ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4288 4289 4290 4291 4292 4293 4294 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:09

ZEELAND736 schreef:
Ik zag het helemaal voor me...Het schubbige..grijze -schuurtje- van grijze Visser!!!! Een geweldige oplossing...goedkopere kappersoplossing is er niet!!!

Ben je nou nog niet op vakantie? Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:14

VISSER278 schreef:
Ben je nou nog niet op vakantie? Boze smiley

Maarre met wat voor haarkleur gaan we je nu morgen zien Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:15

ERIKA129 schreef:
Maarre met wat voor haarkleur gaan we je nu morgen zien Clown smiley

Zou je ook niet ff op vakantie gaan? Boze smiley

Pfffffffffff, is dit een manier om wakker te worden? Boze smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op vrijdag 3 augustus 2012, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:20

BART347 schreef:
ter info:

2500 kCal/dag (man) = 2500k x 4,18 = 10,450 MJ/dag
85 - 31 = nog 54 jaar te gaan
jaar = 365,25 dagen
365,25 x 54 x 10.450.000 = 206,110575 Giga Joule
ofwel 57253 kWh energie te gaan...

(qua elektra prijs E0,24 gelijk aan: 13741 Euro)

gaan ze dan voor mij zingen? Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

(of een printje solderen....? nog meer lol...)

Sweet dreams Bartje! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Trouwens nu heb ik je geholpen met je mannen topic zit je nog hier Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley
hardleers manneke ben jij zeg Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:34

http://www.youtube.com/watch?v=Yfwlj0gba_k&feature=related

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 3 augustus 2012, 09:41
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:41

ERIKA129 schreef:
Sweet dreams Bartje! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Trouwens nu heb ik je geholpen met je mannen topic zit je nog hier Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley
hardleers manneke ben jij zeg Boze smiley

Ja dat mannentopic zie je nergens meer Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:45

VISSER278 schreef:
Zou je ook niet ff op vakantie gaan? Boze smiley

Pfffffffffff, is dit een manier om wakker te worden? Boze smiley

Aaah toe nou Visser, laat ons niet langer in spanning. Wat wordt de kleur. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:48

ANNA415 schreef:
Aaah toe nou Visser, laat ons niet langer in spanning. Wat wordt de kleur. Clown smiley

En voor de mensen die er morgen niet bij kunnen zijn, graag een foto! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 09:51

VISSER278 schreef:
'k moet eerst maar eens zien om daar onduf aan te komen.
En dan in de vroege uurtjes óók nog es vis schoonmaken ? motter nog nie an dinke. Slapende smiley

Neem de vis maar gewoon mee, altijd wel iemand die hem schoon wil maken Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:12

JOSINA022 schreef:
En voor de mensen die er morgen niet bij kunnen zijn, graag een foto! Clown smiley

Van de schuur? Saat al ergens bij de foto's. Maar goed , speciaal voor jou zal ik die foto wel ff selecteren als profielfoto. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:17

ANNA415 schreef:
Neem de vis maar gewoon mee, altijd wel iemand die hem schoon wil maken Kwijlende smiley

Wil jij dat doen dan?
Mag je wel meer meenemen dan alleen een scheerapparaat. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:37

VISSER278 schreef:
Van de schuur? Saat al ergens bij de foto's. Maar goed , speciaal voor jou zal ik die foto wel ff selecteren als profielfoto. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pfft... Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:38

JOSINA022 schreef:
Pfft... Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Weer niet goed? Lachende smiley

'k snap het wel , de foto is al wat aan de oude kant.

Laatst aangepast door
VISSER278
op vrijdag 3 augustus 2012, 10:39
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:44

Quote:
Helaas is het zo dat áls ze het al toegeven het vaak is vanuit het betreuren van de gevolgen voor henzelf dus niet vanwege de gevolgen voor hun slachtoffer(s). Toch geloof ik, ondanks dat ik weet dat het bitter weinig voorkomt, dat het inderdaad mogelijk is dat ze tot echt inkeer komen. Cruciaal vind ik dan dat ze oog hebben voor de gevolgen bij de ander en de omgeving. Hoogstens kunnen ze wat mij betreft dan hun excuses aanbieden en het aan de overlevende overlaten of die deze excuses aanvaardt. Ook is van belang hoe ze de gevolgen van hun daden onder ogen zien en dit accepteren.

Zou dit komen omdat het eigenlijk te erg is om toe te geven? Ze moeten dan wel het beeld dat ze van zichzelf hebben erg naar beneden bijstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:48

Bart; ik vind die platvloerse moppen eigenlijk helemaal niet leuk. Lees ze liever niet. Als ik de enige ben dan; blijf ze gerust plaatsen. Maar ik zie er de humor niet van in.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 10:55

Vanaf heden inschrijving geopend voor de audities voor:

BARTJE ZOEKT HET GELUK

Dames tussen de 25 en 35 kunnen zich nu inschrijven met vermelding van:

* nickname
* energiebehoefte
* incasseringsvermogen
* technische vaardigheden
* rekenkundige vaardigheden
* acteer ervaring

De inschrijving sluit zodra er voldoende deelnemers zijn

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 3 augustus 2012, 10:56
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 11:12

CARMEN073 schreef:
Bart; ik vind die platvloerse moppen eigenlijk helemaal niet leuk. Lees ze liever niet. Als ik de enige ben dan; blijf ze gerust plaatsen. Maar ik zie er de humor niet van in.

Ik sluit me bij Carmen aan
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 11:16

CARMEN073 schreef:
Zou dit komen omdat het eigenlijk te erg is om toe te geven? Ze moeten dan wel het beeld dat ze van zichzelf hebben erg naar beneden bijstellen.

tja... ook dat ja. En ik denk aan diverse redenen. Er heerst bij daders soms ook een compleet verknipt beeld van kinderen. Eén van de ongelovelijke dingen is dat de dader aangeeft dat het kind in kwestie "het zelf wilde" (jep, een drie- vierjarige vraagt er zelf om.. hoe kom je erop Kotsende smiley) en bepaalde spontane acties van kinderen uitleggen als een signaal seks te willen hebben. Verraste, verbaasde smiley ... ik noem maar even wat...
Gebrekkige gewetensfunctie, intelligentie... invoelen en (zelf)inzicht... en daarnaast vaak een ongewilde of onbewuste bescherming door de omgeving... die signalen niet herkent of juist verdoezelen.... etcetera ...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 11:35

BART347 schreef:
Verlegen lachende smiley Lachende smiley

een kwestie van welk perspectief idd.

te makkelijk vergeven geeft ook eigenlijk aan dat een probleem als onbelangrijk wordt afgedaan. en kan ook gebruikt worden als een uitvlucht om niet te hoeven zoeken/nadenken naar een oplossing, of om een dergelijke situatie in de toekomst te willen kunnen voorkomen...

ik zou zeggen: opgelost! Lachende smiley Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

IK ook Lachende smiley gelukkig.....!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:05

Shanita, allereerst rondom de gevoelens die spelen bij mishandeling, hier heb ik gelukkig geen weet van, en kan me daar ook niet in verplaatsen, hooguit een voorstelling van maken. Het geheel is dus niet om iets lichter voor te stellen, of er een ander licht over te laten schijnen.

Ja, duidelijk je kan je niet erin verplaatsten wat ik logisch vind, hooguit een voorstelling maken.
Inhoudelijk op je reactie het volgende:
Hoe de dader het wil laten zien, is voor mij even niet aan de orde, ik heb het over de basis van waarde, die totaal zoek is indien het komt tot de daad, en weet ook, dat door het ontbreken van enig waarde besef, de dader ook de schuld en het schuldgevoel buiten zichzelf legt en probeert te leggen
Ja, de basis van waarde is totaal zoek. Maar ja, dat is dan heel vaak meteen bij alle aspecten, en berteft niet eens alleen....Ik heb het hier over het gegeven, dat iemand die zich vergrijpt, zichzelf ook te kort doet. En daarmee totaal waardeloos met zichzelf omgaat, en zijn waarde vergooit. Dat heeft niets met geloven te maken, maar puur met waarde beleving van je persoonlijkheid.
Ja, da's waar zo duidelijk heb ik het nog niet horen zeggen.En dus vergooit ook de dader zijn gevoel van waarde voor leven en lichaam, indien hij tot een dergelijk vergrijp over gaat. En ja, dat begint al met kijken en begeren. En dat geld ook buiten elke geloofsbeleving om. Het gaat puur om waarde van leven en lichaam, van mens in totaal wezen. En gelovigen daar geld dit met nog diepere waarde voor, daar van hen helemaal verwacht mag worden dat waarde voor het leven een bijzondere plaats heeft.
iddHet voorbeeld van David is zuiver bedoelt als voorbeeld, wat aangeeft als een mens een weg gaat buiten Gods weg, en hij een kind is van God, dat God hem ook zijn schuld laat zien en beleven, en laat komen tot een beleiden van. Geen zonde zo groot, of bij God is vergeving, maar nooit zonder berouw, en erkennen van schuld, en aanvaarden van straf.
Oke, bedoelt als voorbeeld.Of kinderen in de hemel komen, die door misbruik buiten het geloof zijn komen te staan, is niet aan mij om daar een oordeel over te geven. God is rechter, en Hij beslist. Maar wel is het zo, dat ik niet geloof, dat iemand in de hemel kan komen, die God niet erkennen kan, en niet geloven kan in God. Wat de oorzaak hier ook van mag zijn, en hoe erg die oorzaak ook is.
Ach, ja dan verschillen we daarvan van idee.
Ik denk van ja God is rechtvaardig, en wat is er rechtvaardig aan als iemand door een ander zijn schuld niet gelooft? en anders wel zou geloven, geldt ook voor andere voorbeelden als iemand niet gelooft door negatieve getuigenissen van kerken.
begrijp dat je geen enkel begrip kan opbrengen voor de daders.Klopt, maar én niet gelovige shrinks en wel gelovigen shrinks zeiden allen dat dat héél gezond is, die woede, en daarna, kan je het pas laten liggen, van je afzetten..
Maar desalniettemin, het blijven mensen. En alle zonden zijn bij God vergeefbaar, al zal dat niet gaan met de schuld ergens anders neer te leggen, maar in te leven door de dader wat hij heeft gedaan, en hier bij God en het slachtoffer gemeend om geving te vragen. En dat gaat niet samen met alleen toegeven waar hij niet onderuit kan, maar alleen met een beseffen en beleiden van schuld, onvoorwaardelijk.
Ik zie nu pas hoe je 't bedoelt, je bedoelt, inte leven dóór de dader...Ja, en juist dat inleven in de dader..ik kan mij daar niet inleven, want het is natuurlijk niet alleen het seksueel misbruik als kleuter en als tiener, ja tien jaar zelfs, maar ook nog es ff zorgen dat ik mijn opleiding niet kon doen, dus geen toekomst had...en dat juist terwijl ik hield van leren.
En gewoon de hele manier van doen en laten is respectloos, egoïstisch, gemeen etc. ja, behalve het overkomen voor de gehele buitenwereld, ja, dan ondergaat zoiemand een tranformatie tijdelijk, en is ie zo aaardig.
Ja, en tuurlijk, je kan denken wat Jol schrijft, van de daders zijn ook misbruikt, tot een bepaalde hoogte....als het je al een paar keer je leven bijna heeft gekost denk je zo niet meer, er zijn grenzen...
wat geld voor slachtoffers, geld ook voor de daders. Buiten God is er geen geluk, geen leven. En al is het onbeschrijfelijk erg wat iemand gedaan heeft, toch heeft ook die persoon nodig God te kennen, en als schuldige ook bij God te komen om vergeving. En zelf de daders hebben ook nodig, om zich te zien wie ze zijn en wat ze gedaan hebben, en daarmee voor God te komen als schuldige.
Ja idd, misschien dat gebeurd, maar daar heb ik zelf nog nooit van gehoord, en dat heeft weer te maken denk ik, met wat Carmen hieronder schreef, van dan zouden ze het beeld van zichzelf naar beneden moeten bijstellen, het narcististiche 'ik ben heel erg wat' beeld...God komt de wraak toe. Dat is zo, Hij is rechter, en zal ook recht spreken over alle dingen die iemand doet, en Zijn straf zal ook zeker komen. En alleen als iemand geloven kan en mag in het gedragen hebben van alle straf, die iemand verdient heeft, door de Heere Jezus Christus, en ook al zijn zonden in Hem vergeven zijn, die straf is dan al gedragen. Al geloof ik niet, dat God in de tijd daar niet op terug komt, en God ook vaak in de tijd wel een zware straf geeft, al is God vrij om te doen wat Hij nodig vind dat Hij doet.

Nogmaals, in geen enkele zin heb ik de bedoeling iets van de schuld van een dader minder te laten lijken of te maken. Het enige wat ik met alles wil aangeven, is dat de basis van veel van dergelijke schanddaden ligt in het gegeven dat er zo weinig aandacht is voor het waardevol omgaan met leven en lichaam. En tegelijk wil ik hierbij ook aangeven, dat geen zonde te groot of te zwaar is, of bij God is vergeving, er is een weg terug.

Quote:
Het enige wat ik met alles wil aangeven, is dat de basis van veel van dergelijke schanddaden ligt in het gegeven dat er zo weinig aandacht is voor het waardevol omgaan met leven en lichaam. En tegelijk wil ik hierbij ook aangeven, dat geen zonde te groot of te zwaar is, of bij God is vergeving, er is een weg terug.

Dat heb je goed verwoord deze dingen vind ik, bedankt ik zag nog niemand die het zo heeft verwoord, en nu moet ik héél snel de deur uit.....anders ben ik te laat...

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 3 augustus 2012, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:37

PETRA944 schreef:
dat ligt eraan of die persoon dat wil, opnieuw ergens settelen, nieuwe baan zoeken, nieuwe vriendenkring, kan het me van jou wel voorstellen, verhuizen , opnieuw beginnen is ingrijpend,aan de andere kant is het ook een nieuwe uitdaging, en als je echt verliefd bent.....
bij mij is het enige me kids.

Wat Chatuliem schrijft, snijdt toch wel hout al zal het per persoon niet hetzelfde zijn. Wat Petra aankaart wordt denk ik veel te vaak onder het tafelkleed geschoven. Jij en je kinderen - dat is nu eenmaal één pakket. En je kunt van allerlei soorten verhalen houden maar de praktijk is toch vaak niet zo eenvoudig. Als je van de vrouw houdt maar diep in je hart niet meer aan kinderen wilt beginnen, zal het nooit werken. Chat houdt een nuchter, niet zweverig en praktisch verhaal. Dat kan je aanstaan of niet, het geeft maar al te vaak de realiteit aan. Gescheiden vrouwen met thuiswonende kinderen hebben daardoor vaak minder kansen, al spreekt niet iedereen dat uit. Het vervelende is dat je als man ook wel eens met onoprechtheid wordt geconfronteerd. Een man in huis is ook wel eens een bron van inkomsten die mogelijk wat meer gezag over de kinderen heeft. Ik heb het ook meegemaakt dat een potentiele partner vond dat ik met mijn inkomen haar schulden mooi kon aflossen en met een zeker pedagogisch inzicht haar moeilijke (lees: strontverwende) kind beter kon opvoeden. Ook op CM? Wel degelijk. Wantrouwend zijn hoeft niet maar je moet wel de verborgen doelstellingen, als die er zijn, proberen boven water te halen. Ook bij jezelf trouwens.
Afstand is altijd lastig. Verder zijn hier wel stellen ontstaan die samen zeven kinderen in een nieuw gezin bijeenbrachten en dat ging prima. Uiteindelijk bepaalt de liefde of het werkt en dat is maar goed ook.

Thomas, enige Friese nuchterheid kan verder geen kwaad.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 16:22
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:37

WILLEM618 schreef:
doe dan een kleur die bij je haar staat, visser Lachende smiley

ha ha dat is nou es een goeie tip.
enfin ik ga door met me huishoudelijk werk, broden bakken, zijn er hier meer die zelf hun brood bakken?
Het lukt mij aardig goed en vult goed bij de kinderen, op het begin ha ha mislukte ze wel es, je kon er toen noggeneens niet de eenden mee voeren, gooide je een stuk brood tegen ze aan, was ik bang dat ze bewusteloos neer sloegen zo hard was dat brood.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:42

THOMAS968 schreef:
Wat Chatuliem schrijft, snijdt toch wel hout al zal het per persoon niet hetzelfde zijn. Wat Petra aankaart wordt denk ik veel te vaak onder het tafelkleed geschoven. Jij en je kinderen - dat is nu eenmaal één pakket. En je kunt van allerlei verhalen houden maar de praktijk is toch vaak niet zo eenvoudig. Als je van de vrouw houdt maar diep in je hart niet meer aan kinderen wilt beginnen, zal het nooit werken. Chat houdt een nuchter, niet zweverig en praktisch verhaal. Dat kan je aanstaan of niet, het geeft maar al te vaak de realiteit aan. Gescheiden vrouwen met thuiswonende kinderen hebben daardoor vaak minder kansen, al spreekt niet iedereen dat uit. Het vervelende is dat je als man ook wel eens met onoprechtheid wordt geconfronteerd. Een man in huis is ook wel eens een bron van inkomsten die mogelijk wat meer gezag over de kinderen heeft. Ik heb het ook meegemaakt dat een potentiele partner vond dat ik met mijn inkomen haar schulden mooi kon aflossen en met een zeker pedagogisch inzicht haar moeilijke (lees: strontverwende) kind mooi kon opvoeden. Ook op CM? Wel degelijk. Wantrouwend zijn hoeft niet maar je moet wel de verborgen doelstellingen, als die er zijn, proberen boven water te halen. Ook bij jezelf trouwens.
Afstand is altijd lastig. Verder zijn hier wel stellen ontstaan die samen zeven kinderen in een nieuw gezin bijeenbrachten en dat ging goed. Uiteindelijk bepaalt de liefde of het werkt en dat is maar goed ook.

Thomas, enige Friese nuchterheid kan verder geen kwaad.

mooi gezegd jij en je kinderen zijn 1 pakket. zo is het. dat kun je niet onder het tafelkleed schuiven
Naar boven

Auteur Bericht
CHANNAH042

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:49

[i]Hey Hannah!

Wat leuk dat je dit organiseert zeg Lachende smiley En blijkbaar dus al heel wat keren...??? Ik wil eigenlijk ook wel komen met mn dochtertje :)
Maar ben niet zo'n held in dit soort dingen waarbij ik verder niemand ken haha!

Heb je gister gesproken in de chat, gaan dr aardig wat luitjes mee?
Ik ben dr één v grote bek klein hartje, haha Verlegen lachende smiley

Groetjes, Channah!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:50

CARMEN073 schreef:

BARTJE ZOEKT HET GELUK

* nickname
* energiebehoefte
* incasseringsvermogen
* acteer ervaring

Engeltje smiley

En ze moeten...

Oost-Indisch doof zijn
Eindeloos geduld hebben
Gevoel voor humor oid hebben
.......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:52

VISSER278 schreef:
Wil jij dat doen dan?
Mag je wel meer meenemen dan alleen een scheerapparaat. Lachende smiley

Helaas kan ik niet Huilende smiley, smiley in tranen Anders had ik het met liefde gedaan Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:58

ANNA415 schreef:
Ja dat mannentopic zie je nergens meer Huilende smiley, smiley in tranen

sterker nog.....alle 3 de mannentopics zijn al in de vergetelheid geraakt..
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 13:13

CARMEN073 schreef:

BARTJE ZOEKT HET GELUK

* nickname
* energiebehoefte
* incasseringsvermogen
* acteer ervaring

Engeltje smiley

Nog juryleden nodig?? Zo ja, bij deze. Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 13:17

VISSER278 schreef:
Recepten? Nee dankje.
Kom maar over de brug met een goed verdelgingsmiddel voor kraaien , daar heb ik nú meer aan. Huilende smiley, smiley in tranen

Ik dacht dat mijn methode aardig definitief was anders............... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 13:18

VISSER278 schreef:
Nog ruim twee weken vakantie . dan een soort pitstop , en dan even doorstoten tot de kerst en dan een week vakantie. Dan is het weer bijna zomer. Lachende smiley

Jij gaat dan wel heeeeeeeeeel snel, Visser Knipoog smiley
(maar misschien leef jij wel enkel tijdens de visperiodes Knipoog smiley)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4288 4289 4290 4291 4292 4293 4294 ... 6194 Volgende
Pagina 4291 van 6194