ChristianMatch

Forum

Tóch maar liever een kind
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4275 4276 4277 4278 4279 4280 4281 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 06:44

woensdag 25 juli 2012, 00:04

ROELANDE345 schreef:
eh jullie weten van de bloemetjes en de bijtjes? Dat je een vrouw nodig hebt om een kind te krijgen?
Of moeten we ff een oudere cm man het uit laten leggen ;)

BART:
(jammer, je snapt m niet...)

Jammer he dat ze 'm niet snapt, ja dat was 'men's talk' tussen jou en TG, ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 07:55

Elke Dag

Elke dag is weer een nieuw geschenk
Elke dag mogen we daarvoor bidden

Elke dag mogen we daarvoor danken
Elke dag mogen we Here God eren

Elke dag is dat met verdriet of blijdschap
Elke dag ziet de Here jou hart aan

Gisteren is voorbij, morgen komt nog, Vandaag helpt de Heere.

<><

AK
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 08:57

Lieve Shanita...Beste Bart...

ZULLEN WE HET LATEN RUSTEN????
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 09:19

ERIKA129 schreef:
Ik lees hier allemaal stukken van mensen die gescheiden zijn en dan denken van pff verhuizen date verweg kids die net gewent zijn begrijp ik allemaal heel goed hoor houd dat ten goede!!

Maar als ik naar mezelf kijk nooit getrouwd of samengewoont, heb mijn eigen leven opgebouwd zonder kinderen. Wel in de nabijheid van mijn familie met wie ik een hele goede band heb!
Ook ik denk regelmatig wat als ik idd een man vind met wie ik verder zou willen en hij met mij??? dan moet ook ik een heel leven gaan veranderen, heb alles alleen opgebouwd me gesetteld en gewent alles zelf te regelen, tja dan is een relatie krijgen ook niet zomaar even iets!

Oke heb geen rekening te houden met kinderen omdat ik die niet heb maar het zal wel degelijk heel moeilijk worden om mijn leven aan te passen naar 2 personen of meer terwijl dat echt helemaal nieuw is!

Ik omschrijf het misschien krom maar wil de essentie leggen dat ook daten zonder kinderen of zonder een ex niet zomaar wat is als je ouder word!

Je haalt mij de woorden uit m'n mond!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 09:31

Ik denk zeer zeker...(omdat hier 2 reacties kwamen van alleenstaande) dat wanneer je alleen bent...het heel anders wordt...
Heel raar...nu ben ik ook alleen(met dochter) en heb ik ook dat gevoel...
Alleen met die intentie...dat je getrouwd bent geweest...
Alleen zijn hoeft namelijk niet eenzaam te zijn...
Dat wil niet zeggen dat je niet graag iemand aan je zij zou willen hebben...maar je leven is denk al zo ingericht...dat je niet anders weet...
En zeker als je familie...en goede vrienden hebt...kan het leven je daarin veel inhoud geven...
Nogmaals...ook dan kun je nog verlangen naar iemand naast je...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 09:46

Straks met een cm vriendin mijn geboortplaats onveilig maken.....
Misschien nog even langs nhet strand en dan thuis komen waar mijn lief gekookt heeft.... Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 10:12

Het gaat wat mijn mening ook is hier,gewoon hoe men er persoonlijk mee om wilt gaan.
wanneer je op een site zit als deze..kan ik me indenken dat je iemand kan tegen komen die door profiel of foto erbij je al kan aantrekken bijvoorbeeld.
Zie je later dat zij of hij in verwegnistan woont..en je moet over noor wegen die hobbelig zijn;),
dan blijft het toch zo..vooral wanneer je iets van een vlinder voelt..dat je zo maar niet je nieuwsgierigheid maar meteen aan de kant kan zetten.

Het gebeurd nu eenmaal dat mensen ongeacht hun huidige situatie
toch voor elkaar willen gaan.
En wat moet er in de werkelijkheid nog veranderen,wanneer je elkaar al in liefde gevonden hebt?..
in de tijd van de bijbel,hadden ze misschien een date door op een paard dagen te moeten reizen..ik noem maar iets geks.

Uit de bijbel;
En ook moest iemand zoveel jaren meer werken bij zijn oom voor een ''2de vrouw'' die hij LIEF had...en dat werken kon je ook als afstand zien denk ik.

Daarom gaan dingen zo..hoe ze ook moeten gaan.
Als iemand in deze tijd een EIGEN keuze maakt..en zijn of haar regio voor zoeken via een vakje invult,
dan beperkt hij of zij ook zelf de mogelijkheden..om mensen tegen te komen..die wel bestaan.

(niet dat ik van mun durrup af gaat;))

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 1 augustus 2012, 10:35
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 10:25

dat vin ik sielug Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 10:43

HEIDE115 schreef:
Het gaat wat mijn mening ook is hier,gewoon hoe men er persoonlijk mee om wilt gaan.
wanneer je op een site zit als deze..kan ik me indenken dat je iemand kan tegen komen die door profiel of foto erbij je al kan aantrekken bijvoorbeeld.
Zie je later dat zij of hij in verwegnistan woont..en je moet over noor wegen die hobbelig zijn;),
dan blijft het toch zo..vooral wanneer je iets van een vlinder voelt..dat je zo maar niet je nieuwsgierigheid maar meteen aan de kant kan zetten.

Het gebeurd nu eenmaal dat mensen ongeacht hun huidige situatie
toch voor elkaar willen gaan.
En wat moet er in de werkelijkheid nog veranderen,wanneer je elkaar al in liefde gevonden hebt?..
in de tijd van de bijbel,hadden ze misschien een date door op een paard dagen te moeten reizen..ik noem maar iets geks.

Uit de bijbel;
En ook moest iemand zoveel jaren meer werken bij zijn oom voor een ''2de vrouw'' die hij LIEF had...en dat werken kon je ook als afstand zien denk ik.

Daarom gaan dingen zo..hoe ze ook moeten gaan.
Als iemand in deze tijd een EIGEN keuze maakt..en zijn regio van zoeken via een vakje invult,
dan beperkt hij of zij ook zelf de mogelijkheden..om mensen tegen te komen..die wel bestaan.

hmmm is ook wel zo, alleen als ik ooit nog verliefd word wil ik toch ooit ook trouwen ergens in de verre toekomst denk ik....en dan...ha ha als ik daar zo bij nadenk, nooit ga ik meer uit me woonplaats weg , heb zo vaak moeten verhuizen voor ex, stabiliteit voor de kinderen is het belangrijkste. punt twee al zal hij harstikke rijk zijn en een villa hier aan het water hebben, eh mijn huis opgeven Smiley die vol vragen zit met het risico dat het misschien toch over gaat en je met kids weer de straat op staat Smiley die vol vragen zit
toen ik 19 was vroeg me exman of ik met hem mee wou, dat hij zijn leven met me wou delen, niet met paard maar met een nisssan z. ha ha, ben zo gegaan , want was verliefd. nu is alles anders moeilijker als je er over nadenkt. beperk ik me mogelijkheden, ja zeker, je word gevormd door je ervaringen, denkt te veel na, durft geen maffe risico,s te nemen met kids, so wie so kun ej niet je kids effe paar dagen alleen laten om emt paard naar je geliefde te reizen,.
en ja samen door eht leven gaan, ook met latrelatie is toch samen af en toe dingen doen en er kunnen zijn voor elkaar, effe bakje koffie en verder met je eigendingen zoals chatelaum schreef
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 10:59

PETRA944 schreef:
hmmm is ook wel zo, alleen als ik ooit nog verliefd word wil ik toch ooit ook trouwen ergens in de verre toekomst denk ik....en dan...ha ha als ik daar zo bij nadenk, nooit ga ik meer uit me woonplaats weg , heb zo vaak moeten verhuizen voor ex, stabiliteit voor de kinderen is het belangrijkste. punt twee al zal hij harstikke rijk zijn en een villa hier aan het water hebben, eh mijn huis opgeven Smiley die vol vragen zit met het risico dat het misschien toch over gaat en je met kids weer de straat op staat Smiley die vol vragen zit
toen ik 19 was vroeg me exman of ik met hem mee wou, dat hij zijn leven met me wou delen, niet met paard maar met een nisssan z. ha ha, ben zo gegaan , want was verliefd. nu is alles anders moeilijker als je er over nadenkt. beperk ik me mogelijkheden, ja zeker, je word gevormd door je ervaringen, denkt te veel na, durft geen maffe risico,s te nemen met kids, so wie so kun ej niet je kids effe paar dagen alleen laten om emt paard naar je geliefde te reizen,.
en ja samen door eht leven gaan, ook met latrelatie is toch samen af en toe dingen doen en er kunnen zijn voor elkaar, effe bakje koffie en verder met je eigendingen zoals chatelaum schreef

Ja Petra,zo zie..iedereen gaat er anders mee om
en daar is logisch niets mis mee.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 10:59

Zeker als je kinderen hebt...(nog meer als ze thuis wonen) is het niet altijd eenvoudig..
Als ze wat ouder zijn kun je het wel bespreekbaar maken...maar ik vind dat het moeilijk blijft...
Natuurlijk mag je gaan voor je eigen geluk..en je leven...
Maar toch ...die kinderen zijn er...ook naar hen moet je luisteren...
Zijn het dan ook nog kinderen met problemen...is het heel erg moeilijk...
Dat is mijn ervaring...
Je wilt kiezen voor jouw geluk, maar er is daar je kind...of je kinderen...
En inderdaad...ook voor mij stond er een bungalow klaar....
Maar toch....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 1 augustus 2012, 11:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:08

HEIDE115 schreef:
ik zat ff heel diep in wat problemen zegmaar,en kon niks meer ..bidden niet ,zingen niet,niet bijbel lezen,niet geloven..
en er woonde een buurvrouw naast mij..die elke zondag heel vroeg begon te zingen..en soms een opwekkingslied of gezang die ik hebt geleerd.
wist zij veel.dat ze ook meestal voor mij aant zingen was..we konden elkaar nauwelijks.

Zo zie je dat God je nooit vergeet,hoe koud je je ook voelen kan.

ERIKA: Das een waar ding!!
Ik heb het momenteel weer even erg zwaar lag net op bed en kon alleen maar huilen en dan denk je geen gebed kan ik bedenken en alleen maar stamelen Heere help me ik kan het niet alleen, daarna mocht ik rustig worden!!
Het hoeft geen mooi gebed te zijn Hij hoort ons en ziet ons aan zoals wij op dat moment zijn! Dat is het mooie van een Vader in de Hemel!!!

Toen ik dit net las dacht ik zie je ben niet de enige, ja voelt dat zo.
Heb 't regelmatig ook ff zwaar....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:10

Chatuliem, ik antwoord je later, heb niet eens ff de tijd om rustig even te schrijven.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:16

ZEELAND736 schreef:
Zeker als je kinderen hebt...(nog meer als ze thuis wonen) is het niet altijd eenvoudig..
Als ze wat ouder zijn kun je het wel bespreekbaar maken...maar ik vind dat het moeilijk blijft...
Natuurlijk mag je gaan voor je eigen geluk..en je leven...
Maar toch ...die kinderen zijn er...ook naar hen moet je luisteren...
Zijn het dan ook nog kinderen met problemen...is het heel erg moeilijk...
Dat is mijn ervaring...
Je wilt kiezen voor jouw geluk, maar er is daar je kind...of je kinderen...
En inderdaad...ook voor mij stond er een bungalow klaar....
Maar toch....

klopt en kinderen blijven je ergens altijd nodig hebben zeeland. 1 van mij woont in amsterdam, andere gaat daar studeren 1 tje in mijn woonplaats, andere verderop en probeeert een huis in mijn woonplaats te krijgen. want die mogen graag effe langs wippen, als je ver weg woont kom je zo officieel op bezoek, leef je anders met elkaar, dus die man met paard zal moeten blijven bij mij, maar dat is weer gemeen van mij want dan laat die man zijn kids achter en effe andere baan zoeken ha ha en zo zit ik hier nog wel voorlopig effe een paar jaar op cm. Knipoog smiley met beperkte aantal mannen in mijn omgeving... ha ha die bungelow, dat is toch allemaal bijzaak, materieele dingen, wat is de kern, de mensen van wie je houd toch, inclusief de kids. en je kan wel denken dat ze je niet nodig meer hebben totdat er iets gebeurt met ze en ze je wel nodig hebben.... ik zouz elf niet gelukkig kunnen zijn als ik van me kinderen zelf ver weg ging wonen, kiezen kids er zelf voor, is oke, maar als ik ervoor zou kiezen is het als of ik ze in de steek laat voor mijn gevoel.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:32

Alles ter verrijking!

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 1 augustus 2012, 11:33
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:32

PETRA944 schreef:
klopt en kinderen blijven je ergens altijd nodig hebben zeeland. 1 van mij woont in amsterdam, andere gaat daar studeren 1 tje in mijn woonplaats, andere verderop en probeeert een huis in mijn woonplaats te krijgen. want die mogen graag effe langs wippen, als je ver weg woont kom je zo officieel op bezoek, leef je anders met elkaar, dus die man met paard zal moeten blijven bij mij, maar dat is weer gemeen van mij want dan laat die man zijn kids achter en effe andere baan zoeken ha ha en zo zit ik hier nog wel voorlopig effe een paar jaar op cm. Knipoog smiley met beperkte aantal mannen in mijn omgeving... ha ha die bungelow, dat is toch allemaal bijzaak, materieele dingen, wat is de kern, de mensen van wie je houd toch, inclusief de kids. en je kan wel denken dat ze je niet nodig meer hebben totdat er iets gebeurt met ze en ze je wel nodig hebben.... ik zouz elf niet gelukkig kunnen zijn als ik van me kinderen zelf ver weg ging wonen, kiezen kids er zelf voor, is oke, maar als ik ervoor zou kiezen is het als of ik ze in de steek laat voor mijn gevoel.

En zo kan het dus ook andersom zijn: ik wil in de buurt van mijn ouders blijven wonen om voor hen te kunnen zorgen.

Helaas is het aanzienlijk meer geaccepteerd dat ouders in de buurt van hun kinderen willen blijven wonen, dan andersom!

Wanneer ik aangeef dat ik, vanwege de zorg, in de buurt van mijn ouders wil blijven, krijg ik al snel de reactie: "Je bent toch niet met je ouders getrouwd? Je hebt toch ook een eigen leven? Er is toch genoeg zorg voor handen door instanties, dat hoef jij toch niet te doen?"

Mijn ouders hebben jaren voor mij gezorgd, mag ik nu iets terugdoen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:39

QSJE546 schreef:
dat vin ik sielug Huilende smiley, smiley in tranen

haha .. ik dacht gelijk aan deze ...

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 1 augustus 2012, 11:41
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:40

Ik geef je juist helemaal gelijk...en het is een keuze van jouw!!!!
Mijn familie woont ook allemaal hier...
Of ik met mijn familie ben getrouwd??? Nee...
En toch wil ik graag ben hen in de buurt blijven...

Ik hoorde ook wel eens een woord gericht tegen mij....
""Ze zijn toch allemaal volwassen???""

Kan wezen....maar je kunt toch ondanks dat...nog steeds kinderen hebben met zorgen...
Niet dat ze direct met die zorgen bij jouw komen, maar dat je er toch voor hen wil zijn...en ja als ik dan ver weg woon....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 1 augustus 2012, 11:44
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:47

Iedereen heeft dat...op zijn tijd...
Maar de 1 zal er vlugger over praten dan de ander...
Vergeet het verborgen leed en verdriet niet....
Zelfs iemand die elke dag lacht...en vrolijk lijkt...kan een verborgen verdriet hebben...
Ik uit het weleens door heel druk te zijn...en mega overactief....
Maar dat is ook vaak iets om te overleven...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:49

JOL252 schreef:
haha .. ik dacht gelijk aan deze ...

Nee Jol...ook dat is gemeen!!!!
Eerst gaan jullie lammetjes roosteren...en nu ook al biggetjes!!!

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 12:34

HEIDE115 schreef:
Carmen als ik dit leest..zie ik dat je met het boek geen moeite hebt
en met de vage term wel..dat kan.

Zelf denk ik hier,dat de dingen die voor jou in het boek weergegeven voor jou helderheid geboden heeft.
En het daarom misschien ook aanprijst..begrijpelijk ook.

Over de vage term je identiteit in Christus vinden..heb ik zelf nooit eerder gehoord..in ieder geval niet met deze bewoording.

De wedergeboorte geschied een keer.
maar de dagelijkse bekering doet steeds op het werk van Christus Jezus zien.
Hiermee zeg ik tegelijkertijd,dat het nieuwe leven in de mens in Christus geborgen ligt..en onderhouden wordt.

Men is niet meer van zichzelf..
Overgeplant vanuit de wortel,geplant in Christus Jezus.
Identiteit of als je het anders wilt noemen..geborgen zijn en HET LEVEN daaruit.

Identiteit in Christus word aangegeven als je uit Christus geboren bent.
Word gebruikt om aan te geven dat je net zo gaat leven als Christus, gaat denken als Christus, kortom, dat je net als Christus bent, en in het leven staat. En hierin word verwezen naar het één zijn IN HEM.
Ik vind die term niet helemaal kloppen, omdat ieder mens gemaakt is zoals hij/zij gemaakt is. Ieder mens heeft dus een door God gegeven identitiet. En die is uniek. Ik ben uit mijn moeder geboren, maar heb wel een eigen identiteit, ook al zal ik dan mogelijk in dingen op haar lijken.

In mijn beleving heeft God een mens geschapen, met kwaliteiten en gebreken. En die worden na de wedergeboorte niet anders. Ook al heet het UIT GOD GEBOREN, dan nog, een mens blijft die mens in eigenschappen die die mens die mens maakt.

Dat is ook duidelijk waar te nemen in de evangeliën. Lucas, een medicijnmeester, schreef totaal anders dan Mattheus, een tollenaar. En Petrus met zijn opvliegende karakter reageert anders dan een zachte Johannes. Identiteit, ofwel persoonlijkheid, is dus niet gerelateerd in mijn beleving aan wedergeboorte. Wel is het zo dat hoe je met je eigen identiteit omgaat, met wie je je spiegeld, anders na de wedergeboorte.

In mijn beleving is dat anders dan leven uit.....

Leven uit is daar HET LEVEN uit halen, net als de bladeren de sappen krijgen uit de stam. Maar ook in dat voorbeeld, de bladeren gaan er niet het zelfde uitzien als de stam, en hebben ook niet de zelfde eigenschappen als de stam.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 1 augustus 2012, 12:37
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 13:01

ZEELAND736 schreef:
Ik geef je juist helemaal gelijk...en het is een keuze van jouw!!!!
Mijn familie woont ook allemaal hier...
Of ik met mijn familie ben getrouwd??? Nee...
En toch wil ik graag ben hen in de buurt blijven...

Ik hoorde ook wel eens een woord gericht tegen mij....
""Ze zijn toch allemaal volwassen???""

Kan wezen....maar je kunt toch ondanks dat...nog steeds kinderen hebben met zorgen...
Niet dat ze direct met die zorgen bij jouw komen, maar dat je er toch voor hen wil zijn...en ja als ik dan ver weg woon....
Het gaat niet eens om het willen zorgen voor, het gaat erom dat je toch steeds betrokken blijft bij je kinderen

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 1 augustus 2012, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 13:12

WILLEM618 schreef:
Identiteit in Christus word aangegeven als je uit Christus geboren bent.
Word gebruikt om aan te geven dat je net zo gaat leven als Christus, gaat denken als Christus, kortom, dat je net als Christus bent, en in het leven staat. En hierin word verwezen naar het één zijn IN HEM.
Ik vind die term niet helemaal kloppen, omdat ieder mens gemaakt is zoals hij/zij gemaakt is. Ieder mens heeft dus een door God gegeven identitiet. En die is uniek. Ik ben uit mijn moeder geboren, maar heb wel een eigen identiteit, ook al zal ik dan mogelijk in dingen op haar lijken.

In mijn beleving heeft God een mens geschapen, met kwaliteiten en gebreken. En die worden na de wedergeboorte niet anders. Ook al heet het UIT GOD GEBOREN, dan nog, een mens blijft die mens in eigenschappen die die mens die mens maakt.

Dat is ook duidelijk waar te nemen in de evangeliën. Lucas, een medicijnmeester, schreef totaal anders dan Mattheus, een tollenaar. En Petrus met zijn opvliegende karakter reageert anders dan een zachte Johannes. Identiteit, ofwel persoonlijkheid, is dus niet gerelateerd in mijn beleving aan wedergeboorte. Wel is het zo dat hoe je met je eigen identiteit omgaat, met wie je je spiegeld, anders na de wedergeboorte.

In mijn beleving is dat anders dan leven uit.....

Leven uit is daar HET LEVEN uit halen, net als de bladeren de sappen krijgen uit de stam. Maar ook in dat voorbeeld, de bladeren gaan er niet het zelfde uitzien als de stam, en hebben ook niet de zelfde eigenschappen als de stam.
Wat betekent wedergeboorte eigenlijk voor jou? En waartoe dient het? Is het een abstract gegeven dat je enkel moet geloven, of is het iets concreets waardoor je leven concreet verandert?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 13:47

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat niet eens om het willen zorgen voor, het gaat erom dat je toch steeds betrokken blijft bij je kinderen

Ik lees hier veel over kinderen.
Dat men niet voor een relatie kiest óm de kinderen .
Kan ik me wat bij voorstellen.
Aan de andere kant zeg ik , als ik kijk naar mn eigen....... over 5 jaar zijn de kids het huis uit ( normaal gesproken) en dan zit je in je eentje. Goed , leuk dat ze in de buurt wonen maar denk je dat je ze dan iedere dag om je heen hebt? Nee , die bouwen ook hun eigen nestje , die hebben dan hun eigen verantwoordelijkheid , hun eigen gezinnetje, hun eigen zorgen , hun eigen plezier , hun eigen huisje . Die zitten heus niet iedere dag te wachten op pa . Die zien het ook veel liever dat pa gelukkig is in zíjn situatie . En pa zit ook heus niet te springen dat als ze eenmaal op dr eigen zitten , dat ze dan elke dag om hem heen zijn.
Mijn kids zijn nu 16 en 19 . De een doet dit , de ander is daar , en pa ? ..... die zit vaak genoeg alleen in zn uppie.
Oke , ze zullen je altijd wel eens nodig hebben maar om een relatie uit de weg te gaan speciaal voor de kids?.....
Ik geloof vast en zeker dat als de relatie tussen vader/ moeder en de kids nú goed is, vóór dat ze het huis uit zijn , dat dat dan heus niet zomaar verandert. Die blijven heus wel komen .
Uit je vertrouwde omgeving weg gaan om ergens anders gelukkig te worden met iemand , is dat je kinders in de steek laten? Nee , zo zie ik het niet. Moeilijk? Ja , dat misschien wel.

Visser , die gelooft dat ze ergens anders ook wel lekker brood bakken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 13:52

BART347 schreef:
zijn er ook wijsheden voor het digitale tijdperk?

101010101110101011010011010010010101110101010001001010001001 010101010101000101010011101111010101010010101010001010111010 101000101001001010100010000000000000011100100100101111001010 101010111010010101010100101010101010000101101000010100010001 001110010001100010101000101001011010111011001011110111000002

alleen, nu nog de vertaling....? Gefrustreerde smiley.
Te bedenken dat de computer die de Apollo 11 bediende een geheugen had van 256 kB
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:08

CHATULIEM619 schreef:

Het gaat hier ook over 2 verschillende woorden....ZORGEN...

Nee in feite zorg ik niet meer voor hen...(kleding ...voedsel)
Maar ik heb het dan nog meer over...zorgen die je kunt hebben over je kinderen...
Je kunt kinderen hebben met zorgen...problemen...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:32

CHATULIEM619 schreef:
Te bedenken dat de computer die de Apollo 11 bediende een geheugen had van 256 kB

Mijn geheugen is nog kleiner Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:37

ROLF230 schreef:
Hallo Shanita,

Ik wilde even zeggen dat je goed bezig bent. Schrijf het allemaal maar lekker van je af. Ik heb in het niet te verre verleden ook tal van leugens ontmaskert en had het daar ook redelijk veel over. Maar op een gegeven moment moet je verder met je leven en zeggen: LET IT GO! (liedje van Krezip toen ze nog tieners waren maar toch een goede waarheid).

Nou heel in het kort over mezelf dan, ik was nogal ziekig in mijn tienerjaren en rond mijn 20e ging ik op zoek naar de Waarheid. God zag mijn zoeken en stuurde het zoeken waarschijnlijk ook wel Zelf en zette mij vrij van mijn ziekten en deed me wedergeboren worden. Vanaf toen geloofde ik pas in God. Later kwam ik terecht in een zogenaamde christelijke gemeente, een evangelische gemeente. Maar net als jij heb ik een sterk gevoel voor dingen die niet kloppen , maar ik liet me toch meevoeren omdat de mensen zo aardig waren. Ik voelde dat veel dingen niet klopten en veel dingen klopten ook niet, daar heb ik ook wel een paar goede websites van dus als iemand perse wil dat ik het bevestig dan kan dat op die manier. 1,5 maand geleden pas, gelukkig, de kerk verlaten, en voel me nu als een christelijke foetus die eindelijk echt verder kan groeien en de onzin achter zich kan laten.
Nu denk ik dat veel mensen in die kerk heus wel oprechte christenen zijn, en misschien hebben ze die "bedekking" van de voorganger, zoals ze dat dan noemen, wel nodig. Ik zou het verder ook niet weten. Zelfs de voorganger zal het wel goed bedoelen, niet wetende hoeveel onbijbelse onzin hij uitkraamt.
Ach ja, de wereld ligt in de leugen zegt de Bijbel, en de kerken zijn er niet van verschoont. Ik moet weer verder en zal mijn eigen doen en laten straks moeten uitleggen aan God zoals iedereen ter verantwoording geroepen zal worden.

Groetjes,

Rolf

Thank You, heel wijs besluit.

Fijn dat je het ook inziet, ja niet alles is goud wat er blinkt....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:39

JOSINA022 schreef:
En zo kan het dus ook andersom zijn: ik wil in de buurt van mijn ouders blijven wonen om voor hen te kunnen zorgen.

Helaas is het aanzienlijk meer geaccepteerd dat ouders in de buurt van hun kinderen willen blijven wonen, dan andersom!

Wanneer ik aangeef dat ik, vanwege de zorg, in de buurt van mijn ouders wil blijven, krijg ik al snel de reactie: "Je bent toch niet met je ouders getrouwd? Je hebt toch ook een eigen leven? Er is toch genoeg zorg voor handen door instanties, dat hoef jij toch niet te doen?"

Mijn ouders hebben jaren voor mij gezorgd, mag ik nu iets terugdoen?

lief van je dat je graag bij je ouders wilt blijven voor als ze oud zijn en hulp nodig hebben, ze zijn gezegend met een dochter zoals jou
Naar boven

Auteur Bericht
HENK546

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:39

WILLEMIEN943 schreef:
Nou ik ben benieuwd, ik ga er ook eens heen!
Dus schrijf me maar op de lijst bij.

nou wiilemijn word 4 augustus eennatte dbedoening of hannah neemt haar tent mee
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4275 4276 4277 4278 4279 4280 4281 ... 6194 Volgende
Pagina 4278 van 6194