ChristianMatch

Forum

Histamine Beperkt Dieet
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4283 4284 4285 4286 4287 4288 4289 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 11:48

Histamine

Wat is histamine nu eigenlijk ?

Histamine is een biogeen amine, een stof die van nature in onze voeding voorkomt.
Normaal gesproken regelt de darm dat er niet teveel biogene aminen in de bloedbaan komen. Ze worden niet door de darmwand opgenomen of afgebroken. Als deze barriere niet goed functioneert, komen er dus teveel biogeen aminen in het bloed wat lichamelijke reacties kan veroorzaken. Als de concentratie histamine boven een bepaalde waarde komt, start dit proces.

Met een hoog histamine niveau in je lichaam kun je moeilijker denken en kun je jezelf niet goed concentreren. Tevens kan er een paniekaanval optreden. Dit gebeurt vaak een paar uur nadat je histamine vrijmakers gegeten hebt. Om het histamine niveau in je lichaam te verlagen kun je een histaminevrij dieet volgen. Zoals ik al in mijn welkomst verhaal aangaf zijn er mogelijk de volgende lichamelijke symptomen:

1) Hartritme stoornissen ( extra slagen van het hart, onregelmatige hartslag)
2) Ademhalingsproblematiek ( loopneus, verstopte neus, verkoudheid, ademnood)
3) Huidklachten ( rode vlekken, netelroos, jeuk)
4) Hoofdpijn ( migraine, duizelingen)
5) Buikklachten ( diarree, obstipatie, prikkelbaar darmsyndroom)
Zoals je wellicht al wel zult weten, kun je heel uitgebreid zoeken in google, naar de uitgebreide betekenis van Histamine. Ik heb bewust gekozen dit in te korten tot wat werkelijk belangrijk is.
Ook is het goed te weten dat een histamine-intolerantie, vanuit verschillende factoren kan ontstaan:

- Een erfelijke factor, een aangeboren afwijking waarbij er nauwelijks, of geen enzymen zoals DAO in de darmen worden aangemaakt.
- Door zweren in de maag en darm, waardoor de afbraak van aminen, door bloedingen, sterk verminderd wordt.
- Door alcohol of medicijnen
- Door een allergische reactie, dus hooikoorts, astma worden de mestcellen aangezet tot het vrijmaken van histamine
- Via voeding, waar ik dus middels deze site verder op in zal gaan.
Wat slimme trucjes om alvast mee te beginnen zijn oa.:
* Beweeg voldoende
* Zorg voor een goede ademhaling
* Zorg voor een goed dag-nacht ritme
* Zorg voor een gezond en gebalanceerd voedingspatroon
Histamine vrij eten betekent heel puur eten! Het duurt wellicht even, maar je zult er aan wennen en het pure eten leren waarderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 11:52

Wat een drama zeg. Je kunt dus niks meer eten wat lekker is...Geen pindakaas, geen soja, geen saucijsje, geen gehaktbal....dat mensen dit geloven, kan ik me echt niet voorstellen.

Ten eerste vraag ik me af waarom ik zo oud geworden ben. Elke dag twee liter drinken gevuld met aspartaam, ik hou van een gehaktbal, neem regelmatig een slavinkie. Volgens deze gezondheidsmaniakken/idioten( ik bedoel jou niet Zwaan, jij wordt hierdoor heel gemakkelijk beïnvloed) zou ik allang onder de zoden moeten liggen...

Ten tweede, dat jij een dieet moet houden, wil niet zeggen dat iedereen aan dat dieet moet houden. Ik denk dat ik maar een patatje pinda neem vanavond met Cola Light en een fricandel speciaal. Bij de tv vanavond wat chips en chocola....

btw: heeft de dokter vastgesteld dat je teveel histamine in je bloed hebt of heeft een of andere goeroe je dat verteld? En hoe hoog waren dan je waarden en nu je dit dieet volgt, hoe hoog zijn je waarden dan nu geworden? Zelf vind ik dit een broodje aap verhaal, meer gebaseerd op geloof dan op wetenschap...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 2 augustus 2012, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:03

...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:31
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:04

ZWAAN995 schreef:
Beïnvloed ben ik niet Chat ik heb werkelijk na mijn eigen lichaam geluisterd en ik weet dat als ik bepaalde dingen eet erg hoofdpijn van krijg nogmaals als u goed leest in mijn 1e blog bovenaan geld dit niet voor iedereen maar men kan het hebben is elk mens anders.
Voor mij geld dit wel en leer ermee te leven en accepteer dat.

<><

Zwaan
Heb je die waarden dan bij de arts laten meten? Ik ben ervan overtuigd dat hij dit gemakkelijk kan meten... Meten is weten immers. Heb je contact met een dietist, die je hiermee begeleidt of doe je dit uit jezelf?

Kijk nu eens zelf wat je aanmerkt als verkeerde drank:

DRANKEN WELKE JE ECHT MOET ZIEN TE VERMIJDEN:

Bier
Chocolademelk
Cola
Koffie ( je mag wel décafé)
Kunstmatige dranken
Melkpoeder
Rode wijn
Witte wijn.

Er blijft naar mijn idee alleen maar bronwater over.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 2 augustus 2012, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:10

ZWAAN995 schreef:
Beïnvloed ben ik niet Chat ik heb werkelijk na mijn eigen lichaam geluisterd en ik weet dat als ik bepaalde dingen eet erg hoofdpijn van krijg nogmaals als u goed leest in mijn 1e blog bovenaan geld dit niet voor iedereen maar men kan het hebben is elk mens anders.
Voor mij geld dit wel en leer ermee te leven en accepteer dat.

<><

Zwaan

Mooi dat je ontdekt hebt hoe het komt die hoofdpijn enzo, Klinkt als een gezond eetstijl. Zou het wel jammer vinden dat ik zo weinig vlees mocht. maar ja als je je dan goed voelt is dat ook heel wat waard.
Ikzelf heb een glucose intolerantie en ben allergisch voor in elk geval E 621, (Officieel door een arts d.m.v een bloedmonster vast gesteld Chatuliem)dus ik weet een beetje hoe beroerd je je kunt voelen als je de verkeerde dingen gegeten hebt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:15

ROELANDE345 schreef:
Ikzelf heb een glucose intolerantie en ben allergisch voor in elk geval E 621, (Officieel door een arts d.m.v een bloedmonster vast gesteld Chatuliem)dus ik weet een beetje hoe beroerd je je kunt voelen als je de verkeerde dingen gegeten hebt
Wil jij dan niet zeggen dat er veel onzin op dit terrein geschreven wordt, dat wantrouwen kweekt ten opzichte van de gewone medici? Als je van een arts een bepaald dieet voorgeschreven krijgt, vind ik het heel wat anders dan dat je jezelf dingen aan loopt te praten.

Ik weet niet wat jij precies hebt, maar mijn dokter heeft liever dat ik Light drinks neem, dan sinaasappelsap....en dat doe ik dus al meer dan 30 jaar.

Het is nl. onze nieuwe religie. Gezondheid, dat kom je op alle vlakken tegen. Het geeft een wankel vertrouwen in de toekomst, en het gaat ervan uit, dat zolang je gezond leeft, je ook langer leeft, in sommige ogen het eeuwige leven kunt verwerven.

De zonde waar deze maatschappij onder gebukt gaat is ongezond leven en met name ongezond eten. En dat eten krijgt de schuld van alle ziektes die men kan hebben. Zolang je gezond eet, word je minder snel ziek.
Daarnaast moet je aandacht hebben voor de manier waarop bepaalde producten geproduceerd worden, bij welke maanstand en welke richting.

Iedereen die deze wetten overtreedt is een zondaar en moet bekeerd worden. Met een evangelisatiedrang waar zelfs de meest fanatieke pinksteraanhangers een puntje aan kunnen zuigen, gaan ze te keer.

Tenslotte nog dit: koffie is gezond voor iemand die astma heeft. Het kan een astma aanval stop zetten. Caffeine wordt in medicijnen gebruikt. Dus ook dit verhaal is niet zwart wit...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 2 augustus 2012, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:17

...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
ZWAAN995

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:25

...

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:27

CHATULIEM619 schreef:
Wil jij dan niet zeggen dat er veel onzin op dit terrein geschreven wordt, dat wantrouwen kweekt ten opzichte van de gewone medici? Als je van een arts een bepaald dieet voorgeschreven krijgt, vind ik het heel wat anders dan maar bij de medici om jezelf dingen aan te lopen praten.

Ik weet niet wat jij precies hebt, maar mijn dokter heeft liever dat ik Light drinks neem, dan sinaasappelsap....

Ik denk dat het omgekeerde ook vaak voorkomt Dat een arts er niet aan wil dat een bepaald dieet kan helpen bij gezondheidsproblemen. En toch merken mensen dat ze zich goed voelen als ze bepaalde dingen niet eten of juist wel. Is soms ook een kwestie van gewoon proberen. Als ik geen migraine meer krijg als ik bepaalde voedingsstoffen laat staan. En ik krijg het wel als ik ze weer eet. Dan lijkt mij duidelijk wat ik het beste kan doen.

Bij diabetici wordt inderdaad vaak light voorgeschreven i.p.v. "gewoon" omdat je dan minder suiker binnenkrijgt het lijkt mij over het algemeen verstandig om je aan het advies van de arts te houden.

Zelf mankeer ik eigenlijk niets ben zo gezond als een vis alleen als ik suiker eet of iets met E621 dan heb ik de volgende dag minimaal het gevoel dat ik een kater heb, soms krijg ik ook koorts en zwelt mn slijmvlies op.is allemaal minder prettig en heel simpel te vermijden
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:37

ZWAAN995 schreef:
Bij doktoren maatschappij is snel wat uitschrijven tot de zogenaamde snoepjes fabriek en wie zich als proefkonijnen dienen. Bepaalde snoepjes kunnen goed zijn zoals mijn mams snoepjes eet voor haar hart. Maar verder de apothekers mensen die daar werken weten heel goed wat erin zit en wat de bewerkingen ervan zijn en beginnen daar niet eens aan om te snoepen hooguit 1 snoepje in het jaar tegen hoofdpijn.

Doordat er veel troep in het eten en drinken zitten krijgt men klachten en is mooie verdiensten voor de doktoren op die manier word men rijk als voor de vele andere maatschappij van winkeliers bedrijven de mens is hooguit een nummer en geen persoon om na omkijk te hebben.

Dit is mijn mening en visie erover waar ik levenservaringen mee heb naast mijn familie kwestie kan ik daar een boek over schrijven.

<><

Zwaan
je bevestigt alleen maar mijn vermoedens. Zolang het wantrouwen voor de artsen je belangrijkste motief is, vind ik het een broodje aap verhaal, een evangelie van deze tijd. En wat betreft de dokters, je weet zelf ook wel, dat een aantal ziektes gewoon niet te genezen is.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:42

ZWAAN995 schreef:
Bij doktoren maatschappij is snel wat uitschrijven tot de zogenaamde snoepjes fabriek en wie zich als proefkonijnen dienen. Bepaalde snoepjes kunnen goed zijn zoals mijn mams snoepjes eet voor haar hart. Maar verder de apothekers mensen die daar werken weten heel goed wat erin zit en wat de bewerkingen ervan zijn en beginnen daar niet eens aan om te snoepen hooguit 1 snoepje in het jaar tegen hoofdpijn.

Doordat er veel troep in het eten en drinken zitten krijgt men klachten en is mooie verdiensten voor de doktoren op die manier word men rijk als voor de vele andere maatschappij van winkeliers bedrijven de mens is hooguit een nummer en geen persoon om na omkijk te hebben.

Dit is mijn mening en visie erover waar ik levenservaringen mee heb naast mijn familie kwestie kan ik daar een boek over schrijven.

<><

Zwaan

Dit is wel heel generaliserend naar de artsen toe zeg. De meeste van hen zijn heel gewetensvolle mensen die echt niet zomaar een medicijn voorschrijven( en het zijn ook echt geen snoepjes) En al helemaal niet omdat zij er wat aan zouden verdienen. Zit in de zorg en ben zelf zeer kritisch t.o.v. onnodig medicijngebruik maar ken ook een behoorlijk aantal mensen die dankzij de medicijnen nog leven en een redelijk goed leven hebben
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:47

VISSER278 schreef:
Nee , ik kom daar enkel maar voor vis.
Maar de gemeente is daar wel goed bezig dan denk ik door de graffitti te verwijderen.
Heb zelf pas nog een mail naar de gemeente gestuurd vanwege de loslopende honden daar. Er was op een avond haast niet te vissen omdat je de honden zo in de gaten moest houden. Er stond er één bijna tegen mn viskoffer te pissen , een andere dolde ff tussen mn hengels . Maar de gemeente heeft beloofd dat te zullen aanpakken.
Een peuk op het strand , die met de vloed toch wel weg spoelt , daar schenken ze meer aandacht aan. Tssss , bij iedere strandovergang hebben ze asbakken geplaatst zogenaamd om het strand schoon te houden.

zeker bij iedere strandovergang waar jij altijd door heen loopt, dat moet je toch tot nadenken zetten, ja toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:49

VISSER278 schreef:
De lichtjes zijn uit hoor .
Ze zijn nu veranderd in groene en rooie tonnen. Oftewel....BOEIEN.

dus , je kan weer gewoon , rustig een ritje meedoen. Lachende smiley

ha ha das ook een sport, proberen op zo,n boei te klimmen en niet te verzuipen,
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:54

Vandaag wordt een makkie...dochter wil wrap...maar moeders heeft daar niets mee...maar dat kan geregeld worden....
De komende dagen....hoef ik helemaal niet te koken...dus ook niets verzinnen...heerlijk moet dat wezen....!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:00

ERIKA129 schreef:
Die gore dingen komen bij mij dus echt niet in huis he!
Dacht trouwens dat alleen ouwe mensen die dingen nog gebruikten Smiley met dichtgeplakte mond
Maar goed als de pannekoeken mar gesmaakt hebben Clown smiley

Wat heb je gegeten vandaag? - Pannekoek met rozijnen Knipoog smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:02

Een hele fijne dag met elkaar gewenst.....Geniet er maar van...
Hopend voor jullie( en mezelf natuurlijk) op een zonnige dag...

Ik ben er even niet...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:03

ZWAAN995 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=xolvGqXgsCo

Veilig in Jezus' armen, veilig aan Jezus' hart;
Daar in zijn teer erbarmen, daar rust mijn ziel van smart.
Hoor, 't is het lied der eng'len, zingend van liefd' en vreê,
Ruisend uit 's hemels zalen, over de glazen zee.
Veilig in Jezus' armen, veilig aan Jezus' hart;
Daar in zijn teer erbarmen, daar rust mijn ziel van smart.

Veilig in Jezus' armen, vrij bij mijn Heer en Borg,
Vrij van 't gewoel der wereld, vrij van verdriet en zorg,
Vrij van de vrees en twijfel, vrij van der zonden macht;
Nog slechts een weinig lijden, nog slechts een korte nacht.
Veilig in Jezus' armen, vrij bij mijn Heer en Borg,
Vrij van 't gewoel der wereld, vrij van verdriet en zorg.

Jezus, mijn dierb're toevlucht, Jezus, Gij stierft voor mij!
Dat op die rots der eeuwen, eeuwig mijn hope zij.
Heer, laat mij lijdzaam wachten, totdat het duister vliedt,
En 't oog aan gindse kusten uw heillicht gloren ziet.
Jezus, mijn dierb're toevlucht, Jezus, Gij stierft voor mij!
Dat op die rots der eeuwen, eeuwig mijn hope zij.

<><

Zwaan

vind het plaatje erg mooi
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:11

ERIKA129 schreef:
Jij bent echt erg Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
De arme jongen denkt ons te moeten bezig houden snap dat dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nou ik denk eerder dat de jonge meiden van 20 tot 30 hem te weinig uitputten (oftewel ze zien hem over het hoofd) en dat hij daarom hier maar z'n energie komt opmaken (oftewel een beetje aandacht probeert te krijgen)
Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:13

VISSER278 schreef:
Er staat hier in de schuur nog een fiets die rijklaar gemaakt moet worden. Lachende smiley

Breng maar ff
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:17

HARALD940 schreef:
Wat een luizenleven, ik ben hier "hard" aan het werk. Engeltje smiley
Daarom heb ik ook tijd om op CM te forumen.....

Heb ondertussen de ramen al gezeemd. Met de vijver bezig geweest, gegeten, en dan zo de auto wassen en stofzuigen. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:18

ANNA415 schreef:
Wat heb je gegeten vandaag? - Pannekoek met rozijnen Knipoog smiley Zieke smiley

he jakkes Anna
Zieke smiley Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:19

HARALD940 schreef:
Een harde schijf ziet er zo uit ongeveer

en om hem veilig aan de straat te zetten kun je ook dit schitterende hulpmiddel gebruiken....

Carmen
Mag ook een hamer van een ander merk hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:21

ROELANDE345 schreef:
he jakkes Anna
Zieke smiley Kotsende smiley

En daarom heb ik niet zo'n ding in huis Knipoog smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:22

ANNA415 schreef:
En daarom heb ik niet zo'n ding in huis Knipoog smiley Zieke smiley

eh nee ik ook niet
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:23

SWEETLADY943 schreef:
Hoi Anna, heb je er wel eens aan gedacht, dat dit dan juist de gelegenheid kan zijn om die man te scheren Knipoog smiley

Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:26

ANNA415 schreef:

Conclusie; altijd je scheerapparaat mee!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:27

INGE721 schreef:
Conclusie; altijd je scheerapparaat mee!!!!!!

Nee vliegenvanger. Zie ander topic. (huishoudelijk) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:35

ERIKA129 schreef:
Barbaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Hoe zo barbaar. Heet gewoon waxen. Is juist modern. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:36

ZWAAN995 schreef:
Mocht de taxi vervoer mogelijk zijn.
Moet ik zelf zeker zorgen voor vegaburgers of anders wat want ik mag geen varkens,rund en lamsvlees eten. Af en toe stukje kip maar met mate.

Weet sinds dit jaar dat ik Histamine beperkt ben en dus niet alles meer mag eten. Wat ik vooral vermijd is kleur, geur, smaakstoffen en conserveringsmiddelen is voor mij puur gif. Daarom eet en drink ik alleen biologisch is voor mijn lichaam beter te dragen.

<><

Zwaan

Smiley die vol vragen zit

"de taxi" moet een nachtdienst overnemen ivm een verwachtte geboorte, zwaan; dus vervoer is via deze taxi helaas niet mogelijk.

mocht je toch kans zien om te komen, dan is het de bedoeling dat iedereen voor zichzelf eten/drinken verzorgt. in jouw geval betekent dit dus dat je je eigen vega-burgers, broodje en wat te drinken in je tas hebt. een stoeltje of iets kan ook prettig zijn; er zijn meer mensen die een paar stoelen mee nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:38

ANNA415 schreef:

je gaat lekker, hé, anna?
doe er gelijk wat borstsnoeisel op, joh; voor de smaak!! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4283 4284 4285 4286 4287 4288 4289 ... 6194 Volgende
Pagina 4286 van 6194