ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: Afscheid
 
Hallo iedereen,

ik wil iedereen bedanken voor de fijne tijd hier. Maar ik heb besloten om te stoppen hier op CM. Ik wil ook de beheerders van CM bedanken voor hun goede service en hun goede kwaliteit van hun website, want ik geniet van de vormgeving van deze website.

Moge de Here jullie allemaal zegenen, en nog een fijne tijd toegewenst aan iedereen hier. Ondanks alles blijf ik van jullie allemaal houden.

Wees allemaal gegroet in de naam van Jezus,

sjouke(laverde)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:46
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ja ieder mag zijn mening hebben toch? Ik snap niet dat mensen daar soms moeite mee hebben.

Beetje respect en liefdevol naar mekaar toe kan geen kwaad, dacht ik zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:43
BerichtOnderwerp: Internet Radio
 
Ja, er moet nog veel aan gebeuren, maar ja ik moet in totaal 3 websites onderhouden in totaal, dus ja, hihihihihihihi. Dus alles stap voor stap klaar maken. Ik ben zelfs druk bezig met het maken van de radio jingles, dus veel werk aan de winkel :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:23
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ja ik weet ook niet wat alle woorden betekenen, ik ben geen professor he.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:05
BerichtOnderwerp: Titanic
 
Maritm,

Ik geef keith wel een beetje gelijk, hij heeft uiteindelijk deze topic wel geopend. We moeten mekaar niet afbreken maar juist opbouwen. Laten we mekaar gewoon die ruimte geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:33
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
voyeurisme? Wat is dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:32
BerichtOnderwerp: Internet Radio
 
Oke lieve mensen, ik heb in zoverre de website voor de internet radio klaar gekregen al moeten er nog wel wat dingen aan gebeuren. Maar we gaan rustig voorwaarts lieve mensen.

http://stream.ekklesia-evangeliekorps.com/

Eind deze week hoop ik ook de radiogids klaar te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: Titanic
 
is goede keith.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: Titanic
 
Ja dat doet zeer, dat weet ik. Een eigen vrouw verliezen of je oom verliezen, daar zit een wereld van verschil in. Mijn oom en ik hadden een vader en zoon band, want ik heb niks aan mijn eigen vader. Maar goed, er is toen veel gebeurd in onze familie, zoals valse aangiftes bij de politie etc. Dus ik kon me voorstellen dat mijn oom er geen zin meer in had. Maar goed, dat was zijn verantwoording, niet de mijne. Ik heb een goeie tijd met hem gehad, altijd veel gelachen, hij heeft zelfs vlieglessen voor me betaald toen der tijd. Hij was ambtenaar bij de gemeente dus hij had ze wel. Maar goed, toen hij overleed viel ik ook in een gat, naja is heel normaal hoor. Dat is logisch dat het gebeurd. Maar in 2003 tijdens mijn bekering ben ik uit die gat gekomen, ik heb ook enkele maanden in die occulte zaken gezeten, en in 2003 kwam ik tot bekering en ben toen ook gedoopt en dat was in 2004 28 maart.

Maar goed, nogmaals; je geliefde verliezen of een oom verliezen is een wereld van verschil. Dat is heel logisch.

Maar goed, naar de graf gaan waar in feite niks ligt, lost niks op. Ik ben misschien hard daarin, misschien ligt het ook wel aan mijn opvoeding, maja mijn familie gaan er ook weer heel anders mee om dan ik het doe, dus waar het aan ligt weet ik niet.

Maar even terugkomend op de titanic, het beschilderen van zo'n dood verzonken schip lost niks op, het vult enkel je gevoel, het geeft misschien een tevreden gevoel, en wat heb je daar aan? Je leven word er niet beter op daardoor. Ja, ik sta heel nuchter in het leven, sorry daarvoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:15
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Dan kennen jullie mij nog niet Knipoog smiley . Ik zie genoeg mooie vrouwen om me heen, maar ik voel er niks meer bij hoor. En hoe doe je dat dan? Dat doe je door je gedachten steeds op Jezus te houden, steeds aan Jezus denken, steeds over Zijn Woord nadenken, steeds nadenken over wat je gelezen hebt in de Bijbel. Dan gaan die andere gedachten je voorbij hoor. Dan is het zelfs zo dat je zelfs door aanrakingen niks bijzonders meer voelt.

Op zich zo simpel als wat, maar je moet de techniek gewoon door hebben, het vereist ook een stukje training. Hoe mooi ze ook lachen die vrouwen, ze maken mij daarmee niet verliefd hoor. Ik heb wel bewondering voor vrouwen hoor dat gaat niet weg, maar ik voel er verder niks meer bij. Ik praat normaal met ze, maar daarmee is het ook gezegd.

Je moet gewoon constant in je hoofd met de Here bezig zijn met Zijn Woord, ook aan de belofte trouwens, ik zit dan gewoon te fantaseren hoe het zal wezen om dan bij Jezus te zijn, nou als je zo je gedachten daar een beetje op houd, dan glippen al die andere zaken je ook voorbij, dan voel je niks meer hoor wanneer een vrouw lacht naar je, of wanneer dat ze je aanraakt of zo.

Op zich is het niet zo moeilijk hoor. Maar ik had nog een vraagje; hoe gaan jullie met afspraakjes om? Zijn jullie jezelf altijd tijdens een afspraakje of wat dan ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:01
BerichtOnderwerp: Titanic
 
Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.

Mijn oom moest tegen het laatste aan alles alleen doen, naja dat liet ik dus niet toe, dus begon ik hem in mijn vrije tijd te helpen met begrafenissen. We hebben zo'n alles wel gehad in die tijd zoals ik het nog weet. Tot mijn 17e heb ik mijn oom geholpen, en toen moest ik hem zelf, mijn oom dus, naar het graf brengen. Is heel normaal hoor. Maar ik ga niet weer naar zijn graf toe want daar ligt toch niks meer. En trouwens mijn oom heeft het nu beter, dus...

En dat is ook met die titanic, het is een rustplaats, geen sensatie plaats, het word meer als sensatie gebruikt. Laat de doden op hun plek liggen waar ze behoren, en ga zelf verder met het leven. En ik lees tevens nergens in de Bijbel dat ik de doden moet gedenken. Jezus moest zijn aardse vader Jozef ook achterlaten in het graf. Maar Jezus ging zelf moedig voorwaarts. We moeten ons tenslotte niet richten op degenen die al zijn heen gegaan, maar juist op degenen die nog leven, in de hoop dat zij ook gered mogen worden.

Dus dat boot schilderen? Ik vind het zelf wat te ver gaan, maar goed, dat is ieder voor zich zelf. Toen mijn oom stierf op 45 jarig leeftijd, ja jammer, maar ja het was al gebeurd, had hij zijn suikerziekte maar niet expres moeten verwaarlozen, hij deed het bewust omdat hij er geen zin meer in had, had ie vaak tegen mij gezegd toen der tijd. Naja, hij stierf dus, ik heb 'm persoonlijk samen met zijn andere broers(mijn ooms dus) naar zijn graf gebracht, ik heb ook mogen laten zakken, dus dat was heerlijk om te doen, want dat was het laatste dat je kon doen. Maar ik ga er niet steeds weer naar toe, want er ligt daar toch niks meer, en het is ook geen plaats voor de levenden om daar te wezen.

Ja, ik ga heel nuchter met de dood om, als 12 jarige ging ik er al nuchter mee om. Ik maakte soms zelfs wel eens grapjes met mijn oom, dan lag ik zelf in zo'n graf en dan zei ik zo uit de gein van: oh nou gooi maar dicht, ik lig nu ook meteen te plek, hihi. Ja de mensen waren er verder niet bij hoor, wij waren enkel aan het graven, daar was verder niemand bij dus kon ik wel eens grapjes met hem maken.

Maar goed, ik heb niks met doden, en ik heb ook niks met die rustplaatsen van hun. Er komt straks nog genoeg tijd om naar de camping het stille zuchtje te gaan, naja tenzij dat Jezus eerder terug komt, dan niet natuurlijk. Het zou mooi wezen om Jezus tegemoet te gaan. Maar goed, mocht het niet zo zijn dan kom ik ook wel vanzelf op de camping het stille zuchtje.

Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:26
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Het gaat prima zo zoals ik het nu doe. En het bevalt me al te goed. Zolang ik maar de Bijbel heb dan ontbreekt mij aan niks.

Wat maakt het toch uit als ik mijn emoties onderdruk, ik voel me er beter onder. Ik geniet van de Bijbelstudies dat ik doe, en dat is heerlijk om te doen.

Ja Jezus had reden om te huilen, zie maar hoe Hij werd vervolgd, dat vind ik meer dan logisch. Maar ik heb er geen reden naar toe om te moeten huilen.

Zoals ik het nu doe, vind ik het goed gaan. Maar kunnen we dat nu afsluiten dit onderwerp? Ga maar weer over naar het onderwerp, jezelf zijn.

Ik ervaar dat alles nu veel beter gaat zoals ik het nu doe. En het voordeel is: je bent op alles voorbereid, zodat niks als onverwachts komt. Heerlijk is dat.

Maar goed... even over het onderwerp; jezelf zijn, hoe ervaren anderen trouwens wanneer ze een afspraakje hebben, zijn jullie zenuwachtig of bang of wat dan ook? Vind het wel es interessant om te weten hoe anderen met afspraakjes omgaan. Hihi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:28
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Euhh, gevoel van verlangen en zo kwam dan terug.

En wat betr. het vlees, je blijft er elke dag mee in gevecht, ondanks dat je een nieuwe mens bent, je zit nog altijd in het vlees die het bovennatuurlijke niet begrijpt. Het vlees blijft altijd strijden tegen het geestelijke. En het vlees daarin zit ook je gevoel en emoties. Daarom is het goed om daar boven te staan. En ik dwing mijn gevoel en emoties niet over mijn leven te leiden, al valt het niet altijd mee. Maar toch dwing ik het. Ja en als je wil dat het lukt, zul je hard over jezelf moeten worden, je gevoel en emoties onderdrukken, anders blijf je ermee zitten. En daar heb ik geen behoefte aan.

Wat betr. mijn moeder, ja... mijn moeder had altijd de pinksterjezus achterna gelopen, zoals ze zelf zegt, en ja sinds vorig jaar februari is haar leven op haar kop komen te staan nadat ze Jezus de Gezalfde Koning van Israël leerde kennen, nu is voor haar en ook voor mij, de Bijbel geen gesloten boek meer, alles wat we ook tegen komen in de Bijbel, we beginnen gewoon steeds beter die profetische taal te kennen. De Bijbel is als een kers geworden boven op een taart en dan krijg je maar niet genoeg van studeren van de Bijbel.

Ja en zo ontdek je dat het veel nauwer in mekaar zit dan dat menig denken. Ik vind het heerlijk om Bijbelstudies te doen, en om dienst te zijn voor mijn hemelse Vader. Werken in Zijn wijngaard is een grote zegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:21
BerichtOnderwerp: Titanic
 
De Bijbel zegt: Laat de doden hun doden begraven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:47
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Goed gezien Gerrit,

ik heb vaak professioneel hulp gehad en pastorale hulp, het hielp tijdelijk maar later kwam het gevoel weer terug. Maar ja dan kom je erachter dat men mij nooit leerde om boven mijn gevoel te staan. De Bijbel leerde mij juist niet vanuit het vlees te reageren. En dat is een zware opgave. Maar ik ben er druk mee aan het werk om boven mijn gevoel, vlees, te staan. Je moet je vlees de baas zijn, en dat gaat wel moeizaam, maar ik merk dat het wel kan.

Ik ben al in zoverre gekomen dat het gevoel mij steeds minder de baas word. Je moet je gevoel onderdrukken, anders druk het gevoel je zelf onder, en dan ben je verder van huis, is mijn ondervinding. Door boven je gevoel te staan, dus door je gevoel te onder drukken ervaar je dat je daardoor minder verlangen krijgt naar de materialistische dingen en naar de dingen die maar tijdelijk zijn. Je gaat steeds meer verlangen naar die onsterfelijkheid, in de staat waarin Jezus nu ook is, en dat kan pas als je sterft, want het vlees kan het koninkrijk Gods niet beërven.

De Bijbel is het aller beste wat er is, want daarin liggen alle beloftes omschreven. Wie zijn leven lief heeft zal het zeker verliezen, wie zijn leven niet lief heeft zal het juist ontvangen. Wat een vertroosting is het.

En hoe meer je boven je vlees, dus ook je gevoel en emoties staat, des te meer ga je begrijpen wat het onzichtbare is maar dat niet alleen. Je gaat de Geest van God ook anders ervaren, zoals wanneer je de Bijbel leest, ontdek je steeds weer nieuwe dingen die je eerst nooit begreep of had gezien.

Daarom vind ik de vertroosting en kracht in de Heilige Schrift waarin de Heilige Geest mij laat zien wie de God van Israël werkelijk is. Heerlijk is het, om Hem te mogen kennen. En hoe groter de liefde voor Jezus word hoe minder interesse dat je in het tijdelijke hebt en/of krijgt. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik echt steeds meer van Jezus hou, elke dag, elke week steeds weer meer. Alsof Hij een liefde in me legt voor Hem dat steeds sterker lijkt te worden. En daardoor begrijp ik ook wat het is om liefde voor de waarheid te hebben. Ik wil niet alleen in Hem zijn maar ook in Zijn waarheid staan, die Hij geopenbaard heeft.

Als ik kijk naar mijn moeder waar ik een grote bewondering voor heb, die vorig jaar haar hart opnieuw aan de Here Jezus had gegeven op een nacht. En dat terwijl zij al 30 jaar geleden tot bekering is gekomen. En ik heb mijn moeder wel eens gevraagd waarom en hoe het kan dat zij haar hart opnieuw had gegeven aan Jezus. Ze zei: "ik heb jaren lang achter die andere jezus aangelopen, en nu besef ik pas dat Jezus, de Gezalfde Koning van Israël degene is die Zijn volk zal verlossen, Hij is het die waarlijk is op gestaan". En nu doet ze niks anders dan alleen het Woord onderzoeken. En ondanks dat mijn moeder en ik de enigen zijn in onze familie die met mekaar kunnen praten, is er toch nog een kleine vertroosting.

En dan kan ik ook zeggen dat ik mezelf kan zijn, zonder afgewezen te worden, heerlijk is dat zeg! En mijn moeder en ik verlangen juist naar die eeuwigheid. Elke dag kijken we naar het nieuws, en elke dag mogen wij Hem verwachten en dat Hij terug zal komen, waar wij dus ook naar verlangen. En als we om ons heen kijken naar de tekenen der tijden, dan zie ik dat Zijn komst niet lang meer duurt, wat een feest zal dat zijn zeg!

Maar goed, door steeds meer te mogen leren om meer en meer boven je vlees te gaan staan is een voorrecht. Het is wel een strijd dat elke mens voert, maar uiteindelijk zul je merken dat je dan juist jezelf meer gaat worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:16
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ah, alweer zoveel reacties in zo'n korte tijd? Hihihi. Dat gaat rap in zo'n korte tijd. Lachende smiley .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:37
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
Het gaat er niet om of ik er mee eens ben. Het gaat erom van wat het Woord zegt. Als het Woord zegt dat God het gedierte des velds heeft geschapen, ja, dan geloof ik dat.

En Israël heeft door de eeuwen bewezen dat zij een regeer volk zijn met God, want israel betekend strijden en regeren met God. En de geschiedenis laat zien hoe Israël geheerst heeft de afgelopen eeuwen over de volkeren, in deze tijd zou dat verboden zijn, want Israël heeft bewezen hoe zij slaven hadden onder zich die goed werden betaald. Maar ja, nu laat israel het af weten en laten ze de vreemde volkeren over hen heersen, dat word ook wel genoemd: de tijd der heidenen. Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land, terwijl de Bijbel ons leert Heilig te leven, en heilig betekend afscheiden, apart, afgezonderd leven. De Bijbel spreekt heel duidelijk dat de volkeren buiten israel op hun eigen plaats zijn gezet, en israel is op hun plaats gezet, tijdens hun ballingschap. En wij zijn hier geplaatst, wij als zebulon, aan de zand der zeeën. Zebulon staat bekend om hun rijkdom der zeeën, zie hoe rijk en groot holland was op zee.

Maar het vergt ontzettend veel studie en geschiedenis om te zien waar de 10 stammen zijn gebleven, de 2 stammen rijken, de joden dus, zijn maar voor 70 jaar in de ballinschap geweest maar zijn toen terug gekeerd omdat uit de stam Juda, Jezus voort is gekomen. Maar nu kan Israël terug keren naar haar man. Israël de tien stammen staan ook wel bekend als het verheidenste deel van Israël omdat zij onder de volkeren verstrooid zouden worden, en in tussen is israel uit gegroeid tot een menigte van volken, zoals beloofd was aan abraham.

Het gedierte des velds, als je dat leest in het hebreeuws, dan staat er: veldarbeider. Maar dat is een studie apart. Het aziatische ras(waaruit ook de chinezen zijn ontstaan), mongoolse ras, negerras waren geschapen om te werken voor adam, om de aarde verder uit te werken, want adam kon het alleen niet doen. Maar goed dit vergt een uitgebreide studie om deze materie goed te begrijpen, je moet bij het begin beginnen, en onderzoek doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:25
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
 
Ja, kijk daar zit de punt juist. We willen graag dingen kunnen blijven doen, stukje van de wereld en een stukje godsdienstig. Het is zo heerlijk ik ervaar het zelf ook. Maar toch moeten we er afstand van nemen.

Ik heb soms ook moeite met het loslaten van wereldse dingen, want ze zijn zo heerlijk. En toch leert de Bijbel ons dat Heilig moeten zijn omdat God ook Heilig is. En Heilig betekend je afzonderen, apart houden van de wereldse zaken, maar ook jezelf moet je apart houden. Daarom is Heiligheid een vereiste. Heiligheid betekend apartheid.

Maar goed, het los laten van wereldse zaken gaat niet in 1 dag, daar gaan maanden soms zelfs jaren over heen. En je kunt je nooit goed genoeg afzonderen want elke keer kom je weer met nieuwe soort verleidingen in aanraking die op het oog wel goed lijken en zelfs onschuldig en liefelijk lijken.

Maar goed, de duivel komt als de engel des lichts. In amerika was er een jongen van 8 jaar oud die zelfmoord pleegde, omdat het nummer van m&M dit zong. Muziek beinvloed je op verschillende manieren, niet door perse je slecht te maken, maar juist gewoon door je geest te beïnvloeden, want daarin ligt de kern.

Daarom is het belangrijk dat het Woord ons Geest vult en niet ons gevoel en ziel. Zielkunde zien we al genoeg, zie maar in kerken. Mensen worden zielkundig gevoed, worden gevoelsmatig gevoed, maar geestelijk blijft men leeg. Men neemt het niet zo nauw meer met Godsgeboden. Men doet wel godsdienstig, maar willen niet Zijn geboden nagaan, en dat is meer dan alleen lief hebben, lief hebben is het grootste gebod, maar dan komt de rest ook, en die dingen worden graag overgeslagen.

Daarom dat misleiding zo voor de hand ligt. Let wel, misleiding komt van binnen af en verleiding van buiten af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:14
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
wie zegt dat iedereen het ware evangelie zullen verstaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:29
BerichtOnderwerp: De klik...
 
@inge - juist, wanneer je mekaar ontmoet dan kom je er pas achter he. Ik heb het zelfde al heel vaak beleefd.

Ik heb zelfs een paar keer gehad, dat ik een afspraakje had met iemand, waarvan ik dacht dat het oprecht was, want via de chat en telefoon leek alles goed.

Totdat ze me ontmoette, en ik had nog niks gezegd verder, en ineens moest zij weer weg. Daarna niks meer van haar gehoord. Dit is zo'n 4 keer voor gekomen met verschillende meiden.

Ja, ontmoeting kan dat ineens raar uitpakken Knipoog smiley . Hihihihi. Ik vind het dan ook niet onlogisch dat de meesten zeer zenuwachtig zijn bij een eerste ontmoeting.

Ik moest 1 keer een meisje thuis weg halen, daar had ik een afspraakje mee, dat was in 2003. En ik weet nog goed, ik deed de deur open en daar stond haar vader, ik kon het wel bezwijken door mijn voeten Verlegen lachende smiley . En toen zij voor de deur kwam, zakte ik gewoon door mijn knieën heen, mijn knieën knikten erover. Hihihihihihihihi. Toen zag ze me wel even raar aan. Maja, dat was voor mij de aller aller eerste afspraakje met een meid.

Maar net zoals je zegt; ontmoeting kan heel anders uitpakken dan je had verwacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:10
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
 
Ik ben zelf verder totaal geen fan van Henk van Zon, maar deze video hebben mijn ogen zeker open gemaakt omtrent de muziek.

TV evangelist Henk van Zon laat de gevaren zien van diverse soorten popmuziek. Honderden namen Jezus aan na het zien van deze bijzondere boodschap!

http://www.youtube.com/watch?v=F7p0Y4UGF0k
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
Nee, het gaat er niet om of je slecht bent of geworden bent. Onbewust heeft dat muziek invloed, of je het nou wilt of niet.

Bekijk die preek eens van Henk van zon - duistere onder tonen van de popmuziek.

Naja dat is meer een documentaire van 40 minuten ofzo. Dan kom je er wel achter.


Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 5 januari 2013, 21:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:35
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
Ja is het ook, maja das nou de verleiding ervan. De muziek is mooi, maja de inhoud meestal he.

Hotel californie van the eagles gaat over een satanskerk. Die ene nummer van de beatles, opla die opla da, ofzo iets, blijkt ook zo occult als de pest te zijn. Zelfs spicegirls schijnt niet zuiver te zijn, die zijn zelfs in het leven geroepen door de bekende satanist die de hotel in californië heeft geopend en een satanskerk van gemaakt heeft. Spicegirls en hun muziek is gemaakt om de kinderen aan te sporen om de regels van ouders te overtreden, één van hun liederen zingen ze: je moet de regels van je ouders overtreden, want regels zijn er om om te overtreden. Ja zo kan ik wel doorgaan. Ook K3 schijnt niet zuiver te zijn, maar dat weet ik zo niet hoe dat precies zit. Maar ik weet wel dat achter die onschuldige gezichten veel duistere dingen zitten om onze kinderen te beïnvloeden. Muziek is dan ook de beste middel om mensen te beïnvloeden, ook al vinden mensen dat het niet zo is, toch is het zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:09
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
Ik heb ook oude country hits ook prachtig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:02
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
Juist, zie je wel? Ja ik heb heel veel hits hier te liggen hoor, zoveel. 2nd chapter of acts, keith green, oudere hits van michael w smith, en veeeeeel meeer.

Maar dat horen jullie wel zodra ik de internet radio de lucht in heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 19:39
BerichtOnderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
 
Ik zat zo te denken. Ik ben druk bezig met de internet radio. Als ik heel veel ander gospel internet radio's beluister, dan hoor ik grotendeels alleen maar moderne en vaak snugger stijl van zogenoemde gospelmuziek. Als je het vergelijkt met oudere muziek, dan zit er totaal geen melodie meer in zoals men vroeger dat deed.

Zo vond ik nog een prachtig nummer van Petra - No doubt. Petra is toch een groep dat in het algemeen goede muziek heeft gemaakt, niet alle nummers van hun zijn mooi, want die drukke nummers van hun slaat eigenlijk ook nergens op. Maar als je die rustige nummers van hun hoort en dan met de tekst erbij, ja dan mis ik die oude hits van vroeger.

In het begin van opwekkingsliederen was het nog zo mooi en was de muziek nog te verdragen, maar hoe de opwekkingsnummers vandaag de dag worden ingekleed, dan denk ik van, hoe krijgen het in hun hoofd.

En aangezien heel veel oude mensen toch die oude nummers missen, heb ik besloten om ook die oude muziek op de plank te gooien op de internet radio. Zo probeer ik ook de psalmen, glorieklokken en johannes de heer liederen ook weer leven te geven, en dan bedoel ik wat vaker leven geven. Ik kan me zelf ook beter vinden in die oudere muziek, al moeten we de jongeren niet vergeten natuurlijk, ook voor hen zal er veel muziek zijn. Maar ik bedoel; is het niet zo dat die oude muziek lang zoveel niet meer worden gedraaid?

Maar goed, ik doe ook live op verzoek elke avond tussen 8 en 9. Dan kunnen mensen bellen hier naar de studio en komen ze live in de uitzending, en dan kunnen er ook altijd verzoeken worden gedaan, dus ieder wat wils. Maar toch als ik me bedenk hoe de oude muziek in vergetelheid worden gebracht vind ik dat die muziek toch weer in het leven geroepen moeten worden.

Hoe denken jullie daarover?


http://www.youtube.com/watch?v=bNw4idhyLL0
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:16
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Mooi,

maakt me niks uit op wie ze vallen. Ik heb geen interesse in vrouwen verder, dus ze moeten maar weten op wie ze vallen.

Mijn zusje gaat ook met een man dik in de 40. bijna 50, mijn zusje is een jaar jonger dan mij. Maar goed moet zij weten.

Mijn interesse liggen niet in vrouwen meer he, zoals ik net al zei, dus einde discussie.

Mijn geloof en de Bijbel dat is het enige wat nog telt voor mij, voor de rest bekijken ze het maar. Wat anderen doen moeten zij weten. Nogmaals; vrouwen krijgen geen kansen weer bij mij, ze hebben die kansen gehad. Mijn interesse is weg in hun, zo simpel als wat.

Ik praat enkel nog over het geloof, en verder niet. Ik spreek over gehoorzaamheid naar mijn Here toe.

Einde verhaal over dat sprookjes gebeuren, dat is nu verleden tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Maar goed, ik ga verder... genoeg over dit onderwerp gehad.

Ok?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:07
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Er was zelfs iemand in het oude testament die was zelfs zo kwaad nadat Hij de waarheid hoorde dat zelfs de knieën tegen mekaar stieten. En dan zeg ik wel eens: Mensen als jullie de waarheid des Heren gaan horen, zorg ervoor dat je knie beschermers aan hebt, hihihi.

Oh, ik heb al zoveel kwade mensen mee gemaakt, omdat ze de waarheid niet konden verdragen. Ik sprak over dat God Zijn volk Israël nooit meer zou vergeten, oh u had het moeten zien, hun knieën stieten net nog niet, maar het had niet veel gescheeld. Zie je? Men wil wel een evangelie horen, maar Het evangelie is geheel iets anders, daarmee maak je zelfs slapende honden mee wakker.

Ja, zo gaat dat. Mensen willen liever hun eigen gevoel volgen, omdat dit gemakkelijker is voor hen. Ja, zo gaat dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524 (39)





Berichten: 176

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: Jezelf zijn
 
Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.

Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.

Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.

Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.

En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.

Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.

Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.

En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LAVERDE524
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6