Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:48
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik weet niet wat we vanavond moeten eten
iemand een idee? |
jij ook al niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?
he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg? En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan... | Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het weer is zeker heerlijk!! Heel de dag op strand en aan zwembad, zonnetje en 29 graden. En GEEN zeeuwen op t strand
groeten uit Griekenland  |
Ja de groeten aan netje en gedraag je daar een beetje he Wij kleumen wel verder hier brrrrrrrrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet. |
"Je verwijt, Je hebt Je kunt niet"
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 19 september 2012, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je verwijt onderhuids dus mensen die bijbelgetrouw willen leven, dat ze de bijbel gebruiken om anderen mee om de oren te slaan. Je hebt een hele grote mond over verdraagzaamheid, maar je kunt geen christen verdragen die de Bijbel als richtsnoer voor zijn leven ziet. |
Chat waarom kan je nu niet gewoon lezen wat er word geschreven?? Voor mijn gevoel blijf je Willemijn dwarsliggen houd hiermee op word vervelend!!! Willemijn reageert serieus doe jij het dan ook eens!! Waar staat dat? Vind het juist goede vragen van Willemijn om over na te denken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:56
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Chat waarom kan je nu niet gewoon lezen wat er word geschreven?? Voor mijn gevoel blijf je Willemijn dwarsliggen houd hiermee op word vervelend!!! Willemijn reageert serieus doe jij het dan ook eens!! Waar staat dat? Vind het juist goede vragen van Willemijn om over na te denken!! | Ik lees gewoon wat er staat, de term met de Bijbel om de oren slaan is een duidelijke hint naar mensen die anders met de Bijbel omgaan dan dat zij doet. We gaan de kant op dat niemand meer een bijbeltekst durft te citeren omdat ze dan meteen het verwijt krijgen de bijbel te gebruiken om een ander mee om de oren te slaan.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 19 september 2012, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:56
|
|
|
Wat zo mooi is aan de bijbel vind ik dat er 2 kanten aan zijn. Een menselijke en een Goddelijke.
Wanneer Jezus tijdens zijn rondwandeling op aarde, of later Paulus de schrift aanhaalt zeggen ze bijv: "Mozes heeft gezegd...." of "David..." of "de profeten...." Andere bijbelgedeelten vertellen echter dat "God spreekt...." of "de Heilige Geest..."
Dan zijn er de profetische gedeelten die zo geïnspireerd zijn dat hun betekenis eigenlijk het menselijk verstand te boven gaat. Neem bijv. de psalmen waarin al wordt geprofeteerd over Jezus. Psalm 2 en Psalm 22. Nergens in de hele bijbel lezen we iets over hoe Jezus zich voelt tijdens zijn lijdensweg. Behalve in psalm 22; geschreven honderden jaren ervoor.
Het mooie van de bijbel vind ik dat ik er iedere keer nieuwe dingen in ontdek. Telkens maakt God mij andere zaken duidelijk. Steeds leert Hij mij weer nieuwe dingen. Soms gebeurt dit met bijbelteksten die je al vele malen gelezen hebt, totdat er door de Heilige Geest ineens een ander licht opvalt en je iets begrijpt wat je er daar eerder niet in zag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:00
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver? he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg? En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...[/quote]
Ik vind het jammer dat je het zo ervaart. Des te meer omdat ik denk dat de bijbel daar juist voor gegeven is!
"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op woensdag 19 september 2012, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik lees gewoon wat er staat, de term met de Bijbel om de oren slaan is een duidelijke hint naar mensen die anders met de Bijbel omgaan dan dat zij doet. We gaan de kant op dat niemand meer een bijbeltekst durft te citeren omdat ze dan meteen het verwijt krijgen de bijbel te gebruiken om een ander mee om de oren te slaan. |
Waarom niet?? ik durf gerust een bijbeltekst erneer te zetten! Maar ik zeg eerlijk dat ik geen ster ben met bijbelteksten ik kan niet zomaar zeggen daar en daar staat dit de ander wel!! laten we elkaar nu eens niet op elk woord pakken maar praten over het onderwerp, want die is zeker goed en mooi!!
Ja ik heb er inhoudelijk nog niet op gereageerd omdat ik zulke dingen eerst moet laten zakken en me over moet bezinnen! Maar er komt echt nog wel een inhoudelijke reactie op!!
Sorry Carmen dit is off-topic je topic is mooi!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:14
|
|
|
Het woord van God is als een tweesnijdend zwaard, Die doet vanzelf zijn werk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Het woord van God is als een tweesnijdend zwaard, Die doet vanzelf zijn werk... |
Wat bedoel je met vanzelf Jol? Hoe zie jij het woord van God zijn werk doen; kun je dit uitleggen a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:19
|
|
|
iemand een idee? |
Ik ben in het bezit van 6 paprika"s.... Heb gehakt en verse groenten gekocht.... Wat het gaat worden weet ik nog niet precies, maar die paprika''s ga ik vullen...Rijst enzo... Dus duik nu even op internet...zal ik vast wel iets vinden...wat spekkie naar het bekkie is!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja de groeten aan netje en gedraag je daar een beetje he Wij kleumen wel verder hier brrrrrrrrrr |
Kleumen?? In het zonnetje zitten, bedoel je (gewoon er ff niet bij zeggen dat je daarbij lange mouwen aanhebt )
Maar Pieter & Annette: een hele fijne Griekse kredie.......ehm.....vakantie toegewenst!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:22
|
|
|
iemand een idee? |
Boekweit'njanke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:23
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Boekweit'njanke |
Wat is dat?? Vergelijkbaar met boekweitgrutten??
Hier opnieuw een sucadelap, maar dan met sperzieboontjes bij de aardappelen. Gewoon ff op de Hollandse toer dus
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 19 september 2012, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:25
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Zou het cafeetje nog bestaan?..... Misschien is er inmiddels een nieuwe lichting barmannen....
Maar eerlijk is eerlijk.....DE lederhosen blijft in trek!!! |
Ik stel voor dat we op onderzoek uitgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:27
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Zou het cafeetje nog bestaan?..... Misschien is er inmiddels een nieuwe lichting barmannen....
Maar eerlijk is eerlijk.....DE lederhosen blijft in trek!!! |
Lederhosen???? mannen in leer????? Kunnen die nog aantrekkelijk zijn dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:42
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wat bedoel je met vanzelf Jol? Hoe zie jij het woord van God zijn werk doen; kun je dit uitleggen a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld? |
Het woord van God is levend... toch?
Praktijkvoorbeeld... bijvoorbeeld in een gesprek iets zeggen wat achteraf geïnspireerd was. Dan zie je hoe iemand hierin geholpen wordt, zich ergens bewust van wordt, zonder dat je met een eigen interpretatie aan komt. Ik denk dat we niet in een kramp hoeven te raken met hoe Gods woord moet uitwerken in ons leven of dat van een ander.
We zijn zelf vaak de brief.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | de EO had hier ook ooit eens een serie over, allemaal bekeerde homo's. ze waren zelfs met een vrouw getrouwd, fantastisch toch?
een paar jaar later waren ze ook weer gescheiden, maar dat kwam niet via de EO op tv
Ik zeg niet dat bovenstaand filmpje ( dat ik geeneens bekeken heb) niet klopt of niet kan. Wel zeg ik dat dat niet de norm is, hooguit een uitzondering die de regel bevestigd. |
Idd geloof ik er ook niet in dat mensen "bekeerd" kunnen worden van hun geaardheid. In bepaalde kringen zijn dergelijke "bekeringen" wel populair, maar of het blijvend is?
Daarbij vind ik het typerend dat er gesproken wordt over bekeringen. Een bekering is m.i. iets waarvoor je kiest, wat tegen de Bijbelse normen ingaat, waarvan je in gaat zien dat het niet goed is, en er vervolgens tegen wil vechten. Bekering van homoseksuele praktijken kan m.i. dan ook alleen wanneer je daadwerkelijk toegegeven hebt aan je homoseksuele verlangens in praktische zin.
Maar terugkomend op de topicstarter: Ik geloof dat er geen ruimte is voor een homoseksuele relatie, voor christenen. Ik geloof wel dat er ruimte is voor homofiele mensen, ook binnen de kerken. God heeft ieder mens uniek geschapen, en mag zijn wie hij/zij is. Maar tegelijkertijd is de Bijbel heel duidelijk over de relaties welke Hij bedoeld heeft, en welke Hij niet goedkeurt. Dat herleid ik niet alleen uit de "doemteksten" uit Lev. 18:22 en 20:13, maar meer uit de Bijbel als geheel. Telkens wordt daarin de relatie tussen man en vrouw als leidend en goed beschreven. Geen enkele keer wordt welke andere liefdesrelatievorm dan ook op een dergelijke manier beschreven.
Deze opvatting kan hard en pijnlijk overkomen, maar begrijp me goed wanneer ik daarom de homoseksuele praktijk als niet-Bijbels onderscheid, maar de homofiele/homoseksuele mens als broer/zus kan erkennen. Als mens zal ik de "homo" nooit afwijzen. En volgens mij mag dat ook niet.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 19 september 2012, 13:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:51
|
|
|
Kent Hovind... ja... is beetje off topic maar is hij al uit de bajes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 14:10
|
|
|
JOL252 schreef: | Kent Hovind... ja... is beetje off topic maar is hij al uit de bajes? |
Géén idee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 14:18
|
|
|
ROLF230 schreef: | wat dacht je van deze:
Kees Kort, de kalende knappe coole kapper, knipt en kapt heel knap. Echter Karel Kaas, klein en kaal, kalende knappe coole kapper Kees Korts' kapitein, knipt en kapt veel knapper dan Kees Kort, de kalende knappe coole kapper knippen kan, nl. kaal of kort, cool en knap. |
zo kan die ook, dan komen die kappers meteen een stuk stoerder over
Laatst aangepast door
|
DIANA556
|
op woensdag 19 september 2012, 14:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:01
|
|
|
Hoe warmen jullie kant-en-klare poffertjes op, zonder dat het van die zeemleertjes of juist slappe sponsjes worden?? Ik heb een zak gekregen, heb er ook wel wat mee geprobeert, maar het resultaat is een beetje zeg maar.......
Steentje (at tot dusver alleen versgebakken poffertjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Welkom Petra!!! |
Dankje zeeland en shanita, daar heb je helemaal gelijk in, ik heb prachtigge lieve kinderen, daar ga je altijd voor door, vecht je voor om door te gaan in moeilijke tijden. Jij staat ergens alleen in de wereld en dat is hard, blijf lekker van je afschrijven meid, schrijven lucht op, gevoelens delen lucht op. Zo begrijpelijk dat je niet wil, kan vergeven en irritatie over mensen die zeggen, eh je leeft van ons geld en de irritatie over cristenen die soms zeer irritant ook kunnen zijn, waar je het nou net niet van verwacht eigenlijk. hoop dat je 1 ding wel doet en dat is van je zelf houden voor de volle 100 procent. En je niet door al die dingen gevormd bent met een niet houden van jezelf, dus zorg goed voor jezelf. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:18
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoe warmen jullie kant-en-klare poffertjes op, zonder dat het van die zeemleertjes of juist slappe sponsjes worden?? Ik heb een zak gekregen, heb er ook wel wat mee geprobeert, maar het resultaat is een beetje zeg maar.......
Steentje (at tot dusver alleen versgebakken poffertjes) |
Lijken poffertjuz niet heel erg op pannenkoeken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:21
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Lijken poffertjuz niet heel erg op pannenkoeken?  |
Best wel, alleen bak ik pannenkoeken ook altijd zelf................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:25
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Best wel, alleen bak ik pannenkoeken ook altijd zelf................  |
Dan zie ik maar 1 oplossing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:30
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dan zie ik maar 1 oplossing  |
En dat is???? zelf bakken???? Maar heb hier een zak kant-en-klaar liggen..........ons bent zuunig, dus dat gooi ie net vot! Vandaar deze "hulpvraag"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:32
|
|
|
hmmm huishouden... ik ga eerst me wenkbrouwen es epileren en dan pas verder met me huishouden, want wat zag ik toen ik net es in de spiegel keek? 4 witten haren in me wenkbrauwen tssss en dan is het nog de bedoeling ik ooit nog een man versier
|
|
Naar boven |
|
|