Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 16:52
|
|
|
Zo heerlijk...die zon...ik wil nog geen herfst...zeker geen regen...dus ik geniet...zelfs aan het strand geweest!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FREEDOM687
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 17:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zo heerlijk...die zon...ik wil nog geen herfst...zeker geen regen...dus ik geniet...zelfs aan het strand geweest!!!! |
Goed bezig Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 18:20
|
|
|
FREEDOM687 schreef: | Oke, dank voor je antwoord Jol. !  Ik kan me er wel iets bij voorstellen maar wat ik inmiddels denk heeft mijn blik hierop wel veranderd.
Ik denk dat een vrouw best al snel het idee heeft (ik spreek even in het algemeen) dat als je een paar keer afspreekt met een man ze een relatie heeft met deze man. Hij ziet haar toch graag en anders zou hij toch niet nog eens afspreken? Wat mij erg heeft geholpen is het pas als een relatie te zien als je dit beide naar elkaar toe hebt uitgesproken. Ik denk wel eens er was me een hoop moeite en verdriet gespaard gebleven als ik eerder had geweten dat het vaak zo werkt, als het voor de vrouw als een relatie voelt hoeft dat nog niet voor de man zo te zijn.
Dit schrijven hoort misschien in een ander topic thuis, bijv. over de verschillen tussen man en vrouw, ik denk dat het e.e.a. veel duidelijk maakt, jij? |
Tja of het in een ander topic hoort weet ik niet. Soms overlapt iets elkaar en is het goed zaken neer te zetten zodat je het onderwerp weer meer helder maakt.. of zoiets. Ja zeker weten, mannen en vrouwen staan er anders in, vrouwen zijn meer geneigd van alles al te horen en te begrijpen terwijl de taal van de ander nog geleerd moet worden, dus de taal van de man in deze en het is inderdaad goed om eerst de dingen naar elkaar toe uitgesproken te hebben voor je ervan uit gaat dat je een relatie hebt. Dus ja ik kan jouw reactie ook onderschrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
UDO409
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 18:22
|
|
|
ja 1 okt samen met tupeware party [/quote]
Tja, dat schiet natuurlijk niet op. Krijg je er weer een heleboel tupperware dingetjes bij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 19:14
|
|
|
Geen liefhebbers voor de V?
Dan bij deze een prachtige opname uit het stenen tijdperk (toen er nog echt gezongen werd. )
Sarah Vaughan met Misty en een ontwapenend intro...
https://www.youtube.com/watch?v=yJ-9IBZaydQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 19:43
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja of het in een ander topic hoort weet ik niet. Soms overlapt iets elkaar en is het goed zaken neer te zetten zodat je het onderwerp weer meer helder maakt.. of zoiets. Ja zeker weten, mannen en vrouwen staan er anders in, vrouwen zijn meer geneigd van alles al te horen en te begrijpen terwijl de taal van de ander nog geleerd moet worden, dus de taal van de man in deze en het is inderdaad goed om eerst de dingen naar elkaar toe uitgesproken te hebben voor je ervan uit gaat dat je een relatie hebt. Dus ja ik kan jouw reactie ook onderschrijven. |
En ondanks dat je je voor de ander uitspreekt, kan de ander je toch aan het lijntje houden. Behalve zijn taal leren begrijpen is het ook belangrijk om de signalen te leren kennen, de tekenen van aan het lijntje gehouden worden. Even belangrijk is het om je uit te spreken over de signalen die je opmerkt, zoals dat jij al je contactgegevens geeft en hij geeft alleen zijn emailadres. Zelfs als je elkaar langere tijd kent geeft hij nog geen andere gegevens uit 'voorzichtigheid' en 'zorgvuldigheid', etc. Hij kan dat doen omdat jij blind bent, gewoon verliefd en verwachtingen creëert uit zijn woorden en daden. Hoe respectvol ook bedoeld. Een goede relatie is gebaseerd op eerlijkheid en open gedrag, zeker als je langere tijd met elkaar omgaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 september 2014, 20:13
|
|
|
Woensdag 13 augustus, Richteren 10: 1-9; Toewijding.
Het verhaal van de richters Tola en Jaïr is heel wat sneller verteld dan het relaas van nep-koning Abimelek. Aan beide mannen besteedt de bijbel maar een enkel vers. Kennelijk zijn het mannen die gewoon in trouw aan God hun plicht deden. Over zulke mensen hebben kranten en weekbladen meestal niet veel te melden. Over nep-prinsen en dergelijke figuren meestel des te meer. Maar hoe kort de bijbeschrijvers hen ook vermeldt… Tola was een verlosser, zo horen we. In de chaos, die op de dood van Abimelek volgde, stond hij op, een eenvoudige man uit Issaschar. Hij bevrijdde Israël van vijandige dreiging. Ook Jaïr was een richter. Het ging ook deze twee in hun functie er dus om het volk van God te redden en richten. Het was waarschijnlijk niet spectaculair en maar heel plaatselijk, maar toch… Het waren jaren vol verzoeking om de Here achter je te laten en veel te verwachten van afgoden, die zich overal in menigte aanboden. In zo’n tijd dede Tola en Jaïr trouw hun werk. Tola 23 jaar, Jaïr 22 jaar. Het komt bij je dood niet aan op een lang verhaal in de krant, maar of je naam bekend is bij God. Als een mens die Hem toegewijd zijn weg is gegaan. Reddend en richtend. In welke functie dan ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 07:18
|
|
|
We leven te midden van een volk dat niets liever doet dan vijgenbladeren aaneen te rijgen, zich daarachter te verschuilen en dat kunst te noemen.
(Brian Doerksen in Make Love, Make War)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 10:00
|
|
|
Bijzonder...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:09
|
|
|
Donderdag 14 augustus, Richteren 10: 10-18; Achttien jaar.
Na achttien jaar harde onderdrukking, door vooral de Ammonieten, smeken de Israëlieten God om hulp. Maar wie God aanroept, kan ook wel eens geconfronteerd worden met een paar tegenvragen van God. Dat kan soms heel confronterend zijn. Zo was het in elke geval in Israël. Ze hebben God links laten liggen en zich vergaapt aan de afgoden van geld en genot. Zie nu ook maar dat die je redden, zo is ongeveer de reactie van God. Maar het water staat hen al tot de lippen. Wat kun je dan nog doen? Er is maar één uitweg: God daadwerkelijk laten zien, dat je in de sores van je leven het alleen nog van Hem verwacht. Het laten zien, zoals deze mensen doen. Zij ruimen al hun afgoden op. Er vindt iets plaats als een grondige reformatie van hun hart, hun huis en hun leven. Over bekering kun je duidelijk niet praktisch genoeg denken. En kijk, dat raakt Gods hart. Nu kan ook Hij niet meer passief blijven. Hij krijgt het zelfs te kwaad met ze, zo staat er letterlijk. God kon hun ellende gewoon niet meer aan zien. Op zo’n moment is zijn hulp niet ver meer weg. Daarom: verlies je aan Hem en breng je leven eindelijk eens grondig op orde. Het hoeft geen achttien jaar te duren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:12
|
|
|
K wist dat ik op je kon rekenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:26
|
|
|
En nu? Weer overnieuw vanaf de A?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:33
|
|
|
Best of iets met een thema
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:34
|
|
|
Jars met een Y?!
Deze moet over Jol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:36
|
|
|
MARIO216 schreef: | Best of iets met een thema |
Wat voor thema?
Jeugdsentiment? Jazz? Klassiek? Alles voor 2000? Alleen mono? Alleen over de liefde? Of alleen over ongelukkige liefdes
Zeg et maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ESTHER012
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En ik heb er ook veel aan! Geweldig...dat er jonge mensen mee komen!! |
Fijn om te lezen dat u er veel aan hebt. Regelmatig zal ik nieuwe artikelen plaatsen.
Mag ik u vragen waar u precies veel aan gehad had in het artikel?
Veel zegen hoor.
Groetjes Esther
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ESTHER012
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:57
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Topic verplaatst naar dit subforum.
Met Esther wordt overlegd óf en hoe ze verder gaat met deze artikelen. |
Er is overleg geweest en ik zal regelmatig artikelen plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ESTHER012
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 20:58
|
|
|
CORNEEL767 schreef: | dank je wel esther voor deze topic die je hebt opgestart ik geloof dat veel mensen er veel aan zullen hebben al . al weten we het misschien al wel toch is het belangrijke en goed om het weer te horen of lezen in dit geval.ikheb er in ieder geval iets aan.Gods zegen met alles waar je mee bezig bent. |
Beste Corneel,
Wat fijn om te lezen. Hartelijk dank.
Groetjes Esther
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 21:23
|
|
|
LAURA291 schreef: | Wat voor thema?
Jeugdsentiment? Jazz? Klassiek? Alles voor 2000? Alleen mono? Alleen over de liefde? Of alleen over ongelukkige liefdes
Zeg et maar... |
Meeste stemmen he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 21:46
|
|
|
MARIO216 schreef: | Meeste stemmen he |
Jeugdsentiment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 22:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jeugdsentiment  |
Ik stem ook op jeugdsentiment. En ik heb 2 stemmen: alt en sopraan, dus Zeeland en ik zijn al in de meerheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 22:21
|
|
|
Hai Esther,
Wat een mooi en goed artikel!!!
Quote: | Er zijn 4 basisemoties:
Vreugde Woede Angst Verdriet |
Wat heerlijk om deze dingen weer te lezen!
Ja, ik las zulke dingen ook al in de boeken van Alice Miller...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 4 september 2014, 07:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 22:58
|
|
|
[quote=ZEELAND736]De muur die je om je heen bouwt om je te beschermen tegen verdriet verhindert ook dat vreugde je bereikt.[/quote
Juist dus weg met die muur en leef,leef,leef ga ik vreugde dans in liefde leef zo als God zegt, leef
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 3 september 2014, 22:59
|
|
|
UDO409 schreef: | ja 1 okt samen met tupeware party  |
Tja, dat schiet natuurlijk niet op. Krijg je er weer een heleboel tupperware dingetjes bij....
[/quote]
denk jij dat? Slimme man zeg..... of je kant ook zien ik ben mijn spul kwijt en krijgt iets nieuws voor terug......
|
|
Naar boven |
|
|