ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHANNAH042
ChristianMatch forum index » Berichten van CHANNAH042
Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:44
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
JANS221 schreef:
Duidelijke bijdrage, Channah!

Ik denk dat er niets mis is om duidelijk je mening te geven of je standpunt te formuleren. Dit is een discussieforum en op een forum wissel je meningen en standpunten uit. Je mening is je mening en je standpunt is je standpunt, die mag je geven en wat mij betreft niet alleen als het gevraagd wordt. Met het geven van je mening kwets je niet per definitie anderen, als je dat wel doet dan doe je toch echt wat fout. En je mening mag soms ook best scherp zijn.
Zolang er niet op de man gespeeld wordt, kan en mag iedereen zijn mening hier kwijt. Het er mee eens zijn hoeft niet. Benader en spreek anderen respectvol aan, ook als je het niet met zijn mening eens bent. Sta open voor elkaars mening, lees goed wat de ander schrijft. Blijf rationeel en reageer op de inhoud en speel niet op de persoon. Onderbouw je argumenten en roep niet zomaar wat. Discussiëren doe je niet om te winnen, je kunt van elkaars standpunten iets leren en zo nodig je eigen opvatting wat bijstellen.

En de Bijbel heeft nu eenmaal geen zaakregister waarin je snel kunt opzoeken waar je een kant-en-klaar antwoord op je ethische vragen kunt vinden. Zo kunnen christenen tot verschillende interpretaties van teksten komen. Vaak voelt men zich bedreigd door standpunten die haaks op eigen standpunten staan, uit angst stelt men zich defensief op en is niet bereid naar anderen te luisteren of om tegenstrijdige standpunten in overweging te nemen. Daardoor ontstaat onverdraagzaamheid en veroordeling van de ander en dat heeft al voor veel pijn en leed gezorgd, niet in de laatste plaats bij onze anders-geaarde broeders en zusters .


Ik snap wat je bedoeld. Ik doel echter niet zozeer op het feit meningen gegeven mogen worden, maar meer de manier waarop.. Het topic is al geopend met een complete (in mijn ogen) veroordeling en geen liefdevolle benadering naar/ over mensen met een andere geaardheid ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:42
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
SHANITA130 schreef:
Mooi en goed geschreven Channah!!!

Thnks Shanita!

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:52
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
ROLF230 schreef:
Ik zal me verder niet bemoeien met zaken die me niet aangaan, ik ging over mijn grenzen heen. Mijn excuses.

Fijne avond,
Rolf


Netjes v jou dat je je excuses ook durft te maken..respect hiervoor!

Groetjes Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: woensdag 24 juli 2013, 11:49
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
ANNA415 schreef:
Ik heb als ik dit lees een vraag.
Is dan alles goed? Moet dan alles met de mantel der liefde bedekt worden? Mogen christenen dan helemaal geen mening hebben over goed en kwaad?

Is dat niet ontzettend lauw?

( Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen)

Jezus was ook heel rechtlijnig en scherp over zonden.

Waarom mag een christen geen mening hebben over homoseksualiteit? Zijn we bang dat de wereld het niet met ons eens is?


Heel goed dat je deze vraag stelt Anna.. Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen mening hebben. De vraag is alleen of we 'onze mening' ook persé moeten UITEN en dan met name zo scherp, hard en veroordelend. En dáár doel ik op.. Ik heb ooit eens opgezocht wat het woord oordelen betekent. Het betekent letterlijk 'het hebben v een sterke mening over iets of iemand' Stel daar tegenover dat God zelf zegt dat wij niet MOGEN oordelen en ALLE oordeel Hém toekomt.

Als normale normen en waarden is mij (door de kerk notabene) geleerd om alleen mijn mening te geven wanneer deze gevraagd wordt. Juist omdat je mensen echt diep kunt kwetsen met je 'mening'.... We kunnen dus beter wat aan onze 'wijsheid' doen.. en onze houding en stoppen met dat oordelen.

Jezus trad op tegen de schijnheiligheid vd WETgeleerden, degenen die ie zonodig hun (scherpe) mening moesten uiten. En dus oordeelden...!

Dan over de mantel der liefde; dit is vaak in een ander verband bedoeld denk ik. Kijk, als iemand bv thuis slecht behandeld wordt, hoeft die echt niet alles te bedekken met de 'mantel der liefde' maar ook dit wordt wel vaak gedaan met alle schadelijke gevolgen v dien. Daarin mogen gezonde grenzen zijn ter bescherming..

In het geval v homoseksualiteit vind ik idd dat 'de mantel der liefde' juist een poort zal zijn om mensen binnen te brengen bij het koninkrijk v God, de God die LIEFDE is! Hij kan niet anders dan liefde ZIJN! Dat gaat zo ontzettend diep! En ja, ik geloof dat er in Zijn liefde dus zeker ook ruim voldoende plaats is voor mensen die zich anders geaard voelen...

En aan Hem komt alle oordeel toe, Jezus heeft korte metten gemaakt met alle oordeel! Door de vervulling aan het kruis (door liefde ook weer) En Hij, die zit op de troon, zal oordelen met Zijn liefde, hoe mooi is dat! Dus ook over MENSEN met een andere geaardheid :)

Gelukkig maar.....ik zou niet graag door mensen geoordeeld worden door mensen die het allemaal beter te denken weten met hun (menselijke mening) Gelukkig ziet God het totaalplaatje v mij, mijn binnenkant én complete leven...! Da's nét even ietsje meer dan wat mensen denken te weten over mij (en dus ook een ander...)

;) Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:30
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Waar blijft jouw zinnige bijdrage, Rolf?
En mocht je die doen, uit je dan graag respectvol over homo's.

Redactie CM


Top reactie!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 22:17
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MAT170 schreef:
.... Dan zou je namelijk iets wat slecht is goedkeuren.

Ik ben het hier absoluut niet mee eens...als christen ook nog! Want... hóe kun je nou zeggen dat wanneer iemand zich aangetrokken voelt tot een ander van hetzelfde geslacht, zeggen dat dit 'slecht' is...

Ik vind dat de mensen met een andere geaardheid daarmee niet geaccepteerd worden zoals ze zijn en dus zeker wel (deels) gediscrimineerd... Het is een gevoel en de persoon in kwestie doet zelf niks 'fout'.

Elkaar veroordelen, dát vind ik pas fout! Vingerwijzen als iemand het lef en de moed heeft om er bij christenen voor uit te durven komen dat hij of zij zich 'anders' voelt... Ik vind dit soort uitspraken echt erg en absoluut verreweg van een christelijke houding.

IK vind namelijk dat het helemáál niet om onze méning gaat, maar dat we het lekker bij God kunnen (en zouden moeten) neerleggen! En als HIJ het nodig vind dat iemand daarin zou 'moeten' veranderen, dat dit door Zijn Geest gaat en niet door dit soort keiharde (en dus veroordelende) uitspraken en acties.

We vergeten onze houding: Niet door kracht of geweld, maar door mijn Geest, zegt de Heer...

Waarom vinden we het dan zóóó belangrijk om ons gelijk te halen over homo seksualiteit enzo? Is dat nou nodig? Zonde vd energie! Gebruik het liever positief en heb iedereen gewoon lief en laat het aan God over...

Je moest eens weten hoeveel schade deze houding aanricht bij mensen die zich anders ge- aard voelen... En ze dus juist weg lopen v God en de kerk...ipv in Zijn liefdevolle armen!

Ik hoop echt dat deze eeuwige discussie eens stopt en we gaan nadenken over onze houding ipv wat we allemaal vinden hoe het zou moeten...

Groetjes Shannah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 28 februari 2013, 12:47
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
SHANITA130 schreef:
Ja, hij deed het enkele keren, en ja daarom wist ik, groene ogen zijn zeldzaam, en ja bij jou zie je erg duidelijke dat je groene ogen hebt :)

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 22:32
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
SHANITA130 schreef:
Mooie foto's heb je Lachende smiley Jij hebt donker haar en groene ogen Lachende smiley

Ja, waarom ik dit schrijf: vroeger op de lagere school, hadden wij een meester en die zei steeds van als de dag voorbij was dat eerst de kinderen met blauwe ogen weg mochten, daarna die met bruine ogen, en daarna met groene....ik bleef altijd als énige over...

Daarom weet ik dat groene ogen niet zoveel voorkomen, mijne zijn ook groen, maar jij hebt nog veel groenere...bij mij zit er ook iets grijs in.



Haha, wat een grappige reactie v jou op mijn PF :) Wat apart dat zo'n leraar dat doet...nog nooit van gehoord! Btje goeie dag gehad? Zit film te kijken op Net5, erg leuk :) En btje heen en weer mailen ;)

Hey, groetjes he! Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:13
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
WILLEM618 schreef:
Maan in mijn jeugd was er een meisje, wat liep als een man, prate als een man, gekleed was als een man. Voelde zich ook man, maar was vrouw. En dat is moeilijk, kan ook een hoop leed achter schuil gaan, maar ten diepste was ze het niet eens met het lichaam wat God haar gegeven had. En ik denk dat die manier niet goed is, al is het nog zo moeilijk en heb ik makkelijk praten, op dit gebied.

Ik denk dat het meer een zielskwestie is... Dus niet zozeer dat diegeen niet tevreden is met het lichaam dat Gód gegeven heeft, maar puur gevoel, waar dan ook vandaan. En dan niks zeggen over 'goed' of 'fout' en de persoon gewoon respecteren en behandelen als ieder ander. Ik denk dat dat de liefde v Jezus uitdragen is... Heb eens aan een travestiet gevraagd naar het verhaal achter zijn vrouw- verschijning en ik heb zwaar respect voor hem gekregen... Wat een worsteling en wat een strijd...! Maar hoe knap dat hij uit durft te komen voor wie hij vind dat hij is, ongeacht wat een ander vind...! Daar kunnen veel christenen nog een voorbeeld aan nemen...

Verder gaat het dan niet om mijn mening, of ik het er wel of niet mee eens ben hoe hij zich kleed en gedraagt toch? Wij hoeven 'alleen maar' lief te hebben en dat vinden we vaak al moeilijk genoeg. De rest is aan God ;) Maar als hij dan knalroze schoenen aanhad die ik leuk vond zei ik dat ook!

Grzzzz Shannah

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:02
BerichtOnderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
 
XABIA794 schreef:
Men is al eeuwen bezig om de waarheid van Gods Woord te ondermijnen... Men tracht Gods Woord, als zijnde de waarheid van de tafel te vegen. De leugen komt in de plaats met als bedoeling Gods Almacht in twijfel te brengen. zo probeert men bijvoorbeeld een evolutietheorie aan de man te brengen, letterlijk omdat het als beperkte mens niet te vatten is dat God in 7 dagen alles voor elkaar krijgt in de schepping. De tegenwoordige mens wil overal bewijzen voor... en zelfs dan !!! zien ze het nog niet. Als men de Heilige Geest heeft ontvangen zie je Gods Woord zoals Hij het heeft bedoeld en dan heb je daar helemaal geen wetenschappelijk stuntwerk voor nodig om te weten wat Hij bedoeld.
Dat is nu net "het" geloof.
De gehele bijbel is Gods openbaring waar alles om Jezus gaat en niet om onszelf. In alles wat je leest zet je Jezus als rode draad en je zult zien dat er dan praktisch geen misverstanden overblijven... what would Jesus do? Hij leefde en sprak in alles vanuit het Woord, maar lees ook met de juiste hartsinstelling Coole smiley met zonnebril



Mooi geschreven Knipoog smiley

Grz, Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:59
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
Nou...ik heb me vandaag maar weer ingeschreven bij CM, tis ook gewoon gezellig! En Shanita; wat een geweldig postieve boodschap v jou ivm dagindeling en iig IETS doen! Tis wel zo wat je zegt Knipoog smiley

Ik heb een compleet weekschema, anders kom ik gewoon tijd tekort en dus in de knoei.. Zolang het een beetje loopt zoals t hoort, gaat t lekker! Maar goed, onverwachtte afspr tussendoor of een kind die en gat in dr hoofd valt, daarbuiten gelaten natuurlijk... Twijfelende smiley

Zo dochterlief met dinnetje naar school brengen en vanmiddag naar training met de oudste. Eten koken, kids naar bed, afwassen en.... BANKHANGEN!!!

Have fun today everybody! Knipoog smiley Grz Shannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 09:34
BerichtOnderwerp: christelijk ''daten''?
 
Ik heb een relatie v een jr gehad met een Fries, iedere twee wkn erheen, 2u rijden. Op zich niet zo erg als je denkt dat je relatie toekomst heeft, had 't er wel voor over ook!

En wilde als de kids groter waren daarheen verhuizen, leek me prima. Opnieuw beginnen? Avontuur! Maar ik begin dr niet meer aan... Veel te veel gedoe, teveel energie enzenz...

Je kunt ook niet ff zo op een vrije avond in de auto stappen voor ff een gezellig avondje samen... Nee hoor, voor mij niet meer! Maar... tis echt geen ramp om 'opnieuw te beginnen' als je echt de liefde v je leven zou hebben gevonden denk ik Knipoog smiley

Grz Channah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 09:23
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
Haha, Heb 't forum ontdekt hoor! En die Bart weet 't toch aardig lang de aandacht voor elkaar te krijgen als man hier, haha!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
HANNAH810 schreef:
nou, channah;
als je verlegen wordt, dan mag je mijn handje vasthouden; deal? Knipoog smiley


DEAL Hannah Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:51
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
HARALD940 schreef:
Je kunt anders ook even langs komen om de sfeer te proeven, bijvoorbeeld voor een uurtje, of 2, als het je bevalt kun je altijd langer blijven en/of bij de volgende picknick er langer blijven als je wilt.

Is ook een idee :) Maar ik kom gewoon op tijd, dan val ik niet in mn upje een hele groep binnen had ik bedacht ;)

Thnks voor t meedenken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHANNAH042 (46)





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:49
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
 
[i]Hey Hannah!

Wat leuk dat je dit organiseert zeg Lachende smiley En blijkbaar dus al heel wat keren...??? Ik wil eigenlijk ook wel komen met mn dochtertje :)
Maar ben niet zo'n held in dit soort dingen waarbij ik verder niemand ken haha!

Heb je gister gesproken in de chat, gaan dr aardig wat luitjes mee?
Ik ben dr één v grote bek klein hartje, haha Verlegen lachende smiley

Groetjes, Channah!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHANNAH042
Pagina 1 van 1