| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Dat de bloemist me uit bed belt en ik ineens in het bezit ben van een bos rode rozen............. Heerlijk, die onverwachte dingen! Wel jammer dat hij zo vroeg kwam op mijn vrije dag.... |
zie je nou dat Chatuliem best n aardige vent is!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | zie je nou dat Chatuliem best n aardige vent is!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:36
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | hmmm...die reactie valt me mee.
Evangelische roddel? Dacht dat je zelf evangelisch was?
Ik heb gezocht en gevonden. Discussiëren? Nou ja, als je goede informatie weet die mij van mening zou doen kunnen veranderen, sta ik daar natuurlijk voor open, maar lijkt me heel sterk.
Voor studie hierover raad ik aan www.bijbelengeloof.com
Dat je de NBV gebruikt snap ik echt helemaal niets van. | Zet je dat dan niet tot nadenken? Ik heb hier Grieks, Hebreeuws, heb allerlei boeken over de achtergrond van de vertaling, heb hier een Duits boek over de grondteksten...waarom zou ik zo duidelijk voor de NBV kiezen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | JA maar das dr vrijdagse standaard maaltijd he  daar is d'r lichaam nu aan gewent  |
Je moest eens weten waar mijn lichaam aan gewent is...GRRRRR.. Nee...het was letterlijk en figuurlijk afkicken deze week ..maar....het gaat goed!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 21 september 2012, 20:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | JA maar das dr vrijdagse standaard maaltijd he  daar is d'r lichaam nu aan gewent  |
Ja, die uitsmijter kunnen we Zeeland niet afnemen...... tenzij ze zelf graag haar ei hier kwijt wil  Lekker toch, een uitsmijter? (vooral met ham en kaas erbij )
Roti op zijn Steentje's is trouwens gewoon roti (kip, aardappeltjes, boontjes, rotimengsel) maar dan met de helft minder krieltjes, welke vervangen zijn door champignons en maïs. Echte roti is me een beetje te melig, o.a. door de wrap erbij.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op vrijdag 21 september 2012, 20:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:40
|
|
|
|
ik heb niet gezegd dat obama de antichrist is, noch bush, dat het satanisten zijn dat denk ik wel, waar krijgen de machthebbers van deze wereld anders de macht van?....juist. Waarschijnlijk ben je 50 jaar van je leven voorgelogen door de media Chat, ik spreek regelmatig jongeren die dondersgoed weten hoe de vork wat dit betreft in de vork steekt. Maar mensen die de 50 gepasseerd zijn, weten dat meestal niet. Verder zei ik dat ik DENK dat de paus de antichrist is, DAT is wat ik zei. Je moet wel goed lezen.
obama een wedergeboren christen? ben wel benieuwd waarom je dat gelooft? Echt, daar ben ik nu echt benieuwd naar, waar haal je die info vandaan? obama is een geboren aartsleugenaar, dat is wat 'ie is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Laat ik je dan maar eerst uit een droom helpen. Bij iedere democratische president wordt gezegd dat ie de antichrist is. De haat van de Republikeinse evangelicals is zo groot dat ze hem meteen als antichrist bestempelen. Dat was bij Clinton zo en nu ook weer bij Obama. Dit is een van de redenen waarom ik een hekel heb aan die evangelicals. Bush was een christen, maar hij heeft de wereld misleid met zn oorlogen en op het laatst met de beurskrach.. Obama is een wedergeboren christen, die volwassen gedoopt is. Hoezo antichrist??? |
Obama is een stiekeme moslim, fan van de moslimbroederschap en vijand van Israel, maar das off topic.
Uit het geweld van die moslims blijkt gewoon dat ze de verkeerde naam hebben, het zijn booslims. Die haatbaarden die mekaar opjutten over een youtube filmpje, schei es uit, ze hebben geeneens internet. Het is gewoon een haatdragend en levensgevaarlijk geloof, jammer dat er zoveel olie onder de grond zit anders waren ze n stuk ongevaarlijker en minder in het nieuws.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | zie je nou dat Chatuliem best n aardige vent is!  |
Zouden die rozen bij mij dan....ook....???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:43
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: |
Zouden die rozen bij mij dan....ook....???  |
Nee zo aardig is ie nu ook weer niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:44
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zet je dat dan niet tot nadenken? Ik heb hier Grieks, Hebreeuws, heb allerlei boeken over de achtergrond van de vertaling, heb hier een Duits boek over de grondteksten...waarom zou ik zo duidelijk voor de NBV kiezen? |
ooit geindoctrineerd geweest misschien? jij hebt de oude talen bestudeerd, so what??? waar denk jij dat de andere vertalers hun grondteksten vandaan gehaald hebben? uit de donald duck ofzo?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:44
|
|
|
|
Chatuliem schreef:
Zet je dat dan niet tot nadenken? Ik heb hier Grieks, Hebreeuws, heb allerlei boeken over de achtergrond van de vertaling, heb hier een Duits boek over de grondteksten...waarom zou ik zo duidelijk voor de NBV kiezen?
WAT zet me niet tot nadenken Chat? Je hebt nog niets geschreven wat me tot nadenken zou moeten zetten. Al had je je hele huis vol boeken staan, dat zegt toch niets. Vertel jij mij dan maar waarom je voor de NBV kiest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:45
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Ik probeer mezelf alleen een beetje te wapenen en moed in te praten Zeeland. Weet hoe fel sommige mensen kunnen zijn over een onderwerp als dit. |
Niet alleen over dit hoor Rolf.... Het is hier schering en inslag.... Las iets over...als een bok op een haverkist... Wel eens gezien??? Felle beesten hoor die bokken....
(sorry off topic)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:46
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | ik heb niet gezegd dat obama de antichrist is, noch bush, dat het satanisten zijn dat denk ik wel, waar krijgen de machthebbers van deze wereld anders de macht van?....juist. Waarschijnlijk ben je 50 jaar van je leven voorgelogen door de media Chat, ik spreek regelmatig jongeren die dondersgoed weten hoe de vork wat dit betreft in de vork steekt. Maar mensen die de 50 gepasseerd zijn, weten dat meestal niet. Verder zei ik dat ik DENK dat de paus de antichrist is, DAT is wat ik zei. Je moet wel goed lezen.
obama een wedergeboren christen? ben wel benieuwd waarom je dat gelooft? Echt, daar ben ik nu echt benieuwd naar, waar haal je die info vandaan? obama is een geboren aartsleugenaar, dat is wat 'ie is. | Dit las ik dus op internet: | Quote: | As a child in Indonesia, Obama studied for two years at one Muslim school and then two years at a Catholic school. In both places he experienced religious indoctrination, but in neither case did the indoctrination take hold: during Quranic studies he made faces and during Catholic prayers he would look around the room. Eventually, Barack Obama abandoned this non-conformism and skepticism to be baptized as an adult in the Trinity United Church of Christ.
The United Church of Christ emphasizes the freedom of the individual conscience over adherence to creeds or hierarchical authority. This is similar to traditional Baptist Christianity and something that is honored more in theory than in practice when it comes to the Southern Baptist Convention. Several historical creeds and catechisms are used by the United Church of Christ as statements of what their faith, but none are used as "tests of faith" which a person must swear upon. | Bij de vorige verkiezingen werd hem verweten dat ie wel naar een extreme kerk ging, hij heeft dat heel goed uitgelegd en hij heeft zich bewust niet gedistantieerd van zijn kerk. Waarom denken christenen altijd zo vreemd over het geloof van democratische presidenten? Bill Clinton was baptist en die werd ook al als antichrist afgeschreven. JFK was een toegewijde katholiek, die trouw naar de kerk ging...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 21 september 2012, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Petra, ik denk dat er twee discussies door elkaar heen lopen, nl. 1. wat vind je ervan en 2 hoe ga je om met iemand die zulke gevoelens heeft. Zwaan beantwoordt alleen maar de eerste vraag, wat vind je van homoseksualiteit. Maar je boosheid heeft veel meer te maken met de tweede vraag: hoe ga je om met mensen die zulke gevoelens hebben. Als je door zou vragen, zou je nog verrast kunnen zijn van de antwoorden... |
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar er speelt nog iets anders nl: hoe breng je je boodschap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:49
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | beter een stilstaande klok dan een stilstaande kok
beter een kok aant fornuis dan een kijfachtig huisvrouw, nl. veel geruis
beter een kijfachtig huisvrouw dan naar de hel
beter naar de hel dan een boze schoonmoeder
beter een boze schoonmoeder dan chili concarne |
beter jezelf eens achter je oren krabben voordat je uitspreekt dat je beter naar de hel kan dan een boze schoonmoeder te hebben....
trouwes, mijn ex-schoonmoeder was n engel in de keuken, de vriendelijkheid zelve, heel gastvrij en gewoon een tof mens, echt waar! alleen jammer dat ze schijnbaar ooit iets gehad heeft met een minnaar met bokkenpoten en horentjes..... en dat die dochter op dr pa leek...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:49
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Waarom mag er dan geen uitsmijter op zitten???
(Ineke die er net weer een heeft op gesmikkeld!!) |
Omdat ik dan het brood laat liggen natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:50
|
|
|
|
Goed Chat, ik zal er maar geen doekjes om winden...
Je zit er totaal naast. Hoe kom je erbij dat dit stukje op internet de waarheid weergeeft? Ik moet er bijna om lachen als het niet zo erg was, pure propaganda.
goede film voor jou: the obama deception.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:51
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ja, die uitsmijter kunnen we Zeeland niet afnemen...... tenzij ze zelf graag haar ei hier kwijt wil  Lekker toch, een uitsmijter? (vooral met ham en kaas erbij )
Roti op zijn Steentje's is trouwens gewoon roti (kip, aardappeltjes, boontjes, rotimengsel) maar dan met de helft minder krieltjes, welke vervangen zijn door champignons en maïs. Echte roti is me een beetje te melig, o.a. door de wrap erbij. | Prima...geef mij maar Steense roti... Minder zwaar dus...minder melig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Omdat ik dan het brood laat liggen natuurlijk.  |
Ik vind dat je moeilijk doet hoor!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:54
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Gedeeltelijk heb je gelijk, maar er speelt nog iets anders nl: hoe breng je je boodschap | Wat ik dus zie gebeuren is dat men de eerste vraag beantwoordt en het verwijt vaak komt vanuit de tweede vraag. En in deze verhitte omgeving maakt het eigenlijk niks meer uit hoe je het zegt, want daar krijg je toch alleen maar kritiek op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:59
|
|
|
|
Vrijdag 21 September, Psalm 109: 1-9; Om leugens niet verlegen.
Deze psalm stikt van de leugens. Niet omdat er ook maar één woord staat dat het daglicht niet kan zien, maar omdat deze psalm een opsomming bevat van alle valse aanklachten en pertinente leugens die door een gewetenloze schurk worden opgedist bij de rechter. ‘Mijnheer de rechter, deze man doet zich wel vroom voor, maar in feite is hij volstrekt onbetrouwbaar. Hij vervolgt zwakken en armen, wanhopigen heeft hij de dood ingedreven. Zo iemand verdient de dood!’ Nu ben ik de laatste die zal beweren dat alle tempel-, synagoge- en kerkgangers brave Hendriken zijn. U wilt niet weten wat ik zo af en toe over zogenaamd vrome kerkleden te horen krijg! Al is er maar de helft van waar, dan nog is het ten hemel schreiend. Maar we weten dat ik de loop der eeuwen ook heel wat oprecht vrome mensen leugenachtig zijn aangeklaagd, vals beschuldigd en ten onrechte veroordeeld. Zo’n situatie wordt in deze psalm geschetst. Het zal je maar gebeuren… Geen woord waar van alles wat ze in de schoenen schuiven. Je zou er je geloof dor verliezen! Is dat de weg die de dichter gaat? Integendeel! ‘God die ik loof!’ Ja, hij doet een beroep op de hoogste rechter. ‘Blijf niet zwijgen!’ Maar het is een beroep op Hem die het, ondanks alle misère van het moment, waard is te worden geloofd en geprezen. Nu en altijd – ook als je leeft te midden van de leugens.
God die ik loof ten allen tijde, zwijg niet, kom haastig tussenbeide. De haat verheft zich allerwege, om leugens is geen mens verlegen. De goddeloze roert de mond, staat mij naar ’t leven zonder grond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat ik dus zie gebeuren is dat men de eerste vraag beantwoordt en het verwijt vaak komt vanuit de tweede vraag. En in deze verhitte omgeving maakt het eigenlijk niks meer uit hoe je het zegt, want daar krijg je toch alleen maar kritiek op. |
Het gaat al mis bij het beantwoorden van de 1e vraag en vervolgens komen de verwijten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:04
|
|
|
|
|
hmmm... je hebt idd gelijk pieter, die uitspraak neem ik terug.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:06
|
|
|
|
|
De nieuwe versie is beter niet? Al slaat het geheel natuurlijk als een blad sla op een drum.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Petra, ik denk dat er twee discussies door elkaar heen lopen, nl. 1. wat vind je ervan en 2 hoe ga je om met iemand die zulke gevoelens heeft. Zwaan beantwoordt alleen maar de eerste vraag, wat vind je van homoseksualiteit. Maar je boosheid heeft veel meer te maken met de tweede vraag: hoe ga je om met mensen die zulke gevoelens hebben. Als je door zou vragen, zou je nog verrast kunnen zijn van de antwoorden... | die twee vragen horen ergens bij elkaar toch en twee topics lopen eigenlijk ook doorelkaar, die bij elkaar horen en ja me boosheid is puur alleen om zwaans reactie. Niet op die van anderen, want in mijn ogen ga je liefdeloos met ze om als je zulk soort woorden neer zet in je omschrijving wat je ervan vind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:11
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Het gaat al mis bij het beantwoorden van de 1e vraag en vervolgens komen de verwijten. | Pcies, daarom heeft het ook weinig zin om echt op de inhoud in te gaan, want mensen willen toch alleen maar lezen wat zij in hun hoofd hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:11
|
|
|
|
Voor een ieder die nog steeds denkt dat de islam een lam geloof is... Lees het boek van Walid Shoebat eens.
Kijk er is veel over te vinden op internet etc etc etc etc. Maar de mensen , die de Islam van dichtbij hebben leren kennen, die de haat en de indoctrinatie kennen en herkennen zullen een beeld schetsen wat wij in al onze ruimdenkendheid nooit zullen kunnen bedenken.
Het is een gevaarlijk , zeer anti-westerse , anti- Israel en anti Jezus dogmatische ideologie. Het is meer dan een geloof , het is een systeem met eigen wetten en rechtbanken. De Sha'ria is geen vrijblijvende rechtspraak. Zodra de Islam het westen heeft onderworpen , want dat betekent Is'laam onderwerping , gaan wij eraan .
Het wordt of bekeren tot de Is laam of onthoofding. De Kaffirs , de afvallige moslims , krijgen in het geheel geen tweede kans, die zullen meteen worden onthoofd.
Het is niet toegestaan in binnen de Islaam om een grondgebied wat ooit tot de Islaam behoorde , omdat in handen van ongelovigen te laten.
Israel zal mede met hulp van Obama , als hapje worden aangboden aan de moordzuchtige gekken in Iran , die uitzien naar de komst van de 12 e Imam , de Mahdi. Om eea te bespoedigen is het bevordelijk als de wereld in totale chaos verkeert ,want zo leert de shiitische stroming van de Islaam , op het moment van chaos in de wereld ........komt de Mahdi terug. Deze gaat dan , met Isa ( = jezus ) aan zijn zijde de joden en christenen dwingen om zich te bekeren..... Die chaos wil Ahmedinejad wel helpen ontstaan ........de bommen gericht op Israel staan al gereed.
En Obama heeft voor de 3e keer op rij het geflikt om Netanyahu voor de faluwekul naar Washington te laten komen , om hem doodleuk mee te delen dat hij geen tijd heeft om met hem ( Netanyahu ) te praten.
over beledigingen en vernederen gesproken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat ik dus zie gebeuren is dat men de eerste vraag beantwoordt en het verwijt vaak komt vanuit de tweede vraag. En in deze verhitte omgeving maakt het eigenlijk niks meer uit hoe je het zegt, want daar krijg je toch alleen maar kritiek op. | Wat mij betreft heb ik alleen kritiek op zwaan, niet op anderen hoor chat, er lopen hier meerdere dingen door elkaar heen.... zeer moeilijk blijft het communiceren via internet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:19
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | die twee vragen horen ergens bij elkaar toch en twee topics lopen eigenlijk ook doorelkaar, die bij elkaar horen en ja me boosheid is puur alleen om zwaans reactie. Niet op die van anderen, want in mijn ogen ga je liefdeloos met ze om als je zulk soort woorden neer zet in je omschrijving wat je ervan vind. | Maar heb je dan gevraagd hoe ze er in de praktijk mee om zou gaan? Je kunt nl. heel goed met mensen omgaan, zonder dat je hun levenswijze goedkeurt.
|
|
| Naar boven |
|
|