Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 12:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is altijd goed de realiteit onder ogen te zien en te weten uit welke hoek de wind waait oftewel je vijand te kennen die je valkuilen kent... het is een ander topic-onderwerp eigenlijk maar vooruit nog één voorbeeld van een oude kerkvader die in de nacht de duivel aan zijn bed zag staan en zei: Oh, ben jij het maar. Hij draaide zich daarna om en sliep lekker verder. |
O prachtig , toen moest `t ie wel met de staart tussen z`n benen verdwijnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 13:05
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In je vriezer?
Thomas. |
Ha ha -9 in de vriezer ja, Thomas heeft wel humor
Nou hier geen -9 graden vandaag, iets van 5 en wel boven nul
Weet niet waar Anna woont (Syberië) misschien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 13:18
|
|
|
JANE410 schreef: | Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is. In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch
Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me
Verder geen klagen over het weer vandaag  |
Erg vervelend....
Sterkte, ik zal voor je bidden...
Ander nummer nemen een optie misschien?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 12 februari 2014, 13:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 13:25
|
|
|
Denken dat je niet alleen kunt zijn is een leugen mi.
Het is juist fijn, nu en dan eens even een tijdje alleen...
Dan kan je denken, je eigen dingen doen, en ook achterstallig werk doen.
En dan is het juist des te fijner als je weer onder mensen bent.
Ja, dit inzicht had ik net weer verkregen nadat ik het wel wist, maar uit het zicht verloren was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 14:33
|
|
|
Woont u alleen en bent u 23 jaar of ouder, maar jonger dan de AOW-leeftijd? Dan kunt u huurtoeslag krijgen als:
uw rekenhuur minimaal € 226,98 en maximaal € 699,48 per maand is uw inkomen maximaal € 21.600 per jaar is u maximaal € 21.139 aan vermogen hebt
Dit zegt de belastingdienst over toeslagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 14:34
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is altijd goed de realiteit onder ogen te zien en te weten uit welke hoek de wind waait oftewel je vijand te kennen die je valkuilen kent... het is een ander topic-onderwerp eigenlijk maar vooruit nog één voorbeeld van een oude kerkvader die in de nacht de duivel aan zijn bed zag staan en zei: Oh, ben jij het maar. Hij draaide zich daarna om en sliep lekker verder. |
Geweldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 14:36
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Woont u alleen en bent u 23 jaar of ouder, maar jonger dan de AOW-leeftijd? Dan kunt u huurtoeslag krijgen als:
uw rekenhuur minimaal € 226,98 en maximaal € 699,48 per maand is uw inkomen maximaal € 21.600 per jaar is u maximaal € 21.139 aan vermogen hebt
Dit zegt de belastingdienst over toeslagen |
Ja maar sommige verhuurders van parteceliere woningen hebben weer regels die anders zijn, liep ik destijds hier tegen aan, maar misschien is het veranderd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 14:48
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ja maar sommige verhuurders van parteceliere woningen hebben weer regels die anders zijn, liep ik destijds hier tegen aan, maar misschien is het veranderd. |
Ja het is landelijk geregeld en je verhuurder heeft er niets mee te maken Het wordt betaald door de belastingdienst namelijk maar is erg off topic
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 12 februari 2014, 14:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 15:03
|
|
|
JANE410 schreef: | O prachtig , toen moest `t ie wel met de staart tussen z`n benen verdwijnen |
en z'n hooivorkje.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 februari 2014, 15:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 17:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Erg vervelend....
Sterkte, ik zal voor je bidden...
Ander nummer nemen een optie misschien?
|
Ja een ander nr kan natuurlijk, maar dat doe ik niet zo snel, zo`n gedoe om het weer aan iedereen door te geven.
Je mag wel bidden voor de beller Shanita dat die persoon wijsheid mag krijgen of inzicht dat diegene weet waar hij/zij mee bezig is.
Zou het dan een bekende zijn vraag ik me af, ik sta namelijk niet in het tel boek
Dankje dat je ervoor wil bidden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 18:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja het is landelijk geregeld en je verhuurder heeft er niets mee te maken Het wordt betaald door de belastingdienst namelijk maar is erg off topic |
Parteceliere woningen vragen vaak tot vier keer meer inkomen dan de huur en eissen dat je geen huurtoeslag krijgt, als je er eenmaal inzit, is het anders, maar echt let op het contract, mij wouden ze ermeteen uitzetten toen ik in de bijstand kwam omdat ik niet meer aan de voorwaarden voldeed. Gelukkig, ontdekte ik wat in het contract dat ze het niet lukte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 19:33
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja een ander nr kan natuurlijk, maar dat doe ik niet zo snel, zo`n gedoe om het weer aan iedereen door te geven.
Je mag wel bidden voor de beller Shanita dat die persoon wijsheid mag krijgen of inzicht dat diegene weet waar hij/zij mee bezig is.
Zou het dan een bekende zijn vraag ik me af, ik sta namelijk niet in het tel boek
Dankje dat je ervoor wil bidden |
Ik had dat ook in me 1ste huwelijk, als me man opnam legde die neer, als ik opnam, nare dingen zeggen, belde 5 keer per nacht, toen 2de telefoon genomen, ja, de 1ste was van de zaak ook dus dat kon niet....
En toen dacht ik idd ook, ja wie? Iemand van het personeel, oid? Nee, leuk is het niet....
Zal bidden voor je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 19:37
|
|
|
JANE410 schreef: | Even klagen over een anonieme beller die al maanden aan het bellen is. In het begin zo`n 4 a 5 keer per dag. Nu nog eens per week. Wat bezielt zo iemand toch
Zal wel een keer overgaan, als ik niet opneem heeft het toch geen zin om te blijven bellen lijkt me
Verder geen klagen over het weer vandaag  |
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/vaste-telefonie/privacy/ongewenste-anonieme-telefoontjes
Misschien valt er nog iets aan te doen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 19:51
|
|
|
Woensdag 12 februari, Johannes 5: 19-29; Om Jezus kan niemand heen.
Jezus laat er geen misverstand over bestaan. Niemand die op zoek is naar God kan aan Hem voorbij lopen. Voor een orthodoxe Jood is dat iets ongehoords. Een aanmatiging die hem als godslastering in de oren klinkt. De reacties zijn dan ook fel en emotioneel. Als niet-joden kunnen wij dat nauwelijks navoelen. Of misschien ook wel. Heeft God het hele oordeel over alles en allen in Jezus’ handen gelegd? Dan kan niemand meer aan Hem ontsnappen. Dan komen wij allen Hem een keer tegen. Als het niet nu is, dan straks. Het zou best kunnen, dat ook wij daar moeite mee hebben. En ons ergeren aan deze pretentie, gewend als we zijn vrijwel alles te relativeren. ‘Het geeft niet, wat je gelooft, als je maar gelooft,’ zo wordt wel gezegd. Die mogelijkheid laat Jezus’ ons niet. Om Hem komt niemand heen. Voor wie zich daaraan ergert, blijft de Vader een vreemde. Verlies je ergernis. Hoor zijn machtige stem. Hij roept ons uit de duisternis in het licht. Dank God, dat Hij het oordeel over alles en allen gelegd heeft in de handen van Hem die ons liefgehad heeft tot op het kruis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 20:45
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=kBmgOnQM3Ws
Mooie tekst, als je Duits verstaat.
Ze is drie jaar, zingt het ook en het vertedert me wel eigenlijk. Zuversicht is ook wel een erg moeilijk woord op die leeftijd :
http://www.youtube.com/watch?v=316bbYtvNOQ
Thomas, als je de 'reclame' die voorafgaat aan dit lied helemaal uitkijkt, kom je bij the Dutch Kiss. Ik ben het persoonlijk wel met de boodschap eens.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 13 februari 2014, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 21:01
|
|
|
PETRA373 schreef: | Parteceliere woningen vragen vaak tot vier keer meer inkomen dan de huur en eissen dat je geen huurtoeslag krijgt, als je er eenmaal inzit, is het anders, maar echt let op het contract, mij wouden ze ermeteen uitzetten toen ik in de bijstand kwam omdat ik niet meer aan de voorwaarden voldeed. Gelukkig, ontdekte ik wat in het contract dat ze het niet lukte. |
Maar zoals gezegd: erg off topic.
Laatste kans om over daten te praten. Anders gaat er een slotje op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 22:20
|
|
|
@ Jol
Bedankt voor de link Jol. Ik heb al wel geinformeerd bij de profider en die vertelde dat ik alle anonieme nummers kan laten blokkeren.
Ik heb besloten om te wachten tot 3 maanden, als het dan nog niet gestopt is dan laat ik de anonieme nummers blokkeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELINE392
|
|
Geplaatst: woensdag 12 februari 2014, 22:42
|
|
|
Hoi, beide aktiviteiten zijn leuk, maakt mijndistrict niet uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 06:43
|
|
|
JANE410 schreef: | @ Jol
Bedankt voor de link Jol. Ik heb al wel geinformeerd bij de profider en die vertelde dat ik alle anonieme nummers kan laten blokkeren.
Ik heb besloten om te wachten tot 3 maanden, als het dan nog niet gestopt is dan laat ik de anonieme nummers blokkeren. |
Je hebt wel mega geduld zeg. Maar misschien inderdaad goed om even aan te kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 14:20
|
|
|
Wat ik me afvraag???
Nou...dat ik ineens weer op CM kan...en dat er staat dat mijn abonnement over 3 dagen verloopt!!!
Hoe kan dit???
Maar wel leuk....En kan ik meteen tegen Shanita zeggen...""Ja hoor ik lees mee""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 14:22
|
|
|
Grappig...al hoewel ik het niet begrijp... Ik kan ineens weer op CM!!!
Ik las ondertussen wel gezellig mee!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 14:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat ik me afvraag???
Nou...dat ik ineens weer op CM kan...en dat er staat dat mijn abonnement over 3 dagen verloopt!!!
Hoe kan dit???
Maar wel leuk....En kan ik meteen tegen Shanita zeggen...""Ja hoor ik lees mee"" |
De redactie dacht vast, wat is het forum zonder Zeeland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:26
|
|
|
Dank jullie wel voor de waardevolle reacties!
Ja, er is idd een onzichtbare wereld, ja, de duisternis, ja, die is al verslagen en is alleen nog maar een brullende leeuw, maar ja, wel aan een ketting.
En ook, die wapenrusting is er, idd, niet voor niets. Ik wou het zelf ook combineren met de tekst "wie meent te staan ziet toe dat hij niet valt".
Dat heb ik namelijk zelf meegemaakt, ja hoor, ik had alles op orde, op een rij, en het gíng ook goed. Ik meende te staan....en zag daarom niet toe, dat ik niet zou vallen. Waarmee, dat is privé en doet er niet toe. Het gaat om het feit dát ik ergens mee viel, in een tijd dat ik meende te staan.
Dat was ongeveer medio november. Nou kon ik het 'duiden', daar ik wel wat psychologie heb gedaan, weliswaar niet afgerond, maar ja, over voor mijzelf belangrijke dingen weet ik genoeg. En ja, er is vergeving, van beide zijden.
Dus, ja, was erg vervelend, ligt nu achter ons, en ja, 'vandaag is de 1ste dag van de rest van je leven'.
Dus ja, deze realiteit is voor ons christenen erg belangrijk: wel in de wereld en niet van de wereld, dus ook met beide benen op de grond, niet zweverig.
En ook: de wapenuitrusting aantrekken, dat is zoals Petra goed opmerkte een gebod! Opdat we niet vallen.
Ik zal ook nog even een uitleg geven die ik zag, vermengt met mijn eigen gedachten erover., en die ik duidelijk vond:

Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen…
Dat lijkt mij duidelijk: de Waarheid, zowel de waarheid als zijnde dat het christelijk geloof de waarheid is, Wat Jezus zegt de waarheid is, wat de bijbel zegt de waarheid is.
En ook, wat in zeg maar wereldse termen de waarheid is, want ja, ook ongelovigen, ja, die wel leven met de wet in hun hart, bijvoorbeeld, (zie romeinen 2), die hebben ook de waarheid. Die vinden dingen die wij als christenen fout vinden ook fout. Zoals stelen.
En je zelf beschermen, zoals als je bijvoorbeeld in een stad gaat wandelen dan wel eventjes je portemonnee in je binnenzak van je jas, dat soort dingen.
Dan: de gerechtigheid als harnas om uw borst…
De borst is lichaamsgedeelte dat het meest moet worden beschermd, omdat een brandende pijl in het hart fataal is.
Wat geldt over ‘de waarheid’ moet ook worden gezegd over ‘de gerechtigheid’. Het gaat bij deze beide onderdelen van de wapenrusting om goddelijke wapens, niet om alleen menselijke eigenschappen. Uiteraard moeten christenen zich toeleggen op het verrichten van daden van gerechtigheid, maar in de strijd tegen de boze gaat het om Góds gerechtigheid als onderdeel van Góds wapenrusting.
Toen Jezus Christus aan het kruis stierf nam Hij onze ongerechtigheden op zich: ‘Maar om onze ongerechtigheden werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld’ (Jes. 53:5 nbg ).
‘De gerechtigheid Gods’ is het meest krachtige onderdeel van de wapen- rusting tot bescherming van de christen tegen de listige aanvallen van de boze. De duivel probeert mensen te verleiden tot zonde en wanneer dit lukt gaat hij over op een andere tactiek, namelijk het aanklagen van degene die hij tot zonde heeft verleid (vgl. Openb. 12: 9-10). En de duivel heeft uiteraard een punt, de zondaar hééft tenslotte gezondigd en staat niet langer in een rechte verhouding tot God. Maar het wapen van de christen is zijn ‘borstschild’: de gerechtigheid Gods. Wanneer hij zijn zonde(n) belijdt, legt God zijn eigen gerechtigheid op wie zijn toevlucht neemt tot het kruis: ‘Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid’ (1 Joh. 1:9 nbg ).
De inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten…
Zonder sandalen aan zijn voeten is de soldaat zeer kwetsbaar. Voordat hij überhaupt in contact komt met de vijand kan hij al zijn verwond, wanneer hij bijvoorbeeld op een of ander scherp voorwerp trapt.
‘De voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes’, zo staat het in de nbg -vertaling. Gelovigen moeten altijd bereid zijn om te getuigen van de hoop die in hen leeft (vgl. 1 Pet. 3:15)
En juist het evangelie delen als de gelegenheid zich voordoet, die breidvaardigheid, beschermt ons, want, dat tilt ons naar een hoge plan, het eeuwige leven met God. Wat nu al is begonnen. Want ja, nu worden mensen in de wereld vaak beoordeeld naar maatschappelijke status, aanzien, opleiding, werk, geld, noem maar op.
Ik vind het zelf, te gék voor woorden, als men je oordeelt, of je wel of geen goede baan en of geld hebt...En hoevaak gebeurt dat niet in de wereld? Geld heb je nodig, meer niet, mi.
Vrede binnen een context van oorlog?. Deze begrippen lijken elkaar tegen te spreken. In een oorlogssituatie is er immers (nog) geen sprake van vrede. Maar deze paradox is kenmerkend voor het ‘evangelie van de vrede’. Onder andere dit vers: ‘Gelukkig de vredestichters, want zij zullen kinderen van God genoemd worden’ (Matt. 5:9).
Deze vrede van het evangelie is niet alleen bestemd voor degene die het evangelie ontvangt, maar ook voor degene die het evangelie brengt. De geestelijke soldaat, die vrijmoedig getuigt van zijn geloof, mag zich verheugen in een diepe vrede van zijn God. De wapenrusting van God beschermt hem tegen paniek en stress, gevoelens die dikwijls zo kenmerkend zijn in een oorlogssituatie. De strijd tegen de vorst van de duisternis is in principe reeds beslist door het volbrachte offer van Jezus Christus. Toen Hij stierf heeft hij beslissend de machten van de duisternis onttroond (vgl. Col 2:15). En dit resulteert voor de gelovige in een diepe en Goddelijke vrede.
…en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven.
‘Het schild van het geloof’ is het onderdeel van de wapenrusting waarmee de gelovige zich ‘bovenal’ dient te wapenen tegen de aanvallen van de vijand. De brandende pijlen die op hem worden afgevuurd ketsen af tegen dit schild.
De christen moet zich beschermen tegen ‘de listen van de duivel’ , die zijn venijnige pijlen op hem richt. Het slechtste wat hij kan doen is om te proberen deze brandende pijlen eigenmachtig met zijn blote hand te weren. Hij zal alleen maar worden verwond. Maar wanneer hij zich bukt en verschanst achter het schild van het geloof is hij onaantastbaar. Het enige geluid dat hij af en toe hoort is: ‘sssh!’, het sissende geluid wanneer er weer een brandende pijl op het schild wordt gedoofd!
Het is alleen door het geloof dat we kinderen van God zijn en het is alleen door het geloof dat we de duivel kunnen weerstaan: ‘Wees waakzaam, wees op uw hoede, want uw vijand, de duivel, zwerft rond als een brullende leeuw, op zoek naar een prooi. Stel u tegen hem teweer, gesterkt door uw geloof…’ (1 Pet. 5:8). Geloof in God is als een sterk en onaantastbaar schild, waarmee alle aanvallen van de tegenstander kunnen worden geweerd.
Draag als helm de verlossing…
De wortels van deze verlossing cq hoopvolle toekomst liggen in het verzoeningswerk van Jezus Christus. In zijn eerste brief schrijft Petrus over deze hoop de volgende gloedvolle woorden: ‘in zijn grote barmhartigheid heeft Hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop. Er wacht u, die door Gods kracht wordt beschermd omdat u gelooft, in de hemel een onvergankelijke, ongerepte erfenis die nooit verwelkt. U ziet de redding tegemoet, die aan het einde van de tijd zeker geopenbaard zal worden. (1 Pet. 1: 3-5). In tijden van tegenspoed mag de heilsoldaat zijn helm opzetten en met blijdschap uitzien naar deze glorierijke toekomst: ‘Verheug u hierover, ook al moet u nu tot uw verdriet nog een korte tijd allerlei beproevingen verduren’ (1 Petrus1 v. 6).
…en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
‘Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden’ (Heb. 4:12). Wanneer christenen onder leiding van de Geest dit goddelijke zwaard hanteren, raken zij de duivel in zijn wezen, omdat de aartsleugenaar de waarheid van Gods woord niet kan weerstaan. We zullen nooit in staat zijn om door middel van onze eigen argumenten en (eigen)wijsheid de tegenstander te weerstaan. De Here Jezus zelf bestreed de duivel met Gods woord – let wel!: met het geschreven woord van God: ‘Er staat geschreven…’ (Matt. 4: 1-11).
…Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. Bid ook voor mij, dat mij de juiste woorden gegeven worden wanneer ik verkondig, zodat ik met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie.
Met het zwaard hebben we het zesde en laatste onderdeel van de wapenrusting besproken. Hiermee is deze bespreking echter nog niet voltooid!
Zonder aanhoudend gebed zal de geestelijke soldaat falen in de strijd. Alleen door een intens gebedsleven wordt de wapenrusting effectief, is het mogelijk om ‘kracht in de Heer’ en ‘kracht van zijn macht’ (v. 10) te ervaren. Binnen het beeld van de wapenrusting zouden we het gebed kunnen vergelijken met de instructies, die de soldaat van zijn commandant ontvangt, alvorens hij naar het front vertrekt. Zonder deze instructies weet de soldaat niet goed wat hij moet doen. Hij gaat strijden zonder strategie, en zal hij ‘vechten als een vuistvechter die in de lucht slaat’ (1 Cor. 9:26). Christenen moeten zich als geestelijke soldaten regelmatig terugtrekken in hun ‘kazerne’, om van hun hemelse Commandant instructies en aanwijzingen te ontvangen. Wanneer zij een levende relatie met hun Heer onderhouden.
‘Maar u, geliefde broeders en zusters, moet uw leven bouwen op het fundament van uw zeer heilige geloof. Laat u bij het bidden leiden door de heilige Geest’ (Jud. 20). Bidden leer je door te bidden, aanhoudend en volhardend. Oefening baar kunst zeg maar.
Het is wat lang geworden ik vind het namelijk veels te belangrijk! Geestelijke strijd is een onderdeel van het geloof. En dan bedoel ik niet zweverig te zijn, of te doen, wel met beide benen op de grond, als in de wereld maar niet van de wereld.
Dus een gezellig gesprek met de ongelovige buurvrouw moet ook kunnen. bijvoorbeeld. En ja, als ze aan mij vraagt, hoe ik dit en dat heb kunnen dragen, of zelf aan heb gekund, ja, dan kan ik getuigen van dat ik zonder God nooit bepaalde zaken had kúnnen bereiken. En dat betreft dan bijna altijd immateriële zaken.
Zegens!!!! En een Hele Fijne Dag Toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:32
|
|
|
PETRA373 schreef: | De redactie dacht vast, wat is het forum zonder Zeeland?  |
Hai Petra!
Ja, ik dacht het ook!
Ik ben blij dat je er weer (even?) bent, Zeeland! Oprecht blij! En dát heb ik niet vaak, als ík oprecht blij ben, nou dan wil dát wel wat zeggen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 februari 2014, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:40
|
|
|
Dingen herkennen die je zelf ook hebt en ervaart bij andere(n), is bemoedigend en voelt heerlijk aan.
Je bent dan voor je gevoel lang niet de enige, en dat gegeven geeft je kracht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 16:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Grappig...al hoewel ik het niet begrijp... Ik kan ineens weer op CM!!!
Ik las ondertussen wel gezellig mee!!! |
Ze missen je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 16:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Grappig...al hoewel ik het niet begrijp... Ik kan ineens weer op CM!!!
Ik las ondertussen wel gezellig mee!!! |
Hèè da`s bizonder, nou welkom terug dan Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|