ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4789 4790 4791 4792 4793 4794 4795 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 23:51

PIETER649 schreef:
joh, die is 90 en getrouwd, hebbu niks an

90 is bij "hoog in de Quote 500" geen probleem Knipoog smiley

maar bij getrouwd houdt alles op Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:00

THOMAS968 schreef:
Ik heb nog een flinke bak sla en met een uitsmijter erbij en met ook nog een mok bosbessenyoghurt red ik het wel weer vandaag.

Thomas, olijfolie valt toch mee.

Aan de blijde smurf te zien ben je behoorlijk wat kiloos kwijt

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:03

INGE721 schreef:
Gewoon een paar ballonnen Gerrit.....enne vergeet je je hoge hakjes niet???

Clown smiley
heb hoge hakjes gepast maar volgens mij werd ik achter mijn rug uitgelachen Woedende smiley

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xtOhl7OdDLk
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:07

THOMAS968 schreef:
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.

Thomas, kan rekenen maar wil het ook.

Voor mij was dat de reden om na mijn scheiding geen auto meer te nemen.
Mijn kinderen hadden OV jaarkaart, ik een kortingskaart en de keuze was continu puzzelen om geld en de bibbers voor de APK die mij deden besluiten om mijn geld niet aan een auto te besteden.
Nu gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik 2 vriendinnen had waar ik de auto van kon lenen.
Maar het gemis van vrijheid die een auto voor de deur geeft is iets waar ik altijd heimwee naar gehouden heb.
Nu heb ik zeer regelmatig de auto van mijn lief ( en hij zorgt er meestal voor dat de tank vol is) maar ik ga nog steeds zelden naar het strand...
Het is ideaal als je een combi hebt van auto en trein.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:15

GERRIT603 schreef:
heb hoge hakjes gepast maar volgens mij werd ik achter mijn rug uitgelachen Woedende smiley

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xtOhl7OdDLk

Gerrit die man heeft een pak aan met een stropdas
Zieke smiley dat is toch niet te vergelijken met een vlotte vent als jij Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:30

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer. Maar anders vind ik het heerlijk met de trein en kies ik daar ook bewust voor zelfs als ik een auto kan lenen. Nergens lees ik zo heerlijk een boek als onderweg met het OV!
En verlies aan status?? Het is toch veel status verhogender om te kunnen zeggen; een auto? nee die heb ik bewust niet is slecht voor het milieu
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:59

Mijn mooiste moment???

Drie zakken met bevroren scharren krijgen van een oude vrouw van 87!!!!

""Gevangen door mijn kleinzoon maar wat moet ik er met zoveel???""
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 01:04

GERRIT603 schreef:
90 is bij "hoog in de Quote 500" geen probleem Knipoog smiley

maar bij getrouwd houdt alles op Gefrustreerde smiley

je kunt altijd nog kijken of ze jou als "suikerzoon" wil adopteren natuurlijk..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 06:26

GERRIT603 schreef:
moet je morgen weer Smiley die vol vragen zit

dan had je beter kunnen blijven Knipoog smiley

en ik ga zo weer Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 06:33

STEENTJE178 schreef:
je kunt altijd nog kijken of ze jou als "suikerzoon" wil adopteren natuurlijk..... Clown smiley

Met die jurk aan zeker.... right Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 07:19

Idd, er wordt igg gezogen, waaruit dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 07:21

Zijn toch geen tijden... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 07:54

ROELANDE345 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer. Maar anders vind ik het heerlijk met de trein en kies ik daar ook bewust voor zelfs als ik een auto kan lenen. Nergens lees ik zo heerlijk een boek als onderweg met het OV!
En verlies aan status?? Het is toch veel status verhogender om te kunnen zeggen; een auto? nee die heb ik bewust niet is slecht voor het milieu

Quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer.
Ja, idd. dan.. Knipoog smiley

Quote:
En verlies aan status??
Ja, én het statusverlies natuurlijk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 08:10

SHANITA130 schreef:
Idd, er wordt igg gezogen, waaruit dan ook.

en das maar goed ook!!
anders konden we dat hele werkwoord wel afschaffen, das zonde he! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 08:51

Ik denk dat het enorm afhangt hoe goed het openbaar vervoer in je regio geregeld is of een auto voor de deur makkelijk of noodzakelijk is.

In nederland woonde ik in een dorp met slecht openbaar vervoer, eens per uur een bus en vervolgens had je ruim een uur nodig om bij de trein te kunnen komen. Dan lijkt je auto onmisbaar. Tot je hem echt niet meer kan betalen en wegdoet, dan blijkt het niet makkelijk te zijn, maar wel te doen.
Als je meer kopzorgen van je auto krijgt dan dat je er gemak van hebt is het meestal tijd om hem weg te doen.

Waar ik nu woon heeft bijna elk gezin 2 auto's, niet als luxe, maar gewoon noodzakelijk. een gehuchtje waar gewoon niet is, we zijn al blij dat er pas een winkeltje geopend is "vlakbij", nu hoeven we nog maar 4 km te rijden voor een brood of een vergeten boodschapje. Vanaf 3 jaar gaan kinderen hier naar school, vanaf 6 jaar gaan ze zelfstandig met de bus, maar tot die tijd moet je ze zelf brengen, daar rijden geen taxibusjes ofzo voor. Gelukkig het hebben van een auto en de aanschaf ervan een stuk goedkoper als in nederland anders hadden heel veel mensen een groot probleem hier.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op vrijdag 16 november 2012, 08:53
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 08:59

THOMAS968 schreef:
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.

Thomas, kan rekenen maar wil het ook.

Het zou hier akelig moeilijk worden zonder auto.
Als je ziet wat er allemaal aan winkels verdwijnt in de kleinere dorpen zoals hier .... als je bijv . voor een kleinigheidje al bent aangewezen op de stad . Het ov. is zo belabberd geworden , ik zou haast niet weten hoe er te komen . Je bent dan toch afhankelijk weer van een ander . Nee , geen auto zou hier geen optie zijn . Wat te denken van werk? Eerst met de fiets naar het station , 's avonds als je terug komt op het station hópen dat je fiets er nog staat. Afijn , gelukkig niet mee te maken . Hou de fiets wel voor ontspanning.

Visser, die ook graag naar het strand toe gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:09

Ja, je hebt uitzuigen(uit je duim; iets verzinnen, bijvoorbeeld)
Opzuigen,
stofzuigen
Afzuigen(afzuigkap)
Etc,
Lachende smiley

O ja, en

Aanzuigen(de economie zuigt weer aan)

O, nee, dat was 'aantrekken'.

LOL
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:12

Hai Thomas,

Ik vind het een heel interessant stuk!!!

Maar, zelfs ík heb nu geen tijd om het te beantwoorden, ja, even druk sinds heel kort. dus ik reageer wel later.

Goed onderwerp vind ik het hoor, om even op in te gaan! Daar heb ik wel het een en ander over te zeggen denk ik Lachende smiley

Laterz!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:16

Hier net zo,waardeloze verbindingen.Als ik om 5 uur vrij ben dan ben ik om half 7 thuis,met de auto om kwart voor 6.........'s avonds kost die zelfde reis me 2,5 uur ,dan moet ik nl eerst met de trein van leeuwarden naar groningen,op de trein naar assen en dan met de bus naar huis......de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley En die 2,5 uur red ik alleen als de belbus op tijd is.......die moet je nl. 1,5 uur vantevoren reserveren en dat loopt niet altijd even soepel,dan loop ik het risico dat ik nog even 10 km moet lopen......

Boodschappen doen is geen probleem,die 4 km is best te fietsen.Die fiets gebruiken de kinderen hier ook voor school,enkele reis 10 en 28 km......worden ze hard van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Leanne,gaat niet weer in een klein dorp wonen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:21

ANNETTE792 schreef:
Ik denk dat het enorm afhangt hoe goed het openbaar vervoer in je regio geregeld is of een auto voor de deur makkelijk of noodzakelijk is.

In nederland woonde ik in een dorp met slecht openbaar vervoer, eens per uur een bus en vervolgens had je ruim een uur nodig om bij de trein te kunnen komen. Dan lijkt je auto onmisbaar. Tot je hem echt niet meer kan betalen en wegdoet, dan blijkt het niet makkelijk te zijn, maar wel te doen.
Als je meer kopzorgen van je auto krijgt dan dat je er gemak van hebt is het meestal tijd om hem weg te doen.

Waar ik nu woon heeft bijna elk gezin 2 auto's, niet als luxe, maar gewoon noodzakelijk. een gehuchtje waar gewoon niet is, we zijn al blij dat er pas een winkeltje geopend is "vlakbij", nu hoeven we nog maar 4 km te rijden voor een brood of een vergeten boodschapje. Vanaf 3 jaar gaan kinderen hier naar school, vanaf 6 jaar gaan ze zelfstandig met de bus, maar tot die tijd moet je ze zelf brengen, daar rijden geen taxibusjes ofzo voor. Gelukkig het hebben van een auto en de aanschaf ervan een stuk goedkoper als in nederland anders hadden heel veel mensen een groot probleem hier.

Ja, da's hetzelfde met bergdorpjes in Italië en Zwitsterland.

Dan moét je, hoe dan ook, een auto hebben(ja, en dán lukt het mensen die weinig geld hebben wél want ja, tis een eerste levensbehoefte dan.
dus dan ga je krijgen van geen pc, tv, weinig luxe, maar ja wél die auto, ja, ze moeten wel...

Net als dorpjes in de US, ja, daar moet je echt een auto hebben.

Nou ja, als ik geen auto kan kopen, ach, dan is daar een bedoeling mee misschien.

En voor degene met een mooi auto ben ik blij Lachende smiley

Zometeen een stukje met de trein, met de fiets, ja, zo kan het ook Lachende smiley
En dan nog een stukje fietsen

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:24

Leanne:
Quote:
de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley

Hoe bedoel je dat. 'ligt plat' Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 november 2012, 09:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:35

Ik ben weleens in Heerenveen geweest, zo drie en een half uur openbaar vervoer, ja en met de auto een uur en drie kwartier.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:37

Fijne Dag!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:47

ANNA415 schreef:
Met die jurk aan zeker.... right Clown smiley Coole smiley met zonnebril

Nu begrijp ik ineens wel waarom het een bloemetjesjurk moest zijn...... Clown smiley

(en dan denk ik nu ff aan zo'n typisch model voor ouderen, hoor. Steen weet ook wel dat er hele hippe bloemetjesjurken kunnen zijn Knipoog smiley)

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op vrijdag 16 november 2012, 09:51
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:56

JOCHEBED148 schreef:
Inmiddels ben ik weer terug van een laatste doktersonderzoek....van wege alle (ontzettend lieve!) reakties kan ik ze nu even niet allemaal beantwoorden. Wel wil ik iedereen bedanken voor jullie lieve meeleven!
Wederzijds Gods zegen toegewenst!

Heel veel sterkte toegewenst bij alles wat er nu op je pad komt, en daarbij vooral Gods liefdevolle zorg toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:15

LEANNE226 schreef:
Hier net zo,waardeloze verbindingen.Als ik om 5 uur vrij ben dan ben ik om half 7 thuis,met de auto om kwart voor 6.........'s avonds kost die zelfde reis me 2,5 uur ,dan moet ik nl eerst met de trein van leeuwarden naar groningen,op de trein naar assen en dan met de bus naar huis......de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley En die 2,5 uur red ik alleen als de belbus op tijd is.......die moet je nl. 1,5 uur vantevoren reserveren en dat loopt niet altijd even soepel,dan loop ik het risico dat ik nog even 10 km moet lopen......

Boodschappen doen is geen probleem,die 4 km is best te fietsen.Die fiets gebruiken de kinderen hier ook voor school,enkele reis 10 en 28 km......worden ze hard van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik woon weliswaar niet in een dorp maar helaas tussen Schiphol en Leiden in.....je wilt niet weten hoe vaak er storing is op dat stukje

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Maar toch had het wel wat om in de weekenden fietstaxi te zijn als mijn zonen zich kwamen laven aan mijn moederlijke zorgen (zoals lekker eten en de was doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Het is 20 minuten lopen en je kon zo even heerlijk even bijpraten voor ze ondergedompeld werden in de weekenddrukte.
En ja, als de trein op tijd is is het een perfect vervoersmiddel.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:18

SHANITA130 schreef:
Zijn toch geen tijden... Zieke smiley

Deze week al 2 keer om 9 uur gewassen en gestreken beneden gezeten omdat er een belangrijk iemand zou komen.
Komen ze pas om 11.30 en om 12.30.

Het is natuurlijk nog niet supervroeg maar dit absolute avondmens vond absoluut niet dat de ochtendstond goud in de mond had
Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:21

JOCHEBED148 schreef:
Inmiddels ben ik weer terug van een laatste doktersonderzoek....van wege alle (ontzettend lieve!) reakties kan ik ze nu even niet allemaal beantwoorden. Wel wil ik iedereen bedanken voor jullie lieve meeleven!
Wederzijds Gods zegen toegewenst!

Smiley die vol vragen zit Begrijpen doe ik het niet zo, maar is het minder ernstig dan eerst vernomen/opgevat?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:33

ANNA415 schreef:
en ik ga zo weer Coole smiley met zonnebril

Tsja, het zijn drukke dagen voor jou, zo Knipoog smiley
(maar ik vraag me af of het na de 5e van de 12e wel rustiger voor je gaat worden Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:38

LEANNE226 schreef:

Joh...... ineens ben ik blij dat we in deze regio vooralsnog geen trein hebben.

Steen-die-constateert-dat-we-in-deze-regio-zelden-"plat"-liggen, behalve 's nachts op bed enzo*Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4789 4790 4791 4792 4793 4794 4795 ... 6194 Volgende
Pagina 4792 van 6194