ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LIEN529
ChristianMatch forum index » Berichten van LIEN529
Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 januari 2015, 20:22
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
Daniël... fine for me Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 januari 2015, 11:54
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
JOL252 schreef:
Weet hoe je date:

- Ruim je troep op (rond je vorige relatie goed en correct af) want een ander breekt zijn benen erover.

ik zou zelfs echt aanraden niet uit te zien naar een nieuwe start als je oude troep niet is opgeruimd. wil niet zeggen dat er nog wat pijn kan knagen, maar dat kan een ander niet voor je oplossen, daarmee moet je zelf bepalen wanneer je dat zelf onder controle hebt.

- Wees duidelijk (communiceer en praat).

Deze is echt we de belangrijkste, en zeker transparant zijn, maw zorg dat je niet anders voordoet dan je bent. Geeft nadien veel complicaties.

- Geen ouwe koeien problematiseren (over de keuzes die een ander in zijn of haar leven heeft gemaakt mag je vragen stellen maar geen oordeel uitspreken).
- Angst is een killer (reken af met spoken die niet bestaan).
- Geef jezelf en de ander een eerlijke kans.
en misschien ook een hele belangrijke:
- GROW UP Kussende smiley !!! Lachende smiley


Veel dank.

Liefs,
Jol


Laatst aangepast door
LIEN529
op vrijdag 9 januari 2015, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 7 januari 2015, 18:30
BerichtOnderwerp: Weet hoe je date-oproep
 
Het blijft hier wel ook een gemis dat de ruimte om te chatten niet meer werkt.
Ik heb het idee dat profiellezen al een hele boel uitsluit om te kunnen communiceren.
Zoals sommigen hier aankaarten ja, is gezellig kletsen al gelijk de uiting dat je aan iemand vast zit of zo?
Is iedereen hier alleen maar gericht om te slagen in daten of is vriendschap met gelijkgestemden ook al niet meer mogelijk.
Ok, ik ben van België en voor een Fries lijkt dat aan de andere kant van de wereld, maar kan je daarom eens niet gezellig een praatje hebben?
Ik heb steeds gedacht dat Nederlanders wat ruimer en openhartiger waren, maar ik vind daar weinig van terug hier.
Alleen de chatroom was vroeger een gezellige boel Knipoog smiley
En we missen ook de uitjes die Hannah in elkaar stak toch Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 december 2014, 00:08
BerichtOnderwerp: oudjaar in "De Plek"
 
Oudjaar samen doorbrengen
in "De Plek"
In samenwerking met cross Nederland en de alleengaanden van België
voor meer informatie kan je steeds terecht bij lien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 15 oktober 2014, 13:08
BerichtOnderwerp: filmavond
 
Elke 3de zaterdag avond van de maand hebben we filmavond in "De Plek"
Nu op 18 oktober is het weer zover !!!
Inloop ongeveer vanaf 19.00
De film start rond 20.00...
Voor meer informatie? vraag gerust via een mailtje... of bezoek onze website
www.deplek.org
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 6 oktober 2014, 11:58
BerichtOnderwerp: Diner en Woord
 
Elke 2de en 4de woensdag van de maand hebben we diner en Woord in onze "PLEK"
de bedoeling is om samen gezellig te tafelen. een buffetje wordt voorzien om daarna ons te buigen over Zijn Woord.
de bedoeling is ook dat je "zoekenden" kan meebrengen die eens willen proeven hoe we eenheid handen en voeten geven Knipoog smiley
interesse?
kijk ook eens op onze website
www.deplek.org
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 9 maart 2014, 18:42
BerichtOnderwerp: cross café
 
Er hebben zich een 25tal mensen zich opgegeven. er is nog wat plaats over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 27 februari 2014, 14:25
BerichtOnderwerp: cross café
 
zaterdag 22 maart

cross café in Tielen (België vlak bij de grens onder Tilburg)
locatie noemt "De Plek"
Vanaf 17.00
De bedoeling is dat ieder een hapje en een drankje meebrengt.
Een 5 tal euro voor de algemene onkosten van de zaal

ontmoeting van alleen gaanden.
leeftijd zit hier altijd gemiddeld tussen de 30 en de 65
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 27 februari 2014, 14:18
BerichtOnderwerp: Wie je bent in Christus.
 
JANE410 schreef:
Ja, ik lees ze ook elke dag en heb ook het boekje gekocht: wie je bent in Christus om zo steeds meer te beseffen wat mijn identiteit is in Hem.

Vrijdag weer eens naar de conferentie in Zelhem met als thema: Gods tegenwoordigheid geneest!!!!

`k Heb er zin in, zijn altijd zulke fijne dagen

Inderdaad een aanrader
Wilkin heeft via zijn pagina op facebook een hele serie geplaats over dit onderwerp.
Weet alleen niet hoe je dat kan linken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 27 februari 2014, 14:14
BerichtOnderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
 
Het belangrijkste hierin is dat je duidelijk weet hoe je je geleid voelt door Christus...
Alleen geleid door de Heilige Geest in beide personen kan volgens mij dat ontstaan waar je vrede bij ontvangt.
Elk verbond dat ontstaat in dat drievoudig snoer heeft pas kans op echt slagen... wat Hij bij elkaar brengt zal geen mens scheiden.
Laten we bij ontmoetingen steeds eerlijk zijn ten opzichte van onszelf.
Te vaak worden we misleid door regels vanuit onze maatschappij of gewoon simpel door ons ego en eigen belang, ons vlees.

wees ook vooral eerlijk ten opzichte van je scheiding, wat ik bijvoorbeeld met de mijne heb ondervonden, kan ik in mijn schoenen staan ten opzichte van God zelf en heb ik daarin ook mijn tekortkomingen bij Hem gebracht, bereid om ook voor onze eigen fouten de gevolgen te nemen.
Hebben we trouwens ook iets geleerd van het verleden dat mis liep...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 10:22
BerichtOnderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
 
ANNA415 schreef:
heel veel mensen denken te weten wanneer het een probleem is!
Maar als ...
..je weken longontsteking hebt en gewoon doorrookt, denk je het dan te weten?
..je bij een tentfeest drinkt terwijl je medicijnen neemt en door je 'hoeven' zakt, denk je het dan te weten?
..je bij een feest nodig moet plassen maar even vergeet dat je midden in de menigte staat, denk je het dan te weten?
.. enz.

Ik ben niet tegen het drinken van alcohol, maar zij het met mate. Het is ook bewezen dat bv een glaasje wijn positieve gezondheidseffecten heeft.
Roken vind ik wat anders. Daarvan is duidelijk wetenschappelijk bewezen dat het negatieve gezondheidseffecten heeft.


De kern zit nu net in het door hebben dat grensoverschrijdend gedrag van overmaat je geen invulling geeft. Bij dergelijke confrontaties die je hierboven aan geeft gaat er toch een belletje rinkelen, alleen is het misschien niet even boeiend voor iedereen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:29
BerichtOnderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
 
Ik ben van mening dat je inderdaad wel zelf kan weten wanneer je drinken, eten of roken een probleem is in je leven ...
over eten is de bijbel wel duidelijk als het om veelvraat gaat, en met drank al evengoed.
Doch is het stukje in spreuken 31 wel een kleine insteek Knipoog smiley

We hebben vaak diezelfde insteek bij motorminestry...
Ik ben steeds van mening geweest als je op een treffen wilt voorkomen dat je zelf zo'n heilig leven leeft en alles onder controle hebt, dan kan je nog moeilijk ingang vinden als christen dat we net zoals hen gewone mensen zijn...
zelfheiliging werkt niet en je bent er ook geen getuige mee.
Alleen hebben wij Zijn genade mogen ontvangen zonder onze werken (wat voor hen al hopeloos lijkt)
Evangelie brengen heeft geen draagkracht op onze eigen prestaties, zoals gideon al aangaf.
Wat ook weer is, dat ik met een dronken kop mezelf niet volledig onder controle heb met het weten wat ik allemaal te vertellen heb.
Onze verantwoordelijkheid zit wel in het ontoegankelijk maken van de tegenstander om onze opdracht in de war te sturen. Het gaat hier om mensen, die we graag willen vertellen wie Jezus is, en wat Hij doet in ons leven.

Bij elke "te" kan je aannemen dat er iets niet lekker zit in je leven. En dat we onze troost vaak in die dingen zoeken die ons vlees ff zoet maakt... terwijl het gaat om ons welzijn in onze geest. Alleen je vullen met Hem, maakt dat je vlees uiteindelijk met zijn behoeftes en begeerten gaat veranderen in een normaal genieten van...

Lien die graag geniet van een grimbergen met grosseil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:07
BerichtOnderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij
 
Petra heeft het belangrijkste advies al neergeschreven.
Vroeger leek het mij zo een cliché gebeuren, om alles bij Zijn troon te brengen.
Ik dacht, dan is ieder ook klaar met de zorg voor de wezen en weduwen.
Maar na een decennia als alleenstaande moeder door het leven te gaan kan ik ook alleen maar beamen en een boek schrijven hoe Hij inderdaad verbazend in zoveel voorziet.
Als je leert om Jezus overal in te betrekken, in je verlangens, je worstelingen, je verdriet, in alles dus...
Hij zal zeker voorzien in jou nood. Wij kunnen vooral in gebed met je meeleven,

Ik heb trouwens ook moeten leren om niet te denken dat anderen je nood herkennen.
Vaak zien we de nood van een ander in een ander perspectief, en naar onze eigen inzichten wat nood is.
Advies is dan ook om duidelijk in jou omgeving aan te geven waar jou nood hoofdzakelijk om gaat. Waar heb je in de eerste plaats EHBO bij nodig.
God heeft me ook vooral hier in bijzonder gezegend dat ik als alleenstaande niet alles alleen heb moeten opvangen.
Maar ook voor de zorg voor mij, dat ik zonder schuldgevoel eens regelmatig kon bijtanken.

Ook naar Hem mag je duidelijk uitleggen waar je de meeste nood aan hebt voor jou situatie,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 februari 2014, 07:06
BerichtOnderwerp: Ik vraag gebed voor mijn 3 kinderen en mij
 
Petra heeft het belangrijkste advies al neergeschreven.
Vroeger leek het mij zo een cliché gebeuren, om alles bij Zijn troon te brengen.
Ik dacht, dan is ieder ook klaar met de zorg voor de wezen en weduwen.
Maar na een decennia als alleenstaande moeder door het leven te gaan kan ik ook alleen maar beamen en een boek schrijven hoe Hij inderdaad verbazend in zoveel voorziet.
Als je leert om Jezus overal in te betrekken, in je verlangens, je worstelingen, je verdriet, in alles dus...
Hij zal zeker voorzien in jou nood. Wij kunnen vooral in gebed met je meeleven,

Ik heb trouwens ook moeten leren om niet te denken dat anderen je nood herkennen.
Vaak zien we de nood van een ander in een ander perspectief, en naar onze eigen inzichten wat nood is.
Advies is dan ook om duidelijk in jou omgeving aan te geven waar jou nood hoofdzakelijk om gaat. Waar heb je in de eerste plaats EHBO bij nodig.
God heeft me ook vooral hier in bijzonder gezegend dat ik als alleenstaande niet alles alleen heb moeten opvangen.
Maar ook voor de zorg voor mij, dat ik zonder schuldgevoel eens regelmatig kon bijtanken.

Ook naar Hem mag je duidelijk uitleggen waar je de meeste nood aan hebt voor jou situatie,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 20 februari 2014, 12:37
BerichtOnderwerp: ontmoetingen in "De Plek"
 
ELINE392 schreef:
Mooi initiatief, maar....waar vindt dit plaats? Smiley die vol vragen zit Groet, Eline.

Het is me niet zo duidelijk wat ik hier op het forum mag plaatsen of niet...
Het is in ieder geval geen financieel initiatief.
De Plek is gevestigd in België aan de Nederlandse grens.
Vlak bij Turnhout of postcode 2460 Tielen
ongeveer even ver verwijderd van Breda, Tilburg of Eindhoven is dat ongeveer 40 km
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 20 februari 2014, 08:12
BerichtOnderwerp: ontmoetingen in "De Plek"
 
Veel ruimte en een paar enthousiastelingen...
daaruit ontstond de plek.

Zo komen we elke 2de en 4de woensdag bij elkaar om gezamelijk te eten en een stukje bedenking te delen.
Diner en Woord is de formule waardoor we zoveel bijzondere, ontmoetingen mochten ervaren.
ook zijn onze bbq's bij sommigen al een heel bekend gebeuren.
Iedereen is hier telkens welkom

Inbreng van anderen is ook welkom

grtjs lien


Laatst aangepast door
LIEN529
op donderdag 20 februari 2014, 08:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 20 februari 2014, 07:12
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst
 
Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk. En ik kan me voorstellen dat het ook per persoon per schilderij weer verschilt. Sommige naakten stralen erotiek uit en sommigen niet.
]Ik vroeg me af of je ook een bijbelse argumentatie kon vinden voor wel of geen naakot. Maar dat is lastig. Wat mij bevreemd is dat sommige christenen denken dat als iets 'kunst' is, of een bepaalde uiting van 'cultuur' ze uitstijgen boven de bijbelse richtlijnen.

Als je me dan ook duidelijk zou maken welke die bijbelse richtlijnen dan mogen inhouden?
Voor mij is de bijbel vooral de richtlijn over het leven in vlees en geest. En dan moet je ook bereid zijn om eerlijk voor jezelf uit te maken wat het zien van naakt zelf met je doet.

Zo las ik ooit van iemand die op de kunstacademie naakten schilderde en dat kon rijmen met haar geloof omdat, zoals jij zegt, de schoonheid van Gods schepping haar uitgangspunt was. Aan de andere kant behoorde zij tot een strenge orthodoxe kerk waarin zij als vrouw uitsluitend (zwarte) rokken en hoedjes mochten dragen. Dit gaat mijn begrip dan toch een beetje te boven.

Ze kan toch zelf niet naakt gaan rondlopen Knipoog smiley
Nogmaals, wat doet dit met je geest.
Het model of schilderij is niet het punt, maar degene die er niet mee kan omgaan.
Doch, ik ben wel van mening dat het brengen van naakt voor velen een valkuil en struikelblok is en zie ik er daarom ook de noodzaak niet van in om er perse mee naar buiten ten komen.
schilderen van kledij is trouwens veel leuker Knipoog smiley

Loop
Last but not least; de echte naakten hebben toch pas een vlucht genomen toen men odalisken ging schilderen?


Laatst aangepast door
LIEN529
op donderdag 20 februari 2014, 12:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: donderdag 20 februari 2014, 06:53
BerichtOnderwerp: Druk op CM met proefleden.
 
Je hebt hier een punt Thomas,
maar ook zijn we steeds in verandering. Er zijn hier tijden geweest inderdaad waar we respectvolle diepe gesprekken konden voeren. Maar evengoed lol hadden in de chat room.
Het werkt naar beide kanten en ik moet zeggen dat ik hier ook veel, heel veel geleerd heb van het menselijke gedrag.
Hoe we met zoveel verscheidenheid hier met elkaar achter een schermpje kunnen doorbrengen is al wat.
Het bracht evengoed vaak bij velen verdriet en pijn. We zijn nu eenmaal zo anders in onze beleving, niveaus en karakters.
Maar als het goed is leer je hier ook veel van. Vaak kom je hier je spiegel tegen waar je op dat moment blijkbaar mee worstelt.
Of zoals je zegt, ineens leer je ook eens over die kerkmuren heen "anderen" kennen.
en zoals altijd zijn er gelukkig mensen die open staan om andere visies en belevingen eens te toetsen aan die van henzelf, maar ook zijn er jammer genoeg nog een hoop die vastgeroest zijn in hun tradities en inzichten die vaak bekrompen en eenzijdig zijn.
hier vind je de praktijk en realiteit die je in je studieboeken niet terug vindt.
Misschien eens zelf een boek schrijven over cybergedrag bij christenen Knipoog smiley

Ik ben in ieder geval echt content dat er zo een site als deze er ook is om meer te zijn dan een datingsite.
En als we inderdaad in die verscheidenheid ons ego opzij zetten en zoeken naar de essentie van Gods Woord wat betreft naastenliefde, dan kan ook een site als deze een bron van inspiratie zijn.


Laatst aangepast door
LIEN529
op donderdag 20 februari 2014, 07:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 februari 2014, 09:21
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
Ik heb het eigenlijk al lang opgegeven om na te denken over leuk zijn...
Wat ik interpreteer als leuk, lijkt later nu juist een valkuil te zijn...
Merk dat veel mannen en zo ook vrouwen zich anders voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn.
Wat je zelf als leuk ervaart ga je dan ook proberen stand te houden en later ga je gewoon op je bek Knipoog smiley
Wat vind ik nu zelf leuk aan iemands profiel?
Nou voor al die honderden bezoekers in de afgelopen jaren, ik heb zelf veel geleerd uit profielen waar ik zelf niet persé op zit te wachten Lachende smiley
ik verhuis niet naar Friesland of Groningen, ik ga niet uren sporten en bergklimmen enz,
ik ga niet bankhangen en benjispringen...
En belangrijk denk ik dat ik niet alleen maar dien als Martha, ik heb mijn part al gehad, heus... ik hoef me niet meer te bewijzen Knipoog smiley
Nou ... welke "leuke" vent denkt nu zelf dat hij echt alleen maar "leuk"is?
en welke heeft idd het lef om ook eens actief te durven mee debateren...

pet af voor mario,
topie, kan geen profiel tegen op
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 februari 2014, 22:44
BerichtOnderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
 
Ik lees hier nergens dat je ook eens lekker opknapt van de andere partij eens goed te verwennen Knipoog smiley
Je hoeft niet altijd te ontvangen om op te knappen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 18:08
BerichtOnderwerp: Kan je als christen drinken, roken, of überhaupt niet?
 
Het gebruik van je "lichaam is een tempel" staat volgens mij in een andere context, wat niets met roken te maken heeft.
Maar mijn mening is wel dat het er niet uit ziet om te roken, en het geld wat daar aan besteed is zou wel een andere weg kunnen vinden Knipoog smiley
Maar dit geldt evengoed voor niet christenen.
Alles is geoorloofd alleen niet alles is nuttig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEN529 (60)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 29 januari 2014, 18:05
BerichtOnderwerp: Naakt in de kunst
 
LAURA291 schreef:
Hoe ga je als christen om met 'naakt' in de kunst? Kan dat wel of zijn er grenzen? Zo ja; waar liggen die dan? Indien niet: waarom niet?

hoi laura, ik zag in jou profiel dat je je ook met kunst bezig houd. Ikzelf ben ook al mijn hele leven actief in die sector en op dit moment zelfs weer in de schilderafdeling van model en portret.
In theorie hoeft het bijvoorbeeld niet van mij dat naakt moet gebracht worden in kunst, alhoewel als je naar de anatomie kijkt hoe Gods schepping zo mooi kan zijn kijk ik er waarschijnlijk ook anders naar. ik heb geen verkeerd gevoel bij het aanschouwen van naakt, maar ik kan me wel voorstellen dat er anderen dan weer wel problemen mee hebben.
What's in the mind... met andere woorden, wat doet dit met ons vlees als we met naakt bezig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LIEN529
Pagina 1 van 1