ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 12:52
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
NATASCHA642 schreef:
Dat gevoel heb ik nu ook de hele tijd zoals jij het omschrijft, maar is voor mij nog geen reden om daarvoor weg te gaan.
Vind het jammer dat je weggaat maar snap het wel.
In het echt kunnen ook players zijn of die het niet zo nauw nemen.
Heel veel liefs en knufsss en het is je gegunt en succes Kussende smiley Lachende smiley

Ik denk dat je op een datingsite meer kans er op heb, dan in het echt.
En ha ha kan het niet meer aanzien hoe een ex-vriend hier zit.
Tijd om me hart te helen en wie weet in de toekomst ik nog Es' iemand tegenkom Verlegen lachende smiley Maar voorlopig blijf ik lekker alleen, weetje je kan beter alleen zijn nog een tijd en de echte tegenkomen, dan zitten zoeken en steeds sukkels tegenkomen, dat heb ik hier Gefrustreerde smiley

Dat vraag ik me ook wel Es' af... Hoeveel harten breekt zo'n ex-vriend nog meer? Die van mij, wie weet heeft die ook wel die van jou gebroken en wie weet nog meer, ma ja iedereen verdiend een nieuwe kans, dus ik zwijg. Soms denk ik ook we les, mannen op een datingsite.... Dan tussen alle vrouwen voelen ze zich populair, genoeg keuze... En het stijgt ze na het hoofd of iets anders zo,'n ding beneden..... Ha ha.
En dat zijn dan van die sukkels die in het echte leven nooit veel sjans hebben gehad... Duhhhh. Ha ha zo dat lucht op. Effe sommige soorten mannen afkraken... En natuurlijk zitten hier ook. Vrouwen die zo zijn, Toch ondanks alles geloof ik nog steeds in echte liefde, alleen ga het niet meer zoeken, helemaal niet op een datingsite. Wie weet wie ik volgende week ofzo tegenkom???? Ha ha enfin tot nu toe vier date afspraken staan met de tandarts, soms is het leven geweldig.... Het leuke is, in december heb ik kunstgebit boven en dan ga ik lekker veel van die bruine en witte dingen eten van suiker, kost me dan geen kies... Lol.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 augustus 2014, 09:08
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Ja ben ik mee eens. Het richt uiteindelijk zoveel schade aan als dat uiteindelijk aan het licht komt.

Klopt, weetje dat is ook de reden dat ik van cm wegga, deze keer definitief denk ik, op een datingsite zitten nu eenmaal ook mannen die wat zitten t e playen met vrouwen, of gewoon geen keus kunnen maken en met meerdere tegelijk bezig zijn, of ha ha het uit maken, daarna weer op cm rondkijken, weer mailen jij het toch bent...na me laatste ervaring kan ik het niet meer , via datingsite. Beter kom ik in echt tegen.
iemand die echt voor me gaat, echt om me geeft en niet waarbij ik ergens in lijstje van drie vrouwen of zo sta.
liefs voor iedereen, petra die lidmaatschap opzegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 18 augustus 2014, 16:19
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
DANIEL777 schreef:
jammer dat deze ruziemakende opmerking helaas weer de kop opduikt Kotsende smiley


iemand die beweert dat die voor je gaat, online is, maar jouw negeert, blijkt gewoon noet zo voor je t e gaan
En iemand die wilt mailen steeds maar geen foto van zich zelf laat zien, daar is vaak iets niet oké mee, dan bedoel ik niet het uiterlijk, maar zo als een tijdje terug, was er ook iemand hier die geen foto van zich zelf liet zien, onderhand met meerdere vrouwen tegelijk date,
Of bv. de getrouwde man, die een profiel aanmaakt op cm en daarom geen foto plaatst zodat niemand hem herkent.

Dus ik begrijp eigenlijk niet wat aan deze opmerking zo ruzie makend is, het is meer een waarschuwing voor anderen, let op,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 23:07
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Eén ding scheelt, hij zegt het tenminste, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Knipoog smiley

nou dat is te hopen dat hij dat ook tegen die gene zegt waar die een relatie mee heeft.... Twijfelende smiley en niet dat die denkt dat ze de enigste is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 12:59
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
vandaag weer effe na vrijwilligerswerk geweest en yeahhhh doet me goed, na lang ziek te zijn geweest, begin ik weer op t eknappen, weer dingen t e doen. wat ben ik blij dat ik weer wat beter ben Lachende smiley
niks voor mij om ziek te zijn en respect voor de mensen die een ziekte hebben die niet over gaat.Lijkt mij erg moeilijk om dat te accepteren en niet meer alles te kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 12:57
BerichtOnderwerp: grraag gebed gevraag, voor chirurg
 
SHANITA130 schreef:
Dank!!!

Ja, wat een venijnige rotprikken zeg, die 2 verdovingen, Zó. Ja, vooral de tweede, je hoorde echt een soort van 'krak', toen het naald door een spiertje tegen mijn bot aankwam....brrrrrrrr!!!!

Maar ja, daarna viel het erg mee...

Nu alleen ja de verdoving werkt uit, dus ja, begin wat te voelen maar ja dat valt bij het niets, toen ik zo angstig was vanmorgen, en bij die ene pijnlijke verdoving, zo, dát was niet leuk meer..

Daarom, bedankt!!!.

Zieke smiley

lekker aan de iboprufan, en uitrusten meid, je hebt het gehad. goed dat je gegaan bent. moeilijk he als je zo angstig bent, had dat altijd met de tandarts en toen ik voor het eerst na de kaakchirurg moest dacht ik ook help......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 09:39
BerichtOnderwerp: grraag gebed gevraag, voor chirurg
 
SHANITA130 schreef:
Hallo...

Graag gebed gevraagd, moet naar de kaakchirurg, om 10 voor 10..

Zit helemaal te trillen van angst...

Ja, vergeleken met oorlogsgebieden in Irak enzo, stelt het misschien idd niets voor, dat is ook weer zo.

Zegens! En Bedankt!

Succes Shanita, je zal zien dat het mee gaat vallen,
de keer dat ik an d ekaakchirirg moest was ik ook bang Zieke smiley
maar het stelde niks voor, hij verdoofde goed en was gewoon heel relaxed.
sterkte en lekker daarna thuis bijkomen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 09:37
BerichtOnderwerp: signalen je beter niet met die persoon kan daten
 
JOL252 schreef:
Iemand die je vraagt of je naast je relatie ook nog voor een ander open staat...


Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley

Gefrustreerde smiley en dat op cm? een cristelijke site... wat een goede cristen Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 augustus 2014, 09:36
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
Hiep hiep hoera voor Erica!!!!!!

een fijne dag toegewenst en een heel fijn jaar Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:26
BerichtOnderwerp: Genocide ...
 
Ik vind zulke stukken uit de bijbel ook erg moeilijk,
dus ik lees alleen dit topic mee en denk zelf ook Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 14 augustus 2014, 08:23
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ZEELAND736 schreef:
Je komt er niet achter wie je bent
door jezelf met anderen te vergelijken,
maar door te kijken of je zo goed je kunt
je eigen mogelijkheden waarmaakt.

mooi zeeland Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 19:27
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
TRIJNIE671 schreef:
Iedereen bedankt voor de felicitaties , via forum ,mail , foon en post .heb een hele gezellige dag gehad , erg verwend . maar zit nog wel een week in het feest ze zijn nog niet allemaal geweest . Lachende smiley

late reactie, maar alsnog gefeliciteerd, een fijn jaar toegewenst Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 11:01
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Ja ik verlang ook zo vaak ernaar.....tevaak!
toch er is nog zoveel werk hier....
mensen die geholpen moeten worden..
en vertellen over Gods liefde...
of gewoon om door te zijn......
hand op hun schouder....
luisterde oor....
helpende hand...
God kiest deze mensen ook..
wij als christen kunnen God dienen..
om voor deze mensen te zijn..
ondanks de pijn en wreed heid..
dat wij zien op facebook
of op journaal....
ja juist ook heel dichtbij...
wij mogen de zout van de aarde zijn...
al verlang ik zo naar de Here.....
Zijn terug komst.....
Toch ik verlang nog meer...
dat de andere De Heer ook leren kennen..

Mooi gezegd, alleen er is zoveel leed. het geeft me soms een machteloos gevoel, wat kan ik er aan doen???
Maar dan bedenk ik me weer dat de gemeente van cristus een grote muur is, en ieder klein steentje daarin zijn haar taak, al is het maar een lief klien gebaar van een steen zoals ik na een ander toe.
ook al valt het soms niet mee om cristen te zijn en gooi ik zelf wel es met stenen na andere mensen
En gooi ik die zorg over al het leed in de wereld maar na Jezus,
hoe bijzonder dat hij alles voor ons op he t kruis heeft gedragen...
de dood heeft overwonnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:52
BerichtOnderwerp: afwijzing
 
afwijzing

wat doet het met je
hoe ga je er mee om
en hoe ga je verder nadat je afwijzing hebt gehad, zonder erdoor definitief beschadigd te zijn gebleven, dat je weer opnieuw mensen durft te vertrouwen????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 augustus 2014, 10:50
BerichtOnderwerp: Bang voor nieuwe relatie en opnieuw leren vertrouwen
 
Zat hier vanochtend zo over te denken en bedacht me: de kern van het niet mee opnieuw durven vertrouwen is omdat w e zijn afgewezen,
als iemand je afwijst, vooral iemand waar je heel close mee bent, komt gewoon heel hard aan
dus vandaar en nieuw topic wat ik ga openen over afwijzing. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 23:56
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
weetje me hart breekt bijna van alle beelden die soms voorbij komen van alle ellende wat er in de wereld gebeurt op het moment.

vooral van kinderen
kinderen als wees die je gewoon op de straat ziet
een kind gekruisigd door isis
een hoe oud zal het kindje zijn?? nog geen jaar, met drie geweren op het hoofdje gericht door isis
kinderen in gaza.
noem maar op wat er op het moment voorbij komt als je effe op Facebook komt.

Wat een ellende allemaal.

Mijn enigste troost is dat jezus er gelukkig echt is.
petra die er effe niet meer tegen kon, effe op Facebook inlogde en weer wat foto,s voorbij zag komen op de startpagina.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 13:22
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
FREEDOM687 schreef:
Wil je nou stelen op 1 lijn brengen met yoga?

Mensen mogen juist een eigen mening hebben maar het is ook aan mensen gegeven om alle dingen te onderzoeken.

Ik ben er persoonlijk niet zo zeker van of yoga in alle gevallen verkeerd is en om nou yoga uberhaupt als fout neer te zetten vind ik wel ver gaan.
Als het duidelijk zou zijn dat het niet zou mogen waarom gaat iemand (als zwaluwtje) het dan uberhaupt proberen? Dus waarom is het voor die tijd wel oke en nu niet?
Als iemand dat voor zichzelf beslist daar heb ik niks over te zeggen. Maar ik vind dat je niet iets gelijk als fout moet bestempelen als dat nog niet zo duidelijk is.

Groetjes

Nee ik breng stelen niet op 1 lijn met yoga maar je mening over dat je niet mag oordelen over goed of fout. Zo kwam je op mij over als of je nergens een oordeel over mag hebben van dit is goed en dit is fout.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:15
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
FREEDOM687 schreef:
Ik vraag me af waarom het topic onder goed of fout zou moeten heten.
Misschien zijn er ook mensen die er geen negatieve ervaringen bij hebben?
Je kunt namelijk bij veel onderwerpen een topic maken of het goed is of fout, maar of dat nou de bedoeling om het in zijn algemeenheid zo te stellen vraag ik me af.

Als iemand twijfelt aan iets zou je wel de vraag bij je zelf kunnen stellen of het je bij God vandaan houdt of dat dat niet zo is.
Als je komt met goed en fout vraag ik me af waar de liefde gebleven is, want de kans is aanwezig dat je hierbij anderen veroordeelt.

En gevoel is niet in elke situatie een solide basis denk ik om iets als goed of fout te kunnen zien.

Groetjes

weet je eigenlijk als je aangeeft iets houd je van God vandaan, zeg je het zelfde als iets is fout. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:13
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Fijn en goed dat je hier ook neer zet, er zit zoveel gevaren erin, onbewust komt zoveel in je ! ook veel gebeden en geleerd als gevoel zegt nee, dan is het God die het laat voelen!...
Dank je Petra Lachende smiley

ben het ermee eens wat freedom schrijft dat je gevoel niet altijd een solide basis is,, maar bij deze dus wel, toets het aan het woord als je gevoel iets aangeeft.
Als je je ver in yoga gaat verdiepen en daarbij Gods woord neerlegt.
Zal je ontdekken dat he t niet gewoon maar wat onschuldige oefeningen zijn.
Zo denk ik e rover dan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 11 augustus 2014, 09:00
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
Ik denk dat je een verschil moet zien freedom, het is niet de persoon die je veroordeelt, maar de yoga zelf hier.

Tenminste ik veroordeel niemand die yoga doet, het yoga zelf.

Is het bv goed of fout om de zon te aanbidden???
Ik heb ook yoga gedaan, begon vaak de dag met een oefening die heette de zonnegroet.

nog een vb over goed of fout, als ik rook, is dat goed of fout??
iedereen zou me denk ik zeggen fout.
Moet ik dat zien als een veroordeling na mij toe? Ik zelf zie het niet zo, ze hebben gelijk, en mensen zouden het me zeggen goedbedoeld, van hee dat roken van je, beter kun je dat niet doen.

is stelen goed of fout??? mag je dat niet meer zeggen het is fout???
moeten we alles onder de mantel der liefde bedekken en mogen we niet oordelen meer?
waarom heeft god ons geboden gegeven??? Om ons te beschermen.
Het gaat wel om d e manier waarop je het brengt, met liefde na de ander toe of met een veroordeel?
Wat iets anders is als oordelen.

het zou wat wezen als een mens niet meer mag oordelen, dus je mag niet zeggen als cristen bv waar die isis mee bezig is in irak is fout.
als ik dat zeg geef ik een oordeel,
als cristen hebben we de opdracht om de mensen die hier mee bezig te zijn nog steeds lief te hebben, maar de dingen waar ze mee bezig te zijn te oordelen.

In gods woord lees ik duidelijk de waarschuwing van God om niet andere dingen te aanbidden dan God. Dus als iemand me zou vragen wat vind je van dit en ik denk dat het een aanbidden is, je geven aan afgoden, zou ik die persoon antwoorden.
niet die persoon zelf veroordelen erom.


Jouw schrijven komt over als of je over niets mag oordelen, geen mening mag hebben ove r bepaalde dingen. Want dan veroordeel je.
Wel God heeft ons verstand gegeven, gelukkig.
en ons onzacht gegeven om over dingen t e oordelen, wat doen we daarmee?
en wat doen we met al de geboden?? schuiven we die allemaal onder de vloer mat onder het mom van we mogen elkaar niet veroordelen??? heb elkander lief.
Uit liefde voed ik me kinderen op, met regels, geboden van God, ze weten ik van z e houd, ook al zou ik zeggen als ze bv yoga gaan doen van, ben je je bewust waar je mee bezig bent? In mijn ogen is het niet goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:19
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZWALUWTJE610 schreef:
zullen nog meer van zulke lieve vrienden bestaan????? Smiley met dichtgeplakte mond

echt wel. alleen die zijn niet van ons Twijfelende smiley
op dit moment hebben we die gewoon niet,
maar we hebben wel een andere hele lieve vriend, die ons nooit in de steek laat: Jezus Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:17
BerichtOnderwerp: Het weer
 
het is zalig weer om nu te gaan slapen Lachende smiley
dan lig je warm in bed en kan je na d e wind en regen luisteren Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:09
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
ZEELAND736 schreef:
Van morgen om half 7.....was ik getuige van de geboorte van 4 kittens!!!

GEWELDIG!!!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 22:06
BerichtOnderwerp: Yoga goed of fout.....?
 
Ging straks na de kerk en moest effe wachten, er lag een tijdschrift op de tafel en opende het en kwam op de volgende woorden:

In feite is het niet moeilijk om elke vorm van oud of modern heidendom te herkennen omdat het altijd gaat om een vorm van zelfverlossing en het gelijk willen worden aan God.

Sinds de zondeval is er niets nieuws onder de zon, nog steeds wil de mens in eigen kracht gelijk worden aan God

Enfin toen ik dat zo las dacht ik yeahhh das het antwoord op jouw vraag hier.
vind ik tenminste....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:49
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
SHANITA130 schreef:
Zoooooooo,

Vriendlief heeft heerlijk gekookt, ja, 'de liefde van de vrouw gaat nu eenmaal door de maag', ja, zo ging dat gezegde toch? Knipoog smiley Clown smiley

En nu, gaan wij eventjes, na heerlijk in de tuin te hebben gezeten, iig ik, ja vriendlief moest nu eenmaal boodschappen doen, en koken Knipoog smiley, een ijsje halen in het stadje Kwijlende smiley

Nou, ik ben benieuwd hoe dat moet met afvallen, ja, zomaar inene wéér 4,5 kilo aangekomen... Twijfelende smiley

En ja, voordat wij met vakantie gaan wil ik toch in me kleertjes passen Knipoog smiley

Maar ja, wij gaan pas eind september weg, dus ik heb nog eventjes. 1 kilo in de week, moet te doen zijn, afvallen dus.

Nou, ik wensjullie allemaal een heerlijke zaterdagavond met dit heerlijke weer, niet te koud, niet te warm, precies goed.

Nou nog even wachten tot vriendlief klaar is met afwassen Knipoog smiley , en we kunnen... Lachende smiley

ha ha, dat is wel genieten zo van een ijsje en vind die vriendlief van je wel heel lief hij je helpt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:47
BerichtOnderwerp: Recepten
 
ERIKA732 schreef:
Er is mij gevraagd naar een recept en aangezien het recepten topic van het verleden is verdwenen maak ik maar een nieuwe Knipoog smiley
Dit recept wat ik nu plaats is zonder pakjes en zakjes gemaakt maar met kruiden. Het is een groot recept omdat ik alleen ben maak ik 1 keer het recept en maak er lasagna van en ik vries twee porties in dan roerbak ik bv paar soorten groente doe er de kant en klare mix bij en dan met macaroni of spaghetti dus heb drie keer eten met hetzelfde recept maar toch steeds anders Lachende smiley

LASAGNE
Ingrediënten
1 ui, gesnipperd
3 teentjes knoflook
500 gram rundergehakt
italiaanse kruiden vers of gedroogd(basilicum, oregano, majoraan, peterselie, paprikapoeder)
1 laurierblaadje
sambal
3 kleine blikjes tomatenpuree
1 blik gepelde tomaten, in stukjes gesneden
1 pak gezeefde tomaten
1 pak lasagnevellen
olijfolie
2 bolletjes mozzarella (of geraspte kaas)
50 gram boter
50 gram bloem
500 ml koude melk
suiker, peper, zout

Bereidingswijze
Voor de bolognesesaus:
Snipper de ui en fruit deze in een koekenpan met wat olijfolie.
Voeg de fijngesneden knoflook toe.
De tomatenpuree toevoegen en even hard verwarmen (totdat het niet zo meer zo zurig ruikt).
Gehakt, kruiden (naar eigen inzicht), peper en zoet toevoegen en bakken totdat het gehakt gaar is.
Gepelde tomaten (in stukjes gesneden) en gezeefde tomaten toevoegen en op smaak brengen met sambal, suiker (eventueel) en het laurierblaadjes toevoegen. Minimaal een half uur laten sudderen, langer mag. Af en toe roeren.
Ondertussen de oven voorverwarmen op 180 gr. C.

Voor de bechamelsaus:
Boter smelten (niet bruin laten worden), bloem erdoor roeren en verwarmen. Het wordt een soort klont, maar dat komt goed. Daarna beetje bij beetje de koude melk met een garde erdoor roeren. Laten koken en blijven roeren tot je een dikke saus hebt. Op smaak brengen met zout en peper.

In een ingevette ovenschaal de lasagne opbouwen.
Eerst een laag bolognesesaus, dan de bechamelsaus en vervolgens de in plakjes gesneden mozzarella, dan een laag lasagnevellen. Dit herhalen totdat de saus en lasagnevellen op zijn. Eindigen met een laagje mozzarella (of geraspte kaas).

Afdekken met aluminiumfolie en in het midden van de oven zetten. Na 30 minuten de folie verwijderen en dan nog 15 minuten in de oven laten staan.

lasagna met verse spinazie is echt lekker, die gooi ik er altijd door heen Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:45
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
NATASCHA642 schreef:
Gebeurt mij regelmatig want die oudjes hebben vaak een elektrische fiets haha Knipoog smileyBoze smiley

Dat vind ik vals spel spelen van die oudjes. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:42
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
LAURA291 schreef:
Euhm… met terugwerkende kracht? Lachende smiley (k Kom hier niezzo vaak meer.)

Achtereenvolgens, aaneengesloten en in chronologische volgorde: ontstoken kies, verknald examen, voedselvergiftiging, kaakontsteking. Volgens mij ben ik nog wat vergeten.

Is dit het nieuwe doodgaan? Huilende smiley, smiley in tranen

Volgens mij ben je dat doodgaan vergeten Knipoog smiley

Ik had, drie plekken ontsteking bij me gebit, teek beet en virus in me bloed. ha ha bijwerkingen antibiotica : winderigheid Twijfelende smiley
vervolgens zat er van alles tegen ineens in het leven. dat ik dacht dip dip Boze smiley
maar dan hoor je van iemand die ziek word en echt doodgaat en denk je weer. wat zit ik eigenlijk te zeiken, oké ben wat ziek, maar laat ik genieten van alle mooie leuke dingen, en dit gaat weer voorbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 19:35
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ZEELAND736 schreef:
Hoe meer woede je in je hart meedraagt uit het verleden,
hoe minder je in staat bent om lief te hebben in het heden.

mooie kreet Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 10 augustus 2014, 09:06
BerichtOnderwerp: klaagmuur
 
SHANITA130 schreef:
Het niet erg vinden, en toch even heel subtiel laten merken dat ie ergens niet zoveel zin in heeft... Twijfelende smiley

Dan denk ik van: jaaaa zeg, graag of niet hoor... Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

---

Nee, ff serieus, ik maak we grapjes, maar ja, deze week, maandag om +/- 17.00 uur, 112 gebeld, ik had migraine, dacht echt dat ik gek werd van de pijn.
Toen zat een man, van het 112 nummer tegen me te praten, totdat de ambulance, ja, met zwaailichten, kwam..

Bij mij thuis gekomen lukte het bloeddruk opnemen niet, want me aders waren teveel opgezwollen juist door de hoge bloedruk. het deed zeer, ik gillen van 'haal weg dat ding, auuuuuuuw!!!!'....
Dat werd dus, alsnog in de ambulance gedaan(ik werd weggedragen op een brancard.) toen zei die broeder ook, ja, als je ligt gaat het bloeddruk opnemen beter, en ja, mijn onderdruk was bijna even hoog, hoe mijn bovendruk behoort te zijn...nml 137....

Nou toen in het ziekenhuis, werd binnengereden op een bed, van de brancard, op een bed, en daar onderzoeken ondergaan; hersenscan, kijken of prikkels werken, bloed, etc, etc, etc.
Aan infuus, toen viel ik in slaap, werd rond half 12 's avonds wakker of wakkergemaakt of een combinatie van beiden, en toen was, wonder boven wonder mijn migraine weg....en toen had ik nog wel wat napijn, en voelde me zwak, maar ja, kon wel een taxi bellen om naar huis te gaan. Had net op tijd mijn vriend gebeld, want die wou net, met spullen naar het ziekenhuis komen, want ja, als die migaine niet over was gegaan had ik daar moeten bljven

Ja, mijn arts zei, als ik zo een hevige migraine heb, dan moet ik, meteen 112 bellen...Vandaar.....

Dus ja, het lijkt alsof ik kapsones heb, ik maak eigenlijk grappies, en ja, ik kan momenteel, door omstandigheden gewoon niet veel hebben, want ja, altijd na een migraine aanval, ben ik nog dagen erg zwak en moet ik heel erg uitkijken dat het niet nog een keer gebeurd. en me heel rustig houden....

Vandaar dat me vriend even voor me zorgt, ja, normaal doe ik natuurlijk ook gewoon dingen.
Alleen ja, ik vind het wel heel erg lief van mijn vriend.

kijk, nou is er wat achtergrondinfo, ik kan me voorstellen dat iemand zonder die info zou kunnen denken van 'ja, die laat ook lekker alles door haar vriend doen en voert verder zelf niets uit...'.

Fijn Weekend!!! Knipoog smiley

lees het nu pas, had gisteren effe geen zin om een grote lap tekst te lezen.
Sterkte Shanita .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 76 Volgende
Pagina 1 van 76