Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 09:37
|
|
|
2 bossen bloemen...1 voor mijn vriendin en de andere voor mezelf!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 10:06
|
|
|
ANNA415 schreef: | lekker weertje he? ff buienradar checken of vanavond de bbq aan kan |
...als het regent kan je toch een parasol boven de bbq plaatsen...moet nu alle goede ideën van deze Belg komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MSOEHART878
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 11:53
|
|
|
JOL252 schreef: | Heel veel sterkte allereerst voor jou, het valt niet mee als iets zo dichtbij komt terwijl je zover van elkaar vandaan woont. Ik denk aan je. | dankjewel en God zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MSOEHART878
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 11:54
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heftig, MSoehart. Vooral ook als je niet zo eventjes voor een bakje koffie bij haar kunt aanwippen. Sterkte ermee!! |
Dankjewel en God zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 12:25
|
|
|
Een korte spijkerbroek en een t-shirt laat het maar strand weer worden Kan ik weer heerlijk richting de zee, boekje mee een handdoek mij hoor je niet meer de hele dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 12:30
|
|
|
Het blijft droog vanavond dus je kan de BBQ aansteken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 12:40
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Het blijft droog vanavond dus je kan de BBQ aansteken.... |
...enkele jaren geleden heb ik voor de eerste maal wat van de bbq gegeten. Onder dwang...en dat is me niet goed bevallen...Het was op een picknick die door CM-leden werd georganiseerd in Ede. Ik vind bbq maar iets ergs gevaarlijks. Het mag voor mij dus best regen of sneeuwen straks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 13:03
|
|
|
FFT360 schreef: | ...enkele jaren geleden heb ik voor de eerste maal wat van de bbq gegeten. Onder dwang...en dat is me niet goed bevallen...Het was op een picknick die door CM-leden werd georganiseerd in Ede. Ik vind bbq maar iets ergs gevaarlijks. Het mag voor mij dus best regen of sneeuwen straks  |
Ben je mal, het zonnetje schijnt en die blijft schijnen.... Heb er juist zo'n zin in om te gaan, met ongeveer 50-60 man is het altijd weer reuze gezellig, enne wel goed bakken hoor, anders wordt je er ziek van. Nou ja ik niet, volgens mij krijg je mijn maag niet overstuur... En sneeuwen heb ik helemaal geen zin in, ik houd niet van de winter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 14:45
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Ben je mal, het zonnetje schijnt en die blijft schijnen.... Heb er juist zo'n zin in om te gaan, met ongeveer 50-60 man is het altijd weer reuze gezellig, enne wel goed bakken hoor, anders wordt je er ziek van. Nou ja ik niet, volgens mij krijg je mijn maag niet overstuur... En sneeuwen heb ik helemaal geen zin in, ik houd niet van de winter. |
...goed bakken??? Dat boutje dat ik toen moest eten onder dwang was erg goed gebakken. Ik voel de blaren nog in mijn mond.
Ik heb ook picknicks in Ede meegemaakt waar we met vijftig mensen en vrouwen waren of meer en dat is altijd leuk.
Ik kan wel knorrig overkomen maar dat is ook maar een spelletje. Ik hoop echt dat he leuk wordt en ik denk ook een beetje erover om mee te gaan maar het zijn wel veel km's...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FFT360
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 14:47
|
|
|
MARIEKE408 schreef: | Een korte spijkerbroek en een t-shirt laat het maar strand weer worden Kan ik weer heerlijk richting de zee, boekje mee een handdoek mij hoor je niet meer de hele dag. |
...ik kijk uit naar je nieuwe foto op je profiel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 14:52
|
|
|
FFT360 schreef: | ...goed bakken??? Dat boutje dat ik toen moest eten onder dwang was erg goed gebakken. Ik voel de blaren nog in mijn mond.
Ik heb ook picknicks in Ede meegemaakt waar we met vijftig mensen en vrouwen waren of meer en dat is altijd leuk.
Ik kan wel knorrig overkomen maar dat is ook maar een spelletje. Ik hoop echt dat he leuk wordt en ik denk ook een beetje erover om mee te gaan maar het zijn wel veel km's... |
Kun je niet met iemand meerijden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 14:59
|
|
|
FFT360 schreef: | ...goed bakken??? Dat boutje dat ik toen moest eten onder dwang was erg goed gebakken. Ik voel de blaren nog in mijn mond.
Ik kan wel knorrig overkomen maar dat is ook maar een spelletje. Ik hoop echt dat he leuk wordt en ik denk ook een beetje erover om mee te gaan maar het zijn wel veel km's... |
JE hebt er anders bijster goed van gegeten Dus de picknicks vinden doorgang?? wat leuk...
Het weer is hier lekker valt alles mee met wat ze steeds voorspellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 15:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | droge worstEn worst voor de BBQ ligt allang in de vriezer  |
waarom verbaasd mij dat nu helemaal niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 15:09
|
|
|
ERIKA732 schreef: | JE hebt er anders bijster goed van gegeten Dus de picknicks vinden doorgang?? wat leuk...
Het weer is hier lekker valt alles mee met wat ze steeds voorspellen  |
Waar picknick?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 15:20
|
|
|
LAURA291 schreef: | Om maar bij het begin te beginnen: ik vind het scheppingsverhaal 1 van de mooiste stukken in de bijbel. k Heb er echter nog wel wat vragen over; mss leuk om er met elkaar van gedachten over te wisselen.
Bijvoorbeeld: hoe lang duurden de 1e 3 dagen (en nachten)? Er was nog geen zon en geen maan. Deze werden pas later tegelijk met vaste tijden, ingesteld. God noemde het licht tijdens de 1e 3 dagen: "dag", maar dit licht was niet afkomstig van de zon.
"En God zei: Laten er lichten zijn aan het hemelgewelf om scheiding te maken tussen de dag en de nacht; en laten zij zijn tot aanduiding van vaste tijden en van dagen en jaren!" |
Ik heb zoveel mogelijk alles gelezen wat er in dit topic is geschreven.. mooi topic overigens Zelf ben ik onlangs opnieuw vanaf genesis gaan lezen ik ben opgevoed met de Statenvertaling en ondertussen is het de herziene staten vertaling geworden.... ik ben de laatste jaren pas echt heel bewust gaan lezen en toen ik begon met genesis viel me opeens op dat Adam en Eva kregen Kaïn en Abel en iedereen weet hoe dat verhaal loopt, maar opeens waren er meer gezinnen ik las ergens in een reactie dat niet alles beschreven is en dit viel me nu opeens echt op denk huh God moet nog een gezin gemaakt hebben om te kunnen huwen.. Of tot zich nemen zoals het in die tijden ging...Was mij nooit eerder zo opgevallen dat ik er echt over na ging denken.... Ben misschien een laatbloeier hierin maar dit is wat me gewoon opeens opviel..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 15:20
|
|
|
Bruin bakken in de zon heerlijk wat een prachtig weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE408
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 15:21
|
|
|
FFT360 schreef: | ...ik kijk uit naar je nieuwe foto op je profiel.... | Het is er nu wel weer voor heb geen fotograaf Dat is nou jammer!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE408
|
op zaterdag 24 mei 2014, 18:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA732
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 15:32
|
|
|
Hum.... Pittige vraag en discussie. Zelf ben ik opgevoed in de Ned. Herv. kerk op ger. grondslag wat nu is PKN gereformeerde bond of zo......
Bij ons is het idd nog geen vrouwen in het ambt het zij predikant het zij ouderling/diaken. Zelf heb ik daar totaal geen moeite mee en moet ik er ontzettend aan wennen als ik en vrouw in het ambt zie of als ik een keer elders kerk een vrouw op ed kansel..... Denk een stuk met mijn opvoeding te maken stuk traditie geen idee maar ik vind het goed zo...Zal het bij ons ooit veranderen geen idee dat is het fijne van meerdere geloofsstromingen ieder kan zich aansluiten waar hij of zij zich thuis bij voelt
Wel zeker hebben wij veel vrouwen in het vrijwilligers werk.... Ben er zelf ook 1 van en vrouwen hebben gewoon stemrecht en alles denk dat je dat zeer zware alleen nog tegen komt bij de Herstelde kerk en de gereformeerde gezindte (ger.gem) Ben ik er op tegen??? Tja dat vraag ik mezelf ook wel eens af.... En nee ben er niet tegen zou een ieder die een ambt beoefend of gaat beoefenen God's zegen toewensen.... Dus ben ik voor of tegen???? Euh midden weg mag dat ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 18:05
|
|
|
een droge worst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 18:17
|
|
|
Waar ik echt van geniet is de natuur, bos, zee, water en contact met andere mensen, omgaan met me kinderen. het leven is ondanks soms moeilijke momenten geweldig!!!!! en prachtig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 20:15
|
|
|
Het heeft me weleens verbaasd waarom sommige mensen kunnen doen wat ze doen zonder dat er enige consequentie aan vast lijkt te zitten. Maar dat lijkt me maar schijn. Het is nooit zo dat zondigen lonend is. Maar tussen fouten maken en zondigen is wel een groot verschil, zo ook tussen de reden waarom iemand zondigt. Is het om er zelf beter van te worden of is het vanuit pijn? Of is het een verslaving waar de persoon zelf veel verdriet van heeft? Om wat voor fout gaat het, Petra, wat bedoel je precies? Wanneer is iets een fout en wanneer wordt het een zonde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:21
|
|
|
Daar vraag je me wat, wanneer is iets een fout en wanneer een zonde? een zonde druist in tegen de wetten van God . Zo denk ik er dan over.
zat er gisteren nog over na te denken, stel dat Abraham nu bij mijn gemeente zou horen, en je wist dat hij na een ander land ging, zijn vrouw als zuster liet voordoen, die daardoor bij de koning beland, gaven van de koning daardoor krijgt.... niet opkomt echt voor zijn vrouw... zouden we zo iemand van daag de dag in onze gemeente accepteren, of iemand zoals David, die ook nog al een foutje....zonde... deed met zijn verliefdheid op de vrouw van zijn beste vriend. Zouden wij zo iemand nog accepteren in onze gemeente of kerk? niet denken diep in ons hart ehhh je deed die fouten maken in je leven en nu zit je daar schijnheilig tot God te bidden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:25
|
|
|
Vind je vraag trouwens erg goed Anette of het van uit pijn is dat iemand iets verkeerds doet. Ik denk bij veel mensen wel. Het zet me verder tot denken, waarom zondiggen mensen, of doen dingen verkeerd? van uit hun pijn reageren ze door verslaving denk denk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 21:28
|
|
|
PETRA373 schreef: | Daar vraag je me wat, wanneer is iets een fout en wanneer een zonde? een zonde druist in tegen de wetten van God . Zo denk ik er dan over.
zat er gisteren nog over na te denken, stel dat Abraham nu bij mijn gemeente zou horen, en je wist dat hij na een ander land ging, zijn vrouw als zuster liet voordoen, die daardoor bij de koning beland, gaven van de koning daardoor krijgt.... niet opkomt echt voor zijn vrouw... zouden we zo iemand van daag de dag in onze gemeente accepteren, of iemand zoals David, die ook nog al een foutje....zonde... deed met zijn verliefdheid op de vrouw van zijn beste vriend. Zouden wij zo iemand nog accepteren in onze gemeente of kerk? niet denken diep in ons hart ehhh je deed die fouten maken in je leven en nu zit je daar schijnheilig tot God te bidden..... |
Het beste lijkt me om te gaan bidden voor zo een persoon in je gemeente....maar soms is dat best moeilijk, zeker als jezelf eronder lijdt of geleden hebt. Dan kun je soms alleen nog maar vergeven door de Kracht van God door je heen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 24 mei 2014, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 22:24
|
|
|
Vrijdag 23 mei, Filippenzen 3: 2-16; Wat heet winst.
Ieder mens heeft wel een paar sterke punten die bijvoorbeeld in een sollicitatiegesprek naar voren gebracht kunnen worden. Dat kunnen karaktertrekken zijn of dingen die naar voren kwamen in je opleiding of werkervaring. Of misschien zie je er goed uit en scoor je al door verschijning. Het is vreemd dat Paules dergelijke punten helemaal niet met grote letters schrijft. Alles wat mij winst was, heb ik geleerd als schadelijk te beschouwen, zegt hij zelfs. En waarom? Juist je sterke kanten kunnen je ontstellend hinderen om voluit je vertrouwen op Jezus’ Christus te stellen. Dat is ook helemaal Paules’ eigen levensverhaal. Pluspunten had hij genoeg, ook geestelijke, maar God kende hij niet. Toen kruiste Jezus zijn weg en al zijn pluspunten losten zich zomaar op. want het kennen van Christus Jezus gaat dat alles ver te boven, zegt hij niet zonder emotie. Daarom heeft Paules nog maar één passie: Christus kennen in de kracht van zijn opstanding. En daarom wantrouwt hij alles wat hem een goed gevoel geeft buiten Jezus Christus. Dat lijkt een heel gezond wantrouwen.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 24 mei 2014, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 mei 2014, 22:25
|
|
|
Zaterdag 24 mei, Filippenzen 3: 17-21; Burgers van een machtig rijk.
Als je als Nederlander in het buitenland volkomen onterecht wordt opgepakt en in een gevangenis belandt, dan denk je: gelukkig ben ik een burger van een fatsoenlijk land! Ze laten me thuis niet vallen, ze zullen zeker alles doen om me hier zo snel mogelijk weg te krijgen. Zoiets gaat Paules blijkbaar door het hoofd. Hij zit in de gevangenis vanwege zijn geloof. Dat hij een Jood is uit Jeruzalem zal de mensen die hem vasthouden weinig doen. Dat hij over een Romeins burgerrecht beschikt ook al niet, want het zijn Romeinen die hem hebben vastgezet. Maar als hij door de tralies van zijn cel naar de hemel kijkt, dan flitst door hem heen: maar wij zijn burgers van een rijk in de hemelen. Onze namen staan opgetekend in de burgelijke stand van het Koninkrijk van God. Die registratie geeft een wereldbrede dekking en bescherming! We zijn nergens vergeten. In geen enkele situatie. Onze namen zijn bekend bij God. En is een heel troostvolle gedachte. Wij zijn burgers van het Rijk van God. Het is te hopen dat iedereen dat ook duidelijk aan ons zien kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANTON105
|
|
Geplaatst: zondag 25 mei 2014, 00:48
|
|
|
....hoeft niet alleen maar vrouwen hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 25 mei 2014, 09:44
|
|
|
PETRA373 schreef: | een droge worst  |
jep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 25 mei 2014, 09:45
|
|
|
ananas, lekker bij de bbq gisteravond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 25 mei 2014, 09:54
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het heeft me weleens verbaasd waarom sommige mensen kunnen doen wat ze doen zonder dat er enige consequentie aan vast lijkt te zitten. Maar dat lijkt me maar schijn. Het is nooit zo dat zondigen lonend is. Maar tussen fouten maken en zondigen is wel een groot verschil, zo ook tussen de reden waarom iemand zondigt. Is het om er zelf beter van te worden of is het vanuit pijn? Of is het een verslaving waar de persoon zelf veel verdriet van heeft? Om wat voor fout gaat het, Petra, wat bedoel je precies? Wanneer is iets een fout en wanneer wordt het een zonde? |
Voor mij zit er eigenlijk geen verschil tussen fouten en zonde. God heeft de wereld foutloos geschapen, alles wat daarvan afwijkt doet Hem pijn. Echter zijn er voor de mens gradaties in aangebracht door God. (zie Zijn wetten).
Maar deze vraag worstelde David al mee: waarom gaat het de goddeloze zo goed?
|
|
Naar boven |
|
|