Auteur |
Bericht |
|
FORTKNOX004
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Leo, dank je voor je input. Het is idd de harde schijf, ik krijg al een melding dat ie niet meer goed is voordat Windows opgestart is. Ik zet hem gewoon niet meer uit, dit gaat nog klaarblijkelijk. | Misschien is het dan makkelijk om ook even te kiijken of je de windows update op automatisch hebt staan. Mocht je dit namelijk niet op tijd zien dan zal de pc zichzelf updaten, en opnieuw opstarten. Zou beetje jammer zijn als je pc dan helemaal niet meer in windows terecht komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:21
|
|
|
De doden = zijn de ongelovigen. Dus de ongelovigen begraven de ongelovigen. De Heere Jezus Christus is opgestaan uit de dood, wie dat gelooft gaat pas leven, erft het met Hem.
Bovendien, als de bruidegom (de Heere Jezus) aanwezig is, ga je je niet bezighouden met wat er in de wereld is.
Mat 26:11 Want de armen hebt gij altijd met u, maar Mij hebt gij niet altijd.
Als Hij er is, dan ga je je toch niet bezighouden waar rouw is? Bovenstaande vers gaat weliswaar over de armen, maar Hij wil er mee zeggen dat wanneer Hij er nu is, dat ze begeren aan Zijn voeten te zitten, zoals Maria het goede deel had gekozen, en Martha spreekwoordelijk de doden aan het begraven was. Zij hield zich bezig met wat er in de wereld was i.p.v. Gods Woord.
Het is echter ook een aanwijzing voor het NU! We hebben de Bijbel en we zouden deze onderzoeken door Schrift met Schrift te gaan vergelijken, want alles wat we in dit leven, in dit nieuwe leven, kunnen leren van Hem, dat staat voor de eeuwigheid. In de eeuwigheid kun je er niks meer aan toevoegen. In de hemel is een zelfder heerschappij als bijv. in het leger. Hoeveel God door jou heeft kunnen doen bepaald je aanzien aldaar.
Hoe kan God iets door jou doen? Als jij Hem kent, en dus Zijn Woord, kan Hij je gebruiken voor Zijn doel. Vele mensen trekken onvoorbereid de wereld in en kunnen geen vragen beantwoorden omdat ze geen Schriftkennis hebben.
Denk maar aan Paulus die eerst als Saulus de G4emeente heeft vervolgd, die N.B. in de leer was geweest bij Gamaliël, maar toen God hem op de weg naar Damascus in zijn nekvel greep, ging hij eerst naar de berg.. hij kreeg een volledige herscholing om nu niet vanuit wet te leven maar vanuit de genade!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me de laatste tijd op, dat je merkt dat mensen bidden tot hun overleden familieleden.... Valt je dat ook op en wat vind je daar dan van? Doe je het zelf wel eens en hoe denk je dat het eruit zal zien als je zelf eens zal overlijden... | De RKK loven eveneens de doden, gelijk als de Mexicanen iets met de dood van doen hebben, want, heel gruwelijk, daar hebben ze suikergoed in de vorm van doodskopjes e.d.
De Bijbel is duidelijk, de doden zijn niet meer. Dus toetsen gaat niet, noch er voor te bidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:46
|
|
|
Wie in-gaat sluit een huwelijk, zonder dat je daar een boterbriefje bij nodig hebt. Een homorelatie? Homofilie komt in de Bijbel als zodanig voor dat een ongelovige hetero er door God wordt overgegeven, zoals mannen met mannen en vrouwen met vrouwen. In Sodom gaven de hetero's zich eveneens over. Sodomie is verkeerd vertaald en zou fitelijk niets van doen hebben met homofilie omdat Sodom werd veroordeeld op het feit dat de Sodomieters het aan hun niks ontbrak maar dat ze armen die tot de rijken kwamen voor brood, rustig lieten sterven. Volgens de overleveringen zouden zij hen de stad niet eens laten uitgaan en plezier aan hun sterven hebben. De wereld is niet veel verandert.. nog sterven er mensen van de honger terwijl er genoeg voedsel is om heel de aardse bevolking te voeden. Hal Lindsey had het er kortgeleden nog over dat in de United States nu velden vol staan met mais, niet voor consumptie maar als brandstof. Vorig jaar zag ik een spotprent met een schamel mager Afrikaans jochie die zo dun was dat je z'n graten kon tellen, en had in zijn hand een maiskolf met daarnaast een dikke volgevreten Amerikaan die zegt: "I need that for my car!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 12:56
|
|
|
Het valt me op dat discussies vaak ontstaan vanuit een verschil in het interpreteren..
Interpreteren?
Discussies ontstaan dus door ONGELOOF!
Staat er niet geschreven dat de Trooster, Christus in de verborgenheid, ons in heel de Waarheid, de Bijbel, zou leren?
Hoezo dan interpretatie?
Gaan wij de schrift beredeneren vanuit wat ons hart ingeeft, terwijl de Bijbel zegt dat al wat uit het hart voorkomt troep is. We zijn uit de aarde aards, en wij kunnen niet anders dan zondigen, de schepping in Genesis betrof immers niet over het doen ontstaan van de wereld, want die was er al. Het betreft een restitutie omdat alles wat onder de wateren werd bedolven vuil was.
Mocht je bovenstaande niet verstaan, lees dan: 1Co 3:1 En ik, broeders, kon tot u niet spreken als tot geestelijken, maar als tot vleselijken, als tot jonge kinderen in Christus. 1Co 3:2 Ik heb u met melk gevoed, en niet met vaste spijs; want gij vermocht toen nog niet; ja, gij vermoogt ook nu nog niet. 1Co 3:3 Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens? 1Co 3:4 Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betekent Pinksteren voor jou.. Waarom denk je dat we dat zo vieren? | 't Mooiste feest wat er is, Hij liet ons niet als wezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:12
|
|
|
Wie profeteert moet waarheid spreken, anders kan deze gestenigd worden. Profetie is niet van deze tijd. De Here Jezus Christus heeft geprofeteerd en dat moet ons meer dan genoeg zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:19
|
|
|
Mooie uitleg Tallguy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:25
|
|
|
Bert? Wie is dan de vrouw die het knechtje gebaard heeft/ of futuristisch benaderd die het knechtje zal baren.. vervolgend dat de draak mishapt en het knechtje foetsie is.
De vrouw vlucht in de woestijn en vraagt in Zacharia 14 (meen ik) hoe of deze komt aan die wonden in zijn handen en voeten. Waarom huilen zij dan over een eerstgeborene als zij de gemeente zouden zijn?
De bruid is de vrouw, de vrouw baart een Zoon, het hoofdje is er al (Christus) zij die het Hoofd hebben aangenomen, de ezel die instemmend reageerde en eruit zag als de discipelen, zijn Man, in de Zoon gezet, dus de bruidegom. bij het nalezen van vruchten vindt men nog een vrouw die door Grote verdrukking en het aanschouwen van Mozes en Elia die gedood worden en na drie dagen hun taak hebben volbracht, gelijk aan Thomas die de Weg niet wist en eerst in Zacharia moest voelen (zien). Zij is het gelovig overblijfsel wat vlucht naar Jordanië, Petra en wat volgens de Koninklijke weg zal terugkeren, de zoutzee heeft deze naam in het Hebreeuws: de Koninklijke weg, en wanneer zij in het verwoeste Jeruzalem wederkeren met allen die in geloof aldaar samenscholen, zullen uit de twaalf stammen van uit elke stam 12000 man worden verzegeld en het Evangelie verkondigen in de Grote verdrukking die voor de wereld, en dus niet Israël, nog 33 jaar van kracht is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mn laptop is gecrast is koffie overheen gekomen Gelukkig heb ik mn Iphone nog, maar weet niet Of ik daarmee kan chatten. En of ik een pop up meteen zie. Echt balen |
Ik heb nog zo gezegd...geen koffie drinken bij de pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 13:54
|
|
|
ANNA415 schreef: | Of een boerka dragen  |
Haha, dat is een goed idee!!!!!! Hoef je zelfs niks aan je wenkbrauwen te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Leo, dank je voor je input. Het is idd de harde schijf, ik krijg al een melding dat ie niet meer goed is voordat Windows opgestart is. Ik zet hem gewoon niet meer uit, dit gaat nog klaarblijkelijk. |
Je kunt ook een backup maken bv met een 2,5 inch externe harde schijf van het merk Toshiba. Om vervolgens eerst de Harde schijf te testen op fouten en dergelijke. Meestal werkt de oude HD weer naar behoren. Welk merk is de HD? Op de site van de fabrikant kun je de nodige software downloaden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:26
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb nog zo gezegd...geen koffie drinken bij de pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 |
Ja... Zeeland, dat krijg je met koffie en theetantes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:49
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ja... Zeeland, dat krijg je met koffie en theetantes  |
haha deze theetante heeft hem mooi weer aan de praat!!! Eerst een nachtje in de rijst gelegd, en daarna een halve dag in de zon! Hij doet het beter dan eerst!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | De doden = zijn de ongelovigen. Dus de ongelovigen begraven de ongelovigen. De Heere Jezus Christus is opgestaan uit de dood, wie dat gelooft gaat pas leven, erft het met Hem.
Bovendien, als de bruidegom (de Heere Jezus) aanwezig is, ga je je niet bezighouden met wat er in de wereld is.
Mat 26:11 Want de armen hebt gij altijd met u, maar Mij hebt gij niet altijd.
Als Hij er is, dan ga je je toch niet bezighouden waar rouw is? Bovenstaande vers gaat weliswaar over de armen, maar Hij wil er mee zeggen dat wanneer Hij er nu is, dat ze begeren aan Zijn voeten te zitten, zoals Maria het goede deel had gekozen, en Martha spreekwoordelijk de doden aan het begraven was. Zij hield zich bezig met wat er in de wereld was i.p.v. Gods Woord.
Het is echter ook een aanwijzing voor het NU! We hebben de Bijbel en we zouden deze onderzoeken door Schrift met Schrift te gaan vergelijken, want alles wat we in dit leven, in dit nieuwe leven, kunnen leren van Hem, dat staat voor de eeuwigheid. In de eeuwigheid kun je er niks meer aan toevoegen. In de hemel is een zelfder heerschappij als bijv. in het leger. Hoeveel God door jou heeft kunnen doen bepaald je aanzien aldaar.
Hoe kan God iets door jou doen? Als jij Hem kent, en dus Zijn Woord, kan Hij je gebruiken voor Zijn doel. Vele mensen trekken onvoorbereid de wereld in en kunnen geen vragen beantwoorden omdat ze geen Schriftkennis hebben.
Denk maar aan Paulus die eerst als Saulus de G4emeente heeft vervolgd, die N.B. in de leer was geweest bij Gamaliël, maar toen God hem op de weg naar Damascus in zijn nekvel greep, ging hij eerst naar de berg.. hij kreeg een volledige herscholing om nu niet vanuit wet te leven maar vanuit de genade! |
Ik ben het niet echt helemaal met je eens Tallguy. Ik zie hier meer een link naar het geheel, niet naar een opmerking op zich. De wetten die God gegeven heeft, maakt geen onderscheid in het begraven van gelovigen en ongelovigen. Daarbij, ik denk ook niet dat wij dat oordeel mogen vellen, want onwetend kan je engelen herbergen. Het geheel spreekt hier van de roep, om Hem te volgen, en niet allerlei redenen te bedenken om het maar uit te stellen. Daarbij was het ook een rede die God alleen wist, namelijk dat Hij werd opgehouden van Zijn werk om mensen te verlossen die zwaar gebukt gingen onder de macht van de boze. Je medemens op een waardige manier naar het graf brengen is een opdracht, maar geen rede om God niet te volgen.
Als reactie op je laatste stukje: toen Paulus zijn ogen geopend werden, predikte hij terstond Christus. Dit was net als bij de Emmaüsgangers, dat Hij zijn ogen opende, en alles wat hij geleerd had ook zag dat De Christus alzo leiden moest. Ook de oud-testamentische mens leefde uit de genade. Wat dat betreft was het ook toen al door God alleen, zonder iets van een mens. Alleen waren er in dat opzicht nog veel dingen die heenwezen naar het werk van Christus wat nog moest worden volbracht, en nieuw-testamentisch WAS het volbracht. Maar genade was en bleef genade.
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op dinsdag 24 juli 2012, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mn laptop is gecrast is koffie overheen gekomen Gelukkig heb ik mn Iphone nog, maar weet niet Of ik daarmee kan chatten. En of ik een pop up meteen zie. Echt balen |
Ooooooh....
Nooit koffie of iets anders drinken tijdens dat je op de pc/laptop zit.
Of die koffie op een behoorlijk afstandje van de pc/laptop zetten...en dan even pauze nemen een kwartiertje ofzo, die koffie drinken en dan weer verder.
Dat mag ook niet op veel kantoren.
Op een iphone kan je chatten, teminste ik kon dat wel op een kennis zijn iphone. als je erop kan internetten moet je er ook op kunnen chatten, is mijn ervaring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb nog zo gezegd...geen koffie drinken bij de pc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 |
zucht ja dat zeg ik ook altijd!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ooooooh....
Nooit koffie of iets anders drinken tijdens dat je op de pc/laptop zit.
Of die koffie op een behoorlijk afstandje van de pc/laptop zetten...en dan even pauze nemen een kwartiertje ofzo, die koffie drinken en dan weer verder.
Dat mag ook niet op veel kantoren.
Op een iphone kan je chatten, teminste ik kon dat wel op een kennis zijn iphone. als je erop kan internetten moet je er ook op kunnen chatten, is mijn ervaring. |
hoi Shanita, ben het helemaal met je eens
en chatten lukt inderdaad op mn IPhone
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 14:52
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha deze theetante heeft hem mooi weer aan de praat!!! Eerst een nachtje in de rijst gelegd, en daarna een halve dag in de zon! Hij doet het beter dan eerst!!! |
Doet ie 't weer???
Hoe is 't mogelijk...nou dan heb je volgens mij heel veel mazzel!
Het had ook anders af kunnen lopen....denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:00
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zelf kon ik even niks met pinksteren..nee ik lieg..dochter van 18 kwam bij me..heerlijk! Maar verder deed pinksteren me toch niet veel afgelopen dagen,ik weet het..zo hoort het niet! Ongeloof,twijfels..van alles wat zegmaar..
Enja..misschien heb ik het zelfde nadeel..dat aan de buitenkant alles goed lijkt maar... |
Pinksteren mag ook jou wat zeggen Heide. DE TROOSTER is gekomen, en zal ons in alle waarheid leiden. Ook al is de weg nog zo donker, al zien we niets dan een stikdonkere nacht, toch, DIE TROOSTER is gekomen, DE Geest der Waarheid, die ons Christus en Zijn werk leert verstaan. En net als in een dikke donkere nacht, als we geen hand voor ogen zien, dan wil het nog niet zeggen dat die hand er niet is.
Kom mijn ongeloof te hulp........... is ook geloof
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm werkt dat bij mensen ook zo? kwestie van op een paar knopjes drukken en ik ben (weer) normaal; best hoopgevend nieuws............. 
|
Dat kan bij mensen werken, met dit verschil, bij mensen duurt de verandering eventjes, enkele uren of hooguit enkele dagen, en bij een pc is het langdurig, duurzaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betekent Pinksteren voor jou.. Waarom denk je dat we dat zo vieren? |
Iets met eieren ofzo, geloof ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 15:24
|
|
|
INGE721 schreef: | Haha, dat is een goed idee!!!!!! Hoef je zelfs niks aan je wenkbrauwen te doen  |
mm sinds wanneer MOET ik iets aan mn wenkbrauwen doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Iets met eieren ofzo, geloof ik...  | \Dat was Pasen, lieverd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:33
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | \Dat was Pasen, lieverd. |
Jaaahaa...maar dat valt toch weleens gelijk met pinksteren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:36
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=YlKrXaNK7U8&NR=1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:44
|
|
|
jezus voor, jezus achter Alsof Hij Die hemelen en aard' en al wat daarop is wordt uitgemaakt tot een of andere nietswaardige boerel*l.
Laatst aangepast door
|
TALLGUY817
|
op woensdag 25 juli 2012, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:46
|
|
|
TALLGUY817 schreef: | http://youtu.be/j33hs8pZ4Vs |
Praise of Mantra's
Stukje cabaret is altijd wel leuk, heb even een aanklikbare link gemaakt.(ben ik goed in 
20 seconden : ik wou er net voor gaan zitten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 24 juli 2012, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:47
|
|
|
http://youtu.be/k1N7W9TktIw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALLGUY817
|
|
Geplaatst: dinsdag 24 juli 2012, 18:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Praise of Mantra'sStukje cabaret is altijd wel leuk, heb even een aanklikbare link gemaakt.(ben ik goed in  |
Ik lig voor Pampus door de warmte maar als een link op moet komen
Zakdoekje nodig? Of een schouder?
Laatst aangepast door
|
TALLGUY817
|
op dinsdag 24 juli 2012, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|