Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:41
|
|
|
Ik blijf bidden voor je Vrijgezel, elke keer als ik aan je denk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:52
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Histamine
Wat is histamine nu eigenlijk ?
Histamine is een biogeen amine, een stof die van nature in onze voeding voorkomt. Normaal gesproken regelt de darm dat er niet teveel biogene aminen in de bloedbaan komen. Ze worden niet door de darmwand opgenomen of afgebroken. Als deze barriere niet goed functioneert, komen er dus teveel biogeen aminen in het bloed wat lichamelijke reacties kan veroorzaken. Als de concentratie histamine boven een bepaalde waarde komt, start dit proces.
Met een hoog histamine niveau in je lichaam kun je moeilijker denken en kun je jezelf niet goed concentreren. Tevens kan er een paniekaanval optreden. Dit gebeurt vaak een paar uur nadat je histamine vrijmakers gegeten hebt. Om het histamine niveau in je lichaam te verlagen kun je een histaminevrij dieet volgen. Zoals ik al in mijn welkomst verhaal aangaf zijn er mogelijk de volgende lichamelijke symptomen:
1) Hartritme stoornissen ( extra slagen van het hart, onregelmatige hartslag) 2) Ademhalingsproblematiek ( loopneus, verstopte neus, verkoudheid, ademnood) 3) Huidklachten ( rode vlekken, netelroos, jeuk) 4) Hoofdpijn ( migraine, duizelingen) 5) Buikklachten ( diarree, obstipatie, prikkelbaar darmsyndroom) Zoals je wellicht al wel zult weten, kun je heel uitgebreid zoeken in google, naar de uitgebreide betekenis van Histamine. Ik heb bewust gekozen dit in te korten tot wat werkelijk belangrijk is. Ook is het goed te weten dat een histamine-intolerantie, vanuit verschillende factoren kan ontstaan:
- Een erfelijke factor, een aangeboren afwijking waarbij er nauwelijks, of geen enzymen zoals DAO in de darmen worden aangemaakt. - Door zweren in de maag en darm, waardoor de afbraak van aminen, door bloedingen, sterk verminderd wordt. - Door alcohol of medicijnen - Door een allergische reactie, dus hooikoorts, astma worden de mestcellen aangezet tot het vrijmaken van histamine - Via voeding, waar ik dus middels deze site verder op in zal gaan. Wat slimme trucjes om alvast mee te beginnen zijn oa.: * Beweeg voldoende * Zorg voor een goede ademhaling * Zorg voor een goed dag-nacht ritme * Zorg voor een gezond en gebalanceerd voedingspatroon Histamine vrij eten betekent heel puur eten! Het duurt wellicht even, maar je zult er aan wennen en het pure eten leren waarderen. |
Dank je Zwaan!!!!!!!! Ik herken dingen, ja, vanaf kind zijn heb ik al allergie, ja zo wordt het toch ook genoemd? Maar ja, ik denk zelf, dat het psychisch (ook) kan zijn, sinds een paar jaar denk ik dat. Als ik aanvallen had van het een en ander, was dat áltijd, zonder uitzondering na ernstige psychische stress. Ja, ik had meerdere van de dingen die je opnoemt.
Dat ik denk dat het (ook) psychisch kan zijn, wil niet zeggen dat medicijnen niet helpen, integendeel.
Maar ja, hoe dan ook. Ik had, heb eigenlijk er medicijnen voor, ff kijken hoe ze heten, ja: incidal, ofwel certrizine, ken je dat soms?
Groetjes en bedankt!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 augustus 2012, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn vraag was gericht op je volgende opmerking: Wat verandert bij de wedergeboorte volgens jou wel dan? |
De bron waaruit je leeft. Je wil hierin wat God wil, ook al komt je eigen ik daar nog zo tegen in opstand, je gaat dingen van God lief krijgen, je gaat anders met je medemens om, je gaat je leven inrichten naar de wil van God, en wat het mooiste is, maar ook vaak het moeilijkste, je gaat je leven niet meer leven vanuit jezelf, maar vanuit wat God je geeft. Heel afhankelijk, vaak moet je wachten op Gods tijd (het moeilijkste wat er is vind ik), maar toch, je weet je veilig in Hem. Omdat Hij je nooit alleen laat, hoe donker het ook mag zijn, diep in je weet je dat Hij er is, altijd, overal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:59
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De bron waaruit je leeft. Je wil hierin wat God wil, ook al komt je eigen ik daar nog zo tegen in opstand, je gaat dingen van God lief krijgen, je gaat anders met je medemens om, je gaat je leven inrichten naar de wil van God, en wat het mooiste is, maar ook vaak het moeilijkste, je gaat je leven niet meer leven vanuit jezelf, maar vanuit wat God je geeft. Heel afhankelijk, vaak moet je wachten op Gods tijd (het moeilijkste wat er is vind ik), maar toch, je weet je veilig in Hem. Omdat Hij je nooit alleen laat, hoe donker het ook mag zijn, diep in je weet je dat Hij er is, altijd, overal. |
Hai Willem,
Ja, ik heb het juist andersom, ik vind het juist het makkelijkste wat er is, je leven inrichten naar Gods wil. Misschien omdat ik ruim 20 jaar gelovig ben?
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 14:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willem,
Ja, ik heb het juist andersom, ik vind het juist het makkelijkste wat er is, je leven inrichten naar Gods wil. Misschien omdat ik ruim 20 jaar gelovig ben?
Groetjes! |
Ha Shanita,
Als je alles kan loslaten wat je zelf zo graag zou willen, dan zal het best makkelijk zijn. Toen ik een hartinfarct kreeg, en op weg naar het ziekenhuis, toen kon ik alles loslaten, toen was het makkelijk ja. En het was ook goed, wat er ook zou gebeuren. Maar zo bleef het niet. Er zijn best momenten dat ik wel is mopper hoor. Dat het allemaal zo lang moet duren, dat als ik geloof krijg dat er iets gaat gebeuren, het eerst zover moet komen dat iedereen om me heen in de stress schiet omdat het noodzakelijke uitblijft. Dan is het echt niet makkelijk, om maar te volgen, om je afhankelijk op te moeten stellen. Maar dit is mijn ervaring he, dat wil niet zeggen dat dat een voorwaarde is dat het zo loopt
groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 14:14
|
|
|
CARMEN073 schreef: | schreef: Hm... met gevaar voor eigen leven.... (remind you; ik zit in de evang/pinksterhoek)
Ik geloof direct dat sexueel misbruik overal even vaak voorkomt en dat dit met denominatie, christelijke dogma's weinig van doen heeft.
Edoch, de manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.
In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.
En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.
Maar het moet ons wel wakker schudden.... |
JOL: edoch... ook mensen die bepleiten wedergeboren te zijn, met de handen omhoog hun God staan te aanbidden.... echte christenen ja maar er zijn er die zich schuldig maken aan misbruik... inderdaad geen christelijk gedrag. Maar ook wedergeboren mensen blijven mensen met gebreken en kwetsbaarheden... en nog maar niet te spreken van de taboes waardoor zoveel niet bespreekbaar is (want je bent toch nieuwgeboren? het oude leven is voorbij? "prijs God broeder, zuster, je bent meer dan overwinnaar!" ..uhu...) waardoor zaken een eigen leven gaan leiden... het maakt niet uit: naamchristen of wedergeboren, het kan allemaal...
Nou, het kan allemaal wel een groot probleem zijn, iemand hiervoor schreef dat het zelfs in kerkelijk kringen nog vaker voorkomt.....(bron?)
Iig of het er nu wel of niet vaker voorkomt, in wat voor kerk dan ook, is het niet zo dat dat tricky is... Ik bedoel, allermeeste daders komen er uit zichzelf niet mee, van ja, ik heb mijn kleuter jarenlang misbruikt en, en/of mijn tienerdochtertje, want die zag er zó .. uit, toen ze opgroeide... Kijk, zo'n man zorgt er voor dat zijn dochter nooit meer een vader heeft, vaak ook de moeder niet, want die staat vaak achter de vader, zo'n kind kan nooit meer gezonde relatie's opbouwen, kan jarenlang frigide zijn, met alle gevolgen, veel van die kinderen plegen al zelfmoord rond hun 16de, zo van wat heeft het leven eigenlijk voor zin... Doen ze dat niet gaan ze een heel moeilijk leven tegemoet, en als ze mazzel hebben komen ze er voor hun 40ste/50ste uit, ik bedoel dat ze dan de boel zodanig hebben verwerkt dat er weer sprake kan zijn van echt geluk en vrede.
Igg lees maar wat voor gevolgen op google nog meer, en dat alleen omdat zo'n vader het niet op kan brengen gewoon trots te zijn op zijn knappe dochter, maar alleen denkt van lekker jong ding etc. Dus alleen aan zichzelf denkt..
En vaak komt het juist in die familie's voor waarvan je denkt dat het dáár niet voorkomt, omdat ze een dubbel leven leidden.
Stel, zo'n man komt niet tot bekering, blijft gewoon mooi weer spelen voor de buitenwereld, kerk, zijn tienerdochter komt al enkele jaren niet meer in de kerk, sterker nog is uit huis gevlucht en samen gaan wonen om de situatie te onvluchten. Over zijn tienerdochter die die jarenlang verkracht heeft zegt ie van, dat ze 'rebels' is geworden en niets meer met geloof te maken wil hebben.
Mensen geloven dat.
Maar wat voor 'loon' zal die man hebben als ie sterft? (uiteraard zonder dingen te hebben rechtgezet, wat de allermeesten niet doen, behalve als ze er zelf beter van worden en het kan niet anders?)
(even in het 'juiste' onderwerp geplaatst, mijn laatste reactie. Want het stond in topic: Kun je mensen ook blocken in het forum?', Forum: 'Over ChristianMatch'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 augustus 2012, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 14:37
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zou best kunnen Tallguy maar misschien ook omdat dit een date site is. Geen bijbelstudiesite. Het is (meestal) fijn om met elkaar van gedachten te wisselen,maar als ik bijbelstudie wil doen heb ik zo mn eigen bronnen |
Hai Roelande,
Ik wou hier even op reageren.
Als ik hier, op dit forum reageer, is dat nooit met in mijn achterhoofd van dat het een datingsite is. Dat deed ik middels mail, met mijn eerste date hier.
Ik weet nog wel, enkele jaren terug was er een forum, precies als deze, die heette OneWay, die is nu uit de lucht dat forum.
Nou daar had je net als hier, onderwerpen waaronder je kon reageren. alleen het was iets uitgebreider, in die zin, er was ook een Kopje, "Actualiteiten, 'zet hier nieuws neer wat je aanspreekt en discusieer daarover'. Ja, en als je nu een nieuwsartikel hebt, waarover je wilt discussieren ja dan moet je even kiezen tussen 'Vriendschap en relaties' en 'Christelijke levenswandel' oid.
En ik weet nog goed, daar op het OneWay forum ontstonden dus ook relaties, je kon ook prive mailen, zelfs ook E-cards versturen. Want als ik gewoon mezelf ben met schrijven, en niet bij elke posting denk, kom ik wel goed over voor een eventuele partner, ja, dan schrijf ik niet meer onbevooroordeeld. Onbevooroordeeld=fris, objectief, onbevangen, onpartijdig
En als sommigen mannen dan denken bij mij daar begin ik niet aan oid, nou jammer dan. Daar hadden ze dan toch achteraf achter gekomen, dat ik een mening heb, en welke.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 augustus 2012, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:11
|
|
|
Ben nog aan t nagenieten van de hele mooie en bijzondere dag van gisteren die ik met mijn (cm) vriendin Inge heb doorgebracht. Nu weet ik waar Arbraham de mosterd haalt 
Het weer was ook zo mooi, we hebben heerlijk buiten gegeten, wat door haar lief was klaargemaakt Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je gaat lekker, hé, anna? doe er gelijk wat borstsnoeisel op, joh; voor de smaak!!  |
Nee is om te flossen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:15
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee is om te flossen  |
Jij bent echt ergggggggggggg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | JOL: edoch... ook mensen die bepleiten wedergeboren te zijn, met de handen omhoog hun God staan te aanbidden.... echte christenen ja maar er zijn er die zich schuldig maken aan misbruik... inderdaad geen christelijk gedrag. Maar ook wedergeboren mensen blijven mensen met gebreken en kwetsbaarheden... en nog maar niet te spreken van de taboes waardoor zoveel niet bespreekbaar is (want je bent toch nieuwgeboren? het oude leven is voorbij? "prijs God broeder, zuster, je bent meer dan overwinnaar!" ..uhu...) waardoor zaken een eigen leven gaan leiden... het maakt niet uit: naamchristen of wedergeboren, het kan allemaal...
Nou, het kan allemaal wel een groot probleem zijn, iemand hiervoor schreef dat het zelfs in kerkelijk kringen nog vaker voorkomt.....(bron?)
Iig of het er nu wel of niet vaker voorkomt, in wat voor kerk dan ook, is het niet zo dat dat tricky is... Ik bedoel, allermeeste daders komen er uit zichzelf niet mee, van ja, ik heb mijn kleuter jarenlang misbruikt en, en/of mijn tienerdochtertje, want die zag er zó .. uit, toen ze opgroeide... Kijk, zo'n man zorgt er voor dat zijn dochter nooit meer een vader heeft, vaak ook de moeder niet, want die staat vaak achter de vader, zo'n kind kan nooit meer gezonde relatie's opbouwen, kan jarenlang frigide zijn, met alle gevolgen, veel van die kinderen plegen al zelfmoord rond hun 16de, zo van wat heeft het leven eigenlijk voor zin... Doen ze dat niet gaan ze een heel moeilijk leven tegemoet, en als ze mazzel hebben komen ze er voor hun 40ste/50ste uit, ik bedoel dat ze dan de boel zodanig hebben verwerkt dat er weer sprake kan zijn van echt geluk en vrede.
Igg lees maar wat voor gevolgen op google nog meer, en dat alleen omdat zo'n vader het niet op kan brengen gewoon trots te zijn op zijn knappe dochter, maar alleen denkt van lekker jong ding etc. Dus alleen aan zichzelf denkt..
En vaak komt het juist in die familie's voor waarvan je denkt dat het dáár niet voorkomt, omdat ze een dubbel leven leidden.
Stel, zo'n man komt niet tot bekering, blijft gewoon mooi weer spelen voor de buitenwereld, kerk, zijn tienerdochter komt al enkele jaren niet meer in de kerk, sterker nog is uit huis gevlucht en samen gaan wonen om de situatie te onvluchten. Over zijn tienerdochter die die jarenlang verkracht heeft zegt ie van, dat ze 'rebels' is geworden en niets meer met geloof te maken wil hebben.
Mensen geloven dat.
Maar wat voor 'loon' zal die man hebben als ie sterft? (uiteraard zonder dingen te hebben rechtgezet, wat de allermeesten niet doen, behalve als ze er zelf beter van worden en het kan niet anders?)
(even in het 'juiste' onderwerp geplaatst, mijn laatste reactie. Want het stond in topic: Kun je mensen ook blocken in het forum?', Forum: 'Over ChristianMatch'. |
Wat mij opvalt is dat er in mijn beleving voorbij gegaan wordt aan de oorzaak van het probleem. Waarde voor de persoon en het leven is iets wat God ons opdraagt. Je naaste liefhebben als jezelf. Dat betekend waarde voor je eigen leven, maar ook voor je eigen lichaam. En dat betekend ook waarde voor het leven en lichaam van kinderen. Juist kinderen hebben nodig waarde gevoel te ontwikkelen. Ze mogen er zijn, en verdienen niet om te vallen in een lust-schandaal. Maar ook de dader doet zich ernstig te kort. Hij heeft ook de taak zijn lichaam te bewaren, en daar waardevol mee om te gaan. En dat niet te vergooien in lust en genot. Los van het gegeven of iemand kerkelijk meeleeft, gelovig is, of wat ook. Van een gelovig iemand mag anders verwacht worden, maar wie staat ziet toe dat hij niet valle. Dat wil zeggen, als God ons loslaat zijn we tot alles in staat. En als je je dat bewust ben, dan leef je anders. Dan is het een leven in afhankelijkheid in Hem, om uit Hem bewaard te worden voor dergelijke schandalen. En gaat het om een wedergeboren persoon, wat een kwade naam werp zoiemand op zijn Heiland. En als er liefde is tot Die God, dan komt die mens er ook op terug, en zal boete doen over een weg die zo van God afgaat. In die weg, geloof ik, dat geloof tot gevolg heeft dat God een mens ook laat inzien wat hij misdaan heeft. Zie aan David met Bathseba. Daar moest wel Nathan aan te pas komen, maar toch, hij viel er wel voor, en beleed God zijn schulden. Daarnaast, wil iemand met God leven, dan heeft ook het Hem verlaten gevolgen. Weer David met Bathseba, het kind moest sterven. Een straf van God, omdat David Gods Naam heeft doen lasteren. En ik geloof sterk, dat we als gelovigen ons meer dienen druk te maken om Gods heilige Naam, die door dergelijke schandalen ook erg gelasterd word, en ook vaak tot gevolg heeft dat kinderen het geloof vaarwel zeggen. En begrijpelijk, maar tegelijk ook zo diep verdrietig. Want buiten God is er geen echt geluk, en ook misbruikte mensen hebben dat geluk IN HEM zo intens hard nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:19
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee vliegenvanger. Zie ander topic. (huishoudelijk)  |
Wel arme man, het is idd maar goed dat je EHBO kunt! Jij hebt je handen vol zo te horen
Ben blij dat ik me daar nog niet zo druk om wil maken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:20
|
|
|
SWEETLADY943 schreef: | Wel arme man, het is idd maar goed dat je EHBO kunt! Jij hebt je handen vol zo te horen
Ben blij dat ik me daar nog niet zo druk om wil maken! |
nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:21
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Wat mij opvalt is dat er in mijn beleving voorbij gegaan wordt aan de oorzaak van het probleem. Waarde voor de persoon en het leven is iets wat God ons opdraagt. Je naaste liefhebben als jezelf. Dat betekend waarde voor je eigen leven, maar ook voor je eigen lichaam. En dat betekend ook waarde voor het leven en lichaam van kinderen. Juist kinderen hebben nodig waarde gevoel te ontwikkelen. Ze mogen er zijn, en verdienen niet om te vallen in een lust-schandaal. Maar ook de dader doet zich ernstig te kort. Hij heeft ook de taak zijn lichaam te bewaren, en daar waardevol mee om te gaan. En dat niet te vergooien in lust en genot. Los van het gegeven of iemand kerkelijk meeleeft, gelovig is, of wat ook. Van een gelovig iemand mag anders verwacht worden, maar wie staat ziet toe dat hij niet valle. Dat wil zeggen, als God ons loslaat zijn we tot alles in staat. En als je je dat bewust ben, dan leef je anders. Dan is het een leven in afhankelijkheid in Hem, om uit Hem bewaard te worden voor dergelijke schandalen. En gaat het om een wedergeboren persoon, wat een kwade naam werp zoiemand op zijn Heiland. En als er liefde is tot Die God, dan komt die mens er ook op terug, en zal boete doen over een weg die zo van God afgaat. In die weg, geloof ik, dat geloof tot gevolg heeft dat God een mens ook laat inzien wat hij misdaan heeft. Zie aan David met Bathseba. Daar moest wel Nathan aan te pas komen, maar toch, hij viel er wel voor, en beleed God zijn schulden. Daarnaast, wil iemand met God leven, dan heeft ook het Hem verlaten gevolgen. Weer David met Bathseba, het kind moest sterven. Een straf van God, omdat David Gods Naam heeft doen lasteren. En ik geloof sterk, dat we als gelovigen ons meer dienen druk te maken om Gods heilige Naam, die door dergelijke schandalen ook erg gelasterd word, en ook vaak tot gevolg heeft dat kinderen het geloof vaarwel zeggen. En begrijpelijk, maar tegelijk ook zo diep verdrietig. Want buiten God is er geen echt geluk, en ook misbruikte mensen hebben dat geluk IN HEM zo intens hard nodig. |
Amen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:21
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jij bent echt ergggggggggggg  |
Nee borsthaar dat is pas erggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee borsthaar dat is pas erggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg  |
Is dat zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Is dat zo  |
Is er een huishoudelijk middeltje tegen, naast de vliegenvanggevalles.
(ff weer on-topic he )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:25
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee is om te flossen  |
wat je niet allemal met een man kan doen, van flossen met zijn borsthaar tot de vuilnisbak buiten laten zetten
eh vliegenvangers, hing me huis vorig jaar vol mee, dankzij de buurman die vogels, echt honderden in de tuin had,in een kooi, die stonk.... nu zijn de vogels weg en de vliegenvangers.en het schrikdraad, want owee als er een kat in de tuin kwam, dus me schutting leek meer op een gevangenis hek. maar ik loop er gewoon altijd onder door, alleen inderdaad, komt er een man die zijn wat groter. ha ha zo stooten die ook nog es hun hoofd tegen me lampen, die hangen niet zo hoog bij mij, of nog lueker, maak ik koffie of thee, klap ik het keukenkastje open, gaat bij mij gewoon goed, maar als er een man achter je staat dus niet. best onhandig als je groot bent, vooral met vliegenvangers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:34
|
|
|
Hai Hannah,
Als je het op die manier zegt kan ik er wel in meegaan.
groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:35
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Wat mij opvalt is dat er in mijn beleving voorbij gegaan wordt aan de oorzaak van het probleem. Waarde voor de persoon en het leven is iets wat God ons opdraagt. Je naaste liefhebben als jezelf. Dat betekend waarde voor je eigen leven, maar ook voor je eigen lichaam. En dat betekend ook waarde voor het leven en lichaam van kinderen. Juist kinderen hebben nodig waarde gevoel te ontwikkelen. Ze mogen er zijn, en verdienen niet om te vallen in een lust-schandaal. Maar ook de dader doet zich ernstig te kort. Hij heeft ook de taak zijn lichaam te bewaren, en daar waardevol mee om te gaan. En dat niet te vergooien in lust en genot. Los van het gegeven of iemand kerkelijk meeleeft, gelovig is, of wat ook. Van een gelovig iemand mag anders verwacht worden, maar wie staat ziet toe dat hij niet valle. Dat wil zeggen, als God ons loslaat zijn we tot alles in staat. En als je je dat bewust ben, dan leef je anders. Dan is het een leven in afhankelijkheid in Hem, om uit Hem bewaard te worden voor dergelijke schandalen. En gaat het om een wedergeboren persoon, wat een kwade naam werp zoiemand op zijn Heiland. En als er liefde is tot Die God, dan komt die mens er ook op terug, en zal boete doen over een weg die zo van God afgaat. In die weg, geloof ik, dat geloof tot gevolg heeft dat God een mens ook laat inzien wat hij misdaan heeft. Zie aan David met Bathseba. Daar moest wel Nathan aan te pas komen, maar toch, hij viel er wel voor, en beleed God zijn schulden. Daarnaast, wil iemand met God leven, dan heeft ook het Hem verlaten gevolgen. Weer David met Bathseba, het kind moest sterven. Een straf van God, omdat David Gods Naam heeft doen lasteren. En ik geloof sterk, dat we als gelovigen ons meer dienen druk te maken om Gods heilige Naam, die door dergelijke schandalen ook erg gelasterd word, en ook vaak tot gevolg heeft dat kinderen het geloof vaarwel zeggen. En begrijpelijk, maar tegelijk ook zo diep verdrietig. Want buiten God is er geen echt geluk, en ook misbruikte mensen hebben dat geluk IN HEM zo intens hard nodig. |
Mooi verwoord Willem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:39
|
|
|
moeiilijk je leven inrichten na gods wil.voor mij persoonlijk is dat soms een heel gevecht. en ik weet god heeft het beste met me voor, zijn geboden zijn er om ons ook te beschermen. en dan de vraag, wat wil god eigenlijk hoe ik verder ga in mijn leven? met die vraag zit ik al lang,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:39
|
|
|
Kunnen we niet een auditie organiseren voor vrouwen van zijn leeftijdscategorie? Een soort idols, maar dan met Bart als hoofdprijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:41
|
|
|
Hai Willem!
Mooi stukkie!
Ik ga er deze week op in, want het werk stapelt zich hier op ;)
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 15:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Mooi verwoord Willem. |
inderdaad mooi verwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 16:10
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Kunnen we niet een auditie organiseren voor vrouwen van zijn leeftijdscategorie? Een soort idols, maar dan met Bart als hoofdprijs  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 16:14
|
|
|
PETRA944 schreef: |
wat je niet allemal met een man kan doen, van flossen met zijn borsthaar tot de vuilnisbak buiten laten zetten
eh vliegenvangers, hing me huis vorig jaar vol mee, dankzij de buurman die vogels, echt honderden in de tuin had,in een kooi, die stonk.... nu zijn de vogels weg en de vliegenvangers.en het schrikdraad, want owee als er een kat in de tuin kwam, dus me schutting leek meer op een gevangenis hek. maar ik loop er gewoon altijd onder door, alleen inderdaad, komt er een man die zijn wat groter. ha ha zo stooten die ook nog es hun hoofd tegen me lampen, die hangen niet zo hoog bij mij, of nog lueker, maak ik koffie of thee, klap ik het keukenkastje open, gaat bij mij gewoon goed, maar als er een man achter je staat dus niet. best onhandig als je groot bent, vooral met vliegenvangers  |
Misschien een goede oplossing, maar ja...wel definitief... Geen mannen toelaten....die een niet toelaatbare lichaamslengte hebben!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 16:18
|
|
|
PETRA944 schreef: | moeiilijk je leven inrichten na gods wil.voor mij persoonlijk is dat soms een heel gevecht. en ik weet god heeft het beste met me voor, zijn geboden zijn er om ons ook te beschermen. en dan de vraag, wat wil god eigenlijk hoe ik verder ga in mijn leven? met die vraag zit ik al lang, |
God verteld niet van tevoren hoe ons leven zal verlopen.... Dat is nu juist dat vertrouwen wat we moeten hebben....
Leer mij volgen...zonder vragen... Vader...wat Gij doet is goed!!!
(of ik zo ben...zo denk...nee...want ook ik ben een doe-het-zelver vaak...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 16:21
|
|
|
SWEETLADY943 schreef: | Ben nog aan t nagenieten van de hele mooie en bijzondere dag van gisteren die ik met mijn (cm) vriendin Inge heb doorgebracht. Nu weet ik waar Arbraham de mosterd haalt 
Het weer was ook zo mooi, we hebben heerlijk buiten gegeten, wat door haar lief was klaargemaakt Thanks |
Leuk toch....fijn hoor!!! Waar haalt hij die mosterd...want misschien wil ik dat ook wel weten???
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 2 augustus 2012, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 16:23
|
|
|
ANNA415 schreef: | nou ik denk eerder dat de jonge meiden van 20 tot 30 hem te weinig uitputten (oftewel ze zien hem over het hoofd) en dat hij daarom hier maar z'n energie komt opmaken (oftewel een beetje aandacht probeert te krijgen)  |
AL DIE KLEINE LETTERTJES!!!!! Die woorden geloof ik wel in ja!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 17:08
|
|
|
PETRA944 schreef: |
eh vliegenvangers, hing me huis vorig jaar vol mee, dankzij de buurman die vogels, echt honderden in de tuin had,in een kooi, die stonk.... nu zijn de vogels weg en de vliegenvangers.en het schrikdraad, want owee als er een kat in de tuin kwam, dus me schutting leek meer op een gevangenis hek. maar ik loop er gewoon altijd onder door, alleen inderdaad, komt er een man die zijn wat groter. ha ha zo stooten die ook nog es hun hoofd tegen me lampen, die hangen niet zo hoog bij mij, of nog lueker, maak ik koffie of thee, klap ik het keukenkastje open, gaat bij mij gewoon goed, maar als er een man achter je staat dus niet. best onhandig als je groot bent, vooral met vliegenvangers  |
Die mannen zijn dus niet blijven 'hangen'....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|