ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4824 4825 4826 4827 4828 4829 4830 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 15:37

het word tijd dat ik wat gaat doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 15:54

INGE721 schreef:
Huh, het was me nog niet opgevallen dat jij dat een leuk spelletje vind
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 15:55

als alle bewegingssporten occult zijn,
dan moet men ook goed uitkijken van hoe men op een stoel/bank zit...
de kleermakerszit komt bij boedha vandaan....;)
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 16:33

JANS221 schreef:
Pfff….Nog meer behang uitzoeken. En behang heeft ook een naam. Ik heb nog even getwijfeld tussen Philippe en Louis, maar ben gevallen voor Louis. Louis past beter bij mij. Philippe had te weinig kleur. Was te vlak. Mooie Franse naam, trouwens. Daar kun je beter mee thuiskomen dan met Henk of Piet. Henk was te saai en Piet… ach die had iedereen al.

Nu behang voor in de slaapkamer: Toos of Bep. Doe mij maar Toos, dat klinkt toch niet? Kijk, Phileine of Maureen klinkt weer beter. Nicole viel af, het moet nu ook weer niet te rouge worden.

En hoe zeg je dat dan weer bij info-balie? Ik wil graag Lucas voor in de slaapkamer? Of nee, doe toch maar Jochem? Nu maar hopen dat die man van de info-balie gewoon Henk of Piet heet.

Maar nu zit ik dus met Lucas en Jochem thuis. Allebei meegekregen, om op mijn gemak thuis te kiezen. En niet alleen om te kijken, nee het moet ook goed voelen, toch? Lucas heeft denk ik toch mijn voorkeur, hij heeft wat. Is wat zachter, wat subtieler. Nog maar even een nachtje over slapen!

Hahahahahaha, funny!!
Succes met al je heren en dames Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 17:19

Liefhebben

Voordat we verder gaan met de leringen waar Jezus zo’n afkeer van had, loont het de moeite hier even stil te staan bij de Griekse woorden die vertaald zijn met “liefhebben” en “houden van”. Uiteraard hoort men vaak beweren dat het niet uitmaakt wat de oorspronkelijke tekst vermeldt, omdat men tevreden is met wat men denkt: zij trekken zich niets aan van de werkelijke woorden van Jezus Christus. Voor hen geldt Mattheüs 7:21-23 die handelt over mensen die in Zijn Naam prediken en zieken genezen volgens hun eigen uitgangspunten. Zij worden door Jezus verworpen, omdat zij zich niet houden aan de Wetten Gods die ze verdraaien en uit elkaar halen.

Er zijn 2 Griekse woorden die, “houden van” vertaald zijn te weten Phileo en Agape. Ieder van deze woorden heeft een aparte betekenis en dat mag niet zomaar onder één noemer worden geschoven. Het woord Phileo drukt persoonlijke geraaktheid uit, een gevoelige en sentimentele betrokkenheid.

Terwijl Agape steeds gebruikt wordt bij wijze van beoordeling en weloverwogen goedkeuring van iemands instelling met betrekking tot een principe, plicht of fatsoen.

Samenvattend kan het verschil aangeduid worden door Phileo in verband te brengen met “het hart”, terwijl Agape te maken heeft met “de logica”.

We kennen allen wel het verhaal van de rijke jongeman die Jezus benaderde met de vraag “wat voor goeds te moeten doen om het eeuwige Leven te verwerven” (Mattheüs 19:16). Het antwoord van Jezus was je naaste liefhebben als jezelf.

Voorbijgaand aan de werkelijk bedoelong van het woord “naaste” brengen de afvallige theologen in deze context de betekenis van Phileo naar voren, hoewel er Agape in de grondtekst staat. Dat wil zeggen dat het er veeleer om gaat inzicht en een weloverwogen kijk op de persoon in kwestie te verkrijgen, een nauwkeurig handelen op grond van Gods Wetten en bedoelingen en daaropvolgend een volledige erkenning van de rechten van de naaste.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 17:27

ROELANDE345 schreef:

haha ik doe het net zo kan nog 400eu gebruiken dit jaar dus vrijdag naar de tandarts

t hoeft niet op, al is het lekker! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 17:34

JANS221 schreef:
Ik heb de documentaire bekeken. Nu zal het in deze documentaire wel zo zijn dat alle activiteiten die iets met het geloof te maken hebben, allemaal achter elkaar geplaatst zijn en lijkt het alsof er verder niets anders gebeurt op de camping. Ik denk dat je op deze camping ook heerlijk kunt kamperen en dat je niet verplicht bent om overal aan mee te doen. En ik neem aan dat deze mensen ook weleens `s morgens chagrijnig opstaan en ook niet onder de douche alleen maar opwekkingsliederen staan te zingen. En ook i.p.v. praise the Lord, hard au of @#$% roepen als ze hun teen tegen een tentharing stoten.

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de leiding van de camping, de campinggasten komen hier ook vrijwillig en hebben het naar hun zin. De jongelui hebben het zo te zien met elkaar ook goed. Vaak komen mensen hier al jaren.

De manier waarop deze mensen hun geloof beleven is hun manier, maar niet die van mij. Dat geeft niet, dat mag. Ik hou niet van de muziek, het (in mijn ogen) opgeklopte gedoe, ik hou meer van rust en stil zijn voor God, meer van doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg.

Als ik nog eens over heel de documentaire nadenk, dan valt mij vooral het gepraat over God op. Praten, getuigen en iets zeggen. Voor mij ligt het er allemaal zo dik bovenop! Ikzelf heb meer iets van: wees een Christen, laat mensen zien dat je gelooft, geen woorden maar daden.

En dan die teksten uit de luidsprekers: attentie, een hele fijne dag, hier is de tekst van de dag, dank u wel. Pfff, je zou maar net even uitvaren tegen je kids en dan horen: houd vrede met alle mensen of zoiets. Of je vingers branden aan de BBQ en dan horen: Dankt God in alles!

Ik moest in de documentaire wel glimlachen om die twee plaatselijke schoonmaaksters die gewoon lekker nuchter met elkaar zitten te kletsen over hun konijn. En tussen alle bijeenkomsten in maar die toiletten blijven schoonmaken. Ze zijn voor God niet minder dan de anderen.

Er zullen mensen zijn die dit prachtig vinden en hier veel aan hebben. Dat kan en dat mag! Mij zal je er in elk geval niet tegenkomen. (ook misschien weer fijn om te weten)

Idd Jans ik kan me bij je aansluiten...
HEb de docu net gezien en nee mij ga je er nooit en te nimmer tegenkomen!
Christelijke campings prima heel goed zelfs maar dit gaat me te ver...
Een soort van bidjel net voor een voetbalwedstrijdje???
Nah nee laat mij maar gewoon een lekkere nuchtere hollandse dame zijn die haar geloof liever op een andere manier beleefd...
En idd net wat Jans zegt laat het liever zien aan mn daden dan steeds te getuigen...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 18:48

PIETER649 schreef:
t hoeft niet op, al is het lekker! Boze smiley
Lachende smiley

Lachende smiley
Heb je helemaal gelijk in Pieter, maar ik heb nog wat achterstallig inderhoud in mn gebit.....
En zo lekker is het nu ook weer niet
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:06

heb net te horen gekregen dat ik auditie kan komen doen bij een symfonische rockband,echt tegek,hoop dat t klikt en dat ik goed genoeg bevonden wordt....
groetjes van n blije Qsje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:10

Spannend! Sterkte! Ja, dan komt een soort droom uit he Lachende smiley ?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:12

WILLEMIJN232 schreef:
Waar ik blij van wordt? Ik heb gewonnen van Mario met Wordfeuden..... Engeltje smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:17

VISSER278 schreef:
GefeliciteerdMaar hoort dit niet in het andere topic? Iets van setjes ofzo iets? Knipoog smiley

Nog even iets. Ja, voor de zekerheid.

Als je/iemand een vriend heeft wil dat in heel veel gevallen niét zeggen dat je een setje bent, cq, een verhouding, verkering of wat voor woord hebt met diegene.

Er zijn heel veel vrouwen die hebben gewoon enkele vrienden, ipv vriendinnen. Ik was als kind ook al zo, op de middelabare school en erna, ik ging heel vaak met jongens om, bijna niet met meisjes.

Ja, en tuurlijk het word weleens gedacht, dan zegt de buurvrouw, 'was dat je vriend?' Dan zeg ik neeehee, dat was, gewoon, een vriend.

Snappie?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:22

JOL252 schreef:
Yep, vind ik ook. En dat ene bed dat ik graag wilde scoren? Ook binnen Clown smiley
ruim 2/3 goedkoper dan nieuw.

wauw super zeg!! Nu de rest nog in orde en dan komt alles goed Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:22

ROELANDE345 schreef:
teveel slapen is net zo ongezond als te weinig

Waarom is teveel slapen ongezond? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:23

ROELANDE345 schreef:

haha ik doe het net zo kan nog 400eu gebruiken dit jaar dus vrijdag naar de tandarts

Twijfelende smiley ik ook vrijdag maar weer eens naar de tandarts Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:24

JANS221 schreef:
Pfff….Nog meer behang uitzoeken. En behang heeft ook een naam. Ik heb nog even getwijfeld tussen Philippe en Louis, maar ben gevallen voor Louis. Louis past beter bij mij. Philippe had te weinig kleur. Was te vlak. Mooie Franse naam, trouwens. Daar kun je beter mee thuiskomen dan met Henk of Piet. Henk was te saai en Piet… ach die had iedereen al.

Nu behang voor in de slaapkamer: Toos of Bep. Doe mij maar Toos, dat klinkt toch niet? Kijk, Phileine of Maureen klinkt weer beter. Nicole viel af, het moet nu ook weer niet te rouge worden.

En hoe zeg je dat dan weer bij info-balie? Ik wil graag Lucas voor in de slaapkamer? Of nee, doe toch maar Jochem? Nu maar hopen dat die man van de info-balie gewoon Henk of Piet heet.

Maar nu zit ik dus met Lucas en Jochem thuis. Allebei meegekregen, om op mijn gemak thuis te kiezen. En niet alleen om te kijken, nee het moet ook goed voelen, toch? Lucas heeft denk ik toch mijn voorkeur, hij heeft wat. Is wat zachter, wat subtieler. Nog maar even een nachtje over slapen!

Ben jij toch een heerlijk mens Lachende smiley
Wanneer komt je eerste boek uit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Nuchter bekeken komt "het" op alle zenders voor en occult kent meerdere gezichten. En ook nuchter bekeken: kun je er niet tegen, of komt het niet overeen met wat je wenst te horen of te zien dan kun je tegenwoordig vliegensvlug vanuit je luie stoel zappen.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 27 november 2012, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:27

SHANITA130 schreef:
Waarom is teveel slapen ongezond? Smiley die vol vragen zit

Wordt je alleen maar nog moeier van he!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:27

LEANNE226 schreef:
Sinds ik op de begrafenis ben geweest van iemand die vergroeid was met haar sopdoekje en jaren 80 spulletjes maak ik me er minder druk om.........nooit een dag weg kunnen omdat ze geen werkjes kon laten liggen...........dan doodgaan en er blijkt niets anders over je te vertellen te zijn dan "je wilde altijd alles opruimen en poetsen".........tja........

Echt vies vind ik de smoezelige kleuterwerkjes op toiletten...... Zieke smiley

Hier vanavond köttballer,dat mag want mijn huis is aan kant Engeltje smiley

Je hebt mensen die overdreven schoonmaken.

Nou ja, je hebt ook mensen die doen wat echt noodzakelijk is, en niets meer.

En ertussen.

Ik doe alleen wat echt noodzakelijk is qua huishouden en geen seconde meer.

S. Schoonmaken is een noodzakelijk iets, en geen levensvullende dagtaak.
Nee, dan begin ik liever aan mijn hobby.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:29

WILLEMIJN232 schreef:
En wat voor occulte dingen zie je dan allemaal???? Verraste, verbaasde smiley

Hart van Nederland in iedergeval Knipoog smiley soms films, momenteel niet zo heel veel.. maar keek ook altijd sterren dansen op het ijs..
Nah als deze programma's al occult zijn dan zou ik rtl4,5 7,8 maar overslaan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:30

Stapels post doorspitten op zoek naar dat ene formuliertje dat nu net zo nodig is Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:31

JOL252 schreef:
Stapels post doorspitten op zoek naar dat ene formuliertje dat nu net zo nodig is Boze smiley

Het houd je van de straat Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:35

ERIKA129 schreef:
Wordt je alleen maar nog moeier van he!

Haha, ik las op het eerste gezicht, wordt je alleen nog mooier van lol

Ja, moeier...nou ja, ik kan weleens lekker klokkie rond slapen hoor, 12 uur. Maar ja, niet elke dag hoor, zo nu en dan eens....kan heerlijk zijn hoor, pas eruit als je echt helemaal bent uitgeslapen. Knipoog smiley

Ja, moeier wordt ik vooralsnog niet. Kan ermee temaken hebben dat ik sinds kort pas ben aan het verwerken, en ja, dat doe ik ook en vooral in mijn slaap.

Wat ermee te maken heeft: ik schrijf nu met mijn moeder en dat gaat heel goed!!!Ja, want ze kan nadenken, schiet niet meteen in de aanval, en als ik dan erna iets liefs schrijf, ja, dan weet ze dat ik het niet aanvallend bedoel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:37

Oei, offtopic ben ik zie ik.

Ahum, wat eten we vandaag?

Dát weet ik nog niet, ga zo even naar de AH, en dan kijk ik daar ter plekke Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:41

JOL252 schreef:

O o o o, ik zeg altijd, berg je papieren in alfabetische volgorde op in ordners.

En dan zo dat je 't kan terugvinden.

Dus de W van woning, de V van verzekering, de H van huur of hyptheek, etc.

Laat dat een les zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 19:58

ERIKA129 schreef:
Hart van Nederland in iedergeval Knipoog smiley soms films, momenteel niet zo heel veel.. maar keek ook altijd sterren dansen op het ijs..
Nah als deze programma's al occult zijn dan zou ik rtl4,5 7,8 maar overslaan Clown smiley

als alle zenders iets occults hebben is er 1 goede oplossing:

de tv de deur uit....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:06

ik wilde laatst van kastanje puree chocolade balletjes maken.. helaas mislukt...

ik denk toch teveel melk gebruikt te hebben
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:13

in het najaar heb ik met een oud-cmer een weekend doorgebracht
in parijs.

zelfs wezen uit eten.. 3 gangen diner...

gewoon low budget...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:20

THOMAS968 schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/08/kijken-op-camping-de-betteld-geneest-god-te-korte-enkelbanden/

Een reportage over de Betteld, ik vraag me af wat deze documentaire bij mensen losmaakt. Het is een evangelische camping en ik moet zeggen dat ik me wel het een en ander afvraag bij het zien van dit verhaal. In hoeverre is het zuiver en in hoeverre verbalisme of uiting van een cultuur? Is er wel eens iemand geweest? De video staat onder het tweede plaatje. Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

Thomas.

Net bekeken en effe vanuit de losse pols:
- wat een lieverdjes die schoonmaaksters, nuchter, praktisch, laconiek. Met af en toe een lekkere opmerking tussendoor. Meer met voeten op de grond en af en toe een lichte verbijsterde/kritische blik naar wat er om hen heen gebeurt.
- Ennnngggg!!! die Guardian Angels. Je zal ze maar in het donker tegenkomen, je gaat spontaan in tongen bidden. Huilende smiley, smiley in tranen
- Hoe meer satan je aanvalt hoe groter target je bent in de geestelijke wereld van God.... ook ennnnggg gedachtengoed. Hoe belangrijk wil je jezelf maken met dit soort verklaring? Simpele wereld ...
- Laat ze lekker de zon opzoeken in de vakantie, even hoofd leeg van alles en de stilte opzoeken. Wanneer is het nou werkelijk echt stil daar.
- Bij die jongen daar zo aan het prevelen tijdens de samenkomst zo door de week dacht ik: jongen ga toch lekker skelteren of een boomhut bouwen of een andere hort op.

Er valt meer te zeggen... maar dit is een concentratie van heel charismatisch Nederland in het klein (of groot, het is maar hoe je het bekijkt). Ik sta best open voor meer en ruim en breed en hoog... maar hoe ze ook verkondigen dat ze ontvangen, genezen, helen, groeien in aanbidding, satan uitdrijven etcetera... ik moet hier denken aan: bindend (niet positief dus), kleine wereld, niet blije uitstraling, onvrij. En ook: kinderen moeten spelen zonder overal gelijk goed en kwaad aan te verbinden, mogen ze nog kinderen/pubers zijn? Asjeblieft zeg...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 27 november 2012, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:27

Het kan ook anders hoor op een christelijke camping. Het is nu erg afgezwakt maar dertig jaar geleden hadden de vrijgemaakt-gereformeerden nog een soort eigen zuil, die ze de G-clubs noemden, tot een vrijgemaakte caravanclub aan toe. Ook het GPV hoorde daarbij. Ik was ooit met mijn toenmalige vrouw op fietsvakantie bij een vrijgemaakte camping, ik meende dat die het Beloofde Land heette. Ondanks dat we niet tot deze kerk behoorden, mochten we na wat vragen wel naar binnen. Tot welke kerk we behoorden en of we gehuwd waren, dat wel. Maar het was daar een avond goed toeven, gezellige kinderen die om onze tent zwierven en twee mensen die met de fiets helemaal uit Friesland kwamen en heel ver weg gingen wel interessant vonden. Niks gezeur, vriendelijke ontvangst en gezellig. Zo kan het ook, al hoorden we er formeel niet bij.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 28 november 2012, 15:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4824 4825 4826 4827 4828 4829 4830 ... 6194 Volgende
Pagina 4827 van 6194