Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:03
|
|
|
De ware stilte is niet zonder geluiden, maar zonder gedachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:04
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik vraag me vandaag af waarom er zoveel mannen in hun profiel schrijven dat ze er jonger uit zien dan ze zijn!!!??? |
Ouwe bokken die een jong blaadje aan de haak proberen te slaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het was ook maar een vraag hoor. Je hebt van die vrouwen, die helemaal geen man meer nodig hebben. Ze vinden ze minderwaardig en lastig. |
En je hebt legio mannen die vrouwen minderwaardig vinden... en dan ook nog met de bijbel in de hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:26
|
|
|

Algemeen
De ui (Allium cepa L.) behoort tot de lookgewassen, uitsluitend voorkomend in de gematigde luchtstreken van het noordelijk halfrond. Botanisch zijn de lookgewassen ingedeeld als onderfamilie, de Allioideae, van de lelieachtigen (Liliaceae), of bij de narcisachtigen (Amaryllidaceae), maar tegenwoordig worden ze ook beschouwd als aparte familie, die der Alliaceae, in de orde van de Liliales. Meestal spreekt men van Allium- soorten of kortweg Alliums (Anonymous, 2000 h). Het geslacht Allium is zeer is zeer omvangrijk en omvat meer dan 600 soorten.
De ui is een tweejarige plant. In het eerste jaar wordt een bol gevormd, waarin reservevoedsel is opgeslagen. De bol bestaat uit een aantal vlezige en 2-4 droge rokken. Deze rokken kunnen geel, rood of wit van kleur zijn. In het tweede jaar gaat de ui nadat aan de behoefte van vernalisatie is voldaan, uitlopen, bloeien en zaad vormen. Het is hierdoor mogelijk een scherpe selectie op verschillende eigenschappen uit te voeren. Het is een overwegend kruisbestuivend gewas wat de veredeling langdurig en kostbaar maakt.
Uien, sjalotten en stengel-uien
De ui is in drie typen te onderscheiden en kent daarbinnen verschillende rassen en variëteiten. Rassen verschillen vooral in kleur, scherpte en bewaarbaarheid. Het type dat ons allemaal bekend is vormt een bol en vermeerdert zich door zaad. Een ander type, de sjalot, vermeerdert zich vegetatief door rond de moederbol zijbollen te ontwikkelen. Een derde type is de topui, die zijn naam te danken heeft aan het feit dat in de top van de stengel kleine broedbolletjes groeien. In de aarde komen deze tot verdere ontwikkeling. De stengel-ui of Japanse bosui tot slot, heeft zijn naam niet te danken aan een groeiperiode in het bos, maar aan de manier waarop ze verkocht worden, namelijk per bos. Als lente-uitjes worden ze vroeg geoogst en als groente gekookt of gebakken. Deze vrij grote plant vormt geen echte bollen maar, zoals bij prei, licht verdikte witte schachten die aan de basis en met de wortels verbonden zijn.
De geschiedenis van de naam "ui"
De ui kreeg zijn definitieve wetenschappelijke naam in de 18e eeuw door samenvoeging van de oude Latijnse woorden voor knoflook - al(l)ium en ui - c(a)epa -, waarschijnlijk teruggaand op een Keltische en een Griekse benaming. Een latere Latijnse aanduiding was unio, misschien samenhangend met 'eenheid' om hem te onderscheiden van soorten die zijbollen produceren.
Afleidingen van beide woorden kwamen in onze taal terecht. Van het verkleinwoord cepulla werd het Franse ciboule gevormd en het Nederlandse cibol en cypel, voor groene uitjes. In onze noordelijke provincies kent men het nog als siepel, dat, evenals het Duitse Zwiebel, een synoniem voor ui werd. Van unio(ne?) zijn ajuin en ui afgeleid. Wat in het Frans oignon werd en onion in het Engels, werd onioen in het Middelnederlands, met talloze varianten in spelling en uitspraak (eniung, engnun, oiuyn, enz.), waarin het Zuidnederlandse ajuin te herkennen valt. In het zuiden werd ajuin gehandhaafd met dialectvarianten als het Brabantse juin, het Zeeuwse juun en het Maastrichtse uun. Vormen van siepel en ajuin zijn ook in achternamen te vinden (b.v. Juynbol) van families die soms ui- of knoflookbollen in hun familiewapens lieten afbeelden.
De verschillende soorten ui zijn begrijpelijkerwijs nogal eens met elkaar verward, ook in andere talen.
Samenstelling van de ui
De (bio)chemische samenstelling van de ui is zeer complex en verre van constant: bepaalde reacties ontstaan pas als de bol wordt opengesneden of gekneusd en naast rasverschillen zijn er allerlei factoren die op de samenstelling van invloed zijn, zoals de vruchtbaarheid van de bodem waarop de uien geteeld zijn en de omstandigheden waaronder dit gebeurt. In percentages uitgedrukt bestaat de rauwe ui gemiddeld uit 90% vocht, 6,5% koolhydraten, 1% eiwitten en 0,1% vet. De koolhydraten (droge stof) bestaan voornamelijk uit suikers en bevatten ook pectine. Het aantal calorieën dat zij leveren ligt bij scherpe uien hoger dan bij zoete uien. Volgens de Nederlandse Voedingsmiddelentabel 49 kcal. of 206 kj per 100 g. Van de elementen zijn fosfor, calcium, natrium en vooral kalium de voornaamste. Fosfor en kalk zijn goed voor botten en tanden, kalium voor de spierwerking. In minieme hoeveelheden komen verder de metalen ijzer, borium, strontium, cuprum, zink en mangaan altijd voor.
Het vitaminegehalte is vrij laag maar niet onbeduidend. Vitamine C is in de rauwe ui gemiddeld 10 mg per 100 g; in het bosuitje en de stengelui echter minstens 25 mg (en in bieslook 40 mg/100 ge).
Goed vertegenwoordigd, in geringe hoeveelheden, zijn de vitaminen uit de B-groep die deels met het afweersysteem in verband gebracht worden. Ze worden hierna opgesomd met tussen haakjes hun belangrijkste functies. Aanwezig zijn vitamine of B1 (suikerstofwisseling), riboflavine of B2 (omzetting van suikers en aminozuren in vetzuren), panthoteenzuur of B5, B6 (stofwisseling van eiwitten, suikers en vetten; van belang bij het voorkomen van aderverkalking), nicotinezuur (stofwisseling), foliumzuur (aanmaak fibrinogeen) en biotine. In uien met een hoge zuurgraad wordt allithiamine, verwant aan B1, gevormd. In sommige typen ui komt vitamine E voor.
Bij bereiding en invriezen verliest de ui al gauw 40% aan vitamine C; B-vitaminen blijven grotendeels behouden. Bij bakken gaan echter alle vitaminen verloren.
De verschillende pigmenten van uien zijn constant. De schillen werden in het (Duitse) huishouden wel voor het verven van stoffen gebruikt. Men kan er ook paaseieren mooie tinten mee geven. De rode pigmenten in paarsrode uien geven soms een wat bittere smaak. Pink root of 'ongewenst roze' is een ziekte die tijdens de opslag kan ontstaan door verzuring van formaldehyde. Fenolgroepen, vooral aanwezig in de buitenste bolrokken, hebben antiseptische en schimmelwerende eigenschappen, die echter niet werkzaam zijn als de bol vochtig is. Sinds mensenheugenis zijn de lookgewassen in hoge mate gewaardeerd om hun geneeskrachtige werking. De ui is als medicijn en als preventief middel tegen veel ziekten en kwalen beschouwd, zowel in Azië als in Europa.
Helende werking
De Indiase Charaka-Samhita, een medisch geschrift uit de 1ste eeuw teruggaand op vroeger bronnen schreef aan uien een hartstimulerende werking toe en gebruikte ze als heelmiddel tegen diverse kwalen. Als voedsel werden ze beschouwd als 'tamasisch': te prikkelend voor een sereen bestaan. Bij de oude Grieken en Romeinen waren de lookgewassen om hun therapeutische waarde zeer in tel. Vele geschriften getuigen van veel geneeskundige toepassingen. Hippocrates (ca. 400 v. Chr.) schreef uien voor ter behandeling maar had er ook nogal wat bedenkingen tegen: zieken waren volgens hem veelal niet gebaat bij het gebruik ervan, mensen met een gevoelige maag zeker niet en mensen met een blaasaandoening al helemaal niet. In het algemeen werden uien geacht de lichaamssappen te zuiveren en aanbevolen om de eetlust op te wekken, de spijsvertering te bevorderen en om een goede doorbloeding en transpiratie te bewerkstelligen - 's morgens ingenomen om de gehele dag actief en warm te blijven. Door sommigen werd ook een zinneprikkelende werking aan uien toegeschreven. Geelzucht, maagzweren en nierstenen zijn slechts enkele van de ziekten die inwendig met uien werden bestreden. Uitwendig werden ze bijvoorbeeld voor oog- en ooraandoeningen gebruikt en in samengestelde zalven ook voor schurft en slangenbeten. Als middel tegen diverse kwalen is de toepassing van de ui in de homeopathie en de volksgeneeskunst tot in onze tijd actueel gebleven.
Beproefde volksmiddeltjes
Een reeks van klachten kan verlicht of verholpen worden door dagelijks uien te eten - dit althans naar eeuwenoude overtuiging. In- en uitwendige toepassingen bij de meest genoemde kwalen volgen hieronder.
Bronchitis: rauwe uien eten Astmatische bronchitis: sap van een ui met wat honing vermengen en er enkele malen per dag 1 theelepel van innemen (ook goed bij heesheid) Tegen benauwdheid: 's nachts een doorgesneden ui naast het bed leggen Hoest: tegen vastzittend slijm gebakken uien eten Verkoudheid: enkele malen per dag een slokje uienwater drinken, verkregen door een schijfje ui een minuut in warm water te leggen. 's Nachts een opengesneden ui naast het bed leggen Oorpijn: een watje met uiensap besprenkelen en in het oor stoppen Reumatische pijnen: 's morgens en 's avonds de pijnlijke plekken met uiesap inwrijven, of omslagen met gebakken uien aanbrengen Winterhanden en -voeten: zeer fijn gesnipperde ui in een doekje leggen en daarmee de handen of voeten verbinden; hierover wanten of sokken trekken en gaan slapen Wondjes en insektenbeten: de plek inwrijven met een doorgesneden ui en dan de ui op de plek met verband omwikkelen; enkele uren laten intrekken Haarmiddelen: eveneens zeer oud is het gebruik van uien tegen haaruitval. Vooral de zwavel zou een weldaad voor de hoofdhuid zijn en wie bang is kaal te worden doet er goed aan een half uur voor het haarwassen de hoofdhuid met een doorgesneden ui in te wrijven. Een Frans patent uit 1967 registreerde een haarolie bestaande uit sap van uien, alcohol, eierdooiers, petroleum en wonderolie - bedoeld om de medemens op een afstand te houden?
Modern geneeskundig onderzoek
De geneeskrachtige eigenschappen van uien zijn in de twintigste eeuw vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines bestudeerd. Men was al bekend met hun antibacteriële werking (Pasteur, 1858) en hun effecten tegen bepaalde schimmels. Er lijkt verder een preventieve werking te bestaan tegen virusinfecties als griep en verkoudheid, maar die is moeilijk onweerlegbaar aan te tonen. De laatste jaren zijn met name de effecten van ui en knoflook op hart- en vaatziekten onderwerp van bestudering. Bij deze aandoeningen spelen bloedstollingsprocessen, het cholesterolgehalte en gehalte van vetten en vetachtige stoffen, de bloeddruk en ook het bloedsuikergehalte een grote rol.
Het onderzoek naar de werking van de ui op hart- en vaatziekten wordt door verschillende factoren bemoeilijkt. Scepsis komt, zoals te verwachten, vooral uit de farmaceutische hoek. Waarom dezelfde soort onderzoeken tot verschillende conclusies leidden wordt langzaamaan duidelijk. Het is bijvoorbeeld moeilijk grote groepen mensen hetzelfde dieet te laten volgen en hierop controle uit te oefenen. Ook heeft de consumptie van uien natuurlijk al snel een limiet bereikt. De leeftijd van de onderzochte personen is medebepalend: de effecten bij oudere mensen zijn veel groter dan bij jongere. Verder lijken de onderling verschillende uiensoorten ook tot verschillende uitkomsten te leiden.
Ondanks de beperkingen zijn er sterke aanwijzingen dat uien een gunstig effect hebben op de mate waarin aderverkalking of atherosclerose ontstaat. Naast de gunstige effecten op hart- en vaataandoeningen, zijn ook bij kankeronderzoek positieve invloeden van de lookgewassen gemeld. Bij dierproeven althans bleek de ontwikkeling van bepaalde tumoren door injecties met stoffen uit de ui te worden tegengegaan. De werking tegen bacteriën, microben en bepaalde schimmels is uitgebreid onderzocht. In sommige uien bevinden zich stoffen die ook insecten weren, maar er zijn er meer die juist op de ui afkomen.
De ui als ziekteverwekker?
De meeste mensen zijn immuun voor bepaalde vrijkomende stoffen uit de ui, maar een enkeling vertoont allergische, bronchiale reacties. Overigens bevatten uien en andere alliums de stof quercetine, die juist een anti-astmatische werking heeft.
Uien tegen verstopte neus
Uien zijn supergezond. Wie last heeft van een verstopte neus kan ´s nachts een halve ui naast zijn bed leggen. Je wordt wakker met een open neus. Vooral tijdens het slapen is een verstopte neus lastig omdat je automatisch door je mond gaat ademhalen. Hierdoor krijg je een hele droge keel wat een onprettig gevoel is. Een andere manier om ui als medicijn te gebruiken is om ui te verwerken in de maaltijd. Een uiensoepje kan heel genezend werken voor de ontstoken slijmvliezen. Daarnaast helpt het al om ui te snijden. Het bekende fenomeen dat je moet huilen van ui snijden kun je juist toepassen als je zwaar verkouden bent. Een ui als medicijn kun je het beste rauw eten alleen dat vinden sommige mensen vies. Daarom is het beter het in een salade te verwerken, uiensnippers over de mayonaise te doen of een haring met uitjes te eten. Wie kinderen heeft met een verstopte neus kan een halve ui neerleggen naast hun bed als ze al slapen. Want voor het slapen ruikt het wellicht te sterk.
Ui als geneesmiddel
Zoals bittere medicijnen vaak het beste zijn, zo zijn ook die dingen die een tikkeltje agressief smaken, zoals de rauwe ui bijzonder waardevol. Ze prikkelen niet alleen onze ogen, maar stimuleren ook de klieren in de maag enorm, zodat ze de eetlust verbeteren en de dikke darm beter laat werken. Daarbij verwijdert de ui ook ongewenste bacteriën en zelfs wormen uit maag en darmen. Zo kan buikpijn, druk op de maag en een opgeblazen gevoel snel verdwijnen. Zoals bekend veroorzaken veranderingen in onze spijsverteringsorganen allerlei klachten. Het zal u dan ook niet verwonderen dat rauwe ui, of het verse sap van een ui met een beetje melk en honing kunnen helpen bij kwalen die niets met maag en darmen te maken lijken te hebben. Dit drankje helpt heel goed bij hoofdpijn, prikkelbaarheid, slapeloosheid en een gevoel van druk op het hart. In het najaar is een kuur om afvalstoffen kwijt te raken voor veel mensen heel nuttig. Hier geef ik u een recept voor zo'n reinigingskuur. Neem het sap van drie ons uien. Dit kan met een sapcentrifuge of de uien door een fijne zeef te wrijven. Hierdoor mengt men honderd gram honing en een halve liter witte wijn. Neem van dit mengsel twee tot drie weken lang een half tot een heel kopje per dag.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:51
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja hoor hier in het dorp staat ze in heel wat tuinen |
Ja...ik zag ze ook staan bij het tuincentrum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 09:17
|
|
|
Op zich geen slecht idee van je,omdat je gedicht ' snel naar onderen zakt' Maar persoonlijk vind ik het niet echt overzichtelijker,omdat hiermee ook de titels niet zichtbaar zijn. Iets wat mij eerder prikkelt om een gedicht te lezen dan een kopje ' Gedichten'
Ontroerend gedicht over je vader....complimenten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 09:30
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik vraag me vandaag af waarom er zoveel mannen in hun profiel schrijven dat ze er jonger uit zien dan ze zijn!!!??? |
Omdat hun Ego enorm groot is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 09:32
|
|
|
HENDUK927 schreef: | hier lucht al een poosje en soms een betien regen
om mij mag het wel een stevig buitje regenen koelt het een betien af |
Nee maar duck ook weer drie dagen gekregen Het heeft hier aan begin van de nacht gerommeld en gelicht maar geen nattigheid erbij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 09:33
|
|
|
JOL252 schreef: | Van raketijsjes altijd... |
Zijn ook lekkerrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 09:57
|
|
|
ANITA412 schreef: | Ja,ik vind het erg leuk om gedichten te schrijven-gewoon over alledaagse dingen. Ik sta al weer een tijdje op CM ,maar nu pas zag ik dat je ze hier ook kon postten. Dus maar meteen in drievoud gedaan;)
Fijne zomeravond nog! |
Wat een mooie gedichten schrijf je Anita! Ga je ze niet bundelen en uitgeven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 10:32
|
|
|
Ik heb nog niemand gehoord over het feit dat God onze Vader is / wil zijn. Ik denk dat dit 1 van de belangrijkste dingen is die Jezus aan de wereld wil(de) openbaren. Als je een Vader hebt dan weet je waar je vandaan komt, wie er voor je zorgt en bij wie je altijd terecht kunt. Een (goede) Vader zoals in de gelijkenis van de verloren zoon is 1 van de mooiste geschenken die Jezus ons weer heeft 'teruggegeven'. (beetje krom uitgedrukt mss)
Ik weet niet hoe het is om een liefdevolle (aardse) vader te hebben en ik wist niet eens wat ik miste. Het heeft lange tijd geduurd voordat het mij duidelijk werd dat God heel anders is dan ik mij voorstelde. God is betrouwbaar en liefdevol en Hij zorgt voor zijn kinderen! Hij laat zijn kinderen niet aan hun lot over.
Als er ooit een tijd was waarin de wereld hunkert naar echt Vaderschap dan is het denk ik nu wel. Hele generaties kinderen groeien op zonder de zegen van een goede liefdevolle Vader.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 10:45
|
|
|
Dankjewel voor je compliment. Ik heb jaren geleden wel eens een aantal uitgevers benaderd,maar één op de duizend manuscripten word maar werkelijk uitgegeven. Ik ben namelijk helaas niet de enige die het leuk vind om te schrijven. Nu maak ik vrienden en familie blij met persoonlijke gedichten bij een doop ,een bruiloft of afscheid van een collega bijvoorbeeld. En straks met Sinterklaas word ik erg vaak 'opgeroepen' ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 10:54
|
|
|
Ook ik schreef veel gedichten...en heb ze ook gebundeld, maar nooit een poging ondernomen om er verder iets mee te doen... Inderdaad voor bruiloften...en sinterklaas... Ik heb er veel van mezelf in kunnen geven...en dat gaf veel voldoening... In het contactblad voor Ouders van een Overleden kind...zijn er echter wel gedichten gepubliceerd...naar aanleiding van onze levenloos geboren zoon... Omdat ik verder geen fotos van hem had...hangt er tussen de fotos van onze andere kinderen nu een gedicht ter nagedachtenis aan hem...
Ik schrijf echter helemaal niet meer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 10:59
|
|
|
Kom net uit een bakkerij vandaan, waar de ovens al stonden te draaien...
Daar kun je beter niet wezen... Gisterenavond was ik even op Walcheren...daar dreigde het erg...met onweer en bliksem...maar wat er viel aan druppels was te verwaarlozen....
Van mij mag er een buitje vallen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:02
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.
Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind. Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.
En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga ....... De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.
Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .
Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.
Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.
Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua. |
... Er kan en mag dus een heleboel niet. Ik ga hier even niet in op of ik het met je eens ben of niet... Mijn vraag is alleen: hebben wij antwoorden? Alternatieven behalve alleen met Jezus naar voren te komen? Waar wij als christen zo bekend om staan in "de wereld" is ons geheven vingertje bij meditatie, yoga, soorten muziek, seksualiteit en noem maar op.. er wordt zoveel naar de verdachte hoek verwezen en het enige alternatief is "je hebt alleen Jezus nodig". Als ik één ding weet is dat we Hem inderdaad nodig hebben in ons leven en onze levensstijl. Maar hoe komt het dat er behalve een leven met God ook christenen zoeken naar meer ... Kennelijk mist er dan toch iets in hoe we omgaan met ons lief en leed, ons lijf en ons hoofd...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 20 augustus 2012, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:03
|
|
|
http://youtu.be/-dKkhRzxyK4
(Wie helpt me even...want zo kan niemand dit lezen geloof ik)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 20 augustus 2012, 11:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:03
|
|
|
en nu verzand de discussie in of yoga nu wel of niet mag of wel of niet occult is......
maar dat was de vraag niet, de vraag was: satanisme, wat is wel of niet?? Er zijn verschillende films/ boeken over.....als ik kijk naar de film the exorcist.......hoe duivels kan dat zijn?? en zoals al eerder genoemd, het vervloeken van Jezus en het kruis op de kop hangen...dát is een onderdeel van het satanisme...alles tegengesteld aan Jezus en Zijn evangelie......en dan heb je het over de satanskerk......
Yoga...de 1 zal zich er prima bij voelen, de ander heeft er niks mee...het zij zo......laat dat rusten.....
glaasje draaien, tarot, hand lezen, dreamcatchers, etc. blijf daar van weg, dát zijn de deuren naar een wereld waar jij niet heen wilt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:10
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Misschien zegt dit meer over jezelf dan over die normale vrouw. |
alle voorgande reacties even samenvattend met een vraagje: wat is normaal??
Ik voel me eigenlijk best normaal...maar ja, dat zeg ik......en een ander vind zichzelf ook normaal......dus: wat versta je eronder?
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op maandag 20 augustus 2012, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:19
|
|
|
Volgens mij kunnen wij, vrouwen, dat ook héél goed zélf vaststellen, mocht het idd het geval zijn.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:21
|
|
|
Hier gisteravond een paar lekkere buitjes gehad. De boel is weer lekker opgefrist, en nu weer warm maar gelukkig wel met een klein beetje wind erbij...... Nie gek nie!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:29
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Volgens mij kunnen wij, vrouwen, dat ook héél goed zélf vaststellen, mocht het idd het geval zijn.....  |
Dacht ik ook....nee niet denken...zeker weten!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:31
|
|
|
TINK100 schreef: | alle voorgande reacties even samenvattend met een vraagje: wat is normaal??
Ik voel me eigenlijk best normaal...maar ja, dat zeg ik......en een ander vind zichzelf ook normaal......dus: wat versta je eronder? |
Alleen het begrip "normaal" heeft al verschillende betekenissen......
De meest passende in deze is natuurlijk een aanduiding voor dat wat een groot deel van de mensen als passend/te verwachten ziet in een bepaalde situatie.
Daarnaast is het natuurlijk in de wiskunde ook nog es een uitdrukking voor de standaardwaarde.
Verder is het ook nog es zo'n boerenband uit de Achterhoek.
Daarnaast is het een paling van de gewenste dikte, en heeft het alles te maken met eten in de gevangenis, schijnt het....... 
Volgens mij is het gemakkelijker om gewoon niet-normaal te zijn
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 20 augustus 2012, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:49
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:56
|
|
|
Nobody is perfect and I'm nobody
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:02
|
|
|

<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:08
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk.... En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........  |
Ach ja Willemijn, dat sommigen gemeentes met zijn allen tegen Yoga zijn, het zelfs met de satan associeren, dan gaat dáár de aandacht naar uit.
Donald Duck is ook occult, ja las ik pas een christelijke stroming schreef dat. Want waar is de moeder van de neefjes van Donald Duck, en dat getouwtrek tussen Guus Geluk en Donald Duck over onder andere Katrien, ook heéél onbijbels... Dus kun je nagaan...
En dan kunnen de misdaden tegen kinderen welig blijven tieren, zo noemen ze dat toch, in sommigen gemeentes. Want zo gaat de aandacht naar totaal onzinnige dingen uit, ipv dingen die wel echt schadelijk zijn. Het seksueel kindermisbruik in de bijbelbelt neemt schrikbarende vormen aan, zo luid de titel van een EO acuatiteiten programma erover.
Kijk maar, ik krijg hier zo ook commentaar op zo van 'we' zouden het niet meer over kindermishandeling hebben zoiets dergelijks.
Ik vind niets mis mee met Yoga !!, het zijn goede oefeningen, en je geest komt ook tot rust. Ik ben zelf niet zo'n type wat van lichamelijke oefeningen houdt heb er ook geen geduld voor;) Ik ken wel ontspanningsoefeningen, en ik heb net even op een gewone Yoga site gekeken, en heel erg veel daarvan wat ik heb geleerd van mijn fysiotherapeut kwam ermee overeen. Ja, ik 'moest' van de psycholoog naar de fysiotherapeut, die oefeningen doen van mijn psycholoog, zodat als ik in paniek raakte door een trigger, een geluid van een camara, of een kind wat op mij lijkt toen ik kind was, zoiets. Dat ik mezelf dan rustig kon houden door opopgemerkt bepaalde oefeningen te doen, door mijn 'buik' ademen, mezelf in een soort van hypnose te brengen door alleen aan mooie rustgevende dingen te denken.
De vraag van TS is: satanisme: wat is het wel en wat is het niet? Seksuele kindermishandelingen mét de doofpotcultuur in veel gemeentes is het wel en Yoga is het niet. Dat is een antwoord.
Wat ik vaak altijd denk is, ken je dat liedje met de titel: 'trek het je niet aan, trek het je niet aan'...ik weet verder niet eens waar het over gaat alleen de titel en de melodie ervan is voor mij genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 12:20