ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TALLGUY817
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TALLGUY817
Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:27
BerichtOnderwerp: Religie versus geloof
 
Religie is wat je aanhangt en wat je doet

  • Religie is geloof in God, naar de kerk gaan, Bijbelstudie doen, gedoopt zijn en bij een kerk of gemeente horen. Religie bestaat uit tradities, rituelen, ceremonies en leren wat het verschil is tussen goed en kwaad. Religie is het lezen en leren van de Bijbel, voorgaan in gebed, geven aan de arme mensen en het vieren van de religieuze feestdagen. Religie is zingen in het koor, ondersteuning van zieken en bejaarden en het goed maken van fouten uit het verleden.
  • Religie is iets wat werd uitgeoefend door de Farizeeërs, de Schriftgeleerde, conservatieve, elitaire geestelijke leiders die Christus voldoende haatten om om Zijn dood te roepen. Ze haatten Hem niet alleen omdat Hij met hun tradities brak maar omdat Hij dwars door hun vrome godsdienstigheid heen hun harten zag. (Mattheüs 15:1-9)


Religie verandert je hart niet

  • De Here Jezus bracht de religieuze Farizeeërs in verband met schone schijn, die zich alleen met het uiterlijk bezig houdt en de binnenkant verwaarloost.
  • Hij zei: 'Jullie Farizeeërs wassen alleen de buitenkant. Maar van binnen zijn jullie nog vuil, vol hebzucht en boosaardigheid. Dwazen! Heeft God niet de buiten èn de binnenkant gemaakt?' De Here Jezus wist dat iemand zijn beeld naar buiten toe kan veranderen zonder dat zijn hart erbij betrokken is. (Mattheüs 23:1-3)
  • Hij wist dat religieuze verdienste en uiterlijke vroomheid niet in staat is het hart te veranderen. Hij zei tegen een van de godsdienstigste mensen uit Zijn tijd dat iemand die niet opnieuw door de Geest geboren wordt, het Koninkrijk van God niet kan ontdekken. (Johannes 3:3)
  • Ondanks dat zijn de meeste religieuze mensen tot op de dag van vandaag blijven vergeten dat ofschoon godsdienst voor een mooie buitenkant kan zorgen, alleen Christus in staat is het hart te veranderen.


Religie maakt 'veel uit weinig'

  • De Here Jezus sprak tegen de theologen die een passie hadden voor de kleine lettertjes: 'Maar wee u Farizeeërs, want gij geeft een tiende deel van de munt en de ruit en allerlei moeskruid, en gaat het oordeel en de liefde Gods voorbij. Dit moest men doen en het ander niet nalaten'.
  • De Here Jezus zag onze neiging om regeltjes te maken, en ons te richten op moreel correct gedrag in plaats van onze ogen te richten op het veel belangrijkere deel namelijk de reden waarom we zo correct pogen te zijn. Terwijl de Farizeeërs goed waren in het trekken van logische conclusies uit hun studies, vergaten ze dat God niet geeft om hoeveel we weten zolang Hij niet weet hoeveel we om Hem geven.
  • Dit moet Paulus in gedachten hebben gehad toen hij schreef: 'Als ik wel de talen van mensen en engelen zou spreken, maar geen liefde heb, klink ik als een een schetterende trompet of een klinkende cimbaal. Als ik Gods woord doorgeef, alle diepe dingen doorgrond en alles weet en al het geloof heb, zodat ik bergen kan verzetten, maar geen liefde heb, ben ik niets. Als ik mijn bezittingen stuk voor stuk uitdeel en mijn lichaam geef om te worden verbrand, maar geen liefde heb, dan heb ik er niets aan. (1 Corinthiërs 13:1-3)


Religie behaagt de mens in plaats van God

  • De Here Jezus bewaarde Zijn grootste kritiek voor godsdienstige mensen die hun geestelijke reputatie gebruiken om eer en aandacht van andere mensen te krijgen.
  • Tegen zulke vrome lui zei de Here Jezus: 'Wat ziet het er voor u slecht uit, Farizeeërs! U vindt het heerlijk in de synagogen op de voornaamste plaatsen te zitten. U voelt zich gestreeld als de mensen op straat u eerbiedig groeten.' (Lukas 11:43)
  • En daarna in gesprek met Zijn discipelen, zei Hij van de Farizeeërs: 'Alles wat zij doen, is om op te vallen.' (Mattheüs 23:5)
  • De Here Jezus zag duidelijk de ware aard van de godsdienst beoefening die de erkenning en aandacht van mensen belangrijker en wenselijker acht dan de erkenning door God.


Religie maakt huichelaars van ons

  • De Here Jezus zei: 'U bent net verborgen graven in het veld. De mensen komen voorbij zonder te weten dat u vol bederf zit.' (Lukas 11:44)
  • Wat maakt nou geen betere indruk dan netjes gekleed te gaan, trouw kerkdiensten bij te wonen, en al die dingen te doen die ons tot fatsoenlijke godvrezende mensen maken? Maar hoeveel godsdienstige leiders, theologen, dominees en hun trouwe volgelingen onthouden hun echtgenoten liefde en bemoediging, hun kinderen de aandacht die ze nodig hebben, en hun leerstellige tegenstanders een liefdevolle bejegening?
  • De Here Jezus wist wat wij zo vaak vergeten: Dat wat goed lijkt kan toch een kwaad hart hebben.


Religie maakt een moeilijk leven nog moeilijker

  • Omdat religie niet leidt tot een verandering van het hart, probeert het macht over mensen uit te oefenen door een last van wetten en regels. Wetten en regels waar de vrome leiders die ze uitleggen en toepassen zich zelf niet eens aan houden.
  • Met deze last-factor in gedachten, zei de Here Jezus: 'Wee ook u, Schriftgeleerden, want gij belaadt de mensen met ondraagbare lasten, zonder zelf met een van uw vingers die lasten aan te raken.' (Lukas 11:46)
  • Religie is een goede manier om hoge morele normen van goed gedrag en omgang met elkaar te beschrijven, maar een armzalige manier om echte en weldadige hulp en troost te bieden aan hen die zich realiseren niet aan dit soort verwachtingen te hebben kunnen voldoen.


Religie kan ons gemakkelijk misleiden

  • Bij wijze van grap wordt weleens gezegd: 'Ik houd van menselijkheid, maar mensen daar kan ik niet tegen'. De Farizeeërs gedroegen zich op soortgelijke manier, alleen was het verre van grappig.
  • Volgens de Here Jezus prezen de Farizeeërs zichzelf door het verheerlijken en het bouwen van gedenktekens voor de profeten. De ironie was dat toen ze een echte profeet ontmoetten, ze hem ter dood wilden brengen. 'De enige profeten die ze bewonderden waren dode profeten, toen ze een levende zagen probeerden ze Hem om het leven te brengen. Ze eerden de profeten met grafmonumenten en gedenktekens, maar ze onteerden de levenden door ze te vervolgen en ter dood te brengen.'
  • Dit was het punt van de Here Jezus toen Hij zei: 'U bouwt wel heel mooie graven voor de profeten. Maar u bent net als uw voorouders, die hen hebben gedood. U bent het volledig eens met wat uw voorouders hebben gedaan. U zou precies hetzelfde doen. God zegt over u: 'Ik zal hen profeten en apostelen sturen, maar ze zullen sommigen van hen vermoorden en anderen wegjagen. Als mannen van deze generatie zult u verantwoordelijk worden gesteld voor de moord op al Gods dienaren, van de moord op Abel tot de moord op Zacharias, die gedood werd tussen het altaar en het tempelhuis. Het zal u allemaal worden aangerekend.' (Lukas 11:47-51)
  • De Farizeeërs hadden zichzelf bedrogen. Ze beschouwden zichzelf helemaal niet als profetenvervolgers. Vrome religieuzen zien zichzelf niet als de God-afwijzende mensen die ze zijn.


Religie houdt de waarheid verborgen

  • Een van de allergrootste gevaren van religie is dat het niet alleen een gevaar voor onszelf oplevert, maar ook voor anderen.
  • Juist tegen de religieuze Bijbelkenners van Zijn tijd zei de Here Jezus: 'Slecht bent u, godsdienstleraars! U houdt de waarheid voor de mensen verborgen. U wilt er zelf niets van weten. Maar het ergste is dat u ook anderen tegenhoudt erin te geloven.' (Lukas 11:52)
  • Religieuze mensen nemen de sleutel tot de kennis weg door de mensen van Gods Woord af te leiden en van de juiste gesteldheid van het hart door al de onnodige toevoegingen in de vorm van kerkgenootschappelijk correcte tradities en verwachtingen. In plaats van de mensen tot God te leiden, verplaatsen religieuze mensen de blik naar zichzelf en naar hun eigen regels. Religieuze mensen vertrouwen op de leerstellingen en werken van hun godsdienst om te doen waar nou juist alleen Christus toe in staat is.


Religie voert zijn bekeerlingen op een dwaalspoor

  • De Here Jezus zei: 'U bent stuk voor stuk huichelaars! Want u trekt stad en land door om één mens tot uw geloof te bekeren en dan wordt die wel twee keer zo slecht als u bent: klaar voor de hel!' (Mattheüs 23:15)
  • Bekeerlingen van de religie zijn dubbel in gevaar. Ze verkrijgen een dubbel enthousiasme voor hun nieuwe levensstijl, en met vurige ijver verdedigen ze blindelings hun blinde leraren. Ze leveren zich over aan het vertrouwen van mensen die het leven, vergeving, en de relatie met een eeuwige Verlosser hebben verwisseld voor een systeem van regels en tradities.
  • Religie heeft alleen iets te betekenen (Jacobus 1:26-27), als het ons op de Christus wijst die stierf voor onze zonden en Die nu aanbiedt om in hen te leven die hun vertrouwen op Hem stellen. (Galaten 2:20; Titus 3 en 5)


Christus laat Zich kennen en vertrouwen

  • Christus is veel meer dan een systeem, een traditie of een geloof.
  • Hij is een Persoon Die onze noden kent, onze pijn voelt, en meevoelt met onze zwakheid. In ruil voor ons vertrouwen, biedt Hij ons vergeving van zonden, Hij bemiddelt voor ons en brengt ons tot Zijn Vader. Hij huilde om ons, stierf voor ons en stond op uit de dood en bewees dat Hij alles was wat Hij zei dat Hij was.
  • Toen Hij de dood versloeg, maakte Hij duidelijk dat Hij in staat is ons te bevrijden van onze zonden, dat Hij door ons heen op aarde leeft en dat Hij ons veilig en wel naar de hemel brengt. Hij biedt Zich aan als een geschenk voor ieder die Hem vertrouwt. (Johannes 20:24-31)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:18
BerichtOnderwerp: Heerlijke dag
 
O, wat een heerlijke, heerlijke dag,
die 'k nooit vergeten zal.
'k Wandel in duisternis heel alleen,
toen ik mijn Heiland zag.
Hij is een Vriend zo vol liefd' en trouw,
heeft in mijn noden voorzien
'k Wil het nu zeggen, langs wegen en heggen, -
Hij deed alle duisternis vliên!

Hemel op aard' en blijdschap in mijn ziel
toen bij het kruis mijn oog op Jezus viel.
Mijn zondelast viel af en 't was daar dat Hij mij gaf
'n Hemel op aard' en blijdschap in mijn ziel.

Wedergeboren door d' Heilige Geest
in de familie van God.
Redding door Golgotha's liefde zo groot
o, wat een heerlijk genot.
In een moment had verandering plaats
toen ik tot Hem mocht gaan:
Hij schonk genade,
gaf licht op mijn paden
O prijst toch Zijn heerlijke Naam!

Hemel op aard' en blijdschap in mijn ziel
toen bij het kruis mijn oog op Jezus viel.
Mijn zondelast viel af en 't was daar dat Hij mij gaf
'n Hemel op aard' en blijdschap in mijn ziel.

'k Heb nu een zekerheid zonder eind
als 't leven hier is voorbij.
'k Zie dan een land waar 't licht steeds schijnt,
daar is een woning voor mij/
'k Denk dan weer terug aan die heerlijke dag,
dat ik tot Jezus kwam.
Eeuwige zegen heb ik toen gekregen
uit d'hand van het Goddelijk Lam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:17
BerichtOnderwerp: ik weet dat heel mijn leven..
 
O Heer, ik weet dat heel mijn leven
Is in Uw handen, elke dag
En dat de tijd die nog zal komen
Ik mij dicht bij U weten mag
Want niets of niemand kan mij scheiden
Van wat Uw liefde voor mij is
'k Weet dat er nooit een dag meer zijn zal
Dat ik, o Heer, Uw liefde mis

O Heer, alleen door Uw genade
Ben ik een nieuwe schepping nu
Niet door mijn werk, maar in geloven
werd ik een deel, mijn Heer, van U
Aan U dank ik het nieuwe leven
Want ik ben met U opgestaan
De dood zal over mij niet heersen
U bent met mij Uw weg gegaan.

Wat was er, Heer, van mij geworden
Als niet door Uw rechtvaardigheid
De straf van mij was afgenomen
waardoor ik leef in eeuwigheid
En ik verlang naar Uw verschijnen
Dan zal ik zien Uw aangezicht
U tegemoet gaan in de wolken
En leven in het volle licht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:15
BerichtOnderwerp: Hij heeft mij vrijgekocht
 
O God, die mij hebt vrijgekocht
en door Uw bloed gered,
Die, wat de duivel ook vermocht,
mij voorleidt, tred voor tred;
Die trouw mij voorgaat op de weg,
al is mijn pad ook ruw,
o wijs mij steeds de rechte weg,
maak mij een beeld van U.

Maak mij een beeld van U,
maak mij een beeld van U,
zo vol van ootmoed, liefde en trouw,
maak mij een beeld van U.

Want vol van zwakheid is mijn ziel,
toch ben 'k door U gered;
wanneer de strijd soms zwaar mij viel,
Gij hoorde mijn gebed.
Sterk, o mijn God, mij meer en meer,
ja, help en steun mij nu:
leid aan Uw hand mij, trouwe Heer,
maak mij een beeld van U.

Ja, Heer, hervorm mij naar Uw beeld,
't is al wat mij bekoort;
gedoog niet, dat de zonde leeft
in 't hart, dat U behoort.
Blijf met Uw liefde zo nabij,
dat ik de zonde schuw';
dat steeds Uw wil de mijne zij,
maak mij een beeld van U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:13
BerichtOnderwerp: Nu ken ik (de Heere) Jezus
 
Vraag je waarom ik blijf zingen
over vreugdevolle dingen
en waar ik mijn rust nu heb gevonden?
't Komt doordat ik ook mag weten
dat mijn zonden zijn vergeten.
Dat vertelt Zijn Woord mij onomwonden.

Nu ken ik Jezus en grote vreugde,
Zijn vrede daalde in mij neer.
Zijn liefde zocht mij,
Zijn bloed dat kocht mij.
De Heere Jezus is mijn Heer.

Christus zal Zich openbaren,
aan wie trouw Zijn Woord bewaren;
zij die uit de waarheid willen leven.
Er stroomt een rivier van vrede;
kom toch uit de legerstede
naar de vrijheid die Hij jou wil geven.

Nu ken ik Jezus en grote vreugde,
Zijn vrede daalde in mij neer.
Zijn liefde zocht mij,
Zijn bloed dat kocht mij.
De Heere Jezus is mijn Heer.

Straks komt Hij de Zijnen halen,
reis ik naar des Konings zalen
om voor eeuwig bij mijn Heer te wezen.
Maar tot aan die grote morgen
in 't land zonder pijn en zorgen
zal 'k vertellen Wie mij mij heeft genezen.

Nu ken ik Jezus en grote vreugde,
Zijn vrede daalde in mij neer.
Zijn liefde zocht mij,
Zijn bloed dat kocht mij.
De Heere Jezus is mijn Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 09:11
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
XABIA794 schreef:
Wat me ook opvalt in andere topics is hoe we omgaan met "zonde" naar gemeente toe of naar God toe.
Onder het homotopic wordt bijvoorbeeld de vraag gesteld of ze als partners naar de "gemeente" kunnen gaan.
Kunnen samenwonenden dan op basis van hetzelfde "zonde"oordeel dan ook niet beter buiten blijven?
En dan bij het (geliefde) onderwerp, sex voor het huwelijk. Wie uit de gemeente is op de hoogte?

In ieder geval... God WEET alles, ook je kleinste verborgen gedachten en gevoelens. Wie is het dan waard om naar de gemeente te gaan?
Wiens hart is zuiver genoeg om in de gemeente plaats te vinden.

gehoorzaamheid is ...
Je eerste zin begint met interpretatie.. het is niet de wijze door het Woord vanuit jezelf te gaan interpreteren, het is de Geest Gods Die ons in heel de Waarheid leidt - en daarop heb ik geantwoord.

Quote:
Wat voor de ene zonde is, is voor de ander totaal niet aan de orde.
Wie zegt zonder zonde is, is een leugenaar. Wie wedergeboren is, weet dat hij/zij een pleiter heeft, Die hem/haar de zonden niet zal aanrekenen.

Quote:
Ik ben van mening dat ieder die christen is, toch het verlangen heeft om God te zoeken, te dienen en te gehoorzamen.
Dat weet je wat je te doen staat.

Quote:
Wat je vaak ziet passeren in argumentatie dat er makkelijk wordt gezegd, het staat er dus... of het is zo.
Toen de Here Jezus werd verzocht in de woestijn, gaf Hij ons een voorbeeld: Er staat geschreven.. met die kennis van de Schrift kun je de duivel van je laten wegvlieden.

Quote:
maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft

Die vraag heb ik in heel dit forum al meermalen beant woord. Die desnoods een Alpha-cursus, die zijn gratis en er zit vaak ook nog een gezamenlijke maaltijd bij, en dan leer je de melk, de grondbeginselen van het Woord, en waartoe de here Jezus is gekruisigd om de wet teniet te doen en te leven als een vrije.

Als je niet kunt leven als een vrije... als een volwassene in de Geest, dan begeer je het dus liever een kind, een onmondige te zijn, en dan heb je regels nodig om te weten wat wel of niet mag. Maar uit WET komt geen eeuwig leven voort, WET leidt tot de dood. Maar de vraag is of jij deze dingen kent of weet.. want uit mijn ervaring met religieuze mensen, heeft de dominee altijd gelijk want hij of ook zij heeft een theologische opleiding waarvan wordt aangenomen dat hij/zij het weet.. maar veelal zoals een paar jaar geleden een stuk of wat predikanten er voor uitkwamen NIET GELOVIG te zijn, en dan volg je dus een blind leidslid.. en waar kom je dan terecht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:57
BerichtOnderwerp: Dank U wel
 
Mijn Vader, dank U wel dat U steeds bij mij bent,
dat U al mijn gedachten en verlangens kent,
dat U zo stil en rustig en begrijpend bent.
Mijn Vader dank U wel

Ik dank U dat uw hand mij steeds behoedt en leidt,
dat U mij wilt bewaren in de felste strijd,
voor troost die U mij geeft in onzekerheid.
mijn Vader dank U wel

Ik dank U voor de diepe vrede en de rust,
voor vreugde en voor blijdschap en voor levenslust.
Ik dank U, dat U zelf nu heel mijn leven vult
mijn Vader dank U wel

Mijn woorden schieten vaak zo veel tekort, o Heer
wat U aan mij wilt geven dat is toch veel meer.
'k Ervaar Uw diepe Rijkdom en Geluk steeds meer
mijn Vader dank U wel



Daarom wil ik U danken, dat ik zingen kan,
dat ik U met mijn stem toch altijd loven kan,
dat ik U in lied van harte danken kan,
mijn Vader, dank U wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:20
BerichtOnderwerp: De rijke man en Lazarus (Luk. 16)
 
19 En er was een zeker rijk mens, en was gekleed met purper en zeer fijn lijnwaad, levende allen dag vrolijk en prachtig.
20 En er was een zeker bedelaar, met name Lazarus, welke lag voor zijn poort vol zweren;
21 En begeerde verzadigd te worden van de kruimkens, die van de tafel des rijken vielen; maar ook de honden kwamen en lekten zijn zweren.
22 En het geschiedde, dat de bedelaar stierf, en van de engelen gedragen werd in den schoot van Abraham.
23 En de rijke stierf ook, en werd begraven. En als hij in de hel zijn ogen ophief, zijnde in de pijn, zag hij Abraham van verre, en Lazarus in zijn schoot.
24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, ontferm u mijner, en zend Lazarus, dat hij het uiterste zijns vingers in het water dope, en verkoele mijn tong; want ik lijde smarten in deze vlam.
25 Maar Abraham zeide: Kind, gedenk, dat gij uw goed ontvangen hebt in uw leven, en Lazarus desgelijks het kwade; en nu wordt hij vertroost, en gij lijdt smarten.
26 En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die daar zijn, van daar tot ons overkomen.
27 En hij zeide: Ik bid u dan, vader, dat gij hem zendt tot mijns vaders huis;
28 Want ik heb vijf broeders; dat hij hun dit betuige, opdat ook zij niet komen in deze plaats der pijniging.
29 Abraham zeide tot hem: Zij hebben Tall Guy, dat zij die horen.
30 En hij zeide: Neen, vader Abraham, maar zo iemand van de doden tot hen heenging, zij zouden zich bekeren.
31 Doch Abraham zeide tot hem: Indien zij Tall Guy niet horen, zo zullen zij ook, al waren het, dat de Here Jezus Christus uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen.

Je kunt nadien niet zeggen: "Ich habe est nicht gewußt?"


Laatst aangepast door
TALLGUY817
op donderdag 26 juli 2012, 08:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:15
BerichtOnderwerp: In het hart van Koning David
 
In het hart van koning David, zanger, zondaar en profeet.
Werden liederen geboren, waarin hij met kracht beleed
te geloven in de Herder; wetend dat Die komen zou.
In de crisis van zijn leven zong hij een lied over Gods trouw.

Mijn hart zal zingen in de nacht. Het lied dat Hij mij heeft gegeven.
Een lied van troost en eeuwig leven. Mijn hart mag zingen dag en nacht.
En als mijn mond moet zwijgen; En als mijn stem zal zijn verstomd
Weet ik, wat mij ook overkomt; Er zal een lied zijn in de nacht.

Omdat zij hadden gesproken van de hoop die in ons is
kwamen Paulus en ook Silas eens in de gevangenis.
Alles kon men hen ontnemen, maar het nieuwe leven niet.
Daarom klonk er in die kerker tot Gods eer in de nacht een lied.

Mijn hart zal zingen in de nacht. Het lied dat Hij mij heeft gegeven.
Een lied van troost en eeuwig leven. Mijn hart mag zingen dag en nacht.
En als mijn mond moet zwijgen; En als mijn stem zal zijn verstomd
Weet ik, wat mij ook overkomt; Er zal een lied zijn in de nacht.

Altijd is geloof beleden met gezangen, die de Geest
aan Zijn Lichaam heeft gegeven. Altijd is er kracht geweest
in eendrachtig eer betonen, als Gemeente aan haar Hoofd
Die Zich met een lied laat prijzen door ieder die in Hem gelooft

Mijn hart zal zingen in de nacht. Het lied dat Hij mij heeft gegeven.
Een lied van troost en eeuwig leven. Mijn hart mag zingen dag en nacht.
En als mijn mond moet zwijgen; En als mijn stem zal zijn verstomd
Weet ik, wat mij ook overkomt; Er zal een lied zijn in de nacht.

Eenmaal zingen alle zonen bij de troon een gloednieuw lied,
als de niet te tellen schare haar doorboorde Koning ziet.
Wie op weg is naar de morgen, en dat eeuwig land verwacht,
mag in diepe dalen weten: Er zal een lied zijn in de nacht!

Mijn hart zal zingen in de nacht. Het lied dat Hij mij heeft gegeven.
Een lied van troost en eeuwig leven. Mijn hart mag zingen dag en nacht.
En als mijn mond moet zwijgen; En als mijn stem zal zijn verstomd
Weet ik, wat mij ook overkomt; Er zal een lied zijn in de nacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:13
BerichtOnderwerp: Niet wat ik voor U doen wil
 
Zoveel sterren, zoveel lichten, aan de hemel,
Maar wie wijzen waren, volgden er maar één.
Want ze wisten: één licht leidt maar naar de Koning,
Hoewel op hun reis ook menig dwaallicht scheen.
Zoveel weken zijn de wijzen niet geweken
Van de weg die door het Licht gewezen was.
En geduldig reizend bleven zij verwachten,
wetend: aan het einde komt de glorie pas

Heer, niet wat ik voor U doen wil,
Maar slechts wat U doet door mij;
Dat alleen zal vruchten dragen,
Want, de Landman, Heer, zijt Gij.
Al mijn ijver, al mijn werken
Zijn in uw ogen zo klein
Heer, ik kom met lege handen
En wil voor U beschikbaar zijn.

Zoveel tranen, zoveel doornen, zoveel lijden,
Heeft de Heer in eenzaamheid voor mij doorstaan.
In geloof is Hij de Vader trouw gebleven;
Was beschikbaar en bood als de Knecht Zich aan.
Door het diepe dal van dood heen bracht Hij leven;
Ging mijn Losser eenmaal naar Zijn heerlijkheid.
In en door Hem leef ik nu al uit genade;
Kreeg ik eeuwig deel aan Zijn rechtvaardigheid.

Zoveel plannen, zoveel woorden, zoveel werken
Waarmee ik voor Hem de wereld winnen wou
Waren, dacht is, goed bedoeld, maar bleven steken
Omdat Hij Zijn eigen plannen trekken zou.
Zoveel wegen, die ik voor Hem had gekozen
Bleken wel de mijne, maar niet echt Zijn weg.
Want Hij vroeg van mij alleen maar lege handen,
Zodat ik nu nog eerbiedig tot Hem zeg:

Heer, niet wat ik voor U doen wil,
Maar slechts wat U doet door mij;
Dat alleen zal vruchten dragen,
Want, de Landman, Heer, zijt Gij.
Al mijn ijver, al mijn werken
Zijn in uw ogen zo klein
Heer, ik kom met lege handen
En wil voor U beschikbaar zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:11
BerichtOnderwerp: Waarheid
 
Geliefde lezer,

"Wat is waarheid?" is sinds Pilatus een gewaardeerd gezegde, vooral in politiek en rechtspraak. Toch lijkt "Wáár is waarheid" mij literair meer verantwoord. Waarde, waarheid, waren en dit vragend voornaamwoord zijn immers aan elkaar verwant. Waren hebben waarde en worden verhandeld, waarbij de zeldzaamheid van de waren de waarde bepaalt. Op deze filologische grond is waarheid even waardevol als zeldzaam. Zó zeldzaam, dat onwaarachtige filosofie niet meer vraagt naar "wàt" of "wáár", maar het bestaan van de waarheid botweg ontkend en hgaar vervangt door de leugen. (Rom.1:25) Want waarheid is arrogant, autoritair en eist onderwerping!
De Bijbel verklaart hierover, dat de "vader der leugen", (Joh. 8:44) in zijn hoedanigheid van "overste dezer wereld" (o.a. Joh. 12:31) en "god dezer eeuw" de zinnen der ongelovigen verblindt, (2Kor. 4:4) zodanig, dat de wereld de waarheid in ongerechtigheid ten onder houdt. (Rom. 1:18)
Niettemin wordt de waarheid bewaard. Door Hem, in Wie zij gestalte heeft gekregen. In dat gewaarmerkte Woord der Waarheid. De Bijbel. Hij sprak: "Indien gij in mijn woord blijft zijt gij waarlijk mijn discipelen, en zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrij maken. (Joh. 8:31-32)
Wie de waarheid niet waardeert zal nooit vrij worden. (2Thes. 2:10-12)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:09
BerichtOnderwerp: Er is voor mij geen reden
 
Er is voor mij geen reden niet in zijn dienst te staan.
Al voel ik ook mijn zwakte, klaagt satan mij soms aan;
Ik mag vrijmoedig spreken van eer en heerlijkheid
Waarmee mijn Heer gekroond is. Nu en in eeuwigheid.

Er is voor mij geen reden de vrijheid af te staan
Die Hij mij heeft gegeven, al valt het kwaad mij aan;
Daardoor zal ik niet zwijgen van wat ik heb gehoord;
Het nieuws van Zijn genade, het levendmakend Woord.

Er is voor mij geen reden te vrezen dat de Heer
Mij niet meer wil gebruiken voor Zijn dienst en Zijn eer.
Al kleven er nog zonden de oude mens hier aan,
Ik mag in zwakte dienen met Wie'k ben opgestaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:06
BerichtOnderwerp: Een zwerver op reis
 
In een prairie van haat, van verzoeking en smaad,
ben 'k een zwerver op weg naar mijn thuis.
't Is vaak stil om mij heen, maar ik ben niet alleen,
want ik weet dat een Vriend met mij gaat.
En eens bij de Heer, d'onzienlijke zal ik daar zien.
Als de morgen straks komt, al het aardse verstomt
krijg 'k het loon, dat ook ik niet verdien.

Door het dal in het woud, is Hij Die van mij houdt,
mij nabij en Hij fluistert: Houd moed.
'k Ben een zwerver op reis naar Gods groot paradijs.
'k Heb mijzelf aan Zijn Zoon toevertrouwd.
Hij trekt met mij voort, op heuvel, rivier en woestijn.
En ik weet heel bewust: Is mijn kampvuur geblust,
dan zal ik voor altijd bij Hem zijn.

Geld en goud heb ik niet, maar wat Jezus mij biedt
is veel meer dan de schatten der aard'.
Met het leven betaald van Hem, Die nimmer faalt
zing ik zacht voor mij heen steeds dit lied.
O, Hallelujah, voor mij is een plaats daar bereid.
Aan de prairie van haat; van verzoeking en smaad,
komt een eind in het einde der tijd.
komt een eind in het einde der tijd.

Op de wijs van Home on the range.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 08:01
BerichtOnderwerp: De Paus
 
Handelingen 3:1-9

1 Petrus nu en Johannes gingen te zamen op naar den tempel, omtrent de ure des gebeds, zijnde de negende ure;
2 En een zeker man, die kreupel was van zijner moeders lijf, werd gedragen, welken zij dagelijks zetten aan de deur des tempels, genaamd de Schone, om een aalmoes te begeren van degenen, die in den tempel gingen;
3 Welke, Petrus en Johannes ziende, als zij in den tempel zouden ingaan, bad, dat hij een aalmoes mocht ontvangen.
4 En Petrus, sterk op hem ziende, met Johannes, zeide: Zie op ons.
5 En hij hield de ogen op hen, verwachtende, dat hij iets van hen zou ontvangen.
6 En Petrus zeide: Zilver en goud heb ik niet, maar hetgeen ik heb, dat geve ik u; in den Naam van Jezus Christus, den Nazarener, sta op en wandel!
7 En hem grijpende bij de rechterhand richtte hij hem op, en terstond werden zijn voeten en enkelen vast.
8 En hij, opspringende, stond en wandelde, en ging met hen in den tempel, wandelende en springende, en lovende God.
9 En al het volk zag hem wandelen en God loven.

Als Rome zegt dat de Paus van Petrus zou afstammen, wat klopt er hier dan niet?
In vers 6 zegt Petrus: "Zilver en goud heb ik niet". Kijk ik dan het hele Roomse imperium, dan is ze schat- en schatrijk. En wat doet Petrus? Hij spreekt niet uit de naam van de overste der moeders, maar den Naam van Jezus Christus, den Nazarener... zelfs met Zijn titels. Petrus acht Zijn Heer waardig en spreekt volledig met respect.
Vers 7 En hem grijpende bij de rechterhand... Nee, de Paus zou hooguit zijn hand uitstrekken opdat je de gouden ring aan zijn vinger mag kussen. Wat staat er geschreven over een gouden ring, behalve het varken die het draagt, ik wil toch ook niet al te hatelijk overkomen...

Jakobus 2:1-4
1 Mijn broeders, hebt niet het geloof van onzen Heere Jezus Christus,

Effe pauze... leuk hé? dit Schriftgedeelte... oja, er komt nog een comma..

den Heere der heerlijkheid, met aanneming des persoons.
2 Want zo in uw vergadering kwam een man met een gouden ring aan den vinger, in een sierlijke kleding, en er kwam ook een arm man in met een slechte kleding;
3 En gij zoudt aanzien dengene, die de sierlijke kleding draagt, en tot hem zeggen: Zit gij hier op een eerlijke plaats; en zoudt zeggen tot den arme: Sta gij daar; of: Zit hier onder mijn voetbank;
4 Hebt gij dan niet in uzelven een onderscheid gemaakt, en zijt rechters geworden van kwade overleggingen?

Kortom, de Paus laat zich liever belikken door het gepeupel! En de jongens met poen... kijk maar naar wie of er lid is van De kring van Rome, waarvan de voorzitter de toekomstige koning van Babel zal zijn, die bulken van het geld. Als de ware aard van Benen dicht dus zou openbaren dan zou hij de kreupele bij voorkeur een doodstrap hebben bezorgd, puur omdat alle geld toekomst aan het paus-"dom".

Vervolg vers 7 En hem grijpende bij de rechterhand richtte hij hem op,

Grijpende bij de rechterhand. Petrus zou hem nooit bij de linkerhand hebben opgericht, want haal de s maar eens van beiden kanten af, en dan lees ik recht en krom.. euh link.

En krom is de Katholieke kerk, want waar staat in de Bijbel dat we zouden knielen voor de beeltenis van Maria?
Er staat juist een zeer humoristisch stukje over beeltenissen in de Schrift, namelijk:

Jesaja 44:14-15; 18-19
14 Als hij (de timmerman uit vs. 13) zich cederen afhouwt, zo neemt hij een cypressenboom of een eik, en hij versterkt zich onder de bomen des wouds; hij plant een olmboom, en de regen maakt dien groot.
15 Dan is het voor den mens om te verbranden, dan neemt hij daarvan, en warmt er zich bij; ook ontsteekt hij het, en bakt er brood bij; daarenboven maakt hij er een god van, en buigt zich daarvoor, hij maakt er een gesneden beeld van, en knielt er voor neder.
18 Zij weten niet, en verstaan niet, want het heeft hun ogen bestreken, dat zij niet zien, en hun harten, dat zij niet verstaan.
19 En niemand van hen brengt het in zijn hart, en er is noch kennis noch verstand, dat hij zeggen zou: De helft daarvan heb ik verbrand in het vuur, ja, ook op de kolen daarvan heb ik brood gebakken, ik heb vlees daarbij gebraden, en heb het gegeten; en zou ik het overblijfsel daarvan tot een gruwel maken, zou ik nederknielen voor hetgeen van een boom gekomen is?

Ik ben niet degene die zegt dat de Rooms Katholieken, vs. 18: Zij weten niet, en verstaan niet. Het is de Waarheid, d.i. de Bijbel, die de leugen openbaart, en de leugen, staat er achter: heeft hun ogen bestreken, dat zij niet zien, en hun harten, dat zij niet verstaan. Gelijk Mozes een bedekking moest doen voor zijn gelaat, omdat ze een afkeer hadden van het Licht.

Vs. 7 en 8 en terstond werden zijn voeten en enkelen vast. En hij, opspringende, stond en wandelde, en ging met hen in den tempel, wandelende en springende, en lovende God.

Als ik zie hoeveel bedevaartsplaatsen er zijn en dat daar nog nooit een overeenkomstige genezing heeft plaatsgevonden, van iemand die van kindsaf aan kreupel was, en van toen aan kon lopen, ja zelfs springende!!
En boven dat al was hij lovende God, en niet Petrus, en niet Johannes, en ook niet de Paus, nee God lovende!!

En wat doende miljoenen Rooms Katholieken? Zij eren het schepsel boven God!
Wat staat er geschreven? Mt 23:9 En gij zult niemand uw vader noemen op de aarde; want Een is uw Vader, namelijk Die in de hemelen is.

In de Paus in de hemel? Nee, die wordt nadien heilig verklaart als hij de pijp is, en wat zegt de Bijbel:
1Pe 1:16 Zijt heilig, want Ik ben heilig.
Le 11:44 Want Ik ben de HEERE, uw God; daarom zult gij u heiligen, en heilig zijn, dewijl Ik heilig ben; en gij zult uw ziel niet verontreinigen aan enig kruipend gedierte, dat zich op de aarde roert.
Le 11:45 Want Ik ben de HEERE, die u uit Egypteland doe optrekken, opdat Ik u tot een God zij, en opdat gij heilig zijt, dewijl Ik heilig ben.
Le 19:2 Spreek tot de ganse vergadering der kinderen Israels, en zeg tot hen: Gij zult heilig zijn, want Ik, de HEERE, uw God, ben heilig!
Le 20:7 Daarom heiligt u, en weest heilig; want Ik ben de HEERE, uw God!

Moet ik nog meer zeggen? Of blijft u in uw religie, of Bijbels gezegd: 2Ti 4:3-4 Want er zal een tijd zijn, wanneer zij de gezonde leer niet zullen verdragen; maar kittelachtig zijnde van gehoor, zullen zij zichzelven leraars opgaderen, naar hun eigen begeerlijkheden; En zullen hun gehoor van de waarheid afwenden, en zullen zich keren tot fabelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:57
BerichtOnderwerp: De Heer is mijn Herder
 
De Heer is mijn Herder
Hij is alles wat ik nodig heb
Hij brengt mij tot rust en Hij geeft nieuwe kracht
Hij leidt mij steeds verder
op de juiste weg die ik moet gaan
de Heer is mijn Herder

Al ga ik door een donkere dal
ik hoef niet bang te zijn
ik weet dat U mij bij zal staan
U bent heel dichtbij

De Heer is mijn Herder
Hij is alles wat ik nodig heb
Hij brengt mij tot rust en Hij geeft nieuwe kracht
Hij leidt mij steeds verder
op de juiste weg ik moet gaan
de Heer is mijn Herder

Want wat mij ook wordt aangedaan
U helpt mij telkens weer
U geeft mij wat ik nodig heb
en nog zoveel meer

De Heer is mijn Herder
Hij is alles wat ik nodig heb
Hij brengt mij tot rust en Hij geeft nieuwe kracht
Hij leidt mij steeds verder
op de juiste weg ik moet gaan
de Heer is mijn Herder

U goedheid en Uw liefde,Heer
volgen mij altijd
Eik mag heel dichtbij U zijn
tot in de eeuwigheid

De Heer is mijn Herder
Hij is alles wat ik nodig heb
Hij brengt mij tot rust en Hij geeft nieuwe kracht
Hij leidt mij steeds verder
op de juiste weg ik moet gaan
de Heer is mijn Herder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:56
BerichtOnderwerp: Behouden! Wat nu?
 
Het goede begin

Niets is belangrijker in het leven van een Christen, dan het goede begin. Als wij goed beginnen, dan kunnen wij ook goed voortgaan. Als wij verkeerd beginnen, zal het gehele verdere leven verkeerd zijn. Als iemand, die dit leest, tot de ontdekking komt, dat hij verkeerd begonnen is, dan blijft hem niets anders over, dan een nieuw en goed begin te maken.

In Johannes 1 : 12 lezen wij, wat het goede begin is. 'Zo velen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk, die in Zijn Naam geloven'. Het enige juiste begin van een Christenleven is: Jezus Christus aannemen! Ieder, die Hem aanneemt, geeft Hij op hetzelfde moment macht een kind van God te worden. Wanneer de meest goddeloze mens in de wereld deze regels zou lezen en hij op dit ogenblik de Here Jezus aannemen als zijn persoonlijke Verlosser en Zaligmaker, dan zou hij op ditzelfde moment een kind van God worden. Al is iemand met nog zoveel zorg opgevoed en angstvallig beschermd voor zonde en wereld — hij zal niet eerder een kind van God worden, dan wanneer hij de Here Jezus aanneemt. Wij zijn 'kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus' (Gal. 3 :26) en op geen enkele andere wijze.

Wat betekent het, Jezus Christus aannemen? Het betekent, Jezus zò aanvaarden, dat Hij voor u alles is, waartoe God Hem voor ieder mens gemaakt heeft en aan leder mens aanbiedt. Jezus Christus is Gods gave. 'Alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een leder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar het eeuwige leven hebbe' (Joh. 3 : 16). Sommigen aanvaarden deze wonderbare Gave van God door geloof. leder die deze Gave gelovig aanneemt, wordt een kind van God. leder, die deze Gave door ongeloof afwijst, gaat verloren; hij is reeds geoordeeld. 'Wie in de Zoon gelooft, komt niet in het oordeel; wie echter niet gelooft, is reeds geoordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam des eniggeboren Zoons van God' (Joh. 3 : 18).

Waartoe biedt God ons Zijn Zoon aan?

1. In de allereerste plaats biedt God ons Zijn Zoon aan als onze Zondendrager. Wij hebben allen gezondigd. Er is geen mens, die niet gezondigd heeft (Rom. 3 : 22, 23). 'Indien wij zeggen, dat wij geen zonden hebben, zo verleiden wij onszelf en maken God tot een leugenaar'. (1 Joh. 1 : 8). Een ieder van ons moet òf zijn zonden zelf dragen, òf een ander moet zijn zonden voor hem dragen. Onze eigen zonden dragen, dat betekent voor eeuwig van de gemeenschap met God buitengesloten te zijn; want God is heilig. 'God is een Licht en geen duisternis is in Hem' (1 Joh. 1 :5). Maar God Zelf heeft in een Ander voorzien, opdat Hij onze zonden op Zich zou nemen. zodat wij ze niet zelf behoeven te dragen.

Deze Zondendrager is Gods eniggeboren Zoon, Jezus Christus. 'Want Die, Die geen zonde gekend heeft, heeft Hij zonde voor ons gemaakt, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem' (2 Kor. 5 : 21). Toen Jezus op het kruis van Golgotha stierf, toen 'verloste Hij ons van de vloek der Wet, een Vloek geworden zijnde voor ons' (Gal. 3 : 13). Christus aanvaarden betekent dus: het getuigenis van God geloven, dat Hij gegeven heeft over Zijn Zoon; geloven, dat Jezus onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout (1 Pet. 2 : 24); en God vertrouwen, dat Hij ons al onze zonden vergeeft, omdat Jezus Christus die op Zich genomen heeft. 'Wij dwaalden allen als schapen, leder op zijn weg, maar de Heer heeft al onze zonden op Hem doen aanlopen' (Jes. 53 : 6).Onze eigen goede werken in verleden, heden en toekomst hebben niets te maken met de vergeving der zonden. Onze zonden zijn vergeven, niet vanwege de werken der gerechtigheid, die wij gedaan hebben, maar vanwege het werk der verzoening, dat Christus op het kruis van Golgotha voor ons volbracht heeft. Als wij in dit verlossingswerk rusten, dan zullen wij goede werken doen; zij zullen het gevolg zijn van onze verlossing; het gevolg van ons geloof in Jezus, als de Drager van onze zonden.
Onze goede werken kunnen nooit de grond van onze verlossing zijn, maar wel de vrucht en het bewijs ervan. Wij moeten er ons wel voor hoeden, dat wij niet onze goede werken als grond voor onze redding laten meetellen. Wij hebben de vergeving onzer zonden niet te danken aan de dood van Christus plus onze goede werken, maar enkel en alleen aan het feit, dat Christus voor ons stierf. Dit van harte te erkennen is het begin van het Christenleven.

2. God biedt ons Jezus aan als onze Bevrijder van de macht der zonde. Jezus is niet alleen gestorven, Hij is ook opgestaan! Hij is ook vandaag nog een levende Heiland; Hij heeft alle macht in hemel en op aarde. Hij heeft ook macht om de zwakste mens voor struikelen te bewaren (Judas 24). Van het ene uiterste der aarde tot het andere kan Hij allen redden, die door Hem tot God gaan: 'Waarom Hij ook volkomen kan zaligmaken, die door Hem tot God gaan, aangezien Hij altijd leeft om voor hen te bidden'[/b] (Heb. 7 : 25). [i]'Indien de Zoon u vrijmaakt, zo zult gij waarlijk vrij zijn' (Joh. 8 36). Jezus aannemen betekent geloven, wat God ons in Zijn Woord over Hem zegt; geloven, dat Hij uit de doden opstond; geloven, dat Hij nu leeft; geloven, dat Hij machtig is ons voor struikelen te bewaren, en ons dagelijks van de macht der zonde te verlossen — en in dat geloof ons vertrouwen op Hem stellen. Dit is het geheim van de dagelijkse overwinning over de zonde. Als wij proberen, om in eigen kracht de zonde te overwinnen, dan moeten we onherroepelijk vallen. Als we eenvoudig het oog gericht houden op de opgestane Christus, om ons dag voor dag te bewaren, dan zal Hij ons vasthouden. De gekruisigde Christus bevrijdt ons van de straf der zonde; wij zijn gereinigd van onze zonden; wij komen niet in het oordeel. Maar de opgestane Christus geeft ons dagelijks overwinning over de macht der zonde. Velen nemen Jezus aan als de Zondendrager en zij ontvangen vergeving — maar zij komen niet verder; en daarom is hun leven een aaneenschakeling van nederlagen. Anderen aanvaarden Hem ook als hun opgewekte Heiland en daarom ervaren zij een overwinningsteven. Als we goed willen beginnen, dan moeten we Hem niet alleen aannemen als de Drager van onze zonden, maar ook als onze opgestane Verlosser, de Bevrijder van de macht der zonde, onze Bewaarder. Dan zullen we dagelijks overwinning over de zonde hebben.

3. Maar God biedt ons Jezus niet alleen aan als Zondendrager en als Bevrijder van de macht der zonde, maar ook als onze Here en Koning . Wij lezen in de Handelingen der Apostelen 2 : 36: 'Zo wete dan zekerlijk het ganse huis lsraëls, dat God Hem tot een Here en Christus gemaakt heeft, namelijk deze Jezus, Die gij gekruisigd hebt'. 'Here' betekent: Goddelijke Meester; en Christus' betekent: gezalfde Koning. Jezus aannemen betekent Hem als Goddelijke Meester erkennen, aan Wie wij ons met geheel ons hart en leven onderwerpen; als de Enige, Wiens Woord wij volledig geloven; Die wij geloven willen, ook als de wijzen dezer wereld de waarheid van Zijn leer in twijfel trekken of loochenen; het betekent Hem als Koning kronen, Wiens onbeperkte heerschappij over ons leven wij met vreugde aanvaarden, zodat het nu voortaan niet meer de vraag is: Wat zal ik graag willen doen? Wat willen anderen, dat ik doen zal? Wat doen anderen? – maar de vraag is nu slechts: Wat wil Hij, dat ik doen zal? Een goed begin houdt in: een onvoorwaardelijke overgave aan Jezus, onze Here en Koning.
Een gebrek aan inzicht op dit punt, dat Jezus zowel onze Here en Koning, als onze Verlosser is, heeft menig Christenleven reeds in het begin op de verkeerde weg gebracht. Het uitgangspunt is wel, de erkenning van Jezus als onze Zondendrager, en als onze Verlosser van de macht der zonde; maar daar mogen wij niet bij blijven stilstaan, wij moeten Hem als onze Here en Koning erkennen! Voor een goed begin van het Christenleven is er niets belangrijkers, dan onvoorwaardelijke overgave, zowel van uw gedachten als van heel uw wezen, aan Jezus. Zeg uit de grond van uw hart en zeg het telkens weer: Alles voor Jezus! Velen lijden schipbreuk, omdat zij voor deze volledige overgave terugschrikken. Zij zouden Jezus wel willen dienen — maar met een half hart, met een deel van hun persoon en hun bezit. Iets onthouden aan Jezus betekent een armzalig leven met struikelen en vallen.
Een leven van volledige overgave brengt vreugde op alle wegen. Als u het nog niet gedaan hebt, doe het dan heden; ga in de stilte met God, kniel neer en zeg: 'Alles voor Jezus', maar dan moet het wel eerlijk gemeend zijn. Zeg het in volle ernst, uit de grond van uw hart; blijf voor Zijn aangezicht, totdat het u duidelijk wordt, wat het betekent en wat u doet. Wie deze stap werkelijk doet, maakt wonderbare vooruitgang. Hebt u deze stap reeds gedaan, herhaal hem dan dikwijls! Hij heeft steeds weer nieuwe betekenis en brengt nieuwe zegen. In deze volledige en voortdurende overgave ligt de sleutel tot alle schatkamers van de Goddelijke waarheid. Twijfel verdwijnt snel voor hem, die zich volkomen overgeeft (Joh. 7 : 17). In deze volkomen overgave ligt het geheim van de kracht van het gebed (1 Joh. 3 : 22). Deze volkomen overgave is de voornaamste voorwaarde, om de kracht van de Heilige Geest te ontvangen (Hand. 5 : 32). Wanneer u Christus als uw Here en Koning aanvaardt, dan bent u gehoorzaamheid verschuldigd aan Zijn wil, zelfs tot in de kleinste bijzonderheden van uw leven. Velen zeggen, dat zij Jezus als Here en Koning aangenomen hebben, terwijl zij Hem in hun zakenleven, hun gezinsleven, in hun omgang met anderen en in hun wandel dagelijks ongehoorzaam zijn. Zulke mensen houden zichzelf voor de gek. U hebt Jezus niet als Here en Koning aangenomen, als u niet bereid bent, Hem dagelijks in alle dingen te gehoorzamen. Hij zegt Zelf: 'Wat noemt gij Mij Here, Here, en doet niet hetgeen Ik zeg' (Luk. 6 : 46).Om nog eens alles samen te vatten: Wilt u uw Christenleven goed beginnen, neem dan Christus aan als de Drager van uw zonden, en vertrouw God, dat Hij uw zonden vergeven heeft, omdat Jezus in uw plaats stierf. Neem Hem aan als uw opgestane Heiland, Die altijd leeft en voor u bidt; Die macht heeft u te bewaren, en vertrouw erop, dat Hij u iedere dag bewaart. Neem Hem aan als uw Here en Koning, aan Wie u de volle heerschappij over uw gedachten en uw leven toestaat. Dit is het goede, het enig juiste begin van het leven van een Christen. Als u op deze manier begonnen bent, zal het verdere naar verhouding gemakkelijk zijn. En als u niet op deze wijze begonnen bent, doe het dan nu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:53
BerichtOnderwerp: David, de Gezalfde
 
De Geest heeft steeds gesproken; 't Woord had de overhand;
In David, de Gezalfde; Vorst van 't geheelde land;
Zijn woorden en zijn leven; hebben geprofeteerd;
Van Wie is en zal komen; weldra zichtbaar regeert.
Nu nog leeft in spelonken; als David in zijn tijd;
De Koning met de zijnen; Die naar Zijn vrede leidt.

Wij dragen naar de dageraad in ons zekerheid;
Straks heersen wij met Davids-Zoon; na deze tussentijd
Het Hoofd, nu nog verborgen, regeert dan op de aard';
En heel Zijn hemels Lichaam zal dan zijn geopenbaard.

Nog zucht nu heel de schepping; in barensnood en pijn;
Wacht op de niet Verwachte; Die Koning blijkt te zijn;
Dan zal de tweede Adam; uit doden opgestaan;
en zo wedergeboren; de aard' regeren gaan;
Het volk, dat heeft gewandeld; in diepe duisternis;
zal dan voor eeuwig weten; Wie zijn Verlosser is.

Wij dragen naar de dageraad in ons zekerheid;
Straks heersen wij met Davids-Zoon; na deze tussentijd
Het Hoofd, nu nog verborgen, regeert dan op de aard';
En heel Zijn hemels Lichaam zal dan zijn geopenbaard.

Van verre komt als David; eens naar Jeruzalem;
De Herder met de schapen; die hoorden naar Zijn stem;
Om daar de troon te nemen; en iedereen die weet;
Hij is de lang voorzegde; door David, de profeet;
De Rots regeert rechtvaardig; zoals Hij heeft beloofd;
En met Hem heerst dan ieder; die nu in Hem gelooft.

Wij dragen naar de dageraad in ons de zekerheid;
Straks heersen wij met Davids-Zoon; na deze tussentijd
Het Hoofd, nu nog verborgen, regeert dan op de aard';
En heel Zijn hemels Lichaam zal dan zijn geopenbaard.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:50
BerichtOnderwerp: Bedekking
 
Helaas blijkt de Bijbel voor vele christenen een moeilijk en onbegrijpelijk boek te zijn. Men kent vaak oppervlakkig de verhalen maar de ware betekenis ervan ontgaat hen. De Bijbel wordt in vele kerkelijke richtingen vaak alleen nog gebruikt om eigen ideeën (ethiek, dogma's) te onderbouwen of zonodig te bewijzen. Door deze werkwijze wordt de Bijbel een boek vol tegenstrijdigheden. Dit is dan ook een van de redenen dat christenen de Bijbel maar in de boekenkast laten staan of er hooguit nog uit voorlezen na de maaltijd.

Waarschuwing !!!

Het hardnekkig lezen van de Bijbel met een "theologische bril" op zal er toe leiden dat de waarheid totaal niet meer verstaan wordt. Indien iemand niet oprecht met de Bijbel omgaat zal God zelf deze Bijbel voor hem sluiten. Aan dergelijke figuren maakt God Zijn wil niet bekend. Net zoals bij het volk Israël zal God zelf een bedekking leggen over de Schriften.

"Maar hunne zinne zijn verhard geworden. want tot op de dag van heden blijft hetzelfde deksel in het lezen des ouden testaments, zonder ontdekt te worden, hetwelk door Christus teniet gedaan wordt. Maar tot den huidigen dag toe, wanneer Mozes gelezen wordt, ligt een deksel op hun hart; doch zo wanneer het tot de Heere zal bekeerd zijn, zo wordt het deksel weggenomen". 2 Cor. 3:14-16

God zelf legt dus een "bedekking" over de Schrift indien iemand niet oprecht is.

Vandaar dus dat mensen hier furieus worden in plaats dat zij zouden worden verblijd wanneer ik het Woord recht snijdt. In hun onwetendheid gaan ze dan lopen te roepen dat ik een duivelskunstenaar ben.

Mar 3:25 En indien een huis tegen zichzelf verdeeld is, zo kan dat huis niet bestaan.
Mar 3:26 En indien de satan tegen zichzelven opstaat, en verdeeld is, zo kan hij niet bestaan, maar heeft een einde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:45
BerichtOnderwerp: Bang voor de Bijbel
 
Sommige mensen zien er enorm tegen op om in de Bijbel te lezen. Er wordt wel eens gezegd dat het goed is om iedere dag een stukje te lezen, maar veel mensen vinden dat braaf een goede gewoonte zolang ze het maar niet zelf hoeven te doen. Het lijkt weg of tal van Christenen een grote weerstand of zelfs een afkeer hebben van het lezen in Gods Woord. Ze laten de Bijbel maar liever dicht en richten zich in plaats daarvan op een relatie met God. Want daar gaat het toch om. Of niet?

De redenen van onze weerzin tegen het lezen in de Bijbel kunnen veelomvattend zijn. Mensen kunnen soms geen zin hebben omdat ze niet goed weten waar ze moeten beginnen en hoe ze Bijbelstudie moeten doen. Anderen denken bij het woord Bijbelstudie meteen aan enorme speurtochten in concordanties, naslagwerken en Bijbelcommentaren. Weer anderen denken dat je in ieder vers iets bijzonders moet ontdekken: dat nooit meteen duidelijk zal zijn wat er nu eigenlijk wordt bedoeld. Ook kunnen mensen een angst voor de Bijbel hebben ontwikkeld door teleurstellingen uit het verleden. Wie ooit a) heeft geloofd en er vervolgens achter kwam dat de Bijbel b) bedoelde is bang voor nieuwe ontgoochelingen. Het daaruit volgende gevoel van onmacht kan er voor zorgen dat we de Bijbel dan maar liever helemaal niet meer open slaan.

Puzzelboek of liefdesbrief

Maar wat de reden ook is, onze weerzin heeft uiteindelijk altijd dezelfde achtergrond: we zien Gods Woord verkeerd. We zien de Bijbel te veel als een kennisboek, een puzzel die we op moeten lossen en te weinig als Gods persoonlijke liefdesbrief aan ons.

Natuurlijk zijn er mensen die puzzelen in de Bijbel heerlijk vinden. Die bij ieder woord hopen op een nog diepere betekenis en die zich verheugen over ieder mysterie dat ontrafeld wordt. Vaak zal wat ze ontdekken waar zijn, en zeker even vaak is het gewoon een menselijk idee.

Want hoe zit dat nu eigenlijk? Wat wil God ons nu eigenlijk zeggen met een Bijbel die we toch niet begrijpen? En waarom heeft Hij in vredesnaam zijn "liefdesbrief" niet in wat normaler taalgebruik verwoord? Om meer inzicht te krijgen gaan we eerst bekijken wat de Bijbel eigenlijk is.

Zoals we weten is de Bijbel Gods Woord; het zijn dus de ideeën, gedachten, plannen en denkbeelden van onze Schepper die zo maar, gebundeld in 68 boeken, op papier zijn gezet. In één van die boeken ontdekken we iets interessants, namelijk dat ook de Here Jezus Christus 'het Woord van God' genoemd wordt. In Johannes 1: 1 staat bijvoorbeeld: 1n den beginne was het Woord en het Woord was bij God, en het Woord was God". Enkele verzen later staat: "Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders" (:14).

Het Levende Woord

In de Here Jezus is de Bijbel dus tot leven gekomen. Gods gedachten, ideeën, denkbeelden en plannen zijn zichtbaar in vlees en bloed. Daarom wordt ook wel gezegd dat in Christus de woorden uit het Oude en Nieuwe volmaakt vervuld zijn; ze zijn in Hem perfect tot uitdrukking gebracht. De Bijbel openbaart God dus in woorden, de Here Jezus openbaart God als het levende Woord; als het Woord van vlees en bloed. Als de Here Jezus vertelt dat Hij op zal varen naar de hemel, willen zijn discipelen weten hoe ze als Hij weg is, nog contact met Hem - met het levende Woord - kunnen hebben. De Here Jezus' antwoord is duidelijk: 1ndien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn Woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en wij zullen tot hem komen en bij Hem wonen" (Joh. 14:23). Door Gods Woord en Geest zal de relatie tussen God en de gelovige in stand blijven.

Het leren kennen van Gods Woord is daarom dus heel belangrijk. Sterker nog: de mate waarin we het Woord aannemen, is zelfs bepalend voor ons behoud: leg dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden" Jak. 1:21).

Maar Gods Woord is niet alleen bepalend voor onze relatie met Hem en voor ons behoud, het is ook een overtuigend bewijs van zijn liefde voor ons en - als reactie daarop - van onze liefde voor Hem: 'Wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt", zegt Johannes (1 Joh. 2:4-5). Onze houding ten aanzien van de Bijbel is een weerspiegeling van onze houding naar God. Als we God lief hebben en waarderen, zouden wé ook een grote liefde moeten hebben naar de dingen die Hij heeft opgeschreven om ons te inspireren. onze honger en dorst naar God uit zich in een diep verlangen om via zijn Woord meer over Hem te weten te komen. De Bijbel is geen gewoon boek: het is Gods Woord en het laat ons God zélf zien!

Abracadabra

Omdat er geen kloof is tussen God en zijn Woord, moeten we onze ingevingen en ideeën ook altijd aan de Bijbel toetsen: "Dit moet gij vooral weten, dat geen profetie der Schriften een eigenmachtige uitlegging toelaat", zei Petrus al (2 Petr. 1:20). Gods Woord is onze norm en laat ons de waarheid zien (Ps. 119: 160). Jezus zei zelf: "Hebt gij niet gelezen wat door God tot u gesproken is" - met andere woorden: we vinden Gods stem terug in de Bijbel (Mat. 22:3 l). Al de Schrift is door God ingegeven en daarmee is "elk van God ingegeven schriftwoord ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in gerechtigheid" (2 Tim. 3:16).

Maar waarom is de Bijbel dan toch zo moeilijk te begrijpen? Waarom lijken we Gods stem soms maar niet te kunnen verstaan? En waarom verschillen christenen vaak zo enorm van mening als het om de uitleg van Gods woord gaat? En hoe komt het dat veel bijbelverzen meer weg hebben van mysterieus abracadabra, dan van herkenbaar en liefdevol advies?

Geest

Als de Bijbel ons verwart, onzeker maakt of onduidelijk is, is dat een teken dat we Gods Woord vooral lezen met onze eigen ogen, aangestuurd door onze eigen geest. En dat is nu eenmaal niet de bedoeling. De Bijbel is Gods Woord. Het zijn de ideeën, denkbeelden, plannen en gedachten van de Allerhoogste. We weten dat God totaal niet te vergelijken is met ons. Gods gedachten zijn veel hoger dan de onze. Zijn woorden zijn dus ingenieuzer dan wij zelf hadden kunnen bedenken. We moeten dan ook niet denken dat wij de Bijbel met ons eigen verstand kunnen begrijpen. Dat lukt toch niet. Maar we kunnen hem wel begrijpen met Góds verstand - door Zijn Geest.

De Heilige Geest is onze Gids en leraar: Hij wijst ons de weg in de Bijbel en verduidelijkt de woorden zodat we ze door Gods ogen gaan zien. Tijdens zijn werk op aarde leerde de Here Jezus Zijn discipelen veel dingen die zij toen nog niet konden begrijpen (Joh. 16:12). Maar de Here Jezus verzekerde hen dat wanneer de Heilige Geest in hen kwam wonen, Hij hun persoonlijke Leraar zou worden. Hij zou daarvoor zorgen dat zij zich precies zouden kunnen herinneren wat de Here Jezus het tijdens zijn werk op aarde geleerd had. Ook zou Hij hen stap voor stap uitleggen wat al die dingen betekenden. "De Geest der Waarheid zal u de weg wijzen tot de volle waarheid", beloofde Christus zijn volgelingen (Joh. 16:13). En in die "volle waarheid" is Gods Woord zoals we zien in Johannes 17:17.

We ontvangen de Heilige Geest dus zodat Hij de Bijbel aan ons kan uitleggen. De eerste keer dat we deze belofte heel duidelijk in vervulling zien gaan is op de Pinksterdag dat de Geest werd uitgestort. De toeschouwers vragen zich verbijsterd af wat er aan de hand is als de discipelen in tongen beginnen te spreken. Petrus antwoordt daarop door te verwijzen naar de profetie van Joël uit het Oude Testament: "En het zal zijn in de laatste dagen, zegt God, dat ik zal uitstorten van mijn Geest op alle vlees..." (Hand. 2:16-17). Zonder een ogenblik te aarzelen gaat Petrus vervolgens uitgebreid in op deze profetie en citeert bijna de helft van zijn woorden regelrecht uit de oudtestamentische geschriften. De verzen die hij aanhaalt, worden vervolgens duidelijk toegepast op Christus'
dood en opstanding en op de uitstorting van de Heilige Geest. Petrus die voor die tijd zo vaak opviel door zijn onwetendheid en gebrek aan inzicht, is nu - door de Geest - in staat de Schriften helder en krachtig uit te leggen.

Een ander voorbeeld van deze werking van de Geest, is Paulus. Deze bekende apostel was opgeleid door Gamaliël, de beroemdste geleerde van die tijd, en wist veel van het Oude Testament. Toch miste hij in zijn vroege jaren het begrip om de opgedane kennis op de juiste wijze toe te passen. Sterker nog: hij zag niet dat de profetieën uit de Bijbel vooruitwezen naar Christus maar vervolgde juist diens volgelingen. Pas als Paulus zich bekeert en de Heilige Geest ontvangt, blijkt hij wél in staat om te zien - letterlijk en figuurlijk! Zijn blindheid verdwijnt en hij begint de Bijbel te begrijpen. Nu hij door Gods ogen de Bijbel leest, ziet hij de waarheid. En "terstond verkondigde hij in de synagogen dat de Here Jezus de Zoon van God is" (Hand. 9:20)!

Nieuwe ogen.

Wat de Heilige Geest voor Petrus en Paulus deed, wil en kan Hij ook voor ons doen. Hij kan ook onze ogen openen. De Here Jezus legde al eerder uit dat mensen die niet bekeerd zijn, "ziende niet zien en horende niet horen". Daarom sprak Hij ook vaak in gelijkenissen: mensen die zich lieten leiden door de Geest konden die wel begrijpen, maar anderen niet. "Het is u namelijk wel gegeven de geheimenissen van het Koninkrijk der hemelen te kennen", legde de Here Jezus aan zijn volgelingen uit, "maar hun [de onbekeerden) is dat niet gegeven." (Matt. 13:10-16).

Door de Geest komen de woorden uit de Bijbel tot leven en gaan we ze begrijpen. Alleen Hij kan ons de dingen van God duidelijk maken: "Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods" (1 Kor. 2:10-11). Door de Geest van God kunnen wij de gelovigen - dus weten wat in God is en zullen we zijn wijsheid kunnen verstaan. Om die reden wordt de Heilige Geest ook wel de "Geest van wijsheid en openbaring" genoemd (Ef. 1: 17)

We kunnen de woorden van de Bijbel dus alleen snappen als de Geest ons leidt: als de Geest ons in contact brengt met God waardoor we toegang hebben tot zijn gedachten en de woorden door zijn ziende ogen kunnen lezen. Gods wijsheid is natuurlijk oneindig, maar de Geest zal ons daarmee nooit overdonderen. We maken stap voor stap kennis met zijn manier van denken en zijn levenswijze. Het is daarom ook heel begrijpelijk dat we nog niet alles in de Bijbel begrijpen: kennis is een groeiproces waarin de Geest ons zal leiden. Hij zal ons steeds die inzichten geven die we nodig hebben en kunnen bevatten.

Relatie

Omdat de Geest ons leidt en Hij het tempo bepaalt, hoeven we dus zelf niet moeilijk te gaan doen. Ook hoeven we niet te denken: wat zou er nu toch bedoeld worden? We hoeven ook niet met concordanties op jacht om een doctrine uit te pluizen. Dat mag natuurlijk allemaal wel: voor mensen die dat leuk vinden. Maar God heeft de Bijbel niet in de eerste plaats gegeven om alleen maar kennis op te doen, maar om de basis te leggen voor een relatie. Een relatie met Hem. Als de Geest ons leidt, wordt lezen een avontuur. Begin gewoon te lezen en kijk maar of de Geest u iets in gedachten brengt. Misschien gebeurt het, misschien ook niet. Lees dan gewoon verder. En onthoud: de kracht van de Bijbel zit in het Woord, niet in wat u er zelf met uw eigen verstand aan toevoegt!

Laat het dus gewoon gebeuren. Laat God gewoon praten en geniet van wat Hij zegt en de manier waarop dat uw band met Hem versterkt. Zie de Bijbel als een ontmoeting met de meest liefdevolle Persoon ter wereld: Laat iedere zin u iets van de Here Jezus leren en laat u in die kennismaking leiden door de Geest!

God liet de Bijbelboeken schrijven om ons te onderwijzen en te inspireren. Ze helpen ons om Gods liefde te leren kennen, geven ons meer inzicht over het behoud dat Hij ons in de Here Jezus Christus geeft en over de werking van de Heilige Geest in onze leven.

Tot op zekere hoogte kennen we deze dingen ook uit persoonlijke ervaringen - dat behoort in ieder geval wel zo te zijn maar we hebben ook de Bijbel zelf nodig als objectieve toetssteen voor onze ervaringen, als standaard voor ons leven, onze handelingen, onze gevoelens en onze gedachten.

Oorzaken van verwarring

Als u de Bijbel gaat lezen met behulp van de Geest, als u de woorden gaat zien door Gods ogen, zult u ontdekken dat u in al vertrouwde verzen steeds iets nieuws ontdekt. Eén enkel vers laat u daarmee al zien hoe groot Gods gedachten zijn! Daarom zijn er ook zoveel boeken over de Bijbel geschreven. Daarom ook lijken we in sommige gelijkenissen steeds iets nieuws te ontdekken. Het is daarom heel goed mogelijk dat u in een bepaald vers iets heel anders ontdekt dan een medechristen, terwijl jullie toch allebei gelijk kunnen hebben! Sterker nog: er konden nog wel eens meerdere uitleggingen zijn die óók allemaal goed zijn! Er zijn nu eenmaal heel wat verzen waarin God ons meerdere lessen wil leren. Behalve deze, zijn er ook andere redenen waarom we bepaalde verzen in de Bijbel nog niet begrijpen. We zagen net al dat kennis een groeiproces is: het kan dus zijn dat wij zelf nog niet aan dit inzicht toe zijn. Ook is het mogelijk dat God ons geen antwoord geeft omdat het bepaalde tekstgedeelte niet voor onze tijd bedoeld is (zie bijvoorbeeld Daniel 8:26) of omdat we de verkeerde vragen stellen. Een voorbeeld van dat laatste zien we in Lukas 12. Daar kwam iemand naar de Here Jezus toe omdat hij wilde dat zijn broer de erfenis met hem zou delen. Als reactie daarop geeft de Here Jezus geen antwoord op de vraag, maar gaat Hij in op een veel fundamenteler onderwerp; de relatie met onze Hemelse Vader en het rijk zijn in Hem (vers 13-21).Wij kunnen in dezelfde fout vervallen door in de Bijbel te veel naar menselijke oplossingen te zoeken en te weinig naar de antwoorden van God zelf. Als we met Gods ogen kijken en de Geest leren volgen waar die ons leidt, zullen we ontdekken dat het in de Bijbel vaak niet om het enige juiste antwoord gaat, maar om het leren kennen van God en om liefde, verdraagzaamheid en medeleven.

God leren kennen

'Bijbelstudie doen' betekent in de eerste plaats het gewoonweg indrinken van Gods woorden om God en zijn doel met ons leven beter te leren kennen. Veel christenen die zo met de Bijbel omgaan ervaren het als plezierig om dagelijks gewoon een stukje in de Bijbel te lezen. Ze lezen één of twee hoofdstukken, denken erover en bidden erover. Door iedere dag iets anders te lezen, ontdekken ze veel verschillende dingen: ze leren over God, over hun relatie met God, over hun geloof of over dingen waarvan God wil dat wij ze doen. Door zo met de Bijbel om te gaan, door Gods Woord echt te zien als Gods stem, geven we onze Vader de gelegenheid tegen ons te praten, ons te voeden en te leiden.

Sprankelend

Leer jezelf de Statenvertaling te lezen, want deze benadert de grondtekst het meest. Het is even wennen aan het taalgebruik, maar daarvoor kan een goed woordenboek je een eind verder helpen. Je zult er nadien heel veel plezier in hebben, en het vergemakkelijkt het zoeken als wanneer je meer vertalingen hebt gelezen. Het kan helpen boeken te lezen die uw relatie met God en met Jezus verbeteren. Denk aan boeken die een Bijbelboek nader uit leggen, bijbelse dagboekjes. Andere mensen vinden het wellicht fijn hun gebeden en gedachten op te schrijven in een dagboek. Het opschrijven van gedachten bij Bijbelverzen kan u helpen dieper over een tekst na te denken en vormt - als u het terug leest - een aardig verslag van de reis die u als Christen af legt.

Door de Bijbel te zien als een persoonlijke liefdesbrief van God zult u er steeds meer naar uit gaan zien in Gods Woord te lezen. U zult verlost worden van uw angst dat u er niets van begrijpt als u zich bij het lezen laat leiden door de Geest. Hij zal u Gods gedachten uitleggen en ervoor zorgen dat u de woorden van God gaat zien op de manier waarop ze bedoeld zijn. Wie Gods gedachten, gevoelens, ideeën en plannen leert kennen door Gods alziende ogen, zal geroerd worden door zijn liefde, wijsheid, barmhartigheid en mededogen. Die man of vrouw zal gaan hunkeren naar meer; naar meer van dat levende water dat verkwikt, troost en verzorgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:43
BerichtOnderwerp: Abba Vader
 
Abba Vader, U alleen, U behoor ik toe.
U alleen doorgrondt mijn hart, U behoort het toe.
Laat mijn hart steeds vurig zijn, U laat nooit alleen.
Abba Vader, U alleen, U behoor ik toe.

Abba Vader, laat mij zijn, slechts van U alleen.
Dat mijn wil voor eeuwig zij, d'Uwe en anders geen.
Laat mijn hart nooit koud zijn Heer. Laat mij nimmer gaan.
Abba Vader, laat mij zijn, slechts van u alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:43
BerichtOnderwerp: Kom op jongens, meezingen
 
Ik dien een trouwe Heiland,
Die stierf aan 't kruis voor mij,
Die boette al mijn zonden,
mij kocht van satan vrij.
Hij is uit 't graf verrezen,
en tartte dood en schand'
om ons de weg te banen,
tot 't hemels land.

Hij leeft!, Hij leeft!
Ja, onze Heiland leeft.
Hij gaat met mij en spreekt met mij
Hij, Die mijn schuld vergeeft.
Hij leeft!, Hij leeft!
Hij deelt mijn vreugd en smart,
ja, Hij is waarlijk opgestaan
en leeft diep in mijn hart.

Een zaal'ge vree vervult mij
als 'k zing van Jezus' trouw,
van 's Heilands grote liefde,
waarop ik eeuwig bouw.
Hij zal mij nooit begeven,
Neen Hij verlaat mij niet,
de Trooster van mijn leven,
mijn Vreugd en Lied.

Mijn Heiland is verrezen,
en troont aan 's vaders zij
daar pleit Hij voor de Zijnen,
daar bidt Hij thans voor mij.
met Hem ben ik gekruisigd,
en met Hem opgestaan,
,et nieuwe kracht des hemels
leef ik voortaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:35
BerichtOnderwerp: Humor
 
BART347 schreef:
humor? klik gewoon even door naar het topic toch liever een kind

Je bent overduidelijk religieus!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:15
BerichtOnderwerp: Die in de schuilplaats des Allerhoogsten is gezeten..
 
HEIDE115 schreef:
mooie regels hoor hier.
maar de werkelijkheid van het echt zitten in de schuilplaats des Allerhoogsten
stijgt boven al je geschrevene uit..vooral als we/jij hier geen deel aan hebben leren krijgen.
dan kunnen we overal wel mee gaan instemmen..en zoveel opschrijven.
en roepen..ja zo staat het er..allemaal mooi hoor
Ik zie hier echt niets over jou zitten in die schuilplaats..wat arm.

weet je..als je daar ooit hebt gezeten.
Dan zie ik God in jou leven.
want praat niet over Jezus,ik wil Hem in jou zien.

Je bent overduidelijk religieus!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:13
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het prettig te lezen dat mijn boodschap duidelijk is overgekomen, tallguy, en zal je hint ter harte nemen.

het ga je goed,
hannah

u2 my dear.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:13
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
PETRA944 schreef:
god weet ook jouw naam.
en jij weet heel goed wat ik bedoel
god weet heel goed wie jij aanbid
en jij weet ook wat je ontvangen zal van de heere

Je bent overduidelijk religieus!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:11
BerichtOnderwerp: Als je zegt God lief te hebben..
 
JOL252 schreef:
hoge toren hoor....

Je bent overduidelijk religieus!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:10
BerichtOnderwerp: Als je zegt God lief te hebben..
 
ZEELAND736 schreef:
Geweldig dat we jouw hebben!!!!!!!!!!!

geloof of religie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:09
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
MARIEKE009 schreef:
Ik ben het volledig met deze opmerking eens.

En ik hoop en bid dat de redactie Christian Match nu echt gaat ingrijpen.

Er zijn voorheen personen geroyeerd.
Mensen die respectloos bezig zijn zouden liever ook geen toegang meer mogen hebben tot het forum!

Dat maakt het klimaat de voor de rest een stukken aangenamer!

geloof of religie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:09
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
JEFFREY984 schreef:
Ik ga niks wijzigen en ik loop ook niet te mieren Hans, maak screenshotjes zoveel je wilt, maakt mij geenszins uit. Tevens zal ik je n.a.w. gegevens niet blootstellen, dat is beneden mijn door God gegeven peil... Snappie? 31173
En dus ga je omdat je het Woord verafschuwd over tot praktijken om mensen openbaar te zetten. Stel je nou eens voor dat CM dit zou doen met alle mensen die hier staan ingeschreven, dan kan iedere gek/stalker iedereen kunnen benaderen, zelfs je familie benaderen, je via de post van alles bestellen op jouw naam, en zelfs je kinderen tegen je opzetten... want de stalker die niet alleen mij stalkte maar ook vele anderen, en die kinderen van nog geen 12 jaar jong kinderporno opstuurde... jij laat zulke mensen de vrije keuze dit als zodanig te doen.

Vroeger werd iemand gestenigd of gekruisigd.. tegenwoordig zijn er andere manieren om iemand monddood te maken als het Woord van God je niet bevalt. Mijn naam is mede door die stalker al overal bekend, evenals mijn adresgegevens... wordt die stalker gelijk, dan ben je treffend ook religieus hetgeen je toch al bent:
geloof of religie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALLGUY817 (64)





Berichten: 206

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 07:02
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
ANGEL621 schreef:
hey tallguy ik ken je niet maar heb even je berichten zitten lezen en ik vind het erg respectloos allemaal

het lijkt alsof jij jezelf ziet als Jezus ...

denk eerst na voor je iets schrijft of zegt

mensen zoals jij moeten niet eens meer toegang hebben tot dit forum of uberhaupt tot deze site

Je bent religieus net als de rest:

geloof of religie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TALLGUY817
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
Pagina 1 van 7