ChristianMatch

Forum

Discussiëren
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4628 4629 4630 4631 4632 4633 4634 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 15:36

PETRA944 schreef:
ja he jol. zie je hoe groot jezus liefde en genade is, ondanks dat ik hem los liet, liet hij me niet los, en geloof me, ik ben maar gewoon ik, en jezus houd van ons met onvoorwaardelijke liefde, heb zijn liefde niet verdient. krijg je gratis Knipoog smiley

Petra...wat een story.....

Kun je zien hoe graag God wou, dat jij geholpen werd.
De mensen lieten je vallen...je moest maar een andere kerk zoeken...
De huisarts zag het ook niet goed gaan met je...
Gods liefde is zo intens groot.......Hij gaf Zijn Zoon.......voor iedereen, hoe je ook in het leven staat/stond..

Wat heerlijk om te lezen dat er nog steeds wonderen gebeuren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 15:56

JANS221 schreef:
Mijn abonnement loopt volgende week af. Er is nu een herfstactie: Breng de herfst gezellig door op ChristianMatch, 2 maanden voor 14,99 euro! Misschien toch beter dan een winterslaap houden.
En Anna, dit is wel on-topic: want het gaat over het weer verlengen van mijn abonnement!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Gezellig dat je nog ff weer blijft, Jans Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 15:57

PAULIEN084 schreef:
Zelf ben ik welkom geheten door een paar mensen. In eerste instantie schrok ik daar van, denkende dat ze allemaal 'iets van me wilden'. Ik ging er namelijk van uit dat iedere man die me mailt, doelgericht op zoek is naar een partner.
Eenmaal uitleg gekregen van de mailers, dat ze het gewoon vrijblijvend bedoelden, leerde ik wat ontspannen.

Mijn visie daarom:
Voel je vooral vrij om mensen te verwelkomen, dat is hardstikke leuk! Handig daarbij, is om, als je verder geen intenties hebt, dit daarbij meteen duidelijk te maken door een zinnetje als: 'succes met de zoektocht' of: 'ik wens je het beste toe hier op CM'.
Ik zelf waardeer het erg, wanneer ik uit een mail kan aflezen wat iemand bedoelt.

Helemaal mee eens, Paulien Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 16:53

MARIANNE338 schreef:
Petra...wat een story.....

Kun je zien hoe graag God wou, dat jij geholpen werd.
De mensen lieten je vallen...je moest maar een andere kerk zoeken...
De huisarts zag het ook niet goed gaan met je...
Gods liefde is zo intens groot.......Hij gaf Zijn Zoon.......voor iedereen, hoe je ook in het leven staat/stond..

Wat heerlijk om te lezen dat er nog steeds wonderen gebeuren...

Klopt,hoe graag wil god ons mensen helpen,hoe we ook zijn,op het begin van het verhaal was ik alleen met mezelf bezig, drank, drugs, feesten, ging met heftigge crew en band mee,lang leve de lol,maar je geluk vind je daar niet, verleiding naar een leven in duisternis, gebroken mensen,sommigge gebonden aan verslaving, sex. maar het blijven allemaal mensen, op zoek naar liefde, opzoek naar de weg in het leven, van daar me irritatie soms te groot is als ik cristenen hoor veroordelend over mensen die in hun ogen in zonde leven. van die mensen weg lopen omdat ze in zonde leven, jezus heeft nou net voor mensen als hun het kruis op zich genomen, sla ze niet te hard met woorden van de bijbel om de oren over hun zonde, doe het zachtmoedig en met liefde en gods geest gaat met hun mee en verandert hun harten. ja en een zondaar was ik, zat opme 14de al in de kroeg, toen ik 20 was kwam ik jezus echt tegen, maar vond het hele geloof maar moeilijk,je komt net tot geloof de kerk laat je vallen , want je bent van de duivel....je bent een zondaar dat je daar werkte met je man. en jee wat heb ik zware jaren gehad,je moest es weten hoe ik het nu waardeer, dankbaar ben voor zijn genade en geniet van het leven nu. dankzij gods genade die me niet liet vallen. Zo zijn homo,s ook net zo welkom bij jezus, wat doen we, ontvangen we ze met liefde of gaan we veroordelend met ze om en keren we hun de rug toe als cristen? Wil niet zeggen dat ik het goedkeur, maar eh wie in de kerk strijd niet ergens met een zonde? Dank voor jullie reacties allemaal, ze waren positief, had eigenlijk ook best negatief commentaar verwacht van eh petra??? Omdat sommigge mensen niet zo in de geestelijke wereld geloven. En leanne, is mij niet opgevallen dat je werelds overkomt, inmijn ogen ben je iemand met nuchtere wijze bijdragen, zeker de moeite waard om te lezen, ook al reageer ik er zelf niet altijd op.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:00

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat mijn beeld van een normale reactie naar je medemens anders is dan de mening die (soms) op CM heerst.
Maar goed,men vindt mij te werelds denk ik,ik vind het hier soms ronduit grof en gestoord.Zo raar als op CM maakt ik het in mijn dagelijks leven nooit mee,gelukkig niet zeg........

Ik denk dat mensen vaak met hun eigen emotie hier reageren, iemand schrijft wat en een ander word geraakt in zijn, haar emoties,zoals ik het bv deed met zwaan, overheerst door me irritatie en dan gaat het mis
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:08

juist om die reden , dat er meteen van alles bij word gedacht , laat ik het wel uit mijn hoofd.

rare wereld ........
mi een teken aan de wand hoe verrot deze maatschappij al is.

een vriendelijk gebaar en meteen allerlei rare connotaties.

het christendom of wat er in dit land voor door moet gaan is behoorlijk dubieus.

ik schaam me vaker voor mijn broeders en zusters dan dat i er een band mee zou hebben of zou willen hebben.

er is voor velen maar een god en die heet Pecunia
Dinero , Dinheiro , Geld , Argent etc etc

Gewoon .....Geld

en dat is helaas de drijfveer van vele naam christenen.

Een vriendelijk gebaar of woord .......wees voorzichtig want wie weet wat je er mee op de hals haalt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:11

CORTAZAR588 schreef:
juist om die reden , dat er meteen van alles bij word gedacht , laat ik het wel uit mijn hoofd.

rare wereld ........

het christendom of wat er in dit land voor door moet gaan is behoorlijk dubieus.

ik schaam me vaker voor mijn broeders en zusters dan dat i er een band mee zou hebben of zou willen hebben.

Gewoon .....Geld

Een vriendelijk gebaar of woord .......wees voorzichtig want wie weet wat je er mee op de hals haalt

ach das onzin hoor ik doe het al de hele tijd en krijg bijna alleen blij verraste berichtjes terug
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:12

Pompoensoep .. bijna klaar en dan nog even kaaswafeltjes prutsen...
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:18

onzin ?
tja met een verlengsnoer zeker ?

ik vind dat Paulus een goed punt maakt ......maar ik denk dat hij wel de enige die zich er aan waagt.

wellicht ligt het aan mij , maar de meeste nederlanders zijn geen gezellige mensen.
en ik heb vergelijkingsmateriaal genoeg ....
iig heb ik meerdere culturen mogen leren kennen.
hooghartig en arrogant is iets wat ik ook vaak hoor van buitenlanders die hier wonen of hebben gewoond , afstandelijk , op zichzelf.

De nederlanders zijn als het weer ......die vond ik heel treffend.

koud en kil....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:19

JOL252 schreef:
Pompoensoep .. bijna klaar en dan nog even kaaswafeltjes prutsen...

lekker en creatief zeg
Naar boven

Auteur Bericht
SJAOULSKI206

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:20

Beste Broeders in het geloof,

Het doet me goed om dit forum te zien en de discussie te lezen.
Laten we beginnen met de titel van deze forum: Am Yisrael Chai. Simpel weg betekent het Huis van Israel Levend zou blijven. Dit is niet alleen een hoop, maar ook een belofte van de Eeuwige HaSjem zelf. Als we in de Tora (lees de Bijbel van Genesis t/m Openbaringen) kijken, zien we verschillende keren zowel door HaSjem als door Yeshua wordt beloofd dat wat ook alle naties proberen (en dat zien we als sinds Abraham tot nu toe) om het huis van Yisrael te vernietigen, altijd zal mislukken en de personen die dit proberen door de Eeuwige weggevaagd worden.
Maar ik wil de discussie naar andere niveau trekken.
Wat is de functie van Am Yisrael voor de gelovigen in de wereld?

Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd.
Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Ik weet dat velen zullen mijn woorden als kritiek of aanval zien, maar dat is het absoluut niet! Het enige wat ik ermee wil bereiken dat Iedere Gelovige (joods of niet) de Eeuwige gaat volgen zoals HaSjem dat heeft openbaart aan ons in Zijn Heilige Tora!
Ik roep jullie allemaal zoals alle profeten de gelovigen eerder hebben geroepen namens de Heilige G'd "HaSjem" om terug te keren naar Zijn wegen nu dat het kan en voordat het te laat is! Laat ons het Geloof in de Almachtige herstellen naar hoe Yeshua en Zijn Discipelen ons hebben geleerd. Lees daarvoor de boek Handelingen. Niets is afgedaan van de onderwijzingen van HaSjem door de komst van Yeshua, maar alles is duidelijker gemaakt.

Ik snap dat mijn oproep veel vragen, op- en aanmerkingen oproept bij jullie, dus wees welkom om alles te vragen. Ik zal met de hulp van de Heilige G'd van Yisrael, onze Levende Waterbron, deze vragen beantwoorden of wijzen waar de antwoorden te vinden zijn.

Moge de Eeuwige, de Almachtige, HaSjem jullie Zegenen en Zich aan jullie Openbaren zodat we allemaal Hem en alleen Hem moge volgen in onze levenswandel.
Moge de Almachtige HaSjem jullie Zegenen met de Gave van Zien en Horen wat Hij Openbaart.
Moge de G'd van Yisrael jullie leven vol maken met Zijn Almachtige Sjaloom!
BaSjem Yeshua HaMaschiach (In de Naam van Yeshua de Messias),
Jullie Broeder in Hem,
Sjaoul Bin-David
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:20

CORTAZAR588 schreef:

rare wereld ........

Gewoon .....Geld

Dat klink allemaal maar negatief hoor!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:22

ROELANDE345 schreef:
lekker en creatief zeg

Inderdaad...creatief....!!!
Hier is het uitsmijterdag....(i.p.v gisteren)

Das makkelijk als je weg moet...
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:35

Broeder ,

Je hebt gelijk.
maar vergeet niet dat in Nederland er vele anti-semieten de kans hebben gehad om het beeld van de Jood Yeshua om te vormen naar die van een goy met de naam Jezus.

Helaas zijn vele kerken vandaag de dag vergeven van de heidense gedachten........en is het ook gemeengoed om dingen uit de bijbel , die juist zo essentieel zijn een andere betekenis te geven.

Maar ik geloof dat wat je ook schrijft Br Ben-David , dat het niet echt veel indruk gaat maken.

Mensen blijven achter de vervangingsleer staan , blijven de kinderdoop zien als vervanging van de besnijdenis en verdedigen etc etc etc

het is heel hardnekkig.......en heeft meestal tot gevolg dat je aangevallen wordt.

Luther en Calvijn worden in de gereformeerde wereld met hand en tand verdedigt terwijl ze de meest verachtelijke dingen hebben geschreven over de Joodse bevolking.
Naar boven

Auteur Bericht
SABINE999

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:36

Hoi Mirrie & Lian,

Dankjewel voor jullie antwoord. Sommige dingen zijn heel herkenbaar.
Het is inderdaad een weg om te zoeken wat voor jezelf het beste is. Ik leer steeds meer en zie ook wel de positieve dingen ervan in hoor!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:37

JANS221 schreef:
Mijn abonnement loopt volgende week af. Er is nu een herfstactie: Breng de herfst gezellig door op ChristianMatch, 2 maanden voor 14,99 euro! Misschien toch beter dan een winterslaap houden.
En Anna, dit is wel on-topic: want het gaat over het weer verlengen van mijn abonnement!

mooi dan doe ik met je mee Lachende smiley
En het weer.. jaaaaaaaaaaaaaa de zon is er weer Coole smiley met zonnebril
Wist al bijna niet meer hoe die eruit zag Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:03

En dan krijg je weer de discussie ........waarom zijn er een heleboel die niet eens de moeite nemen om even een mailtje terug te sturen. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:03

STEENTJE178 schreef:
Ondanks het mooie weer hier weinig fut..... Zieke smiley
Alle tijd dus om bezig te gaan met een fotoboek Lachende smiley

Dan kun je ook wel wat boodschappen voor me doen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:05

ROELANDE345 schreef:
zeker 'watjes'' piet Boze smiley

Ja watjes heb je wel nodig in je Pietenbroek als je met zulk pet weer van het dak af glijdt Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:08

Este es el testimonio vivo del hermano wilmer liendo.

Sumergido en el trabajo y el amor por el dinero dejando al
señor jesucristo de un lado para saciar su ambicion
ignorando por completo el llamado de Dios en su vida.
Dios Todopòderoso lo llamo varias veces y de necio no
le hizo caso. Desde entoces Dios decidio llamarlo por
las malas, donde un automovil taxi que conducia fue tomado
por unos ladrones y arremetieron contra el con un tiro en
la cabeza.

vertaling :

dit is het getuigenis van broeder Wilmer Liendo

Ondergedompeld in het werk en de liefde voor geld , liet hij de Heer Jezus voor wat het was, en negeerde totaal de roepstem van God in
zijn leven.
God had hem al meerdere keren geroepen en hardnekkig wigerde hij hier gehoor aan te geven.
Vanaf toen besloot God om hem te roepen door het kwade, toen de taxi die hij bestuurde werd overvallen door 3 boeven en hem een kogel in het hoofd schoten.
Hierbij werd de linkerhelft van zijn hersenen vernield en bleef hij ha;fzijdig verlamd achter.
Hij werd gered door God , de Heer gaf hem een totaal vernieuwd brein en redde zijn leven.

Maar , God toonde Wilmer ook dat Hij naast Liefde een verterend Vuur is , waarmee niet valt te spotten.

Wilmer Liendo is nu evangelist , brengt de boodschap van God en waarschuwt de wereld , dat de Hel echt is , dat God niet een spelletje speelt en dat het tijd is om te bekeren.

Las gracias a mi querida amiga Nela por recomendar este testimonio

http://www.youtube.com/watch?v=auF0ZwMU_nk&feature=player_embedded

Laatst aangepast door
CORTAZAR588
op zaterdag 6 oktober 2012, 18:18
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:13

JANS221 schreef:

Je kon het weer niet laten om weer off-topic te gaan. Kan echt niet hoor! Volgende keer druk ik op de niet-weer-knop.

Weergaloze aanbieding trouwens
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:14

ERIKA129 schreef:
mooi dan doe ik met je mee Lachende smiley
En het weer.. jaaaaaaaaaaaaaa de zon is er weer Coole smiley met zonnebril
Wist al bijna niet meer hoe die eruit zag Geschokte, onthutste smiley

Nouwwwww, de zon is een rond lichtgevend geel geval Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:15

Ik ben aan het ondekken dat ik eigenlijk best vis lust, al roep ik al 30 jaar dat ik het niet lust.
De gefrituurde vis van de visboer hoef ik nog steeds niet maar gewoon zelf klaargemaakte vis is eigenlijk best lekker.
Vandaag roodbaarsfilet uitproberen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:17

ANNETTE792 schreef:
Ik ben aan het ondekken dat ik eigenlijk best vis lust, al roep ik al 30 jaar dat ik het niet lust.
De gefrituurde vis van de visboer hoef ik nog steeds niet maar gewoon zelf klaargemaakte vis is eigenlijk best lekker.
Vandaag roodbaarsfilet uitproberen.

Mij...mogen ze er voor wakker maken....(liefst paling)
En voor softijs....maar ja dat is dat gesmolten eer ze aan mijn bed staan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:18

ROELANDE345 schreef:
ach das onzin hoor ik doe het al de hele tijd en krijg bijna alleen blij verraste berichtjes terug

Ik heb um nog steeds niet ontvangen Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:22

CORTAZAR588 schreef:
onzin ?
tja met een verlengsnoer zeker ?

ik vind dat Paulus een goed punt maakt ......maar ik denk dat hij wel de enige die zich er aan waagt.

wellicht ligt het aan mij , maar de meeste nederlanders zijn geen gezellige mensen.
en ik heb vergelijkingsmateriaal genoeg ....
iig heb ik meerdere culturen mogen leren kennen.
hooghartig en arrogant is iets wat ik ook vaak hoor van buitenlanders die hier wonen of hebben gewoond , afstandelijk , op zichzelf.

De nederlanders zijn als het weer ......die vond ik heel treffend.

koud en kil....

Je hebt gelijk.
In het buitenland is men niet altijd even te spreken over de Nederlanders.

Maar goed ik heb ook met Spanjaarden gewerkt waar ik niet over te spreken was. En dan die Fransen, er bestaat maar 1 land en dat is Frnakrijk. Met Belgen is het altijd gezellig, maar je moet er geen zaken mee doen. En dan Duitsers formeel hoor.

't Is denk ik net wie je tegen komt of wat je ervaart als je in het betreffende land bent.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:29

ANNA415 schreef:
Ik heb um nog steeds niet ontvangen Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

nee verkeerde leftijdscatagorie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:34

ROELANDE345 schreef:
nee verkeerde leftijdscatagorie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oho leeftijdsdiscriminatie! Boze smiley Huilende smiley, smiley in tranen Foei!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:40

ZEELAND736 schreef:
Mij...mogen ze er voor wakker maken....(liefst paling)
En voor softijs....maar ja dat is dat gesmolten eer ze aan mijn bed staan!!!

paling?.....iiiig.

Ook ik ben nog voorzichtig met vis......en heb daarom vanavond een
kerrieschotel met rijst gegeten Kwijlende smiley
Was best voor herhaling vatbaar, al zeg ik het zelf Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 18:41

Zo , de frietpan heeft weer zn werk gedaan, tijd voor een schoonmaakbeurt en nieuw vet.
Helaas waren de mossels te duur naar mn zin.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4628 4629 4630 4631 4632 4633 4634 ... 6194 Volgende
Pagina 4631 van 6194