ChristianMatch

Forum

Gods plan met je leven.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4623 4624 4625 4626 4627 4628 4629 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:29

ROLF230 schreef:
Iesje schreef:

Heeft God een plan met je leven? Vaak wordt dat gezegd. Is dat wel zo?
Is het niet zo dat God een plan met deze wereld heeft en ons uitnodigt daaraan mee te werken?

God kent ons allemaal bij naam. We zijn allemaal afzonderlijke bouwstenen met een heel eigen functie in het Lichaam van Christus. Christus hoort wat Hij moet doen van God, Hij is het Hoofd van het Lichaam, Hoofd van de afzonderlijke leden. Dus ja, God heeft daadwerkelijk een plan met ieders leven afzonderlijk. Ieder leven is uniek en waardevol in Zijn ogen.

Is het niet zo dat Gods plan met ons leven is gekoppeld aan Gods plan met deze wereld, ter voorbereiding van de komst van Zijn Koninkrijk?
Om wie draait het plan: om mij of om God? Ik denk dat God centraal moet staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:44

LEANNE226 schreef:
Ik was even vergeten dat mijn mening er in dit topic niet toe doet.........

Verklaar, ieders mening is van belang, of men is het er mee eens, of men kan tot nadenken gestemd woren indien men het er niet mee eens is.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 13:53

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb er ook helemaal niets mee dat weet je wel.....maar ik denk maar zo, moeten mensen helemaal zelf weten toch? Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......

Hai Willemijn,

Ja, daar heb je wel helemaal gelijk in, zolang ze mij maar niet hun mening opdringen Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:00

ROELANDE345 schreef:
He Shanita als je tegen mensen aan wil blijven schoppen moet je zelf weten maar je moet er geen leugens bij verspreiden. Ik weet uit de eerste hand dat Frank en zijn broer ook trouwens best voor noppes willen komen en dit ook vaak doen

Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee en ik denk maar zo, dat moeten mensen helemaal zelf weten.

Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......

Het getuigt trouwens wel van heel veel nederigheid hoor, dat ze voor noppes willen komen Engeltje smiley Doen ze eigenlijk al, voor noppes... LOL :)

:) :) :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 5 oktober 2012, 14:03
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:02

SHANITA130 schreef:
Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee en ik denk maar zo, dat moeten mensen helemaal zelf weten.

Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......

Het getuigt trouwens wel van heel veel nederigheid hoor, dat ze voor noppes willen komen Engeltje smiley Doen ze eigenlijk al, voor noppes... LOL Lachende smiley

Ik open dit topic omdat ik niet tegen leugens kan, die onder het kleed moeten worden geveegd, vanwege het 'getuigenis'.
dit schreef je eerder maar misschien kan je alleen niet tegen leugens als een ander ze verspreid??
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:04

Huh....welke ander?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:06

SHANITA130 schreef:
Huh....welke ander?

nou in dit topic Frank Ouweneel volgens jou bijvoorbeeld, maar als jij dat dan doet over hem dan geeft het niet??
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:20

Verraste, verbaasde smiley

Ik mum
Jij/hij/zij/het mumt
Wij mummen

Ik mumde
Wij mumden......

Ik heb gemumd
Wij hebben gemumd.......

Sjonge.......

Ik word er een beetje mum van..... in mum van tijd eigenlijk........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:21

goedgelovig:

goedgelovig bijv.naamw.Uitspraak: [xutx??lov?x] als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/goedgelovig

:/ :? 0)

Nou, en daar kan je van maken: "wij luisterden goedgelovig naar zijn eindtijdstudie, en nu blijkt hij het uit zijn duim te hebben gezogen".

Ik kan er gewoon erg slecht tegen, tegen dit soort gasten, die dan ook nog es doorgaan en vrij rondlopen....soort rechtvaardigheidsgevoel van mij...
En dat ze zeggen christenen te zijn maakt het er alleen nog maar erger op.
Ik kan niet denken van, ja, de wereld, daar kan je onrecht verwachen...
---
Maar ja, aan de andere kant, Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee en ik denk maar zo, dat moeten mensen helemaal zelf weten.

Zolang ze mij maar niet meer hun mening opdringen......

Gode zij dank!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 5 oktober 2012, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:23

er zijn gelukkig vele soorten muziek en ik kan ook van bijvoorbeeld Venia tot slagje zwaarder of lichter wel waarderen. dus deze vind ik ook mooi, zit ook een bemoediging in.

http://www.youtube.com/watch?v=ejpmdf-DI7M&feature=plcp
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 14:55

Ach Shanita ik denk vast dat je het allemaal heel goed bedoeld
en verder Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:03

Hai Willemijn,

Top, wat heb je dat goed opgeschreven. Ik kan alleen maar 'amen' zeggen.

Quote:
...de Bijbel een boek van hoop, niet van oordelen......In de Bijbel wordt ons juist een beeld voorgehouden dat we ons niet hoeven te verzoenen met een wereld waarin zoveel onrecht en ellende is. Ons wordt juist een wereld voorgehouden waarin het anders zal zijn...Nl het Koninkrijk van God....... Het is een opdracht vindt ik om daar ook op te hopen....

Zeker dit stuk. Ja, wij hoeven ons niet te verzoenen met een wereld waar zoveel onrecht en ellende is, ons wordt juist een wereld voorgehouden waarin het anders zal zijn...en ik zou eraan toe willen voegen,'al is'.

Ja, we zijn ín de wereld en niet van de wereld. En....we hebben de heilige Geest, de geest van God omdat we geloven dus een voorproefje van de hemel.

Joh 16 24b...bidt en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.

Ja, dit betreft Rust, Blijdschap, Vrede en ga zo maar door, alles wat goed is. Vertrouwen ook.

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 5 oktober 2012, 15:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:30

Een cognitie (Latijn: cognoscere = weten of kennen) kan staan voor kennis, idee of overtuiging die zich in de geest van een of meerdere personen bevindt. Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.

In de communicatiewetenschap speelt het begrip cognitie
een belangrijke rol. Als mensen communiceren kan de verzender van informatie cognities overdragen aan de ontvanger. De verzender kan echter niet controleren in welk kader de ontvanger deze informatie plaatst. De ontvanger kan deze informatie immers verbinden met andere informatie.
Bovendien kan er sprake zijn van cognitieve dissonantie waarbij er (al dan niet schijnbaar) tegenspraak is tussen de ontvangen cognities en de cognities die de ontvanger al in zijn hoofd heeft.

Cognitieve dissonantie is een term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:35

Koolrabi met champignons uit de oven, aardappels en een schnitzel.
Enkel jammer dat koolrabi zo stinkt als je het kookt Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:52

STEENTJE178 schreef:

Ik mum
Jij/hij/zij/het mumt
Wij mummen

Ik mumde
Wij mumden......

Ik heb gemumd
Wij hebben gemumd.......

Sjonge.......

Kijk...en dat bedoelde ik nu!!!
Ben blij dat jij het snapt...

(Bin jie noe ineens wee trug??)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 15:58

Armen die bijna niet meer omhoog kunnen....(hetzelfde als vorig jaar)
Toch maar naar de dokter...
Volgende week uitgebreid laboratorium onderzoek...
Weer in de mallemolen....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:01

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat ik altijd van die helpdesk medewerkers vind? Dat zijn van die snelle jongens......Zij zijn al bij D bv en dan ben ik nog druk bezig bij A.......
Ze stappen niet altijd in het computerniveau van degene die ze aan de lijn hebben.....

Ik vertelde dat eens aan zo'n aardige helpdesk jongeman en kreeg het antwoord: Mevrouwtje, we gaan het samen eens even fiksen Knipoog smiley Dat mevrouwtje...... Boze smiley

Maar.....het kwam goed.....

ja die laatste dat zijn de goeie he dat mevrouwtje moet je hem dan maar vergeven. Weet hij veel is waarschijnlijk nog niet eens droog achter de oren.
Zo had ik laatst zo'n jongen aan de lijn die mij heel goed bedoelt een simpele nokia bij mn abonnement wilde geven dat was gezien mijn leeftijd volgens hem de beste optie. Pardon!!
haha hoe bejaard was ik in zijn ogen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:02

ZEELAND736 schreef:

vervelend zeg!
Maar waar kwam het vorig jaar dan door en nog belangrijker hoe ging het weer over?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:10

STEENTJE178 schreef:

Ik mum
Jij/hij/zij/het mumt
Wij mummen

Ik mumde
Wij mumden......

Ik heb gemumd
Wij hebben gemumd.......

Sjonge.......

Wat een gemummel en dat in mum van tijd Verraste, verbaasde smiley
Denk dat Visser z'n kunstgebit was vergeten vast te zetten met kukident Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond vandaar dat gemummel van hem hihi..

Was je vergeten te verlengen steen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 5 oktober 2012, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:12

Wilde hutspot eten maar moet straks na een feessie en tja Smiley met dichtgeplakte mond
Denk toch dat ik voor vandaag maar wat anders verzin...
Aangezien Jol gisteren niet kwam eten kan ik de rest van de witlof wel opeten Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:18

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je CM de zwarte Piet toespeelt......en nog erger dat je de posts van iemand doorbladert om te kijken of dat zinnige bijdragen zijn......Jij maakt toch ook wel eens een grapje en een grol.....

Jij bent ook al eerder lid geweest van CM, net als Zwaan en Chatuliem.....

Er zijn tijden geweest dat ik heel goed met Chatuliem door de deur kon en wij allerhande gesprekken hadden over geloof hoewel ons geloofsleven mijlenver uiteen lag......wij respecteerden elkaar....grapjes over yoga konden zelfs.....noem maar even de befaamde krokodil.....waar ik in alle liefde mee gepest werd......
Met Zwaan is het eigenlijk hetzelfde verhaal: die is hier ook eerder lid geweest en werd ook geaccepteerd zoals ze was en was een graag geziene gast op CM uitjes....
Waar ik me over verbaas en waar ik het antwoord ook niet op weet is de omslag die heeft plaats gevonden...Wat eerder een bron van pittige discussies was is ontaardt in venijn en veroordelen.....daar doe ik aan mee, en ook jij Carmen......net zo goed......
Maar om dan de redactie daar de schuld van te geven gaat mij toch een brug te ver.....ik heb niets anders dan goede ervaringen met ze......en daarbij is het gelukkig een geheel vrijblijvende keuze om lid te zijn en te blijven......(blijven niet altijd begrijp ik...)
Om die reden vind ik het een triest gegeven dat Chatuliem en Zwaan weg zijn, het kon ook zo niet langer dat is ook wel weer zo......maar nu zijn wel twee karakteristieke mensen weg....
En topics op niveau? Wat is niveau? Is het nu zo moeilijk om eens in het niveau van de ander te stappen????
Wat is er mis mee als je het een topic lang over mummelen hebt? En daar allemaal vindingrijke woorden bij kan bedenken? Het begrip neuzelen is ook zo'n term die hier ontstaan is...... Zal dan wel mijn niveau zijn maar soms is het heerlijk om gewoon even lekker laag complex te grappen en te grollen......
Nu ga ik vanavond ook nog naar Gerard Joling dus als we het over niveau hebben....... Knipoog smiley

Niks aan toe te voegen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:20

ERIKA129 schreef:
Niks aan toe te voegen!!!

Nou.............Gerard Joling Kotsende smiley Kotsende smiley .................ben je het daar ook mee eens Erika?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 16:38

ZEELAND736 schreef:

Ik heb na 6 weken last van mn rug toch ook maar eens een afspraak bij de huisarts gemaakt,vandaag het gevoel dat ik onder stroom sta Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:12

Ja, natuurlijk bedoel ik het goed. wij zijn beide gelovig....

Voorbeeld van hierboven: Het is voor familie van een slachtoffer kindermishandeling veel makkelijker te denken van 'het kind verzint het', dan de waarheid onder ogen moeten zien en zich realiseren dat men er (onbewust) ook nog eens aan heeft meegewerkt.

En je moet als slachtoffer echt een klik of helder moment krijgen, want je kan er zelf ook zo over gaan denken en twijfelen aan jezelf.

En...zoiets brengt normaal gesproken niemand naar buiten, tenzij...hij/zij er 100% zeker van is....én diegene door de kindermishandeling al zoveel schade heeft geleden, dat hij/zij eigenlijk niet anders kan, dan de waarheid naar buiten brengen.

Zelfde gaat bij mij op voor de vrije groepen. Ik ben vrij jong gaan geloven, en dit heeft mij 7 jaar van mijn leven gekost.
Ik bedoel, dat ik 7 jaar in die groep kwam.
En leugens van mensen die je aanvankelijk geloofd en respecteerd en waar je Kussende smiley bewondering voor hebt, ja, die zijn schadelijk.

Maar ja, net hoe Willemijn zo wijs zegt: Ik heb er ook helemaal niets (meer) mee dat weet je wel.....maar ik denk maar zo, moeten mensen helemaal zelf weten toch? Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen......

"(meer)"heb ik geschreven.

En zo is het.

Ik heb er niets meer mee, mensen moeten zelf weten wie en wat ze geloven en wie en wat ze bedriegen, moeten ze helemaal zelf weten.
Zolang ze mij maar niet hun mening opdringen.

En dan kan ik/je wel denk(en), ja maar die verloren jaren, eerst me jeugd, daarna nog 7 jaar in die groepen.
Maar ja, dan denk ik aan de engelse uitdruking: "Don't cry over spilled milk".
It means what happened has happened,
that it's no use worrying about unfortunate events which have already happened and which cannot be changed and that you should not get upset over things that you cannot (or can no longer) influence.

Vertaling: Huil niet over verspilde/gemorste melk. Het betekend wat gebeurd is is gebeurd.
Het heeft geen zin je druk te maken over spijtige gebeurtenissen die al zijn gebeurd en die niet veranderd kunnen worden. En dat je niet van streek raakt door dingen waar je geen invloed(meer) over hebt/die je niet (langer) kan beïnvloeden, en door dingen waar je niet langer door beïnvloed kan worden.

Instead we should simply clean up the mess and get on with it.

In plaats daarvan zouden we simpel de rommel op moeten ruimen en verdergaan.

This saying comes from the days when dairy animals were milked by hand into a pail. Milk does get spilled occasionally when the pail is tipped over, and then there simply is no getting it back into the pail. Like many other times in life, crying or complaining won't help at all, and it's better not to waste the time or energy and instead just get back to the task at hand.

Dit gezegde komt van de tijd waar koeien of geiten nog met de hand werden gemolken. Nu en dan werd melk verspild als een emmer met melk omviel, en het is simpelweg niet mogelijk die melk terug in de emmer te krijgen. Net zoals vele andere dingen en tijden in het leven, zal huilen of klagen helemaal niet helpen, en is het beter geen tijd of energie eraan te verspillen
en in plaats daarvan (bereikbare) dingen te doen die voor de hand liggen.

Herman van Veen zei een tijdje terug: "Als je ouder wordt kom je erachter dat je elke keer opnieuw kan beginnen."

En nu ga ik dingen doen. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 5 oktober 2012, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:17

ERIKA129 schreef:
Wilde hutspot eten maar moet straks na een feessie en tja Smiley met dichtgeplakte mond
Denk toch dat ik voor vandaag maar wat anders verzin...
Aangezien Jol gisteren niet kwam eten kan ik de rest van de witlof wel opeten Lachende smiley

Ach ja..... zit je er anders toch gewoon ehm.......warmpjes bij?? Clown smiley
Eet smakelijk! Knipoog smiley

Hier schaft de pot rijst met ragout en en komkommersalade.
Gewoon ff géén zin in koken.....
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:21

Sterkte ermee allemaal!!!
Weet je ook waar het vandaan komt, Zee?
En Annette?

Hier snottert, kuchelt, zweet en hangt het wat om.
Ach, bijkomend voordeel van dichtzittende oren is dat je ook niet alles hoort.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:22

SHANITA130 schreef:
Een cognitie (Latijn: cognoscere = weten of kennen) kan staan voor kennis, idee of overtuiging die zich in de geest van een of meerdere personen bevindt. Cognitie kan ook staan voor de mentale activiteit die de processen van leren, waarnemen, herinneren, denken, interpreteren, geloven en probleem-oplossen bevat.

In de communicatiewetenschap speelt het begrip cognitie
een belangrijke rol. Als mensen communiceren kan de verzender van informatie cognities overdragen aan de ontvanger. De verzender kan echter niet controleren in welk kader de ontvanger deze informatie plaatst. De ontvanger kan deze informatie immers verbinden met andere informatie.
Bovendien kan er sprake zijn van cognitieve dissonantie waarbij er (al dan niet schijnbaar) tegenspraak is tussen de ontvangen cognities en de cognities die de ontvanger al in zijn hoofd heeft.

Cognitieve dissonantie is een term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag.

Pfff...ik ben Ineke...(eenvoudig mens dus)

Want doen we toch vreselijk ingewikkeld en moeilijk hierover he???
Allerlei dure woorden...is dat nu nodig???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:25

INGE721 schreef:
Nou.............Gerard Joling Kotsende smiley Kotsende smiley .................ben je het daar ook mee eens Erika?

ehhhhhh..... ehhhhh
nou tja ehhh... nah laat ik maar zeggen dat ik daar niet warm voor loop om naar een concert te gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:29

STEENTJE178 schreef:
Sterkte ermee allemaal!!!
Weet je ook waar het vandaan komt, Zee?
En Annette?

Hier snottert, kuchelt, zweet en hangt het wat om.
Ach, bijkomend voordeel van dichtzittende oren is dat je ook niet alles hoort.... Clown smiley

Ja, een peuter van bijna 2 die nog steeds niet loopt en graag de hele dag rondgedragen word.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 17:31

ERIKA129 schreef:
Wat een gemummel en dat in mum van tijd Verraste, verbaasde smiley
Denk dat Visser z'n kunstgebit was vergeten vast te zetten met kukident Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond vandaar dat gemummel van hem hihi..

Was je vergeten te verlengen steen Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley..... Weet Visser überhaupt wat Kukident is?? ....... Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley

En ehm..... jep, ben idd weer terug.
Maar was niet vergeten te verlengen. Op de één of andere manier ging het betalen richting CM per slak, volgens mij...... Heeft dágen geduurd voordat ze het incasseerden Woedende smiley .....
Maar enfin, ben weer terug idd!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Dus MANNEN, ge zijt gewaarschuwd!!! Duiveltje smiley Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 5 oktober 2012, 17:31
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4623 4624 4625 4626 4627 4628 4629 ... 6194 Volgende
Pagina 4626 van 6194