Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 februari 2014, 23:53
|
|
|
JUDITH677 schreef: | Als mijn kinderen op bed liggen val ik meestal op de bank in slaap...energie bijtanken...heb totaal geen fut om wat dan ook maar te ondernemen...  |
Wil je gewoon even zeggen, ik vind je een moedige vrouw die knokt en vecht voor het belang van haar kids. De situatie waar je uit komt, de situatie waar je in zit vragen zoveel van jou, je loopt voortdurend een geestelijke marathon. Het wachten op hulp van instanties, eindelijk eens een deur die voor jou open gaat.. ik wens je versnelde hulp toe. Ik wens je toe dat als je op de bank in slaap valt je ook echt rust kan nemen/ontvangen. Ik wens je toe dat er ook weer echt ruimte en tijd komt voor JOU.
(Misschien kan de huisarts nog iets voor je betekenen wb urgentie?)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 21 februari 2014, 23:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEN529
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:06
|
|
|
Petra heeft het belangrijkste advies al neergeschreven. Vroeger leek het mij zo een cliché gebeuren, om alles bij Zijn troon te brengen. Ik dacht, dan is ieder ook klaar met de zorg voor de wezen en weduwen. Maar na een decennia als alleenstaande moeder door het leven te gaan kan ik ook alleen maar beamen en een boek schrijven hoe Hij inderdaad verbazend in zoveel voorziet. Als je leert om Jezus overal in te betrekken, in je verlangens, je worstelingen, je verdriet, in alles dus... Hij zal zeker voorzien in jou nood. Wij kunnen vooral in gebed met je meeleven,
Ik heb trouwens ook moeten leren om niet te denken dat anderen je nood herkennen. Vaak zien we de nood van een ander in een ander perspectief, en naar onze eigen inzichten wat nood is. Advies is dan ook om duidelijk in jou omgeving aan te geven waar jou nood hoofdzakelijk om gaat. Waar heb je in de eerste plaats EHBO bij nodig. God heeft me ook vooral hier in bijzonder gezegend dat ik als alleenstaande niet alles alleen heb moeten opvangen. Maar ook voor de zorg voor mij, dat ik zonder schuldgevoel eens regelmatig kon bijtanken.
Ook naar Hem mag je duidelijk uitleggen waar je de meeste nood aan hebt voor jou situatie,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEN529
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:07
|
|
|
Petra heeft het belangrijkste advies al neergeschreven. Vroeger leek het mij zo een cliché gebeuren, om alles bij Zijn troon te brengen. Ik dacht, dan is ieder ook klaar met de zorg voor de wezen en weduwen. Maar na een decennia als alleenstaande moeder door het leven te gaan kan ik ook alleen maar beamen en een boek schrijven hoe Hij inderdaad verbazend in zoveel voorziet. Als je leert om Jezus overal in te betrekken, in je verlangens, je worstelingen, je verdriet, in alles dus... Hij zal zeker voorzien in jou nood. Wij kunnen vooral in gebed met je meeleven,
Ik heb trouwens ook moeten leren om niet te denken dat anderen je nood herkennen. Vaak zien we de nood van een ander in een ander perspectief, en naar onze eigen inzichten wat nood is. Advies is dan ook om duidelijk in jou omgeving aan te geven waar jou nood hoofdzakelijk om gaat. Waar heb je in de eerste plaats EHBO bij nodig. God heeft me ook vooral hier in bijzonder gezegend dat ik als alleenstaande niet alles alleen heb moeten opvangen. Maar ook voor de zorg voor mij, dat ik zonder schuldgevoel eens regelmatig kon bijtanken.
Ook naar Hem mag je duidelijk uitleggen waar je de meeste nood aan hebt voor jou situatie,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:22
|
|
|
JANE410 schreef: | Dan zou ik daar maar lekker aan toegeven Judith. Bijtanken is ook belangrijk. Je merkt het wel als je eventueel aan iets voor jezelf toe bent. |
Dank je Jane..ja ik geef ook toe..ik kan niet anders haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Wil je gewoon even zeggen, ik vind je een moedige vrouw die knokt en vecht voor het belang van haar kids. De situatie waar je uit komt, de situatie waar je in zit vragen zoveel van jou, je loopt voortdurend een geestelijke marathon. Het wachten op hulp van instanties, eindelijk eens een deur die voor jou open gaat.. ik wens je versnelde hulp toe. Ik wens je toe dat als je op de bank in slaap valt je ook echt rust kan nemen/ontvangen. Ik wens je toe dat er ook weer echt ruimte en tijd komt voor JOU.
(Misschien kan de huisarts nog iets voor je betekenen wb urgentie?) |
Dank je Jol...soms helpt het bijtanken en soms kom ik er nog belabberder uit maar ach.....ik wacht sinds nov 2013 al op deze hulp en heb begin deze maand eindelijk mijn intake gehad..zijn echter 6!! gezinnen voor mij maar zodra er een gezin uitvalt ben ik aan de beurt voor interne begeleiding...krijg eerst een soort van pastorale zorg dit houd in dat ik 2 dagen per week heen moet naar hun en zij de andere dagen bij komen...misschien is dat al genoeg maar wanneer het begint?? Is van het GGZ en huisarts heeft er nu geen invloed meer op.....ik bid elke dag naar God toe voor zijn kracht en leiding in mijn huis..en dank hem ondanks hoe ik me voel voor alles wat ik heb, vooral mijn 3 mooie kinderen..
Laatst aangepast door
|
JUDITH677
|
op zaterdag 22 februari 2014, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:28
|
|
|
LIEN529 schreef: | Petra heeft het belangrijkste advies al neergeschreven. Vroeger leek het mij zo een cliché gebeuren, om alles bij Zijn troon te brengen. Ik dacht, dan is ieder ook klaar met de zorg voor de wezen en weduwen. Maar na een decennia als alleenstaande moeder door het leven te gaan kan ik ook alleen maar beamen en een boek schrijven hoe Hij inderdaad verbazend in zoveel voorziet. Als je leert om Jezus overal in te betrekken, in je verlangens, je worstelingen, je verdriet, in alles dus... Hij zal zeker voorzien in jou nood. Wij kunnen vooral in gebed met je meeleven,
Ook naar Hem mag je duidelijk uitleggen waar je de meeste nood aan hebt voor jou situatie, |
Dank je Lien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEN529
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:29
|
|
|
Ik ben van mening dat je inderdaad wel zelf kan weten wanneer je drinken, eten of roken een probleem is in je leven ... over eten is de bijbel wel duidelijk als het om veelvraat gaat, en met drank al evengoed. Doch is het stukje in spreuken 31 wel een kleine insteek 
We hebben vaak diezelfde insteek bij motorminestry... Ik ben steeds van mening geweest als je op een treffen wilt voorkomen dat je zelf zo'n heilig leven leeft en alles onder controle hebt, dan kan je nog moeilijk ingang vinden als christen dat we net zoals hen gewone mensen zijn... zelfheiliging werkt niet en je bent er ook geen getuige mee. Alleen hebben wij Zijn genade mogen ontvangen zonder onze werken (wat voor hen al hopeloos lijkt) Evangelie brengen heeft geen draagkracht op onze eigen prestaties, zoals gideon al aangaf. Wat ook weer is, dat ik met een dronken kop mezelf niet volledig onder controle heb met het weten wat ik allemaal te vertellen heb. Onze verantwoordelijkheid zit wel in het ontoegankelijk maken van de tegenstander om onze opdracht in de war te sturen. Het gaat hier om mensen, die we graag willen vertellen wie Jezus is, en wat Hij doet in ons leven.
Bij elke "te" kan je aannemen dat er iets niet lekker zit in je leven. En dat we onze troost vaak in die dingen zoeken die ons vlees ff zoet maakt... terwijl het gaat om ons welzijn in onze geest. Alleen je vullen met Hem, maakt dat je vlees uiteindelijk met zijn behoeftes en begeerten gaat veranderen in een normaal genieten van...
Lien die graag geniet van een grimbergen met grosseil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 09:39
|
|
|
LIEN529 schreef: | Ik ben van mening dat je inderdaad wel zelf kan weten wanneer je drinken, eten of roken een probleem is in je leven ... over eten is de bijbel wel duidelijk als het om veelvraat gaat, en met drank al evengoed. . . .
|
heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is! Maar als ... ..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten? ..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten? ..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten? .. enz.
Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft. Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEN529
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 10:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is! Maar als ... ..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten? ..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten? ..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten? .. enz.
Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft. Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft. |
De kern zit nu net in het door hebben dat grensoverschrijdend gedrag van overmaat je geen invulling geeft. Bij dergelijke confrontaties die je hierboven aan geeft gaat er toch een belletje rinkelen, alleen is het misschien niet even boeiend voor iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 11:13
|
|
|
Het is geen kunst oud te worden, het is een kunst ermee te leven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELINE392
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 15:09
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik denk dat kinderen meer kans lopen om in hun eigen huis verwaarloosd, mishandeld en misbruikt te worden, dan door een onder toezicht gestelde zedendelinquent als Benno L. Wat hij gedaan heeft is afschuwelijk, het leed dat hij veroorzaakt heeft is ongekend en nooit goed te praten, maar de volksopstand en de verwensingen die nu richting Benno L. geuit worden, zijn werkelijk buiten alle proporties. Mensen die in onze democratische rechtstaat veroordeeld zijn en hun straf hebben uitgezeten, moeten weer in de samenleving worden opgenomen. Er is recht gesproken, hij heeft zijn staf uitgezeten, maar staat nog wel onder toezicht. Je zou het volk dat zich nu voor de flat van Benno L. ophoudt, en roept om wraak en vergelding, maar als buren in je straat krijgen. Dat het NRC als eerste de naam en woonplaats van Benno L. publiceerde is ook niet echt handig te nomen. Er is besloten dat Benno L. in Leiden mag blijven, ik vraag me af of dat voor hem nog wel mogelijk en veilig is. |
Heel goed verwoord, dank je Jans!! Zo denk ik er ook over!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GIDEONS321
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 19:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is! Maar als ... ..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten? ..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten? ..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten? .. enz.
Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft. Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft. |
1) Nou, ik heb eens een keer flink last gehad van mijn longen, nog net geen longontsteking. Toen dacht ik echt niet aan roken hoor. Koorts, hoesten, en me beroerd voelen stonden toen voorop.
2) Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt, alcohol + medicijnen. Toen ik jong was wel alcohol + drugs. Ik nam toen een cocktail van xtc, wiet en sterke drank. Ik was volledig van de kaart en wist niet meer wat links of rechts was. Maar, ik heb er wel van geleerd. Zoiets zal ik nu nooit meer doen. Dus als je je een keer te buiten gaat, dan ken je de volgende keer in ieder geval je grenzen. En dan heb je een harde les geleerd...en zal je dat in de toekomst ook beter onthouden..
3) Dat is me dan niet overkomen. Maar wel lekker langs de weg alles laten lopen tijdens een carnavalsoptocht en in bijzijn van publiek en politie....Maar met carnaval gelden blijkbaar andere regels, want zoiets wordt dan kennelijk getolereerd. Zou ik op een andere dag/periode publiekelijk urineren in het bijzijn van justitie, dan kreeg ik natuurlijk een vette boete....Om nog maar te zwijgen over openbare dronkenschap,haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 19:36
|
|
|
Ach Shanita, ik denk dat we je nog wel terug zien. Ik heb je hier met vele ups en downs meegemaakt en ik hoop maar dat het met deze relatie nu goed zal gaan en dat je daarmee ook meer in balans komt. Ik denk dat het tot ziens wordt maar in het andere geval: het ga je goed, ik gun het je.
Thomas, blijft lekker koken, vanavond vis.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 22 februari 2014, 20:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 19:50
|
|
|
Hallo,
Kan je wel als christen roken en/of drinken?
Er zijn christenen die roken en/of drinken. Dus blijkbaar kan het. Ook weer opgelost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 20:29
|
|
|
Zaterdag 22 februari, Johannes 9: 1-12; Gods voorhoede.
Een kind met een aangeboren handicap is voor ouders een hele opgave en vaak ook aanleiding tot deprimerend getob. Waarom is Kees anders dan andere kinderen? Wat hebben wij misdaan? Een jonge moeder van een zwaar gehandicapt kind zei eens tegen mij: ‘Misschien word ik wel gestraft door God, omdat ik eerst geen kind wilde, ik was er niet aan toe. Kan dat, dominee? Zo’n soort vraag stellen ook de discipelen aan Jezus. Jezus zegt heel duidelijk: Nee! Van straf is geen sprake. Dat heb ik toen ook tegen die moeder gezegd. Als God straft, dat kan… Maar dan niet met zo’n kind. Wat dacht je? Zulke kinderen zijn voor God juist bijzonder kostbaar. Als Hij nu op één kind hier in het dorp let, dan wel zo’n kind! Zulke kinderen vertrouwt God ook niet aan iedereen toe. In jou heeft Hij blijkbaar veel vertrouwen, dat Hij juist jou Kees toevertrouwde. Jezus zegt van de blindgeborene: de werken van God zullen aan hem openbaar worden! Met andere woorden: als geen ander zullen de gehandicapten delen in het heil van God. Ze vormen de voorhoede van het Koninkrijk. Laatsten worden eersten! En hun ouders met hen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 21:01
|
|
|
Gods staat altijd in liefde klaar en schenkt die rijkelijk Zijn beminden. Doorlopend met een gul gebaar waar zij als mens zich ook bevinden.
Gods liefde is steeds om hen heen die zal ook nimmer van hen wijken. Hij laat hen dan ook nooit alleen en laat dat door Zijn handelen blijken.
Gods liefde en trouw die eeuwig duurt blijft Hij aan alle mensen geven. Met hulp en steun in hun buurt verlicht Hij daarmede hun leven.
Ook wij behoren tot Gods kring verschillend zo wij zijn als mensen. Wiens ogen vol verwondering zien Gods vervulling onzer wensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 21:16
|
|
|
Shanita,
Ik wens jou alle goeds, heel veel geluk met je vriend en bedankt voor je bijdrage`s op het forum.
Ik wens jullie Gods zegen en Vrede toe
lieve groet,Jane
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JUDITH677
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 21:38
|
|
|
PETRA373 schreef: | effe ge upt voor Judith. |
Nu tijd gehad om rustig te lezen...jammer dat je hier niet meer on bent....wonderbaarlijk verhaal...bedankt voor het delen ervan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 22:41
|
|
|
PETRA373 schreef: | En waarom zal ik eigenlijk nog blijven. Tot me lidmaatschap is afgelopen? Ik ben niet meer van plan om te daten, ga niet meer zoeken na een man, liefs voor iedereen  |
Oh ben je er weer van tussen gegaan Petra. Ik geef je groot gelijk dat je niet meer wil daten, dat je niet meer ga zoeken naar een man.
Vaak komt het dan opeens op je pad, wel even vertellen als het zover is hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KIDSFIRST917
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 02:17
|
|
|
Stel je studeert psychologie: Bij intermenselijke relaties gaat het vaak om conflicten tussen het 'ik' en 'de ander'. Dus tussen wat 'ik' geloof, denk en voel en hoe ik het gedrag van 'de ander' tegen mij ervaar. Een wapenrusting is iets wat ons 'ik' kan beschermen, maar God's Woord is onze wapenrusting. Dus we hebben wel bescherming nodig tegen de beschuldigingen en aanvallen van andere mensen, maar niet door op die aanvallen te reageren, maar om ondanks die beschuldigingen staande te blijven; dat is het Woord van de Waarheid, God's Woord. Zonder waarheid zou er geen leugen zijn; dus als God's Woord de Waarheid is; is er aanval op Die Waarheid mogelijk.
Kijk maar naar Jezus in de woestijn. Nu worden christenen aangevallen met bijbelteksten en niet met gewone woorden, maar door misbruik van bijbelteksten door andere mensen die zich christen noemen. Waarom? Er is gewoon geen beter wapen om christenen onderuit te halen dat met teksten uit de bijbel. Als deze tactiek in de kerk gebruikt wordt door gezagsfiguren uit de kerk, kunnen we nergens naar toe vluchten. We hoeven God's Woord niet te gebruiken tegen aanvallen van niet christenen. Die geloven toch niet dat God's Woord waar is. Ze kunnen ons met hun eigen waarheid ook niet zo van slag brengen. Omdat we weten dat God's Woord waar is, zijn we als klei in de handen van ouderlingen en voorgangers en dominees. Zij kunnen ons alles wijsmaken tenzij God's Woord ons zelf laat zien dat zij het misbruiken om ons te misleiden. Dit kun je zien als Jesus in de woestijn misleid dreigt te worden met bijbelteksten: Dan kent hij de bijbel en weet Hij wat God bedoeld in Zijn Woord. Dan heeft de aanval van de valse profeet geen vat op ons. dan houden we stand. We hebben dus een goed en sterk fundament nodig van Gods Woord en voldoende leiding van God's Geest om Zijn Wil te verstaan. Dat zie ik als wapenrusting.
Laatst aangepast door
|
KIDSFIRST917
|
op zondag 23 februari 2014, 02:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS055
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 07:50
|
|
|
Alle CM forumbezoekers die straks naar een kerkdienst gaan...."een goede dienst gewenst" Alle anderen ook een gezegende zondag. misschien kunnen we hier terug komen om iets te delen van dat wat we vandaag in de kerrkdienst of elders mochten ontvangen? Dit is dus geen oproep om zelf te gaan preken..... Ik ben benieuwd.... Nogmaals allen een gezegende zondag gewenst door
Roos
Laatst aangepast door
|
ROOS055
|
op donderdag 27 februari 2014, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 12:01
|
|
|
ff terug on topic.
wanneer ga je daten ?
eerst via de foon elkaar beter leren kennen en dan ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 12:52
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ff terug on topic.
wanneer ga je daten ?
eerst via de foon elkaar beter leren kennen en dan ? |
Wat dacht je van elkaar ontmoeten Natascha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 12:52
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ff terug on topic.
wanneer ga je daten ?
eerst via de foon elkaar beter leren kennen en dan ? |
Naar mijn idee zo snel mogelijk een kop koffie ergens op een terras (binnen mag ook met dit weer ) Als je elkaar ziet weet je binnen een uurtje wel of het klikt ja of nee. Je kunt eindeloos mailen, maar dat zegt lang niet alles over de persoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TGWS995
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 14:15
|
|
|
Hallo allemaal
er is niet zo heel veel reactie gekomen maar het lijkt me leuk om toch wat te organiseren. Denk dat het ergens in Maart op een zaterdag gaat worden. En dan is de planning om misschien eerst te karten en daarna bowlen ofzo. En misschien nog ergens uiteten. Zelf kom ik uit Huizen dus ken hier een kartbaan en ook een bowlingbaan dus lijkt me handig om het hier te houden. Verder weet ik nog een erg leuk en lekkere snackbar waar ze heerlijk sate hebben of andere lekkere dingen. En daar kunnen we eventueel op ons gemakje gaan eten.
nou ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog wel intresse hebben.
groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS055
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 14:40
|
|
|
Misschien moet ik de bedoeling van mijn “preek van de week” een beetje toelichten? Deze Topic….. is gewoon: …wat napraten over de preek,misschien iets delen van dat wat je mocht ontvangen of kwijt willen van dat wat je moeilijk vond…..? Geen idee of er behoefte aan bestaat? Mijn gedachte was: niet iedereen vindt iemand thuis met wie je iets (van jouw zondag) delen kunt en/of wilt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 16:00
|
|
|
Ja hoor helemaal mee eens, zo snel mogelijk datenn bij twijfel of het wel of niet iets gewoon snel nog een keertje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 16:19
|
|
|
Zondag 23 februari, Johannes 9: 13-23; Zure kerkgangers.
Het strikt houden van de sabbat is voor de Farizeeën in Jeruzalem duidelijk belangrijker dan de genezing van de blinde bedelaar bij de poort van de tempel. De man was niet eens een noodgeval. Na al die jaren blind te zijn geweest had hij best even kunnen wachten tot ná de sabbat. Zeker. Maar Jezus kon blijkbaar niet wachten. Sabbat of geen sabbat: Jezus raakt de ogen van de man aan. En even later: hij kan zien! Wat een heerlijk sabbat! Zo mooi, zo boordevol heil als deze dag van God is. Voor deze man is nu elke dag een beetje sabbat. Maar zijn buren zijn heel andere types. Erg vrolijk zijn die blijkbaar niet van hun kerkgang huiswaarts gekeerd. Een beetje zuur kijkend brengen ze de man bij de Farizeeën. Die ontkennen liever alles dan dat ze toegeven, dat een genezing op sabbat een daad van God zou kunnen zijn. Wat zit je dan vastgeroest in je eigen godsdienstig gelijk. Zouden er vandaag nog zulke mensen zijn? O ja! Ze geven de Heilige Geest het liefst de ruimte van een luciferdoosje. En waait de Geest even naar buiten, dan zetten ze meteen een groot scherm op. Wakend over Gods eer… Maar God gaat het om mensen. Daarin zoekt Hij zijn eer. Op zondag zelfs heel bijzonder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 februari 2014, 16:20