Auteur |
Bericht |
|
ELINE392
|
|
Geplaatst: maandag 3 februari 2014, 22:57
|
|
|
Ach Petra: zo raar vind ik het niet, een partner willen hebben/zoeken... De meeste mensen willen iemand 'hebben' wiens partner ze zijn, iemands 'tegenover'.... Dat verlangen zit in heel veel mensen. En wat betreft degene die 'happy single' zijn.... Ja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet van mezelf dat ik eerst een paar jaar nodig heb gehad om met mezelf ( en God) tot rust te komen, om m'n ritme te vinden. Nu is er ruimte in mijn hart en leven (2 van de 3 kinderen de deur uit) om uit te kijken / te zoeken naar een partner. En dan is het zo van: 'wat de toekomst brenge moge'.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELINE392
|
|
Geplaatst: maandag 3 februari 2014, 23:02
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ...en zo gaan de kerken verder met kerkje spelen..... |
Ach ja.....niets menselijks is 'ons' vreemd....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 3 februari 2014, 23:05
|
|
|
En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.
Het is wel opvallend dat het eerste dat vermeld werd, als zijnde niet goed, was en is:
Het is niet goed dat de mens alleen is.
Zou dat niet iets betekenen, Petra? Thomas, is het wel met God eens
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 februari 2014, 00:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 06:49
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.
Het is wel opvallend dat het eerste dat vermeld werd, als zijnde niet goed, was en is:
Zou dat niet iets betekenen, Petra? Thomas, is het wel met God eens  |
De man was alleen en dat was niet goed voor hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 09:26
|
|
|
ohh whaaa whaa anna, geweldig grappigge opmerking
maar serieus ja, alleen is maar alleen. Vooral in deze maatschappij, waar we allemaal zo langs elkaar heen leven.
Ma ja, ik ben al negen jaar gescheiden, soms denk ik wel e s, geef het op, accepteer nu maar gewoon dat je alleen bent. En ja heb hele lading kinderen, leuke kennissen. ach ik zie wel, wat het leven me brengt een maatje of zonder maatje Eigenlijk vooral als je tussen allerlei mensen zit die wel een relatie hebben denk je wel es... dat wil ik ook. Of soms denk ik, wat zitten jullie t e klagen, staan niet overal alleen voor. Soms ben ik blij ik geen relatie heb, als ik sommigge relaties om me heen zie, soms krijg ik zo,n aanval van ik ga zoeken... ik wil ook een mooie relatie.. en dan heb je soms advies van mensen om je heen, die zeggen niet zoeken gewoon tegen komen...makkelijk gezegd als je zelf niet al jaren alleenstaande bent....enfin voorlopig probeer ik maar te accepteren dat ik voorlopig alleen ben. Maar ik vraag me wel es af, zijn sommigge mensen nou e cht 100 procent blij met hun alleenstaande status??? of ben ik nou zo,n idioot? die blijft dromen soms
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 12:39
|
|
|
coming together is a beginning
stayining together is progress,
working together is succes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 13:23
|
|
|
Ik was erg gelukkig alleen.
Nu met zijn tweeën.
Wat een verschil, ja de mijnes werkt, jeetje mén, wat gaat daar een tijd inzitten in dat werken ja, niet normaal, 9 uur per dag dus......négen uur.....
Ja, als je zoals ik, in fase drie zit(nooit meer aan het werk), ja,...dan moet je toch wat, dus, flierefluiten met mensen die ook al decennia niet werken. je weet wel die inloopcentra, en dag actieviteiten dingen.
Ik vond het al heel wat als ik vijf uur lang weg was geweest....
Dus nu zit ik alleen, tis me woonbegeleider komt morgen, dus ja, dan moet ik me naar de trein slepen(een autootje zou zo gek niet zijn maar ja dan sta je in de file, ja, of je moet zo doen, gaan rijden als de files zijn opgelost).
Afijn, ik zal je zeggen, ik mis mijn 'fierefluitleventje', en ik zit hier alleen te zitten. Ik zit met me ziel onder me arm, weet niet eens wat dat precies betekend, maar ja, zo voelt het wel, nee, ongelukkig, dat ben ik natuurlijk ook weer niet: 'geloof', en 'vriend'.
Nee, meid, met, of zonder, ja, je zou toch zélf je leven moeten maken.
Ik bedoel het goed, juist heel goed!
En, komt bij, ik wil niet meer alleen in me huis slapen, dus, gebedspunt, laat me vriend aub iets vinden in Brabant.
Autootje zal, een (dure) oplossing wezen voor mij....Kijk, dan kan ik elke dag op en neer(ja, hehe, met die auto bedoel ik dus).
Nou ja, een mzzl, me vriend begrijpt me, dat ik nu pas me nest uitben, nog niets gedaan heb(wat ik zelf nota bene had aangeboden, van hem hoef ik sowieso niets te doen).
Dus ja, met/door begrip kan ik verder....
(Zal ik toch die auto aannemen? , ja blijft een dure grap, maar kan wel gaan en staan, behalve in filetijd, waar ik wil 
S. Toch ff snuffelen bij de wat kleinere boodschappenwagentjes , én ik doen dan wat, én ik heb weer perspectief: het hele 'trein en er naar toe loop' gebeuren is dan voorbij
Kijk, Leuker kunnen we het niet maken, over no time is die auto er. (zsm dus
Ik vind het trouwens jammer dat Heide er niet meer is op het forum....Ja, als ik aan auto's denk, denk ik ineens aan Heide...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 4 februari 2014, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 14:21
|
|
|
Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt.
Maar ik denk wel dat je er hard aan moet werken. Als ik wel eens een mailtje krijg zeg ik nogal makkelijk dat het op dit moment niet zo uitkomt omdat.........nou vul maar in. Eigenlijk gewoon een beetje angst overgehouden na de laatste verbroken relatie. Is toch al 5 jaar geleden, maar heeft een behoorlijke inpact gehad.
Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 14:39
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt.
Maar ik denk wel dat je er hard aan moet werken. Als ik wel eens een mailtje krijg zeg ik nogal makkelijk dat het op dit moment niet zo uitkomt omdat.........nou vul maar in. Eigenlijk gewoon een beetje angst overgehouden na de laatste verbroken relatie. Is toch al 5 jaar geleden, maar heeft een behoorlijke inpact gehad.
Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen |
Hai Jane
Kijk, ik heb exen, en ja, later noemde ik dat vrienden, ja klinkt toch ff wat christelijker, zeg maar.
Maar ja, ik heb dus weer geen kinderen die ik zo nu en dan soms iets meer, soms iets minder zie.
Ik denk zelf: ja kan wel daten, en houdt goed voor ogen, een kennismaking, meer niet
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 14:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En wat was nou het eerste dat niet goed was in de Bijbel? De ongehoorzaamheid? Welnee, voor die tijd lees je al wat dat was.
Zou dat niet iets betekenen, Petra? Thomas, is het wel met God eens  |
Jij lijkt mij wel een ideale man. je hebt leuk werk, geschiedenis, kan je veel vertellen ik hou van luisteren. Je kan lekker koken Vrij intelligent
Enzokanik nog even doorgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 15:49
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja, blijft moeilijk Petra en anderen. Ik heb ook die momenten dat ik weer iemand zou willen tegenkomen en andere keer denk ik: al die vrijheid die ik nu heb is ook wel lekker. Lekker flierefluiten zoals Shanita zegt en toen ook gelukkig was met dat leventje. Maar wij hebben niet net als zij een paar exen waar je veel contact mee hebt.
Ik laat het los en kijk b.v. naar Shanita en Roelande , het kan opeens zomaar uit de lucht komen vallen |
Roelanda was aan het daten jane, dus kwam niet uit de lucht vallen...oke Shanita had mazzel.. ha ha en begrijp wat je bedoelt met soms denk ik yeahhh love me vrijheid... da,s het punt... blijven date... of er gewoon maar es mee kappen en zie wel... ha ha en date is een ramp.... ook al is het maar gewoon kennismaken..van te voren.... duhh pffff ha ha komt vanzelf een tijd ik denk, word te oud voor dat gedoe denk ik... ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 16:25
|
|
|
Zwerver in Den Haag ontsnapt aan dood in vuilniswagen Gepubliceerd: 3 feb 2014 14:41 Laatste update: 3 feb 2014 14:41 Opmerkelijk Een Haagse zwerver heeft maandagochtend behoorlijk veel geluk gehad. De man is namelijk ontsnapt aan een akelige dood in de vuilniswagen.Dat meldde de politie op Twitter, merkte Omroep West op. De zwerver had 's nachts in Overbosch, een wijk in Den Haag, zijn beschutting gezocht in een kliko. Hierin is hij in slaap gevallen. De volgende ochtend lag hij er nog.
Vuilnismannen die de vuilnisbak naar de wagen sleepten, vonden de bak wel erg zwaar. Nog net voor de container in de wagen werd gedumpt, checkten de vuilnismannen de bak en vonden ze de zwerver.
De vuilnismannen waren zo geschrokken, dat de politie ook nog even ter plaatse moest komen. De zwerver is uiteindelijk in relatieve gezondheid weer verdergegaan, de vuilnisophaaldienst werd weer voortgezet.
Het zal best een warm plekje geweest zijn, maar om nou zo aan je einde te komen
Gelukkig op het nippertje gered
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 16:55
|
|
|
Heb je het ooit zó koud gehad?

*Rijbewijs afstoffen*
Ik heb een mooie VW met stoelverwarming gezien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 17:52
|
|
|
Om het bericht, dat te lezen is als je op de hier onderstaande link klikt, moest ik wel even lachen. Groningen eist vergoeding voor de bodemdaling door de gaswinning, Friesland ook en nu volgt Limburg. Deze provincie eist nu een schadevergoeding voor schade die ontstaan is door de 'bodembeweging' als gevolg van het winnen van kolen in kolenmijnen............
Nu kunnen de andere provincies niet achterblijven vind ik.....
http://nos.nl/data/teletekst/gif/P115_01.gif?v=1391532615
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 4 februari 2014, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 17:53
|
|
|
Dank voor dit goede artikel!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TGWS995
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 19:39
|
|
|
Hoi hoi
Graag wil ik weten wie waar animo voor heeft.
Graag even aan geven of je wil bowlen of karten?
En of jullie het een bezwaar vinden of in Huizen te karten of bowlen?
Graag zie ik jullie reactie tegemoet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 20:36
|
|
|
PETRA373 schreef: | Roelanda was aan het daten jane, dus kwam niet uit de lucht vallen...oke Shanita had mazzel.. ha ha en begrijp wat je bedoelt met soms denk ik yeahhh love me vrijheid... da,s het punt... blijven date... of er gewoon maar es mee kappen en zie wel... ha ha en date is een ramp.... ook al is het maar gewoon kennismaken..van te voren.... duhh pffff ha ha komt vanzelf een tijd ik denk, word te oud voor dat gedoe denk ik... ha ha |
Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor
Ik zeg me abbo wel weer op 
Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken , toch maar blijven dan
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op dinsdag 4 februari 2014, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 20:39
|
|
|
Dinsdag 4 februari, Mattheüs 9: 35-38; Compassie.
Jezus is diep geraakt door de steeds groter wordende schare van mensen die op Hem afkomt. Van zo’n schare kunnen wij ons wel iets voorstellen. Het zijn vrijwel allemaal gewone mensen. Stuurloos en in de steek gelaten door hun leiders. Zo lijkt Jezus naar hen als zij massaal op Hem afkomen wanneer Hij zijn werkterrein uitbreidt en langs alle steden en dorpen trekt. Spontaan vormen zich overal scharen van mensen. Nieuwsgierig en sensatiebelust, maar diep verlangend naar God en zijn heil. Bij een van de eerste grote meetings kan Jezus nauwelijks naar hen kijken zonder emotioneel te worden. Omdat ze feitelijk niemand hebben die echt naar hen omziet. Ze zien er moe uit. Zwaar gestresst. Als opgejaagde schapen. Met grote ontferming is Jezus bewogen. Want mensen zijn schapen van God. en ieder mens is er één. Zij zullen de stal missen als niet iemand zich om hen bekommert. Dan geldt ook van de schare in ons land. Steeds meer mensen raken God kwijt. Kunnen wij naar hen kijken zonder emotioneel te worden? Een schaap heeft een herder nodig. Een mens heeft God nodig. Zonder God en Jezus ben je in het leven zo weerloos als een schaap in de wildernis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 20:49
|
|
|
JANE410 schreef: | Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor
Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken , toch maar blijven dan  |
tuurlijk blijven, we volgen graag de ontwikkelingen op dit forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 21:16
|
|
|
Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand. Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden. En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid. Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan. Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 21:16
|
|
|
JANE410 schreef: | Ach als jij jezelf al te oud vind Petra dan kan ik wel helemaal inpakken, nou lekker bemoedigend hoor
Oh heb net een mailtje gehad voor kennismaken , toch maar blijven dan  |
ha ha, bij jou kost het niet zoveel energie effe date, ha ha bij mij wel, eerst voor de spiegel uiterlijke crises, dan de keuze wat je moet aandoen enzo, en dan bijna zenuwinzinking, dat maakt je wel oud ha ha al die stress... oke, dan gooi je je hart open, laat die weer breken... mwhaa ga romantische film kijken, daarna nog in vettere dip zitten, zit gewoon effe in dipje , en ag voorlopig effe niet meer date... tot het lente word en duhhh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 21:18
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand. Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden. En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid. Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan. Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man  |
whaa haaa saaie mannen daten , mischien ga ik toch es dat boek ooit zoeken van weet hoe je date
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:31
|
|
|
TGWS995 schreef: | Hoi hoi
Graag wil ik weten wie waar animo voor heeft.
Graag even aan geven of je wil bowlen of karten?
En of jullie het een bezwaar vinden of in Huizen te karten of bowlen?
Graag zie ik jullie reactie tegemoet |
okay...ik wil wel bowlen EN karten..of bowlen OF karten,en dat mag in Huizen wat mij betreft of ergens anders,je kunt dus alle kanten op ,met mij.  maar karten heeft wel mijn voorkeur.
Gr. B
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op dinsdag 4 februari 2014, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:37
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 4 februari 2014, 22:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ik heb inderdaad redelijk vaak gedate. Ik probeerde zo 1 keer per maand. Gewoon ontspannen kennismaken. heb het altijd heel leuk gevonden. En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat Toch heb ik "de ware" alsnog per ongeluk gevonden via een andere site waar ik slechts voor 1 week op was op uitnodiging van een oud CM lid. Mijn vriend heeft daar zelfs maar 2 dagen op gezeten. Dus je ziet het kan raar gaan. Wel denk ik dat je door regelmatig te daten er goed achterkomt wat je nu eigenlijk zoekt. Bij mij was dat tenminste zo Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik heel erg op zoek was naar foute mannen. Toen ik dat door had heb ik alleen nog maar hele saaie mannen gedate. Haha maar die waren soms zo saai dat ik er bijna bij in slaap viel En nu heb ik de perfecte mix de perfecte man  |
Dus een beetje fout en een beetje saai, of bedoel je dat niet Roelande
En waarom was je op zoek naar foute mannen? is dat niet vragen om moeilijkheden? En wat zijn dan precies foute mannen?
Maar wel leuk dat je nu de goeie/ware hebt gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 22:57
|
|
|
ANNETTE050 schreef: |  |
Ach dat droppie... wat een angst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 23:20
|
|
|
goeie vraag... wat zijn foute mannen precies???? ooit kocht ik boek: het monsterverbond... helaas verbrand, ging ook over foute mannen ha ha wat waren foute mannen nu ook alweer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 23:21
|
|
|
ANNETTE050 schreef: |  |
ach... mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 februari 2014, 23:26
|
|
|
m "overkomt" mij dit steeds? Ben jij ook zo iemand die te lang in destructieve relaties blijft hangen? Wil je weten hoe je de "foute" man herkent? Door jarenlange ervaringen met het bovenstaande heb ik hier het antwoord voor je.
Waarom zijn foute mannen zo aantrekkelijk? Om te beginnen is iets dat onbereikbaar is altijd aantrekkelijker dan iets wat voor het grijpen ligt. En wie is er onbereikbaarder dan een foute man? Onbewust voel je die energie die jou vertelt dat die man op wat voor een manier dan ook onbereikbaar is en is per definitie aantrekkelijker als je daar gevoelig voor bent. Een foute man hoeft qua uiterlijk niet eens aantrekkelijk te zijn. Een foute man straalt uit dat hij zeker is. Mannen die zeker overkomen zijn altijd aantrekkelijker dan mannen die onzeker zijn. Een foute man straalt kracht uit. Daarnaast weet hij precies wat hij moet zeggen om je in te palmen en is zijn lichaamshouding net zo dat, dat voor jou aantrekkelijk is. Als je doof bent voor alle alarmbellen die meteen al bij je beginnen te rinkelen zodra je in contact komt met zo'n man, zul je als een baksteen voor hem vallen en verdrinken in je eigen goedgelovigheid en naïeviteit.
Maar hoe komt het nou dat jij nu net diegene bent die steeds van dat soort mannen tegenkomt? Het soort man die je bespeelt, je bedriegt, die er stiekum meerdere relaties op na houdt. Het soort man die zijn handen niet thuis kan houden, een man die je kleineert en geestelijk mishandelt. Een man die je niet serieus neemt, je voor lief neemt en geen moeite voor je doet. Hoe komt het nu dat, dat jou nu steeds maar weer "overkomt"?
Wel ...... Om te beginnen moet je stoppen met de overtuiging te hebben dat dit je steeds maar weer overkomt. Het overkomt je niet. Jij bent zelf diegene die het je laat overkomen. Jij bent diegene die onbewust iets uitstraalt waardoor jij een makkelijke prooi wordt voor zo'n man. En begrijp me niet verkeerd, die man pikt jou waarschijnlijk niet eens bewust uit. Het gaat om de energie die je uitstraalt. Je lichaamstaal, de manier waarop je kijkt, hoe jij zo'n man benadert, hoe jij op zijn avances reageert, wat je zegt.
Waarschijnlijk ben jij iemand die mensen graag gelooft, die het goede gelooft en ziet in een mens. Ben je begripvol, heb je een groot inlevingsvermogen, ben je makkelijk benaderbaar en ben je altijd aardig voor iedereen, wil je graag aardig gevonden worden. De bovenstaande eigenschappen zijn op zich best goede eigenschappen, maar ze moeten niet je eigen valkuil gaan worden.
Vaak is het al snel duidelijk wat voor man het is. Waarschijnlijk heb je al lang alle alarmbellen horen rinkelen, maar heb je er niet naar geluisterd. Kwam je steeds maar niet verder dan: Ja maar.. en begon je excuses voor hem te verzinnen. Wilde je hem zo graag geloven.
Waar komt het vandaan? Hoogstwaarschijnlijk heb jij in je jeugd een slechte band gehad met je vader of zijn er dingen in je vroege jeugd gebeurd waardoor jij je zelfvertrouwen bent verloren. Zijn je ouders bijvoorbeeld gescheiden en heeft je vader niet veel aandacht aan je besteed? Het is belangrijk bij jezelf na te gaan hoe je jeugd is verlopen en hoe de band met je ouders is. Wanneer je band met je vader niet goed is en jij het gevoel hebt gekregen dat je niet goed genoeg bent is dit waarschijnlijk de oorzaak van het feit dat jij nu steeds maar weer in aanraking komt met foute mannen. Onbewust zoek je naar bevestiging. Je gaat onbewust op zoek naar datgene wat je kent. Daarnaast is het zo, dat wanneer je jezelf niet goed genoeg vindt en weinig zelfvertrouwen hebt, je dit onbewust uitstraalt. Wat je uitstraalt trek je ook aan. Op energetisch gebied gebeuren veel dingen waar veel mensen geen weet van hebben. Er gebeurt heel veel wat je niet kunt zien. Dus wanneer jij jezelf niet goed genoeg vind en geen zelfvertrouwen hebt, waarom zou iemand jou dan wel goed genoeg vinden en je met respect behandelen? Anderen gaan met je om zoals jij ook met jezelf om gaat. Het klinkt nu misschien alsof het allemaal je eigen schuld is, maar zo simpel ligt het niet. Het is alleen erg belangrijk jezelf bepaalde vragen te stellen. Neem je verleden onder de loep en probeer dingen te herkennen. Probeer de rode lijn te zien in alles wat steeds maar weer gebeurt........... Als je heel eerlijk en oprecht hier naar kijkt zul je waarschijnlijk gaan ontdekken dat jij diegene bent die steeds maar weer hetzelfde deed, hetzelfde zei en op dezelfde manier handelde. Stel jij je afhankelijk op? Loop jij als een hondje achter iemand aan? Ben jij altijd diegene die belt? Vertel jij meteen vanaf het begin over je zwakheden, je verdriet, je mislukte relaties? Ben je overenthousiast wanneer een man je belt en ben je dus veel te toegankelijk? Laat jij je al heel snel in je kaarten kijken? Misschien zijn de gebeurtenissen in een ander pakketje verpakt, maar de inhoud is hetzelfde. Je zult merken dat wanneer je de beslissing neemt om uit de slachtofferrol te stappen en je, je eigen verantwoordelijkheid neemt in jouw stukje, alles een stuk duidelijker wordt. Dat is het grote begin naar verandering.
Waarom blijven sommige vrouwen nou zo lang in destructieve relaties hangen? Hier kan ik een heel lang antwoord op geven. Kan er bijna een boek over schrijven. Maar het belangrijkste punt is dat de meeste redenen gebaseerd zijn op angst, goedgelovigheid, onzekerheid, naïeviteit en de hoop dat iemand niet zo is zoals jij denkt dat hij is en de hoop dat iemand verandert. Wellicht heb je kinderen en weet je niet hoe je het alleen moet redden. Zie je alle dingen voor je die je zou moeten gaan regelen en breekt het zweet je al uit als je er aan denkt. Wellicht denk je: maar ik hou van hem! Hallo schat, hoe kun je van iemand houden die zo met jou omgaat?!!! Dat zegt meer over jezelf dan over hem. Het is geen liefde, het is afhankelijkheid en liefde voor het beeld dat je van hem in je hoofd hebt gecreëerd. Het is een liefde voor iets wat je graag willen wat het was, maar wat het niet is.
Weet je wat het is: Jij staat niet in het middelpunt van je eigen leven, jij neemt niet die verantwoordelijkheid die je jezelf en je kinderen verschuldigd bent. Je verzint excuses: ja maar hij heeft ook zijn goede kanten. Tuurlijk heeft hij ook zijn goede kanten.. die hebben we allemaal. Maar dat geeft iemand nog geen recht om jou als stront te behandelen!! Ja maar misschien als ik dit doe dat hij dan wel verandert. Nou lieve schat, iemand die doet wat hij doet verandert niet. Het kan alleen nog maar erger worden, niet beter. Anders had hij je nu al niet zo behandeld. Ja maar hij kan er niks aan doen, hij heeft een slechte jeugd gehad. Dat hebben wij ook toch? Gaan wij zo met mensen om? Nee toch? En als hij zo'n slechte jeugd heeft gehad dan moet hij hulp zoeken en het niet botvieren op jou. En wanneer iets heel diep geworteld zit gaat dat echt niet binnen een jaar over.. Ben jij bereid daarop te gaan zitten wachten? Dat zou je niet eens moeten willen!
Het wordt tijd dat jij het middelpunt van je eigen leven gaat zijn. Dat je voor jezelf op komt door voor jezelf te kiezen. En alles waar je bang voor bent: Je gaat er heus niet dood aan. Het kan soms moeilijk zijn om alleen opnieuw te beginnen. De angst voor eenzaamheid. Misschien zit het financieel niet allemaal lekker. Maar ondanks dat ben je zonder zo'n man beter af dan met. In sommige gevallen: kan het blijven bij zo'n man wel je dood worden. Zoals mijn vriendin in 2010 is "overkomen". Zij is uiteindelijk vermoord door haar echtgenoot, omdat ze bij hem weg wilde gaan en te lang gewacht heeft vanwege al die dingen waarom wij ook te lang bij iemand blijven. Zeker wanneer je in een relatie zit waarin geestelijke en/of lichamelijk mishandeling plaatsvindt, maak vandaag nog een keuze! Geef je zwakheid maar toe. Maar vertel het mensen, zoveel mogelijk! En wil je weg, maar zie je zo 1,2,3 geen uitweg? Schakel dan hulp in! Je familie, je huisarts, politie , maakt niet uit wat! Als je maar weg gaat.
Ik kan maar 1 dingen zeggen: lieve schat, sta op en vecht voor wat je waard bent! Want iedereen is het waard het leven te leven waarin je gelukkig bent. Iedereen maakt fouten. Zoveel vrouwen zitten in een zelfde situatie. Kijk maar eens naar hoeveel blijf-van-mijn-lijf-huizen er in nederland wel niet zijn. Schaam je niet!
Maar hoe herken je ze dan? Zo'n foute man? Ik durf bijna te zweren dat jij hier eigenlijk zelf al het antwoord op hebt. Is het niet zo dat je vanaf het begin af aan zo'n klein stemmetje in je achterhoofd hoorde die je vertelde dat er iets niet klopte? Dat onderbuik gevoel? Maar toen begon je te denken van: Nee, dat zal toch niet, misschien is het wel iets anders. Misschien is het wel MIJN angst en achterdochtigheid. Nou ,,, alles wat je in je onderbuik voelt klopt. Neem dat maar van mij aan. Zoiets noemen ze intuïtie. Maar voor het geval dat je het echt niet weet heb ik hier een paar tips waar je op kunt letten:
Mannen die al een relatie hebben of er meerdere vriendinnetjes op na houden: neemt hij regelmatig zijn telefoon niet op of heeft hij hem uit staan? reageert hij vaak pas uren later? zegt hij regelmatig wanneer jij hem belt, ik bel je zo terug, en duurt het vervolgens uren voordat hij een keer terug belt? heeft hij meerdere telefoons, waarvan jij niet alle nummers hebt? belt hij jou vanaf het begin met een onderdrukt/onbekend nummer? neemt hij vaak zijn telefoon niet op als hij bij jou is, of zet hij hem dan uit? Of kun je dat niet zien omdat hij altijd zijn telefoon in zijn jas laat zitten? als je al zo ver bent dat hij blijft slapen, moet hij dan regelmatig vroeg weg? Of kan hij sowieso niet blijven slapen? douchet hij bij jou, maar gebruikt hij geen zeep? heeft hij geen slaapspullen bij als hij blijft slapen? Schone onderbroek, tandenborstel bijvoorbeeld? mag je geen olie gebruiken met een geurtje als je hem masseert? (en dit niet omdat hij allergisch is) heeft hij vaak geen tijd voor je en verzint hij smoesjes die voor jouw gevoel niet kloppen? heeft hij je na een week of 2 nog niet thuis uitgenodigd en heb je het gevoel dat de reden waarom niet klopt? heeft hij op social networksites geen foto op zijn profiel? Gebruikt hij niet zijn echte naam? Zijn zijn krabbels of reacties afgeschermd of wist hij altijd alles meteen? komt hij regelmatig zijn afspraken niet na? is hij altijd diegene die de chatsessie al snel beëindigt, omdat hij moet eten, douchen, wat dan ook, steeds maar weer hetzelfde, terwijl jij het gevoel hebt dat hij uit zijn nek kletst? noemt hij je normaal gesproken altijd schatje als je hem belt of met hem chat, maar op bepaalde momenten ineens niet? En voel jij dat hij op die momenten anders reageert? belt hij je altijd op hetzelfde tijdstip en is hij dan toevallig nooit thuis? Tijdens werk bijvoorbeeld, maar savonds nooit? Of is hij dan altijd toevallig net buiten? doet hij anders als jullie naar je favouriete club gaan? Gaan jullie wel samen weg? Behandelt hij je wel echt als zijn vriendin of raakt hij je dan nooit aan? (dit voornamelijk als jullie in dezelfde stad wonen) Kijkt hij nogal veel om zich heen als jullie samen ergens zijn? komen zijn daden niet overeen met zijn woorden? wil hij nooit mee naar jouw familie, feestjes van jouw vrienden, moet zogenaamd overwerken of wat dan ook op jouw verjaardag, zijn verjaardag, kerstmis, oud en nieuw? Als een aantal van deze bovenstaande dingen regelmatig voorkomen dan is de kans heel groot dat hij al een relatie heeft of er sowieso meerdere relaties op na houdt. Deze dingen heb ik tal van keren zelf meegemaakt en iedere keer weer bleek dat de persoon in kwestie al een vriendin had. Je zou me dus een ervaringsdeskundige kunnen noemen.
Voor het geval dat je een relatie hebt met een man die eerlijk is over het feit dat hij al een relatie heeft en jou van alles belooft: In 90% van de gevallen gaat zo'n man nooit weg bij zijn partner. Jij bent niks anders dan het kersje op de taart die hij al thuis heeft zitten. Mannen kunnen liefde en sex prima gescheiden houden. Thuis heeft hij zijn liefde en al wat hij thuis mist zoekt hij bij jou. Dat kan vriendschap zijn, sex, ontspanning, een luisterend oor. Dus duurt het al een tijd en wijzigt hij steeds zijn plan? Dan ben ik bang dat hij 1 van die 90% is.
Mannen die alleen uit zijn op sex of wat dan ook om je vervolgens na een tijdje weer te dumpen: maakt hij bij jullie eerste ontmoeting sexueel getinte opmerkingen? gebruikt hij meteen woorden zoals: je bent lekker? probeert hij je op de eerste avond al het bed in te krijgen? En blijft hij doorzeuren nadat jij nee hebt gezegd? let op hoe hij je benadert, doet hij het respectvol of is hij erg op je lichaam gefixeerd? als hij complimentjes maakt gaat dat dan over je karakter of meer over hoe je eruit ziet? heeft hij jouw nummer gevraagd of heb jij in eerste instantie alleen die van hem gekregen? als jullie gaan stappen, zijn jullie dan echt samen of is hij meer met zijn vrienden bezig? als jullie gaan stappen, kust hij je dan? Raakt hij je liefkozend aan? doen jullie wel echt dingen samen? betrekt hij je bij zijn vrienden, familie? of zien jullie elkaar alleen thuis? zien jullie elkaar vaak alleen wanneer het hem uit komt? reageert hij vaak niet meteen als je een sms gestuurd hebt? Of belt hij je uren later pas een keer terug? zien jullie elkaar alleen 1 a 2 keer door de week of juist alleen in het weekend? Omdat hij zogenaamd geen tijd heeft? check zijn social networksites, zie je daar voornamelijk vrouwen in zijn vriendenlijst ? probeer hem eens te googelen of kijk eens op wieiswie, op wat voor sites zit hij allemaal? komt hij regelmatig zijn afspraken niet na? komen zijn daden niet overeen met zijn woorden?
Alle overige kenmerken van een foute man: je wordt vaak genegeerd door je partner hij kraakt alles af wat van jou is of wat met jou te maken heeft hij is te jaloers of te bezitterig hij controleert je constant hij verbied je dingen te doen die jij leuk vindt hij probeert te vermijden dat je je vriendinnen te vaak ziet hij wordt boos op jou wanneer je hem aanspreekt over iets waarvan jij denkt dat hij daar over liegt en begin alles om te draaien tijdens een ruzie wordt hij wel eens hardhandig (meestal begint het met een duw of een por) hij wordt boos als jij je relatie bespreekt met je vriendin of familieleden hij probeert je te isoleren hij is regelmatig neerbuigend tegen je (kan ook op sexueel gebied) hij doet nooit echt moeite voor je hij kan als een blad aan een boom omslaan zonder reden hij wordt vervelend als hij gedronken heeft en hij drinkt regelmatig hij gebruikt vaak drugs of heeft een gokprobleem waar hij vaak over liegt hij laat je of probeert je dingen te laten doen wat jij niet wil en duld geen nee hij manipuleert je
Als een aantal van deze dingen regelmatig voorkomen dan moet je, je achter je oren gaan krabben. Wellicht is het dan toch echt tijd dat je bij hem weggaat.
En dames: vertrouw op je gevoel, als er iets niet klopt, klopt het ook gewoon niet. Wacht niet tot je die ene bevestiging krijgt, zodat je achteraf kunt zeggen: zie je nu wel, ik wist het! Je hebt die bevestiging niet nodig! Ik ben zelf een tal van dit soort mannen tegengekomen en over het algemeen hebben ze allemaal dezelfde trucjes. Hou eerst een beetje afstand en observeer de persoon voordat je toegeeft. En het allerbelangrijkste: luister naar je gevoel! Als je door hebt hoe het werkt, kom je vanzelf de juiste man tegen. Mij is het ook gelukt.
effe gegoogeld, stuk over foute mannen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 5 februari 2014, 06:47
|
|
|
Alle overige kenmerken van een foute man: je wordt vaak genegeerd door je partner hij kraakt alles af wat van jou is of wat met jou te maken heeft hij is te jaloers of te bezitterig hij controleert je constant hij verbied je dingen te doen die jij leuk vindt hij probeert te vermijden dat je je vriendinnen te vaak ziet hij wordt boos op jou wanneer je hem aanspreekt over iets waarvan jij denkt dat hij daar over liegt en begin alles om te draaien tijdens een ruzie wordt hij wel eens hardhandig (meestal begint het met een duw of een por) hij wordt boos als jij je relatie bespreekt met je vriendin of familieleden hij probeert je te isoleren hij is regelmatig neerbuigend tegen je (kan ook op sexueel gebied) hij doet nooit echt moeite voor je hij kan als een blad aan een boom omslaan zonder reden hij wordt vervelend als hij gedronken heeft en hij drinkt regelmatig hij gebruikt vaak drugs of heeft een gokprobleem waar hij vaak over liegt hij laat je of probeert je dingen te laten doen wat jij niet wil en duld geen nee hij manipuleert je
Ja, en dat heeft de mijne weer allemaal niet...
Hij had sommige dingen wel wat meer mogen hebben hoor, dat wel, heb soms het idee, van 'ik pik alles van je dan blijf je iig'.
Maaaaar, aan de andere kant, ik heb het nu eenmaal wat moeilijk nu en dan, en dan is het wel fijn als iemand je gewoon ff laat.... 
Toch is het ook werken hoor, een relatie...
Das bij mij altijd zo, eerste maanden, ok, daarna wordt het normaal, ja, jij en hij horen bij mekaar. en, ja, dan gaan serieuzere zaken spelen. Nee, ik blijf wel bij 'm, dat wel.
Maar niet meer hele weken, pffffffffffft......nee, ik pak mijn flierfluitleventje op, en weekenden, des noods even met de donderdag, of vrijdag erbij.
S. Helemaal klaar met heen en weer met de trein.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 5 februari 2014, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
|
|