Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat een gemier met die mieren.  |
ha ha ha ben het wel met hannah eens, die mieren gewoon beter opvoeden, en die kraaien en die reiger....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:04
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat een gemier met die mieren.  |
Mocht opvoeden je teveel worden, kun je ze ook nog altijd een enkele reis Timboektoe aanbieden natuurlijk. Geef ze dan wel ff een ruglading zand mee, zodat ze daar dan wel een nieuw bestaan kunnen opbouwen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:05
|
|
|
We kunnen wel zien hoe god is een liefdevolle vader. dat zien we door de dingen die hij voor ons doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:06
|
|
|
ROLF230 schreef: | De bijbel geeft wel een duidelijk antwoord hierop. Bijvoorbeeld in Korinthiers gaat het over de uitnemendheid van de liefde. Daar wordt in principe gezegd dat alles wat je weet, kent of doet, maar zonder liefde, waardeloos is. Om dan nog even wat te zeggen over het topic "Hel, realiteit of fictie". Ten eerste jammer dat TS mijn humor niet kan waarderen, maar dat terzijde. De behoorlijk aanmatigende toon die hij zelf aanslaat heeft hij schijnbaar niet door. Paul Washer heeft misschien ook wel goede dingen gezegd, maar met deze "boodschappen uit de hel"l, wordt de plank volledig misgeslagen. Dit is niet uit liefde maar uit angst. | Zet deze reactie dan neer bij het topic waar het hoort. Het gebeurt vaker, dat mensen op andere plaatsen reageren, en dat geeft een heel onbehaaglijk gevoel. Dan lijkt het alsof je geen discussie durft aan te gaan.
ROLF230 schreef: | Dat de hel een realiteit is waarover niet te twisten valt en dat Jezus daarvoor waarschuwt, kun je ook gewoon lezen als je je Bijbel openslaat. En dan aub de Statenvertaling, maar dat is weer iets anders. | Sorry, een vertaling die zich alleen baseert op onderzoek van voor 1600 en alle andere onderzoek per definitie afwijst, kan ik niet serieus nemen. Zie onder andere:http://www.skypoint.com/members/waltzmn/TR.html
ROLF230 schreef: | Jezus zei op de berg (bergrede) oa dat er geen jota of titel of wat ook van de wet geschrapt zal worden tot alles volbracht is. Maar de Bijbel vat diezelfde wet ook samen in de zinnen Heb de Heere uw God lief met heel uw hart, kracht etc. en heb uw naaste lief als uzelve. Deze geboden zijn even belangrijk. Dus het is even belangrijk jezelf lief te hebben, als je naaste, als God. Toen Jezus van de berg afkwam ging Hij zelfs meteen tegen Zijn eigen wet in waarvan Hij zei houdt je eraan, door een melaatse aan te raken, wat absoluut verboden was. Dit deed hij mijn insziens dus omdat liefde idd belangrijker is dan waarheid.Lijkt me leuk als anderen hier nog gedachten over hebben.
Groetjes,
Rolf | kan het niet zijn, dat juist in liefde de waarheid haar echte betekenis vindt? Je stelt ze tegenover elkaar, terwijl ik denk dat ze elkaar juist aanvullen...Waarheid zonder liefde is wetticisme.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 14:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:08
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Mocht opvoeden je teveel worden, kun je ze ook nog altijd een enkele reis Timboektoe aanbieden natuurlijk. Geef ze dan wel ff een ruglading zand mee, zodat ze daar dan wel een nieuw bestaan kunnen opbouwen........  |
Nog 1 week en dan heeft visser geen vakantie meer, hebben de mieren, kraaien en reiger weer de tuin voorzichzelf trouwens het is naaktslakken tijd, heb jij die niet in je tuin visser?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:09
|
|
|
dat zit ik nou ook iedere keer te denken bij dit topic, waarheid en liefde gaan toch samen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:10
|
|
|

Het gaat om dodenrijk en niet om de hel De hel komt pas na de 2e dood van de doden na de witte troon worden geoordeeld Openbaring 20: 10 - 15.
1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand; 2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren; 3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.
4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren. 5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Deze is de eerste opstanding. 6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren. 7 En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. 8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee. 9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.
10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. 11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:11
|
|
|
tja, ik ga es een appel eten en beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:14
|
|
|
Volgend CM-uitje...naar de plaatselijke alternatieve dierentuin van Visser met als afsluiting een gezellig kampvuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:16
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Volgend CM-uitje...naar de plaatselijke alternatieve dierentuin van Visser met als afsluiting een gezellig kampvuur  |
T'is echt bij de beesten af dan wordt het strandwandeling met kampvuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:16
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | 
Het gaat om dodenrijk en niet om de hel De hel komt pas na de 2e dood van de doden na de witte troon worden geoordeeld Openbaring 20: 10 - 15.
1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand; 2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren; 3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.
4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren. 5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Deze is de eerste opstanding. 6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren. 7 En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. 8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee. 9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.
10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. 11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
<><
Zwaan |
dan lees je de getuigenissen niet goed, het gaat over de hel, er word gezegd dat mensen er nu al voor eeuwig blijven dus het klopt niet met de bijbel. Dat er word beweert dat de hel er nu al is voor eeuwig. je komt zelf met de tekst dat de doden worden geoordeeld later, dus ze kunnen nu nog niet voor eeuwig veroordeelt zijn, wat volgens deze getuigenissen hun beweren en jezus volgens hun ook beweert. moet je maar es goed alles lezen... je kan op nederlandse vertaling bij sommigge drukken. Ik ga er geen dingen meer uit copieren en hier neer zetten, vind het te walgelijk om te copieren, iedereen die dingen te laten lezen. maar lees het maar es goed. het klopt niet met wat de bijbel zegt. en gaf jezus ons niet de opdracht om alles aan eht woord te toetsen? waarschuwde hij niet voor valse profeten, valse jezusssen? De tegenstander die zich voordoet als engel van het licht? Aan zijn vruchten zul je ze ook herkennen. en nu ga ik echt die appel eten en beginnen.
Gods zegen voor allemaal toegewenst en gods wijsheid hierin. dat niemand een verkeerd idee over god, jezus krijgt wens ik iedereen toe.
Laatst aangepast door
|
PETRA944
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:19
|
|
|
Tsja, hoewel "het beest" ook vandaag de dag niet stilzit, gaan deze doemscenario's mij te ver.
Apple heeft het symbool van een appel, omdat Steve Jobbs als fruitkweker begonnen is, en van daaruit een kenmerk zocht wat bij hem paste. Daarbij is die hap eruit bedacht, omdat een computer natuurlijk alles met mega-/giga-/tera-"bite/bytes" te maken heeft.
Idd staat nergens in de Bijbel dat het een appel was waarmee het mis ging in het paradijs. En wat voor vrucht het ook was, dat doet er ook niet toe. De gevolgen van het beter willen weten dan God, die hadden wél verstrekkende gevolgen.........
Daarnaast: zo'n optelsommetje is grappig, maar heeft niets te maken met het duivelsgetal. Immers: dat ons alfabet 26 letters heeft, is niet een uitvinden van Steve Jobs, maar is véél ouder.
Kortom: wees waakzaam en alert, want de duivel gaat rond als een brullende leeuw. Maar ehm..... weet Wie hem overwonnen heeft, en ga zelf ook geen spoken zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | T'is echt bij de beesten af dan wordt het strandwandeling met kampvuur  |
........met geroosterde mieren??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:21
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ........met geroosterde mieren??  |
Op de marshmallows
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:23
|
|
|
PETRA944 schreef: | Nog 1 week en dan heeft visser geen vakantie meer, hebben de mieren, kraaien en reiger weer de tuin voorzichzelf trouwens het is naaktslakken tijd, heb jij die niet in je tuin visser? |
Alles wat er niet hoort , verdelg ik . Ook van die topless-slakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:24
|
|
|
VISSER278 schreef: | Alles wat er niet hoort , verdelg ik . Ook van die topless-slakken.  |
Ok, ok, ben al weg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:24
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Scheveningen is mooi...ben ik met je eens...ik was er afgelopen weekeind.. Maar zeg nu gewoon eens Zeeland joh!!!! Promoot je provincie nu eens... Als er niet al teveel komen is eten hier na afloop ook een optie... |
Doe mij maar scheveningen scheelt toch echt een stukkie rijden hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:25
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Volgend CM-uitje...naar de plaatselijke alternatieve dierentuin van Visser met als afsluiting een gezellig kampvuur  |
En nu wordt het tijd dat Judith gaat ingrijpen . Ga maar bij miss.C kampvuur stoken. En niet op vrijdag want uitsmijters kunnen niet op de bbq.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:26
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ok, ok, ben al weg...  |
Ben jij de topless slak of val je onder de noemer alles Nah blijf maar gewoon hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:27
|
|
|
VISSER278 schreef: | Alles wat er niet hoort , verdelg ik . Ook van die topless-slakken.  |
Die maken anders wel de stoep van je tuin mooi schoon, ze eten hondenpoep op en ook van kraaien, dus ze helpen jou je tuin mooi schoon te houden. ik krijg zo,n oorlogsbeeld in me hoofd, visser met visserslaarzen en hoge druk tegenover slakken, mieren kraaien, reiger. heavy.... en dan zeiden ze wat van mij ik wel es een spin doodsla... tssssssssss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Volgend jaar is sneller dan je denkt, nog maar krap 5 maanden... |
Howwwwwww rustig aan zeg mag ik ook nog even met vakantie de tijd gaat al snel genoeg Aan de andere kant als we nu maanden overslaan word ik dan ook geen jaartje ouder en mag ik dan nog een jaar 37 zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:28
|
|
|
PETRA944 schreef: | Nog 1 week en dan heeft visser geen vakantie meer, hebben de mieren, kraaien en reiger weer de tuin voorzichzelf trouwens het is naaktslakken tijd, heb jij die niet in je tuin visser? |
Precies , nog een week . Ik ga mn vingers een week vakantie geven . Ik schrijf hier geen woord meer. Al dat miereg...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:29
|
|
|
PETRA944 schreef: | Die maken anders wel de stoep van je tuin mooi schoon, ze eten hondenpoep op en ook van kraaien, dus ze helpen jou je tuin mooi schoon te houden. ik krijg zo,n oorlogsbeeld in me hoofd, visser met visserslaarzen en hoge druk tegenover slakken, mieren kraaien, reiger. heavy.... en dan zeiden ze wat van mij ik wel es een spin doodsla... tssssssssss |
Visser met dus 2 linkerlaarzen aan zal me een leuk gezicht zijn zuidwester op zijne hoofd Ben blij dat ik hier die naakte beesten maar zelden zie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | En nu wordt het tijd dat Judith gaat ingrijpen . Ga maar bij miss.C kampvuur stoken. En niet op vrijdag want uitsmijters kunnen niet op de bbq. |
Nou zeg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:30
|
|
|
hah leuk shoppen, bbq-set van de winkel voor de helft van de prijs mee omdat ie de laatste op voorraad was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:30
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nou zeg...  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Precies , nog een week . Ik ga mn vingers een week vakantie geven . Ik schrijf hier geen woord meer. Al dat miereg...........  |
geniet van je week.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:31
|
|
|
JOL252 schreef: | hah leuk shoppen, bbq-set van de winkel voor de helft van de prijs mee omdat ie de laatste op voorraad was... |
Kijk dat zijn leuke dingen Wanneer kan ik aanschuiven
Shoppen was idd leuk kleding die afgeprijsd is daar houd ik wel van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:32
|
|
|
In eigen woorden om te zeggen is dat de doden nu bevinden in de dodenrijk en dat de hel dus nog leeg is. Na de 2e dood komt men in de hel waarover de Bijbel spreekt.
<><
Zwaan
http://verhoevenmarc.be/PDF/Op19-22.pdf
Het beest en de valse profeet zullen echter zonder lichamelijke dood in de “poel van vuur” geworpen worden. Deze poel van vuur is niet te verwarren met het dodenrijk, in het Grieks Hades (vgl. 20:14). De poel van vuur is hetzelfde wat elders “hel” genoemd wordt, en in het Grieks “Gehenna” (Mt 10:28). Het is het “onuitblusbare vuur” (Mk 9:43, 48) en het “eeuwige vuur” (Mt 25:41, 46; Jd 7). Gehenna was oorspronkelijk een plaats in het Jeruzalemse dal van Ben Hinnom, waarvan de naam Gehenna is afgeleid. Het was de zetel van de Molochdienst (2Kn 23:10; Jr 7:31v; 19:6, 11-14).
De draak zal nog niet het lot van het beest en de valse profeet delen, en dus nog steeds niet in de hel terechtkomen. Hij moet duizend jaar later nog éénmaal op het toneel verschijnen om daarna eveneens naar de poel van vuur verwezen te worden (20:7-10).
Evenals er twee mensen zijn geweest die levend de hemel zijn ingegaan (Henoch en Elia), zullen er twee (het beest en de valse profeet) levend de hel ingaan, zonder eerst te sterven. Tijdens het Vrederijk zullen zij zich als énigen in de poel van vuur bevinden. Momenteel is daar nog helemaal niemand aanwezig! De ongelovig gestorvenen komen immers in de hades, het dodenrijk, zoals de rijke man in Lk 16:23. Daar zullen ze blijven tot de tweede opstanding, die plaats vindt na de duizend jaar. Na het oordeel voor de grote witte troon zullen ook zij in de poel van vuur geworpen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Doe mij maar scheveningen scheelt toch echt een stukkie rijden hoor  |
Yep , en dan ziet een zeeuw ook nog es wat anders als zeeland. En ...... dit jaar is er al een uitje geweest in Zeeland maar miss- C heeft toen niet de moeite genomen om te komen. Waar maken we ons druk over.
Heide?????????????????????????????Brinta?????????????
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|