ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4753 4754 4755 4756 4757 4758 4759 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:44

LEANNE226 schreef:
Ach Pieter,gelukkig verdien ik minder dus lever minder in(hooguit 200 euro,peanuts Gefrustreerde smiley ).........waardoor mijn baan niet meer loont(want mijn inkomsten worden verrekend met de anw dus ik werk al voor een schijntje),kan ik mooi van een uitkering gaan leven,houd ik netto meer over en ik hoef er nog niks voor te doen ook Lachende smiley Knipoog smiley

(die knipoog is heeeeeeeeel vet)

ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland?
wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo?? Smiley die vol vragen zit

jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....

nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:46

ik rem niet... gewoon zeggen wat ik denk

en als n ander t daar niet mee eens is? so what?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:49

ANITA412 schreef:
Bij jouw reactie moet ik denken aan de volgende tekst:

En als ik doodga, huil maar niet.
Ik ben niet echt dood,
moet je weten.
't Is maar een lichaam
dat ik achterliet.
Dood ben ik pas,
als jij me bent vergeten...

Fijn dat er altijd mooie herinneringen overblijven...

Ja Anita....die neem je overal mee naar toe, en je haalt ze tevoorschijn
wanneer jij dat wilt.
Mooi gedichtje...........als ik dat lees........dan zal ze nooit, maar dan ook nooit dood zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:50

MARIANNE338 schreef:
Nog een paar uurtjes....en dan weten we wat de rest heeft gekozen!
En dan kan dit topic weer in de kast...geloof ik....
Zou het nodig zijn om de zakdoekjes alvast klaar te leggen.. Twijfelende smiley

Ehm..... komt er dan niet nog zo'n reünie-uitzending, waarin gekeken wordt wie er nog bij elkaar zijn?? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:53

VISSER278 schreef:
Ik denk , denken hè , zomaar dat jij het best wel zielig vind voor vissertje dattie nog steeds zonder senseo zn dagen door moet komen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als vissertje daar nou zo verschrikkelijk mee zit... dan had vissertje allang naar t mannetje van het senseowinkeltje moeten gaan en tegen dat senseowinkelmannetje moeten zeggen: Hey senseowinkelmannetje... doe mij es ff NU een nieuwe senseoapparaat.

Dan had vissertje naderhand misschien wel 2 senseoapparaatjes gehad, maar ach Dennis gaat ook ooit het huis uit en heeft uitzet nodig..

en t had ons n hoop gezeur bespaart... over een senseoapparaatje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:54

VISSER278 schreef:
Ik denk , denken hè , zomaar dat jij het best wel zielig vind voor vissertje dattie nog steeds zonder senseo zn dagen door moet komen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

met de hand op mijn hart.......ik vind het vre-se-lijk!
Ik wil niet met je ruilen.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:55

VISSER278 schreef:
Sjonge , 2 letters, en dan zo achter mekaar?

Vissertje is niet zo gek als sommige denken , maar die weet heus wel dat de letter B dij jij hier schrijft hetzelfde is als 2 keer de S. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

tja... hier in Duitsland is SS nog steeds n gevoelige combinatie he Knipoog smiley vandaar de ß
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:56

Het is gewoon zo, de een heeft het makkelijker dan de ander.

De een heeft een alles voor mekaar, wordt inene ziek.

De ander heeft ook alles voor mekaar, maar ja, wordt ineens eenzaam.
En da's k@#, als je naar de AH gaat zodat je iig nog wat mensen ziet.

Depressie.

Wat mij helpt, is om altijd te kijken: 'kon ik hier iets aan doen', moet je(in het algemeen) eens kijken hoevaak mensen dan denken, ja, tis per ongeluk gegaan, wát dan ook.

Kijk, ik was vroeger nog al eens agressief, als iemand wat zei wat me niet beviel, vóór mijn bekering, ja, dan gooide ik gewoon met het eerste voorwerp, hard, richting diegene uit.

En nu, ja, als ik iets, per ongeluk laat vallen, ja, zonde, eigenlijk jammer, zonde is iets heel anders, denk ik, nou ja, jammer dan kon er niets aan doen kan gebeuren hoor, en dat voorkomt weer, die denkwijze, dat ik veels te lang erbij ga stilstaan van 'zooonde, jammmeeeeer oid.

Of als ik reacties heb, waarvan ik weet komt door dit en dat, dan ga ik mild zijn voor mezelf en denk ik, kan ik niets aan doen, komt door dit en dat.

Maar ja, ik heb natuurlijk wel de grenzen nu: geen geweld, niet met dingen gooien, ook verbaal, niet over grenzen gaan.

En verder, ja, iedereen maakt weleens een fout, per ongeluk, iedereen zegt weleens iets wat ie anders bedoelt, per ongeluk en iedereen laat weleens iets vallen, per ongeluk, wat dan ook.

Ik vind wel, ja dat hoor ik weleens, ja niet op dit forum hoor, ergens anders, dat mensen eenzaam zijn. en depressief. Dat vind ik dan zo verdrietig om te horen, ook en juist omdat er zulke goede therapieeén voor zijn tegenwoordig.

Ja, die mensen kunnen in een impasse komen, niet met anderen durven inlaten, doordat ze zo depri en eenzaam zijn(en bang voor fouten), en daarom, omdat ze zo weinig contact hebben nog eenzamer.

Wat mij opvalt in een site zoals hier, als mannen horen dat je met exen omgaat, knappen ze af, naahjah. En dat terwijl ze zelf vaak wel met veel vrouwen contacten onderhouden.

Neehee, dát vind ik niet fair.@#$%^%&

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 15:58
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:56

Beetje ver weg Jochebed, gelukkig
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 15:57

STEENTJE178 schreef:
Ehm..... komt er dan niet nog zo'n reünie-uitzending, waarin gekeken wordt wie er nog bij elkaar zijn?? Knipoog smiley

ooo..zou het werkelijk?
dan moeten we kijken dus vanavond Lachende smiley
Dan krijgen we dat te horen waarschijnlijk..
ben wel benieuwd hoe het met die tweelingbroers is gegaan.
mooi stel...
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:02

MARIANNE338 schreef:
ooo..zou het werkelijk?
dan moeten we kijken dus vanavond Lachende smiley
Dan krijgen we dat te horen waarschijnlijk..
ben wel benieuwd hoe het met die tweelingbroers is gegaan.
mooi stel...

Volgens mij was dat de vorige keer wel zo iig. Dat je toen wist dat Gijsbert en Frank hun relaties nog hadden, evenals die 1000-koeienboer (wat later alsnog uitging, en waarvan ik de naam ff kwijt ben) en die andere 2 relaties toen al over waren........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:02

STEENTJE178 schreef:

vrij overbodig dit seizoen.. vrees ik.

boer Willem heeft als enige een stabiele relatie aan het programma overgehouden.
hoewel ik pas hier ergens op forum las dat dat helemaal niet kan want bij homo´s is het geen liefde maar lust Verraste, verbaasde smiley

daarom wens ik boer Willem "eine lustige Verhältnis"
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:05

PIETER649 schreef:
vrij overbodig dit seizoen.. vrees ik.

boer Willem heeft als enige een stabiele relatie aan het programma overgehouden.
hoewel ik pas hier ergens op forum las dat dat helemaal niet kan want bij homo´s is het geen liefde maar lust Verraste, verbaasde smiley

daarom wens ik boer Willem "eine lustige Verhältnis"

Zou het dan ook over zijn tussen Martin en Swaen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:09

SHANITA130 schreef:
Hai Jolepol,

Ik vind het een heel goed item!

Maar waarom onder gedichten? zat me een ongeluk te zoeken.

Maar ja, tis ff niet anders, ik zou wel ff kijken of ik een goede bijdrage kan leverenKnipoog smiley

Tja... het wás in dichtvorm hé... maar ontpopt zich tot dit... wel mooi..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:10

Ik zal even mijn klachtenlijste opschrijven:

Te weinig geld(ja, ik heb zelf een grondige hekel om dáárover te klagen, maar nu ff wat meer geld, zou de dingen makkelijker maken,...of denk ik dat alleen?, dat kan ook, weet ik uit ervaring....)

Een soort aanvallen die lijken op astma-aanvallen, die kort duren, en worden veroorzaakt door én stress, én te weinig slapen en te veel doen, die combinatie, en ook afzondelijk.

a.s. Dinsdagmiddag een afspraak met huisarts, en ik weet nu eigenlijk al dát ik niet durf...en dus wéér ws voor de zoveelste keer afbel/mail.

Ik heb een lijstje gemaakt, samen met een hulpverlener, wat ik nog ga doen voor a.s. dindsagmiddag half 4. en ja, daar wil ik iig de belangrijkste dingen van hebben gedaan.

Ja, en verder verdriet dat ik de primaire steungroep(familie) mis, maar ja, daar heb ik ook al zoveel therapie voor gehad.
Ik heb zoveel therapie gehad dat ik zelf wel therapie kan geven. Deed ik ook als vrijwilliger paar jaar terug.
net als dat ik zoveel preken/bijbelstudie's heb gehoord, dat ik zo een preek kan maken, met de minste moeite, dan is tie nog goed ook en komt ook uit mijn hart, dus echt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:12

Vroeger als ze Opa vroegen hoe hij het had in het bejaardenhuis, antwoordde hij met: ik mag niet klagen.

Wij mogen het ook niet want als het zo doorgaat, zijn er straks nauwelijks bejaardenhuizen meer en dan mogen we vast ook niet klagen. Alles met thuiszorg die er niet is of niet te betalen zal zijn.

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al en verder niks te klagen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 november 2012, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:13

JOL252 schreef:
Tja... het wás in dichtvorm hé... maar ontpopt zich tot dit... wel mooi..

Ja Lachende smiley, dat wel!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:21

PIETER649 schreef:
als vissertje daar nou zo verschrikkelijk mee zit... dan had vissertje allang naar t mannetje van het senseowinkeltje moeten gaan en tegen dat senseowinkelmannetje moeten zeggen: Hey senseowinkelmannetje... doe mij es ff NU een nieuwe senseoapparaat.

Dan had vissertje naderhand misschien wel 2 senseoapparaatjes gehad, maar ach Dennis gaat ook ooit het huis uit en heeft uitzet nodig..

en t had ons n hoop gezeur bespaart... over een senseoapparaatje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En jij noemt dat naderhand?
Nou , dat naderhand is dan wel , als het goed is , over drie weken .
En wat denk je als dennis ooit het huis uit gaat , zal zeggen?..... Hu , zo'n ouwerwets apparaat , die hoef ik echt niet hoor .
Als het nou een beertender was , ja , dan was het een ander verhaal.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:24

PIETER649 schreef:
tja... hier in Duitsland is SS nog steeds n gevoelige combinatie he Knipoog smiley vandaar de ß

Ja , ik heb het ook maar even geschreven voor al die andere zeeuwen hè die het topic lezen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:36

Veel te ver weg , Jochebed.
'k Ga zo wel naar de kerk hier op het dorp.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:36

Kippesoeppie en daarna een heerlijke salade van diverse soorten sla, appel, kaas, ham en gerookte kip met een lekkere dressing erdoor en dat alles eet je met ciabatta brood Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:39

VISSER278 schreef:
En jij noemt dat naderhand?
Nou , dat naderhand is dan wel , als het goed is , over drie weken .
En wat denk je als dennis ooit het huis uit gaat , zal zeggen?..... Hu , zo'n ouwerwets apparaat , die hoef ik echt niet hoor .
Als het nou een beertender was , ja , dan was het een ander verhaal.

Moeten wij damens dit nu allemaal woest aantrekkelijk vinden in een man Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley

Heren toch wat zijn jullie off-topic dat doen de vrouwen nu nooittttt Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:43

ERIKA129 schreef:
Moeten wij damens dit nu allemaal woest aantrekkelijk vinden in een man Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley

Heren toch wat zijn jullie off-topic dat doen de vrouwen nu nooittttt Engeltje smiley Clown smiley

We moeten wel want de dames weten hier niks te verzinnen . Of ze willen hier gewoon niks kwijt , dat kan ook natuurlijk. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:45

VISSER278 schreef:
Ja , ik heb het ook maar even geschreven voor al die andere zeeuwen hè die het topic lezen. Lachende smiley

Wat ben je toch slim!!! Ik kom niet uit Zeeland en bedacht me net het antwoord op de vraag waarom ik zo'n simpele ziel ben. Dank je, Visser voor je wijze opmerking.

Ga morgen gelijk Zeeuwse bolussen kopen want daar schijnen slimpies in meegebakken te worden. Wordt het met mij ook nog es wat. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ze zouden slimpies in de mosselen en oesters moeten stoppen. Die lust ik toch een stuk liever. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAMY994
op zondag 4 november 2012, 16:46
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:50

THOMAS968 schreef:
Vroeger als ze Opa vroegen hoe hij het had in het bejaardenhuis, antwoordde hij met: ik mag niet klagen.

Wij mogen het ook niet want als het zo doorgaat, zijn er straks nauwelijks bejaardenhuizen meer en dan mogen we vast ook niet klagen. Alles met thuiszorg die er niet is of niet te betalen zal zijn.

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al en verder niks te klagen.

Eh... hier zit ook een klacht in verborgen. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 4 november 2012, 16:50
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 16:55

JOL252 schreef:
Eh... hier zit ook een klacht in verborgen. Knipoog smiley

Wat een geklaag op de zondag Knipoog smiley
Maar ben het idd met een aantal mensen eens wanneer is een klacht klagen, en wanneer is het even een uiten van ongenoegen Smiley die vol vragen zit

Klaag je een keer over iets of is het dagelijks, wekelijks..
Ik ben al tijden ontzettend moe ga ik dat dagelijks op topic slechtste moment zetten dan vind ik mezelf toch echt een enorme piepdoos en een grote klagerd (euh is dat nederlands Verlegen lachende smiley ) maar meld je het een keer dan is het meer van pffff baal er even van...

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 4 november 2012, 16:59
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:01

STEENTJE178 schreef:

Herfst
Triest buiten
Lekker binnen blijven
Behaaglijk warm, dat wel
Seizoens-charme

Koud
Truien weer
Even naar buiten
Dan binnen, lekker koffie!
Herfst-charme
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:10

THOMAS968 schreef:

Thomas, het kan verkeren, dat vond Bredero ook al.

Ja, Brederode was een bekende Amsterdamse dichter.

Ja, 'het kan verkeren'; Dat hij(Bredero) besefte hoe wisselvallig het leven is, blijkt uit zijn lijfspreuk ’t Kan verkeren (veranderen). Hij waarschuwde voor de bedrieglijkheid van uiterlijke schijn: ‘Al ziet men de lui, men kent ze niet’. Bovenal is hij trots geweest op zijn geboortestad, die tijdens zijn leven tot grote bloei kwam, want hij gebruikte zijn afkomst als eretitel: ‘Gerbrand Adriaenszoon Bredero, Amsterdammer’.

Ja, ik zet ook vaak er eventjes bij dat ik 'Amsterdammer' ben Engeltje smiley

Ff wat anders: je hebt het over 'Bejaardenhuizen', ja, veel mensen daar zijn verslaafd aan de kalmerende middellen en zo. Ja, schandalig, was ook een hele tijd terug op Zembla.

Ik vind eigenlijk: christenen hoor ik zo vaak over 'broeders'en 'zusters'.
Ik vind dat er véél meer moet worden omgekeken naar mensen die eenzaam zijn, depressief zijn, mensen waar het leven an sich te zwaar voor is, door trauma's, kan van alles zijn, in het leger gezeten in een of ander oorlogsland, als kind trauma's door opvoeders, etc.

En dan niet es één keertje langskomen en zeggen van nou broeder kleed je warm, en eet goed, en dan verder iemand aan zijn lot over laten.
Want misschien kán iemand zich, psychisch gezien helemaal niet kleden en goed eten.
Waar blijft het naast iemand staan, denk ik weleens.

Maar ja, nou is het ook zo, en daar kan ik zelf over meepraten, dát als je depri bent, eenzaam en verdrietig, je vaak wel hulp wíl, maar ja, als het dan zover is, het puntje bij paaltje komt, je toch géen hulp wil. Ja, het lijkt dan veel te moeilijk.

Vadaar dat ook door de overheid, behalve pgb/wmo, ook nog eens de 'bemoeizorg' in het leven is geroepen. Lachende smiley En dan zeggen dat de overheid niet christelijk is... Boze smiley
En voor die bemoeizorg hoef je weer geen bijdrage te betalen die je, nu nog wel, dat wordt afgeschaft, moet betalen.

En veel mensen denken bij die bemoeizorg aan vieze zwervers, die met een blikje waar geld inkan voor zich, tegen een pilaar aan leunen in de stad.

Maar dat is dus juist niet het geval: bemoeizorg is gewoon zorg in veel maten, die gegeven wordt aan mensen die effe zijn vastgelopen, en dat ook aan kunnen geven.
En dat kan vanalles zijn, kijk iemand kan goed functioneren, heeft een uitkering, en doet vrijwilligerswerk, volgt cursussen, heeft eigenlijk ook wel wat vrienden.
En dan hoeft er maar íets te gebeuren, waar een ander zo overheenstapt en verder gaat.
Een relatie die niet lukt, samen gelijkvallend met vrijwilligerswerk dat is wegbezuinigt.
En dan kan iemand daardoor eventjes helemaal depri worden.
Terwijl er eigenlijk niets aan de hand is: een relatie die niet lukt, kan je alleen van leren. Ander vrijwilligerwerk heeft weer zijn voordelen.
En toch, zo iemand trekt het ff niet meer zo.

Ja, ik kan anderen in mijn situatie precies vertellen wát ze moeten doen.
Dat deed ik ook eerst op mijn vorige werk, als iemand erom vroeg.
Dan zat ik diegene advies enzo te geven en het was eigenlijk(ook en juist) voor mezelf bedoelt.
Maar ja, zoals Willemijn zegt: de praktijk is weerbarstiger.

En toch, er zijn bepaalde wetten die opgaan: bijvoorbeeld: Zelfdicipline, Godsvertrouwen en idd. logisch nadenken, net alsof je een ander advies geeft, maar dan jezelf.

Ik laat het hier eventjes bij. Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 4 november 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:14

MAMY994 schreef:
Wat ben je toch slim!!! Ik kom niet uit Zeeland en bedacht me net het antwoord op de vraag waarom ik zo'n simpele ziel ben. Dank je, Visser voor je wijze opmerking.

Ga morgen gelijk Zeeuwse bolussen kopen want daar schijnen slimpies in meegebakken te worden. Wordt het met mij ook nog es wat. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ze zouden slimpies in de mosselen en oesters moeten stoppen. Die lust ik toch een stuk liever. Lachende smiley

En wat staat er voor vanavond op het menu? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOCHEBED148

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 17:14

PIETER649 schreef:
Beetje ver weg Jochebed, gelukkig

hoop dat je inderdaad "gelukkig" bent Pietje
Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4753 4754 4755 4756 4757 4758 4759 ... 6194 Volgende
Pagina 4756 van 6194