ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MIRRIE240
ChristianMatch forum index » Berichten van MIRRIE240
Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
Ik heb gisteravond dus mijn date gehad.
En de beschrijving klopte niet! Het was geen vonkje maar een complete vlam in de pan! De date was gewoon super, we namen om half 2 vannacht afscheid omdat hij toch echt naar huis moest..

Eerst naar concert geweest samen, en daarna hier op de bank wat gitaar gespeeld en wat gezongen. Heerlijke avond! En er gaan er zeker meer volgen..

Ik voel... kriebels! :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 14:16
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
Ik kom toch niet. Heb een date Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: Potdicht
 
Mooi gedicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: Hij date niks!!!
 
Haha geweldig verhaal! Heb zo gelachen :) Dank je wel hihi.
Ik heb overigens zaterdag een date via CM... Hopelijk vergaat het mij beter haha!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 17:22
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
Ik heb veel gehad aan:
hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigd van Elaine Aron, ze heeft ook een boek over hsp en de liefde.

Overdat grenzen heen gaan, ja, dat herken ik wel. Maar als ik 1 weekend over mijn grens heen ga, dan was ik een week van de wereld. Dus dat heb ik wel afgeleerd. Ik heb inmiddels geleerd wat goed voor mij voelt, de balans aan gaan voelen tussen rust en de gezellige buitenwereld.
Zo heb ik vaste "rustdagen/avonden" en weet ik dat ik niet bijv. 2 weekenden achter elkaar veel prikkels moet gaan opzoeken ( dagjes uit etc.) En ontspanningsoefeningen, leren met stress omgaan, allemaal dingen die je zelf moet gaan aanvoelen hoe jij er het beste mee kan leven. En zoek vooral ook de positieve kanten op van je hsp!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 19:53
BerichtOnderwerp: EigenZondeTopic
 
Ik schaam me voor mijn zonden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:24
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
Ik hoorde laatst, melk voor penstrepen. Kende hem nog niet, dus dacht, ik deel hem even!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=sjHiCjLUwOk&feature=related

Dit lied doet zoveel met me, het raakt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: 80% kerkgangers draagt masker
 
Ik zette het nummer op en de traande stroomde over mijn wangen. Waarom? Het is een beetje dubbel. Want aan de ene kant het gemis van een partner om mee te delen staat aan de andere kant het geloof en daarmee ook de kerk. Ik bid, ik praat en ik deel met God, maar als de dominee op de stoep staat omdat hij vraagt hoe het met me gaat... dan klap ik dicht. En ik hang een blij verhaal op. En zo gaat het ook in de kerk. Niet omdat ik me niet MAG uiten, maar omdat ik het niet durf.
En dit zet me even met beide benen op de grond, want als ik het niet durf, wat betekend de gemeenschap dan voor me? Waarom doe ik dan de kindernevendienst, fluit ik altijd een deuntje mee met de jeugdband, en probeer ik betrokkken te blijven? Om vervolgens eigenlijk niet mezelf te kunnen zijn? Misschien moet ik is wat vaker vragen aan andere hoe het nu echt me ze gaat, moet ik op die manier wat betrokkener raken, en laat ik tegelijkertijd ook meer van mezelf zien. De echte ik, die ook wel eens onzeker is over haar geloof, en die ook een hoop vragen heeft, die ze nu nog niet durft te stellen. Verandering begint tenslotte bij jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 15:37
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Heb je inderdaad een punt. Ik merk aan mezelf dat ik enorm verlang naar iemand naast me, maar aan de andere kant, als het te dichtbij komt duw ik het meteen weer af. Soort van automatische beveiliging van mijn hart ofzo, ik weet het ook niet. Feit is wel dat een man van goede huize zal moeten komen wil hij hier door heen komen. En dan is er voor mezelf ook nog wel wat werk weggelegd..
Laten we hopen dat t met de tijd slijt, en er vanzelf weer vertrouwen zal groeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 17:04
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
Oke, even beetje off topic, maar wel een vraag waar ik eigenlijk toch wel erg benieuwd naar ben.

Hoe reageer jij als je zoon/dochter verteld dat hij/zijn homoseksuele gevoelens heeft???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 07:20
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
5 per uur, 10 per dag. maar dat geldt op mails niet op het forum. Althans, ik kan hier wel gewoon berichten achterlaten en ik ben ook proef abo..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 15:47
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
-

Laatst aangepast door
MIRRIE240
op vrijdag 21 september 2012, 16:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 12:02
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
 
ANNETTE792 schreef:
Volgens mij probeert de TS juist iets bespreekbaar te maken, iets dat op cm vrij onmogelijk lijkt te zijn bij dit onderwerp.
Ik vind verschil zitten in hoe je uitlegt dat je vind dat het niet kan.
Steentje geeft een liefdevolle uitleg hoe ze er naar kijkt, ik kan mezelf geheel vinden in haar uitleg.
Als ik dan reakties lees over hoe je van je lesbische en homofiele gevoelens af kan komen (en ze dus maar lekker moet verstoppen met alle gevolgen van dien) vind ik dat zeer liefdeloos, dus Jol heeft weldegelijk een goed punt.
Je mag het er best mee oneens zijn, maar hoe breng je het, dat is het verschil.

en waarom die laatste zin nou weer.....op naar de volgende ruzie?

Iemand al nagedacht waarom de TS zich er niet in mengt? Terwijl zij het onderwerp toch opbracht...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:33
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
Het is precies een jaar geleden, dat er in onze relatie een knop om ging bij hem. En dan ga je een proces in, waar je helemaal niet in wilt. Het was niet mijn keuze, maar ik moest het aanvaarden.

Nu een jaar later, heb ik er een prachtig dochtertje bij, zelf bevallen, zelf gekraamd, zelf een huis opgeknapt, zelf een mooie leven opgebouwd met 2 kindjes. En ik ben er zo trots op! Trots op mijn kinderen, die ondanks alles altijd vrolijk zijn, altijd lachend de toekomst in kijken. Daar kan ik nog wat van leren, maar wat ben ik blij, dat ik het nu, een jaar later, los kan laten. De relatie is voorbij, we leven ons eigen leventje nu, maar ik kan weer vooruit kijken. En ik ben sterker en zelfstandiger dan ooit.

Vandaag, geef ik mezelf een schouderklopje! Goed gedaan meid :) Ja, ik ben trots! En tevens trots op alle andere vrouwen, die in gelijke situaties zitten/zaten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 11:03
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Ik: martijn, we gaan appeltaart bakken!
Martijn: JAAAA jippie, "van vreugde stampvoetend door het huis hollend".
Heerlijk toch! :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:32
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
We hebben ons te gehoorzamen na Gods Woord toe dat is wat telt.

<><

Zwaan

Ik had me voorgenomen me er helemaal buiten te houden, maar ik irriteer me hier gigantisch. Het is een christelijk forum jongens, maar we vechten en worstelen als een idioot! Ik dacht hier te gaan lezen en me te verbazen over de hoeveelheid respect en liefde, maar het tegendeel is waar.

Niemand is zonder zonde, het is zo makkelijk om te vertellen hoe een ander moet leven, maar misschien is het beter om ons te richten op hoe we zelf leven.
Ik geloof dat Jezus voor mij aan het kruis is gegaan, en weer is opgestaan, uit liefde voor ons. Wij maken zoveel fouten en begaan zoveel zonde, maar we mogen ook weten dat Hij er altijd voor ons is, juist als we in de zonde zijn! En dit betekend niet dat we dan maar losbandig mogen leven, maar het betekend wel, dat wanneer we even zwak zijn, en niet meer de juiste weg volgen, hij ons altijd weer opzoekt, om ons te dragen en ons de weg weer te wijzen.

Het forum lijkt mij een plaats om elkaar te ondersteunen, te delen en samen te bidden en zijn liefde te ervaren.
Niemand deelt exact dezelfde mening, maar zoek nu niet juist die conflicten op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 12:52
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
JOB303 schreef:
hoi allemaal, ik ben hier nieuw en kom ff om et hoekje kijken.

fijn dat je hier je ei kwijtkan over hooggevoeligheid.
sinds kort weet ik dat ik t ook ben, maar eigenlijk veel te laat.
ik voelde en voel me nog steeds zo enorm onbegrepen. ze noemen me altijd
hans anders. ben ik anders? wel erg eigenzinnig en heb overal mn eigen ideeen over, omdat ik overal eerst goed over nadenk en overdenk handel ik vaak heel anders dan veel anderen.
alle vormen van geweld haat ik. ik kan niet boos worden en als ik het ben dan sloopt het me, (kweet niet of je t snapt).
grappig dat jullie ook over en weer schreven dat je zintuigen zoals reuk en geluid zo scherp afgesteld zijn. erg herkenbaar.
ik denk dat je ermee wordt geboren, maar het kan wel beinvloed worden door je leefomgeving.
dit geloof ik vast: hooggevoelig zijn is in de meeste gevallen een voordeel voor de mensen om je heen. maar voor jezelf is het erg lastig. tenminste voor mij.

ff wat vragen hoe denken jullie hier over?

hoort t ook bij hooggevoeligheid:
1. dat je het liefst maar alleen bent?
2. k ben nogal precies en streef altijd naar de 10?
3. dat je vaak een soort schuldgevoel hebt terwijl dat misschien helemaal niet nodig is?
---------------
4. ong. 20% van de mensen is hoogsensitief. maar dit zie ik echt niet terug in mijn omgeving. hoe kan dat. verstopt iedereen zich achter een masker?

5. ik probeer ook weleens een beetje stoer te doen om niet zo op te vallen, maar ik walg er eigelijk van. hoe meer je gewoon jezelf mag zijn hoe gelukkiger je je voelt. zachtaardig, vriendelijk, creatief enz. herkennen jullie dat?

6. hoe houd je je overeind in een werkkring met grotendeels keiharde ruwe kerels. kvoel me er bepaald geen vent tussen. kvind t een hele opgave.

als je nog tips hebt hoor ik ze graag.
groetjes job303


Hoi Job,

Ik weet sinds kort dat ik een hsp'er ben. Ik ben altijd in het hokje van ME geplaatst ( chronisch vermoeid) maar nu pas valt voor mij alles op zijn plek.
Er zijn in de bibliotheek veel boeken te vinden over hoogsensitiviteit ( bijv. hoe blijf je overeind als de wereld je overweldigd van Elaine Aron, ze heeft ook een boek over hsp en de liefde.
Misschien kun je in die boeken een stukje herkenning vinden en kun je vragen beantwoord krijgen. Ikzelf heb ook begeleiding van een coach, die mij leert hoe ik met bepaalde situaties en gevoelens om kan gaan.
Geweldig! :)

Als je nog specifieke vragen heb mag je ze gerust stellen, wie weet kunnen we elkaar hier een steun in de rug zijn!

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 11:42
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
ROELANDE345 schreef:
Als jij je opgeeft komen er misschien nog meer> (En je kunt nog altijd afhaken als je de enige blijft)

Nou, bij deze dan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIRRIE240 (33)





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 september 2012, 10:06
BerichtOnderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
 
HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 13 oktoberr voor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810 met pleegdochter (6)

Wat jammer dat er zo weinig jongeren bij zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MIRRIE240
Pagina 1 van 1