| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:14
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Niet alleen zn stem.....wat dacht je van zijn oooooooogen!!  |
klopt, het is gewoon een lieve man....jammer dat hij homo is.....
En nu hoop ik maar dat Henk niet voor Yoni kiest en Martin wel voor Wilma.....En is Henrieke nog bij haar lover? Nou ja, lover........pfff Ik vind er dit jaar niets aan maar kijk toch maar......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:14
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | Nou ja....in dat geval.......
mooie foto trouwens....wat een schatje |
Ja he mn jongste kleindochter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:16
|
|
|
|
Ik spinazie in de planning, maar de rest had liever pannekoeken. Dus de spinazie krijgen ze morgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:20
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Ja he mn jongste kleindochter |
als die in nederland blijft wonen, krijgt ze pas pensioen als ze 76 is, vrees ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Dat ik vandaag weer de bloemengroet van de gemeente mag ontvangen... |
Gods handen.
Wat de toekomst mij zal brengen Ik wil het leggen in uw handen Hoelang mijn weg nog is Houd mijn leven in uw handen leer mij uw naam benoemen Leid mij door uw vaste handen Wees mijn Gids in donk're uren Draag mij door uw vaste handen Blijf bij mij Heer, als de avond valt Laat mij mogen vallen in uw handen Opdat 'k voor eeuwig en altijd Mag zijn geborgen in Uw handen en Zijn schaapjes.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 4 november 2012, 19:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:22
|
|
|
|
|
Ik denk dat het God nog meer pijn doet als een foute dominee of voorganger in zn bediening blijft.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Ik denk dat het God nog meer pijn doet als een foute dominee of voorganger in zn bediening blijft..... |
Hoe dan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:25
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Gods handen.
Wat de toekomst mij zal brengen Ik wil het leggen in uw handen Hoelang mijn weg nog is Houd mijn leven in uw handen leer mij uw naam benoemen Leid mij door uw vaste handen Wees mijn Gids in donk're uren Draag mij door uw vaste handen Blijf bij mij Heer, als de avond valt Laat mij mogen vallen in uw handen Opdat 'k voor eeuwig en altijd Mag zijn geborgen in Uw handen en Zijn schaapjes.
 |
Mooi Mar, dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:27
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Hoe dan?? |
doordat kritiekloos alle onzin die gepredikt word voor zoete koek aangenomen word door de gemeente
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:30
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Woest aantrekkelijk aan een man: dat ie een kopje senseo koffie voor je zet  |
Echte mannen zetten alleen, echte koffie!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:30
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Echte mannen zetten alleen, echte koffie!!!  |
wat vind jij echte koffie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:32
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | wat vind jij echte koffie? |
Met echte koffie bonen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:33
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
Ik zie dat je 'ziektewinst' schrijft...ik zal nu even niet spieken op internet. Hoe ik het geleerd heb, 'ziektewinst' is letterlijk de 'winst' uit het ziekzijn'. En dat is dan, dat iemand eindelijk eens helemaal uit kan rusten. Ja, zo héb ik het geleerd, iig onthouden.
Ja, ik sta echt ff verbaasd te kijken omdat ik dus geleerd heb, dat het een winst is, in postitieve zin, die onbewust optreed als iemand ziek is, en dan met name rust...
Maar ja, problemen op iemand anders zijn rug leggen, ja, en aandacht vragen hoe dan ook, des noods negatief en je ziekte ook ervoor gebruiken...ja, dat is toch weer op zich een ziekte? Ja, ik weet ff niet meer hoe dat wordt genoemd. Maar ja, het is toch wel heel erg, als iemand dingen opnoemd, die wel zo zijn, bijvoorbeeld oververmoeidheid elke dag, en dat dan in de 1ste plaats zegt voor de aandacht? Ja, ik kan mezelf daar helemaal niets bij voorstellen, ja, aandacht wil je juist door te zeggen van dit en dat gaat goed. En toch niet door te klagen en te zeuren?
Iig, ik kan me niet voorstellen dat iemand om die reden zou klagen.
Wat ik wel herken is als iemand steeds klaagt van die en die, bijvoorbeeld bij een praatprogramma op tv, die verdienen zoveel. Ja, dat komt me na een tijdje me ... uit. Ja, ik kon/ken ook iemand die zat elke dag van zóo moe en ja, dat vond ik weleens heel vervelend. En toch, ik zelf kan mij niet voorstellen dat iemand dat voor de aandacht zegt, dan is er echt wat.
Ja, en problemen op andermans rug leggen, ja, natuurlijk, dat is not done.
Dus ja, hoe ik me 'ziektewinst' herinner, als een bijkomstigheid, letterlijk, als je ziek bent, en dan met name en voornamelijk de Rust, die dat ziekzijn met zich mee brengt. dus alleen ziektes die veel rust met zich meebrengen.
Ja, en daarom had het woord ziektewinst voor mij ook een positieve betekenis. Ik zal een voorbeeld noemen: wie kent dat niet: dan krijg je ineens griep, koorts en erg verkouden erbij, dus ja, je moét verplicht enkele dagen in bed liggen. Dan zou de winst zijn dat je heerlijk psychisch tot rust kan komen van een hectische baan.(bijvoorbeeld), en als je een partner heb, dat er dan eventjes voor je wordt gezorgd. Dat betekend voor mij ziektewinst.
En niet even kunnen klagen, daardoor negatieve aandacht trekken. Dat heet toch heel anders? Ja, als ik erop kom, zeg ik het wel. |
Nah dit topic wordt een heeeeeel lang klaagmuuruurtje... Net zoals klagen niet per se negatief hoeft te zijn (daar kwam de start van het topic ook vandaan) hoeft ziektewinst óók niet gelijk negatief te zijn...
ik heb het woordenboek op google even aangeklikt:
| Quote: | Betekenis van: ziektewinst
(psych.) bewust of onbewust beleefd voordeel, verbonden aan het ziek zijn; primaire , ziektewinst waarbij angstwekkende of onaanvaardbare impulsen, wensen, gedachten en dergelijke leiden tot een ziekmakend symptoom, zodat aan de oorspronkelijke angst en conflictspanning wordt ontsnapt; secundaire , ziektewinst die optreedt doordat een gebrek wordt aangewend als middel om zich aan onplezierige verplichtingen te onttrekken; syn. neurotische ziektewinst. |
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 november 2012, 19:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:35
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Met echte koffie bonen..  |
Nee, dat vind ik niet woest aantrekkelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:36
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | doordat kritiekloos alle onzin die gepredikt word voor zoete koek aangenomen word door de gemeente |
Het kritiek, bepaald hetgeen dat waar is of niet???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | klopt, het is gewoon een lieve man....jammer dat hij homo is.....
En nu hoop ik maar dat Henk niet voor Yoni kiest en Martin wel voor Wilma.....En is Henrieke nog bij haar lover? Nou ja, lover........pfff Ik vind er dit jaar niets aan maar kijk toch maar...... |
Nee, het is inderdaad een hele saaie serie dit jaar. Er zitten ook gewoon niet echt leuke boeren bij. De enige leuke boer......is boer Willem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:39
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nee, dat vind ik niet woest aantrekkelijk  |
Gemalen koffie bonen zijn ook niet woest, wel lekker s'morgens voor het gezeur....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Het is gewoon zo, de een heeft het makkelijker dan de ander.
De een heeft een alles voor mekaar, wordt inene ziek.
De ander heeft ook alles voor mekaar, maar ja, wordt ineens eenzaam. En da's k@#, als je naar de AH gaat zodat je iig nog wat mensen ziet.
Depressie.
Wat mij helpt, is om altijd te kijken: 'kon ik hier iets aan doen', moet je(in het algemeen) eens kijken hoevaak mensen dan denken, ja, tis per ongeluk gegaan, wát dan ook.
Kijk, ik was vroeger nog al eens agressief, als iemand wat zei wat me niet beviel, vóór mijn bekering, ja, dan gooide ik gewoon met het eerste voorwerp, hard, richting diegene uit.
En nu, ja, als ik iets, per ongeluk laat vallen, ja, zonde, eigenlijk jammer, zonde is iets heel anders, denk ik, nou ja, jammer dan kon er niets aan doen kan gebeuren hoor, en dat voorkomt weer, die denkwijze, dat ik veels te lang erbij ga stilstaan van 'zooonde, jammmeeeeer oid.
Of als ik reacties heb, waarvan ik weet komt door dit en dat, dan ga ik mild zijn voor mezelf en denk ik, kan ik niets aan doen, komt door dit en dat.
Maar ja, ik heb natuurlijk wel de grenzen nu: geen geweld, niet met dingen gooien, ook verbaal, niet over grenzen gaan.
En verder, ja, iedereen maakt weleens een fout, per ongeluk, iedereen zegt weleens iets wat ie anders bedoelt, per ongeluk en iedereen laat weleens iets vallen, per ongeluk, wat dan ook.
Ik vind wel, ja dat hoor ik weleens, ja niet op dit forum hoor, ergens anders, dat mensen eenzaam zijn. en depressief. Dat vind ik dan zo verdrietig om te horen, ook en juist omdat er zulke goede therapieeén voor zijn tegenwoordig.
Ja, die mensen kunnen in een impasse komen, niet met anderen durven inlaten, doordat ze zo depri en eenzaam zijn(en bang voor fouten), en daarom, omdat ze zo weinig contact hebben nog eenzamer.
Wat mij opvalt in een site zoals hier, als mannen horen dat je met exen omgaat, knappen ze af, naahjah. En dat terwijl ze zelf vaak wel met veel vrouwen contacten onderhouden.
Neehee, dát vind ik niet fair.@#$%^%& |
Tja, en dat er ook relatie's zijn op CM waar het omgaat met omstandigheden dat "depressie" zijn gevolgen heeft (vooral voor kinderen) uit bewuste keuze om uit dit leven te stappen....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 4 november 2012, 19:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:46
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Nee, het is inderdaad een hele saaie serie dit jaar. Er zitten ook gewoon niet echt leuke boeren bij. De enige leuke boer......is boer Willem. |
Boer Aad is wel weer leuk om je aan te ergeren en met vriendinnen over te roddelen........hoe stom hij wel niet is.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:52
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Nee, het is inderdaad een hele saaie serie dit jaar. Er zitten ook gewoon niet echt leuke boeren bij. De enige leuke boer......is boer Willem.[/quot
Laten we dan maar hopen op een spetterende volgende serie..... Wie zullen we opgeven???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:53
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Ja en ik was hogelijk verbaasd toen ik vandaag ontdekte dat Otto de Bruine een van de voorgangers is van een evangeliegemeente in het Voorthuizen |
Een van de zovelen.... Staat los van Frank Ouweneel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 19:57
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Gemalen koffie bonen zijn ook niet woest, wel lekker s'morgens voor het gezeur....  |
hahahaha.....lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:05
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Tja, en dat er ook relatie's zijn op CM waar het omgaat met omstandigheden dat "depressie" zijn gevolgen heeft (vooral voor kinderen) uit bewuste keuze om uit dit leven te stappen....  |
.. dat is heel erg ja.. letterlijk verscheurend...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:10
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Het kritiek, bepaald hetgeen dat waar is of niet??? |
Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 november 2012, 20:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:11
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Gemalen koffie bonen zijn ook niet woest, wel lekker s'morgens voor het gezeur....  |
welk gezeur ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar... |
Ben ik met je eens. Wat is nu waarheid??? Doordat iemand niks zegt..... zoals de Heer (maakt juist deel uit een grote geheel) ook zweeg en zegt "vraagt het hun?"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:18
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | welk gezeur ?  |
Lol, dat niet woest en aantrekkelijk is.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:24
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | Ik knap heel erg op van n man die hard op zingt tijdens t douchen |
Wanneer de het hete kraan beneden open gezet wordt door de woeste aantrekkelijke vrouw. Hier kan ik me wat bij voorstellen.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 4 november 2012, 20:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:26
|
|
|
|
Spareribs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 20:35
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 'kzal zo wel ff kijken in m'n vijver of die zalm al groot genoeg is voor de bbq.  |
Het gaat wel om een "takel" uit zee...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|