ChristianMatch

Forum

Daten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5728 5729 5730 5731 5732 5733 5734 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:09

morgen op naar Groningen voor 2 dagen lekker overnachten in een hotel en de stad bekijken Lachende smiley
Het plan was om woensdag weer een rendez-vouz te hebben. De 2e keer dus Clown smiley
Maar de (jonge) man(5 jaar jonger) is zo enthousiast dat hij dinsdagmiddag ook vrij genomen heeft.
Dus volgens mij zijn er na 1,5 dag bij elkaar 3 mogelijkheden:
1 we willen elkaar na woensdag nooooit meer zien
2 we blijven vrienden meer niet
3 we hebben "verkering" Clown smiley Verliefde smiley
wordt vervolgd............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:15

JOL252 schreef:
Gevulde paprika's met een ..... redelijk pittig uitgevallen saus.

Afgeblust met een raketijsje.
Je brengt me op een idee...
Er liggen nog 6 paprika''s in de koelkast...
En...is alweer een poosje geleden...

Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:32

ROELANDE345 schreef:
morgen op naar Groningen voor 2 dagen lekker overnachten in een hotel en de stad bekijken Lachende smiley
Het plan was om woensdag weer een rendez-vouz te hebben. De 2e keer dus Clown smiley
Maar de (jonge) man(5 jaar jonger) is zo enthousiast dat hij dinsdagmiddag ook vrij genomen heeft.

Whoeoeoeoe!! Jongens, bordjes van de jury graag!! Ik stem op nummerrrrrr 3!

Leuk voor je Roelande, je verdient het Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:33

ROELANDE345 schreef:

Oh wat leuk Roelande dat hij eerder komt, spannend hoor, wens je een mooie tweede date en wie weet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:36

Maandag 2 september, 1 Koningen 20: 23-43; Maak genade niet goedkoop.

Ook vandaag weer een heel spannende lezing. Wat heeft Achab nu precies fout gedaan? Woedend rijdt hij weg. Zijn dag is totaal bedorven. Was het fout de Syrische koning Benhadad te sparen? Die mannen hadden nog wel tegen elkaar gezegd: ‘Wij hebben gehoord dat de koningen van Israël genadige koningen zijn’, en toen waren ze gekomen, nota bene met de touwen om hun nek, smekend om genade.
Had Achab die hoop moeten beschamen?
Toch oordeelt God heel anders. Wat deed Achab mis? Simpel dit: hij had God moeten vragen wat hij doen moest. Maar daar dacht hij niet aan, genietend van zijn glorierol. Leeft Benhadad nog? ‘Hij is mijn vriend!’ Maar met een koning van het type Benhadad kan een koning van Israël nooit vriend zijn. En ook nog: ‘Kom naast mij op mijn wagen staan.’Maar het is gespeeld, theater, niet echt.
Achab moet zich laten leiden door de Here God en niet door plotseling opkomende gevoelens van grootmoedigheid. Grootmoedigheid jegens mensen van het type Benhadad kan heel misplaatst zijn en andere mensen juist veel pijn doen. Met genade kun je niet alles goed maken. Alleen Gods genade kan dat, niet die van Achab of die van jou of mij.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:38

ZEELAND736 schreef:
Er liggen nog 6 paprika''s in de koelkast...

De saus: frito van heinz met (een) flinke scheut(en) port en een of twee mespunten sambal in de pan, tijdens het koken af en toe wat water bij gooien. De met gehakt gevulde paprika's worden vanzelf gaar in de saus.
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:41

JOL252 schreef:
Gevulde paprika's met een ..... redelijk pittig uitgevallen saus.

Afgeblust met een raketijsje.

Er liggen nog 6 raketten in de diepvries...

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:53

KLUS667 schreef:

Verraste, verbaasde smiley zes!!! Mijn oude verslaving...
Naar boven

Auteur Bericht
FREEK734

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 20:57

WILLEMIJN232 schreef:
Kan het niet zo zijn dat jij de Bijbel leest in de tijd dat hij geschreven is? Als je alles letterlijk leest in 2013 kan je niet meer een leven leiden zoals je nu doet....De kunst is hem te vertalen naar de hedendaagse tijd met alle ontwikkelingen en zienswijzen zoals die er zijn...De rode lijn die blijft .
Kijk naar vrouwen in het ambt, ook zo'n voorbeeld. Dat is toch vreselijk achterhaald? En hoeveel oprechte christenen geloven nog dat dat niet kan? Ik persoonlijk vind dat je dan homo's en vrouwen ontzettend tekort doet.......En daar kom je anno 2013 ook niet meer mee weg. Over tien jaar wordt misschien wel een homo voorzitter van de SGP, ik hoop dan niet dat ze net zo laatdunkend doen als toen een vrouw voorzitter werd, van beter iets dan niets, dat is dan niet echt christelijk zoals ik me dat voor ogen heb......
Freek, het is slechts een kwestie van tijd........

Willemijn, je zult het gezien je reactie misschien niet verwachten, maar juist in de tijd van Paulus was homosexualiteit een wijd verbreid en geaccepteerd fenomeen. Zelfs de heerser van het Romeinse wereldrijk, Keizer Nero die in 59 na Christus aan de macht kwam, was openlijk homoseksueel en trouwde met een man! En zelfs in die tijd gold wat ik bovenschreef, geen enkele acceptatie van homoseksualiteit in de Bijbel.

De Bijbel lezen naar de cultuur levert dus in dit geval juist niet op wat je beoogt als je handelt conform het NT. Onder invloed van het Cristendom kwam langzamerhand een einde aan de acceptatie van homoseksualiteit en ook aan een hele rits seksuele verwording, babymoord (officieel toegestaan door de vader!) etc. Het was vóór het Christendom zo goed nog niet...

Wat je verder zegt over de rol van de vrouw conform Tim. Ook hierin kan ik je wat informatie bieden. Weet je dat je dat dit meer dan 100000 Christenen alleen in Nederland betreft die dit oprecht geloven? In delen van de pkn, en in de christelijk gereformeerde kerken, de (oud)gereformeerde gemeentes in (Ned) en in de hersteld hervormde kerk, ofwel minimaal 6 kerkgenootschappen krijgt de vrouw geen kerkenraadsfunctie toebedeeld. Verder kan je het niet eens zijn met het sgp standpunt, ik ben dat toevallig ook niet, niet omdat ze het letterlijk uit de Bijbel halen maar omdat ze hier via een m.i. onterechte complexe indirecte argumentatie toe komen. Maar ik zou ze niet graag van onoprechtheid willen beschuldigen.

Wat je zegt over het letterlijk volgen van de Bijbel…. Hierin volg ik je niet. Het gaat om een handjevol geboden. De geboden van het OT zijn bijna allemaal ceremonieel of burgerlijk. Maar zelden zedelijk, aangehaald in het NT en universeel geldend. Ik daag je uit om een gebod aan te wijzen die ik moet houden die mij vreemd in de oren klinkt.

Wat ik verder opvallend vind is de voortdurende aanvallen op het het standpunt dat homoseksualiteit ziet als zonde door deze te bestempelen als liefdeloos. Dat deze aanvallen van de wereld komen vind ik begrijpelijk, maar van christenen…. Met evenveel gemak kan ik deze bal retourneren. Gods geboden zijn liefdesgeboden, de vaste en veilige grond voor ieder mens. Binnen dit kader komt de mens tot zijn eigenlijke ontplooiing, als leefregel der dankbaarheid, en niet om de zaligheid te verdienen zoals vele malen hiervoor door velen aangehaald, om met de woorden van Jezus te spreken die in Joh 14 uitlegt wat het betekent om de liefdesgeboden te onderhouden in de Geest:

“ Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren”.
Dit is met zoveel teksten uit te breiden dat ik niet begrijpen kan dat oprechte Christenen telkens maar reppen over liefdeloosheid als iets als zonde bestempelt wordt. God bestempelt, nogmaals, zaken als zonde om de mens te waarschuwen, waarom anders?

Ik vind het liefdeloos mensen niet te waarschuwen als ze zich op erg dun ijs begeven, en ik vind dat je ze juist dan heel erg tekort doet. Als er geen acceptatie is van elkaars integriteit dan stopt de discussie snel. Daarom heb ik tot nu toe de bal ook niet (bewust) teruggetrapt. Ik ben dat ook niet van plan, want het werkt alleen averechts.

Laatst aangepast door
FREEK734
op maandag 2 september 2013, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 21:07

PIETER619 schreef:
Voor mij is het Johannes 3 vers 16. Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. In die tekst ligt onze redding, en die kwam bij me op toen mijn vader de kerk werd uitgedragen, beseffend dat ik toen een afscheid nam en aan mij de keuze was, afscheid met een tot ziens of een vaarwel. Het heeft nog zo'n dikke 30 jaar geduurd voor het een zeker te weten tot ziens werd.

Prijs de Heer

Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 21:40

OUD???

Bij mij blijft de ijsverslaving...
Gelukkig kan ik me de laatste tijd aardig inhouden...
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 22:18

ZEELAND736 schreef:
OUD???

Bij mij blijft de ijsverslaving...
Gelukkig kan ik me de laatste tijd aardig inhouden...

ach, er zijn ergere verslavingen dan de raket-ijsjes-verslaving lijkt me...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 2 september 2013, 23:17

ANTA961 schreef:
ach, er zijn ergere verslavingen dan de raket-ijsjes-verslaving lijkt me...

Jazeker...Magnums en softijs!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 00:18

hoi allemaal,

ik hoop ook samen met Chatuliem aanwezig te kunnen zijn op de bbq!

even wat oude herinneringen op halen en wat nieuwe gezichten leren kennen.
wordt vast heel gezellig!

dus weer 2 mannen erbij!

groet, Bert

Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 3 september 2013, 00:19
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 00:22

Lachende smiley

Laatst aangepast door
BERT168
op vrijdag 20 september 2013, 16:09
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 05:41

Is iemand zielig als die een ander blokkeert en zo dus geen mail meer kan ontvangen en zelf wel nog mails stuurt?
Komt mij de gedachte boven drijvend dat men zich verheven voelt boven hen die op ander wijze met hun talenten wel goed zijn, maar door de blokkeerder of ster als minderwaardig worden bestempeld, puur omdat eigen ego niet gestreeld wordt als men wel zijn/haar best doet als men niet naar zijn/haar pijpen kan dansen.

A men iemand blokkeerd om geen kritiek (zelfs opbouwende) meer te kunnen ontvangen, is het een zwakte bod, jammer zeer jammer.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 3 september 2013, 12:01
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 05:48

KLUS667 schreef:
Weet je wat zo mooi is? Dat je bij "de wereld" je eigen naam mag invullen, dus ik zal het maar bij jou houden: "Want alzo lief heeft God Pieter gehad, dat Hij......."

Een geweldige God, dat Hij ons allemaal op het oog heeft!! Dank U God.....voor uw Zoon

Helemaal mee eens Klus, Ik mag door Jezus mij een kind van God noemen met alle voordelen die dat met zich mee brengt. Puur om wat Jezus ons leerde bidden , "Onze Vader".
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:07

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=55a6RyKWVoI

Echt tot het einde kijken Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 3 september 2013, 06:08
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:12

ROELANDE345 schreef:

wordt vervolgd .....
...... met een picknick/bbq?!! Clown smiley Engeltje smiley

(bezorgd is het goeie woord)

Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 3 september 2013, 06:12
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:23

FREEK734 schreef:
..........
..........

Wat je zegt over het letterlijk volgen van de Bijbel…. Hierin volg ik je niet. Het gaat om een handjevol geboden. De geboden van het OT zijn bijna allemaal ceremonieel of burgerlijk. Maar zelden zedelijk, aangehaald in het NT en universeel geldend. Ik daag je uit om een gebod aan te wijzen die ik moet houden die mij vreemd in de oren klinkt.

...................

Daar ligt bij mij nu de vraag.

Wie bepaald? Of hoe bepaal jij welke geboden ceremonieel of burgerlijk zijn?
En waarom zouden de burgerlijke wetten niet meer gelden en de zedelijke wel?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:34

FREEK734 schreef:
Willemijn, je zult het gezien je reactie misschien niet verwachten, maar juist in de tijd van Paulus was homosexualiteit een wijd verbreid en geaccepteerd fenomeen. Zelfs de heerser van het Romeinse wereldrijk, Keizer Nero die in 59 na Christus aan de macht kwam, was openlijk homoseksueel en trouwde met een man! En zelfs in die tijd gold wat ik bovenschreef, geen enkele acceptatie van homoseksualiteit in de Bijbel.

..............

Klopt, maar dat was met name dat de pater familias de jongere jongens (schandknapen) een 'stukje opvoeding' mee gaf. Kotsende smiley

In het NT wordt ook (in een van de teksten die je eerder aanhaalde) ook de schandknaap (dus de ontvanger) veroordeeld. Dat geeft een goed beeld van die tijd.

In die tijd was homoseksualiteit niet een relatie van 2 gelijken, maar van 'meester en slaaf'

Even een verduidelijkende link, al hoewel niet echt 'smakelijk' om te lezen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit_in_het_Oude_Rome
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:37

KLUS667 schreef:

Dus vandaag of morgen in het nieuws:

EOD ONTRUIMT VRIEZER KLUS Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 06:47

Pieter klinkt als dat iemand je lastig valt maar je geen mogelijkheid geeft om terug te reageren. 3 opties:

- lekker negeren
- ook blokkeren
- de redactie waarschuwen

Wat is dat hier toch? Af en toe komen die berichten voorbij dat men elkaar weer loopt te stangen op mail of in het forum. Er worden zelfs mensen om geband. Hoe bont moet je het maken?!!! Het is mij nog nooit gelukt een reprimande van de redactie te krijgen Gefrustreerde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 08:08

Je geeft het zelf al aan Pieter...ZIELIG...en JAMMER!!!

Gebruik de tips van Anna...en sta er maar boven...
Das de beste remedie.

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 3 september 2013, 08:08
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 08:18

ja helemaal met de bovenstaande spreeksters eens.
En vind het echt niet kunnen. Als je meent iemand te moeten blokkeren oke. Dat kan en mag hier. Maar ga dan niet zelf wel mails sturen dat is niet fair.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 08:22

Bidden voor Petra en haar kids. Ze hebben nog geen nieuwe huisvesting
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 09:02

Dat is wel heel erg, zeg. Heb je eindelijk je plekje gevonden en dan... Heel veel sterkte Petra. De Heere voorziet. Dat weet ik zeker. Je weet ik bid ook voor je. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 09:50

Heel veel sterkte wens ik jou met je kinderen, Petra!
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 10:04

KLUS667 schreef:
Ik vind dit toch nog de beste flashmob die er is, misschien komt het ook wel door het liedje: http://www.youtube.com/watch?v=bQLCZOG202k

Heel gaaf!! Daar kan ik (bijna) emotioneel van worden. Misschien wel omdat iedereen juist op zo'n plek - waar normaal gesproken iedereen langs elkaar heen rent - alles even stil zet om iets samen te doen, of er in elk geval samen van te genieten... Fantastisch!
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 september 2013, 10:10

ANNA415 schreef:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=55a6RyKWVoI

Echt tot het einde kijken Knipoog smiley

Ja, die is geweldig!
Het decor is ongeveer de achtertuin van mijn ouders. Prachtige plek! De Veluwe ten top! Ik had het voorrecht om daar te mogen opgroeien...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5728 5729 5730 5731 5732 5733 5734 ... 6194 Volgende
Pagina 5731 van 6194