| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 00:32
|
|
|
|
Slapen en daarna heerlijk uitslapen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 08:56
|
|
|
|
|
Vandaag maar eens naar Luxemburg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 09:01
|
|
|
|
|
Zo :), wat leuk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 09:26
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Vandaag maar eens naar Luxemburg! |
Dit is MEER dan vakantie...dit is gewoon een WERELDREIS
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 09:31
|
|
|
|
Zachtjes tikt de regen op mijn......(afdak)
Het is half 10...en nog heel donker... Ik geloof niet dat dit ""regentje"" voor lang is... Ach...ik zit droog... Koud is het zeker niet...en gisteren was ook een prachtige zonnige dag....
Hoe is het in de rest van Nederland???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 09:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zachtjes tikt de regen op mijn......(afdak)
Het is half 10...en nog heel donker... Ik geloof niet dat dit ""regentje"" voor lang is... Ach...ik zit droog... Koud is het zeker niet...en gisteren was ook een prachtige zonnige dag....
Hoe is het in de rest van Nederland??? |
Geen idee! Vannacht hier weer een koude nacht, 5 graden, de zon is er nu weer en we verwachten een graad of 24 in luxemburg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 09:56
|
|
|
|
Hier is het droog en zonnig , ziet er naar uit dat het zo blijft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 10:16
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Geen idee! Vannacht hier weer een koude nacht, 5 graden, de zon is er nu weer en we verwachten een graad of 24 in luxemburg. |
Idd...koude nacht daar...je flanellen pyjama is dus niet voor niks mee
Heb buienradar nog niet geraadpleegd, maar geloof dat het hier ook niet blijft regenen...ik reken ook nog op zon...
(pfff...nog steeds regen....12.57u)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 22 augustus 2013, 12:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 10:30
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Geen idee! Vannacht hier weer een koude nacht, 5 graden, de zon is er nu weer en we verwachten een graad of 24 in luxemburg. |
Gelukkig geen waterkou zoals gisternacht... Brrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 10:33
|
|
|
|
Vandaag BBQ, .eerst maar even scheuren vandaag door Luxemburgse bochten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 11:31
|
|
|
|
Wat je niet ziet
Hoe zal het zijn?
De zieke greep de hand van de dokter:"dokter ik ben zo bang om te sterven. Zegt u me toch wat mij staat te wachten aan de overkant van de dood". Langzaam en nadenkend antwoordde de arts: Ïk weet het niet".
"Wat riep de zieke, Ü bent een christen en weet u niet hoe het er na de dood uitziet?". De arts dacht even na; toen hoorde hij iets aan de deur, liep erheen en opende die. Op hetzelfde ogenblik kwam zijn hond naar binnen, die tegen hem opsprong en duidelijk toonde hoe blij hij was.
Toen zei de dokter tot de zieke: "Hebt u mijn hond gezien?. Die is nog nooit in deze kamer geweest en hij kent hier niemand. Hij wist niets van de inrichting van deze kamer, alleen dit ene - zijn baas was aan de andere kant van de deur. Zodra ik opendeed kwam hij met grote blijdschap binnen.
Van wat mij na de dood wacht, weet ik niet zo heel veel; maar èèn ding weet ik: mijn Heer en Heiland staat aan de overkant. En dat is het voornaamste voor mij".
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op donderdag 22 augustus 2013, 17:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 11:37
|
|
|
|
Van wat mij na de dood wacht, weet ik niet zo heel veel; maar èèn ding weet ik: mijn Heer en Heiland staat aan de overkant. En dat is het voornaamste voor mij".
Hij is zeker mooi, een wijs verhaal in de Joodse verhalentraditie.
Thomas, tja ik heet niet voor niets zo, mijn ouders hadden een vooruitziende blik .
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 22 augustus 2013, 11:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 11:58
|
|
|
|
|
Broeierig warm vannacht, nu weer zonnig met een beetje wind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 12:46
|
|
|
|
|
Echt mooi verhaal / voorbeeld Jane!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:01
|
|
|
|
Beste mensen,
Laten we teruggaan naar de vragen waar Pieter mee begon:
| PIETER619 schreef: | Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas?
Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest?
Waarom kan Hij ze niet geven aan ons?
...wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen |
Hoewel het zeker goed bedoeld is, lijkt het me beter dat we de werking van de Heilige Geest op het forum hier laten rusten. Laat staan onze mening over de site in het algemeen. Graag weer on-topic.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:03
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Wat is de eeuwigheid? Volgens mij is dat de plaats waar God verblijft; daar is dus geen tijd en ruimte. Tijd en Ruimte heeft God geschapen zoals geschreven in Genesis 1. Wij mensen zijn daardoor beperkt in ons denken; wij denken in een begin en een einde, geboorte en sterfte! Bij God is er geen begin en geen eind. Als je dus afvraagt wat we in die oneinige eeuwigheid gaan doen... tja, niet te vatten!  |
We raken off-topic met deze boeiende vraag. Open even een nieuw topic als je hier verder over wit discussiëren.
Redactie CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:15
|
|
|
|
De vraag is ook niet, of je dat aan zou willen gaan.
De vraag van TS is: | Quote: | | Ben benieuwd of hier ook mensen zijn die dit nu meemaken of die dit hebben meegemaakt; Relatie met een ongelovige dus. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 13:49
|
|
|
|
PIETER619 schreef:
| Quote: | Laten wij de Geest voor 100% toe is ons leven, of mag Hij wel aanwezig zijn en zijn we zelf ook nog baas?
Wat doen wij bijv met de gaven van de Geest?
Waarom kan Hij ze niet geven aan ons?
...wat te doen om hem aan Zijn werk te laten gaan, dus hoe een totale overgave aan Hem om zo het goede te kunnen doen |
Ja, ik laat dat wel. 100% Waarom ook niet? En ja dan zijn wij zelf natuurlijk de baas. God geeft ons die verantwoordelijkheid, en we moeten alleen aan God verantwoording afleggen, dan aan onszelf, en als we een partner hebben aan onze partner, meer niet.
Ik zie de heilige Geest als de geest van God.
Ik heb wel een ander standpunt dan jij over de gaven van de Geest.
Ik geloof wel in gebed. Voor kracht, rust, vrede en wijsheid, om met moeilijke omstandigheden om te gaan. En zelfs voor vreugde en geluk in moeilijke omstandigheden. Dat kan ook een proces zijn.
Maar in wat Jezus deed toen hij hier 2000 jaar geleden rond liep dat dat toen was, niet nu.
Wel ben ik ervan overtuigd, dat God ons helpt wb gebed, en waar twee of meer zijn in Mijn naam...
Als je alleen bent kan je ook bidden, en ik denk als er meerdere bidden heeft het meer kracht.
Je kan, denk ik, bidden ook door te denken, maar dan naar God, de hele dag.
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 augustus 2013, 16:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 14:14
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Mee eens. Ja, het gaat erom, dat je mekaar iets te vertellen hebt, en ja idd. overeenkomsten.
Dat kan van alles zijn; hobby, opgegroeid in dezelfde buurten, zelfde interesses. en ja, een opleiding hebben gevolgd die op het zelfde niveau ligt, ja, dat kan een hele belangrijke overeenkomst zijn. |
Ik vind het nergens over gaan.! Dat opleiding op het zelfde nivo moet liggen.
Of iemand moet verstandelijk beperkt zijn!
Als je de zelfde interesses hebt, Dan kun je met elkaar praten over de dingen die je samen belangrijk vindt.
En wat de ander niet begrijpt kun je uitleggen , of er over vertellen. Er zullen altijd onderwerpen zijn die 1 van de twee niet interessant vindt. En altijd zal 1 van de twee ergens meer van weten dan de ander.
Elkaar respecteren is veel belangrijker. Er zullen altijd genoeg onderwerpen zijn waar je over kunt praten.
Gaat het nu om liefde of belangrijk zijn? Of hoogmoed?
Laatst aangepast door
|
NICKY029
|
op donderdag 22 augustus 2013, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 14:58
|
|
|
|
| NICKY029 schreef: | | Ik vind het nergens over gaan.! Dat opleiding op het zelfde nivo moet liggen. |
Ik ook niet, daarom schreef ik ook: | SHANITA130 schreef: | | een opleiding hebben gevolgd die op het zelfde niveau ligt, ja, dat kan een hele belangrijke overeenkomst zijn. |
Kán hoeft niet.
| NICKY029 schreef: | Elkaar respecteren is veel belangrijker. Er zullen altijd genoeg onderwerpen zijn waar je over kunt praten.
Gaat het nu om liefde of belangrijk zijn? Of hoogmoed? |
Ja, idd. Komt bij mij ook weleens zo over.
Maar het is wel zo, als je overeenkomsten hebt, ja, dan kan je makkelijker met elkaar praten. Dat geldt ook voor vriendschap.
Kan, hoeft niet.
Ik zelf vind het erg raar, heb dat altijd zo gevonden, dat 'het niveau' wel gelijk moet zijn.
Dat lijkt er idd op, dat als je lbo oid gedaan hebt, je van 'minder niveau' bent.
Zeker als je kijkt wat het woord 'niveau' betekend, namelijk: [zelfstandig naamwoord] kwaliteit of waarde...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 augustus 2013, 15:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 15:48
|
|
|
|
| DAVIDVDE498 schreef: | Het Christendom is authentiek. Omdat er een woord in voorkomt, wat in geen ander geloof terug komt. Dat is het woord: Genade In elk ander geloof moet jij de eeuwigheid verdienen en dan weet je het nog niet zeker. Het Christendom is authentiek om zijn genade. |
Dat is een mooie! En wáár!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 16:46
|
|
|
|
Google Doodle ter ere van Claude Debussy geboren op 22 augustus 1862, met 'Clair de Lune'. Hij was een Frans componist die vernieuwing bracht binnen de klassieke muziek...
Klik hier
En deze, ipv piano, met een snaarinstrument.
Beide zo mooi; Een geschenk van God...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 augustus 2013, 17:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik ook niet, daarom schreef ik ook:
Kán hoeft niet.
Ja, idd. Komt bij mij ook weleens zo over.
Maar het is wel zo, als je overeenkomsten hebt, ja, dan kan je makkelijker met elkaar praten. Dat geldt ook voor vriendschap.
Kan, hoeft niet.
Ik zelf vind het erg raar, heb dat altijd zo gevonden, dat 'het niveau' wel gelijk moet zijn.
Dat lijkt er idd op, dat als je lbo oid gedaan hebt, je van 'minder niveau' bent.
Zeker als je kijkt wat het woord 'niveau' betekend, namelijk: [zelfstandig naamwoord] kwaliteit of waarde... |
Nou, dat is toch gewoon zo dat het niveau lager is van opleiding? Zegt dus niets over jou als persoon maar wel of je als lbo_er met een universitair geschoolde, ik noem maar even een dwarsstraat, hetzelfde niveau van gesprek kunt aangaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:21
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Nou, dat is toch gewoon zo dat het niveau lager is van opleiding? Zegt dus niets over jou als persoon maar wel of je als lbo_er met een universitair geschoolde, ik noem maar even een dwarsstraat, hetzelfde niveau van gesprek kunt aangaan. |
Dat zei ik ook nml: | Quote: | | Maar het is wel zo, als je overeenkomsten hebt, ja, dan kan je makkelijker met elkaar praten. Dat geldt ook voor vriendschap. |
Waarom zou iemand die lbo heeft gedaan geen gesprek van hetzelfde niveau kunnen voeren? 
Dan zeg je dus wel wat over die persoon.... 
Ik kan me voorstellen dat als je zelf hebt gestudeerd, dat als je iemand vind die ook heeft gestudeerd, dat dat een toegevoegde waarde kan hebben. Omdat je dan, samen, iets gemeenschappelijks hebt om over te praten, dezelfde passie, voor wiskunde bijvoorbeeld.
Maar om dat gelijk over verschil van niveau te praten
Ik vind het zelf heel vervelend overkomen, en zeker naar degene die hadden willen studeren, maar al snel kinderen kregen, of andere dingen.
En ook: 'iedereen kan studeren...', vandaar dat het praten over niveau, ja, ik zelf vind dat niet leuk.
Ja, oké, de een leest de pagina's door, die haalt het tentamen, de ander moet er uren voor blokken, voor dezelfde pagina's uit het hoofd te kennen.
Niveau opleiding, en dan kan iemand nog de domheid zelf zijn hoor.
Ik vind, hoe er soms over wordt gesproken gewoon hoogmoedig overkomen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 augustus 2013, 18:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:23
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Vandaag BBQ, .eerst maar even scheuren vandaag door Luxemburgse bochten... |
We gaan BBQen en daalt het niveau dan klopt dat, we gaan aan de wijn.
Of wellicht komen we juist los en stijgt het niveau naar ongekende hoogte.
LOL
Ljans en ljol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat zei ik ook nml:
Waarom zou iemand die lbo heeft gedaan geen gesprek van hetzelfde niveau kunnen voeren? 
Dan zeg je dus wel wat over die persoon....  |
Alleen over opleiding en daar is niks mis mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:36
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Alleen over opleiding en daar is niks mis mee. |
Sorry, nog even wat toegevoegd.
Komt er op neer: ik vind het niet, dat iemand met lbo geen gesprek op niveau/van hetzelfde niveau zou kunnen voeren met iemand met universiteit....
Ja, hij kan niet mee praten over het onderwerp en vakgebied van de studie, nee, dat niet.
Maar ik vind het niet juist om dat met 'niveau' aan te duiden, omdat niveau ook andere betekenissen heeft, zoals waarde en kwaliteit.
Ben het gewoon eens met Nicky in deze.
Mazzeltjes!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 22 augustus 2013, 18:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:45
|
|
|
|
zelf kijk ik totaal niet naar het eerste gedeelte van een profiel. Het zijn meerkeuzevragen waar je geen kant mee op kan.
Als eerste scrol ik naar beneden naar de teksten. Als die me aanstaan, dan pas kijk ik naar geloofsgemeenschap en onderwijsniveau.
Onderwijsniveau speelt dus mij bij zeker een rol, echter soms lees je een nivo VWO, maar werkt men (volgens mij) in een functie waarin men geen opleiding nodig heeft. Ik vind dat opvallend, maar als je dan leest hoe vurig men praat over haar functie, dan zie je dus dat ze in die functie thuishoort.
Onderwijsnivo zegt in sommige gevallen wel degelijk iets. Je moest je meer verdiepen in zaken dan in een opleiding van een lager nivo. Hierdoor weet je dus meer verbanden te leggen vanuit je opleiding.
Echter iemand die erg veel zelfstudie doet, bijv. actualiteitenprogramma's kijkt kan die verbindingen ook gaan leggen. Dus ik denk dat naarmate je ouder wordt, de verschillende nivo's van kennis kunnen nivelleren.
Zelf werk ik met een collega die denkt dat hij het ei van Columbus heeft uitgevonden. Heeft HBO gedaan en is helemaal het mannetje. Echter kraamt hij de grootste domme onzin uit. In zo'n geval heb ik liever een 'dom blondje' waar je wel een fatsoenlijk gesprek mee kan voeren.
Overigens las ik ook een opmerking: Als de ander het niet snapt, dan leg je het even uit. Geloof me, een ex collega heb ik dingen 10x uitgelegd en nog snapte ze het niet. Bij een 11e keer, ben je echt niet meer zo bereidwillig om iemand het opnieuw uit te leggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Sorry, nog even wat toegevoegd.
Komt er op neer: ik vind het niet, dat iemand met lbo geen gesprek op niveau/van hetzelfde niveau zou kunnen voeren met iemand met universiteit....
Ja, hij kan niet mee praten over het onderwerp en vakgebied van de studie, nee, dat niet.
Maar ik vind het niet juist om dat met 'niveau' aan te duiden, omdat niveau ook andere betekenissen heeft, zoals waarde en kwaliteit.
Ben het gewoon eens met Nicky in deze.
Mazzeltjes! |
Om het op persoonlijk vlak te trekken is m.i. een denkfout. Ja je kunt met elkaar verschillen van niveau en een gesprek aan gaan maar als je spreekt van levenspartners en op langere termijn het gesprek gaande te houden is enige overeenkomst qua niveau wel gewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: donderdag 22 augustus 2013, 18:50
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Hallo daar,
Ik dacht ik open es een topic over daten. Bij deze.
Dan zal ik zelf maar beginnen:
Mijn laatste date dateert al weer van maart jl. Na wat gedate te hebben, zag ik het denk ik even niet meer zitten. Sinds kort ben ik weer wild actief erin en het leek me interessant hier wat ervaringen over uit te wisselen. Mijn 1e ervaring is dat ik leuk mailcontact had met iemand en vandaag kreeg ik een mailtje waarin zoiets stond als: succes verder, zonder verdere uitleg. Jammer....maar we gaan gewoon verder. Ik verheug met op jullie reacties.
Groet, Rolf |
maar om terug te komen op de originele vraag. Ik vind het inderdaad erg knap dat men soms op 1 berichtje gelijk kan terugschrijven: Bedankt, maar het kan niets worden. Het is idd een reactie, want van sommige hoor je helemaal niets.
Echter zelf kreeg ik berichtje van iemand waarvan ik dacht dat het helemaal niets voor mij was. Echter gewoon een normaal open berichtje teruggestuurd. Wat volgde waren hele gewone, lange mailcontacten. Achteraf bleek ze wel interessant te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |