| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 10:06
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Jezus keurde het gedrag van de vrouw niet goed maar hij vergaf haar en daar zit een duidelijk verschil in.Shanita geeft aan dat ze niet met iedereen het bed deelt,waar zie je daarin de veroordeling? |
Waar lees jij dat ik Shanita veroordeel??
Ik leg een vraag bij haar neer wat er mis is met de overspelige vrouw, omdat Shanita schrijft, ik wil niet zijn als de overspelige vrouw, en op die vraag verwijs ik haar gelijk naar wat Jezus zei toen de overspelige vrouw bij Hem gebracht werd, Wie zonder zonde is werpe de eerste steen....
Wij zijn niet beter dan deze vrouw, als God ons loslaat dan zijn we allemaal net zo....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 10:23
|
|
|
|
Een beamer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 14:41
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Leuk spelletje hè?  |
ik meestal nooit.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 15:16
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Waar lees jij dat ik Shanita veroordeel??
Ik leg een vraag bij haar neer wat er mis is met de overspelige vrouw, omdat Shanita schrijft, ik wil niet zijn als de overspelige vrouw, en op die vraag verwijs ik haar gelijk naar wat Jezus zei toen de overspelige vrouw bij Hem gebracht werd, Wie zonder zonde is werpe de eerste steen....
Wij zijn niet beter dan deze vrouw, als God ons loslaat dan zijn we allemaal net zo.... |
Hai Mamaloe!
Ik zie het niets als aanval hoor, gewoon we denken anders.
En natuurlijk is er niets mis in mijn ogen met de overspelige vrouw, helemaal niet.
Ik heb er gewoon voor gekozen, geen relatie, geen seks.
Dat is alles.
En ja, dat ik als voorbeeld gebruik, ik wil geen overspelige vrouw zijn, Ja, dat kwam als eerste in me op. Dat Jezus zeide: En..'Degene met wie u nu bent is uw man niet'. En dan gaat heen en zondig niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 15:40
|
|
|
|
Heer laat mij in Uw lichtschijn wand,len als ik ,t donker duister moet, wanneer de nacht mij doet omsluiten, en ik geen pad vind voor mijn voet. Maar als U aan mijn zijde gaat en met Uw licht mij laat omschijnen dat om mij heen zijn mantel slaat, zal ronde om ,t duister Heer, verdwijnen. Heer, stap voor stap doe ik betreden, U volgend die de weg mij wijst, om weer de dag te zien ontluiken, mijn hart Uw liefdezorgen prijst. Want aan Uw hand word ik geleid, Uw trouw zal nimmer mij begeven. Daarin blijft U mij toegewijd, Al gaande met U door het leven. Met U zal ,k eens het doel bereiken, wat mij voor ogen is gesteld. Dan openen zich de hemeldeuren, Uw schatten voor mij uitgesteld. Dan hangt U mij de mantel om, het witte kleed voor mij geweven. Als ik betreed Uw heiligdom, door licht en vrede blij omgeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 16:33
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | ik meestal nooit..... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 17:18
|
|
|
|
Ik moet morgen de tandarts bellen voor een afspraak te maken
Ik Ben namelijk heel erg bang voor de tandarts, en behandelingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 18:23
|
|
|
|
Zo .......snel uitgelezen vandaag op het forum . Iedereen sinterklaasaankopen wezen doen? Of zat iedereen bij de tandarts vandaag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 18:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Mamaloe!
Ik zie het niets als aanval hoor, gewoon we denken anders.
En natuurlijk is er niets mis in mijn ogen met de overspelige vrouw, helemaal niet.
Ik heb er gewoon voor gekozen, geen relatie, geen seks.
Dat is alles.
En ja, dat ik als voorbeeld gebruik, ik wil geen overspelige vrouw zijn, Ja, dat kwam als eerste in me op. Dat Jezus zeide: En..'Degene met wie u nu bent is uw man niet'. En dan gaat heen en zondig niet meer.
 |
Ik begrijp je, no hard feelings
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 18:29
|
|
|
|
| SIMON253 schreef: | Heer laat mij in Uw lichtschijn wand,len als ik ,t donker duister moet, wanneer de nacht mij doet omsluiten, en ik geen pad vind voor mijn voet. Maar als U aan mijn zijde gaat en met Uw licht mij laat omschijnen dat om mij heen zijn mantel slaat, zal ronde om ,t duister Heer, verdwijnen. Heer, stap voor stap doe ik betreden, U volgend die de weg mij wijst, om weer de dag te zien ontluiken, mijn hart Uw liefdezorgen prijst. Want aan Uw hand word ik geleid, Uw trouw zal nimmer mij begeven. Daarin blijft U mij toegewijd, Al gaande met U door het leven. Met U zal ,k eens het doel bereiken, wat mij voor ogen is gesteld. Dan openen zich de hemeldeuren, Uw schatten voor mij uitgesteld. Dan hangt U mij de mantel om, het witte kleed voor mij geweven. Als ik betreed Uw heiligdom, door licht en vrede blij omgeven. |
Prachtig Simon!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 19:52
|
|
|
|
ik heb niks te klagen....
mijn laaste avond op cm... daar word iedereen toch vrolijk van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:04
|
|
|
|
Kerstvacantie met zijn allen in Turkije, Kusadasi en Izmir
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb niks te klagen....
mijn laaste avond op cm... daar word iedereen toch vrolijk van? |
ja... en jaloers... ik mot nog 3 dagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:22
|
|
|
|
|
overgenomen uit de kerkbode, of zelf met het Rijmwoordenboek aan de gang geweest?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:45
|
|
|
|
Ik moet nog tot m'n 67ste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:46
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:49
|
|
|
|
Leanne: Jezus keurde het gedrag van de vrouw niet goed maar hij vergaf haar en daar zit een duidelijk verschil in.Shanita geeft aan dat ze niet met iedereen het bed deelt..
Dat heb je goed gezien, Leanne, bedankt!
Ik vind dat dat niet kan buiten een relatie.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 november 2012, 20:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zo .......snel uitgelezen vandaag op het forum . Iedereen sinterklaasaankopen wezen doen? Of zat iedereen bij de tandarts vandaag?  |
Ja, ik begrijp het wel, kinderen, kleinkinderen...ja, feestdagen.
En ja, in deze steeds moelijkere wereld, ja, mensen zoeken gezelligheid, begrijpelijk.
En ja, wat is nou leuker om kadootjes voor je kinderen/kleinkinderen te kopen...met de voorpret, van die blije gezichtjes en de gezelligheid die ermee gepaart gaat.
Ja, en dan kerst/oude en nieuw, idem dito. Ja, ik zou hetzelfde doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:55
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik moet nog tot m'n 67ste  |
Moet te doen zijn met al die time-outs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:56
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ja... en jaloers... ik mot nog 3 dagen  |
ik zal aan je denken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb niks te klagen....
mijn laaste avond op cm... daar word iedereen toch vrolijk van? |
Berg je knijnen wel goed op hè de komende maand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 20:59
|
|
|
|
gejewetenwel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:06
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Moet te doen zijn met al die time-outs.  |
Haha, ja dat weer wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | gejewetenwel  |
yep ... in het zweet uws aanschijns en zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:12
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Even zoeken want gek op de betekenis van kleuren: Bruin: Mannelijkheid, stabiliteit en gewichtigheid nou nou Jans Wit: Licht, zuiverheid, netheid en leegte.
Even kijken, ik kies voor stylish pink van ik noem geen namen: Liefde, humor, vriendschap en trouw en o jee hier en daar muurtje rood: Liefde, passie, warmte en vlammen. en wit... |
Ik moet ook kleuren uitzoeken, moeilijk is dat.
De een zegt, gewoon lekker alles wit de ander zegt, nee joh, leuke kleurtjes uizoeken, het betreft vooralsnog me huiskamer, me keuken en me hal.
Slaapkamer daarna pas, want al mijn rommel zit opgestapeld in mijn slaapkamer. dus daar kan niemand bij.
Maar ja, die slaapkamer doe ik misschien wel rood, dat heb ik gezien bij iemand en dat is best een leuk effect.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:13
|
|
|
|
Donderdag 29 November, Psalm 138: 4-6; Eenmaal aanbidt het U.
Soms denk je: wat maakt het eigenlijk uit? Of ik God nu dien of Hem niet dien, zijn geboden onderhoud of juist in de wind sla – het maakt geen verschil. Wat zou ik me druk maken over Gods koninkrijk? Van dat koninkrijk is toch niets te zien. In geen velden of wegen bespeur je iets van de invloed die Gods Geest op deze wereld zou hebben. De armoedzaaiers worden de grond in getrapt door machomannen. Mensen die zich om God niet bekommeren maken de dienst uit. En intussen leven die pochers als goudhaantjes, zwemmend in het geld, zwalkend als dronkenlappen door een lui en lekker leventje. De hemel blijft doof en God is blijkbaar blind. Waarom zou ik mij druk maken om geboden die je blijkbaar zonder enig bezwaar ook aan je laars kunt lappen? Als je niet uitkijkt, val je door zo te denken in een ravijn van moedeloosheid. Als je niet uitkijkt, word je slachtoffer van je eigen doemdenken. Zo verging het de dichter van de psalm van vandaag. Bijna viel hij ten offer. Bijna was hij een gemakkelijke prooi voor de leeuwen en beren van zijn tijd: de machthebbers, de haantjes die koning kraaiden. Bijna. Nog net trok God hen op uit dat ravijn, nog net kwam hij tot een ander inzicht: ‘Al wat op aarde macht bezit, eenmaal aanbidt het U, o Here!’ Er komt een tijd waarin God recht zal doen aan de rechterloze. En voor wie het geloven wil, is die tijd in zekere zin al gekomen. Want God houdt de hoogmoedige mens op afstand. Maar – hoe verheven Hij ook moge zijn – de nederige kijkt God met liefde recht in de ogen. Zoals Jezus deed.
Ten dage dat ik riep hebt Gij gehoord naar mij en kracht gegeven. Als ik welhaast ten offer viel, hebt Gij mijn ziel weer doen herleven. Al wat op aarde macht bezit, eenmaal aanbidt het U, o Here! Als Gij hun ’t woord van uw verbond met eigen mond hebt willen leren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:15
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Gedaan vandaag???
Het was voor mijn gevoel...een vreemde dag... Wij hielden Dankdag... Ik kon helaas niet naar de kerk, maar kon thuis een preek beluisteren..
Een geweldig mooie....Hoe zal ik God danken voor alle weldaden aan mij bewezen....Genoeg stof om over na te denken...
Er werd gebeden voor een jonge vrouw uit de gemeente van 25...de is weduwe geworden vorige week...haar man 31 door een ongeluk uit dit leven weggenomen. Ze blijft achter met een dochtertje van 14 maanden en nieuw leven onder haar hart!!! Wat vreselijk.. (en dan nu dankdag houden..)
Vanavond zou er een vriendin komen om me te helpen met een heleboel papierzaken van mijn zoon...ze belde af wegens zorgen om haar eigen zoon ...waar ze naar toe wilde... Ze hebben de jongen gevonden op de brandtrap van zijn flat...hij wilde eraf springen....
Eigenlijk heb ik niets gedaan....maar wel veel gedacht....
Dankdag.... |
Wat heftig Zeeland,
Ja, je hoort steeds van die rampen.
Ja, een ongeluk tot daaraan toe, maar ja, kinderen/jongeren die een eind aan hun leven willen maken...
Ja, zet je aan het denken dan he?
Ik ken dat...
Sterkte Zeeland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:16
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Berg je knijnen wel goed op hè de komende maand.  |
knijn heeft zich altijd weten te redden zo rondom de kerstdagen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 29 november 2012, 21:17
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | overgenomen uit de kerkbode, of zelf met het Rijmwoordenboek aan de gang geweest? |
Rijmwoordenboek? Wist niet dat dat bestond...
Ja, het moet dan toch zonder rijmwoordenboek, ja, anders kan iedereen het wel, hehe...dan is er niet veel aan, en zit er niet veel van jezelf bij, denk ik zo.
|
|
| Naar boven |
|
|