar een onzekerheid, of te wel een knagend gevoel van onbehagen, waardoor hij in eerste instantie deze vraag stelde.

Maar nu komt het gedeelte wat mij nog het meest heeft gefascineerd, de jongeling vraagt vervolgens “wat ontbreekt mij nog?”, waarop Jezus het volgende antwoordde; “Zo gij wilt volmaakt zijn, ga heen, verkoop wat gij hebt, en geef het de armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaart, volg Mij.”

Dit is precies wat het koninkrijk van God inhoud! Velen proberen met “goed doen”, het eeuwige leven te beërven. Proberen te leven naar de maatstaven die God heeft gegeven, maar zoals een ieder weet, en Jezus Zelf hier ook citeert, maakt de wet niet vrij, noch volmaakt. Als u kijkt naar uw eigen leven, dan doet u vast en zeker uw uiterste best, om God te behagen en gunst te vinden in Zijn ogen, door Zijn geboden te bewaren, maar wanneer u dit uit uzelf probeert en niet vanuit de relatie die God verlangt, zult u nooit in staat zijn om het eeuwige leven te beërven, simpelweg omdat een mens door eigen werken niet behouden kan worden, want wanneer u schuldig bent aan één gebod, dan bent u schuldig aan allen. U en ik zijn Zijn hulp en Genade nodig, dat leidt naar de volmaking!

Wat is hiervoor nodig? Het antwoord is simpel; Geef alles op dat u in de weg ligt om Jezus te volgen! Dus bent u bereidt alles en iedereen achter te laten, om werkelijk alles op te geven als God hierom zal vragen? Dat antwoord maakt het verschil, tussen zeggen dat Hij uw God is, of dat Hij uw God is.

Wil dit zeggen dat u opeens maar alles weg moet geven, of uw gezin of familie moet achterlaten? Welnee, maar het gaat er wel om, dat u hier bereidt toe bent, wanneer de Heer dit van u verlangt.

Wat is Gods verlangen dan precies? Dat een persoonlijke relatie met u te hebben, dat Hij door u heen kan werken, dat u omziet naar de mensen om u heen, dat wanneer zij honger hebben, u hen te eten geeft, wanneer zij dorst hebben, u hen te drinken geeft, wanneer zij naakt zijn, u hen kleed, wanneer zij het niet meer zien zitten, u hen bemoedigd, dat u in de bres gaat staan in gebed.

God zegent u, zodat u tot een zegen kunt zijn. Deel zoals de Vader dit verlangt, zodat wat u onderneemt vanuit Zijn Geest ten allen tijden vruchtbaar zal zijn.

Gods overweldigende Zegen toegebeden,

Amanda Jansen
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:25

HANNAH810 schreef:
als je klikt op "forum" en dan op "nieuwe berichten" en als laatste op het laatste blokje van die regel, achter de naam die daar staat, dan zit je gelijk op het laatste bericht, moo! Knipoog smiley

begrijp ik overigens goed dat je galanterikken-voorkeur hebt? Clown smiley
sim doet dat vast even voor je, vanuit zeeland over drente naar zeeland rijden........... Lachende smiley met blinkend witte tanden

ja ja ja dat weet ik wel maar soms wordt er very off topic gekletst hier en om de deelnemerslijst ff te bekijken is het handig als dat in het eerste berichtje word bijgehouden hannaaaaaaa Knipoog smiley

ps een echte man kan heeeeel galant zijn juist. het 1 sluit het ander niet uit Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:26

MOMO697 schreef:
was niet om te klagen hoor
maar onderschat het sociaal isolement niet
als jouw klasgenootjes je vragen of je meegaat naar de bioscoop en ja kan niet omdat er geen geld is?
je word uitgenodigd voor een feestje maar je gaat niet omdat er geen geld is voor een kadootje om mee te nemen?
sociale armoede ontstaat als je niet mee kan doen met de rest omdat er geen geld is
of zelf als volwassene niet mee kunnen doen met een activiteit omdat je er domweg geen geld voor hebt
je weer met lege handen op een verjaardagsfeest aankomt
nee, de ander vind het niet erg maar jijzelf wel!!!

zo erg is het hier gelukkig niet maar je sociale leven krijgt een enorme dreun door in een moeilijke financiele situatie te zitten

vroeger was je geen uitzondering
in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer
maar in het heden wel

er zijn veel kinderen die zo moeten leven en dat heeft niks te maken met ouders die niet willen werken trouwens

Dan verkeren wij in de gelukkige omstandigheid, Momo, dat ik zelf een flatscreen tv kon kopen en dat jouw kinderen er ook 1 konden kopen Lachende smiley
zo zie je.. de soep word nergens zo heet gegeten alstie opgediend word.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:29

Even een reactie van mijn kant inzake het wokken...

Terecht dat ik er op gewezen ben....""Ineke zet een datum neer""....

Door allerlei omstandigheden...had ik dat nog steeds niet gedaan....
Daar kwam toen bericht van Simsim...die iets organiseerde in Domburg...
Zijn goed recht en kwamen daar inderdaad reacties op..
Simsim seinde mij weer in....Nu er mensen in Zeeland zijn kun je misschien aansluitend een wokkie organiseren...
Goed bedoeld....MAAR.....

Mensen die nu naar Domburg gaan....en in Zeeland zijn...komen daar over 14 dagen weer niet(denk ik)
Ikzelf woon een 40 min van Domburg en moet je eerlijk zeggen dat ik dan niet ga betalen voor een bed terwijl mijn eigen vlakbij is....
Voor mensen die daar blijven overnachten...kan ik me voorstellen dat ze die zaterdag er niet nog eens geld voor over hebben om te wokken....

Dus...hou ik het nu even rustig....
We zien het wel....
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:35

MAR907 schreef:
‘Kiezen voor Jezus maakt je leven niet makkelijker maar moeilijker!’ zegt Wilkin van de Kamp onomwonden als we hem vragen of hij iets meer wil vertellen over het thema van het komende Vrij Zijn Weekend in maart. Vreemde uitspraak voor iemand welke weet dat de Here Jezus een verlosser en bevrijder is.
Dus niet kiezen voor de Heer dan, het wordt alleen moeilijker en zwaarder volgens hem gezegd door Paulus.

Mijn bijbel zegt en leert anders.

Ach ja, waarom ook niet? We halen weer een klein stukje uit de hele tekst en gaan lekker commentaar leveren. Onverdraagzaam volk die christenen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:38

PIETER649 schreef:
Dan verkeren wij in de gelukkige omstandigheid, Momo, dat ik zelf een flatscreen tv kon kopen en dat jouw kinderen er ook 1 konden kopen Lachende smiley
zo zie je.. de soep word nergens zo heet gegeten alstie opgediend word.

hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:41

JOSINA022 schreef:
Vergeven...1 van de moeilijkste dingen van mijn leven!

Het lukt mij echt (nog) niet om mijn ex-vriend te vergeven voor wat hij aangericht heeft.
Zeker omdat hij totaal daarvoor de verantwoordelijkheid niet neemt.
Integendeel...hij gaat door met zijn leven alsof er nooit wat gebeurd is!

hoe herkenbaar, deze situatie
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:43

MAR907 schreef:
Precies,.... je ikje (hersenspinsel) zegt het.....
Het is niet hetgeen dat ik zeg of in de reactie beweer.....

Dus je antwoord slaat nergens op.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:43

overbodig

heb ff terug gelezen Lachende smiley

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 24 januari 2012, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:48

HANNAH810 schreef:
antwoord; ja

wedervraag; en wanneer ontvang je die genade van de gestuurde Zoon van God?
als je VRAAGT OM VERGEVING.

k vind dat je het omdraait Hannah
die vergeving is er voor iedereen die dat accepteert, niet als je erom vraagt
er word je iets aangeboden en je kan het aannemen of je kan het weigeren
de vraag om vergeving is iets dat er niet toe doet

is mijn bescheiden mening
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:51

eh chatuliempie...

even voor de duidelijkheid...ik heb een chevrolet en geen chrysler,dus misschien kun je dat even aanpassen bij de volgende fabeltjeskrant als m'm auto weer ter sprake komt? Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 24 januari 2012, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:56

MAR907 schreef:
Dat begrijp ik....

Het onze vader.... is een gebed vanuit uit de oude (oordelend) verbond van God.......
De Here Jezus was toen nog niet aan het "kruis" geweest, had het nog niet vervuld, waarvoor Hij hier op aarde was gekomen.......
De Joden snapten er toen ook niks van, vandaar dat zij Hem vroegen "hoe moeten wij nu bidden tot God"???(Yawhey)?

De sleutel is, dat de Here Jezus het antwoord is op de ...Onze vader gebed.....
Hij heeft het vervuld en dat was daarop het antwoord van God (later)....

Voor mij is de "Onze Vader" een groot dank gebed geworden.
- dank God dat het Koninkrijk gekomen is door de Heer.
- dank God dat mijn zonden zijn vergeven door de Heer.
- dank God dat ik niet verzocht wordt door de boze, Hij heeft het over wonnen.
- dank God dat er dagelijks brood is, want de Heer is het levend wordende woord van God waar wij dagelijks van kunnen eten. Immers de Heer zegt "Ik ben het broods des levens".
Enz, enz.

Dus het Onze Vader is een dank gebed geworden (dat is het nieuwe verbond).
Vandaar dat je niet eens kunt zijn met mij.

De traditionele kerk houdt de mensen nog steeds onder de oordeel van God uit OT daarom wordt ook nog de "Onze Vader" weekelijks liefst dagelijks hardop uitgesproken, zodat men daarin blijft geloven (een believe).
Terwijl de Here Jezus gekomen is om ieder mens daarvan te verlossen....
Dat is wat "het geloof" doet..... waar de Heer over spreekt....

Verlost zijn in de Heer betekend (dat is de vrucht ervan), niemand hoeft zich drukt te maken om wederom een relatie aan te gaan.
Het leert ook om een ander te kunnen vergeven. De vraag is "Wat en hoe"??? Dat leert de Here Jezus ons nu om dat te kunnen doen....

Denk je, dat de Here Jezus dingen heeft gezegd dat wij als mens het niet kunnen volbrengen???
Ook een ander vergeven is mogelijk. Alleen niet vanuit onszelf. De Heer en de apostellen, leert ons in het NT, "wat en hoe"!!!!

Tja, zal de Heer "het geloof (Faith)" nog vinden wanneer Hij terug komt????

dacht dat ik de enige was die dit gelooft ...
gelukkig is er nog eentje
misschien bekend met jubilee?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:00

JOLAN931 schreef:
Enige tijd geleden moest mijn dochter van haar psycholoog, haar gezinsleden als een dier tekenen, met de uitleg, waarom juist dat dier. Hieruit zou te halen zijn in hoeverre je fantasie ontwikkeld is
Voor de grap hebben we dat eens thuis gedaan, en het viel me op hoe moeilijk dit is.

Probeer jezelf eens, door jouw eigenschappen, karakter, uiterlijk etc eens als een dier te zien. Met welk dier zou je jezelf dan vergelijken?

Ik heb daar een paar dagen over nagedacht en kon het echt niet verzinnen.

Ik had vandaag een afspraak in het ziekenhuis en daar hadden ze dus dezelfde test gedaan. Ik was een klein vrolijk fladderend vogeltje, dat vond ik wel een compliment.
En toen kwam de tekening van zn vader voorbij, en toen bleek dat ze met een tekening ook duidelijk kunnen maken wat ze je met woorden niet willen vertellen. Het was een grote boze dinosaurus die bijna het hele papier in beslag nam.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:01

MOMO697 schreef:
hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maakt niet uit!! hij staat er en je hebt er lol van, toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:08

De verkeersregels zijn er voor je eigen veiligheid.
Of je je er aan houdt is je eigen keuze.
En elke keuze heeft gevolgen.
Als je het niet eens bent met die keuze moet je de regels niet de schuld geven want het was het gevolg van jouw keuze.

Zo ook de geboden in het ot.
Die zijn er ook voor je eigen veiligheid.
Of je je er aan houdt is je eigen keuze.
En elke keuze heeft gevolgen.
Maar bedenk wel dat je altijd een keuze hebt.
Kies dan zegen of vloek, gaat over de gevolgen van keuzes maken.

Door de wet te lezen leer je het hart van God kennen.
Dan is het geen kwestie van MOETEN maar van WILLEN
En willen is je uitstrekken naar God de Vader
Willen is kiezen voor Hem, elk moment van de dag
Daarin falen we vaak maar gelukkig is Jezus voor ons de Middelaar en de Verlosser, de Eerste van velen
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:10

PIETER649 schreef:
maakt niet uit!! hij staat er en je hebt er lol van, toch? Knipoog smiley

zeker weten

maar het sociaal isolement is me helaas maar al te goed bekend

en nu gaan we weer heerlijk genieten van onze flatscreen tv Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:13

JOSINA022 schreef:
Vergeven...1 van de moeilijkste dingen van mijn leven!

Het lukt mij echt (nog) niet om mijn ex-vriend te vergeven voor wat hij aangericht heeft.
Zeker omdat hij totaal daarvoor de verantwoordelijkheid niet neemt.
Integendeel...hij gaat door met zijn leven alsof er nooit wat gebeurd is!

Vergeven is moeilijk maar Gods belofte sterkt.
Bewustzijn naar vergeving, 70 x 7 x. Bijna ontelbaar vaak moet je iemand vergeven, zeventig keer zeven keer. Vergeven en nog eens vergeven. Vergeven ontkent schuld niet, maar laat die los. Het stelt jou (en de ander) vrij van wat er in het verleden is gebeurd.
Mat 18:21-35

Herman

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 24 januari 2012, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA278

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:20

DJES101 schreef:
ECHT VERGEVEN IS >VERGETEN WAT JE VERGEVEN HEB

Ik weet niet of dit forum nog gaat over waar Djes mee is begonnen?
Ben nogal bezig (geweest) met dit onderwerp.
En met name het vergeven als iemand je (enorm) heeft gekwetst.
Dat kan van alles zijn.

Veel daarover gelezen.Wat mij aansprak is een artikel van Accede! vergelding en vergeving.
En meerdere studies en artikelen.

Er bestaan jammer maar helaas misverstanden over Vergeven,waardoor het soms een onmogelijke,onmenselijke taak lijkt.

Je kent wel die reakties van mensen die zeggen:hem of haar vergeven?!!
Van mijn levensdagen nooit!!!!!
Ook ik herken dat gevoel!En misschien iemand anders ook?

Want als je vergeeft lijkt het net of je zegt dat de ander totaal niet meer verantwoordelijk is voor zijn/haar gedrag.
Het kan lijken dat je daarmee zegt: zand erover,het is niet meer zo erg!
Het kan voelen alsof je verliest en de ander die je niet goed heeft behandelt,wint.
enzo....

Wat mij hielp en helpt is om in te zien dat vergeven gelijk staat aan
O-vergeven aan God.
Je geeft wie of wat jou pijn heeft gedaan over aan God.
Dan is 'jouw zaak' in veilige handen van de Rechtvaardige Rechter,die ten goede van jou,recht zal spreken.
Door het op zo'n manier te vergeven/overgeven dan maak je jezelf los van de persoon/situatie.En dat kan stapje voor stapje gaan!

Vind het niet gemakkelijk om goed te verwoorden,want in dat artikel/studie staan meer bemoedigende 'dingen'..
Wie weet,heeft iemand er wel wat aan...

Doeiiiiiii
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:26

Een fuut lijkt me wel wat. Ze kunnen goed zwemmen, heel goed duiken en behoorlijk vliegen. Verder:....elke dag vis, lekker. En een klein fuutje op de rug, dat vind ik altijd wel schattig in het voorjaar.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:39

Aangezien Hannah810 gek is op een rode keuken,
heb ik er 1 gevonden voor haar:

En hij is te koop ook nog:

http://kind-baby.marktplaats.nl/speelgoed-overig/508766873-berchet-keukentje-met-accessoires.html

Veel kook plezier Hannah.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 24 januari 2012, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:40

[

Laatst aangepast door
ERIKA129
op dinsdag 24 januari 2012, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:43

MARISKA601 schreef:
Aangezien Hannah810 gek is op een rode keuken,
heb ik er 1 gevonden voor haar:

En hij is te koop ook nog:

http://kind-baby.marktplaats.nl/speelgoed-overig/508766873-berchet-keukentje-met-accessoires.html

Veel kook plezier Hannah.

En precies dezelfde als in Duitsland Clown smiley
Mooi he Hannah Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:51

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik vertelde maar gewoon wat zij tegen me zei...anders moet jij maar eens die AH-miep onder handen nemen...

Ga ik niet doen. Ben teveel afhankelijk van AH- miepjes, -mopjes, - vakkenvullers, - topmannen , en weetik veel wat nog meer. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:55

MOMO697 schreef:
zeker weten

verwijderd.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 25 januari 2012, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:01

hmmm dat noem ik geen bordeaux rood, hoor, mariska.
dit is toch geel, met een rood sausje?
en hoe moet ik een heel diner klaarmaken of buffet voor twintig man/vrouw op dat maatje aanrecht?
de oven is niet zo groot, frietpan veel te klein
en twee pitjes maar? ik wil er toch wel graag zes, als t even kan......
(bij "pelgrim" hebben ze die wel.........maar neff is nóg beter.......)

mottie kosteh? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:04

HANNAH810 schreef:
hmmm dat noem ik geen bordeaux rood, hoor, mariska.
dit is toch geel, met een rood sausje?
en hoe moet ik een heel diner klaarmaken of buffet voor twintig man/vrouw op dat maatje aanrecht?
de oven is niet zo groot, frietpan veel te klein
en twee pitjes maar? ik wil er toch wel graag zes, als t even kan......
(bij "pelgrim" hebben ze die wel.........maar neff is nóg beter.......)

mottie kosteh? Boze smiley

op deze kan je bieden zie marktplaats.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:06

MOMO697 schreef:
zeker weten

Kijk dat bedoel ik soms.
Ieder mens stelt prioriteiten in zijn uitgaven. Geld kun je maar 1 maal uitgeven. (ik wel tenminste) Boze smiley
Vanzelfsprekend kan armoede moeilijk zijn (zoals Momo zegt) maar soms ook goed zijn in de opvoeding (zoals Hannah zegt)
Ik weet van een steenrijke directeur, zijn zoon moest met een krantenwijk zijn eigen fiets verdienen. Helemaal niks mis mee lijkt me....

Cootje ziet ook regelmatig mensen onder de armoede grens leven. Helaas is daarbij vaak de combinatie met werkeloos, alcohol of drugsproblemen en grote schulden.
Vaak blijven kinderen als ze volwassen worden in hetzelfde spiraal.
Ze zijn niet gewend om 'verantwoord' met geld om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:10

MOMO697 schreef:
onderschat het sociaal isolement niet

zoals ik al aangaf; ik weet het uit ervaring, momo;
en ik kan je zeggen dat je elke vorm van luxe daarna dubbel op waarde kunt schatten; dat is dan het vóórdeel dat je kinderen er later wellicht van mogen hebben!!

misschien waarderen ze de tv wel extra nu ze weten dat geld niet aan komt waaien?

hannah........geen abo op tv, en oud barrel doet het goed genoeg als ie vrijwel nooit aanstaat... Engeltje smiley gelukkig staat ie achter twee prachtige deurtjes........ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 januari 2012, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:13

HANNAH810 schreef:
met alle respect, mar; maar deze teksten gaan over johannes de doper, hoor. Knipoog smiley en niet over de kerkgemeenschap.

Hannah je hebt hellemaal gelijk. Knipoog smiley
Idd was Johannes de weg voorbereider, van diegene welke de paden van de kerk van toen recht zou maken.
Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3545 3546 3547 3548 3549 3550 3551 ... 6194 Volgende
Pagina 3548 van 6194