ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 januari 2014, 15:30
BerichtOnderwerp: Christianmatch is toe aan een nieuwe jas!
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Mee eens!

Achter de schermen wordt hard gewerkt. Het kost veel tijd om een goede nieuwe site te bouwen. Daarnaast is Provident ook druk met andere werkzaamheden, dus gaan dingen soms langzamer dan we willen.

Bij deze gelijk een oproep: mochten er goede ideeën zijn, we horen het graag! Via de mail of het forum. Wat zou je graag willen handhaven op de nieuwe site? En wat zou je veranderd willen zien? Let wel: het gaat hier om de technische kant van de site + lay-out. Niet om de rol van de moderator, om maar een voorbeeld te noemen Engeltje smiley

Moderator CM

Ik heb een steengoed idee, dat men als leden forum kan kiezen of iemand in de ban moet (men snapte niet dta ik door zogenaamd disrtespect in de ban werd gezet,) Nu is men geheel afhankelijk van de fysieke gesteldheid van één persoon. Ook dat men een reactie kan liken (al ergen eerder vermeld meende ik) en verder geen commentaar hoeft te geven.

Misschien komt er nog wel wat , maar schiet me zo niet te binne, maar anderen hebben ook wel een mening, dusdat op deze manie rCM meer voor de leden CM wordt en wat minder spek mijnn beurs voorwi edan ook, letwel ik gun een ieder het zijn/hare, maar wel eerlijk.

Keep up the good work Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 21 januari 2014, 15:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 18:49
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Zoals gezegd: je frustraties kun je uiten in het genoemde topic over de bemoeienissen van de moderator. In dit topic kun je hooguit vragen stellen over de mededelingen.

Voor de overige lezers: er is uitgebreid mailcontact met zowel Pieter als Laura geweest. We gaan dit allemaal niet meer toelichten op het forum

Moderator CM

Helemaal mee eens, wie wil weten hoe de vork precies in de steel zit mail mij maar even, die genen die mij al gevraagd hebben, heb ik ook alles uitgelegd. Maar zal maar niet over hun bevindingen schrijven Knipoog smiley

btw ik ben niet gefrustreerd, probeer vanuit christelijke hoek de zaken te benaderen, eigenlijk een beetje opbouwende kritiek ipv wat men denkt.

Desalniettemin

Gods zegen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 20 januari 2014, 14:09
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum
 
LAURA291 schreef:
Laat ik er nu juist moeite mee hebben om op een zo rigide manier gedwongen te worden on-topic te blijven. Het is onmogelijk om jezelf te zijn op dit forum; alle spontaniteit wordt in de kiem gesmoord en je moet bij iedere uiting diep nadenken of het wel aan alle vereisten voldoet. O wee als je maar iets buiten de lijntjes kleurt. Humor hoort in het hokje humor. Buiten het hokje humor is iedere kwinkslag verboden. Argumenten mogen niet te ingewikkeld zijn anders snapt de moderator het niet. De bekrompenheid en kleingeestigheid van de manier waarop gemodereerd wordt reduceert de mensen die discussiëren tot een soort robots. Wat mij betreft is de lol eraf. Ik denk niet in hokjes en wens er ook niet met alle geweld ingeperst te worden.

Ben het geheel met je eens en heb toch met respect geprobeerd om het forum een eerlijk en open iets te laten zijn door een paar goede tips te geven. Ik denk dat ik toch bleef reageren op de opmerkingen Moderator een antipathie gekweekt heb en toen ik reageerde op een opmerking welke in principe respectloos naar mij toe was ipv naar de moderator, afgelopen week niet kunnen reageren vanwege een ban.

Mijn vragen zijn waarom moet er haat en nijd gekweekt worden en is vrijheid van meningsuiting niet meer toepasbaar en kan een ieder zich vinden in het huidig forum gebeuren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 13 januari 2014, 03:59
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
Niet zo verwonderlijk dat er zo veel scheidingen zijn, de vergeten Liefde boven alles zetten en eigen belang voor op. Komt waarschijnlijk dat men Jezus niet meer als voorbeeld houd. gelukkig dat eenieder voor zich zelf mag opkomen om zich zelf verder leed te besparen.

Ik zou een ieder willen verzoeken om nu eens uit te gaan van wat er werkelijk geschreven en bedoelt wordt in Bijbels perspectief aangaande de relatie man-vrouw. Hoe Jezus stond ten opzichte van de mensheid.

Helaas hebben we deze discussie al vaker gehad en niets van geleerd. Met elkaar in de haren vliegen, komen we niet nader tot elkaar en zullen zo nog jaren lid van CM kunnen blijven, vraag me af welke zaken men op zijn/haar profiel heeft gezet aangaande eventuele toekomstige partner Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 17:11
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!
 
PETER758 schreef:
laat ik het de invulling van de scheppingsorde noemen Lachende smiley
de onderdanigheid van de vrouw aan haar man

Mis je toch de werkelijke regelgeving helaas, alhoewel die duidelijk omschreven is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 14:29
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Kan nog niet een datum plannen, maar heb dus wel de toezegging dat ik het schip mag gebruiken, maar bij zulke enthousiastische reacties, komt die er wel en dan zet ik hem op de agenda. Gelijk bij Ede kan hier ook eventueel vervoer geregeld worden van treinstation naar schip. het kan en mag zelfs lang weekend worden als men dat wil, bijv vrijdagavond komen maandagmorgen weer weg, het zijn maar ideeën nog.

Natuurlijk kan er rekening gehouden worden met wanneer men vrij is, bijv bij de weekend werk(st)ers. Men mag, als men vragen heeft, mij ook mailen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 12 januari 2014, 12:47
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
Ik was van plan en breng het nu ten uitvoer om eens te peilen, wie het leuk toe lijkt om eens een weekendje Friesland te doen deze zomer. Ik kan 16 vaste slaaplasten krijgen aan boord Willem Lodewijk van mijn broer, maar slaapplaatsen kunnen misschien uitgebreid worden met paar tenten. Aan boord is men voorzien van alle gemakken, ongemak liever thuis laten dus.

Heb al enkelen die het wel leuk toe lijkt, maar wie nog meer? Dacht zelf ook als men even een dag langs wil komen waaien moet ook kunnen, het gaat ahw om hetzelfde principe als de BBQ-picknick.

Locatie: Flinkeboskej 6 hemelum in Goolgelmaps , dan ligt het schip in de Rijstervaarrt aan de Oordewei


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 12 januari 2014, 12:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 januari 2014, 16:42
BerichtOnderwerp: Genesis
 
JANS221 schreef:
Je probeert er juist iets mee uit te drukken, wat je niet onder woorden kunt brengen.

Je zou kunnen zeggen dat je juist door alles letterlijk te lezen God kleiner maakt dan Hij is. Een God gemaakt naar ons beeld.

Het gaat om Gods grootheid en wat Hii heeft gedaan, denk ook dat Hij ons dat duidelijk wil maken door Zijn Geest en in hoeverre wij ons daar voor openstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 19:06
BerichtOnderwerp: Genesis
 
JANS221 schreef:
Ik heb dat nergens geschreven en ik heb dat ook niet zo bedoeld. Ik heb geschreven dat geloof en wetenschap twee verschillende zaken zijn, die naast elkaar kunnen bestaan.

Klopt en het ging om in en uitsluiten, dus niet om inschuiven, excuses. maar als het naast elkaar gaat , en elkaar niet uit sluit, wat dan wel, schuift het toch niet een beetje in elkaar?


Als je de hand van God ziet in het ontstaan van de aarde en de mens is dat een geloofsuitspraak, maar het is niet wetenschappelijk te bewijzen.

Ik ga van het wetenschappelijke feit uit dat van uit leven, leven ontstaat, gelijk bij de voortplanting. Dus toen er niets was , moet er Leven (voor mij God) zijn geweest die het leven heeft doen ontstaan. wat ik steeds beweer is dat voor mij het scheppingsverhaal (dus de Bijbel) boven de wetenschap staat, maar vind het leuk, dat wetenschap steeds meer aan kan geven hoe complex het leven leven soms is.


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 9 januari 2014, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 13:15
BerichtOnderwerp: Genesis
 
CHATULIEM368 schreef:
Het is duidelijk dat je de studie over geloof niet gelezen noch begrepen hebt. Als je dat wel gedaan had, had je anders gereageerd, Zelfs mijn bijdragen hier aan dit onderwerp heb je niet gelezen....zomaar ff zeggen dat ik niet geloof in God. Ik heb je duidelijk willen maken dat het scheppingsverhaal een verhaal is over de mens en zijn positie in Gods koninkrijk. Ik hoop echter dat je deze bijdrage wel leest...

Laat ik het zo zeggen, dat jij mij niet serieus neemt als ik zeg dat men ook wetenschappelijk kan aantonen dat God niet bestaat (soms met heel "simpele" wetenschap), maar jou studie beter zou zijn, voor mij dus een averechtse werking heeft. Dat men studies doet is opzich niets mis mee, maar pretendeer niet dat het gelijk aan jou kant is. Zo is er een Amerikaanse pastor waar men studies van doet in de westerse kerk, maar die dus de chrislam ook aanhangt. Doe gewoom wat er geschrevne staat, "onderzoekt alle dingen (dus ook op wetenschappelijk gebied Knipoog smiley ) en behoudt het goede". btw een ieder op zijn/haar eigen manier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 09:09
BerichtOnderwerp: Genesis
 
JOL252 schreef:
Waar háál je dat vandaan??? Ik lees nergens dat Chatuliem niet zeker weet dat Hij bestaat, integendeel! Verraste, verbaasde smiley
En hoe wil jij een zoektocht naar God ondernemen zonder studie te doen?

Omdat ik de indruk krijg dat ik verkeerd bezig zou in zijn ogen en meer studie zou moeten doen. Ik ben al van kind af aan opgevoed met het evangelie, het heeft mij er niet toe gebracht om bewust voor de Heer te kiezen. Het is puur het werk van de Geest geweest die mij op knieën kreeg, dus alle ere komt toe aan de Here en dus niet door het geleerde door de jaren heen.

Gelijk Jans ook al schrijft, mag men de wetenschap er wel bijhalen omdat het elkaar inschuift. Daar was ik dus mee bezig, meer niet.
Het is toch mooi om als je bijv in de natuur bent en je bewust wordt dat het niet vanzelf is ontstaan ( de finesse daarvan kent), maar dat we God er dankbaar voor moeten zijn.
Leven geeft leven heb ik geschreven, een wetenschappelijk feit, om maar eens met de woorden van de heer Bommel te eindigen: "Als je begrijpt wat ik bedoel".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 9 januari 2014, 03:49
BerichtOnderwerp: Genesis
 
CHATULIEM368 schreef:
Neem eens voor de lol moeite om die studie over geloof te lezen, want dan weet je dat geloof meer is dan alleen in het onzichtbare. Het is een levenslange toewijding.
Het voorbeeld wat je noemt is natuurlijk louter suggestief. Of kun je echter wetenschappelijk bewijzen dat God je geholpen heeft of is het een subjectieve beleving van de werkelijkheid?

Jammer dat jij niet zeker weet dat God bestaat, waar ben je dan werkelijk mee bezig? Bij mij is er geen ruimte voor een suggestieve God. God gaan verklaren door studies te doen is de verkeerde reden om met God bezig te zijn, ga het overzetten naar een zoektocht van innerlijke rust en vrede van je zelf, kom je verder mee. Neem van mij aan de wonderen zijn de wereld nog lang niet uit, zit niets suggestiefs aan gelukkig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 23:07
BerichtOnderwerp: Genesis
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Ik weet zeker dat God bestaat, dus geloof ik eigenlijk niet meer en niet omdat het wetenschappelijk bewezen is, maar uit ervaring.
Hij hielp en helpt mij en doet/deed dat bij mijn kinderen ook.
Daar getuig ik ook wel van, maar ik vind het gewoon ook goed dat men wetenschappelijk bewijzen kan dat God bestaat, puur door simpel wetenschappelijk stellingen. Biijv ook deze, als iemand je helpt dan heeft hij/zij bestaansrecht en vooral als men dat meerdere keren doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 21:39
BerichtOnderwerp: Genesis
 
CHATULIEM368 schreef:
Je moet een geloofsuitspraak niet verwarren met een wetenschappelijke stelling. je moet je geloof ook nooit proberen te bewijzen aan de ander. En dat probeer je steeds te doen.
Het scheppingsverhaal staat imho in het centrum van ons geloof. Omdat het een aantal aspecten bezit die heel belangrijk zijn. Ten eerste zijn we schepsel, gemaakt naar Gods beeld. En dat beeld is volgens mij geweten, wil en verantwoordelijkheid. Het feit dat God ons geschapen heeft, betekent m.i. ook, dat ons leven een bepaald doel heeft. God heeft ons gemaakt met verantwoordelijkheid. Wij kunnen kiezen en hoeven niet ons instinct te volgen. God heeft ons als mede-arbeider aangesteld over de schepping.
Verder laat het de uiteindelijke wil van God zien, wandelen met ons door Zijn volmaakte schepping. God wil wonen onder de mensen, ipv alleen...Dat zijn allemaal geloofsuitspraken waardoor ik het scheppingsverhaal uiterst belangrijk vind. Je ziet hier nl. de aanzet tot het verhaal van de Bijbel, de omzwervingen van God met Zijn volk.

Het feit wil dat ik niet in God geloof, misschien dat ik vandaar de wetenschap meer aanhang of was het toch de Bijbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 18:41
BerichtOnderwerp: Genesis
 
Aardigheidje, of eigenlijk ook niet, maar toch weleens het nadenken waard, God ze: "26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn" Wie waren er toen nog meer bij de schepping betrokken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 18:32
BerichtOnderwerp: Genesis
 
THOMAS968 schreef:
Pieter: Voor mij staat vast dat God alles gemaakt heeft, het mooie is dat het zelfs wetenschappelijk bewezen is, vind dus wetenschap in deze gewoon bijzaak.

De eerste zin onderschrijf ik maar het is echt niet wetenschappelijk bewezen dat God het is die alles heeft gemaakt. Het kan niet eens bewezen worden, want we weten niet exact wie of wat God is. We kunnen God niet bewijzen en al helemaal niet dat Hij alles gemaakt heeft. Niemand, die verantwoord met kennis omgaat, zal deze stelling van je aannemen, het is echt tegenstrijdig. Bovendien: hoe kun je nou stellen dat het gewoon bijzaak is als je eerst de wetenschap er bij haalt om je gelijk dat God alles gemaakt heeft aan te tonen? Dat is wel heel erg krom.

God is niet te bewijzen. Het is ook nergens voor nodig. Los van het gegeven dat we alleen als gelovigen al heel veel verschillende opvattingen hebben over wie of wat God is.

Er is geen conflict tussen geloof en wetenschap. Er is hooguit een conflict tussen mensen die, meestal uit onnodige angst, slecht interpreteren en mensen die weten dat wetenschappelijke bewijzen geldend zijn. Het is geen onderdeel van geloven om wetenschappelijke kennis te bestrijden.

In wetenschap kun je niet geloven en dat hoeft ook niet want dan is het geen wetenschap meer. Wetenschap gaat over aantoonbare kennis. In God en zijn Boodschap kun je wel geloven en die aannemen. Geloof is altijd een aanname, anders is er ook geen sprake meer van geloof. En geloven in God, daar is niks mis mee, integendeel.

Thomas, gelooft toch.

Waarom is het niet bewezen dat God alles gemaakt heeft, hoe is alles dan ontstaan dan zou de Bijbel een sprookjesboek zijn? Voor mij is het een wetenschappelijk feit, dat leven uit leven ontstaat, mede omdat geen enkele wetenschapper dat ontkennen zal. Ook een wetenschappelijk feit is dat uit niets iets kan ontstaan.

De BigBang-wetenschap gaat uit van hypotheses welke gestoeld zijn op vermeende wetenschappelijke feiten dat de omstandigheden bij hun ontstaan van leven gelijk waren aan die van nu, dus menen zij empirisch bewijs te hebben dat leven spontaan is ontstaan. De astronomie heeft aangetoond dat (gezien de BB) er geheel andere omstandigheden moeten zijn geweest, dus wat is dan waar?

Mede omdat voor mij God op nummer 1 staat geef ik Hem alle eer van het pracht van alles wat Hij heeft geschapen. Ik ga dus uit van het wetenschappelijke feit dat er leven uit Leven (God dus) ontstaan is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 13:22
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
CHATULIEM368 schreef:
Met je gezonde verstand kom je ook al een heel eind. Het beleid van deze minister is om vooral aan de buitenwereld te laten zien, dat ie flink is en dat ie durft aan te pakken. Dat dit ten koste gaat van de onafhankelijke rechtspraak vindt hij minder interessant. En een paar dronken relschoppers dan maar 3 maanden in de cel te laten zitten, ziet er aan de buitenkant dus goed uit.
Maar op deze manier wordt de rechtspraak willekeurig en onderhevig aan onderbuikgevoelens....

Denk toch dat het beter is dat er gelijk die Haagse rechter strenger gestraft wordt en dat mietje rechter uit Utrecht (misschien bang voor represailles), geen gehoor gaf aan oproep strenger te straffen en dus die oudejaarscriminelen maar een lichte straf gaf.

Met welk recht mag men op oudjaar wel hulpverleners lawinepijlen tussen de benen te gooien terwijl ze je kind moesten helpen, omdat een idioot het leuk vond om te zware zooi af te steken waar het kind ongewild bij stond. Brandweer die je huis of auto probeert te redden door het illegale vuurwerk in de fik gegaan.

Zolang het ene ver mijn bed show is mag men in Nederland doorgaan met hulpverleners pesten en dwarszitten. Natuurlijk niet alleen bij oudjaar maar ook in het dagelijks leven mag men hulpverlening niet dwarszitten. en vind dat het strenger strafbeleid dan ook gehandhaafd moet blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 20:29
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
LAURA291 schreef:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar kan geen betere vinden. Deadly serious…. Mss goed om even bij stil te staan.

http://www.youtube.com/watch?v=m1C-KlD6X5E

Grijp ik mijn kans om een ieder op te roepen om mee te doen aan avond, nacht of week van gebed van Open Doors. Het minste wat we kunnen doen is wel voor hen te bidden. Doe het niet thuis (alhoewel ook goed natuurlijk) maar ook gezamenlijk daar waar men mee kan doen in gemeenschap met elkaar is ook heel erg hard nodig.

[url] http://www.opendoors.nl/ [/url] is interessante informatie te vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 20:02
BerichtOnderwerp: Genesis
 
CHATULIEM368 schreef:
Men probeert vanuit Genesis een wetenschappelijke discussie op te starten, terwijl in mijn ogen deze hoofdstukken daar niet voor bestemd zijn.

Voor mij staat vast dat God alles gemaakt heeft, het mooie is dat het zelfs wetenschappelijk bewezen is, vind dus wetenschap in deze gewoon bijzaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 17:54
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
LAURA291 schreef:
Ja idd wij kunnen mensen denk ik niet overtuigen dat God bestaat.

Wel denk ik dat, naarmate de tijd vordert de wereldsituatie zich steeds meer zal gaan ontvouwen zoals de bijbel voorspelt. Dat steeds duidelijker wordt wat duisternis is en wat licht. En dat bij steeds meer mensen de schellen van de ogen zullen vallen en zij alsnog voor het Licht zullen kiezen. In dat kader is het wel goed om het profetische Woord te kennen.zodat je mensen er op kunt wijzen en helpen het te begrijpen.

Helemaal mee eens, veel profetieën komen uit. Onze dominee gaat als rode draad in zijn diensten het ook hebben over de eindtijd. Wij hebben een zeer gevarieerd programma dus niet elke zondag. Hij is afgelopen zondag begonnen en zei ik wil het nu hebben over de zekerheid die wij hebben als kinderen van God, en is begonnen met Openbaring 22.

Ik ben overtuigd dat Jezus Overwinning groter is dan wij beseffen mede ook door de gelijkenissen die Hij verteld heeft. Bij Jezus terug komst zal een ieder weten wie Jezus is door het werk van de Heilige Geest. Dan zullen vlen inzien dat ze fout zaten met hun beweringen dat God niet bestaat en Jezus alsnog gaan erkennen als hun Heer en Heiland , dus dat gelijk jij aangeeft hun de schellen van de ogen zullen vallen. Zelf denk ik dat het ook de symboliek van de misdadiger naast Jezus aan het kruis is,, vergeving krijgen op het allerlaatste moment, dus ook bij Zijn terug komst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 17:36
BerichtOnderwerp: Genesis
 
CHATULIEM368 schreef:
Het interesseert me niet zoveel wat de evolutietheorie inhoudt, ik geloof dat God de mens en de wereld heeft geschapen. Maar ik vind niet dat je vanuit het scheppingsverhaal hele theorieën kunt gaan ophangen, die toch een ietwat pseudo-wetenschappelijk karakter hebben. Daarvoor is deze tekst echt niet bedoeld.

Welke theorie zou pseudo-wetenschappelijk zijn hat een soort evolueert naar de omgeving, dat is wetenschappelijk bewezen, gelijk de krokodil, je hebt zoutwater en zoetwaterkrodillen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 13:32
BerichtOnderwerp: Genesis
 
CHATULIEM368 schreef:
Ik vind het nogal heel extreem hoe je dit stelt. Als je in de evolutietheorie gelooft stel je dan meteen Gods kracht ten twijfel? Als de bijbel nu een wetenschappelijk boek was, zou ik er in kunnen komen. Maar de boodschap van de bijbel is een andere. Het is niet de bedoeling om precies te vertellen hoe de aarde ontstaan was. In mijn ogen gaat het in de eerste hoofdstukken over de mens. Hoe God de mens ziet. Ten eerste is hij geschapen naar Gods beeld, ten tweede werkt hij samen met God om de natuur te beheren. Ten derde heeft de mens iets wat hem onderscheidt van dieren, dat is nl. verantwoordelijkheid. In deze hoofdstukken gaat het veel meer over wie de mens is, dan dat het een wetenschappelijke verhandeling is over het ontstaan van de aarde.

Voor het geval je niet niet weet, maar evolutie is aanpassing soort aan omgeving, dus ontstaan er zo geen nieuwe rassen in planten of dieren wereld.
Dat God de mogelijkheid geeft aan een soort om zich aan te paasen is al een wonder op zich. Hij heeft alles geschapen laat dat even duidelijk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 13:29
BerichtOnderwerp: Genesis
 
JANS221 schreef:
Ik begrijp even jouw reactie niet. Laura stelt een vraag, ik reageer daar op. Vervolgens heb jij het over leugen of waarheid en het in twijfel trekken van de grootheid van God. Ik heb nog geen reactie gezien van iemand die twijfelt aan de grootheid van God of die de boodschap die doorklinkt in de Bijbel in twijfel trekt.

Klopt niet in de grootheid van God, wel aan Zijn Woord, althans zo lijkt het. Mede omdat het over Genesis gaat en dus het scheppingsverhaal, mag men daar eigen interpretaties aangeven of is het waar? Mozes de schrijver van Genesis was een geletterd man die met God sprak, waarom zou hij dan over tijden schepping iets anders neerzetten?

Het gaat mij erom of de Bijbel wel of niet een leugen is, dus ook wat het scheppingsverhaal aangaat, waren het 6 dagen dat alles gemaakt is of had God er meer tijd voor nodig. Deed Hij het in bijv voorbeeld in 6000 jaar omdat 1 dag als 1000 jaar was.

Meet God met meerdere maten en is bijvoorbeeld Jezus dan meer of minder als 3 dagen in het dodenrijk geweest?

Natuurlijk mag jij daar anders over denken, maar ik blijf liever dicht bij het Woord, letwel ik heb geen diepgravende Bijbelkennis, dus kan best wel eens mis zijn wat uitleg aangaat over zaken in de Bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 00:55
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
LAURA291 schreef:
Mbt evangeliseren is mijn ervaring dat je persoonlijke getuigenis nog de meeste indruk maakt. Daarbij luisterend naar de persoon en de Heilige Geest die je de juiste woorden wil ingeven.

Toch bedenk ik me ook weleens dat men toch echt niet meer om de bijbel als profetisch boek heen kan. Zoveel voorspellingen komen uit en dat wordt alleen maar meer naarmate de tijd vordert.

evangeliseren is een must en niets mis mee, dus gaat men getuigen van Jezus en hoe God helpt, doet men dat omdat men uit ervaring kan spreken.

Ik bedoel meer , als je tegen iemand zegt God bestaat, want in die en die tekst in de Bijbel staat zus en zo, zal averechts werken, maar als je getuigd hoe God helpt en geholpen heeft, zet mensen eerder tot nadenken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 00:31
BerichtOnderwerp: Genesis
 
Eigenlijk heb ik wat het inschepings verhaal aangaat een simpele vraag, is Gods woord (de Bijbel) een leugen of een waarheid? Trekken we Gods woord in twijfel, dan gaan we voor de evolutietheorie, en is het tijdsschema uit de duim gezogen.

Den kdat Gods zelf bepaald heeft hoe Zijn Woord en wat er in beschreven is, niet aan mensen gedachten of dromen heeft over gelaten, dan zouden we ons ook niet mer druk hoeven maken over de eindtijd, het zijn dan allemaal dromen en bedenksels.

We laten ons vaak door verkeerde wetenschap beïnvloeden, simpel voor beeld daarover is het onstaan van bijv aardolie steenkool. Iedereen is het over eens dat het komt van plantaardig materiaal welke onder grote druk is ontstaan. Stel voor aardigheid de vraag, hoe kan grote hoeveelheid plantaardig materiaal zonder te verrotten in zo'n gigantische hoeveelheid in een keer bedolven zijn?

God zag dat het goed was, dus volmaakt, en Hij kon dat met vingerknip doen, waarom trekken we zijn grootheid in twijfel als we nu in de zelfde dagen leven als toen.

Evolutie is verandering en aanpassing van soorten aan omstandigheden, niet ontstaan van nieuwe rassen, ik ben een kind van God en niet van de apen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 09:09
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
SAVIOR412 schreef:
Ik heb het niet over de hel in die reactie, maar over de bewustwording dmv o.a deze video's met informatie over profetiën die uitkomen.

Mensen bewust maken, teksten laten zien in de bijbel en laten zien dat God echt bestaat en dat de bijbel 100% betrouwbaar is. Dat het goede nieuws is dat ze gered kunnen worden door Jezus Christus.

Behoed je voor het doemdenken, niet christenen proberen te overtuigen dat God bestaat. Met teksten uit de Bijbel zal je niet lukken al hoe waar ze ook zijn, het heeft eerder een averechts effect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 21:12
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
tige lokwinske fan ut it Fryske lân, oftewel vanharte gefeliciteerd vanuit het Friese land
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 16:21
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
ANTA961 schreef:
Je was me net voor Shanita.
Wedergeboren zijn is niet per definitie hetzelfde als gedoopt zijn als volwassene. En ik krijg het idee dat jij dat hier wel bedoeld, Pieter.

Ja weder geboren is wat mij betreft dus groot gedoopt zijn, Jezus voorbeeld volgen en met Hem zo "begraven zijn en weer opgestaan", zo een nieuwe leven cq identiteit beërven. Daar is denk ik, op zich niets mis mee. Letwel ik ben mij zeer bewust dat, als je vorige reactie van mij leest, men kan veranderen door bewuste keuzes te maken en zo ook een andere identiteit kan krijgen en dan dus beslist zich ook een kind van God mag gaan noemen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 5 januari 2014, 17:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 16:05
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!
 
JOSEF872 schreef:
Bijzonder onderwerp. Ik ben zelf een ex katholiek en ben pas na dertig jaar in deze kerk te zijn geweest tot geloof gekomen. Maar wel door een collega en niet door deze kerk waar de kandelaar al eeuwen geleden is verwijderd.
Mensen die praten over vrome en oprechte katholieken moeten wel uitkijken wie er gediend wordt.
Zodra er ontmaskeringen komen over de Jezuïeten en hun satanische leer en eed dan wordt er heel snel de term complot theorie gebruikt.
Heeft er iemand zich wel afgevraagd hoe de nieuwe wereld orde zo maar in eens zal verschijnen? Nee omdat deze er latent al aanwezig is.
Ik kan honderden pagina's schrijven over de leugens en bedrog van de rk kerk.

Voor hen te bidden (die"fout") zijn, toont pas beter aan dat je een door Jezus gered christen voelt en bent, draag je zijn Liefde beter uit dan door bepaalde groeperingen af te kammen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 14:59
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
JOSEF872 schreef:
en te volgen. Ik zeg dat je een nieuwe identiteit hebt door de wedergeboorte.


Johannes 3 vers 16 is het geheel niet met je eens, jou insteek is dat ander bewust belijdende christenen, gelijk in een PKN of ander gemeenten per definitie verloren zouden zijn, omdat zij geen wedergeboren christen zouden zijn.

Voor mij staat vast dat een ieder die bewust in Hem gelooft een nieuwe identiteit krijgt en zo zich een kind van God mag noemen. Ik heb kennissen die door hun leed zo gegroeid zijn in hun geloof en vroeger ooit belijdenis hebben gedaan in hun toenmalige kerk en nu elke dag Hem ten diepste belijden en van Zijn werk getuigen.

Helaas worden dit deze mensen wel bestempeld als "vrienden van de gemeente". Ik denk dat ze toch ondanks niet "wedergeboren" zijn, bij het koninkrijk Gods horen, vooral omdat zij in Zijn Liefde leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 39 Volgende
Pagina 1 van 39