Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 19:47
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Het weer is zonnig en heb niks te klagen jij wel dan  |
Nou nee, hier regende het de hele dag, maar daar hoor je mij als herfstliefhebber weer niet over klagen. 't Eten was ook prima vandaag. Ook lekker geslapen. Mmmm, moeilijk, kan niet eens iets te mopperen vinden.
Enfin, ik heb nog een paar uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 20:16
|
|
|
UDO409 schreef: | Nou nee, hier regende het de hele dag, maar daar hoor je mij als herfstliefhebber weer niet over klagen. 't Eten was ook prima vandaag. Ook lekker geslapen. Mmmm, moeilijk, kan niet eens iets te mopperen vinden.
Enfin, ik heb nog een paar uur.  |
Hmm das mooi te horen zal ik je ff plagen dan heb je wat te mopperen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 20:39
|
|
|
Woensdag 23 Juli, Richteren 2: 10-23; Goede tijden, slechte tijden.
Bevrijd worden door God is één ding, maar elke dag heel praktisch leven voor het aangezicht van God – dat is nog iets heel anders. Daarmee hebben de stammen van Israël in het beloofde land grote moeite. Volgens de schrijver van dit bijbelboek wisselen goede tijden en slechte tijden zich als volgt af:
1.Het gaat economisch goed, met laat God vervolgens achter zich als overbodig en sluit vriendschap met de heidense buren en hun relegie. 2.God wendt zich ook af en geeft hen prijs aan plunderaars en andere fijne buren. 3.Men kermt tot God de voering van de keel. 4.God is bewogen en zorgt voor een soort Mozes-figuur, in deze tijd richter genoemd. Dat is een man met veel charisma, wiens taak is bevrijden, recht spreken en zorgen voor orde. Daarna gaat het meestal één generatie goed. Maar dan begint de zaak weer van voren af aan. Goede tijden zijn voor ons mensen bijna altijd valkuilen. Van slechte tijden leer je meestal veel meer, want dan besef je al gauw je grenzen en mogelijkheden. En ja, dat is Gods bedoeling. Het is beschamend, dat het ook bij ons blijkbaar vaak zo werkt. Pas als je in een ziekenhuis ligt begin je weer te kermen. Soms inderdaad de voering uit je keel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 20:47
|
|
|
Nou, zit lekker bij me vriend, die is nou aan het koken, en komt zo mijn eten brengen als het klaar is. ja, ik zit boven te pcjen.
zo hoort het ook he
Hij mag zelfs blij zijn dat hij voor mij mág koken Het is ook een (voor)recht, een voorrecht bij het aanrecht
Ja, het maatjes gevoel is er weer.
Gisteren uit eten geweest. heerlijk in het stadje in Zeeland( is bijna net zo mooi als dordrecht ;), dus kan je nágaan...hoe mooi het daar is Het was heerlijk, zo'n leuk klein restaurantje, tafeltjes buiten, subliem was het
Nou, dat was het voorlopig, en strakkies, laters, misschien nog even de stad in.
Ik wens iedereen een fijne en gezegend weekend toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:11
|
|
|
Ik begin nou toch wel honger te krijgen (mopper, mopper),
Ik zal eens even poolshoogte nemen in de keuken, hoe ver mijn vriend is met koken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik begin nou toch wel honger te krijgen (mopper, mopper),
Ik zal eens even poolshoogte nemen in de keuken, hoe ver mijn vriend is met koken
 |
Je heb groot gelijk en nog gefeliciteerd met je vriend leuk voor je tis je gegund
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, zit lekker bij me vriend, die is nou aan het koken, en komt zo mijn eten brengen als het klaar is. ja, ik zit boven te pcjen.
zo hoort het ook he
Hij mag zelfs blij zijn dat hij voor mij mág koken Het is ook een (voor)recht, een voorrecht bij het aanrecht
Ja, het maatjes gevoel is er weer.
Gisteren uit eten geweest. heerlijk in het stadje in Zeeland( is bijna net zo mooi als dordrecht ;), dus kan je nágaan...hoe mooi het daar is Het was heerlijk, zo'n leuk klein restaurantje, tafeltjes buiten, subliem was het
Nou, dat was het voorlopig, en strakkies, laters, misschien nog even de stad in.
Ik wens iedereen een fijne en gezegend weekend toe! |
Je hebt helemaal gelijk Shanita, Zeeland is ontzettend mooi. De stadjes ook. Vanmiddag weer mosselen gekregen van een buurman. En daarstraks dus weer uitgebreid gesmikkeld! Heb trouwens voor de eerste keer schelpen gevonden waar al het begin van een pareltje in zat. Moet ik dus nog grondig reinigen, want je begrijpt, natuurlijk wil ik die bewaren. Daarna nog een luchtje geschept -letterlijk en figuurlijk- aan de Oosterschelde. Het had geregend, spatte zelfs nog en de lucht waaide over de drooggevallen zandbanken. Heerlijk die intense zeegeur!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:28
|
|
|
MAMY994 schreef: | Je hebt helemaal gelijk Shanita, Zeeland is ontzettend mooi. De stadjes ook. Vanmiddag weer mosselen gekregen van een buurman. En daarstraks dus weer uitgebreid gesmikkeld! Heb trouwens voor de eerste keer schelpen gevonden waar al het begin van een pareltje in zat. Moet ik dus nog grondig reinigen, want je begrijpt, natuurlijk wil ik die bewaren. Daarna nog een luchtje geschept -letterlijk en figuurlijk- aan de Oosterschelde. Het had geregend, spatte zelfs nog en de lucht waaide over de drooggevallen zandbanken. Heerlijk die intense zeegeur! |
Ik zit op Walcheren, dat is het eilandje precies boven waar jij woont. ja, ik keek net even op de kaart:)
Lijkt me heerlijk als je zo even naar het strand kan, ja wij zitten toch nog wel een eindje van het strand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:44
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik zit op Walcheren, dat is het eilandje precies boven waar jij woont. ja, ik keek net even op de kaart:)
Lijkt me heerlijk als je zo even naar het strand kan, ja wij zitten toch nog wel een eindje van het strand.  |
Shanita...als je op Walcheren zit...heb je rondom en dichtbij strand hoor!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:44
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Hmm das mooi te horen zal ik je ff plagen dan heb je wat te mopperen  |
Is het je toch nog gelukt! Word ik voor het slapengaan nog gepla-haagd....
Reden voor een heeeeeel lang klaagschrift, gebaseerd op Romeins Recht, uitgewerkt volgens de Roermondse methode en geformuleerd in elegant Latijn. Maar niet meer vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Shanita...als je op Walcheren zit...heb je rondom en dichtbij strand hoor!!!!! |
Ja, dat wel, ik bedoel eigenlijk we zitten niet in een kustplaastje, waar je zo even binnen tien minuten bij het strand bent, al lopende, dat bedoel ik eigenlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:51
|
|
|
UDO409 schreef: | Is het je toch nog gelukt! Word ik voor het slapengaan nog gepla-haagd....
Reden voor een heeeeeel lang klaagschrift, gebaseerd op Romeins Recht, uitgewerkt volgens de Roermondse methode en geformuleerd in elegant Latijn. Maar niet meer vandaag.
 |
Haha yessssssss en ehhh klagen mag enkel in 3 voud met stempel 
Trusteeeeee en slaap lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:53
|
|
|
bosbesjes geplukt, harstikke leuk en lekker altijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:54
|
|
|
PETRA373 schreef: | bosbesjes geplukt, harstikke leuk en lekker altijd  |
Jammieeeeee lekker van genoten dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:55
|
|
|
BEN829 schreef: | De discussie mag wat mij betreft gaan over de kernwaarde(n) in een relatie, zoals trouw, geduld, liefde betonen, e.d. Het wordt anders zo zwaar als het alleen maar gaat over wat wel en niet mag voor en achter de voordeur. Dat je grenzen stelt lijkt mij vanzelfsprekend. Ik pas er echter voor om die aan anderen te dicteren. Het is wel iets wat je samen bespreekt, niet oplegt. En bovendien neem elkaar serieus in een relatie als de ander de grens naar jouw idee te hoog of te laag legt. |
mooi gezegd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 21:56
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Haha yessssssss en ehhh klagen mag enkel in 3 voud met stempel 
Trusteeeeee en slaap lekker  |
Stempel, stempels, waar heb ik de stempels gelaten....
Dan maar blij gaan slapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NATASCHA642
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 22:05
|
|
|
UDO409 schreef: | Stempel, stempels, waar heb ik de stempels gelaten....
Dan maar blij gaan slapen.  |
Verstopt gauw haar stempels of zal ik er eentje lenen aan je omdat je zo lief bent
Mooie blije dromen gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 augustus 2014, 22:33
|
|
|
ja ik weet wel dat ik nog steeds niet goed bent, zoveel last van mijn hoofd nog steeds. en ik weet nu dat het ook gevaarlijk kan zijn! Er zijn verschillende varianten. ook in de New age. Ik zet zeker een stap terug en ga zeker ook niet naar terug. Ik blijf maar dicht bij de Here dat is veel veiliger......In ieder geval dank voor je antwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 08:35
|
|
|
Hey
nee je hoeft niet mee te nemen hoor,
en kom maar om 15,uur
gr johan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:22
|
|
|
Jaren ben ik al stevig Eigenlijk weet ik het niet beter. Vele pogingen al geprobeerd met de dokters in mijn nek afvallen is beter voor je lichaam. diëtisten praatgroep, dieet boek ach de kilo vlogen eraf maar net zo hard weer eraan. ja door de stresss
Eerst maar eens leren mezelf lief te hebben mezelf goed te kennen mezelf rust te geven van mezelf te houden mezelf te respecteren God was erbij hoor die leerde mij en als ik val of tegenslag had dan zei hij steeds weer je bent mooi ik hou van jou om wie je bent...... En kijk nu eens.... ik kon gewoon niet dat komt nu pas uit omdat er rust voor mij is mijn hart zette ik open ja voor God en Hij gaf mij wijsheid de Weg en ik loop erover Nu komt alles goed omdat de Here de Leiding heeft en ik..............ik volg Hem Mijn lichaam zal een tempel voor Hem zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:24
|
|
|
God geeft....... God kent mij.... God weet..... God is liefde.... God ...ik hou van U
Jezus leeft... Jezus klein en teer.... Jezus kruis.... Jezus weder opgestaan.... Jezus....draagt mij..... Jezus....ik hou van U
Heilige Geest...... Kom in mij..... Heilige Geest..... Kom over mij......
In de Naam ... Vader, Zoon en Heilige Geest........Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:26
|
|
|
Avondstond ....... Oranje gloed..... Tussen de flats en bomen... Sprookjes achtig.....
De mens in hun auto.... Rijden elke kant heen... Mens op de fiets...... Kleine achterop.... Kind die schreeuwt.... Hond die blaft.... De mens roept.... Het praat... Woorden.....
Alles gaat voorbij.... Voor deze dag dan... Morgen .......weer de nieuwe begin...
Lieve Here Jezus.... Een levende schilderij... U stuurt het.... U leidt het..... De kleuren pracht..... De mensen.... 1 voor 1.... De dieren.... De vogels
De ganzen in de lucht.... Morgen wordt weer prachtige dag.... Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:27
|
|
|
Ik heb je lief... Mijn lief.. Zo vreselijk lief... Je lach zo lief.. Je neus wiebelt zo lief.... Ik ben zo verliefd ... Op mijn lief....
Je vrolijk heid... Mijn lief.... Je ondeugende ogen .... Liefdevolle ogen... Je innerlijke schoonheid... Je liefde volle....liefde Och mijn lief.........
Kijkend naar jou... Je kijkt mij terug... Je geeft een knip oog... De woorden die jij zegt.... Je komt er wel vrouwtje......
Dank je wel... Lieve spiegel....beeld..... Knuffffff xxjes............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:28
|
|
|
Papa....... Ik ben zo blij met U Liefdevol neem U mij op... Papa..... U zachte Hand leidt mij... Naar wegen die ik zelf niet bedenkt..... Papa....... De wegen ze zijn smal en hobbelig....... toch zijn het mooie wegen.. Het zijn Uw wegen.... Papa........ Ik ben zo blij met U Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:28
|
|
|
God .... U wijst mij de weg.... De weg..... Vol liefde... De weg... Nieuwe kansen... De weg... Van vrede... De weg... ......................samen met U ....
Liefde....... Zo fijn .... Intense liefde..... Liefde... Van U..... U ..........u o Here...... Liefdes...traan... Wankelt... Over mij gelaat.... Vader.... Ik hou zoveel van U
Deze weg..... Samen met U... ............liefdesweg................amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:29
|
|
|
De nieuwe dag..... Elke dag... Samen met Here.... Dag vol liefde... Al zijn er bergen op de weg... Weet mijn Lieve Kind..... IK.......zal bij jou zijn.....
Jij........ Ja jij....... Jij die dit leest..... Weet dat jij..... Ja jij...... Een Parel In God Zijn hand ligt.... Beschermt...... Zo kostbaar..... Vol liefde..... Mijn lieve Kind... Ik Hou Van Jou..... Ik Ken Jou...... Ik Kiest Jou.......
Liefdevolle....dag.......jij die dit leest........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:32
|
|
|
Al jaren schrijf ik al gedichten. Deze staan ook op een site. Voor troost en ondersteuning. Voor vele mensen .
Ik ben begonnen met de afscheid van mijn moeder, die veranderde in dementhie.......pittige tijden.
Ik zal een paar hier onder neer zetten ...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:32
|
|
|
Als ik naar jou kijkt, zie ik iets in mam. Ze mag nu zijn wie ze is, een volwassen kind. Niet die strijd meer.
Bang om zichzelf te verliezen. Bang dat er iets mis kan gaan Bang dat de andere achter zullen komen Nu Mag ze zijn wie ze is. een volwassen kind Niet meer de strijd,
Ze is een kind van God volwassen mensen kind, Ze heeft een plek waar ze thuis voelt alles moet zo zijn Mam ik hou van je, ik ben blij Dat God jouw koos om mijn moeder te zijn!
je dochter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:39
|
|
|
Vrijdag, mam komt thuis, ja ze is op vakantie geweest een week in friesland, lopen kan ze niet meer maar de rolstoel is gewillig ja ze laat zich rijden
Ze heeft genoten gelachen ondeugend geweest andere omgeving doet wonderen ja een wonder is het mam. mam herkende oms ze wist wie wij waren dat is een tijd geleden tranen in mij ogen mam die mam is geweldig toch die oplevering die de vakantie haar gaf verhalen heeft ze
genoten heeft ze haar ogen sprankelen weer wat is dit kostbaar
zaterdag mam is weer de mam die ze is die oplevering die ze had is weer weg mam zit weer in de ritme van de leven die ze had voor de vakantie
maar dat ene dat heeft mij zo echt een kostbare geschenk die diep in mij zit mam die even echt mam was!
dochter Hannie die even weer gevoel had een kind te zijn van haar moeder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 augustus 2014, 09:43
|
|
|
Teer zijn jou handen gerimpeld Een leven achter jou, in goede en slechte tijden, Een glim lach op je gelaat, Felle blauwe kijkers Iedereen is gek op jou de ondeugendheid straalt van je af. Mooie mensje ben je toch ook! De kleine momenten zijn nu de kostbare moment!
Dit is nu 2 jaar geleden.......dank baar kan ik zijn, ik had een lieve moeder. De rest van de gedichten staan op een site. Voor de anderen, voor troost en steun....... Liefs
|
|
Naar boven |
|
|