ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5869 5870 5871 5872 5873 5874 5875 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 15:10

Soms kan het zo zijn, dat iemand én overloos diep verdriet heeft, en ook gelukkige tijden/momenten.

Als je het verdriet blokt, kan ook het geluk niet meer doorsijpelen door de muur die je oprtekt.

Dus, het kan én, én, een gelukkig persoon kan ook erg veel verdriet hebben, en een verdrietig persoon kan ook, regelmatig erg gelukkig zijn.

S. Er is niets mis mee, met verdriet, alleen, denk ik zelf, je kan zorgen dat het niet overheerst, en het moet wel een plaatsje hebben voor verwerking. en dus ook, opdat je geluk ook tevoorschijn kan komen regelmatig doordat je je gevoel niet blokt.

(en nu ff lekker naar buiten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 15:39

ANNA415 schreef:
oe lekker, doe mij maar een gluhwijntje Clown smiley
*schenkt er eentje voor je in*

Helaas, het drup-drup-drup-drup-druppelt hier gestaag...... de dooi is ingetreden Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 16:57

STEENTJE178 schreef:
*schenkt er eentje voor je in*

Helaas, het drup-drup-drup-drup-druppelt hier gestaag...... de dooi is ingetreden Twijfelende smiley

Desalniettemin...kan en mag dat wijntje hoor
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 17:24

ZEELAND736 schreef:
Desalniettemin...kan en mag dat wijntje hoor
Knipoog smiley

Kom maar halen dan! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 20:29

Maandag 27 januari, Mattheüs 8: 1-13; Eén woord is genoeg.

Jezus heeft niet alleen het evangelie verkondigs, Hij heeft ook zieken genezen. Dat zijn hoopvolle signalen van zijn Koningschap. Vandaag lezen we over twee genezingen. Eerst korst verhaal over een melaatse. Dat is niet zomaar een ziekte, want melaatsheid maakte je onrein. Je werd uitgestoten uit de gemeenschap. Niemand mocht je een hand geven of anderszins aanraken. Een heel deprimerende situatie. Maar Jezus doorbreekt het isolement van de man. Hij sterkt spontaan zijn hand uit en trekt als het ware de onreinheid van de man naar zich toe en geneest hem met een paar woorden.
Even later in Kapernaüm doorbreekt Jezus weer een andere grens. Hij gaat in op de hulpvraag van een Romeins officier. ‘Spreek slechts één woord,’ zegt de man. ‘Ik ben zelf ook geen man van veel woorden. Als officier zeg ik: ga, en dan vliegt mijn adjudant al weg. En zeg ik: kom, dan staat hij meteen voor me. Here, spreekt ook U slechts één woord.’
Jezus verwondert zich. ‘Zo’n groot geloof hen Ik in heel Israël nog niet aangetroffen,’ zegt Hij. Laat dat ook u en jou gezegd zijn. Eén hand en één woord van Jezus doen wonderen. Er zijn geen grenzen aan Jezus’ macht.

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 28 januari 2014, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
TGWS995

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 22:00

Hallo allemaal.

Het lijkt me leuk om is met een aantal mensen te ondernemen. Zelf woon ik in het gooi dus misschien zijn er meerdere die in de buurt wonen of het ook leuk lijkt om wat te gaan doen.
Ik hoor het wel

Groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: maandag 27 januari 2014, 22:07

TGWS995 schreef:
Hallo allemaal.

Het lijkt me leuk om is met een aantal mensen te ondernemen. Zelf woon ik in het gooi dus misschien zijn er meerdere die in de buurt wonen of het ook leuk lijkt om wat te gaan doen.
Ik hoor het wel

Groetjes

Leuk plan, ik ben voor! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 00:22

STEENTJE178 schreef:
Kom maar halen dan! Lachende smiley

Anna begon Boze smiley

Vraag haar...ze woont een ietsiepietsie dichterbij!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 00:49

TGWS995 schreef:
Hallo allemaal.

Ik hoor het wel

Groetjes

lijkt mij ook wel gezellig alhoewel ik niet in het gooi woon,maar in Drenthe.
noorderlingen zitten niet zo met afstanden hier op cm geloof ik.. Lachende smiley
ergens anders had je het ook over karten,daar ben ik ook zeker wel voor te porren.

gr. B

Laatst aangepast door
BERT168
op dinsdag 28 januari 2014, 00:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 02:42

ZEELAND736 schreef:
Anna begon Boze smiley

Het leuke van zo'n date en vriendenmaak forum is wel dat je in verschillende provincies komt waar je anders niet zou komen. Lachende smiley

Maar ja, zeeland is idd wel ver tov groningen, om 'even een wijntje te halen'....

S. een autootje, ja dat zal wat sneller gaan... Knipoog smiley Maar dan ben je even goed nog wel ver uit mekaar voor een wijntje.... Knipoog smiley

en dan nog, moet je wel uitkijken wanneer je dat wijntje gaat halen, als je dat in de spitsen doet, ben je nog 2 keer zolang weg dan met de trein Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 07:01

ZEELAND736 schreef:
Anna begon Boze smiley

Als er zaterdag nog sneeuw ligt ben ik van de partij

*snowboard al aan het inpakken*
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 07:02

zeg maar wat/waar/wanneer Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 07:11

JANS221 schreef:
Onderstaand artikel vond ik op mijn computer, ik weet niet waar het vandaan komt.

Vraag: wat herken je en/of waar zet je vraagtekens bij?

man/vrouw

Handelt graag zijn eigen problemen af, hulp vragen is een teken van zwakte.
Hulp vragen is een teken van vertrouwen en versterking van de relatie.

.........

Seksueel contact maakt een man bewust van zijn behoefte aan liefde.
Liefde maakt een vrouw bewust van haar behoefte aan seksueel contact.

Mannen kunnen niet kort vergaderen
Vrouwen ook niet Smiley met dichtgeplakte mond

Vrouwen scheren hun benen
Sommige mannen ook Verraste, verbaasde smiley

Sommige mannen kunnen goed stofzuigen
Ik niet Knipoog smiley

Mannen kunnen goed grasmaaien
Ik heb een balkon Clown smiley

Mannen en vrouwen zijn op zoek naar onvoorwaardelijke onegoïstische liefde. Die vind je alleen bij God. Voor de rest moeten we maar met de verschillen leren leven (leuk toch?!!)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 13:49

Lavendelkorrel die 2476x werd uitvergroot.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 15:02

CHRISTIANMATCH schreef:
Om misverstanden te voorkomen: Chatuliem heeft zijn lidmaatschap opgezegd. Er is geen sprake van een ban oid.

Dat vind ik wel heel erg jammer hoor, dat Chatuliem weg is.

Ja, soms ben ik het met hem en soms niet(en hij ook met mij weet ik wel zeker, soms wel, soms niet), maar ja, ik mag hem wel heel graag.

Vind het een aardige man, jammer, hoop dat hij terugkomt. Ik kon ook wel lachen om zijn postst. en ja, vaak begreep ik hem feiloos, en soms helemaal niet, maar dat maak niet....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 15:28

er tips zijn om relatie nog beter te maken.

ja, tis wel een wereldse site, wat niet wegneemt dat er wel goed dingen inzitten, de andere kan je eruitfilteren, of negeren

http://mayorfrits.infoteur.nl/specials/relatie.html
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 15:54

http://www.cip.nl/artikel/40036/Onderschat-je-bijzondere-taak-als-moeder-niet

Stuk eruit gelicht: Mannen blinken uit in alle beroepen in het leven ten opzichte van vrouwen. Op één gebied echter onderscheiden vrouwen zich als uniek - als 'moeders'. Dit geeft op zich al aan, waar God de vrouw voor schiep om te zijn.

Ik ben het hier niet mee eens, ik kan ook vaders, waar de moeder weg ging, en die deden het prima!
en God wordt ook al vade gezien, ís zelfs onze Vader.

Wel lijkt het me mooi, zelf kinderen, maar ja, als ik soms eens hoor, dat kinderen hun eigen ouders/moeder/ vader bijna nooit zien...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 januari 2014, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 16:14

ANNA415 schreef:
Als er zaterdag nog sneeuw ligt ben ik van de partij

*snowboard al aan het inpakken*

Heerlijk voor je Anna! Lachende smiley

*winterslaap verlengt vanwege uitblijven lente*
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 16:56

Helaas, er is hier geen vlokje sneeuw meer te bekennen Geschokte, onthutste smiley
Maar dat wel dan weer dankzij een heerlijk zonnetje! Coole smiley met zonnebril
Alles frist lekker op, ramen open, smile op 't gezicht, wat willen we nog meer?

Hm.... het is dus nog twijfelachtig of het zaterdag glühwein of rosé wordt.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
(heb jij nog ergens wat pepernoten en taaitaai liggen, Anna?)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 17:48

CORTAZAR588 schreef:
Ik heb niet gezegd dat ik het normaal vind.
Een sex relatie ....maar het is niet zeldzaamEen oorzaak is dat veel mensen een bijsmaak krijgen van een relatie / huwelijk of iets van die aard.
En de moed opgeven /de hoop opgeven.

Ik zelf denk dat het inherent is aan deze maatschappij.
Alles is gebruik dus .....waarom ook dit niet?

Als mensen seks loskoppelen van een relatie omdat een relatie aangaan hun moedeloos maakt wat voor oplossing is er dan?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 28 januari 2014, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 18:10

REGINA565 schreef:
Het bedroeft mij zeer dat het mooiste wat door God aan de man en vrouw is gegeven, is geworden tot iets wat los is/ kan komen te staan van de liefde.
In vroegere tijden (Victoriaans?) vroeg de man een vrouw ten huwelijk en gaven zij elkaar de eerste kus. Is dat mooi of is dat preuts? Wat zou er mooier zijn dan intimiteit (lees tederheid) voor het huwelijk en seksualiteit binnen het huwelijk.

Waar zijn de vrouwen die een man (bij wijze van spreken) een klap in zijn gezicht durven te geven als hij probeert haar voor het huwelijk te verleiden tot geslachtsgemeenschap?! Als hij jouw grenzen voor het huwelijk al niet respecteert dan wel tijdens het huwelijk?!

Voor ons vrouwen is volgens mij een belangrijke taak weg gelegd om onze grenzen aan te geven op het gebied van seksualiteit dus NEE te durven zeggen. Tegen mannen wil ik zeggen, ga met respect met vrouwen om en "houd je blik gericht op Jezus" zodat je ogen zich hierdoor zullen afkeren van de verleidingen die dagelijks op jullie afkomen.

Misschien is dat toch wat tijdsgevoelig. Ik geloof, dat de Bijbel wel leert, dat als je één geworden bent, je dan bij elkaar hoort te blijven. In welke vorm dat gegoten wordt is m.i. aan de personen zelf, waar zij zich fijn bij voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 19:41

Dinsdag 28 januari, Mattheüs 8: 14-17; Jezus tussen zieken.

Deze woorden zijn een zin uit de bekende profetie van Jesaja over de lijdende Messias van God. Het zijn heel troostvolle woorden voor wie eindeloos ziek is en veel pijn lijdt. Want volgens de profeet zal de Messias alle zwakten en ziekten van zijn volk naar zich toetrekken en dragen. Hij zal die eindelijk wegdragen in het offer van zijn leven.
Aan die profetie moet de evangelist kennelijk opeens denken, als hij Jezus zo bewust en bewogen ziet in het huis van Petrus. Misschien heeft Petrus Jezus meegenomen naar zijn huis en Hem om hulp gevraagd. Heer, wilt U haar alstublieft genezen? Ze vinden het toch al zo moeilijk, dat ik zo weinig thuis ben en niet zorg voor de vishandel.
Dat zou kunnen. Maar let vooral op Jezus. Hij ontfermt zich spontaan over de zieke schoonmoeder van Petrus. En overal alle mogelijke zieken die de mensen uit de stad bij Hem brengen. Hij luistert, raakt mensen aan, geneest ze. Met een enkele woord – precies zoals de Romeinse offiecier had gezegd – jaagt Hij boze geesten op de vlucht. Dat is een heel hoopvol plaatje: Jezus tussen de zieken. Dát is de Messias, zegt de evangelist meteen.
Dank God, wij zijn niet alleen in onze pijn en ontluistering. God is met ons. Niets kan ons scheiden van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 20:17

SHANITA130 schreef:
http://www.cip.nl/artikel/40036/Onderschat-je-bijzondere-taak-als-moeder-niet

Stuk eruit gelicht: Mannen blinken uit in alle beroepen in het leven ten opzichte van vrouwen. Op één gebied echter onderscheiden vrouwen zich als uniek - als 'moeders'. Dit geeft op zich al aan, waar God de vrouw voor schiep om te zijn.

Ik ben het hier niet mee eens, ik kan ook vaders, waar de moeder weg ging, en die deden het prima!
en God wordt ook al vade gezien, ís zelfs onze Vader.

Wel lijkt het me mooi, zelf kinderen, maar ja, als ik soms eens hoor, dat kinderen hun eigen ouders/moeder/ vader bijna nooit zien...

Ik denk dat moeder zijn (of vader) het moeilijkste is wat er bestaat in het leven. Je kind (eren) opvoeden tot stabiele, gelukkige (en liefst gelovige) burgers, is niet bepaald makkelijk. Persoonlijk vind ik ook wel dat er een leeftijdsgrens is om moeder te worden-God heeft ons ook een verstand gegeven die we mogen gebruiken. Ik word dit jaar 40, en zou geen (eigen) kinderen meer willen. Maar dit is iets heel persoonlijks natuurlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
FAITH187

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 20:21

BERT168 schreef:
lijkt mij ook wel gezellig alhoewel ik niet in het gooi woon,maar in Drenthe.
noorderlingen zitten niet zo met afstanden hier op cm geloof ik.. Lachende smiley
ergens anders had je het ook over karten,daar ben ik ook zeker wel voor te porren.

gr. B

Denk dat dat wel meevalt Lachende smiley. Ikzelf ben echter wel voor dichtbij, omdat ik geen eigen vervoer heb en het OV ook vaak te wensen overlaat...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 20:23

STEENTJE178 schreef:
Helaas, er is hier geen vlokje sneeuw meer te bekennen Geschokte, onthutste smiley
Maar dat wel dan weer dankzij een heerlijk zonnetje! Coole smiley met zonnebril
Alles frist lekker op, ramen open, smile op 't gezicht, wat willen we nog meer?

Hm.... het is dus nog twijfelachtig of het zaterdag glühwein of rosé wordt.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
(heb jij nog ergens wat pepernoten en taaitaai liggen, Anna?)

*snowboard weer uitpakken*
hele taaie pepernoten ook goed?
Naar boven

Auteur Bericht
JOOST764

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 januari 2014, 21:41

Datum? Tijd?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 06:21

ik heb het artikel gelezen....
foei wat een inlegkunde
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 06:45

ANNA415 schreef:
ik heb het artikel gelezen....
foei wat een inlegkunde

ach, als je goedgelovig bent.......................
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 08:51

LOL Lachende smiley

Ik open iig nog een topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (en deze had ik van het CIP forum)

Ik was een beetje verbaasd, toen ik klein was, kan me nog herninneren, ja, die feminsten, en boos omdat hun enige recht het aanrecht was enzo...

Ja, ik zou wel kinderen willen , kan ze toch niet krijgen, ik wou zelfs een alleenstaande moeder worden....

Nou, bedankt voor deze reacties, vooral de laatste 2 waren erg leuk...

Inlegkunde...ik zal later es even opzoeken wat dat betekend, ik heb wel een vermoeden Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 30 januari 2014, 06:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 09:01

ANNA415 schreef:
*snowboard weer uitpakken*
hele taaie pepernoten ook goed?

*winterslaap onderbreken Boze smiley*

Moet zo van a naar b. In die kou, met de trein... Twijfelende smiley

Zal maar vast es kijken op ns, bij storingen vanwege de kou. Twijfelende smiley

Maar zo lekker buiten lopen lekker dik ingepakt met die kou heeft ook wel wat....je bent niet de enige op straat en in de trein is het gezellig enzo...

Ik zal vanavond wel melden of, en hoe ik het heb overleeft....

Update: Vriend en ik gaan saampjes na zijn werk, namiddag/begin avond, en 's ochtends saampjes terug, veel gezeliger Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 29 januari 2014, 10:07
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5869 5870 5871 5872 5873 5874 5875 ... 6194 Volgende
Pagina 5872 van 6194