ChristianMatch

Forum

Twaalf september stemmen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4427 4428 4429 4430 4431 4432 4433 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:30

WILLEMIJN232 schreef:
Hij (van der Staaij dus) komt vrijdag in mijn stad, ik zal het hem eens vragen......
Knipoog smiley

Doe 'm de groeten Boze smiley en mijn leedwezen Smiley met dichtgeplakte mond
Ach nou ja, ook weer triest wat de gevolgen voor hem zijn, hij wordt nu bewaakt , valt ook niet mee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:31

JOL252 schreef:
Je hebt gelijk.. ik dacht twee vliegen in één klap te vangen omdat in dit stuk aangehaald wordt hoe Jezus de beker en het brood doorgaf aan zijn discipelen. In Corinthe 11 gaat het hoofdzakelijk over de misstanden en het niet naar elkaar omzien tijdens de gezamenlijke maaltijden. Maar ook het doorgeven door Jezus van beker en brood aan de discipelen was aan die avond met deze personen gebonden.
Ik zou er in ieder geval geen vaste regel aan willen verbinden in hoe en met wie en hoeveel je dit doet. "Doe dit tot mijn gedachtenis" is gericht aan een ieder persoonlijk. Maar omdat God alle belang hecht aan éénheid denk ik dat het (ook) een waardevol en diep symbolische betekenis geeft om het met elkaar te vieren.

Blijft toch staan denk ik dat je het niet in je uppie kan vieren omdat er toch altijd een ambtsdrager of voorganger of wat dan ook erbij moet zijn.....Je kan ook niet met zijn tweetjes even zelf gaan trouwen of jezelf dopen.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:33

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......

Zo precies in het doel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:34

JOL252 schreef:
Doe 'm de groeten Boze smiley en mijn leedwezen Smiley met dichtgeplakte mond
Ach nou ja, ook weer triest wat de gevolgen voor hem zijn, hij wordt nu bewaakt , valt ook niet mee...

Ik las het ja, wat een geld kost dat toch allemaal, Wilders bewaakt, nu van der Staaij weer......en maar korten op de zorg...
Als zij nu eens nadachten voordat ze wat vertelden zou ook een hoop geld schelen.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten......

En dat smerige gerook van shag en sigartetten Zieke smiley , en dan iets zeggen als jij gezonde oefeningen doet...hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:39

JANE410 schreef:
Ik vind wel dat het met trouw te maken heef Willemijn. Ik ga niet alleen maar met die teksten wapperen, ik lees ze en ik probeer ze te begrijpen en daarna probeer ik er ook naar te leven. Het is Gods woord en zijn woord is heilig. Ik begrijp niet zo goed wat je met vernieuwende theologie bedoelt? De bijbel is heel actueel ook vandaag de dag.
Staat die vernieuwde theologie dan opeens in de bijbel?

Ik denk dat je niet zo weet wat vernieuwende theologie is?????
Daar bedoel ik mee dat kerkdiensten nu ook niet meer zo zijn als 100 jaar geleden en ook met hun tijd mee gaan. Niet blijven steken in het oude maar nieuwe vormen van kerkzijn en geloven zoeken.....
Dat heeft toch niets met de Bijbel te maken????
En mensen die naar de Bijbel leven kunnen zich wel permitteren om vreselijke mailtjes te sturen als je het ergens niet mee eens bent?
Je moet als mens altijd oppassen als je van jezelf vind en zegt dat je zo naar de Bijbel leeft.......dat schijnt je het recht te geven om maar van alles op te schrijven en dan nog wel in de Naam van God......Mensen moeten volgens mij daar eens wat zorgvuldiger mee omgaan. Ik werd hier eens beticht van ego gekletter maar is dat eigenlijk niet ego gekletter? Vooral weten hoe het voor een ander moet?
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 29 augustus 2012, 09:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:42

WILLEMIJN232 schreef:
Dus de chinees is ook occult met zijn Boeddha beeldjes?????? Het overgrote deel van ons leven bestaat dan uit occulte dingen geloof ik.....
Ik hou van yoga en van chinees.......en mensen moeten misschien eens wat drukker zijn met hun eigen geloofsleven dan dat van een ander......

Engeltje smiley

Idd Knipoog smiley

En wat ik héél erg vind , zelf roken en jou betichten dat jou Yoga occult is....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:58

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....

tuurlijk die zijn er, voldoende referentie kaders, gelukkig maar.

Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.

Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.

Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:58

ZEELAND736 schreef:
Als ik aan mijn aardse vader denk???
Wat een lieve vader was het...streng maar rechtvaardig!!!!
En gelukkig denken mijn 3 broers en zussen...precies hetzelfde over hem....

Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:00

JOL252 schreef:
Ja okay, ik snap je punt maar dit is op het gebied van het verstand, het herkennen, het onderscheiden van. Er is nog een ander soort weten: het nooit ervaren en gezien hebben en dáárin dus niet weten hoe het voelt en hoe het is.

Ja, dat bedoel ik dus....dat zie je met een beetje geluk pas rond je dertigste...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:02

WILLEMIJN232 schreef:
Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........

Ja, gaat erom of je liefde en respect kreeg....en niet alleen voor de buitenkant, als er mensen bij waren...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:03

WILLEMIJN232 schreef:

Hoe bedoel je dat Willemijn Zeeland schrijft over haar vader
lief streng en rechtvaardig en dat vinden haar broers en zussen ook.
Dan denk ik : goede vader dus, maar jij denkt dan iets anders????
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:04

WILLEMIJN232 schreef:
Blijft toch staan denk ik dat je het niet in je uppie kan vieren omdat er toch altijd een ambtsdrager of voorganger of wat dan ook erbij moet zijn.....Je kan ook niet met zijn tweetjes even zelf gaan trouwen of jezelf dopen.....

Het is naar mijn idee de "gelovigen" opgedragen. Waarom zou er dan dan een etiket of functie (en zelfs sexe!) aan vast gekoppeld moeten zijn of een hiërarchie?

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 augustus 2012, 10:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:07

Het was trouwens vroeger een echte avondmaaltijd he?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:08

SHANITA130 schreef:
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien.

Ja, da's een hele goede.. Knipoog smiley sommigen kunnen het wel inzien na het lezen van die spreuk....zoals ik nu.... Knipoog smiley

Ik bedoel, stel dat ik me eigen begeleider ofzoiets dergelijks zou zijn zou ik precies kunnen zeggen, van nou eerst dit daarna dat en als dat klaar is dat en dat, en dan beginnen met dit en dit en daarna eventueel met die en die nog even zus en zo. en niet teveel dit, niet meer dan zoveel, en ook dat en dat. etc.

Dit bedoel ik dus.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:13

SHANITA130 schreef:
Dit bedoel ik dus.

haha ja je hebt gelijk Shanita vaak weten we drommels goed wat we zouden moeten doen, alleen komt het er om de een of andere reden niet van
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:17

SHANITA130 schreef:
Het was trouwens vroeger een echte avondmaaltijd he?

Ja dat denk ik ook. Het was iig onderdeel van een complete maaltijd. Vandaar dat het in Corinthe ook zo uit de hand kon lopen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:20

Hai Willemijn,

Jij rookt niet, nou weet ik niet of je een keer bent gestopt, of nooit hebt gerookt.

Iig, mijn ervaringen met gezondheidszorg zijn dat heel veel personeel heel veel rookt.

Dus sowieso knap dat jij dat niet doet, daarin niet meeging!!!
Of vroeger op school, kan ook.

Iemand die rookt heeft niet eens recht om iets van yoga te zeggen. Iemand die niet rookt ook niet, maar dan helemaal niet.

Wat mij ook opvalt, het zijn alleen de vrije groepen die vinden dat Yoga occult is als ik zo es op google kijk....

Blijf jij maar lekker Yoga doen, je bent er ff uit, ook contact, en tis goed voor je conditie.
Je hebt zelfs de vierdaagse van Nijmegen uitgelopen, nou bijna geen roker die dat kan hoor. Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

En dan komen wat oefeningen uit een oosterse religie, so what, dan zou je dus idd geen thais, chinees of wat voor oosters restuarant meer binnen kunnen lopen....

Fijne dag! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 augustus 2012, 10:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:21

CARMEN073 schreef:
Ja dat denk ik ook. Het was iig onderdeel van een complete maaltijd. Vandaar dat het in Corinthe ook zo uit de hand kon lopen.

Dus het delen van brood en wijn was onderdeel... en een samen delen tussen de gelovigen. Zou hier ook een leider/voorganger opgestaan zijn of was het gewoon een rondgeven aan elkaar...???
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:25

JOL252 schreef:
Dus het delen van brood en wijn was onderdeel... en een samen delen tussen de gelovigen. Zou hier ook een leider/voorganger opgestaan zijn of was het gewoon een rondgeven aan elkaar...???

Nou ja van de 1e keer weten we natuurlijk dat de Heer Jezus de leiding nam
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:26

ROELANDE345 schreef:
haha ja je hebt gelijk Shanita vaak weten we drommels goed wat we zouden moeten doen, alleen komt het er om de een of andere reden niet van

Ja, raar he dat bedoel ik, ik weet feiloos aan te geven aan mezelf hoe en wat... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:26

ROELANDE345 schreef:
Hoe bedoel je dat Willemijn Zeeland schrijft over haar vader
lief streng en rechtvaardig en dat vinden haar broers en zussen ook.
Dan denk ik : goede vader dus, maar jij denkt dan iets anders????

Denk ik helemaal niet en schrijf ik ook niet.....

Wat ik bedoel is hoe je als kind naar je jeugd kijkt en dat gaat wat verder en dieper dan alleen rechtvaardig en aardig.....was het maar zo eenvoudig zou ik bijna zeggen......
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:27

SHANITA130 schreef:

Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.

Dat bedoel ik ook Shanita. Je ervaringen misvormen je ziel waardoor je perceptie van de dingen om je heen wordt vertekend. Op latere leeftijd kun je wellicht opnoemen welke eigenschappen bij een (goede) vader horen (vooropgesteld dat je in aanraking komt met goede voorbeelden), maar het 'zegt' je niets.

Ik ken mensen die heel blij en verrast werden toen ze bemerkten dat God wonderen deed en voorzag in hun leven als ze iets nodig hadden. Ze verwachtten van Hem net zo weinig als ze van hun aardse vader hadden ontvangen.

Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.

Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...

Wat zou jij eraan willen doen?

Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:29

JOL252 schreef:
Het is naar mijn idee de "gelovigen" opgedragen. Waarom zou er dan dan een etiket of functie (en zelfs sexe!) aan vast gekoppeld moeten zijn of een hiërarchie?

Als je het zonder bevoegde ambtsdragers doet kan dat wel maar dan heet het volgens mij een Agape maaltijd.....(komt op het zelfde neer)
Dit zeg ik even uit mijn hoofd hoor....... Knipoog smiley
En je kan ook niet getrouwd worden of gedoopt worden zonder bevoegde ambtsdrager toch?

Je ziet het ook veel bij kleine huis gemeentes waar geen zeg maargeen bevoegde voorganger is, ook daar houdt men de Agape maaltijden, niet minder waardevol overigens.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 29 augustus 2012, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:31

ROELANDE345 schreef:
Nou ja van de 1e keer weten we natuurlijk dat de Heer Jezus de leiding nam

En als je Hem nu ook de leiding geeft dan:

ben je niet alleen,
is er een ambtsdrager bij en
heeft een Man de leiding....

Ik denk in dit verband ook aan onze broeders en zusters die om hun geloof vervolgd worden. Voor hen is het vaak moeilijk om bij elkaar te komen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:34

SHANITA130 schreef:

verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet?
De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft......
Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen.....
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:36

WILLEMIJN232 schreef:
Ik las het ja, wat een geld kost dat toch allemaal, Wilders bewaakt, nu van der Staaij weer......en maar korten op de zorg...
Als zij nu eens nadachten voordat ze wat vertelden zou ook een hoop geld schelen.....

Rait... de censuur van de 'toleranten'... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:46

Dat bedoel ik ook Shanita. Je ervaringen misvormen je ziel waardoor je perceptie van de dingen om je heen wordt vertekend. Op latere leeftijd kun je wellicht opnoemen welke eigenschappen bij een (goede) vader horen (vooropgesteld dat je in aanraking komt met goede voorbeelden), maar het 'zegt' je niets.

Ik ken mensen die heel blij en verrast werden toen ze bemerkten dat God wonderen deed en voorzag in hun leven als ze iets nodig hadden. Ze verwachtten van Hem net zo weinig als ze van hun aardse vader hadden ontvangen.

Wat zou jij eraan willen doen?

Ja, wat zou ik eraan willen doen, zóveel, maar da's niet haalbaar.

Ik kan een voorbeeld geven: ik heb wel vaak enkel maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen.

Dat was en is de oplossing. Iedere heeft zijn eigen kamer of eenheid, en je eet gemeenschappleijk, houdt het pand gemeenschapelijk schoon. degene die werken, werken, degene die niet werken hebben een klein programaatje, en kunnen de rest van de dag schilderen, andere hobby, buiten in het park.....

Er is een tekst: kijk een hoe goed en liefelijk het is als broeders tezamen wonen....ja, en dat zag ik...alleen was steeds tijdelijk, zoiets permanent.

Dus wel je vrijheid, alleen gezamelijke maaltijden, en huishouden gezamelijk, taken verdeeld, en elke week een kleine vergadering hoe alles loopt...

Ik maakte daar snel vriendschappen, was een hele aardige vrouw van 59, en daar ging ik regelmatig bloemtjes en groen plukken, boeketjes maken..

Vaak zat ik in het creatief lokaal, te schilderen...en dan zaten er ook enkel anderen...

Ja, Je maakt dan 24/7 deel uit van een groter geheel. En je kon in weekenden en 2 avonden door de week weg, naar je huis ofzo.

En als je terugkwam, vroeger mensen hoe 't was...

Ja, en dan zie je dat meerdere verdriet hebben, groepsgesprek, je kan aan teken/schilderopdrachten werken....

Iig dat deed me goed, voorwaarde voor plekken als die zijn goede leiding, met duidelijke regels....

Maar ja, dit zou handen vol geld gaan kosten, maar deed me heel goed...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 augustus 2012, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:49

CARMEN073 schreef:

Wat zou jij er aan willen doen Carmen?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:52

Er heerst mi nu en dan/vaak een taboe op verdriet hebben, dat hébje niet als christen, dan ben je blij, blij en blij.

Daarom, ik ben bang, als ik een topic open verdriet en wat doe je eraan, dat of bijna niemand reageert, of niet in goede aarde valt... Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4427 4428 4429 4430 4431 4432 4433 ... 6194 Volgende
Pagina 4430 van 6194