ChristianMatch

Forum

Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5896 5897 5898 5899 5900 5901 5902 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 05:32

Een jonge knul nog, maar hij zegt het zó treffend allemaal, het raakte me

http://youtu.be/I4OK9DmLpCY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 10:10

..

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 5 maart 2014, 10:11
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 12:36

Ik weet eerlijk gezegd niet wat het betekend als men een paar punten plaatst Smiley die vol vragen zit zoals Annnette nu
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 12:46

Misschien is het wel het meest symbolische voor wie je bent in Christus. Een punt en nog eens een punt: Niemand die je uit die Hand kan roven en je mag er zijn. Als je dan nog niet iemand bent. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 15:13

JANE410 schreef:
Ik weet eerlijk gezegd niet wat het betekend als men een paar punten plaatst Smiley die vol vragen zit zoals Annnette nu

Ik had iets geplaatst wat ik later zelf weer verwijderd heb. Vaak worden er dan even een paar punten gezet. Cm verwijderd dat dan later.
maar ik ben het wel helemaal met Jol eens. We zijn in de palm van Gods Hand en Hij zorgt voor ons.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 5 maart 2014, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 17:28

ANNETTE050 schreef:
Ik had iets geplaats wat ik later zelf weer verwijderd heb. Vaak worden er dan even een paar punten gezet. Cm verwijderd dat dan later.
maar ik ben het wel helemaal met Jol eens. We zijn in de palm van Gods Hand en Hij zorgt voor ons.

Okè duidelijk Annette. En inderdaad mee eens wat Jol schrijft: Wie je bent in Christus . en nog eens ., daar doet niemand iets aan af Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 21:24

Woensdag 5 maart Lucas 14: 1-6; Een kind, geen klant.

Jezus kijkt heel duidelijk heel anders naar die zieke man dan de Farizeeën die Jezus na een dienst in de synagoge hebben uitgenodigd. De man ziet er vreselijk uit. Hij heeft een zwaar opgezwollen hoofd en dikke benen en voeten. Hij lijdt verschrikkelijk aan vochtophopingen, waterzucht.
‘Mag je op sabbat genezen?’, vraagt Jezus zijn tafelgenoten. Ze voelen zich betrapt en niemand zegt iets. Dan gaat de man weg. Niemand komt blijkbaar op de gedachte hem iets aan te bieden. Een stuk brood of een feestelijk glas wijn. Voor hen is de man slechts een klant van een arts. Jezus kijkt heel anders. Voor hen is de man iemand voor wie je gewoon zorgt, sabbat of geen sabbat. Zelfs voor je dieren doe je dat, zegt Hij.
Soms zie je als zieke er inderdaad vreselijk uit – vermagerd of opgezwollen. Of met een kaal hoofd door alle chemokuren. Mensen kijken van je weg. Jezus kijkt heel anders. Voor hem is de man iemand voor wie je gewoon zorgt, sabbat of geen sabbat. Zelfs voor je dieren doe je dat, zegt Hij.
Soms zie je als zieke er inderdaad vreselijk uit - vermagerd of opgezwollen. Of met een kaal hoofd door alle chemokuren. Mensen kijken van je weg. Jezus niet. Hij kijkt naar je, als was je een kind van Hem. Zo slaat Hij zijn armen liefdevol als een mantel op je heen. Reddend en dragend.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 5 maart 2014, 23:22

Spring is in the air. Je voelde het vanmiddag wel wat.

Thomas, die bevalt dit wel.
Naar boven

Auteur Bericht
BASDH936

BerichtGeplaatst: donderdag 6 maart 2014, 00:06

Als ik sommige reacties hier boven lees, zijn er mensen die alles over een kam scheren of een vooroordeel hebben. dat vind ik jammer.
Ik zit zelf in een Ger Gem in Ned, en ik heb, net als vele andere van onze gemeente, altijd geleerd (ook van de kerkenraad) om iedereen te respecteren en te accepteren. als er ook maar 1 is die iets fout doet word vaak de hele kerk er mee ingetrokken.

En ach, hoedjes en rokjes, als je daar moeite mee hebt kijk dan de andere kant op Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 6 maart 2014, 06:48

Nog 3 dagen en dan zeg ik : tot ziens!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 6 maart 2014, 07:00

BASDH936 schreef:
Als ik sommige reacties hier boven lees, zijn er mensen die alles over een kam scheren of een vooroordeel hebben. dat vind ik jammer.
Ik zit zelf in een Ger Gem in Ned, en ik heb, net als vele andere van onze gemeente, altijd geleerd (ook van de kerkenraad) om iedereen te respecteren en te accepteren. als er ook maar 1 is die iets fout doet word vaak de hele kerk er mee ingetrokken.

En ach, hoedjes en rokjes, als je daar moeite mee hebt kijk dan de andere kant op Lachende smiley

Het is mooi dat bij jullie in de Ger. Gem. in Ned. ieder meisje dat niet in rok en zonder hoed in de kerk komt volledig geaccepteerd en gerespecteerd wordt. In veel gemeenten van de Ger.Gem. in Ned. zal dat niet voorkomen. Goed ook dat de kerkenraad dat zo ook uitdraagt. Hoe komt het dat jullie plaatselijke gemeente daar zo anders over denkt?

En ik ben het met je eens: ach, geen hoedjes en geen rokjes, als je daar moeite mee hebt kijk dan de andere kant op.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 6 maart 2014, 07:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: donderdag 6 maart 2014, 15:54

ANNA415 schreef:

Ga je nou toch naar de Noordpool? Nou, Meis, Daar is het zo koud dat zelfs je honden graag terug naar Nederland komen. En jij naar CM. Of je moet daar natuurlijk die geweldige oervent van je tegen komen ...! Knipoog smiley
Dus tot gauw Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 6 maart 2014, 17:32

ANNA415 schreef:

Zeg je dan alleen maar: Tot ziens? Of ga je ook weg van CM? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 6 maart 2014, 17:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 6 maart 2014, 17:48

Donderdag 6 maart, Lucas 14: 7-14; Een etentje is geen sabbatsmaal.

Aan tafel gaan op sabbat is een feestelijk gebeuren. Zoiets als een voorproefje van het Koninkrijk van God. Bij zo’n maaltijd horen gasten. Mensen die je in of bij de synagoge aantreft en meeneemt naar huis. Ze mogen delen in de goedheid van onze God.
Zo heeft Jezus zich laten uitnodigen. Als een arme die de tafel van deze rijke Farizeeër rijk komt maken. Maar om zich heen ziet Jezus louter vrienden en relaties. Geen vrijgevigheid zoals God die vraagt. Gewoon een etentje voor intimi, met een declaratiebonnetje aan het slot. Goed bewaren, zo weten ze in Rotterdam. Dan is die aan de beurt om een diner te geven en dan weer die. Zo ga je van de een naar de ander.
Jezus ergert zich. Gastmaal? Er is geen gast te bekennen! Wil je werkelijk iets laten zien van het royale van God, nodig dan eens een paar bedelaars uit. En misvormden, lammen en blinden, zegt Hij. Mensen die je nooit terug zullen vragen. Zalig ben je! Je zult straks aanzitten aan het feestmaal van God. Tussen lammen en blinden. Die zullen daar erg veel aanzitten. Hopelijk zijn het dan geen vreemden voor je.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:40

JANS221 schreef:
Zeg je dan alleen maar: Tot ziens? Of ga je ook weg van CM? Knipoog smiley

Ik ga ook even weg Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:41

MAMY994 schreef:
Ga je nou toch naar de Noordpool? Nou, Meis, Daar is het zo koud dat zelfs je honden graag terug naar Nederland komen. En jij naar CM. Of je moet daar natuurlijk die geweldige oervent van je tegen komen ...! Knipoog smiley
Dus tot gauw Lachende smiley met blinkend witte tanden

Woedende smiley ze waren al bezet Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:42

raam maar eens lekker open gezet... je zult vandaag maar vrij zijn Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:55

Maar goed de vraag was:
Ik ben erg benieuwd hoe jullie de 40 dagentijd invullen.

Ik ga:
- koekjes en snoepjes laten staan (pffff heb er nu al een hard hoofd in Knipoog smiley , maar goed eigenlijk zou het niet moeilijk moeten zijn, want ik ben allergisch voor chocola en dat laat ik ook met gemak staan)
- als ik thuis kom, meestal vrij laat na een lange dag werken, plof ik vaak met bordje eten op de bank voor de tv. Dat moet toch anders kunnen... Vandaar het CM abbo maar ff niet verlengen, anders zit ik weer voor het volgende beeldbuisje Smiley met dichtgeplakte mond . (dat wordt dus veel wandelen, want ik ben dus niet zo'n boekenwurm, of zal ik leren breien?)
- weer eens de kerk uitproberen. Afgelopen 2 jaar niet meer binnen geweest (nu is het trouwens ook wel makkelijk dat je het tegenwoordig op een laptopje kunt volgen), door diverse omstandigheden (en eigenwijzgheden Engeltje smiley ) Maar in mij optiek moet je gewoon geen lid van een kerk zijn als je er niet naar toe gaat. Dus maar eens een knoop doorhakken de komende weken.

nou dat vond ik wel ffies genoeg voor de komende tijd Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 07:59

Verschil tussen mannen en vrouwen??

Ik werk in een mannenwereld, kan iemand me even helpen herinneren hoe vrouwen zijn?
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 08:23

ANNA415 schreef:
Woedende smiley ze waren al bezet Huilende smiley, smiley in tranen

Zeg, wíl jij eigenlijk wel weg? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 10:23

ANNA415 schreef:
Verschil tussen mannen en vrouwen??

Ik werk in een mannenwereld, kan iemand me even helpen herinneren hoe vrouwen zijn?
Clown smiley

Bof jij even Anna dat je in een mannenwereld werkt, dan heb je CM toch ook helemaal niet nodig Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 11:39

Tja de mijne loopt eind van de maand af weet nog niet of ik ga verlengen want het heeft me tot nu toe niks op geleverd. En dan de zomer komt eraan Lachende smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 11:46

Mij te ver weg maar succes
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 14:33

ANNA415 schreef:
raam maar eens lekker open gezet... je zult vandaag maar vrij zijn Coole smiley met zonnebril

Thomas, die vandaag lekker vrij is, Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 14:55

Eigenlijk ben ik wel blij dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.

Tien procent van elkaar zullen we nooit begrijpen en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb een boel overhemden en zal nooit voor een kast vol kleren staan en zeggen dat ik echt niks heb om aan te trekken. Ik pak gewoon de bovenste van de stapel. Deze logica is aan veel vrouwen niet uit te leggen, kennelijk. Engeltje smiley

Thomas, die ondanks alle merkwaardige vrouwenlogica toch hartstikke hetero is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 7 maart 2014, 15:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 16:11

De verwachting van het KNMI meldt dat het morgen maximaal 17 graden, en zondag in het zuiden zelfs maximaal negentien graden kan worden. Normaal is 7,8 graden.

Het record voor de eerste tien dagen van maart in De Bilt staat op 18,4 graden, sinds 1977. Daar komen we wellicht dit weekend dus overheen of in ieder geval bij in de buurt. Grappig: hett iwordt hier zelfs warmer dan de verwachtingen voor Griekenland en het Turkse Istanbul voor het weekend laten zien. Daar wordt het 'maar' veertien graden. Na het weekend gaat het warme weer nog even door ook.

Dit is beter dan een premature herfst tot en met juni, zoals vorig jaar.

Thomas, na nog drie weekenden is het Thomasiaans Nieuwjaar Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 7 maart 2014, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 17:29

Tot ziens Anna, het ga je goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 17:37

ANNA415 schreef:
Ik ga ook even weg Engeltje smiley

Als het dan ook maar echt voor even is, Anna!
We zullen je hier missen! Tot ziens!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 17:48

THOMAS968 schreef:
Eigenlijk ben ik wel blij dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.

Tien procent van elkaar zullen we nooit begrijpen en dat heb ik geaccepteerd. Ik heb een boel overhemden en zal nooit voor een kast vol kleren staan en zeggen dat ik echt niks heb om aan te trekken. Ik pak gewoon de bovenste van de stapel. Deze logica is aan veel vrouwen niet uit te leggen, kennelijk. Engeltje smiley

Thomas, die ondanks alle merkwaardige vrouwenlogica toch hartstikke hetero is.

Pfff, nou zo gewoon is dat niet………….ik heb niet één stapel, maar heel veel stapels. Welke bovenste? Van welke stapel?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 maart 2014, 18:07

THOMAS968 schreef:
De verwachting van het KNMI meldt dat het morgen maximaal 17 graden, en zondag in het zuiden zelfs maximaal negentien graden kan worden. Normaal is 7,8 graden.

Het record voor de eerste tien dagen van maart in De Bilt staat op 18,4 graden, sinds 1977. Daar komen we wellicht dit weekend dus overheen of in ieder geval bij in de buurt. Grappig: hett iwordt hier zelfs warmer dan de verwachtingen voor Griekenland en het Turkse Istanbul voor het weekend laten zien. Daar wordt het 'maar' veertien graden. Na het weekend gaat het warme weer nog even door ook.

Dit is beter dan een premature herfst tot en met juni, zoals vorig jaar.

Thomas, na nog drie weekenden is het Thomasiaans Nieuwjaar Engeltje smiley

Er staat hier al een boom met bloesem!!!!.... Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5896 5897 5898 5899 5900 5901 5902 ... 6194 Volgende
Pagina 5899 van 6194