ChristianMatch
 


Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 september 2013, 14:18
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Dat ik een prachtig boeket bloemen kreeg van cmmers en veel ex cmmers.......
Lieve mensen, dank je wel!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 16 september 2013, 14:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 september 2013, 21:59
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
MARIO216 schreef:
Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever

Zo Mario, dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over Knipoog smiley maar wel heel mooi!


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 10 september 2013, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 16:32
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ZEELAND736 schreef:
Zwart-grijs-wit...vind ik zelf mooi...
Ook al heb ik dat thuis niet(huurhuis)

Maar ja...jij moet er wonen...
Ga je toch heerlijk rondsnuffelen..en je neemt iemand mee die daar meer feeling mee heeft...(doe ik tenminste)

Zeeland, er zal toch wel een aardige vrouw op cm zijn die met hem meewil? Leuk iets voor een eerste date. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 13:57
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PIETER619 schreef:
klopt we ten delen maar de Geest is veel meer en kan ook zonder dat Hij in ons is werken op aanvraag. Dat er dingen gebeuren en wij die niet verklaren kunnen, kan het werk van de Geest zelf zijn, soms door gebed van velen.

Ik heb deze topic geopend, ook om ervaringen met elkaar te kunnen delen in hoe de Geest ons helpt zonder dat Hij in ons is, bijvoorbeeld doelend op gebeurtenissen.


Aan de reacties te merken zijn er weinig ervaringen met de Geest....Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 september 2013, 13:55
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FREEK734 schreef:
Jammer, dacht dat we na al dat gekissebis en geoordeel eindelijk een fatsoenlijke discussie gekregen hadden... Ik vind het lasterlijk: "op de stoel van God, zogenaamd uit liefde....... " Stoppen dus.


Eigenlijk jammer dat als je wat tegengas krijgt wat je niet zint gelijk wil stoppen met de discussie? Nog meer jammer dat je mijn schrijven als lasterlijk betitelt.....ik probeer wel begrip voor jouw standpunten op te brengen en ze niet als lasterlijk te beschouwen, hoewel ik het er totaal niet mee eens ben....Zo gaat dat meestal met discussies, meningen kunnen lijnrecht tegenover elkaar staan, ik hoef absoluut mijn gelijk niet maar als ik er zo over nadenk is de term lasterlijk eigenlijk wel erg. Zo moet een homo zich dus voelen als hij jou teksten leest..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 september 2013, 06:56
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
JOL252 schreef:
Is het zó erg? Ik vind het nogal meevallen wb de toon van deze conversatie... Knipoog smiley
de bedoeling is toch dat we van gedachten wisselen en van elkaar kunnen leren?

Het gaat om zaken die het hart aangaan en dan voelt het soms zo denk ik. Wat betreft lasterlijk, ook dat kan soms zo voelen maar was niet de intentie van mijn verhaal. Ook dan voelt het soms zo, herken ik wel als ik die absolute meningen lees. Maar laten we van de zuivere intenties van de ander uitgaan ook al staat het dwars op je eigen mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 21:20
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
 
THOMAS968 schreef:
It beste mar wer, famke. Tige tank foar 'e moaie stientjes dy st' yn it wetter sprankelje litten hast mei dyn bydragen.

Thomas.

Ben benieuwd of er nu ook een note van de redactie komt: net als engels kan ook niet iedereen dit lezen Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 4 september 2013, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 4 september 2013, 20:11
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FREEK734 schreef:
‘Over time, Rome experienced a similar trajectory as Greece between the early republic and the later empire, and negative attitude toward same-sex unions and non-procreative sexuality increased with the rise of Christianity in the Roman Empire (Pickett). By the fourth century, anxiety toward obviously pervasive same-sex unions reached a peak when the state passed a law promising punishment to anyone entering a same-sex marriage (Eskridge).’

(bron http://www.randomhistory.com/history-of-gay-marriage.html)

Wel bijzonder dat juist onder invloed van het Christendom de homohuwelijken werden uitgebannen. En is het waarschijnlijk en niet al te pedant te veronderstellen dat er nu wel same-sex huwelijken in liefde en trouw zouden zijn en toen niet?

Wat betreft de ‘harden’ en de ‘zachten’ , In de grondtekst wordt toch echt het woord arsenokoitai gebruikt hetgeen betekent: ‘die bij mannen liggen’ . Zie mijn voorgaande aangehaalde link.

Verder wordt de Bijbel in iedere cultuur uiteraard anders gelezen. Een versteend begrip is niet eens mogelijk, al zou je willen, er is altijd beweging en dat is op diverse fronten te zien. Ik denk dat je eerder moet oppassen voor de neiging om je (–onbewust!) aan te passen aan groepsdruk, aan de superieure cultuur die in deze tijd in een razend tempo modern heidens wordt , maar dat gelukkig nog veel minder is dan tijdens de beginperiode van de kerk . Het is op zijn minst opvallend om te zien hoe gemakkelijk de ooit door vele christenen als universeel beleden normen en waarheden worden losgelaten ‘om in rapport te worden gebracht met de tijd’, bijv. sex voor het huwelijk, opstanding, hemel, hel etc. In hoeverre is hier sprake van een autonoom, objectief (en ook deskundig) denkproces en in hoeverre is daar de beïnvloeding door de tijdgeest? Het doet wat met je als je altijd als belachelijk in de hoek wordt gezet, als je dag in dag uit overladen wordt met overspel, mooie vrouwen, het nihilisme, hedonisme en wat al niet meer. Het is in alle tijden de kunst geweest om de Bijbel zo te lezen dat haar recht gedaan wordt, en de invloed van de cultuur op de Bijbel en die van de cultuur op ons te wegen, en uiteraard wordt altijd gepoogd om de achterliggende principes te doorgronden. Dat is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik het nu alleen noem omdat het zo vaak aangehaald wordt als zou dat niet de bedoeling zijn van ‘tegenstanders’.

De grote kracht van de Statenvertaling en hsv is dat ze zo letterlijk mogelijk vertaald zijn, waardoor de invloed van de eigen cultuur en de eigen theologische opvattingen zo klein mogelijk geweest zijn. De indeling die ik eerder noemde (ceremonieel/ burgerlijk/universeel zedelijk) zijn een vaak gebruikte kapstok om duidelijkheid te verschaffen maar ook andere zijn mogelijk zie bijv. http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi51-3c.php

M.i. staat wel vast dat er universeel geldende wetten en waarheden zijn, onafhankelijk van welke cultuur dan ook. Doodslag (en moord) is en blijft universeel doodslag en verwerpelijk, al staat dat ook in deze tijd weer op losse schroeven en zal de pil van Drion er eerder zijn dan de (theologische) acceptatie van homoseksualiteit door (een bepaalde groep) orthodoxe christenen waartoe ik mijzelf reken. Ik twijfel ik er ook niet aan dat ook abortus en euthanasie onder bepaalde christenen reeds geaccepteerd zijn. En afgaande op het cultuurargument zoals hier gebruikt, moeten christenen in Nigeria of Iran homosexualiteit als zonde blijven zien, en bij ons niet?

Het onbreken van acceptatie, of zelfs het noemen ervan in de Bijbel van zon belangrijke relatie zijn voor mij echt voldoende bewijs voor de universele geldigheid . Helemaal als je de antiteksten meeweegt. Daarover zullen we het wel niet eens worden. En bij alles geldt natuurlijk dat je geen nieuwe wijn in oude zakken, en oude in nieuwe moet doen….
Ik probeer nu te stoppen met de discussie, heb nog veel te doen. Bij hele goeie argumenten kan ik het vast niet laten te reageren dus misschien tot tiks.


Toch nog even een slotreactie: jij schrijft nu net de zaken op die mij zo doen afknappen op het refo geloof.....Dat zeker weten, vooral wat verkeerd is....Dat alleen de Statenvertaling de juiste is. Als mens voor God spelen want euthanasie mag niet, abortus uit den boze net als sex voor het huwelijk......Je hebt de homo lief maar hij mag niet praktizeren want dat is zondig.....
Wie ben jij om dat zo te stellen? Jullie spelen als mens voor God.Ik ben ook niet voor losbandigheid en abortus en al dat soort zaken, net als de gemiddelde christen denk ik.....maar soms zijn er omstandigheden die tot sommige keuzes leiden, een keuze vaak geleid door gebed......
maar wie ben je als mens om in Gods naam daar zo'n oordeel over te hebben? Je zal maar dermate ziek zijn dat je niet meer verder kan? Ook al wil je dat nog zo graag? En ja, dan komen mensen met voorbeelden hoe goed andere mensen zijn en hoe goed ze het volbracht hebben. Maar ieder mens is een individu met zijn eigen strijd en gedachten. Ik heb oprechte bewondering voor mensen die bepaalde keuzes maken....
En weet je, ik heb in mijn jonge jaren tijdelijk in een antroposofische kliniek gewerkt, erg alternatief in die tijd. Werden veel bezocht door refo mensen, mocht wel niet maar ja, ze deden toch nog maar een antroposofische chemokuur..........dus ik bedoel maar, je zal het maar bij de hand hebben dan praten mensen vaak wel anders....
En -om even on topic te blijven....stel dat jij een andere geaardheid zou hebben? Zou je dit stukje dan ook schrijven.......?
En zo komen mensen aan krassen op hun ziel, door al dat onbegrip en oordelende vingertje......zogenaamd uit liefde want het staat er toch? En ik twijfel niet eens aan je oprechtheid.......maar dat vind ik nu juist zo erg.

Ik zal me verder ook niet meer mengen in deze discussie, ik heb mijn zegje gezegd....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 4 september 2013, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:29
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FREEK734 schreef:
Willemijn, je zult het gezien je reactie misschien niet verwachten, maar juist in de tijd van Paulus was homosexualiteit een wijd verbreid en geaccepteerd fenomeen. Zelfs de heerser van het Romeinse wereldrijk, Keizer Nero die in 59 na Christus aan de macht kwam, was openlijk homoseksueel en trouwde met een man! En zelfs in die tijd gold wat ik bovenschreef, geen enkele acceptatie van homoseksualiteit in de Bijbel.

De Bijbel lezen naar de cultuur levert dus in dit geval juist niet op wat je beoogt als je handelt conform het NT. Onder invloed van het Cristendom kwam langzamerhand een einde aan de acceptatie van homoseksualiteit en ook aan een hele rits seksuele verwording, babymoord (officieel toegestaan door de vader!) etc. Het was vóór het Christendom zo goed nog niet...

Wat je verder zegt over de rol van de vrouw conform Tim. Ook hierin kan ik je wat informatie bieden. Weet je dat je dat dit meer dan 100000 Christenen alleen in Nederland betreft die dit oprecht geloven? In delen van de pkn, en in de christelijk gereformeerde kerken, de (oud)gereformeerde gemeentes in (Ned) en in de hersteld hervormde kerk, ofwel minimaal 6 kerkgenootschappen krijgt de vrouw geen kerkenraadsfunctie toebedeeld. Verder kan je het niet eens zijn met het sgp standpunt, ik ben dat toevallig ook niet, niet omdat ze het letterlijk uit de Bijbel halen maar omdat ze hier via een m.i. onterechte complexe indirecte argumentatie toe komen. Maar ik zou ze niet graag van onoprechtheid willen beschuldigen.

Wat je zegt over het letterlijk volgen van de Bijbel…. Hierin volg ik je niet. Het gaat om een handjevol geboden. De geboden van het OT zijn bijna allemaal ceremonieel of burgerlijk. Maar zelden zedelijk, aangehaald in het NT en universeel geldend. Ik daag je uit om een gebod aan te wijzen die ik moet houden die mij vreemd in de oren klinkt.

Wat ik verder opvallend vind is de voortdurende aanvallen op het het standpunt dat homoseksualiteit ziet als zonde door deze te bestempelen als liefdeloos. Dat deze aanvallen van de wereld komen vind ik begrijpelijk, maar van christenen…. Met evenveel gemak kan ik deze bal retourneren. Gods geboden zijn liefdesgeboden, de vaste en veilige grond voor ieder mens. Binnen dit kader komt de mens tot zijn eigenlijke ontplooiing, als leefregel der dankbaarheid, en niet om de zaligheid te verdienen zoals vele malen hiervoor door velen aangehaald, om met de woorden van Jezus te spreken die in Joh 14 uitlegt wat het betekent om de liefdesgeboden te onderhouden in de Geest:

“ Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren”.
Dit is met zoveel teksten uit te breiden dat ik niet begrijpen kan dat oprechte Christenen telkens maar reppen over liefdeloosheid als iets als zonde bestempelt wordt. God bestempelt, nogmaals, zaken als zonde om de mens te waarschuwen, waarom anders?

Ik vind het liefdeloos mensen niet te waarschuwen als ze zich op erg dun ijs begeven, en ik vind dat je ze juist dan heel erg tekort doet. Als er geen acceptatie is van elkaars integriteit dan stopt de discussie snel. Daarom heb ik tot nu toe de bal ook niet (bewust) teruggetrapt. Ik ben dat ook niet van plan, want het werkt alleen averechts.


Dit is nu net het verschil in opvatting en interpretatie waardoor we zo van elkaar verschillen......We zijn alletwee oprechte christenen en toch zo'n andere visie......het is altijd jammer als je elkaar dan ten wille van datzelfde christen zijn niet tegemoet kan en wil komen..
Freek, ik kom ook uit de refo cultuur en zelf heb ik ervaren dat uit de Naam van God veel krassen op mijn ziel zijn gekomen en dan heb ik nog niet eens een andere geaardheid.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 3 september 2013, 14:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 13:25
BerichtOnderwerp: Blokkeren
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Sorry Anna, maar ben het weer helemaal met je eens Knipoog smiley

Redactie CM

Is dat wel zo? ik denk dat jullie dan een beetje onderschatten hoe hard sommige opmerkingen aan kunnen komen.....En inderdaad, je kan dan blokkeren, ik heb dat recent ook gedaan maar dan moet er wel heel wat gebeuren want blokkeren geeft ook dat er ook geen herstel mogelijk is. En willen we dat als christenen niet juist uitdragen?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 3 september 2013, 14:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 10:32
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
FREEK734 schreef:
Na de oproep van CM schiet ik nog wat in, Maar dan met een wat andere insteek.

Is het niet opvallend dat in de Bijbel alle mogelijke relaties de revue passeren- tot aan een relatie met iemands stiefmoeder toe- en dat alleen bij man/vrouw gesproken wordt van een geaccepteerde intieme sexuele liefdesrelatie, nl. het huwelijk? Talloze malen wordt de man/vrouw relatie genoemd in allerlei opzichten, terwijl homofiele relaties alleen in negatieve, veroordelende zin genoemd worden.

Voor degenen die dat laatste er niet in kunnen lezen, is het niet opvallend dat er op geen enkele wijze positief gesproken wordt over een intieme sexuele relatie of over een relatie als van man/vrouw in trouw en liefde tussen man en man/ vrouw vrouw?
Mbt de meest belangrijke relatie in het leven wordt ALLEEN gesproken over de man/vrouw relatie, ja zelfs wordt meerdere malen de verhouding van Christus met zijn kerk getekend als die tussen bruid en Bruidegom, en voor de spitsvondigen Knipoog smiley , als man en vrouw (ef 5: 25; openbaringen 21). Verder wordt er, als het gaat om leefregels etc. in de kerk zowel in het OT als in het NT ALLEEN uitgegaan van de man vrouw relatie of van ongehuwden, in allerlei verbanden, tot aan het kiezen van ouderlingen toe. Nergens lees je iets als Kleopas, de man van Cornelius of i.d. En dat terwijl homosexuele relaties tussen mannen al vroeg in de oudheid bekend waren.

Ook zonder de bekende teksten laat de Bijbel m.i. dan ook geen ruimte voor een homosexuele relatie (in liefde en trouw). De conclusie dat dit door God gewilde liefde is mbt een relatie van een dergelijk belang - een huwelijk!- vind ik ongeloofwaardig als daar dan in heel de Bijbel geen enkele aandacht aan geschonken wordt, anders dan negatieve.

Lees bijv. eens wat Jezus zegt in mattheus 19:
4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.

Als reactie op de al eerder vermelde site die Thomas noemt: lees dan deze ook eens,ook al eerder vermeld http://www.internetbijbelschool.nl/htmldoc/homsleutel.htm

En dan nog eentje waar ik het zelf niet helemaal mee eens ben maar ter info: http://www.edudivers.nl/faq/gods_bedoeling_niet_in_de_war_brengen


Kan het niet zo zijn dat jij de Bijbel leest in de tijd dat hij geschreven is? Als je alles letterlijk leest in 2013 kan je niet meer een leven leiden zoals je nu doet....De kunst is hem te vertalen naar de hedendaagse tijd met alle ontwikkelingen en zienswijzen zoals die er zijn...De rode lijn die blijft .
Kijk naar vrouwen in het ambt, ook zo'n voorbeeld. Dat is toch vreselijk achterhaald? En hoeveel oprechte christenen geloven nog dat dat niet kan? Ik persoonlijk vind dat je dan homo's en vrouwen ontzettend tekort doet.......En daar kom je anno 2013 ook niet meer mee weg. Over tien jaar wordt misschien wel een homo voorzitter van de SGP, ik hoop dan niet dat ze net zo laatdunkend doen als toen een vrouw voorzitter werd, van beter iets dan niets, dat is dan niet echt christelijk zoals ik me dat voor ogen heb......
Freek, het is slechts een kwestie van tijd........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 15:29
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PIETER619 schreef:
Hier een korte reactie, het gaat mij niet om een ander zijn geloof en mening maar, om de tekortdoening aan Gods liefde in Zijn gegeven Zoon Jezus.
Wij mogen de Bijbel als leerboek gebruiken en daar onze mening ook op stoelen, maar beslist niet vergeten dat Jezus kwam voor alle zondaren en zo wij als hetero's ook elke dag onze fouten cq zonden doen, waar we steeds weer om vergeving mogen vragen, kunnen wij één zonde niet apart gaan zetten, omdat wij er geen "last"van hebben.

De stukjes deden me denken aan het yoga topic, daar kregen mensen die op yoga zaten ook van alles naar hun hoofd geslingerd over hun christen zijn. Vandaar mijn tekst in dit homo topic: wast elkaar de voeten niet de oren, ook degene die niet in je straatje pratenen jjj schrijft toch vaak: wwjd

Voor alle duidelijkheid: iedere relatie van liefde en trouw is een zegen waard, maar dat is mijn persoonlijke mening


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 1 september 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 14:02
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PIETER619 schreef:
Volkomen met je eens, dat is wat ik dus probeer te zeggen maar men helaas de voeten van de homo's niet wassen wil, met een, "want in de Bijbel staat". Juist Jezus als voorbeeld nemend , en hoe die omging met hen, die Hem zo nodig hadden.

Ik bedoelde het niet voor mensen die een andere mening dan je zelf hebben, maar meer persoonlijk voor een ieder. Wie ben jij om de ander de oren te wasen omdat hij/zij een andere mening heeft. En daar bedoel ik geen pittige discussie mee maar meer de aanvallen op het persoonlijk geloof van de ander. Ik vind dat pijnlijk om te lezen, heb ik hier al eerder geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 1 september 2013, 12:58
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
PIETER619 schreef:
Leef jij volgens de wet of uit de Geest? Ben jij een bewust belijdend christen of een geleerde christen? Is het werkelijk de Geest die jouw laat inzien wie en wat en hoe Jezus is, of haal jij alles uit de Bijbel en geef je daar een eigen interpretatie aan?


Pieter, is het niet beter om in plaats van elkaar de oren te wassen de voeten te wassen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 augustus 2013, 12:48
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MIEKE364 schreef:
Dit is de ware geest van een Christen die ten diepste begrijpt wat het betekent Christus te volgen. De moed om dit te schrijven en zo te leven en het diepe meegevoel met het lijden van homo's en lesbo's die Christen zijn, door Thomas vind ik een bemoediging voor ons allemaal. Ook de bijdragen van Jans en Jol spreken van die moed.

Het is goed om hem openlijk bij te vallen en daarmee hem en degenen om wie dit gaat te ondersteunen.
En voor degenen die nog steeds aan de letter van de Bijbel vasthouden en voorbijgaan aan de dieperliggende betekenis van het Nieuwe Testament, Het Nieuwe Verbond: denk er nog eens goed over na wat Jezus vraagt van Zijn volgelingen. Probeer te bevatten wat dat impliceert.


Enige relativering kan geen kwaad Mieke....Ware christenen zijn in mijn ogen mensen in China of weet ik waar die met gevaar van eigen leven kerkdiensten bezoeken of hun geloof belijden. Dan spreek je van moed hebben.Niet mensen die hun mening over iets op een datingsite zetten.... Dan vertonen andersdenkenden ook moed want die durven hun mening hier ook neer te zetten en ik geloof oprecht dat zij ook in dezelfde God geloven..........alleen hebben zij een andere visie en dat is niet verboden.....En dat is juist het mooie van CM, de discussie, ook al gaat dat er wel eens pittig aan toe.....en kan je jezelf niet voorstellen dat mensen zo hun geloof beleven maar om ze dan aan te vallen in hun Christen zijn vind ik zelf wat pijnlijk om te lezen.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 31 augustus 2013, 12:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 20:26
BerichtOnderwerp: Daten
 
MARIO216 schreef:
Nee, ik hou niet van vrouwen die in de krokodil liggen Clown smiley Knipoog smiley



Maar wij kunnen wel weer goed Wordfeuden......Knipoog smiley Engeltje smiley Of is dit off topic??? Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 27 augustus 2013, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 20:02
BerichtOnderwerp: Daten
 
NICKY029 schreef:
Ja lastig! Wat als je haar heel leuk vindt, en het interesseert haar totaal niet?

Maar hoe doe je dat dan nu?


Ja, hoe moet dat nu als je niet van voetballen houdt en wel van Boer zoekt Vrouw???? Pas je dan niet bij elkaar???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 augustus 2013, 20:00
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
JANS221 schreef:
Stiekem vind ik een knappe dominee met een lichaamsbouw om bomen om te hakken of met poema`s te vechten wel leuk. Vooral als hij zo knap is dat hij mij af kan leiden. En daar mag je dan op zondagmorgen een uur lang naar kijken………………..pffff...... Engeltje smiley


Ben ik met je eens, het oog wil tenslotte ook wat..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 19:09
BerichtOnderwerp: Daten
 
MARIO216 schreef:
Zo is ze Boze smiley Knipoog smiley



Mario Boze smiley Ik ben belangstellend, is heel wat anders...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 19:08
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
JANS221 schreef:
Ikzelf zie de Geest meer als een onzichtbare scheppende kracht, inspirator, helper of trooster. Iets wat bij God hoort, van God uitgaat. Waar God is, is zijn Geest toch ook? De Geest is toch niet los verkrijgbaar? De Geest is ook niet op te eisen door bepaalde charismatische stromingen, de Geest werkt en waait overal. Het gaat niet (alleen) om iets buitengewoons of bovennatuurlijks, maar de Geest kunnen we ontmoeten en ervaren in onze dagelijkse werkelijkheid, hij is bij ons en woont in ons. Er zijn geen bijzondere geestelijke gaven, maar alle gaven van de Geest zijn bijzonder. Waar liefde is, is God, waar God is, is zijn geest.

Over de geest van God kunnen we al lezen in Genesis, de Geest wordt daar in verband gebracht met de schepping:de Geest van God zweefde over de wateren. Het Hebreeuwse woord voor Geest is ruach. Dit woord betekent wind of adem, de Geest zet aan tot beweging, is scheppend en leven gevend.

En eigenlijk kunnen we God of zijn geest niet definiëren, alleen omschrijven en metaforen gebruiken. Definiëren hoeft en kan niet, ervaren kan wel. En voor een ieder is dat ervaren anders. Dat kan en mag ook!


Maar er is toch een grote categorie mensen die via de Geest spreekt en die zeggen dan soms de meest vreselijke dingen(in mijn ogen dan).......die hun dan via de Geest worden ingegeven........En is in tongen taal spreken ook niet iets wat je ingegeven wordt door de Geest..
het fascinerende daarin is dat dat vooral bij Evangelische geloofsgemeenschappen voorkomt, waarom daar wel en bv niet in een strenge refo kerk?
En als ik zo'n tekst van Pieter lees of we op zondagochtend de Geest al aan het werk gezien hebben vraag ik me in alle ernst af wat hij probeert te zeggen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:48
BerichtOnderwerp: Daten
 
KLUS667 schreef:
En en en en?

Klus heeft vrijdag een date, bibbers, brrrr Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley



Je vergeet het belangrijkste te melden? Wie is de gelukkige? Kennen we haar......

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:24
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
PIETER619 schreef:
Mocht de Geest aan het werk deze morgen?




Hoe weet je dat Pieter???? En bedoel je de Geest of God......? Ik snap nog steeds niets van al dat gepraat van/in de Geest....
Engeltje smiley Engeltje smiley En kan je niet gewoon stil zij in de Geest van God? Hij hoeft toch niet altijd aan het werk? Hij mag er toch ook gewoon zijn en ervaren worden?
ik heb altijd een beetje moeite met de term de Geest is aan het werk.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 26 augustus 2013, 14:18
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
ROELANDE345 schreef:
Ja hij is steengoed Lachende smiley
Moet toch wel een eyeopener zijn



Ik las vandaag in de Trouw dat de vader van de vrouw die zich verkiesbaar stelde voor voorzitter van de SGP in Vlissingen sprak: ach, beter iemand dan helemaal niemand...........

Boze smiley Boze smiley

Zo'n man zou eens trots op zijn dochter moeten zijn en misschien bovenstaande eens lezen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 18:45
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
In wat er hier geschreven is over de Heilige Geest heb ik gewoon wat aangevuld. Zeker niet in de mening dat het van mij zou moeten komen, maar gewoon onderling, naar elkaar toe, zoals je zo mooi schrijft over het lied van Jol wat je raakte. Een prachtig voorbeeld van hoe de Geest werkt en dat er hier mooie dingen gebeuren op cm.

Ik schreef net met nadruk dat ik het niet ervaarde van de geest, je hebt me niet goed begrepen dan. Jol ervaarde dat ook niet zo terwijl ik dat dacht.
Ook vind ik niet dat cm uitblinkt door mooie dingen, het is hier net het echte leven met zijn ups and downs. En zeker onderling tussen mensen laten verhoudingen-net als in het echte leven- weleens te wensen over. Ik heb moeite met het beeld dat cm een site is met christenen en dat daar alleen maar mooie dingen gebeuren, dat is geen realistisch beeld maar een droombeeld. Vertrouw op God maar zet je fiets op slot is mijn motto altijd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 17:18
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
De Liefde draagt alles, is nummer 1. Zonder de liefde heeft het allemaal helemaal geen zin, daar heb je helemaal gelijk in, het is het belangrijkste om daarin te groeien.
Een woord van wijsheid of kennis is voor mij nog niet meteen profeteren....
meer de ander opbouwen in geloof.....



Ik denk dat je je goed moet realiseren dat de ander daar niet altijd op zit te wachten, zeker niet op een openbaar forum. En wie ben jij om dat bij de ander menen te moeten doen?

Cm is een samenraapsel(oneerbiedig gezegd) van allerlei mensen met allemaal hun eigen verhaal en geloof. Verhalen die we vaak niet kennen en dat hoeft ook niet. Er is ook geen een verhaal erger dan de ander, een ieder heeft zijn eigen leed...Geloven ook die we van elkaar niet snappen en ook niet begrijpen en daar is (kan) een forum zo waardevol voor zijn.....Om de ander te begrijpen of te luisteren naar wat de ander beleefd in zijn/haar geloof zonder elkaar prekerig te woord te willen staan. Maar het streven kan wel zijn dat we vriendelijk omzien naar de ander, de ander ook accepteren zoals hij/zij is in al zijn onvolmaaktheid. Mij lukt dat helaas ook niet altijd Knipoog smiley ben ook maar een mens......
Gisteren plaatste Jol een lied van Huub Oosterhuis op het forum, met zo'n hoopvolle tekst en zulke mooie woorden. Dat kan je bemoedigen en steunen.....en op zo'n manier kan je iemand ook tot een hand en voet zijn.....is dat dan door de Geest ingegeven? Jol kennende denkt zij van wel( vul het even in) en ik denk het komt op mijn pad........dat moet zo zijn.....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 21 augustus 2013, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 13:36
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Voor degenen die hier wel eens vertellen, waar ze het moeilijk mee hebben of voorbede vragen voor iets zou het fijn zijn als deze gaven van de Heilige Geest nog meer zouden gaan opbloeien. Een Woord van Wijsheid of Kennis kan, indien het gepast is, gedeeld worden op het forum en zo een goed getuigenis zijn, dat cm ook een warme digitale gemeenschap kan zijn.
Natuurlijk kan er ook privé gereageerd worden. Een mededeling over een probleem of moeilijke situatie op het forum, beknopt of uitgebreider,kan zo een scala van reacties in werking zetten, waardoor de Heilige Geest kan werken.
En die reacties kunnen gerust via de privé mail gegeven worden.
Zoals Pieter getuigt, heeft hij dus al meerdere malen meegemaakt dat een ingeving, die de Heilige Geest hem gaf, precies op het juiste moment kwam.
Wat een troost voor iemand, als die persoon in nood dan merkt dat de Heilige Geest door een ander mens heen hem/haar wel degelijk op het oog heeft en zijn/haar nood ziet.

Minn ervaring hier is dat ik soms mailtjes krijg al dan niet ingegeven door de geest die meer bezeren dan goed doen, heb ik het homo topic ook eens over geschreven. Je kent de mensen niet goed genoeg, ook hun geschiedenis niet en dus kan je met dit soort zaken niet zorgvuldig genoeg omgaan. In die zin ben ik het met Roelande eens.
Ik persoonlijk vind het zeker niet iets voor een openbaar forum. Voor de mensen die dat willen: vroeger was er toch een gebedsuur in de chatbox?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 21 augustus 2013, 13:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:06
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Ik heb een reactie gegeven, waarin ik aangeef, dat er op cm in het gewone, intermenselijke contact ook hele mooie dingen gebeuren die helemaal los staan van het verkrijgen van een relatie.
Ik ervaar cm soms als een kleine christelijke gemeenschap, waarin er wel degelijk medemensen zijn die voor een ander klaarstaan.
Wat zou het mooi zijn als dat aspect van cm nog meer zou gaan opbloeien.
En de Heilige Geest kan gewoon ingevingen geven in je hart, bedoeld voor een ander. Het is goed om hierover te praten, maat het zou fijn zijn als het niet alleen bij praten over HEM blijft, maar dat het ook een uitstrekken wordt naar die werking van de Heilige Geest, ook hier op cm, waar soms
erg mooie dingen gebeuren.


Hoe zie je dat dan praktisch voor je?
J
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 11:02
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Dan begrijp ik je vraag blijkbaar niet of heb je deze niet duidelijk gesteld.
Kun je wat specifieker aangeven welk gedeelte van je vraag niet beantwoord wordt in de reactie van Shanita?



Mijn vraag was aan jou: hoe zie je het voor je op een forum waarin dingen van de Geest gedeeld worden? Je realiserend dat dit een openbaar forum is waarin iedereen kan meelezen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:48
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Shanita heeft een reactie gegeven waarin ze wel een antwoord geeft op je vraag. Ik sluit me bij haar reactie en die van Pieter aan.



Ik vroeg jou een reactie, niet Pieter en Shanita.......en zij geven geen antwoord op mijn vraag aan jou.......
En als je hier een stukje schrijft is het toch geen moeite om bij vragen erop te reageren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (68)





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 21 augustus 2013, 10:31
BerichtOnderwerp: Heilige Geest
 
ANNETTE050 schreef:
Dit is een bijzonder mooi topic.
Al mijn moed bij elkaar rapend zou ik het volgende willen voorleggen.
Over de Heilige Geest praten is één ding, maar waarom niet gewoon in praktijk brengen wat Hij in je hart kan ingeven.
Soms wordt er gebed gevraagd op het forum of uit iemand iets wat moeilijk is.
Soms geeft de Heilige Geest een Woord van Wijsheid of van Kennis voor iemand. Of iets anders wat de Heilige Geest kan ingeven in je hart voor een situatie of voor een bepaald persoon in dit topic.
Wat zou het fijn zijn als deze Woorden van Wijsheid en Kennis zouden komen en doorgegeven worden in dit topic.
En ja, iedereen kan het lezen, het is openbaar, maar zo kan het ook als een soort getuigenis werken van wie de Heilige Geest is. En natuurlijk kun je ook privé iets doorgeven wat je door Hem ingegeven is.

En uit ervaring weet ik dat als de Heilige Geest ingevingen geeft, deze altijd opbouwend en bemoedigend zijn. De Heilige Geest verbreekt het geknakte riet niet maar richt het weer op.
Over de Heilige Geest praten is goed, maar je echt openstellen voor Zijn Ingevingen is toch het doel.

Vind je dit moeilijk of eng, dan mag je me er altijd over mailen of advies vragen.



Als je het moeilijk of eng vind mag je je mailen zeg je? Ik vraag gewoon om een uitleg wat je nu precies bedoeld te zeggen en er komt geen reactie. Jammer want het is een boeiend topic waarin juist mensen die zo verschillend over de Geest denken aan het woord komen......
Ik vond het juist boeiend om diverse mensen te horen over hun ervaringen met de Geest, dat is leerzaam en zo kom je dichter bij elkaar.
Je leert ook beter begrijpen wat mensen beweegt en bezighoudt...
Maar op een forum is het wel horen en wederhoren.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 180 Volgende
Pagina 1 van 180