ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4800 4801 4802 4803 4804 4805 4806 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 08:17

Ik zie hier enkel mist als ik naar buiten kijk Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 08:52

VISSER278 schreef:
...............Hoe komt het dat op mn pc iedere keer de tijd niet klopt? Boze smiley

Heb ik ook regelmatig gehad. Bleek ook de datum niet te kloppen en op een gegeven moment liep de hele boel vast.
Ik heb gelukkig hele handige buurmeisjes

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 09:07

VISSER278 schreef:
Wanneer heb je weer mutsen in de aanbieding? Knipoog smiley

Een linker of een rechter? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 09:19

PIETER649 schreef:
In jouw stuk zie ik anders ook aannames en interpretaties Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoe kom je erbij dat wij geent zijn op de stam van Juda??
Wij zijn gewoon platweg nakomelingen van bekeerde heidenen, meer niet.
Die vervangingsleer zou verboden moeten worden!

Het is geeent worden!!!

In Openbaringen vijf lees je heel goed dat de Here Jezus uit de stam van Juda komt en wij diegene die daarop geent worden omdat we ook mede erfgename zijn, tevens behoren tot Zijn koninkrijk.

Rev 5:5 En een van de ouderlingen zeide tot mij: Ween niet; zie, de Leeuw, Die uit den stam van Juda is, de Wortel Davids, heeft overwonnen, om het boek te openen, en zijn zeven zegelen open te breken.

In Genesis 49 spreekt Jakob zijn laatste woorden tot zijn zonen.
In vers 8 - 12 richt hij zich tot Juda. Uit zijn woorden, die wijzen op de toekomst (zie vers 1), blijkt, dat Juda een bijzondere plaats inneemt onder de zonen van Jakob: "Juda, ù zullen uw broeders loven, uw hand zal zijn op de nek uwer vijanden, voor u zullen uws vaders zonen zich neerbuigen" ( vs.8).

Juda zou dus de koninklijke stam van Israël worden. Hij zou heersen, zowel over zijn broeders, alsook over zijn vijanden. Juda wordt door Jakob getypeerd als een leeuw (:9). Tegen die achtergrond spreekt Jakob die bekende, profetische woorden: "De scepter zal van Juda niet wijken, noch de heersersstaf tussen zijn voeten, totdat Silo komt, en hem zullen de volken gehoorzaam zijn" (:10).
Eigenlijk horen wij in deze woorden een machtige belofte van de komst van de Messias, de Here Jezus. Hij is immers de Leeuw uit de stam Juda!

Paulus geeft een verklaring in Romeinen 11: 17 – 24.

Rom 11:17 En zo enige der takken afgebroken zijn, en gij, een wilde olijfboom zijnde, in derzelver plaats zijt ingeent, en des wortels en der vettigheid des olijfbooms mede deelachtig zijt geworden,
Rom 11:18 Zo roem niet tegen de takken; en indien gij daartegen roemt, gij draagt den wortel niet, maar de wortel u.
Rom 11:19 Gij zult dan zeggen: De takken zijn afgebroken, opdat ik zou ingeent worden.
Rom 11:20 Het is wel; zij zijn door ongeloof afgebroken, en gij staat door het geloof. Zijt niet hooggevoelende, maar vrees.
Rom 11:21 Want is het, dat God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, zie toe, dat Hij ook mogelijk u niet spare.
Rom 11:22 Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God; de strengheid wel over degenen, die gevallen zijn, maar de goedertierenheid over u, indien gij in de goedertierenheid blijft; anderszins zult ook gij afgehouwen worden.
Rom 11:23 Maar ook zij, indien zij in het ongeloof niet blijven, zullen ingeent worden; want God is machtig om dezelve weder in te enten.
Rom 11:24 Want indien gij afgehouwen zijt uit den olijfboom, die van nature wild was, en tegen nature in den goeden olijfboom ingeent; hoeveel te meer zullen deze, die natuurlijke takken zijn, in hun eigen olijfboom geent worden?

In het treffende beeld van de enting dat hij schildert, is Israël de tamme olijfboom.
Sommige van de takken - de natuurlijke nakomelingen van Abraham - worden afgebroken vanwege hun ongeloof in Christus.
Door het geloof worden de takken van een wilde olijfboom – de heidenen – in de tamme olijfboom geënt.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 19 november 2012, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 09:43

JOL252 schreef:
Clown smiley Yeah ... brengt me op een idee voor mijn haar-lay-out deze week. Nu nog een hand die door m'n haren strijkt.

Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley Knipoog smiley
ik heb beide nodig geloof ik Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 19 november 2012, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 09:46

Wat heb ik gedaan vandaag??
Nog niet veel eerst klokkie rond geslapen Lachende smiley nu net ontbijtje op en zo maar eens braaf aan de studie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 09:50

ANNETTE792 schreef:
Ik zie hier enkel mist als ik naar buiten kijk Twijfelende smiley

Hier ook zit nu nog potdicht hier Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 10:43

Ja, heerlijk rustig, maar een is wel wat eenkennig naar vreemden. maar wel allebei knuffelkonten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 12:29

Als langer lid, wou ik vragen wat je bedoeld...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 12:50

Ja, ik ook. Zo maar eens buiten kijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:09

SHANITA130 schreef:
Ja, ik ook. Zo maar eens buiten kijken. Knipoog smiley

NAh van naar buiten kijken wordt je niet vrolijk das een klein grijs wereldje!
Dus ik heb braaf 2 uur aan de studie gezeten, zo maar eens effe de plee en badkamer boenen en dan lekker kaarten maken... T'is zo weer kerst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:13

[quote=SHANITA130]

Eh ik zie het probleem ook niet zo!
Wil je geen zware bijbelse topics lezen dan open je ze niet zou ik zo zeggen... Wil je lol hebben dan pak je die topics toch Smiley die vol vragen zit

Volgens mij is er voor ieder wel wat wils en zulke ontzettend zware topics vind ik niet dat we momenteel hebben! Ik zit hier nu 2.5 jaar en heb zeer vele topics voorbij zien komen en altijd voor ieder wat wils...

Ja idd er zijn mensen die hun levensverhaal er delen dat is aan hun... ikzelf zou dat niet zo snel doen, maar ieder zijn/haar eigen ding...
Dus om eerlijk te zijn ik snap hem niet zo misschien zou je willen verduidelijken wat je met dit topic wilt zeggen???
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:20

ERIKA129 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Clown smiley Knipoog smiley
ik heb beide nodig geloof ik Knipoog smiley

Beide handen? Zoveel haar? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

[quote=SHANITA130]

Ik wil niet tegen zere schenen aanschoppen maar gewoon aangeven dat het fourm niet bedoeld is om er om raak maar "preken" op neer te zetten. sosm zijn er die wel een verhaal neerzetten maar dat is niet "hinderlijk" en kunnen sommigen dan ook bemoedigend of meelevend daarop reageren.

Zet gerust neer waar je denkt dat ik iets verkeerd heb gezet, als ik het met je eens ben, wil ik mij dan oprecht daarvoor excuseren.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

GERRIT603 schreef:
Smiley die vol vragen zit

Zie het als een compliment, Gerrit Coole smiley met zonnebril

Heb je btw nog foto's van je hakkenmoment? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:24

Ik denk maar zo: wie niet wordt als, en wat van God is niet ontvangt als een kind... gewoon onbevangen geloven. Een verademing.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:27

JOL252 schreef:
Jullie doen je naam eer aan. Op een rots kan je bouwen.

En dan te bedenken dat ik soms , in een melige bui zeg. "Zonder i heet ik Peter en deug voor geen meter"maar dan wel hoop dat mij prettig gestoord wordt aangerekend. Lachende smiley Rijdend met gehandicapte kinderen in de taxibus een paar jaar terug, lekker "gek "doen https://www.youtube.com/watch?v=fKjj-dsX1UA , dit nummer op cd en mee zingen en gek doen, feest in de bus, Als we d erit begonne moest ik beslist van hun met dit nummer beginnen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 19 november 2012, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:28

ERIKA129 schreef:
NAh van naar buiten kijken wordt je niet vrolijk das een klein grijs wereldje!
Dus ik heb braaf 2 uur aan de studie gezeten, zo maar eens effe de plee en badkamer boenen en dan lekker kaarten maken... T'is zo weer kerst Knipoog smiley

Zucht wat een bedrijvigheid.

Ik denk dat ik straks na mijn werk voor de verandering maar es probeer een appartement te krijgen. 1e bod wil ik voor de avond valt de lucht in hebben geschoten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:34

Juist daarom is het forum verdeeld in verschillende onderwerpen.
Als je bij bijbel en bijbelstudie gaat kijken, kan je verwachten dat er dat soort bijdrages staan vind ik. Dat het jou niet jou soort "preek"is, is dan weer een ander verhaal, maar we zitten hier nu eenmaal met alle richtingen binnen het christelijk geloof op 1 forum, dan verschil je nu eenmaal van mening.

Nieuwkomers en mensen die net tot geloof komen daardoor afschrikken vind ik eerlijk gezegd een beetje overdreven. Dit is en dating/contactsite, geen site om mensen te bekeren toch?

Plaatsen staat vrij en lezen is niet verplicht, je kan het ook gewoon overslaan. Soms als ik zie wie er een bepaald topic heeft geopend sla ik het bij voorbaat al over Knipoog smiley

Een topic hier over openen vind ik eigenlijk ook niet zo netjes, want iedereen kan tussen de regels door lezen wie je hiermee bedoelt. Spreek de persoon er dan gewoon zelf op aan.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 19 november 2012, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:39

JOL252 schreef:

Ik denk dat ik straks na mijn werk voor de verandering maar es probeer een appartement te krijgen. 1e bod wil ik voor de avond valt de lucht in hebben geschoten.

Komt goed schatje Kussende smiley

Erika schenkt even glaasje roosvicee in voor Jol Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:39

JOL252 schreef:

Wow, dan wens ik je véél succes de komende uren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:41

JOL252 schreef:
Beide handen? Zoveel haar? Verraste, verbaasde smiley

Neee heb de haar-lay-out nodig en die hand om door mn haar te gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:44

ERIKA129 schreef:
Neee heb de haar-lay-out nodig en die hand om door mn haar te gaan Knipoog smiley

Hm, die eerste heeft hier net plaatsgehad, maar die tweede mag hier ook wel ff langskomen! (mits die hand wel van een echte man is natuurlijk Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 13:53

Eerst schrijf je achter elke alinea dat er 'niet mis mee is, helemaal niets mis mee is, en dan, komt het:
Quote:
Wat mij betreft zie ik het forum meer als een sociaal gebeuren met voor een ieder de mogelijkheid om mee te doen.

Maahaar, en hier komen de voorwaarden:
Quote:
Dus zo dat ook bijvoorbeeld proefleden niet gelijk worden "afgeschrikt" door "zware kost".

Hoe kan iemand nou weten dat proefleden worden afgeschrikt, je kent die mensen toch niet, die in een nabije toekomst lid gaan worden? En ik ben geen socioloog, die bestudeert, met welke dingen je te zeggen, of juist niet, zoveel mogelijk leden hebt die blijven....

Moet je eens een paar muisklikken verder kijken wat er gebeurd. Op hetzelfde net, op dezelfde kabels.

En..je noemt geen namen, iedereen kan hier zitten raden.

En ja hoor, gelijk 2 reacties: 'ik als afgeschrikt proeflid'. Moet ik me nu verantwoordelijk gaan voelen omdat er proefleden zijn afgeschrikt, en alles zeker teruglezen en bijdrages gaan verwijderen.
En wat je naar leden mailt, geldt dat ook, dan heb ik nog wel een paar mailtjes van jou liggen hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 14:50

Het is hier zo gezellig in zo'n dorpje. Iedereen is zo aardig, zelfs alleen even boodschappen doen is al leuk :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 14:53

JOL252 schreef:

Spannend... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 14:59

Hai Laverde,

Ik vind het erg mooi opgeschreven hoor Lachende smiley !!

En idd 'Volksgenoten'...lol
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 15:07

Quote:
Laverde: Je hoeft niet gelukkig te wezen zolang je maar gezegend bent met datgene wat je hebt ontvangen en hebt gekregen. Gezegend zijn met een eeuwige verbond met God, gezegend zijn met een eeuwigheid met Hem. Gezegend zijn dat we onsterfelijk zijn geworden want de tweede dood heeft geen macht meer over ons, en de eerste dood is teniet verklaard door het Bloed van Jezus. Ik ga niet dood wat er ook gebeurd met mij. Als ik mijn ogen sluit, dan ben ik daar bij mijn Heiland waar ik Hem eindelijk ontmoeten mag.

Mooi! Heel mooi! fijn om te lezen bemoedigend!

Alleen ik had eventjes een opmerking over deze, de laatste alinea.

De eerste zin: "Je hoeft niet gelukkig te wezen zolang je maar gezegend bent met datgene wat je hebt ontvangen en hebt gekregen."

Als je gezegend bent met datgene wat je hebt, dan ben je gelukkig, mi.
Ja, niet de hele dag misschien, maar ja toch wel erge grote gedeeltes.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 16:10

WILLEMIJN232 schreef:
Leuk idee voor een eerste date toch???? Engeltje smiley

Ga zo eerst maar eens naar BZV kijken.......en zien of daar nog mooie liefdes uit voortgekomen zijn......

Henrike met Bert zal het wel niet geworden zijn.......... Knipoog smiley

Ik heb ook eens gekeken. Was leuk. Was de laatste uitzending. en daarna nog is de studio.
Heel gezellig programma, ja, ik ken het wel, heb het in voorgaande jaren een keer gevolgd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 17:20

STEENTJE178 schreef:
Zie het als een compliment, Gerrit Coole smiley met zonnebril

Heb je btw nog foto's van je hakkenmoment? Clown smiley

nee, daar ging ik te snel voor onderuit Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4800 4801 4802 4803 4804 4805 4806 ... 6194 Volgende
Pagina 4803 van 6194