ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4832 4833 4834 4835 4836 4837 4838 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 11:41

Mistig , maar vanmiddag zonnig denk ik. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 11:43

frikandellebroodjes . Voor de rest geen tijd om andere dingen te eten. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 12:17

Bij jou misschien, Visser, maar hier miezert/regent het. Aan de stadsgracht was zelfs geen visser te zien. Eerst maar koffie!

Thomas, na 16 dec gaat de zon niet meer vroeger onder....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 1 december 2012, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 12:43

VISSER278 schreef:
Ik geloof er niks van dat jij daar heel blij van wordt. Knipoog smiley

Das jammer.....maar DAT GELOOF kan ik je niet geven....
Geloof dan maar in je eerste plaats...bij het vissen....

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 1 december 2012, 12:44
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 13:02

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik moest terug komen van visser...en ik, zo dom als ik ben, doe dat ook nog Gefrustreerde smiley

Ik weet niet hoelang ik blijf. Ik zie dat er ook al Spaans en zo wordt geschreven op het forum en ik spreek of schrijf geen buitenlands. Ik ben maar een Belg... Knipoog smiley

Dan ben ik Visser daar best wel erkentelijk voor...

Thomas, welkom terug en laat je niet wegjagen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 13:39

THOMAS968 schreef:
Dan ben ik Visser daar best wel erkentelijk voor...

Thomas, welkom terug en laat je niet wegjagen.

Zo is het, Thomas! Leuk dat je er weer bent, Frank!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 13:56

VISSER278 schreef:
Mistig , maar vanmiddag zonnig denk ik. Coole smiley met zonnebril

optimist
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 14:36

Quote:
Thomas, na 16 dec gaat de zon niet meer vroeger onder....

YES!!! Er breken betere tijden aan! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 14:40

Héérlijk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 14:44

JOL252 schreef:
Lekker experimenteren Knipoog smiley

Jaaaaaaahaaaa Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:05

Wat lees ik nu? Rode slaapkamers, rode lampjes, allemaal mannennamen, Lucas, Philippe, etc. Verraste, verbaasde smiley

Zeg dames het is hier wél christelijk, aub, dank u wel. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:09

Waar ik blij van wordt?

Als ik in de spiegel kijk, word ik altijd heel blij Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:45

Nu on-topic....

Het nieuwe testament geeft antwoordt:

Mat 19:3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
Mat 19:4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
Mat 19:5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
Mat 19:6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Mat 19:7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?
Mat 19:8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen/mannen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.
Mat 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw/man verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Iets om over na te denken, niet zelf bedacht.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 1 december 2012, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:54

Frank, ook al zou je maar drie dagen blijven, en ook al zou je drie dagen lopen mopperen, ik vind het fijn dat je er weer bent!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:03

MARITIME853 schreef:
Nu on-topic....

Mat 19:3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
Mat 19:4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
Mat 19:5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
Mat 19:6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Mat 19:7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?
Mat 19:8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen/mannen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.
Mat 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw/man verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Allereerst. Jij sleept hier de dames bij maar Jezus had het tegen de mannen. Die waren van begin af aan binnen hun cultuur gewend om vrouwen net als tentstokken en vee om het minste of geringste aan de kant van de weg te zetten, zo niet erger. Hardheid van hart had te maken met een liefdeloze instelling van de mannen die niet maalden om een vrouw minder en al helemaal niet waar ze dan terecht zou komen als verstotene in die samenleving. Ze was aan de goden overgeleverd en hoe moest ze zichzelf voorzien van inkomsten?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:25

MARITIME853 schreef:
Nu on-topic....

Mag ik dit zien als een steek onder water naar al degene die hier zitten en gescheiden zijn??
En jij zelf dan? Jij bent weduwnaar ja toevallig wel omdat je vrouw zelf uit het leven stapte maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden?? Dus even kort door de bocht jij bent heiliger dan al die anderen!

Dus als ik het goed heb heb jij het ook over jezelf en zoek jij een vrouw hier die weduwe is of nooit getrouwd is geweest!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:30

JANS221 schreef:
Frank, ook al zou je maar drie dagen blijven, en ook al zou je drie dagen lopen mopperen, ik vind het fijn dat je er weer bent!

Lachende smiley Knipoog smiley
en deze voor Frank Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:32

SHANITA130 schreef:
Wat lees ik nu? Rode slaapkamers, rode lampjes, allemaal mannennamen, Lucas, Philippe, etc. Verraste, verbaasde smiley

Zeg dames het is hier wél christelijk, aub, dank u wel. Verlegen lachende smiley

Tis toch een dating en contactsite Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:34

SHANITA130 schreef:
Waar ik blij van wordt?

Als ik in de spiegel kijk, word ik altijd heel blij Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ow barst tie niet dan? Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
ik schrik altijd van de spiegel hoor Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:43

MARITIME853 schreef:
Nu on-topic....

Het klinkt heel vroom, dat je het niet zelf bedacht hebt, maar het klinkt vooral heel liefdeloos!
Vrouwen konden in die tijd hun man niet verstoten, vrouwen waren het eigendom van de man, ze hoorden bij zijn bezit: vrouw, os en ezel! Je had als vrouw weinig te kiezen en al helemaal geen man, je werd aan een man gegeven of door een man genomen. En je had je er maar in te schikken. Er werd niet aan je gevraagd of je van hem hield of met hem wou trouwen. Mannen konden doen wat ze wilden met een vrouw, zij had geen stem. God wist dat en daarom beschermde hij de vrouw.
De wetten die toen golden kun je daarom niet zondermeer naar vandaag vertalen. Tegenwoordig zijn de verhoudingen anders en laten we voorop stellen dat een scheiding hoe dan ook en waarom dan ook altijd strijd en pijn met zich meebrengt. En dat weet God ook. En ik geloof dat God blij is als twee mensen die allebei gescheiden zijn weer samen verder kunnen leven in liefde en vrede. Gelukkig is God liefdevoller dan mensen kunnen zijn.

Dus iets om over na te denken.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 1 december 2012, 16:48
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:46

ERIKA129 schreef:
Mag ik dit zien als een steek onder water naar al degene die hier zitten en gescheiden zijn??
En jij zelf dan? Jij bent weduwnaar ja toevallig wel omdat je vrouw zelf uit het leven stapte maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden?? Dus even kort door de bocht jij bent heiliger dan al die anderen!

Dus als ik het goed heb heb jij het ook over jezelf en zoek jij een vrouw hier die weduwe is of nooit getrouwd is geweest!!

je hebt gelijk Erika.....
Je trouwt niet met in je achterhoofd, dat je ooit zal gaan scheiden.....
Dit vraagstuk kun je niet met de bijbel in de hand oplossen.....als iemand gaat scheiden doet hij/ zij dat niet voor niets. En om nu de "fout" bij de vrouw neer te leggen is wel éénzijdig te noemen....er zijn zat vrouwen die verlaten zijn door hun man....waarom dat doet er nu niet toe....

Het is heel makkelijk om de schuld neer te leggen bij de vrouw, maar bedenk wel...zij heeft redenen om haar huwelijk te beeindigen, het is nooit zo eenvoudig.
Pas op met het veroordelen van de ander, het kwetst meer dan je weet....
en bijbel teksten helpen niet om troost te bieden, een schouder wél
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:51

ERIKA129 schreef:
Ow barst tie niet dan? Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
ik schrik altijd van de spiegel hoor Clown smiley

het schijnt dat ik een grotere spiegel moet gaan kopen.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:54

TINK100 schreef:
het schijnt dat ik een grotere spiegel moet gaan kopen.... Twijfelende smiley

Je wilt toch niet beweren dat jij panharing Knipoog smiley bent aangekomen he Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:56

ERIKA129 schreef:

Je probeerd nu mij schuldgevoelens op te leggen...
De afscheidbrief dat zij schreef..... ken je niet!!!

Het is verre van jou invulling.

Zoals ik al aan geef, God is daar duidelijk in, niet ik!!!

Waar haal je dit vandaan?:..... "maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden??"......
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:00

JOL252 schreef:
Allereerst. Jij sleept hier de dames bij maar Jezus had het tegen de mannen. Die waren van begin af aan binnen hun cultuur gewend om vrouwen net als tentstokken en vee om het minste of geringste aan de kant van de weg te zetten, zo niet erger. Hardheid van hart had te maken met een liefdeloze instelling van de mannen die niet maalden om een vrouw minder en al helemaal niet waar ze dan terecht zou komen als verstotene in die samenleving. Ze was aan de goden overgeleverd en hoe moest ze zichzelf voorzien van inkomsten?

Dit klopt helemaal Jol.

Hetgeen dat God tegen Adam zei bracht hij ook over bij Eva.
Daardoor wist Eva dat zij niet van de vrucht mocht eten.... Hoe zijn de vrouwen daar hierin nu???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:20

MARITIME853 schreef:
Je probeerd nu mij schuldgevoelens op te leggen...
De afscheidbrief dat zij schreef..... ken je niet!!!

Het is verre van jou invulling.

Zoals ik al aan geef, God is daar duidelijk in, niet ik!!!

Waar haal je dit vandaan?:..... "maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden??"......

Dat heb jezelf eens ooit ergens geschreven!! geen verzinsels!
Haar afscheidbrief heb ik geen eens belangstelling voor het is al triest genoeg dat ze het heeft gedaan en wat haar heeft gedreven zal ze zelf het beste geweten hebben!!
Ik geef geen invulling ik geef weer zoals jij het schrijft!
Ook nu weer naar JOL alles is de schuld van de vrouw pffffff Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 1 december 2012, 17:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:25

MARITIME853 schreef:
Dit klopt helemaal Jol.

Hetgeen dat God tegen Adam zei bracht hij ook over bij Eva.
Daardoor wist Eva dat zij niet van de vrucht mocht eten.... Hoe zijn de vrouwen daar hierin nu???

Dit is van een andere orde. Wat bedoel je hiermee te zeggen? Het komt op me over dat je erg veel bij de vrouwen op het bordje legt. Eva nam van de vrucht en Adam had zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en dus ook niet moeten nemen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 1 december 2012, 17:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:27

ERIKA129 schreef:
Haar afscheidbrief heb ik geen eens belangstelling voor het is al triest genoeg dat ze het heeft gedaan en wat haar heeft gedreven zal ze zelf het beste geweten hebben!!
Ook nu weer naar JOL alles is de schuld van de vrouw pffffff Gefrustreerde smiley

Stil maar .... Kussende smiley Knipoog smiley

Dat is het aloude: ik niet maar ZIJJJJJJ (verantwoordelijkheid nemen gebeurt dus nog steeds niet.) Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
(Over de 2e lichting wordt meestal dieper nagedacht.)

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 1 december 2012, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:37

ERIKA129 schreef:

Je gaat te ver dame!!!! Dat is niet wat ik zeg... Het zegt veel over jezelf!!

De vrouw heeft geen schuld, dat wordt door God ook niet gezegt. Het is de man welke verantwoordelijk is voor de schepping en relatie met zijn huwelijk, de keuze van de vrouw staat opzichzelf...
Je snapt echt niks van wat er in de bijbel staat!!
Het zijn je eigen emotie's... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:41

ERIKA129 schreef:

Invulling heb je al gegeven.... God leest dit ook.
Je zal maar depresief zijn waar je niets aan kunt doen??

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 1 december 2012, 17:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4832 4833 4834 4835 4836 4837 4838 ... 6194 Volgende
Pagina 4835 van 6194