| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 01:28
|
|
|
|
[quote=INGE721] nee die werken op de straat bij me in de buurt, en ja daar zit een hele knappe bij die steeds naar me lacht en me verlegen maakt, dat is anders weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 01:29
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Slecht moment Petra, dat je gaat stoppen met cm  |
Ik ga niet stoppen hoor, visser over twee uur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 07:13
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | wat shoarma betreft mis ik het vrijgezelle bestaan nog weleens...  |
Shoarma kan toch ook wel als je een relatie hebt?
Anna blijft anders vrijgezel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 07:16
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Nou als ik terug kom is het bijna hersfstvakantie bij mij in de regio, in november heb ik ook nog een week vrij en de laatste week van december en de eerste week van januari heb ik ook vrij. Genoeg  |
En ik maar denken: ik moet eens zien dat ik wintersport regel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 07:23
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | wie heeft er wel es ge speed date  |
Ik niet, en jij hoeft niet zo te horen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:28
|
|
|
|
Hallo Desiree,
Welkom op CM en hier op het forum!
Fijn dat je op zoek bent naar God! God klopt ook bij jou op de deur en nu is het aan jou om die deur open te doen! Maar die deur open krijgen is niet altijd ff makkelijk en daarom is het goed dat je hulp vraagt. Dat kan hier, maar ook zeker in je eigen omgeving. Ik kan je daarom adviseren om een Alpha-cursus te gaan doen. Op de site van de Alpha-cursus kun je zien wat er zoal behandeld wordt, hoe het in z'n werk gaat en waar er een bij jou in de buurt is. http://www.alpha-cursus.nl/
Sterkte en suc6 in je zoektocht! Ik zal voor je bidden!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:30
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Lieve Mensen
Per 4 oktober loopt mijn abbo. Ik ga jullie dus nu definitief verlaten. Wens jullie allen nog veel plezier hier op CM Het was voor mij namelijk een groot genoegen Gods zegen voor in de toekomst.
Groetjes Billy |
Het ga je goed en ook voor jou Gods zegen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 08:37
|
|
|
|
| DESIREE896 schreef: | Hallo leden,
Ik ben net nieuw op deze site en ben nog een beetje aan het zoeken naar mijn geloof. In mijn kennissen kring ken ik een aantal mensen die ook christenen zijn en was er erg nieuwsgierig naar wat dat nou inhield, dus ben ik de bijbel gaan lezen (Het Boek). Nou vind ik het nog niet helemaal duidelijk wat de 10 geboden zijn, en waar ik meer kan leren over het geloof. Kan iemand mij helpen?
Groetjes, Desiree |
Gaaf dat je er bent! Welkom!
De tip van Josina is een hele goeie. Je kan er je vragen kwijt en je gedachten delen en toetsen. En verder is het ook gezellig want ook tijd voor gezelligheid en persoonlijk contact staat hoog in het vaandel door de "pasta, pizza en patat".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 09:47
|
|
|
|
Ik zette het nummer op en de traande stroomde over mijn wangen. Waarom? Het is een beetje dubbel. Want aan de ene kant het gemis van een partner om mee te delen staat aan de andere kant het geloof en daarmee ook de kerk. Ik bid, ik praat en ik deel met God, maar als de dominee op de stoep staat omdat hij vraagt hoe het met me gaat... dan klap ik dicht. En ik hang een blij verhaal op. En zo gaat het ook in de kerk. Niet omdat ik me niet MAG uiten, maar omdat ik het niet durf. En dit zet me even met beide benen op de grond, want als ik het niet durf, wat betekend de gemeenschap dan voor me? Waarom doe ik dan de kindernevendienst, fluit ik altijd een deuntje mee met de jeugdband, en probeer ik betrokkken te blijven? Om vervolgens eigenlijk niet mezelf te kunnen zijn? Misschien moet ik is wat vaker vragen aan andere hoe het nu echt me ze gaat, moet ik op die manier wat betrokkener raken, en laat ik tegelijkertijd ook meer van mezelf zien. De echte ik, die ook wel eens onzeker is over haar geloof, en die ook een hoop vragen heeft, die ze nu nog niet durft te stellen. Verandering begint tenslotte bij jezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Gaaf dat je er bent! Welkom!
De tip van Josina is een hele goeie. Je kan er je vragen kwijt en je gedachten delen en toetsen. En verder is het ook gezellig want ook tijd voor gezelligheid en persoonlijk contact staat hoog in het vaandel door de "pasta, pizza en patat".  |
Waddun combi! 
Pasta, Pizza en Panna cotta, of Polenta. Desnoods Tiramisu! Maar patat???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:21
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Waddun combi! 
Pasta, Pizza en Panna cotta, of Polenta. Desnoods Tiramisu! Maar patat???  |
Op de alpha cursus begin je altijd met een gezamenlijke maaltijd. Mensen uit de gemeente koken, bakken , stomen dat het een lieve lust is.... Maar ik heb nog nooit patat gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:41
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=sjHiCjLUwOk&feature=related
Dit lied doet zoveel met me, het raakt me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 11:00
|
|
|
|
Genesis 37
Verbazingwekkend (en naïf) dat Jozef, terwijl zijn broers al een hekel aan hem hebben, ook nog eens zijn dromen aan hen verteld. Hij lijkt een tamelijk verwend jongetje te zijn.
Nu ik het weer doorlees vraag ik mij af waarom God deze dromen aan Jozef geeft? Jozef kan er op dit moment helemaal niets mee. Pas achteraf, na een lange lijdensweg kan iedereen de link met de dromen begrijpen. Dan is pas te zien dat God alles ten goede heeft gebruikt om Jozef op de plek te krijgen die Hij voor hem in gedachten had. Ik vind het trouwens een wonderlijke oplossing. Een heel volk in leven houden tijdens een hongersnood (die God ook ging toelaten kennelijk) door iemand tegen zijn zin te laten emigreren en onderkoning te laten worden van een ander volk. Een tamelijk ingenieus plan. De oplossingen en antwoorden die God bedenkt op moeilijkheden zijn vaak heel anders dan wat wij zouden bedenken.
Onze voorkeur gaat toch vaak uit naar iets minder gecompliceerde oplossingen die ook graag wat minder tijd in beslag nemen. Maar dit verhaal is denk ik wel belangrijk om ons eraan te herinneren dat God alle dingen bestuurt, ook al lijkt het helemaal niet zo te zijn. En dat de antwoorden / oplossingen op onze vragen soms veelomvattender en complexer zijn dan wij kunnen bevatten. En ook veel mooier! Kwestie van vertrouwen.....
In vers 35 lees ik dat Jacob dus nog veel meer dochters had dan alleen Dina. Tenzij hier zijn schoondochters mee worden bedoeld. Ik ga er maar vanuit dat de onderwaardering van de vrouw in het OT vooral cultureel bepaald was en niet specifiek door God ingesteld. (Als je eerst verkracht moet worden voordat je naam in de geschiedschrijving wordt genoemd... ) In het NT worden vrouwen gelukkkig wel met naam en toenaam genoemd. Emancipatie begint dus in de bijbel
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op woensdag 26 september 2012, 11:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 12:03
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik niet, en jij hoeft niet zo te horen.  |
zou me niks verbazen als ik hier nog een paar jaar zit hoor, ben nog al kieskeurig met mannen, er moet een bepaalde aantrekkingskracht zijn en zijn innerlijk moet ik mooi vinden zo ver je daar wat van kan zien en die klik en allerbelangrijkste, hij moet ook in jezus geloven en ook in de praktijk zijn geloof wel proberen toetepassen. Misschien ben ik wel te kieskeurig. ha ha maar eh een relatie , die moet mooi zijn, liever alleen dan met iemand waar het niet heel goed mee klikt. Zei de vrouw die in november 8 jaar is gescheiden , misschien blijf ik de rest van me leven wel alleen, kom ik die ene niet tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 12:52
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Shoarma kan toch ook wel als je een relatie hebt?
Anna blijft anders vrijgezel |
ja lijkt mij ook gezellig samen stinken naar de knoflook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 13:35
|
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 14:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Wat is er mis....???
De gastoevoer van mijn kooktoestel..is van de een op de andere dag VERDUBBELD!!!
Lekker vlug alles gaar(zou je zeggen) Maar half..is nu heel... En de kleine gaspit geeft nu gas...als de grote...
Is dit zelf te verhelpen?? Of moet ik daar de leverancier voor bellen?? |
Dat is apart! Ik zou dan denken dat er iets mis is met je kookplaat zelf, dat ie het gas niet meer doseert naar gelang de knoppen staan.... Ik weet niet of het handig is om daar zelf iets mee te gaan doen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 14:43
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | wat shoarma betreft mis ik het vrijgezelle bestaan nog weleens...  |
Ohoh, heeft Annette je zo goed onder de duim??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 14:58
|
|
|
|
me wasmachine was van slag, hij werkt met een soort computer programma, en dat ging iedere keer mis, dus verdorie , geen grotere ramp dan een wasmachine die het niet doet in me huishouden. En de berg was werd steeds groter, maar had geen zin om een monteur te bellen, want heb deze week een jarige en kwam me niet zo goed uit financieel. Dus na drie dagen kapotte wasmachine ging ik met wat kids bidden voor het eten en ik zei spontaan, warom vragen we god niet of hij de wasmachine wil maken?Dus gedaan, een lieve kleuter met een oprecht gebed, een puber die in God gelooft en een ongelovige puber die dacht eh mama....., en mama dacht baad het niet schaad het niet, kan het toch vragen? vanochtend de wasmachine weer es aangezet en het ding doet het weer, ben al weer de hele dag aan het wassen en vraag me verbaasd af, zou god echt die wasmachine hebben gemaakt of zou het computerprogramma na wat rust weer herstelt zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 15:04
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | me wasmachine was van slag, hij werkt met een soort computer programma, en dat ging iedere keer mis, dus verdorie , geen grotere ramp dan een wasmachine die het niet doet in me huishouden. En de berg was werd steeds groter, maar had geen zin om een monteur te bellen, want heb deze week een jarige en kwam me niet zo goed uit financieel. Dus na drie dagen kapotte wasmachine ging ik met wat kids bidden voor het eten en ik zei spontaan, warom vragen we god niet of hij de wasmachine wil maken?Dus gedaan, een lieve kleuter met een oprecht gebed, een puber die in God gelooft en een ongelovige puber die dacht eh mama....., en mama dacht baad het niet schaad het niet, kan het toch vragen? vanochtend de wasmachine weer es aangezet en het ding doet het weer, ben al weer de hele dag aan het wassen en vraag me verbaasd af, zou god echt die wasmachine hebben gemaakt of zou het computerprogramma na wat rust weer herstelt zijn  |
beide? leuk he?
gefeliciteerd met "ïk-zou-nie-weteh-wie"
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 26 september 2012, 15:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 15:08
|
|
|
|
Heey wat leuk, bedankt iedereen voor de felicitaties.....
Een superfijne dag gehad, en de komende dagen doen we het gewoon nog ff dunnetjes over........ Het valt ook niet mee om in 1x zomaar 32 te worden........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 15:10
|
|
|
|
Beide, Petra, vast
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 15:57
|
|
|
|
Lieve Jol,
Jou slechtste moment was vanmorgen! Effe een dikke knuff Denk aan jezelf enne... Val niet nog een keer he
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 26 september 2012, 16:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 16:06
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Heey wat leuk, bedankt iedereen voor de felicitaties.....
Een superfijne dag gehad, en de komende dagen doen we het gewoon nog ff dunnetjes over........ Het valt ook niet mee om in 1x zomaar 32 te worden........  |
Nee je hoort al echt bij de oude vandagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 16:07
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ohoh, heeft Annette je zo goed onder de duim??  |
Volgens mij gooit die best royaal met knoflook in het eten.
Gisteren rooie kool, aardappels en schnitzeltje.
Vandaag denk ik spaghetti
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 16:21
|
|
|
|
Ja de SV is denk ik , zoals Rolf zegt , erg zuiver. Het meest correct vertaald van uit het Aramees / Hebreeuws n Grieks
Enne het is altijd goed om lid te worden van een bijbelstudie groep.
Heel veel plezier en laat je niet afschrikken door sommige recensenten hier , waaronder ik zelf , die soms , vaak , een beetje scherp overkomen. Ik weet niets ......dan dat ik alles wat ik zeg ooit eens heb gehoord en wat zinnig mocht blijken te zijn is mij ingegeven door de Geest van God.
Bienvenido y que disfrutes ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 16:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Lieve Jol,
Jou slechtste moment was vanmorgen! Effe een dikke knuff Denk aan jezelf enne... Val niet nog een keer he  |
Nee spáár me.... ! Dochter vond mijn ingezwachtelde hand wel stoer en passen bij mijn outfit. Misschien zit alles in mijn hoofd nu weer op volgorde met deze klap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 september 2012, 17:06
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Nee spáár me.... ! Dochter vond mijn ingezwachtelde hand wel stoer en passen bij mijn outfit. Misschien zit alles in mijn hoofd nu weer op volgorde met deze klap.  |
Zal het de leeftijd zijn  50 nadert met rasse schreden he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|