Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 2 maart 2014, 19:51
|
|
|
JOL252 schreef: | Toedeloe, Nederlandse vrijheid van meningsuiting. |
Als je als universiteit inhoudelijk achter de inhoud van een proefschrift staat doet een verwijzing naar God in een dankwoord daar toch niets aan af? De kwaliteit van een persoonlijk dankwoord hoeft toch niet wetenschappelijk beoordeeld te worden?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 2 maart 2014, 19:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: zondag 2 maart 2014, 19:54
|
|
|
De mantel heb ik omgeslagen mijn zorg voor jou staat klaar ik wil je helpen dragen al is het soms een klein gebaar
Mijn mantel leg ik om je heen met mijn zorg verwarm ik jou zo blijf je op de been verdwijnt een muur al gauw
De muur waarachter jij verdween omdat je nooit meer buiten was wordt nu je weg van steen je blik weer helder als het glas
De liefde wil ik daarmee tonen de liefde die ik kreeg van God en samen zo de aard bewonen samen dragen , dat is Zijn gebod.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 maart 2014, 20:36
|
|
|
Zondag 2 maart, Lucas 13: 10-21; Losmaken en oprichten.
Een ‘geest van zwakheid’, wat is dat? Dat betekent dat iemand innerlijk geen enkele weerstand meer heeft. Iemand die heel dun in z’n vel zit en heel dun in z’n ziel. Soms zo erg, dat zelfs het eigen lichaam iemand te veel is. Men komt soms in een rolstoel terecht zonder aanwijsbare lichamelijke oorzaak. Alles drukt en deprimeert. Zo beschrijft Lucas, zelf arts, de vrouw in dit verhaal. Ze is in de synagoge, waar Jezus voorgaat. Maar liefst achttien jaar lang zit ze totaal vergroeid en verkromd op haar stoel. Heel de dag letterlijk met haar gezicht naar de grond, als het ware gebonden aan de donkergekleurde aarde. Als Jezus haar ziet, stopt Hij direct met zijn preek. Hij loopt naar haar toe en richt haar op. Meteen begint zij te zingen. Mooi, zeg je misschien. Maar had Jezus niet even kunnen wachten tot na de sabbat? Nee! Juist op de sabbat wil God zich laten kennen. Bewogen met elk mens, in het bijzonder met wie gebonden is of neergedrukt door een zwakke geest. Losmaken wil God en oprichten en je innerlijk sterk maken. Juist op de sabbat. Nog altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 2 maart 2014, 20:53
|
|
|
Poetin moest vandaag met mama Merkel bellen. Ze heeft heel erg op hem gemopperd, ze was niet boos maar wel heel erg verdrietig dat hij zo stout is geweest. Poetin zei, dat hij wil dat de Oekraïners met hem spelen maar mama Merkel heeft heel duidelijk dat Oekraïne zelf mag weten met wie ze willen spelen, met hem óf met Europa óf met Amerika. Poetin moet nu van haar nadenken over wat hij gedaan heeft en hij mag niet meer spelen met de vliegtuigjes en de geweertjes uit de Oekraïne, die zijn niet van hem. Vanavond belt ze hem weer, ze heeft heel duidelijk gezegd dat als hij stout blijft hij straf krijgt en een poosje niet met Amerika en Europa mag praten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 2 maart 2014, 23:13
|
|
|
TGWS995 schreef: | Hoi allemaal
Ik zat te denken om het uitje op 29 maart s'middags te organiseren. Maar het bowlen ga ik alleen reserveren als er minimaal 4 mensen mee gaan. Dus laat even je reactie achter als je mee wil.
Groetjes |
ok,zet mij maar op de lijst dan.
gr. Bert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 07:05
|
|
|
TGWS995 schreef: | Hoi allemaal
Ik zat te denken om het uitje op 29 maart s'middags te organiseren. Maar het bowlen ga ik alleen reserveren als er minimaal 4 mensen mee gaan. Dus laat even je reactie achter als je mee wil.
Groetjes |
Kun je even helder neer zetten wat het uitje inhoud? Dus hoe laat is het karten/bowlen Hoeveel kost het waar is het?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 09:23
|
|
|
Lijk me wel belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 16:16
|
|
|
Maandag 3 maart, Lucas 13: 22-30; Een dichte deur.
Op weg naar Jeruzalem doet Jezus diverse steden en dorpen aan. Hij gaat niet snel. Hij weet wat Hem te wachten staat. Ook Jezus heeft duidelijk tijd nodig voor aanvaarding. Op weg naar een kruis loopt niemand hard. Voor theoretische gesprekken is Jezus dan ook niet in de stemming. Als iemand Hem vraagt of ook Hij meent dat maar weinig mensen behouden worden, valt Hij behoorlijk fel uit. ‘Strijd liever zelf om in te gaan,’ zegt Jezus tegen de man die er blijkbaar niet erg bekommerd uitziet. Want de poort is eng en op een bepaald moment is de poort dicht. Ben je dan niet binnen, dan sta je voorgoed buiten. Laat het zover niet komen. Binnengaan kost dus veel strijd. Waarom? Punt 1: het is een smalle poort. Er kan maar één mens tegelijk door. Dat maakt de poort onwillekeurig eng en angstig. Want je merkt, dat geloof een heel persoonlijke kant heeft! Het is ja of nee met God. En punt 2: daardoor neig je tot uitstel. Met de kans dat de deur straks dicht is. Zorg dat je te zijner tijd bij de hemel niet op een dichter deur stuit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TGWS995
|
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 20:48
|
|
|
De tijd weet ik nog niet precies maar het zal ieder geval s'middags worden. Ik wil eerst weten of er genoeg animo is voordat ik ga kijken of er plek is om te reserveren. Karten en bowlen in HUIZEN
kartbaan is http://coronel1-px.rtrk.nl/categorie/81/karten.html
12 min karten voor €15,95. Je zit dan wel tussen andere personen. Je kan ook met een klein groepje karten en dat is met minimaal 6 personen en inclusief eten het is dan drie keer karten en met eten voor €57,50 per persoon.
Bowling maximaal 6 personen per baan voor €23,00 http://www.bowling-huizen.nl/openingstijden-tarieven
Ik hoop dat dit wat duidelijker is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 21:54
|
|
|
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de 40 dagentijd invullen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 3 maart 2014, 22:47
|
|
|
ANTA961 schreef: | Ik ben erg benieuwd hoe jullie de 40 dagentijd invullen. |
Het heeft me altijd heel erg verbaasd, dat er zo serieus wordt omgegaan met de 40 dagen tijd, ook in het onderwijs. Zover ik weet komt het voort uit een Roomse traditie en is totaal niet Bijbels gefundeerd......
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 3 maart 2014, 22:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 06:42
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het heeft me altijd heel erg verbaasd, dat er zo serieus wordt omgegaan met de 40 dagen tijd, ook in het onderwijs. Zover ik weet komt het voort uit een Roomse traditie en is totaal niet Bijbels gefundeerd...... |
Of het bijbels gefundeerd is of niet vind ik niet eens zo heel erg belangrijk voor mezelf. Ik heb gemerkt dat ik het prettig vind en dat het goed voor me is om een poosje wat bewuster te leven en me meer op God te richten. En deze tijd is daar wat mij betreft goed voor. Bewust toeleven naar Pasen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 07:11
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het heeft me altijd heel erg verbaasd, dat er zo serieus wordt omgegaan met de 40 dagen tijd, ook in het onderwijs. Zover ik weet komt het voort uit een Roomse traditie en is totaal niet Bijbels gefundeerd...... |
Op zich is het niet zo'n vreemde traditie om naar Pasen toe te leven. Jezus deed dat ook. Tuurlijk vanaf Zijn geboorte al, maar je ziet op het laatste dat dat steeds intensiever wordt, met name in zijn preken. Waar die 40 dagen vandaan komt kan ik niet zo weer vinden, misschien wel uit Lucas 4.
Ik denk dat het niet misplaatst is dat christenen wat meer naar Pasen toe leven dan niet christenen. Dat we stilstaan (stap voor stap) wat Jezus voor ons heeft gedaan.
Vasten kan ook in de vorm van, minder of niet tv kijken (waardoor je meer tijd om te bidden hebt), ff geen alcohol of een sigaret, geen chocola . Of wat dan maar ook wat je zelf heel moeilijk los kan laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 07:12
|
|
|
O ja. Woensdag (Aswoensdag) begint de vastentijd. Dat is 46 dagen naar Pasen toe, maar... de zondagen telden traditioneel niet mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 12:46
|
|
|
Vorig jaar heb ik in de veertigdagen tijd het boek gelezen: Het wonder van het kruis (wilkin vd Kamp)
Waarin de laatste achttien uur voor Jezus sterven wordt beschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 12:52
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 13:06
|
|
|
Ook in België :
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 16:37
|
|
|
JANE410 schreef: | Vorig jaar heb ik in de veertigdagen tijd het boek gelezen: Het wonder van het kruis (wilkin vd Kamp)
Waarin de laatste achttien uur voor Jezus sterven wordt beschreven |
Dat hoor ik van meer mensen. Kun je het me aanraden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 17:51
|
|
|
Anta, ik kan het je zeker aanraden, ikzelf was erg onder de indruk van dit boek.
Overzicht van de 7 wonderen van het kruis
Het eerste wonder van het kruis (vergeving) Druppels bloed in Gethsemanè
Het tweede en derde wonder van het kruis (verlossing en reiniging) De mishandelingen
Het vierde wonder van het kruis (genezing) De geseling
Het vijfde wonder van het kruis (bevrijding) De doornenkroon)
Het zesde wonder van het kruis (verzoening) De kruisiging
Het zevende wonder van het kruis (wedergeboorte) De speer in zijn zij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 18:29
|
|
|
Een traditie is een oude gewoonte van een groep mensen. Zo is het Sinterklaasfeest een traditie. Ook zijn er kerkelijke tradities. Tradities die je overneemt omdat het nu zo eenmaal hoort, zijn leeg en zinloos. Maar niet alle tradities in kerkelijk Nederland hoeven een negatieve klank te hebben. Tradities kunnen je helpen in je zoektocht naar God, tradities kunnen je geloof levend houden en je inspireren.
Voor veel christenen is de Veertigdagentijd een periode van vasten, inkeer, bezinning en gebed ter voorbereiding op Pasen. In de Veertigdagentijd op weg naar Pasen kun je stil staan bij wat je beweegt. Je bezinnen op het leven, op je leven, je bezinnen op je omgang met je naaste. Het getal veertig is in de Bijbel een getal dat staat voor voorbereiding, verwachting en verandering. Jezus was veertig dagen in de woestijn en de woestijntocht van het Joodse volk duurde veertig jaar. De woestijn staat symbool voor iets droogs en dors, voor tijden van eenzaamheid en verdriet, tegenslag of gemis. Zo staan we stil bij het lijden van Jezus en het lijden van mensen, je naaste dichtbij of ver weg.
Hoe je het vasten, bezinning, stil worden etc. vorm geeft kan voor een ieder anders zijn, ik zelf hou erg van muziek, de Mattheus Passion kun je natuurlijk het hele jaar beluisteren, maar juist in de Veertigdagentijd krijgt deze muziek een extra dimensie.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen ervaren wat rust is, wat stilte zegt, wat leegte doet...
Meer nog dan anders in deze veertig dagen beseffen: geven en delen is meer van de mens dan hebben en halen.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen bereid om los te laten wat overbodig is en bij de kern van ons leven te komen: om mens en wereld alle leven op aarde in ere te houden.
Bidden - meer nog dan anders.
( Peer Verhoeven)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 19:09
|
|
|
JANS221 schreef: | Meer nog dan anders in deze veertig dagen ervaren wat rust is, wat stilte zegt, wat leegte doet...
Meer nog dan anders in deze veertig dagen beseffen: geven en delen is meer van de mens dan hebben en halen.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen bereid om los te laten wat overbodig is en bij de kern van ons leven te komen: om mens en wereld alle leven op aarde in ere te houden.
Bidden - meer nog dan anders.
( Peer Verhoeven)
|
Zo ervaar ik het vaak wel. Prachtig verwoord in dit gedicht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTA961
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 19:15
|
|
|
prachtig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 20:21
|
|
|
Dinsdag 4 maart, Lucas 13: 31-35; Een hard verwijt.
Enkele Farizeeën waarschuwen Jezus nadrukkelijk voor koning Herodus. Blijkbaar waren dus ook enkele die Jezus wel mochten. ‘Ga zo snel mogelijk van hier weg.’ zeggen ze. ‘Zo meteen loopt het met U net zo dramatisch af als met Johannes de Doper.’ Maar Jezus is niet bang voor Herodus. Over een paar dagen zal Hij het gebied van Herodus trouwens alweer te verlaten hebben. Nee, niet Herodus, maar Jeruzalem houdt Hem bezig. Daar zijn al vele profeten van God gedood. Op dit punt kende Jeruzalem een beschamende traditie van verblinding en arrogantie. Van afwijzing en domme miskenning van God en zijn profeten. Jezus maakt zich geen enkele illusie. Zeer geëmotioneerd hoor je Hem zeggen: ‘Jeruzalem, Jeruzalem! Wat gaan jullie Mij ontzettend aan het hart. Hoe dikwijls heb Ik uw kinderen heilvol willen omarmen en bijeen brengen bij God. Maar jullie hebben niet gewild.’ Niet gewild… Dat is een hard confronterend verwijt. Harder dan Jezus’ woord aan Herodus. De inwoners van Jeruzalem hebben Jezus niet willen erkennen als hun profeet en als hun Messias. Zoiets blijft nooit zonder gevolg. Wie Christus afwijst, eindigt vroeg of laat als Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELSKE630
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 maart 2014, 21:06
|
|
|
ANTA961 schreef: | prachtig! | . Ook net dit nieuwe lied van sela beluisterd op facebook, weer zo'n mooie tekst en zo mooi gezongen!
Laatst aangepast door
|
ELSKE630
|
op dinsdag 4 maart 2014, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |