Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:00
|
|
|
Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen.
Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:19
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen.
Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje. |
eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:23
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen.
Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje. |
Heerlijk he...als je dat van tevoren weet... Als het enigszins lukt doe ik dat ook zo... Vandaag vanwege het late tijdstip...kant en klare lasagne... (was t.h.t. 4 november...maar ik durf...)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 7 november 2011, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:27
|
|
|
MARRY942 schreef: | eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....)  |
Oppasmoeders zijn geen domme mensen maar mensen met een groot hart voor kids.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:28
|
|
|
Stampot snijbonen met een grieks gekruid sauzijsje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:38
|
|
|
MOMO697 schreef: | Stampot snijbonen met een grieks gekruid sauzijsje |
Stamp je die echt door elkaar?? Gewoon net als boerenkool en wortels en uien???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:41
|
|
|
MOMO697 schreef: | Oppasmoeders zijn geen domme mensen maar mensen met een groot hart voor kids.  | Dank je Momo....jij hebt mijn ego weer een tikkie opgekrikt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:02
|
|
|
MARRY942 schreef: | eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....)  |
Blöde Hollander Nee hoor, ik kon het ook niet tot ik hier kwam wonen. Maar dankzij de buurvrouw kan ik inmiddels spätzle maken. Het is een soort deegprodukt, je maakt beslag van bloem, water en eieren, je hangt een spätzlereibe (soort zeef) boven een pan kokend water, en wrijft het beslag door de zeef het water in, dan krijg je je sliertjes. Die sliertjes eten ze hier net als dat wij rijst bij bepaalde dingen eten, maar maken er ook overschotels en dergelijke van. Wij eten het bv bij goulash, maar meestal maak ik er Allgäuer Käsespatzle van, een ovenschotel uit zuid-duitsland, met spekjes, uien en van die stinkende bergkaas. T stinkt de pan uit, maar t is zooo lekker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:04
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Blöde Hollander Nee hoor, ik kon het ook niet tot ik hier kwam wonen. Maar dankzij de buurvrouw kan ik inmiddels spätzle maken. Het is een soort deegprodukt, je maakt beslag van bloem, water en eieren, je hangt een spätzlereibe (soort zeef) boven een pan kokend water, en wrijft het beslag door de zeef het water in, dan krijg je je sliertjes. Die sliertjes eten ze hier net als dat wij rijst bij bepaalde dingen eten, maar maken er ook overschotels en dergelijke van. Wij eten het bv bij goulash, maar meestal maak ik er Allgäuer Käsespatzle van, een ovenschotel uit zuid-duitsland, met spekjes, uien en van die stinkende bergkaas. T stinkt de pan uit, maar t is zooo lekker! |
mmmmm klinkt verrukkelijk Annette!!! ik overweeg te verhuizen naar Duitsland...offeh...misschien toch beter van niet....ik moes afvalle zij de orthopedisch chirurg.....dan toch maar weer die rauwkost van Herman...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:06
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heerlijk he...als je dat van tevoren weet... Als het enigszins lukt doe ik dat ook zo... Vandaag vanwege het late tijdstip...kant en klare lasagne... (was t.h.t. 4 november...maar ik durf...) |
Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:12
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee ) |
mmm nou..ik zou best elke dag chinees lusten hoor...(alhoewel ik nie echt spleetoogjes heb...wel een dochter geadopteerd uit China)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 18:15
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee ) |
Ik neem het me steeds voor een weekrooster te maken maar op de een of andere manier ga ik halverwege de week al de fout in........... Wat ik wel doe is het schillen van een aantal kilo's aardappelen op een rustig moment,die gaan in grote gripzakken(van die hersluitbare stevige zakken)met een beetje water zo de koelkast in en dan schud ik er 's avonds uit wat ik nodig heb,dan ben ik een paar dagen van dat rotklusje af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:42
|
|
|
Ik heb zelfs een rooster van vier weken haha. Hoef ik niet meer na te denken over wat we nu toch weer moeten eten. Maar die gebruik ik momenteel niet omdat we vaak producten krijgen. Bedenk ik ter plekke wat het word of zoek een recept op internet. Zo heb ik afgelopen weekend soep gemaakt van paprika's, tomaten, uien, knoflook, balletjes, creme fraiche. Was verrukkeluk. De paprika's en uien had ik gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Stamp je die echt door elkaar?? Gewoon net als boerenkool en wortels en uien??? |
Ja hoor. Vandaag snijbonen en sperziebonen door elkaar gehusselt, puree gemaakt van de aardappelen en klaar is je stampot. Wel ff op smaak brengen met wat jus en boter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:55
|
|
|
stamppot zuurkool zo kant en klaar uit de winkel.
pfffff waarom heeft een dag niet meer uren, dan was er meer tijd om te koken, maar morgen weer een dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik neem het me steeds voor een weekrooster te maken maar op de een of andere manier ga ik halverwege de week al de fout in........... Wat ik wel doe is het schillen van een aantal kilo's aardappelen op een rustig moment,die gaan in grote gripzakken(van die hersluitbare stevige zakken)met een beetje water zo de koelkast in en dan schud ik er 's avonds uit wat ik nodig heb,dan ben ik een paar dagen van dat rotklusje af  |
Hier gaat het ook nog wel een mis hoor, maar dan probeer ik gewoon ff 2 dagen om te wisselen ofzo. Of er komt iemand thuis met de mededeling dat tie morgen een beurs heeft en laat thuis is...dus morgen toch maar weer chinees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:24
|
|
|
Het systeem wat je toe past werkt wel!!! Voor mezelf en ons gezin toen alles nog thuis was... En nu ook nog...omdat ik weer werk... Al zijn we maar met z"n twee..het werkt en voor mezelf geeft het rust...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:25
|
|
|
YELNIN491 schreef: | stamppot zuurkool zo kant en klaar uit de winkel.
pfffff waarom heeft een dag niet meer uren, dan was er meer tijd om te koken, maar morgen weer een dag  |
Wel es gehoord van "weekend koken" ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:13
|
|
|
MOMO697 schreef: | Wel es gehoord van "weekend koken" ? |
nee, geen idee staat niet in mijn woordenboek, is ook maar een hele dunne dus is niet verwonderlijk
Maar vertel: wat is weekend koken, klinkt als: heel lang in de keuken staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 23:43
|
|
|
YELNIN491 schreef: | nee, geen idee staat niet in mijn woordenboek, is ook maar een hele dunne dus is niet verwonderlijk
Maar vertel: wat is weekend koken, klinkt als: heel lang in de keuken staan  |
Ik had anders wel nasi verwacht op het menu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 00:07
|
|
|
YELNIN491 schreef: | nee, geen idee staat niet in mijn woordenboek, is ook maar een hele dunne dus is niet verwonderlijk
Maar vertel: wat is weekend koken, klinkt als: heel lang in de keuken staan  |
Alleen maar 1 dagje lang in de keuken, rest van de week een makkie. Bijvoorbeeld stampot zuurkool maken en invriezen. Andere menu's koken en ook invriezen. Kan je op werkdagen zo ff in de magnetron en lekker snel klaar. Scheelt een hoop tijd en stress.
Oh, k zie net dat het diepvries-koken heet. mag ook van mij
http://budgetterenmetkinderen.com/eten-en-drinken/vriezer-koken
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op dinsdag 8 november 2011, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 12:57
|
|
|
MOMO697 schreef: | Alleen maar 1 dagje lang in de keuken, rest van de week een makkie. Bijvoorbeeld stampot zuurkool maken en invriezen. Andere menu's koken en ook invriezen. Kan je op werkdagen zo ff in de magnetron en lekker snel klaar. Scheelt een hoop tijd en stress.
http://budgetterenmetkinderen.com/eten-en-drinken/vriezer-koken |
Elke dag eten uit de vriezer Dan maar liever lekker stoofpotje maken vanavond met rijst erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 13:06
|
|
|
MOMO697 schreef: | Alleen maar 1 dagje lang in de keuken, rest van de week een makkie. Bijvoorbeeld stampot zuurkool maken en invriezen. Andere menu's koken en ook invriezen. Kan je op werkdagen zo ff in de magnetron en lekker snel klaar. Scheelt een hoop tijd en stress.
http://budgetterenmetkinderen.com/eten-en-drinken/vriezer-koken |
En als ik nu niet zo'n geval heb dan moet ik dus bevroren eten naar binnen werken, ijsboerenkool, ijshutspot, ijsaardappels brrrrrrrr, nu veel te koud!! Want als ik het dan nog eerst weer warm moet maken op het fornuisje, kan ik het beter maar ineens doen, dus niet weekendkoken toch
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op dinsdag 8 november 2011, 19:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 13:08
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ik had anders wel nasi verwacht op het menu  |
Ja binnenkort weer, eind van de week of zo wordt het nasi-anders-dan-anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:56
|
|
|
SHOARMA... (REUZENSCHOTEL!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 20:59
|
|
|
PIETER649 schreef: | SHOARMA... (REUZENSCHOTEL!!!) |
Ow dacht Pizza
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:02
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ow dacht Pizza  |
hoe kun je dat nu denken met zulke koeieletters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:03
|
|
|
YELNIN491 schreef: | hoe kun je dat nu denken met zulke koeieletters  |
Zijn lieftallige echtgenote zei net dat tie Pizza mee had genomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:06
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zijn lieftallige echtgenote zei net dat tie Pizza mee had genomen  |
NET??? WAAR
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|