ChristianMatch

Forum

Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5893 5894 5895 5896 5897 5898 5899 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 16:26

Thomas en Jane!

Dank voor jullie postings!

Heb veel van jullie geleerd!

Wil nu, idd, eventjes , half jaar oid, aan mezelf werken, ja het schrijven hier hielp me, en ja, en praktijk nu. dingen die ik schreef, zelf toepassen ook. voor zover ik dat niet deed, en nu nog meer.

Iig, ik bedoel, me leven nu op orde, weet precies waaraan ik wil werken.

Kijk, ik kan wel halsoverkop naar Zeeland verhuizen, maar ja, dan weer toeslagen aanvragen al die papierwinkels kan ik niet aan/wil ik nu niet.

Nee, ik ga eerst nog even bijtanken en dan mijn leven (ik weet precies hoe), weer oppikken. Op mijn tempo.

Ja, ik zie me vriend dan niet elke dag, maar ja, ene week drie dagen andere week vier, is al veel.

Zegens, laterz Knipoog smiley en Bedankt! voor jullie bemoedigingen. Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 16:46

Shanita, ook ik wens je een hoopvolle toekomst. Het ga je goed!
En Petra, tot ziens! Ik ben benieuwd hoe lang je wegblijft! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 17:32

ROOS055 schreef:
Misschien moet ik de bedoeling van mijn “preek van de week” een beetje toelichten?
Deze Topic….. is gewoon: …wat napraten over de preek,misschien iets delen van dat wat je mocht ontvangen of kwijt willen van dat wat je moeilijk vond…..?
Geen idee of er behoefte aan bestaat?
Mijn gedachte was: niet iedereen vindt iemand thuis met wie je iets (van jouw zondag) delen kunt en/of wilt.

Ik vind het een goed idee... Ik heb dat inderdaad wel eens, dat je graag even zou napraten maar dan iemand mist om mee na te praten.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 19:01

JANS221 schreef:
Shanita, ook ik wens je een hoopvolle toekomst. Het ga je goed!
En Petra, tot ziens! Ik ben benieuwd hoe lang je wegblijft! Knipoog smiley

Dank je Jans!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 19:19

Is er nog plaats voor Benno L?

Deze predikant in onderstaand schrijven vind ik getuigen van moed

Deze week is er veel ophef over de voor pedofiel veroordeelde Benno L. die nu hij na zijn vrijlating een huis zoekt, wordt opgejaagd en nergens welkom is. Als tegenreactie besloot predikant en theoloog Rikko Voorberg een Facebook-pagina te openen waarop hij Benno L. uitnodigt in zijn straat te komen wonen. Voorberg vindt de discussie over de boze menigten die op L. jagen te vrijblijvend. Alleen het 'afwijzen van volkswoede is niet genoeg', schrijft hij op een speciale Facebookpagina 'Benno L. welkom in onze straat.'

Rikko op Facebook: "Als vader van een jongetje van drie durf ik dit niet zo goed te zeggen, omdat de Leidenaren ook niet gek zijn. Toch geloof ik er niet in. In de woede en het verzet. Het afkeuren van de volkswoede is niet genoeg. Er moeten genoeg mensen zijn die zeggen: 'welkom in mijn straat' - desnoods met angst om het hart. Zelfs het opzetten van deze pagina kostte me de grootste moeite. En het is maar zo'n klein gebaar. Daarom is 't ie er nu. Omdat we ook deze symboliek misschien wel nodig hebben."

Tegenover Trouw zegt de theoloog: "'??Ik heb flink geworsteld met de vraag of ik dit wel moest doen. Volgens mij sta ik dichter bij de woedende menigten dan ik wil toegeven. Toch doe ik deze oproep. De ophef over Benno L. deed me denken aan wat de theoloog Stanley Hauerwas ooit zei over christenen die protesteerden bij abortusklinieken: je moet je mond houden zo lang je niet bereid bent om de zorg van het kind op je te nemen."

Voorganger Jan Wolsheimer schrijft op zijn blog ook over de situatie: "Ik geloof niet in volksoproer als medicijn voor kapotte mensen, noch geloof ik in Facebook likes. Het is me net iets te simpel. Het doet me denken aan het verhaal van de blindgeborene uit Johannes 9. De leerlingen van Jezus gebruiken de situatie van deze man om een theologisch punt te maken: “Wie heeft er gezondigd, hijzelf of zijn ouders”. De man zelf is louter een objectles voor het gesprek over grote zaken, zonder dat één van de leerlingen een vinger uitsteekt. Jezus reageert anders. Hij veegt de vloer aan met het simplisme van de leerlingen en geneest de blindgeborene. Jezus verbindt zich terwijl de leerlingen slechts willen “liken” of “disliken”. Benno L. is een objectles geworden van ons denken. Zijn we voor of tegen? In hoeverre is genade ook beschikbaar voor daders van seksueel misbruik?"
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 20:38

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 23 februari 2014, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 22:03

Quote post Jane:

In hoeverre is genade ook beschikbaar voor daders van seksueel misbruik?"

Mijn mening: in zoverre als ze toegeven en spijt betuigen.

En: Hoeveel mensen stoppen met misbruik zodra het kind gaat 'praten', rond het 5de levensjaar?

Hoe groot is dan de schade? Hoeveel mensen herinneren zich niets en hebben wel alle symptomen? En kunnen het niet plaatsen zodat ze voor gek worden verklaard, ik ken iemand die kreeg pas op zijn 29 zijn/haar geheugen terug, omtrent dat gebeuren voor haar/zijn 5de, mbv een psycholoog....
Hoeveel mensen zeggen niet, 'je kan alles doen als de politie er maar niet achter komt?'

En dan, mag je blij zijn als je er met de genade Gods een keer uitkomt en alsnog gelukkig kan worden.

Zegens!

Ps: En toegeven als je toch al betrapt bent, nee dat bedoel ik niet, toegeven als alleen het slachtoffer zich het herinnert en je ermee confronteert, en dan spijt hebben en er alles aan doen in je vermogen om het goed te maken...dát is pas dapper...(en niet juist het tegenovergestelde doen...)

De slachtoffers van B. hebben iig, nog hun ouders, wat als een van de ouders dader is? Naar wie moet je dan, wie troost en helpt je dan?

Behalve gemeentes die zéggen van dat jij moet vergeven en wel nu meteen?

Het is geen overtreding, het is een misdaad....(als men met teksten komt van dat je mensen hun overtredingen moet vergeven....

Komt bij, zoiets is een proces wat niet in een leven hoeft en kan worden volbracht.

Gelukkig, God is rechtvaardig en kom je er als slachtoffer niet uit in dit leven dan wel in de Hemel.

S. sommige mensen beseffen niet wat voor een schade seksueel misbruik aanbrengt door (een van de) ouders, juist in de 1ste levensjaren.

Maar ja, we leven in een gebroken wereld, waar dit een aspect is van de ellende, misbruik(met name door (een van) de ouders) en onbegrip en moeten vergeven, met alle schade van dien.

Daarom nogmaals: Gods Zegen voor alle slachtoffers waarvan dan ook, dat ze een punt in hun leven mogen bereiken dat ze kunnen zeggen 'ik ben eruit'.

Het ga jullie goed, nogmaals Bedankt, iedereen, voor de fijne goede en leerzame tijd hier. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 22:22

JANE410 schreef:
Is er nog plaats voor Benno L?

"

Fraaie posting, Jane. Het is een consequent doorgevoerde christelijke opstelling. Maar Gij geheel anders, toch een kerntekst in de Bijbel, komt hier goed naar voren. Mooi staaltje van inclusief denken ook.

Toch moet er wel evenwicht zijn. Kindermisbruik mag nooit en moet ten allen tijde worden voorkomen of tegengegaan.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 23 februari 2014, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: zondag 23 februari 2014, 23:18

@ Shanita,

Shanita, ik wil jou niet kwetsen, begrijp ook jou kant heel goed. Ik ben God zij dank zelf nooit slachtoffer geweest. Misschien zou ik dan niet zo reageren, dat ik deze predikant wel moedig vindt.

Ik vind het verschrikkelijk wat deze Benno L heeft gedaan, ja wie niet laat dat duidelijk wezen. Zo iemand is ziek of gestoord, ja moeilijk te bevatten waarom deze mensen kwetsbare kinderen dit aandoen. Maar bij God kan er altijd vergeving zijn als je berouw hebt.

Iemand zei eens: stel dat Hitler op zijn sterfbed zijn zonden had beleden, oprecht berouw had betoond en Jezus aangenomen had, dan zou hij in de hemel mogen komen.

`k Wilde dit nog even zeggen, zijn zulke moeilijke kwetsbare dingen.

Zegens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 06:49

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Shanita, ik wil jou niet kwetsen, begrijp ook jou kant heel goed. Ik ben God zij dank zelf nooit slachtoffer geweest. Misschien zou ik dan niet zo reageren, dat ik deze predikant wel moedig vindt.

Ik vind het verschrikkelijk wat deze Benno L heeft gedaan, ja wie niet laat dat duidelijk wezen. Zo iemand is ziek of gestoord, ja moeilijk te bevatten waarom deze mensen kwetsbare kinderen dit aandoen. Maar bij God kan er altijd vergeving zijn als je berouw hebt.

Iemand zei eens: stel dat Hitler op zijn sterfbed zijn zonden had beleden, oprecht berouw had betoond en Jezus aangenomen had, dan zou hij in de hemel mogen komen.

`k Wilde dit nog even zeggen, zijn zulke moeilijke kwetsbare dingen.

Zegens Knipoog smiley

Hai Jane,

Je kwetste me juist niet...

Ik bedoelde, deze man heeft iig bekend, zei het dan misschien dat ie wel moest, omdat ie betrapt was...En ik kan de predikant wel begrijpen ook zelfs.

Ik bedoelde juist de slachtoffers die niets kunnen bewijzen. en degene die zich niets kunnen herinneren, niet iedereen krijgt zijn herinnering terug uit zijn eerste jaren. En kunnen dan dingen niet plaatsen.
Eigenlijk bedoelde ik dus degene die hun eigen kinderen misbruiken in de eerste kinderjaren....en stoppen als zo'n kind begint te praten...

Deze kinderen hebben iig nog ouders die hun troosten waar ze terecht kunnen. Ik bedoelde wat als de dader iemands eigen ouder is..én in de eerste levensjaren? Dat dat nog veel erger is(zo mogelijk dan). Snappie? Ja, moest me nog even van het hart voordat ik grijs ben, dacht ik zal dat om middernacht al zijn.

Dus nee, jij kwetste niemand!!!! Ik voegde iets toe aan deze 'problematiek'. Das alles!

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 24 februari 2014, 06:53
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 08:10

SHANITA130 schreef:
Deze kinderen hebben iig nog ouders die hun troosten waar ze terecht kunnen. Ik bedoelde wat als de dader iemands eigen ouder is..én in de eerste levensjaren? Dat dat nog veel erger is(zo mogelijk dan). Snappie? Ja, moest me nog even van het hart voordat ik grijs ben, dacht ik zal dat om middernacht al zijn.

Dus nee, jij kwetste niemand!!!! Ik voegde iets toe aan deze 'problematiek'. Das alles!

Zegens!

Ik mag het voor ze hopen, Shanita. Wat als dat niet zo is? Dan is de ramp ook niet te overzien. Laat staan dat ik niet de vergelijking aan zou durven gaan wat erger is.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 februari 2014, 08:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 11:47

JOL252 schreef:
Ik mag het voor ze hopen, Shanita. Wat als dat niet zo is? Dan is de ramp ook niet te overzien. Laat staan dat ik niet de vergelijking aan zou durven gaan wat erger is.

Ik ga ervanuit dat de meeste ouders hebben, daar het, wat ik denk, en hoop, nog steeds uitzonderingen zijn die geen ouders, of dan iig liefhebbende medewerkers van een tehuis.

Als dat niet zo is, ja, dan is de ramp dus zeker niet te overzien, dat wou ik ook zeggen over kinderen voor hun 5de misbruikt en als ze gaan praten, dan stopt de dader.....

Laat ik het anders zeggen, ben ook zo onhandig in dingen formuleren soms...'Het is te hopen dat ze liefhebbende ouders hebben, en therapie krijgen, hoe vroeger hoe beter.

Dan zijn ze er minder slecht aan toe als kinderen waarvan het misbruik door de eigen ouder(s) rond het 5de levensjaar stopte, en die er dan, normaal gesproken, nooit achter zullen komen...alleen bij toeval...rond hun 30ste bijvoorbeeld, dan is de intelligentie het hoogst.
Maar die dan wel alle symptomen van misbruik hebben.

Minder slecht aan toe, dus nog steeds niet te overzien.

Het heet niet voor niets, dat je dan levenslang hebt...

Er is een docu over zedendelinquenten die hun straf en tbs erop hebben zitten en niet meer naar buiten wíllen omdat ze geen slachtoffers meer willen maken, daar zijn faciliteiten voor...Nog even een noot bij de film, een jongen wou graag terugkeren, enkele anderen die zeiden ook, ze willen niet de maatschappij terug in, omdat ze zichzelf een gevaar vinden.
Een man zei ook, dat hij het ergste vond van wat dat hij deed, dat het hetzelfde was wat anderen bij hem deden...(zijn misdrijf dus) familie bij en met hem een afreageren dus...

Als ik hem vind zet ik ff de link.
Ik bedoel hiermede, voor deze gasten heb ik wel respect...

Link: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/documentaire/l/ncrv-dokument-longstay.html?playurn=urn:vpro:media:program:6010720

ps: Er staat dat ze nooit vrij komen, doch gedurende de uitzending krijg ik de indruk dat ze niet wíllen vrijkomen, behalve een jongen, vandaar mijn tekst boven de link.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 24 februari 2014, 15:45
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:02

SHANITA130 schreef:
Het heet niet voor niets, dat je dan levenslang hebt...

Kleine kanttekening Knipoog smiley Er wordt in de social media maar ook op straat rond Benno L. behoorlijk wat aan stigma rond gestrooid: én de pedofiel die nooit te genezen is én de slachtoffers die levenslang hebben en voor hun leven verwond/beschadigd zijn.

Ik heb met beide stigma's moeite en dan mopper ik maar gelijk even hier bij de Klaagmuur door, na een week al die etiketten rondgestrooid te krijgen in mijn omgeving. Ik geloof dat de schade aanzienlijk is, de pijn onmetelijk... maar ik geloof ook in herstel tijdens het leven zelf. Er is hoop en er is mogelijkheid controle over je eigen leven terug te krijgen voor zowel dader als slachtoffer.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 24 februari 2014, 12:04
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:12

REGINA565 schreef:
Het gesprek van deze twee baby`s in de baarmoeder over het leven na de geboorte, is een prachtige illustratie van 'leven vanuit geloof'. Ik moet daarbij ook denken aan de tekst uit Hebreeën 11 waar staat 'Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt en het bewijs der dingen, die men niet ziet' (vers 1).

Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die de korte overdenkingen van Wilkin v.d. Kamp volgen op www.2minuten.net. Zelf word ik daar enorm door opgebouwd!

Ja, ik lees ze ook elke dag en heb ook het boekje gekocht: wie je bent in Christus om zo steeds meer te beseffen wat mijn identiteit is in Hem.

Vrijdag weer eens naar de conferentie in Zelhem met als thema: Gods tegenwoordigheid geneest!!!!

`k Heb er zin in, zijn altijd zulke fijne dagen
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 12:24

JOL252 schreef:
Kleine kanttekening Knipoog smiley Er wordt in de social media maar ook op straat rond Benno L. behoorlijk wat aan stigma rond gestrooid: én de pedofiel die nooit te genezen is én de slachtoffers die levenslang hebben en voor hun leven verwond/beschadigd zijn.

Ik heb met beide stigma's moeite en dan mopper ik maar gelijk even hier bij de Klaagmuur door, na een week al die etiketten rondgestrooid te krijgen in mijn omgeving. Ik geloof dat de schade aanzienlijk is, de pijn onmetelijk... maar ik geloof ook in herstel tijdens het leven zelf. Er is hoop en er is mogelijkheid controle over je eigen leven terug te krijgen voor zowel dader als slachtoffer.

Ben ik met je eens Jol, maak het van dichtbij mee, een vriendin die er zo slecht aan toe is geweest in haar leven. Ik heb ook lang gedacht dat het nooit goed zou komen met haar.
Maar God is haar zo aan het veranderen, ze heeft de dader kunnen vergeven, zo mooi om haar herstel mee te maken.
Haar huisarts heeft laats tegen haar gezegd dat hij dit niet bij heel veel mensen ziet gebeuren. Hij was ook onder de indruk van wie zij nu is en wat zij nu voor andere mensen mag betekenen.
Ja, God kan alles ten goede keren ook bij daders
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 15:42

JOL252 schreef:

Ja...ik kijk geen tv...dus maak dat niet mee, ja alleen als iemand anders kijkt pik ik, soms, iets op.

Ik hou ook niet van stigma's ben het helemaal met je eens, er is mogelijkheid je eigen leven terug te krijgen voor dader als slachtoffer.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 16:02

http://www.boublog.nl/2014/01/25/baybasin-praat-met-myra-over-de-vervolging-van-joris-d/

Naar aanleiding van de beschikking van het Hof den Bosch die het OM beveelt om Joris D. strafrechtelijk te vervolgen, heeft Myra een gesprek gevoerd met mr. Baybasin. Volgens hem gaat alle eer naar deze drie rechters, maar vooral naar mr. Adèle van der Plas. Zij verdedigt niet alleen hem, maar ook de twee Turkse mannen die zeggen dat ze als kind door Joris D. zijn verkracht en andere slachtoffers van kindermisbruik door Joris D.. Dit alles doet ze belangeloos en gratis!

Daarna gaat het gesprek over de laffe manier waarop de pers al deze jaren is omgegaan met deze zaak. Besef ook dat Baybasin zelf in 2007 zo moedig was om aangifte te doen tegen Joris D., terwijl hij als machteloze gevangene was overgeleverd aan de grillen van deze hoogste topambtenaar van Justitie. Voor deze daad mogen we Baybasin wel dankbaar zijn, want met zijn aangifte haalde hij de zaak Joris D. uit de doofpot!

Vervolgens praat Baybasin even over Micha Kat. Hij heeft veel kritiek op Micha, omdat deze vaak zonder enig onderzoek de meest wilde berichten de wereld in stuurde. Vandaar dat Baybasin en mr. Adèle van der Plas niet meer met hem willen samenwerken. Misschien moet Micha daar zelf even naar luisteren, want dat anderen liever niet met hem willen samenwerken komt door zijn eigen onverantwoordelijke gedrag. Maar, zoals Baybasin letterlijk zegt: “De honden blaffen en de karavaan trekt altijd verder!”

Vanaf minuut 22 gaat het over het Internationale Aanhoudingbevel dat ten grondslag zou liggen aan de arrestatie van Baybasin in 1995, maar dat IAB lijkt helemaal niet te bestaan. Ton Hofstede van Het Haagse Complot heeft met een beroep op de Wet Openbaarheid Bestuur geprobeerd om dat IAB boven water te krijgen, maar bij “Veiligheid en Justitie” kan niemand het vinden. Als het IAB niet blijkt te bestaan, dan is die aanhouding illegaal, een duidelijke vorm van wederrechtelijke vrijheidsberoving. De vraag is dan, wie verantwoordelijk was voor deze illegale arrestatie.

Baybasin legt vervolgens uit wat er gaande was aan geheime afspraken tussen Nederland en Turkije en wat de rol van Demmink daarin was. Dit alles maakte deel uit van de strijd tegen de Koerdische vrijheidsbeweging, waarvan Baybasin een belangrijke en vreedzame representant was. Demmink was op dat moment lid van een internationale commissie die het “Koerdenprobleem” besprak. Maar zelfs als deze commissie vergaderde in Ankara, was Joris D. naar eigen zeggen sinds 1985 nimmer in Turkije. Of toch wel…

Vervolgens vraagt Myra naar mr. Vladimiroff, de advocaat die Baybasin ooit zou hebben verdedigd en daar ook voor werd betaald. De informatie die hij aldus van Baybasin ontving, misbruikte hij om Joris D. te helpen! Mr. Vladimiroff maakte ook deel uit van de commissie Buruma, waar hij het onderzoek naar de getuigen in Turkije frustreerde. Op dit moment is hij zelfs de advocaat van Joris D.! Deze belangenverstrengeling is illegaal en riekt naar oplichting. Baybasin heeft daarover een klacht ingediend en daarvan aangifte gedaan.

De laatste 10 minuten is Baybasin openlijk boos op alle mensen die deze cover-up zo lang in stand hielden. En deze woede betreft bepaald niet alleen zijn eigen lot, maar hij is woedend op de pedofielen die weerloze kinderen verkrachten en op de mensen die het mogelijk maken dat deze onmensen zo lang hun gang konden gaan. Baybasin is meestal heel vriendelijk en beleefd, een hoffelijke man met goede manieren. Maar ik ben blij dat hij, nu Joris D. zal worden vervolgd, eindelijk zijn hart kan luchten!

Aanstaande dinsdag is er een openbare hoorzitting in de rechtbank van Den Haag, waar Baybasin volgens de wet het recht heeft om te worden gehoord. Het gaat over het WOB-verzoek van Ton Hofstede, om inzage in het IAB waarop Baybasin ooit werd gearresteerd. Helaas zit Justitie een beetje met deze zaak verlegen, want dat IAB is nog altijd zoek! Nu willen ze de zitting graag besloten houden. Het is nog maar de vraag of Baybasin naar Den Haag mag komen om te worden gehoord, want hij zit nog altijd in de gevangenis. Maar Justitie moet zich houden aan de wet. Laten we ons daarom allemaal houden aan de wet: kom naar de openbare hoorzitting a.s. dinsdag in Den Haag!

Baybasin about Demmink 25 january 2014 duurt 45 minuten.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 18:11

Huh Smiley die vol vragen zit Sinds vandaag match ik met een vrouw. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een man. En dat heb ik ook aangegeven bij de matchcriteria. Hoe kan dit?

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 24 februari 2014, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 18:38

Bij de demonstratie in Leiden, zag je de frustratie ook af van de gezichten die meeliepen en die nogal het een en ander hadden aangekondigd bij P en W. De opkomst was gering, 150 tot 200 man. Die 95 procent medestanders die ze zouden hebben, liepen in ieder geval niet mee. Ik zou deze in mijn ogen toch wat onaangename demonstranten eigenlijk ook niet zo graag als buren hebben, als ik eerlijk ben.

Thomas, die het voor de verandering eens met Fred Teeven eens is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 24 februari 2014, 19:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 20:18

Maandag 24 februari, Johannes 9: 24 – 41; Domheid die pijn doet.

Als de blindgeborene op straat wordt gezet, wordt hij gelukkig snel op straat wordt gezet, wordt hij gelukkig snel opgevangen door Jezus. Jezus maakt zich aan hem bekend, waarop hij vrijwel meteen zegt: ‘Ik geloof, Here!’ Een ontroerend eenvoudige geloofsbelijdenis. Hij kent Jezus eigenlijk nog nauwelijks, maar gaandeweg neemt hij het steeds beslister voor Jezus op. ‘Wat dat voor man is weet ik niet, zegt hij, wel weet ik dit: ik was blind en nu ziek ik!’ En als de Farizeeën vervolgens beginnen te schelden, wordt hij nog vrijmoediger! Dan zegt hij iets als: heeft Mozes dan wel eens blindgeborene genezen? Hierop zeggen ze: ‘Man, wat weet jij met je blinde ogen van God? Over jouw geboorte hing weinig zegen des Heren! Jij bent totaal in zonden geboren!’
Die opmerking moet de man diep pijn gedaan hebben. Wat kunnen mensen soms intens lelijke dingen zeggen. Soms uit domheid, vaak met opzet. Alleen maar om je pijn te doen, omdat je in God gelooft. En ze keren je de rug toe. Gelukkig: Jezus laat je niet alleen op de straat. Opeens staat Hij voor de man. ‘Kijk eens goed, zegt Hij. Kijk eens…’
Here, ik geloof! U bent het. Mijn Here en mijn God!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: maandag 24 februari 2014, 22:40

JANS221 schreef:
Huh Smiley die vol vragen zit Sinds vandaag match ik met een vrouw. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een man. En dat heb ik ook aangegeven bij de matchcriteria. Hoe kan dit?

Ach, ik werd gelinct aan een man die een man zocht?! En ook mijn voorkeur gaat toch heel duidelijk uit naar een man. Vorig jaar werd ik nog gematcht aan een man in een relatie. Dus ik denk dat de computer af en toe in de war is. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 07:24

JANS221 schreef:

CM wordt gewoon hip Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 09:09

Stadium van mailen voorbij, we bellen nu.

maar daten ? Wel voorgesteld maar geen reactie.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 09:22

NATASCHA642 schreef:
Stadium van mailen voorbij, we bellen nu.

maar daten ? Wel voorgesteld maar geen reactie.

Huh, geen reactie? Misschien heeft hij wat meer tijd nodig? Maar dat kan hij dan toch gewoon aangeven lijkt mij.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 10:48

Sommige mensen vullen hun geslacht per ongeluk verkeerd in op hun profiel. Na verloop van tijd ontdekken ze dat of worden ze daar door anderen op gewezen. Via ons wordt dit dan gewijzigd.

Ondertussen zijn er soms al matches gemaakt, die dus niet kloppen. De kans is groot dat degene met wie je een match had nu opeens een man of vrouw geworden is Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 16:54

CHRISTIANMATCH schreef:
Sommige mensen vullen hun geslacht per ongeluk verkeerd in op hun profiel. Na verloop van tijd ontdekken ze dat of worden ze daar door anderen op gewezen. Via ons wordt dit dan gewijzigd.

Ondertussen zijn er soms al matches gemaakt, die dus niet kloppen. De kans is groot dat degene met wie je een match had nu opeens een man of vrouw geworden is Lachende smiley

OK, maar mag ik dan toch nog even eigenwijs zijn? (ja, ik ben een vrouw Engeltje smiley ) Ik kan nooit een match hebben met een man die per ongeluk invult dat hij vrouw is en dus een profiel van een vrouw heeft, want bij matchcriteria heb in ingevuld dat ik een man zoek. Wel zou ik kunnen matchen met een vrouw die per ongeluk ingevuld heeft dat ze een man is en dus het profiel van een man heeft.
Wie het nog begrijpt mag het zeggen!

Pff….Stel dat ik ga daten, hoe weet ik dan zeker dat de man met wie ik ga daten ook echt man is? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 18:12

JANS221 schreef:
OK, maar mag ik dan toch nog even eigenwijs zijn? (ja, ik ben een vrouw Engeltje smiley ) Ik kan nooit een match hebben met een man die per ongeluk invult dat hij vrouw is en dus een profiel van een vrouw heeft, want bij matchcriteria heb in ingevuld dat ik een man zoek. Wel zou ik kunnen matchen met een vrouw die per ongeluk ingevuld heeft dat ze een man is en dus het profiel van een man heeft.
Wie het nog begrijpt mag het zeggen!

Pff….Stel dat ik ga daten, hoe weet ik dan zeker dat de man met wie ik ga daten ook echt man is? Verraste, verbaasde smiley

Ik zou gewoon voor de zekerheid tijdens zo'n date het lijstje erbij houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan maar afvinken.... Lachende smiley Dan zie je vanzelf waar je uitkomt, bij de man of bij de vrouw...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 19:00

ANTA961 schreef:
Ik zou gewoon voor de zekerheid tijdens zo'n date het lijstje erbij houden met de verschillen tussen mannen en vrouwen. En dan maar afvinken.... Lachende smiley Dan zie je vanzelf waar je uitkomt, bij de man of bij de vrouw...

Waar zijn die lijstjes te krijgen...... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANTA961

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 19:03

ANNETTE050 schreef:
Waar zijn die lijstjes te krijgen...... Geschokte, onthutste smiley

die kwam ik hier bij een ander topic tegen. Ik wist van het bestaan ook niet af voor die tijd...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 februari 2014, 20:12

Dinsdag 25 februari, Johannes 10: 1 – 10; Stal uit, stal in.

Voor ons gevoel zijn alle schapen hetzelfde. Wij onderscheiden slechts witten en zwarte schapen. Jezus echter vertelt van een herder die elke schaap bij naam kent. Dat is heel apart. Je denkt algauw: schapen zijn kuddedieren. Die hebben geen naam, hooguit een nummer. Een schaap is daarom ook niet het dier van mijn voorkeur om mee vergeleken te worden. Maar zo kijkt Jezus, de Goede Herder, niet naar ons. Elk schaap kent Hij bij naam. En roept Hij bij naam. Ieder mens is er een en ieder mens is Hem zeer kostbaar.
De Goede Herder is ook een wijze herder. Hij houdt de schapen bijvoorbeeld niet uit veiligheidsoverwegingen heel de dag in de stal. Hij leidt ze juist de stal uit, de wijde wereld in. Of dat niet heel riskant is? Zeker! Want buiten de stal kun je van alles meemaken. Het leven is geen schoolreisje. Je komt van alles tegen wat je liever niet was tegengekomen. Maar gelukkig: er loopt een Herder voor je uit. Hij kent je naam. Hij gaat voor je uit! Blijf bij Hem en izjn: er loopt een Herder voor je uit. Hij kent je naam. Hij gaat voor je uit! Blijf bij Hem en zijn kudde. Hij weet de weg. En aan zijn eind ook de weg de stal in!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5893 5894 5895 5896 5897 5898 5899 ... 6194 Volgende
Pagina 5896 van 6194